abonnement Unibet Coolblue
pi_175421525
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Jee, ik lees het :o

Blijft ook een wespennest die lokale politiek.
En ik ken haar wel, die Schreurs, maar die wordt ook echt door bijna iedereen met Argusogen gevolgd. Van een D66 zou je toch beter verwachten.
pi_175421630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:35 schreef DeParo het volgende:
Van een D66 zou je toch beter verwachten.
HIhihi ik doe een Kaasje!
pi_175421648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

HIhihi ik doe een Kaasje!
w/ w/
pi_175421710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:30 schreef DeParo het volgende:
Eindhovens Dagblad publiceerde gisteren de reden waarom Hexagon de gemeentepolitiek gaat verlaten :P. Smerige politieke spelletjes in de D66-fractie van de gemeente.
Ook D’66 kan de infame Brabanders dus niet in het gareel houden.
pi_175421932
quote:
Is een gedeeltelijk verbod he?

Maar gaan ze nu illegaal vuurwerk nog illegaler maken? Want daar zit het echte probleem. Ik lees dat gepleit wordt voor een Europese aanpak, maar dat kan voor Nederland wel eens betekenen dat de wetgeving omtrent vuurwerk juist versoepeld moet worden. De meeste Europese landen kennen immers een veel soepeler wetgeving dan de Nederlandse en het is niet realistisch dat die landen het optrekken naar het Nederlandse niveau. Derhalve valt er met de open grenzen in Europa moeilijk een halt toe te roepen aan in Nederland illegaal vuurwerk.
pi_175421978
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Is een gedeeltelijk verbod he?

Maar gaan ze nu illigaal vuurwerk nog illegaler maken? Want daar zit het echte probleem.
Illegaal vuurwerk is óók een probleem. Maar de meeste gewonden worden veroorzaakt door regulier vuurwerk (wat logisch is, want daar is tig keer meer van).
quote:
Ik lees dat gepleit wordt voor een Europese aanpak, maar dat kan voor Nederland wel eens betekenen dat de wetgeving omtrent vuurwerk juist versoepeld moet worden. De meeste Europese landen kennen immers een veel soepeler wetgeving dan de Nederlandse en het is niet realistisch dat die landen het optrekken naar het Nederlandse niveau. Derhalve valt er met de open grenzen in Europa moeilijk een halt toe te roepen aan in Nederland illegaal vuurwerk.
Dat lees ik niet in het artikel, behalve dat de handel op Europees niveau aangepakt moet worden volgens de Veiligheidsraad.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:03:59 #132
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175421982
Een Europees verbod gaat er nooit komen.
Rond 14 juli kun je in Frankrijk gewoon strijkers enzo kopen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175421995
Verder zal het me een zorg zijn, vuurwerk is echt iets waar ik geen mening over heb buiten dat ik het zonde van het milieu vind.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:05:10 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_175422010
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Is een gedeeltelijk verbod he?

Maar gaan ze nu illegaal vuurwerk nog illegaler maken? Want daar zit het echte probleem. Ik lees dat gepleit wordt voor een Europese aanpak, maar dat kan voor Nederland wel eens betekenen dat de wetgeving omtrent vuurwerk juist versoepeld moet worden. De meeste Europese landen kennen immers een veel soepeler wetgeving dan de Nederlandse en het is niet realistisch dat die landen het optrekken naar het Nederlandse niveau. Derhalve valt er met de open grenzen in Europa moeilijk een halt toe te roepen aan in Nederland illegaal vuurwerk.
Het gaat om een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Omdat die 99% van het letsel veroorzaken.

En Nederlanders kunnen gewoon niet omgaan met vuurwerk, zijn we kennelijk te dom voor. In zuid-Europa is vuurwerk inderdaad het hele jaar door te koop en daar zijn nauwelijks problemen mee.

Al zit er daar ook wel een behoorlijke limiet op het explosief vermogen volgens mij.
pi_175422017
De persoon die ooit heeft bedacht dat het wel een goed idee was om dronken mensen met explosieven te laten spelen verdient wel een onderscheiding imho.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:06:47 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_175422051
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
De persoon die ooit heeft bedacht dat het wel een goed idee was om dronken mensen met explosieven te laten spelen verdient wel een onderscheiding imho.
Het is wel een ultieme Darwin-tool inderdaad :')

Maar er vallen ook veel onschuldige slachtoffers en en elk jaar komen er veel dieren door om, al dan niet opzettelijk.
pi_175422054
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
De persoon die ooit heeft bedacht dat het wel een goed idee was om dronken mensen met explosieven te laten spelen verdient wel een onderscheiding imho.
Yesss de kalender verspringt een jaar laten we het vieren met champagne en miljoenen ongecontroleerde explosies!
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:09:35 #138
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175422097
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
De persoon die ooit heeft bedacht dat het wel een goed idee was om dronken mensen met explosieven te laten spelen verdient wel een onderscheiding imho.
Nah, de explosieven zijn me nog iets te licht.
Laten we het spul wat sterker maken; aan gehandicapten heb je niets.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175422104
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
De persoon die ooit heeft bedacht dat het wel een goed idee was om dronken mensen met explosieven te laten spelen verdient wel een onderscheiding imho.
Helaas vallen er ook veel slachtoffers onder omstanders. Friendly reminder dat je je ook niet moet associëren met domme mensen.
pi_175422129
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
De persoon die ooit heeft bedacht dat het wel een goed idee was om dronken mensen met explosieven te laten spelen verdient wel een onderscheiding imho.
Yolo.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:11:51 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_175422137
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Yolo.
Yolo and out with a bang.
pi_175422143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Illegaal vuurwerk is óók een probleem. Maar de meeste gewonden worden veroorzaakt door regulier vuurwerk (wat logisch is, want daar is tig keer meer van).
Ik betwijfel dat een beetje. Ik heb dat inderdaad ook wel eens gelezen, maar het lijkt mij lastig om precies dat pijltje te traceren dat bij iemand in z'n oog vloog. Derhalve kan dus niet gecheckt worden of het legaal vuurwerk betrof. Er naar vragen is ook lastig want als je toegeeft dat het illegaal vuurwerk was dat je op de buurman af schoot of dat in je eigen hand ontplofte dan kan dat grote gevolgen hebben, bezit van illegaal vuurwerk is immers een misdrijf. En die vernielde bankjes en bushokjes krijg je niet met legaal Nederlands knalvuurwerk, ja ik heb dat wel een geprobeerd. :P

Ik doe het niet snel, dit soort cijfers in twijfel trekken, maar ik heb er een hard hoofd in hoe dit waarheidsgetrouw geadministreerd kan worden.

quote:
Dat lees ik niet in het artikel, behalve dat de handel op Europees niveau aangepakt moet worden volgens de Veiligheidsraad.
Dat staat ook niet in het artikel, maar is wel wat ik weet van de materie. ;) Maar in ieder geval het zware knalvuurwerk is in diverse Europese landen gewoon legaal verkrijgbaar.
pi_175422144
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Yolo.
Een beetje yolo mag toch wel. We zijn toch geen robots?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 12:12:17 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:12:09 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_175422160
Ik ben wel eens geraakt door een vuurpijl in Zwitserland. Achteraf gezien kon het ook een wesp zijn geweest.
pi_175422185
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
De persoon die ooit heeft bedacht dat het wel een goed idee was om dronken mensen met explosieven te laten spelen verdient wel een onderscheiding imho.
Eerder afscheiding. :r
Ja doei.
pi_175422199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat een beetje. Ik heb dat inderdaad ook wel eens gelezen, maar het lijkt mij lastig om precies dat pijltje te traceren dat bij iemand in z'n oog vloog. Derhalve kan dus niet gecheckt worden of het legaal vuurwerk betrof. Er naar vragen is ook lastig want als je toegeeft dat het illegaal vuurwerk was dat je op de buurman af schoot of dat in je eigen hand ontplofte dan kan dat grote gevolgen hebben, bezit van illegaal vuurwerk is immers een misdrijf. En die vernielde bankjes en bushokjes krijg je niet met legaal Nederlands knalvuurwerk, ja ik heb dat wel een geprobeerd. :P

Ik doe het niet snel, dit soort cijfers in twijfel trekken, maar ik heb er een hard hoofd in hoe dit waarheidsgetrouw geadministreerd kan worden.
Een deel van de slachtoffers valt door illegaal vuurwerk. Het klopt dat je niet of nauwelijks kunt traceren welk deel dat is. Maar het is evident dat er ook veel slachtoffers vallen door de tientallen miljoenen euro's aan legaal vuurwerk die er elk jaar afgeschoten worden. De cijfers in twijfel trekken vind ik daarom nogal nutteloos - tenzij je echt wil beweren dat alle of een aanzienlijk deel van de slachtoffers door illegaal vuurwerk valt (en dus geen of nauwelijks door al het andere vuurwerk samen).

En inderdaad, bushokjes sloop je niet met legale knallers. Maar dat is expres, vandalisme. Dat doen natuurlijk mensen die al illegaal vuurwerk hebben. Er raken ook honderden mensen gewond door ongelukken, pijlen die niet recht staan etc. Dat is allemaal per ongeluk en kan dus prima veroorzaakt worden door legaal vuurwerk.
pi_175422207
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Het gaat om een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Omdat die 99% van het letsel veroorzaken.

En Nederlanders kunnen gewoon niet omgaan met vuurwerk, zijn we kennelijk te dom voor. In zuid-Europa is vuurwerk inderdaad het hele jaar door te koop en daar zijn nauwelijks problemen mee.

Al zit er daar ook wel een behoorlijke limiet op het explosief vermogen volgens mij.
Is het nou het vuurwerk of de omgang met het vuurwerk dat het letsel veroorzaakt? Je geeft het zelf al aan in feite, probeer die omgang met vuurwerk te veranderen en verpest het niet voor de mensen die zich wel weten te gedragen én van vuurwerk houden.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:16:33 #149
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175422225
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175422232
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Is het nou het vuurwerk of de omgang met het vuurwerk dat het letsel veroorzaakt? Je geeft het zelf al aan in feite, probeer die omgang met vuurwerk te veranderen en verpest het niet voor de mensen die zich wel weten te gedragen én van vuurwerk houden.
Dit is exact het vuurwapendebat in de VS. Guns don't kill people, people kill people, so leave the guns alone!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')