Je krijgt nu toch 2,5 minuut per pakje?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:19 schreef ludovico het volgende:
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
Haal misschien pakje per 3 min. Maar als dat 2 min wordt kan het wel uit.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Je krijgt nu toch 2,5 minuut per pakje?
Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meestal vreet de tweede persoon alleen maar uit zn neus. Tenminste, dat lijkt vaak zo
In dat geval is het antwoord 0.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.
In ieder geval volgens de administratie.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:36 schreef LompeHork het volgende:
[..]
In dat geval is het antwoord 0.
Nee joh. Zat die gewoon niets anders kunnen vinden maar wel aan de bak willen.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn pakketbezorgers eigenlijk niet gewoon allemaal voormalige bijstandgangers...
Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volkquote:Op woensdag 29 november 2017 21:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nee joh. Zat die gewoon niets anders kunnen vinden maar wel aan de bak willen.
Hahaha ja dat is waar.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Die kunnen geen Nederlands.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Misschien heeft dat te maken met stukloon (en frustratie daarover) en snelheid. Ik zou er ook niet heel vrolijk van worden en met iedereen een praatje maken...quote:Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Niet apart volk. Uitgeknepen volk.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
zonder een woord te zeggen. Apart volk
Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.quote:Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef KimJong-un het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Net zoals in supermarkten.
Het kan toch niet zo zijn dat je baas uitrekent hoeveel pakketjes je theoretisch gezien kan doen in een uur en je alleen daarvoor betaald? Een tractor voor je op de weg, een afgezette weg, een ongeluk wat gebeurt is, een file, veel mensen niet thuis, lange oprijlanen in het buitengebied, hekken met intercoms, gladheid op de weg, slecht weer. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bezorger langer bezig is. Dat lijkt mij het risico voor de werkgever. Als je minimumloon krijgt als pakketbezorger en langer bezig bent dan verdien je dus onder het minimumloon.
In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.
Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
Precies dit. Met de toevoeging dat ook aantal mensen dat niet thuis is, vast wel is te middelen.quote:Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Dat doen ze ook volgens hun eigen algoritmes, die vast niet in het voordeel van de werknemer zijn opgesteld.quote:Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen.
Dat is toch zo bij alle voor-jou-10-anderen baantjes?quote:Op donderdag 30 november 2017 14:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat doen ze ook volgens hun eigen algoritmes, die vast niet in het voordeel van de werknemer zijn opgesteld.
Ja ik begrijp wel dat ze het vast vrij nauwkeurig kunnen berekenen. Maar wat nou als je berekening een week lang niet werkt omdat het die week bijzonder slecht weer is? Of omdat er een aanslag in een stad is en dus de volledige stad is afgezet? Dan werkt die bezorger de extra uren in zo'n week maar in zijn eigen tijd omdat die week een uitzondering op het algoritme was?quote:Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Wát een moeite inderdaad, even naar de deur lopen. En dat op je vrije dag nog wel.quote:Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
#viesdikquote:Op vrijdag 1 december 2017 11:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Wát een moeite inderdaad, even naar de deur lopen. En dat op je vrije dag nog wel.
Echt smerig ranzig. Hier werd bijna dagelijks voor de buren wat bezorgd. Boeiend, iedereen heeft er baat bij.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
#viesdik
Maar kleine moeite voor je buren inderdaad
Het idee van gemiddelde is dat een negatieve invloed (bijvoorbeeld slecht weer) gecompenseerd wordt door een meevaller (bijvoorbeeld een droge winterweek).quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:06 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja ik begrijp wel dat ze het vast vrij nauwkeurig kunnen berekenen. Maar wat nou als je berekening een week lang niet werkt omdat het die week bijzonder slecht weer is? Of omdat er een aanslag in een stad is en dus de volledige stad is afgezet? Dan werkt die bezorger de extra uren in zo'n week maar in zijn eigen tijd omdat die week een uitzondering op het algoritme was?
Ja dat het is idee. Leuk om je prijzen mee te bepalen. Uurloon gedeeld door aantal pakketjes per uur volgens coole berekening + kosten brandstof etc.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Het idee van gemiddelde is dat een negatieve invloed (bijvoorbeeld slecht weer) gecompenseerd wordt door een meevaller (bijvoorbeeld een droge winterweek).
Ik geloof niet dat ik er ben om het probleem van een bezorger op te lossen. Dat ze al die troep overdag bezorgen terwijl het vrij logisch is dat de helft van de mensen dan niet thuis is omdat ze werken of studeren, daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Wát een moeite inderdaad, even naar de deur lopen. En dat op je vrije dag nog wel.
Nee hoor, dat klopt. Jij bent er ook niet om het probleem op te lossen van iemand die er even langs wil of het probleem van iemand die de weg niet kan vinden. Of je helpt die mensen gewoon even met drie seconden van je tijd, kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geloof niet dat ik er ben om het probleem van een bezorger op te lossen.
Dat is anders wel de versimpelde weergave van hoe het in de praktijk gebeurt, vermoed ik.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:32 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja dat het is idee. Leuk om je prijzen mee te bepalen. Uurloon gedeeld door aantal pakketjes per uur volgens coole berekening + kosten brandstof etc.
Dat is toch geen model bij het bepalen van het aantal uur dat je je werknemers betaald?
Het gaat een stuk sneller. Zeker in een vak waarin elke seconde telt. De bijrijder kan het volgende adres intoetsen op de tomtom, kan alvast vooruitkijken op de routeplanning. Kan het volgende pakket zoeken of vast in de cabine leggen tijdens het wachten. Of de chauffeur kan vast de bus keren mocht dat nodig zijn. De bus kan pal voor de deur blijven staan. Als er iemand langs moet kan verplaatsen alsnog. Het is alleen niet rendabel.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:19 schreef ludovico het volgende:
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
Wij wel voor 4 buren, maar dat is wederzijds scheelt ook weer wachten en pakketjes ophalen op onmogelijke tijden en locaties.quote:Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Met jou praten kost ze letterlijk geld. Vandaar.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Ik ben het wel met jou eens hoor. Ik houd er niet van dat mijn pakketjes ongevraagd bij de buren worden gedumpt. Nu ben ik goed met m'n buren, maar ik vind het vervelend. Zij zijn gepensioneerd en dus altijd de klos. Bovendien vind ik het onnodig dat zij weten wat en waar ik dingen bestel.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik er ben om het probleem van een bezorger op te lossen. Dat ze al die troep overdag bezorgen terwijl het vrij logisch is dat de helft van de mensen dan niet thuis is omdat ze werken of studeren, daar kan ik ook niks aan doen.
De wetgever doet zijn werk niet...quote:Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef KimJong-un het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Net zoals in supermarkten.
Het kan toch niet zo zijn dat je baas uitrekent hoeveel pakketjes je theoretisch gezien kan doen in een uur en je alleen daarvoor betaald? Een tractor voor je op de weg, een afgezette weg, een ongeluk wat gebeurt is, een file, veel mensen niet thuis, lange oprijlanen in het buitengebied, hekken met intercoms, gladheid op de weg, slecht weer. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bezorger langer bezig is. Dat lijkt mij het risico voor de werkgever. Als je minimumloon krijgt als pakketbezorger en langer bezig bent dan verdien je dus onder het minimumloon.
In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.
Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
Nouja om het rendabel te maken moet ik van 20 naar 30 pakjes per uur, of.. i.i.g. 10 meer per uur. Is dat haalbaar? Je zult toch ook moeten wachten op elkaar.. dat moet minder dan 50% van de tijd zijn zegmaar.quote:Op zondag 3 december 2017 09:48 schreef tstile het volgende:
[..]
Het gaat een stuk sneller. Zeker in een vak waarin elke seconde telt. De bijrijder kan het volgende adres intoetsen op de tomtom, kan alvast vooruitkijken op de routeplanning. Kan het volgende pakket zoeken of vast in de cabine leggen tijdens het wachten. Of de chauffeur kan vast de bus keren mocht dat nodig zijn. De bus kan pal voor de deur blijven staan. Als er iemand langs moet kan verplaatsen alsnog. Het is alleen niet rendabel.
Pakketbezorgers hebben ook vrienden/familie etc die weten hoe kut het werk is en dus af en toe gewoon meegaan om te helpen.
Sommige bedrijven bezorgen ook wasmachines etc maar ook kleine spullen. Dus dan zijn ze ook met z'n 2en.
De reden is dat de (web)winkel hier grof voor moet betalen.quote:Op zondag 3 december 2017 12:10 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Het ware probleem of eigenlijk de ultieme oplossing voor ons zou zijn dat bij ELKE online winkel je kan kiezen hoe het verzonden wordt. Ik wil gewoon kunnen aangeven dat ze s avonds moeten komen of het op een afhaalpunt droppen. S avonds is er vaak wel iemand thuis en een afhaalpunt is helemaal ideaal.
Maar bij veruit de meeste winkels kan je die optie nog helemaal niet opgeven.
Ja alleen betaal je met een beetje webwinkel natuurlijk minder omdat je niet voor ¤6,95 als particuliere post gaat verzenden hé, maar met myparcel of wat dan ook.quote:Op maandag 4 december 2017 20:11 schreef FF het volgende:
[..]
De reden is dat de (web)winkel hier grof voor moet betalen.
Ik heb zelf een paar jaar een webwinkel beheerd en als je zag wat een bedragen er gevraagd werden aan de winkelier voor afleveropties...
En dan heb je nog het voordeel dat veel winkeliers geen BTW berekenen op de verzendkosten. Dat is namelijk een wettelijke verplichting, alleen particulieren verzenden BTW-vrij. Dus als jij een pakketje mag versturen voor 6,95, moet een winkelier daarvoor 6,95+19% in rekening brengen. MOET dus en niet mag. De belastingdienst slaat je daar gewoon voor aan. Dus veel webshops nemen die kostenpost voor eigen rekening omdat het bijna niet uit te leggen is dat verzenden via de winkel duurder is dan als je het zelf verzend.
Was jij geen econometrist? Zo ja maak lekker je eigen huiswerk.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:19 schreef ludovico het volgende:
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
BTW op post is hoog tarief in ieder geval.quote:Op maandag 4 december 2017 20:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja alleen betaal je met een beetje webwinkel natuurlijk minder omdat je niet voor ¤6,95 als particuliere post gaat verzenden hé, maar met myparcel of wat dan ook.
En de BTW is allang 21% hoor (of 6%)
Braddie heeft deze baan toch ook op z'n cv staan?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.
Nope, over de verzendkosten moet je hetzelfde btw tarief rekenen als je hoofdactiviteit/product. Als jij dus voedsel verkoopt met 6% dan reken je ook 6% btw over je verzendkosten.quote:Op maandag 4 december 2017 23:10 schreef FF het volgende:
[..]
BTW op post is hoog tarief in ieder geval.
En als je een kleine webshop hebt, heb je geen mogelijkheid om korting te krijgen bij PostNL.
Als er in een garage gewerkt word aan mijn auto, en er komt iemand tussendoor die even een lampje wil laten vervangen betaal je ook niet voor de tijd dat de monteur even iets anders doet..quote:Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef KimJong-un het volgende:
In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.
Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
Postbode vind ik wel chill. Podcastje in. Alleen als het regent zwaar klote.quote:Op donderdag 30 november 2017 14:16 schreef LurkJeRot het volgende:
Zijn er serieus mensen die denken dat pakketbezorger of postbode een feestbaan is?
Man man man
Wat is je punt nu precies?quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als er in een garage gewerkt word aan mijn auto, en er komt iemand tussendoor die even een lampje wil laten vervangen betaal je ook niet voor de tijd dat de monteur even iets anders doet..
Het tijdsbestek staat toch voor het vak en dus niet voor andere werkzaamheden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |