.quote:Op maandag 11 december 2017 12:46 schreef Jaeger85 het volgende:
Klinkt alsof ze in de toekomst van je af willen en begonnen zijn met het opbouwen van een dossier.
Omdat TS niet voor 100% functioneert. Zeker met overspannenheids klachten heb je beperkt functioneren en als het goed is ook aangepast werk, dus bijvoorbeeld minder tijdsdruk of minder werk.quote:Op maandag 11 december 2017 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zou het niet mogen? Je werkt toch? En je werk kan beoordeeld worden ook al heb je deels ziekteverlof.
Of je tekent of niet maakt niet uit. Eenzijdig tekenen is toegestaan.
Dit precies.quote:Op maandag 11 december 2017 12:46 schreef Jaeger85 het volgende:
Klinkt alsof ze in de toekomst van je af willen en begonnen zijn met het opbouwen van een dossier.
Ik vind dat ook niet heel gek nee, je kunt er niets aan doen dat je ziek bent maar je collega's vangen dat werk waarschijnlijk op dus dan moeten die er wat bij krijgen en jij wellicht volgende keer weer.quote:Op maandag 11 december 2017 12:42 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Ergens wel te begrijpen; Ik zou ook geen salarisverhoging geven als de medewerker minder is gaan werken. Of het wettelijk mag, geen idee.
Nee, dat vind ik dan weer niet raar.quote:Op maandag 11 december 2017 13:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet heel gek nee, je kunt er niets aan doen dat je ziek bent maar je collega's vangen dat werk waarschijnlijk op dus dan moeten die er wat bij krijgen en jij wellicht volgende keer weer.
Heb het ook altijd raar gevonden dat als je ziek bent je toch gewoon vrije dagen opbouwt en dus als je terug bent een hele sloot aan uren hebt.
Ze kunnen ook besluiten dat je niet beoordeeld kunt worden. Dan krijg je ook geen salarisverhoging. Maar TS heeft nu een slechte beoordeling met herstelplan, wat in feite de eerste stap naar ontslag is. Juridisch is dat een wereld van verschil en onrechtmatig als dit het gevolg is van ziekte.quote:Op maandag 11 december 2017 13:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet heel gek nee, je kunt er niets aan doen dat je ziek bent maar je collega's vangen dat werk waarschijnlijk op dus dan moeten die er wat bij krijgen en jij wellicht volgende keer weer.
Heb het ook altijd raar gevonden dat als je ziek bent je toch gewoon vrije dagen opbouwt en dus als je terug bent een hele sloot aan uren hebt.
Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stop staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar o.i.d.quote:Op maandag 11 december 2017 13:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik dan weer niet raar.
Stel je moet worden geopereerd met een hersteltijd van 6 weken, dan kun je doordat je 6 weken moest herstellen dus het hele jaar geen vrije dag meer opnemen of op vakantie?
Ik begreep het echt totaal verkeerd.quote:Op maandag 11 december 2017 13:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stopt staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar oi.d.
Ik weet niet precies hoe ik me dat voorstel maar heb dat altijd een tikkeltje oneerlijk gevonden en dan niet eens naar de WG maar naar je collega's
Hier ook ja. Iemand die er dan geregeld wegens "ziekte" uit ligt en vervolgens wel nog leuk 3 weken aan vrije dagen over heeft aan het eind van het jaar.quote:Op maandag 11 december 2017 13:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stopt staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar oi.d.
Ik weet niet precies hoe ik me dat voorstel maar heb dat altijd een tikkeltje oneerlijk gevonden en dan niet eens naar de WG maar naar je collega's
Ik werk idd nog altijd maar wel aan aangepaste werkzaamheden.quote:Op maandag 11 december 2017 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zou het niet mogen? Je werkt toch? En je werk kan beoordeeld worden ook al heb je deels ziekteverlof.
Of je tekent of niet maakt niet uit. Eenzijdig tekenen is toegestaan.
Ik heb geen rechtsbijstand. Ik wil ook heel graag vermijden dat hier een nog groter conflict door gaat ontstaan want dat komt mijn herstel echt niet ten goede.quote:Op maandag 11 december 2017 13:05 schreef MrsDuck het volgende:
Ziekte en therapeutisch werken mag niet doorwegen in de beoordeling. Heb je rechtsbijstand of een vakbond? Tijd om die in te schakelen. Want dat je werkgever je kwijt wil, lijkt mij duidelijk. Want protest indienen over de gang van zaken zal de verhouding ook verstoren. Dus linksom of rechtsom sta je er slecht voor. Controleer je arbeidsvoorwaarden incl. Personeelshandboeken over hoe je protest moet indienen. Overleg met de Arbodienst, maar hou er rekening mee dat ze betaald worden door de werkgever. Teken geen geval of anders met de melding onder protest en bouw een tegendossier op. Alle correspondentie per mail met ontvangst/leesbevordering met een b.c.c. naar je zelf of per aangetekende post ter bewijs. Succes!
Oorzaak is werk. Werkgever weet daar ook van. Hebben me zelf naar huis gestuurd en we hebben samen een opbouwplan gemaakt waarin ik nu dus zit.quote:Op maandag 11 december 2017 13:30 schreef cb2013 het volgende:
Wat is de oorzaak van de spanningsklachten. Werk of privé en weet de werkgever dat?
Ik heb idd tot September normaal gefunctioneerd en in juli 2017 nog een goede beoordeling gehad. Daar wordt nu in mijn eindbeoordeling met geen woord over gerept.quote:Op maandag 11 december 2017 13:49 schreef Harry_Turtle het volgende:
Als ik het verhaal zo lees ben je tot september niet ziek (gemeld) geweest.
Dat is voldoende tijd om een goed oordeel te vellen omtrent je prestaties. Zo zal het waarschijnlijk bij rechtsbijstand ook gezien worden.
Voor de opgebouwde vakantiedagen van iemand die verzuimd gelden dezelfde regels als voormensen die niet verzuimen; ze vervallen na een half jaar na het jaar waarin ze zijn opgebouwd.quote:Op maandag 11 december 2017 13:17 schreef SpaanseVlieg het volgende:
[..]
Hier ook ja. Iemand die er dan geregeld wegens "ziekte" uit ligt en vervolgens wel nog leuk 3 weken aan vrije dagen over heeft aan het eind van het jaar.
Naar je collega's toe inderdaad not done naar mijn idee.
Niets oneerlijks aan want jij hebt gewoon dezelfde rechten. Wees liever blij dat jij niet (langdurig) ziek bent. Maargoed, beetje offtopic.quote:Op maandag 11 december 2017 13:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stop staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar o.i.d.
Dat hoor je dan altijd ja '' wil je ruilen''quote:Op maandag 11 december 2017 14:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Niets oneerlijks aan want jij hebt gewoon dezelfde rechten. Wees liever blij dat jij niet (langdurig) ziek bent. Maargoed, beetje offtopic.
Ja een wortel smaakt beter dan een stok, dat is al eeuwenlang bekend. Voor de rest het welbekende klagen met gezonde benen.quote:Op maandag 11 december 2017 15:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Sommige bedrijven hebben bijvoorbeeld een extra'tje als je niet ziek bent geweest dat is ook een goeie wat mij betreft.
Zelfde als het gezeur over het eigen risico, als je zorg gebruikt moet je ook extra betalen is mijn mening maar dan hoor je ook van '' ik kies er ook niet voor'' en wil je ruilen''quote:Op maandag 11 december 2017 15:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja een wortel smaakt beter dan een stok, dat is al eeuwenlang bekend. Voor de rest het welbekende klagen met gezonde benen.
Behalve als je niet de kans hebt gehad om ze op te nemen. En laat daar nou net vaak sprake van zijn bij mensen die langdurig ziek zijn.quote:Op maandag 11 december 2017 14:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor de opgebouwde vakantiedagen van iemand die verzuimd gelden dezelfde regels als voormensen die niet verzuimen; ze vervallen na een half jaar na het jaar waarin ze zijn opgebouwd.
Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.quote:Op maandag 11 december 2017 15:22 schreef Certeco het volgende:
[..]
Behalve als je niet de kans hebt gehad om ze op te nemen. En laat daar nou net vaak sprake van zijn bij mensen die langdurig ziek zijn.
Bedankt voor je inzichtvolle opmerking.quote:Op maandag 11 december 2017 15:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
Wat begrijp je nu niet?quote:Op maandag 11 december 2017 15:55 schreef Certeco het volgende:
[..]
Bedankt voor je inzichtvolle opmerking.
Wat een onzin, ziek is ziek, niks geen vakantiedagen opmaken. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 11 december 2017 15:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
Een beoordelingsgesprek is hun recht prima. Niet ondertekenen en een bijlage bij doen van hoe jij de dingen ziet. Oorzaak ziekte en het gevolg daarvan. Je bent nog steeds aan het reïntegreren en niet volledig inzetbaar. Houd het simpel.quote:Op maandag 11 december 2017 14:15 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Oorzaak is werk. Werkgever weet daar ook van. Hebben me zelf naar huis gestuurd en we hebben samen een opbouwplan gemaakt waarin ik nu dus zit.
Je hebt volkomen gelijk en ik ben het met je eens, echter misbruiken werkgevers dit heel vaak..quote:Op maandag 11 december 2017 16:56 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Een beoordelingsgesprek is hun recht prima. Niet ondertekenen en een bijlage bij doen van hoe jij de dingen ziet. Oorzaak ziekte en het gevolg daarvan. Je bent nog steeds aan het reïntegreren en niet volledig inzetbaar. Houd het simpel.
Edit: dat je reïntegreerd wilt niet zeggen dat je slecht functioneerd. Maak het geen eenzijdig verhaal.
quote:Op maandag 11 december 2017 16:43 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Wat een onzin, ziek is ziek, niks geen vakantiedagen opmaken. Hoe kom je daarbij?
Als je reïntegreert en je neemt dan wat uren vrij, dan gaat het wel van je verlof af. Als je volledig ziek (100%) bent niet.
quote:>Nieuwe vakantieregeling per 1 januari 2012
Let op de nieuwe vakantieregeling. Zieke werknemers krijgen namelijk vanaf 1 januari 2012 dezelfde aanspraken op wettelijke vakantiedagen als andere werknemers. Een zieke werknemer met een fulltime dienstverband heeft dus recht op een jaarlijkse vakantieperiode van (wettelijk) vier weken met behoud van loon. Ook de werknemer die gedeeltelijk arbeidsongeschikt is, heeft recht op volledige opbouw met doorbetaling van loon (en dus niet langer alleen over het deel dat hij werkt).
Het wordt dan ook mogelijk om vakantiedagen af te boeken wanneer de zieke medewerker op vakantie gaat. Een zieke werknemer wordt in staat geacht daarvoor vakantiedagen op te nemen. Een zieke werknemer die op vakantie wil gaan (en daarvoor toestemming heeft gekregen van de werkgever en een positief advies van de bedrijfsarts), zal dus vakantiedagen moeten opnemen. Een werknemer die zo ziek is dat deze niet in staat is te re-integreren in zijn eigen of andere functie, wordt redelijkerwijs geacht niet in staat te zijn om vakantie op te nemen.<
Vakantie opnemen is iets anders dan verlof. En ja, je kan als zieke werknemer inderdaad vakantie "nemen" en dat gaat dan net als ieder ander van je dagen af.quote:
Dat staat zwart op wit?quote:Op maandag 11 december 2017 12:35 schreef Jeltje het volgende:
Op dit moment ben ik gedeeltelijk ziekgemeld vanwege overspannenheidsklachten. Mijn ziekmelding dateert vanaf September en sindsdien werk ik iedere maand een dag meer. Op dit moment zit ik op 24u en ga ik naar 32u tegen het einde van deze maand.
Wat is de opgegeven reden van onvoldoende functioneren? Zijn targets niet gehaald? Zijn er interviews geweest met collega's? Is het 'een gevoel'?quote:Afgelopen week had ik een beoordelingsgesprek en daarin is aangegeven dat ik onvoldoende functioneer en dus ook een slechte beoordeling heb gekregen. Hier hangt een salarisverhoging vanaf en een verbeterplan voor het komende jaar. In de beoordeling staat heel duidelijk de link met mijn beperkte inzetbaarheid.
Je hoeft nooit iets te ondertekenen.quote:Mijn vraag is of ik wettelijk deze beoordeling wel had mogen ontvangen? Het lijkt er nu op dat ik beoordeeld ben op mijn ziek zijn en dat geeft nooit een zuiver beeld van mijn functioneren. Ik weet dan ook niet goed of ik deze beoordeling wel moet ondertekenen.
Ja staat zwart-op-wit.quote:Op maandag 11 december 2017 20:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat staat zwart op wit?
[..]
Wat is de opgegeven reden van onvoldoende functioneren? Zijn targets niet gehaald? Zijn er interviews geweest met collega's? Is het 'een gevoel'?
[..]
Je hoeft nooit iets te ondertekenen.
Is dat doel vastgesteld voor of na dat je minder bent gaan werken?quote:Op maandag 11 december 2017 21:27 schreef Jeltje het volgende:
Ja staat zwart-op-wit.
Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd.
Waar bestaan deze verantwoordelijkheden uit en in hoeverre heb je ze dan niet kunnen uitvoeren? Was dit eveneens een doel dat vastgelegd was voor dat je minder bent gaan werken?quote:Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie.
Dat klinkt zo op het eerste gezicht erg vaag. Het klinkt niet eens als een klacht, maar als een opmerking. En het klinkt al helemaal niet als een onderbouwde beoordeling.quote:Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
Klopt het of niet?quote:Op maandag 11 december 2017 21:27 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ja staat zwart-op-wit.
Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd. Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie. Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
Mooi en goed uiteengezetquote:Op maandag 11 december 2017 21:58 schreef Mrmime het volgende:
Beoordeling niet tekenen. Hooguit paraferen voor gezien. Daarnaast een eigen stuk opstellen waarin jij jouw mening uiteenzet over afgelopen periode. Werkgever moet grond kiezen om “dossier” op te bouwen. Dat kan niet én ziekte én functioneren zijn. Juridisch gezien moet er één grond gekozen worden. Lijkt erop dat jouw werkgever het op disfunctioneren gaat gooien. Focus je daar dus op, vraag schriftelijk feedback en vraag aan werkgever waar het aan schort en wat je kan verbeteren dmv training/coaching etc. Maak een gefundeerd ontwikkelplan voor jezelf met tijdspad en zoek als het lukt een seniorcollega die je hierbij inhoudelijk wil coachen.
Dan heeft werkgever weinig stokken over om te slaan. Het wordt in ieder geval veel lastiger.. succes
Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..quote:Op maandag 11 december 2017 22:07 schreef Fe2O3 het volgende:
TS je zit in een PIP, en gezien je reacties functioneer je ook minder (de uren die je wel komt ben je niet volledig aan het functioneren blijkbaar) en is dat dus wel min of meer terecht.
Ik zou me (weer) volledig ziek melden, blijkbaar gaat het nog niet goed en kun je het meer werken en/of werken op je oude niveau op dit moment nog niet aan.
Blijf je door emmeren dan zit je binnen een maand of 6 zonder werk.
Na ziekmelden moet TS idd weer terug naar de dokter ja, ik lees trouwens niets van bedrijfs of gewone arts die de klachten van TS heeft gehoord.quote:Op maandag 11 december 2017 22:10 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Dan is de vraag wat het advies was of is van de bedrijfsarts, toch?quote:Op maandag 11 december 2017 22:10 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Normaalgesproken gaat medewerker na maximaal zes weken ziekte naar de bedrijfsarts, vaak eerder als duidelijk is dat de ziekteperiode langer gaat duren. Ik ga er van uit, maar dat is een aanname, dat het opbouwschema in overleg met en op advies van de bedrijfsarts tot stand is gekomen.. dat niet opvolgen kan veel gedoe geven.. second opinion, deskundigenoordeel UWV etc..quote:Op maandag 11 december 2017 22:13 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Na ziekmelden moet TS idd weer terug naar de dokter ja, ik lees trouwens niets van bedrijfs of gewone arts die de klachten van TS heeft gehoord.
Doelstellingen waren bepaald voor mijn ziekte. En team management taken bestonden uit de volledige sturing van het team inclusief beoordelingen etc. Doel was vastgelegd voor mijn ziektje en tijdens mijn tussentijdse evaluatie heb ik daar een 'verbeteren' op gekregen met de toevoeging dat mijn leidinggevende en ik samen de rol als team manager verder zouden gaan formaliseren omdat de rol tot dan toe niet formeel was. Ik heb dus de management verantwoordelijkheden er bij gepakt zonder dat mijn rol dat formeel verlangde en het op papier zo erkend was.quote:Op maandag 11 december 2017 21:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Is dat doel vastgesteld voor of na dat je minder bent gaan werken?
[..]
Waar bestaan deze verantwoordelijkheden uit en in hoeverre heb je ze dan niet kunnen uitvoeren? Was dit eveneens een doel dat vastgelegd was voor dat je minder bent gaan werken?
[..]
Dat klinkt zo op het eerste gezicht erg vaag. Het klinkt niet eens als een klacht, maar als een opmerking. En het klinkt al helemaal niet als een onderbouwde beoordeling.
Begrijp me goed: Als je beoordelingen te veel gaat aanvechten maak je geen vrienden. HRM is er niet voor jou, maar voor het bedrijf. Dus in de praktijk ga je bijzonder weinig merken van medewerking hierin. Het kan je heel goed je baan kosten, ook al sta je volledig in je recht.
Maar als 'opeens' beoordelingen heel vreemd worden, dan zou ik niet zomaar tekenen. Vraag collega's naar hun mening over jouw functioneren.
Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken. Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.quote:
Tijdelijk - herstel is voorzien voor februari 2018. Normaliter werk ik 36 u, ik zit nu in de opbouw naar 32u.quote:Op maandag 11 december 2017 22:00 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Mooi en goed uiteengezet.
TS, ben je tijdelijk ziek of kun je volledig herstellen, en binnen hoeveel tijd dan, denk je?
Lees net een burn-out, lijkt mij lastig in te schatten mbt herstel.
Niet mee eens. De uren die ik wel werk functioneer ik 100% volgens de gemaakte afspraken. Dat die afspraken anders zijn dan wanneer ik niet ziek zou zijn geweest is logisch.quote:Op maandag 11 december 2017 22:07 schreef Fe2O3 het volgende:
TS je zit in een PIP, en gezien je reacties functioneer je ook minder (de uren die je wel komt ben je niet volledig aan het functioneren blijkbaar) en is dat dus wel min of meer terecht.
Ik zou me (weer) volledig ziek melden, blijkbaar gaat het nog niet goed en kun je het meer werken en/of werken op je oude niveau op dit moment nog niet aan.
Blijf je door emmeren dan zit je binnen een maand of 6 zonder werk.
Ben bij de bedrijfsarts geweest. Advies is dat ik in feb 2018 weer op normaal functioneren kan zitten en dat mijn werkgever moet blijven waken dat ik niet opnieuw overbelast raak omdat daar risico op is.quote:Op maandag 11 december 2017 22:13 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dan is de vraag wat het advies was of is van de bedrijfsarts, toch?
Helaas trek je als werknemer vaak aan het kortste eind.
Jezelf verder kapot maken door "stug" door te gaan en nog verder in een burn-out te komen, zou ik niet aanraden.
Dan vind ik het een goede beoordeling en staat ook goed benoemd waardoor je op het moment minder functioneert. De huidige beperking is een feit waar zowel jij als werkgever niet om heen kunnen.quote:Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken. Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.
Dus jij vindt het kloppen dat iemand een onvoldoende krijgt omdat die ziek is geworden en daardoor de afspraken die gemaakt zijn voor gezonde omstandigheden niet heeft kunnen waarmaken?quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan vind ik het een goede beoordeling en staat ook goed benoemd waardoor je op het moment minder functioneert. De huidige beperking is een feit waar zowel jij als werkgever niet om heen kunnen.
Gaat het je om de onvoldoende of gaat het je erom dat je geen salarisverhoging krijgt? Het laatste vind ik wel redelijk, maar persoonlijk had ik het ook begrepen als de werkgever het beoordelingsgesprek had opgeschort.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:34 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Dus jij vindt het kloppen dat iemand een onvoldoende krijgt omdat die ziek is geworden en daardoor de afspraken die gemaakt zijn voor gezonde omstandigheden niet heeft kunnen waarmaken?
Ja, wat moeten ze dan, doen alsof je wel gefunctioneerd hebt op het normale niveau en extra geld geven?quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:34 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Dus jij vindt het kloppen dat iemand een onvoldoende krijgt omdat die ziek is geworden en daardoor de afspraken die gemaakt zijn voor gezonde omstandigheden niet heeft kunnen waarmaken?
Het gaat me niet om de salarisverhoging. Het gaat me er meer om dat ze zeggen dat ik niet goed heb gefunctioneerd terwijl ik ziek ben. Dat ziek zijn bepaalt nu het eindoordeel. Ik mis de overweging van de periode voordat ik ziek werd en ik mis ook de feedback op hoe ik functioneer sinds ik ziek ben in licht van de nieuwe afspraken die daarover gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gaat het je om de onvoldoende of gaat het je erom dat je geen salarisverhoging krijgt? Het laatste vind ik wel redelijk, maar persoonlijk had ik het ook begrepen als de werkgever het beoordelingsgesprek had opgeschort.
Extra geld niet. Ik neig nu iig naar het laten opnemen van mijn kant van het verhaal in de beoordeling zodat het geen eenzijdig beeld is. Iemand die ziek is functioneert niet per defenitie slecht. In mijn geval lijkt het erop dat daar wel een directe link tussen wordt gelegd.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja, wat moeten ze dan, doen alsof je wel gefunctioneerd hebt op het normale niveau en extra geld geven?
Slechte beoordeling onterecht.quote:Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken.
Onvoldoende beoordeling wél terecht.quote:Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.
Dat is een aanname.quote:Op maandag 11 december 2017 13:49 schreef Harry_Turtle het volgende:
Als ik het verhaal zo lees ben je tot september niet ziek (gemeld) geweest.
Yep. Er valt nog te discussieeren over hoe groot mijn managementverantwoordelijkheden waren tov overige taken maar die wil ik sws niet aangaan.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:01 schreef baskick het volgende:
Dan vat dit het goed samen, toch?
[..]
Slechte beoordeling onterecht.
[..]
Onvoldoende beoordeling wél terecht.
Succes met het erin krijgen, mij is het toen niet gelukt helaas, stond alleen de visie van mijn leidinggevende in.quote:Op dinsdag 12 december 2017 12:39 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Extra geld niet. Ik neig nu iig naar het laten opnemen van mijn kant van het verhaal in de beoordeling zodat het geen eenzijdig beeld is. Iemand die ziek is functioneert niet per defenitie slecht. In mijn geval lijkt het erop dat daar wel een directe link tussen wordt gelegd.
En wat heb je toen gedaan? En hoe was jullie werkrelatie daarna?quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:49 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Succes met het erin krijgen, mij is het toen niet gelukt helaas, stond alleen de visie van mijn leidinggevende in.
Aanpassen wilde hij niet.
Ik vind dat je wel een punt hebt. Het gegeven dat je een periode ziek was in het jaar dat in het beoordelingsgesprek besproken is, moet toch wel worden meegenomen in het verhaal. Misschien wist je leidinggevende gewoon niet goed hoe hij dat moest aanpakken.quote:Op dinsdag 12 december 2017 12:38 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de salarisverhoging. Het gaat me er meer om dat ze zeggen dat ik niet goed heb gefunctioneerd terwijl ik ziek ben. Dat ziek zijn bepaalt nu het eindoordeel. Ik mis de overweging van de periode voordat ik ziek werd en ik mis ook de feedback op hoe ik functioneer sinds ik ziek ben in licht van de nieuwe afspraken die daarover gemaakt zijn.
Als je dat buiten beschouwing laat, heb je toch niet op alle punten voldoende gescoord? Dat maakt een onvoldoende overall-beoordeling dan toch logisch?quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:14 schreef Jeltje het volgende:
Yep. Er valt nog te discussieeren over hoe groot mijn managementverantwoordelijkheden waren tov overige taken maar die wil ik sws niet aangaan.
Jouw kant van het verhaal is toch:quote:Op dinsdag 12 december 2017 12:39 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Extra geld niet. Ik neig nu iig naar het laten opnemen van mijn kant van het verhaal in de beoordeling zodat het geen eenzijdig beeld is. Iemand die ziek is functioneert niet per defenitie slecht. In mijn geval lijkt het erop dat daar wel een directe link tussen wordt gelegd.
Volgens mij staat dat er al in.quote:Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken. Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.
Uiteindelijk is de hele boel geklapt en ben ik eruit gewerkt.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:51 schreef Jeltje het volgende:
[..]
En wat heb je toen gedaan? En hoe was jullie werkrelatie daarna?
Ik heb op alle punten behalve het leiding geven voldoende gescoord tot ik ziek werd. Vanaf het moment dat ik ziek werd hebben we nieuwe afspraken gemaakt over welke werkzaamheden ik zou blijven doen. Die werkzaamheden heb ik goed uitgevoerd. Kijken we naar de afspraken zoals die begin 2017 zijn geformuleerd dan heb ik sinds September niet aan die afspraken voldaan vanwege ziekte maar wel aan de nieuwe afspraken.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:16 schreef baskick het volgende:
[..]
Als je dat buiten beschouwing laat, heb je toch niet op alle punten voldoende gescoord? Dat maakt een onvoldoende overall-beoordeling dan toch logisch?
Dank voor je adviezen. Er staat niks in waar ik me niet in kan vinden en heb ze zeker wel gelezen en meegenomen in mijn afweging.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:18 schreef Mrmime het volgende:
Beste Jeltje, ik heb je gisteravond uitgebreid in meerdere postings van advies voorzien. ( wel beetje jammer dat je daar niet op reageert, maar ik snap ook wel dat het misschien niet de boodschap is waar je op zot te wachten).
Ook nu er meer duidelijk is geworden nav de postings van vandaag blijven mijn adviezen ongewijzigd. Het lijkt erop dat je werkgever goed weet waar hij/zij mee bezig is.
Ik wens je veel succes en wijsheid toe.
Op dit moment wel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |