Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:03 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.
Ik vind het verder ook een vreemde praktijk om vooraf je betrokkenheid al aan te kondigen zonder dat de juiste knikkers in plaats hebt.
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.quote:Kubica, who is regarded as favourite to land the second Williams drive alongside Lance Stroll next year, finished the second day of running in seventh position, two seconds off Sebastian Vettel's pace.
The Pole was four tenths quicker than Sergey Sirotkin, who also drove the Williams during the day, although the Russian set his fastest time with the soft tyres while Kubica used the new hypersofts.
Williams' tech chief Paddy Lowe said, however, that the laptimes offered a misleading picture, and refused to discuss Kubica's pace.
Waar om?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/
[..]
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
Wordt weliswaar gezegd, maar hier geloof ik niets van. Wat is immers de meerwaarde die beiden partijen voor elkaar hebben?quote:Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.
Het is precies hetzelfde. Aston Martin kan bijv. met de Valkyrie ook stellen dat ze een technische samenwerking hebben met RedBull. Alfa krijgt misschien een Sauber editie van bepaalde modellen.quote:Het is in ieder geval minder nep dan een Alfa Romeo sticker op een Sauber plakken. Of Aston Martin op een Red Bull.
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.quote:En ze zeggen niets anders dan ze voorheen al zeiden, namelijk dat ze geïnteresseerd zijn en waarschijnlijk instappen mits aan de voorwaarde dat het betaalbaar is wordt voldaan.
Over het algemeen heeft Kubica het goed gedaan. Het verschil tussen Vettel en Kubica is ongeveer net zo veel als tussen Vettel en Massa tijdens de kwalificatie en zijn stints gisteren waren zeer consistent.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/
[..]
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:40 schreef Djoetma het volgende:
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.
Misschien gerebadgede Mercedes motoren in de toekomst?
De V12 komt idd van Ford. Waarschijnlijk zelfde motor als de Vulcanquote:Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo isquote:Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo is
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.quote:Op donderdag 30 november 2017 09:01 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.
https://jalopnik.com/this(...)hout-anyb-1762277760
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.
[..]
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.
En in de Valkyrie komt een Cosworth V12.
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikelquote:Op donderdag 30 november 2017 10:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.quote:And Clarke reiterated that the engine has nothing to do with Aston’s previous big V12. That engine was built out of two Ford V6s and traces its roots back to 1996 when it was first designed to power the Ford Indigo concept of all things. The new one is just that, all new.
Excuus, inderdaad verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikel
[..]
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.
4,602km (Daniel), 4,151km (Max)quote:Op donderdag 30 november 2017 20:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://redbullracing.redbull.com/article/numbers-game
😁 13 podiums
😫 13 DNFs
In de RB13
En dan hebben ze ook nog de nodige penalties gehad en wat andere zaken waardoor ze niet bepaald vooraan starten volgens mij, al heb ik de statistieken zo niet bij de hand.quote:Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e
Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Max 4 uitvallen door mechanische pech?quote:Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e
Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max 4 uitvallen door mechanische pech?
Voor mijn gevoel waren dat er meer.
Red Bull is nooit echt op gang gekomen dit seizoen. Er kwamen gewoon wat circuits voorbij die ze goed liggen.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Lijkt wel een beetje tekenend te worden dat Redbull altijd pas in de 2e helft op stoom komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |