Stroll is gewoon te slecht voor F1. In de kwali ook op een seconde met notabene Massa die ook niet eens tot de top 10 van het veld hoort. Zodra het geld van papa niet meer komt denk ik niet dat er iemand op hem zit te wachten. Gaat een dure carriere worden.quote:Op zondag 26 november 2017 19:22 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Tijden veranderen. Met brandstofmanagement kunnen sommige teams erg listig worden.
Wat vinden jullie van de race van Stroll?
Hij begon op zich goed, heeft een leuke battle gehad met Grosjean, maar zijn tweede bandenwissel heeft hem de das omgedaan. Ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat hij een echte bandenvreter is en daar (hard) aan moet werken.
Met bijtanken heb je veel meer mogelijkheden qua strategie. Nu is 1x stoppen en iedereen reageert op elkaar om geen undercut om de oren te krijgen. Na deze stop is de race zo goed als klaar.quote:Op zondag 26 november 2017 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is nu meer actie op de baan in plaats van in de pits.
Dit jaar minder dan de afgelopen jaren (toen het boven de 50 zat), en deze race helemaal, maar nog altijd meer dan tussen pakweg 2000 en 2009 waar je gemiddeld 15 inhaalacties per grand prix had, met zelfs hooguit 10 per grand prix in de laatste jaren van het bijtanken.
Toen het verboden werd ging het aantal de acties op de baan meteen omhoog naar bijna 30, zonder DRS en Pirellibanden. In de jaren erna steeg dat naar ruim 50 inhaalacties per GP.
Het probleem dit jaar is vooral dat hwt moeilijker inhalen is dan de afgelopen jaren door de hogere downforce en dus drag van deze auto's. Daar hebben ze te weinig rekening mee gehouden toen ze met deze nieuwe regels kwamen.
Belangrijker is dat Renault zujn zaakjes op orde heeftquote:Op maandag 27 november 2017 02:30 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat RBR zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft?
80-90%quote:Op maandag 27 november 2017 02:30 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat RBR zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft?
Het team zeker niet, de motorfabrikant mogelijk. Punt is dat de motorenfabriek zich ingesteld lijkt te hebben op subtop, net als het team.quote:Op maandag 27 november 2017 07:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
80-90%
De vraag is echter heeft Renault hun zaakjes op orde?
ik ook nietquote:Op zondag 26 november 2017 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij.
Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.quote:Op maandag 27 november 2017 07:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het team zeker niet, de motorfabrikant mogelijk. Punt is dat de motorenfabriek zich ingesteld lijkt te hebben op subtop, net als het team.
Hoezo ingesteld op subtop? Ze maken best wel stappenquote:Op maandag 27 november 2017 07:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het team zeker niet, de motorfabrikant mogelijk. Punt is dat de motorenfabriek zich ingesteld lijkt te hebben op subtop, net als het team.
Ja dat is niet eerlijk natuurlijk, want die heeft maar een halve arm.quote:Op zondag 26 november 2017 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ken deze site ook niet (noch de betrouwbaarheid, al zie ik dingen staan die ik ook elders heb gelezen), maar volgens deze site was Kubica het snelst in uit de auto komen
http://www.thedrive.com/s(...)is-not-about-fitness
Dat geld van papa kan gewoon blijven komen hoor. Die heeft geld zat om nog honderden miljoenen erin te pompen.quote:Op zondag 26 november 2017 23:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Stroll is gewoon te slecht voor F1. In de kwali ook op een seconde met notabene Massa die ook niet eens tot de top 10 van het veld hoort. Zodra het geld van papa niet meer komt denk ik niet dat er iemand op hem zit te wachten. Gaat een dure carriere worden.
Ik denk dat deze GP een pijnlijke preview voor 2018 was.quote:Op maandag 27 november 2017 02:30 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat RBR zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft?
Waarmee ze nu inderdaad in de subtop zijn aanbeland. Of ja, net daaronder, want RBR is de subtop.quote:Op maandag 27 november 2017 08:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo ingesteld op subtop? Ze maken best wel stappen
Hoe zat het eigenlijk in de tijd dat RBR dominant was met Vettel, met wat voor motor reden ze toen?quote:Op maandag 27 november 2017 07:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
80-90%
De vraag is echter heeft Renault hun zaakjes op orde?
Stroll rijdt 4 setjes banden aan gort en wordt laatste, echt te triest voor woorden. Idem in Brazilië, die paar "hoge" plekken zijn gewoon mazzel geweest.quote:Op maandag 27 november 2017 08:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat geld van papa kan gewoon blijven komen hoor. Die heeft geld zat om nog honderden miljoenen erin te pompen.
Dat weet ik, maar er werd gezegd zodra papa niet meer met geld strooit.quote:Op maandag 27 november 2017 09:33 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Stroll rijdt 4 setjes banden aan gort en wordt laatste, echt te triest voor woorden. Idem in Brazilië, die paar "hoge" plekken zijn gewoon mazzel geweest.
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft.quote:Op maandag 27 november 2017 09:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar er werd gezegd zodra papa niet meer met geld strooit.
Die knaker heeft diepe zakken. Hele diepe zakken.
Tuurlijk. Aan de andere kant, als je zoveel geld hebt dat het eigenlijk toch niet meer op kan en een paar miljoen meer of minder gewoon niet zo heel veel uitmaakt, waarom dan niet aan je zoon geven zodat hij kan doen wat ie leuk vindt omdat ie anders toch niks kan. Dan boeit het toch niet dat ie dit eigenlijk ook niet kan?quote:Op maandag 27 november 2017 09:38 schreef Tarado het volgende:
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden
Daddy please ...quote:Op maandag 27 november 2017 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft.
Dat kan ik nog wel begrijpen maar je rijdt toch min of meer voor lul voor een jaar en om dat dan jaren te gaan doen, maar goed ze hebben als het goed is volgend jaar een betere auto, wie weet kan hij daar ook beter mee over wegquote:Op maandag 27 november 2017 09:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik zoveel geld had kocht ik me ook een stoeltje, of ik er nou wat van bakte of niet
Even serieus, zou dat jou wat uitmaken als je een F1 auto kan rijden elke 2 weken? Mij persoonlijk niet denk ikquote:Op maandag 27 november 2017 09:50 schreef Tarado het volgende:
Dat kan ik nog wel begrijpen maar je rijdt toch min of meer voor lul
ik denk dat hun insteek toch anders is dan de jouwequote:Op maandag 27 november 2017 09:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Even serieus, zou dat jou wat uitmaken als je een F1 auto kan rijden elke 2 weken? Mij persoonlijk niet denk ik
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassisquote:Op maandag 27 november 2017 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
uiteindelijk moet zoiets de ontwikkeling van de motor ook gaan helpen
Het is schrijnend om te zien dat een van pensioen teruggehaalde Massa met die knakenbak tiende kan worden, terwijl zijn teamgenoot zelfs de Saubers met hun gare kar niet bij kan houden.quote:Op maandag 27 november 2017 09:52 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, ik snap de insteek, die knaker heeft niets te zoeken in de F1
Alleen al daarom kan een budgetcap gaan helpen om de zaken iets meer gelijk te trekken.quote:Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Toen ze Lotus overnamen was het personeelsbestand nog veel kleiner. Het gaat gewoon tijd kosten om dat team weer op niveau te krijgen maar je ziet al duidelijk dat ze stappen aan het maken zijn. Hulkenberg en Sainz zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Vond het wel mooi dat Hülkenberg achteraf gewoon min of meer zei dat het materiaal troep was dat de monteurs gebruikenquote:Op maandag 27 november 2017 08:19 schreef mikieu het volgende:
[..]
Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.
Was ook bizar dat hij Hartley een tijdje terug mentaal erg zwak vond en een rare snoeshaan noemde die met een apart accent sprak.quote:Op zondag 26 november 2017 23:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat een lul zeg die Plooij, mister bigshot.
Die vindt zichzelf waarschijnlijk ook oprecht goed.
als je naar de budgetten kijk moeten Ferrari en RBR qua personeelsbestand wel dichter bij Mercedes zitten, misschien is Mercedes gewoon wat eerlijker met toegeven hoeveel mensen ze hebben werkenquote:Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Aan de andere kant, met gebruikte onderdelen zat Ricciardo heel dicht op Vettel gisteren. Als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid beter kan dan is het gat echt niet groot en zijn er zeker 7/8 circuits waar Red Bull de beste zouden moeten zijnquote:Op maandag 27 november 2017 08:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik denk dat deze GP een pijnlijke preview voor 2018 was.
RBR heeft een prima auto, maar Renault is nog steeds onbetrouwbaar en hebben amper de ontwikkelingen geleverd die er zogenaamd al aan het begin van het seizoen zouden zijn.
Dus elke belofte qua 'quali-mode' of weet ik veel wat, ik geloof er niks van voor 2018. Andere teams rijden daar al 2/3 seizoenen mee en hebben het tot in den treure getest, ik verwacht 6 geplofte Renaults de eerste keer dat ze quali-mode proberen.
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.quote:Op maandag 27 november 2017 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft.
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.quote:Op maandag 27 november 2017 00:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Met bijtanken heb je veel meer mogelijkheden qua strategie. Nu is 1x stoppen en iedereen reageert op elkaar om geen undercut om de oren te krijgen. Na deze stop is de race zo goed als klaar.
Aantal inhaalacties zegt ook weinig. Hamilton haalde in Brazilie wat rijders in door op een knopje te drukken, maar er zat geen spannend gevecht bij. Auto's moeten elkaar gewoon fatsoenlijk kunnen volgen en er moeten fatsoenlijke banden komen + bijtanken om meer variatie qua strategie te krijgen.
Zou ook wel apart zijn als ze daar een beetje apathisch bleven kijken natuurlijkquote:Op maandag 27 november 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.
als een Ferrari 20 seconden achter een Mercedes finisht die aan het cruisen is mag je je toch echt wel zorgen maken.quote:Op maandag 27 november 2017 10:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Aan de andere kant, met gebruikte onderdelen zat Ricciardo heel dicht op Vettel gisteren. Als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid beter kan dan is het gat echt niet groot en zijn er zeker 7/8 circuits waar Red Bull de beste zouden moeten zijn
Volgens mij heeft Ross Brawn ook gezegd dat met het nieuwe motorenreglement ook de software tussen fabrieksteam en klantenteam gelijk moet zijn. Zou ook wel helpen om dat af te dwingen. Nu moet alleen de hardware gelijk zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen al daarom kan een budgetcap gaan helpen om de zaken iets meer gelijk te trekken.
Eigenlijk zou ik het toejuichen als Renault deze winter een stap maakt, zodat teams als Force India en Haas nauwelijks meer punten kunnen pakken. Dat zal Mercedes en Ferrari dwingen tot meer gelijkheid op motorengebied, zodat andere coureurs ook de beschikking krijgen over meer goodies.
ze zouden de powerunits moeten verloten aan het begin van het seizoenquote:Op maandag 27 november 2017 10:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ross Brawn ook gezegd dat met het nieuwe motorenreglement ook de software tussen fabrieksteam en klantenteam gelijk moet zijn. Zou ook wel helpen om dat af te dwingen. Nu moet alleen de hardware gelijk zijn.
Anders gewoon invoeren dat ze 1x per race mogen bijtanken.quote:Op maandag 27 november 2017 10:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.quote:Op maandag 27 november 2017 10:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.
Dat soort mensen leven ook in een compleet andere wereld. Voor hun is de wereld een soort speeltuin waarin ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Ik zou weleens de eerlijke mening van Frank Williams willen horen over Lance Stroll maar ik begrijp wel dat hij de verantwoordelijkheid draagt over 600+ gezinnen en dus gewoon dat geld pakt om de financiële stabiliteit van zijn team te garanderen. Als ze Sirotkin ernaast zetten dan is het morele faillissement van Sir Frank echter wel compleet met twee paydrivers achter het stuur. Maar eerlijk gezegd zie ik ze de komende jaren niet opboksen tegen Renault, McLaren en de grote drie.quote:Op maandag 27 november 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.
Max zei het al treffend: ze moeten goed naar de regels voor de auto's kijken, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden. Pas daarna kun je kijken of er circuits op de schop moeten.quote:Op maandag 27 november 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.
Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand.
het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budgetquote:Op maandag 27 november 2017 10:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat soort mensen leven ook in een compleet andere wereld. Voor hun is de wereld een soort speeltuin waarin ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Ik zou weleens de eerlijke mening van Frank Williams willen horen over Lance Stroll maar ik begrijp wel dat hij de verantwoordelijkheid draagt over 600+ gezinnen en dus gewoon dat geld pakt om de financiële stabiliteit van zijn team te garanderen. Als ze Sirotkin ernaast zetten dan is het morele faillissement van Sir Frank echter wel compleet met twee paydrivers achter het stuur. Maar eerlijk gezegd zie ik ze de komende jaren niet opboksen tegen Renault, McLaren en de grote drie.
Ik heb niks over circuits gezegdquote:Op maandag 27 november 2017 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max zei het al treffend: ze moeten goed naar de regels voor de auto's kijken, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden. Pas daarna kun je kijken of er circuits op de schop moeten.
Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden.quote:Op maandag 27 november 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.
Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |