abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 november 2017 @ 13:23:04 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_175193554
quote:
Rusland probeert met nepnieuws de Nederlandse publieke opinie te sturen. Dat schrijft minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Nederland staat volgens de minister in de nadrukkelijke belangstelling van Moskou.

De D66-minister wil nu samen met media- en technologiebedrijven zoals Facebook, Google en Twitter gaan kijken hoe weerstand kan worden geboden aan deze praktijken. ,,Het kabinet zal in gesprek gaan met deze partijen over hoe (heimelijke) politieke beïnvloeding kan worden tegengegaan.''

Ollongren stelt dat het fenomeen niet nieuw is, maar wel steeds vaker voorkomt. Als voorbeeld noemt ze een nepwebsite van de Nederlandse overheid, afkomstig uit Rusland, met daarop desinformatie over de ramp met vlucht MH17. Ook haalt de minister de beïnvloeding door Rusland van de Amerikaanse verkiezingen vorig jaar aan.

[...]
Bron


OP van Molurus:


Juist ja. -O-

Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet denken. In principe is het internet helemaal vrij en zijn bedrijven zoals Facebook helemaal vrij om geld te verdienen aan wie dan ook bereid is om geld te betalen voor het verspreiden van onzin.

Maar als dit allemaal klopt en echt gebeurt is het best een beetje creepy.

PS: trouwens... als het allemaal niet klopt en niet gebeurt is dit bericht net zo creepy. :o
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 november 2017 @ 13:26:32 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175193634
quote:
Ik had de LAPO dus de mijne moet open
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175194349
Nepnieuws is het nieuws wat de EU niet aanstaat zeker.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 november 2017 @ 14:00:12 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175194363
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:59 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Nepnieuws is het nieuws wat de EU niet aanstaat zeker.
Yep
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175194477
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:59 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Nepnieuws is het nieuws wat de EU niet aanstaat zeker.
Heb je dat op Russia Today gelezen?
  maandag 20 november 2017 @ 14:11:48 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175194618
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:59 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Nepnieuws is het nieuws wat de EU niet aanstaat zeker.
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 14:00 schreef Nikonlover het volgende:
Yep
Haha, edgy.
Dan is dit ook nepnieuws en dit en dit en dit, maar dat is het allemaal niet? Dus is het toch wat anders? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 november 2017 @ 14:16:01 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175194698
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb je dat op Russia Today gelezen?
Jij hebt zeker bij de NOS gelezen dat het niet zo is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175194732
Kortom, neutrale nieuwsbronnen zijn er niet, en betrouwbare manieren om te bepalen hoe het nieuws gekleurd is zijn er ook niet.

We're fucked.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175194775
Daarom een Ministerie van Waarheid optuigen.
pi_175194829
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 14:19 schreef LelijKnap het volgende:
Daarom een Ministerie van Waarheid optuigen.
Hebben we al: http://minsvyaz.ru/en/
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175194845
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2017 14:21 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Hebben we al: http://minsvyaz.ru/en/
Ik dacht even aan het Vaticaan, maar dat werkt ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175194903
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2017 14:17 schreef Molurus het volgende:
Kortom, neutrale nieuwsbronnen zijn er niet, en betrouwbare manieren om te bepalen hoe het nieuws gekleurd is zijn er ook niet.

We're fucked.
Er zijn genoeg neutrale nieuwsbronnen. Over het algemeen zijn westerse media redelijk betrouwbaar. Hun collega's in landen waar een dictator de scepter zwaait, zijn weer minder te vertrouwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175194909
Leuk item van Lubach over dit onderwerp gisteren.
  maandag 20 november 2017 @ 14:34:03 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175195104
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:25 schreef Dutchguy het volgende:
Leuk item van Lubach over dit onderwerp gisteren.
In De Kwis kwam het ook al even naar voren. ^O^

Maar goed, satire en er lollig over doen zijn ook geen 'waarheden' natuurlijk.

Dit stuk van Lubach niet gezien maar; Lubach maakt vaak uitstekende grappen met een randje om je na te laten denken, maar dat is het... Terwijl veel mensen hem napraten alsof hij de ultieme waarheid heeft gesproken. Dat is soms nog wel eens bijzonder.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175195375
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 14:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In De Kwis kwam het ook al even naar voren. ^O^

Maar goed, satire en er lollig over doen zijn ook geen 'waarheden' natuurlijk.

Dit stuk van Lubach niet gezien maar; Lubach maakt vaak uitstekende grappen met een randje om je na te laten denken, maar dat is het... Terwijl veel mensen hem napraten alsof hij de ultieme waarheid heeft gesproken. Dat is soms nog wel eens bijzonder.
Het punt is dat hij vaak de eerste is die de waarheid laat zien. Dat komt omdat de journalistiek faalt, iedereen brengt maar wat Ollongren gezegd heeft, maar niemand controleert en komt dus ook niet tot de conclusie dat ze maar wat lulde. Hetzelfde "hoe dan?", jaren en jaren opiniestukken in de kranten over hoe Wilders te bestrijden, maar geen een die even de goede vraag stelt.

Iets vergelijkbaars zagen we 15 jaar geleden in de VS met de Daily Show van Jon Stewart, alle nieuwszenders zaten in een patriottische 9/11 kramp van niet kritisch zijn, en een satirisch programma werd daardoor een belangrijke opinieleider.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 november 2017 @ 14:48:28 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175195471
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:59 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Nepnieuws is het nieuws wat de EU niet aanstaat zeker.
Exact. Die definitie mag wat mij betreft zo snel mogelijk in de dikke van dale ter feitelijke specificering.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 20 november 2017 @ 14:52:49 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175195567
noem eens een voorbeeldje dan...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 20 november 2017 @ 14:53:47 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175195587
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Het punt is dat hij vaak de eerste is die de waarheid laat zien.
Hij stelt op een grappige manier een bepaalde gang van zaken aan de kaak. Dit doet hij met aannames, stijlfiguren en slechte woordgrapjes. Uitermate amusant natuurlijk en absoluut met een zekere spiegelfunctie tegenover de maatschappij, maar zeker niet 'de waarheid'. :)

Tenminste, wat is 'de waarheid'?

quote:
Dat komt omdat de journalistiek faalt, iedereen brengt maar wat Ollongren gezegd heeft, maar niemand controleert en komt dus ook niet tot de conclusie dat ze maar wat lulde. Hetzelfde "hoe dan?", jaren en jaren opiniestukken in de kranten over hoe Wilders te bestrijden, maar geen een die even de goede vraag stelt.

Iets vergelijkbaars zagen we 15 jaar geleden in de VS met de Daily Show van Jon Stewart, alle nieuwszenders zaten in een patriottische 9/11 kramp van niet kritisch zijn, en een satirisch programma werd daardoor een belangrijke opinieleider.
Het heeft zeker een maatschappelijk nut, maar een maatschappij gestuurd door cabaretiers en andere grappenmakers lijkt me ook niet altijd handig. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175195738
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 14:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hij stelt op een grappige manier een bepaalde gang van zaken aan de kaak. Dit doet hij met aannames, stijlfiguren en slechte woordgrapjes. Uitermate amusant natuurlijk en absoluut met een zekere spiegelfunctie tegenover de maatschappij, maar zeker niet 'de waarheid'. :)

Tenminste, wat is 'de waarheid'?

[..]

Het heeft zeker een maatschappelijk nut, maar een maatschappij gestuurd door cabaretiers en andere grappenmakers lijkt me ook niet altijd handig. :D
Dat is het punt. Kranten als de Volkskrant en de NRC, het journaal en nieuwsuur hadden Ollongren af moeten maken, op inhoud. Maar die waren te druk met afmaken van Omtzigt, zonder inhoud. Vast geen toeval.

De beste stukjes van Lubach zijn die waarin hij het werk van journalisten doet omdat die dat zelf niet doen. Als die gewoon hun werk zouden doen zou Lubach het volledig van zijn echt satirische inbreng moeten hebben, en daar is het programma veel minder sterk in dan in logische duiding van de feiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 november 2017 @ 15:06:01 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175195786
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het punt. Kranten als de Volkskrant en de NRC, het journaal en nieuwsuur hadden Ollongren af moeten maken, op inhoud. Maar die waren te druk met afmaken van Omtzigt, zonder inhoud. Vast geen toeval.

De beste stukjes van Lubach zijn die waarin hij het werk van journalisten doet omdat die dat zelf niet doen. Als die gewoon hun werk zouden doen zou Lubach het volledig van zijn echt satirische inbreng moeten hebben, en daar is het programma veel minder sterk in dan in logische duiding van de feiten.
Dat komt omdat er geen journalisten meer bestaan in de mainstream media. Het volk daarintegen heeft genoeg journalisten want daar heb je echt geen opleiding of persbaan voor nodig. Een journaal bijhouden en/of onafhankelijk onderzoeken maakt je een journalist. Alleen zijn er nogsteeds plathoofden onder ons die de mainstream media betrouwbaarder achten dan werkelijk onderzoek omdat het 'niet een gevestigde bron' is. 8)7
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175195789
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het punt. Kranten als de Volkskrant en de NRC, het journaal en nieuwsuur hadden Ollongren af moeten maken, op inhoud. Maar die waren te druk met afmaken van Omtzigt, zonder inhoud. Vast geen toeval.
Waarom zouden de media Ollongren af moeten maken? De Russen verspreiden ook gewoon aan de lopende band nepnieuws.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175195803
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat komt omdat er geen journalisten meer bestaan in de mainstream media. Het volk daarintegen heeft genoeg journalisten want daar heb je echt geen opleiding of persbaan voor nodig. Een journaal bijhouden en/of onafhankelijk onderzoeken maakt je een journalist. Alleen zijn er nogsteeds plathoofden onder ons die de mainstream media betrouwbaarder achten dan werkelijk onderzoek omdat het 'niet een gevestigde bron' is. 8)7
Bellingcat bestaat bijvoorbeeld uit prima burgerjournalisten die in staat zijn om op een neutrale te manier zaken te onderzoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 november 2017 @ 15:07:03 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175195806
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zouden de media Ollongren af moeten maken? De Russen verspreiden ook gewoon aan de lopende band nepnieuws.
Dat russisch nepnieuws heb ik nog nooit voorbij zien komen anders, op een contact advertensie voor kratis vrouw die is goed voor de man en lekker dikke tiet ik hou van u' na.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 20 november 2017 @ 15:07:56 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175195821
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bellingcat bestaat bijvoorbeeld uit prima burgerjournalisten die in staat zijn om op een neutrale te manier zaken te onderzoeken.
Nee dat bestaan ze niet, en hun conclusies zijn allang ontkracht. (naast dat ze zo partijdig zijn als de pest overigens)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 20 november 2017 @ 15:11:45 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175195883
ik stelde een vraag, ga je doe nog beantwoorden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175195898
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee dat bestaan ze niet, en hun conclusies zijn allang ontkracht. (naast dat ze zo partijdig zijn als de pest overigens)
Nee, hun conclusies zijn niet ontkracht. En Bellingcat partijdig? Werkelijk?

CONFIRMED: US Responsible for ‘Aleppo Mosque Bombing’

Ja, echt op de hand van het westen, dat Bellingcat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 november 2017 @ 15:20:26 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175196081
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, hun conclusies zijn niet ontkracht. En Bellingcat partijdig? Werkelijk?

CONFIRMED: US Responsible for ‘Aleppo Mosque Bombing’

Ja, echt op de hand van het westen, dat Bellingcat.
De US is niet 'het westen' dat ligt veel gecompliceerder, zowel wat jij het westen en het oosten zou noemen is intern onderhevig aan machtsproblematiek tussen humanisten, transhumanisten, globalisten, anarchisten, communisten, fascisten, en ga zo maar door. Landen zijn daar niet eensgezind in en diensten dus ook niet. Tevens is het nu populair om kritiek te hebben op de US omdat Trump president is dus dat staat in dezelfde lijn als Rusland demoniseren en maakt het dus geenzins onpartijdig. Sterker nog het IS dezelfde lijn gezien tegenwoordig er zelfs nogsteeds vastgehouden wordt aan de evenzo allang gedebunkte aantijging van Russian collusion mbt de presidentsverkiezingen (wat zelfs in Europa nu gebruikt wordt om alles van tafel te schuiven, Pvv de 1e partij? Rusland zat er duidelijk achter! Want dat 'verdeeld de EU' :z Brexit? RUSLAND!!! (8> (8> , Geen 50/50 travestiete lesbische zwarte vrouwen in het kabinet? DAT KOMT ZEKER TE WETEN DOOR RUSLAND.

Het is vermoeiend, maar dan vooral omdat het net als zo'n irritante mug is die je de hele nacht heeft zitten irriteren doch werkelijk niet zou moeten bestaan. Uitgekauwd, allang ontkracht. De msm daarintegen ziet er een stukje gereedschap in en useful idiots als jij lopen het vervolgens door te papegaaiien.

De gehele legitimering van bovenstaande is enkel en alleen het postmodernisme en dan met name het idee (door het globalisme van het internet geamplificeerd) dat mensen vrij moeten zijn van welkandere structurele authoriteit oftewel orde en dan vooral gekeerd tegen grootkapitaal en industrialisatie. (wat veel beter tegen te gaan is door je eigen voetafdruk aan te passen maar dat terzijde) En gaat voorbij aan de menselijke conditie die nu eenmaal dient SAMEN TE LEVEN en daar systemen voor heeft ontwikkeld, optimaal met hier en daar wat uitwassen die met recht vraagtekens horen te krijgen (zoals de commercie en haar manipulatieve conditionering). Alleen kennen de types die dit dus gebruiken als grondslag voor de agering jegens industriele natiestaten geen enkele nuance noch relativatie en verdrinken het kind met het badwater.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175196155
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De US is niet 'het westen' dat ligt veel gecompliceerder, zowel wat jij het westen en het oosten zou noemen is intern onderhevig aan machtsproblematiek tussen humanisten, transhumanisten, globalisten, anarchisten, communisten, fascisten, en ga zo maar door. Landen zijn daar niet eensgezind in en diensten dus ook niet. Tevens is het nu populair om kritiek te hebben op de US omdat Trump president is dus dat staat in dezelfde lijn als Rusland demoniseren en maakt het dus geenzins onpartijdig. Sterker nog het IS dezelfde lijn gezien tegenwoordig er zelfs nogsteeds vastgehouden wordt aan de evenzo allang gedebunkte aantijging van Russian collusion mbt de presidentsverkiezingen (wat zelfs in Europa nu gebruikt wordt om alles van tafel te schuiven, Pvv de 1e partij? Rusland zat er duidelijk achter! Want dat 'verdeeld de EU' :z Brexit? RUSLAND!!! (8> (8> , Geen 50/50 travestiete lesbische zwarte vrouwen in het kabinet? DAT KOMT ZEKER TE WETEN DOOR RUSLAND.

Het is vermoeiend, maar dan vooral omdat het net als zo'n irritante mug is die je de hele nacht heeft zitten irriteren doch werkelijk niet zou moeten bestaan. Uitgekauwd, allang ontkracht. De msm daarintegen ziet er een stukje gereedschap in en useful idiots als jij lopen het vervolgens door te papegaaiien.
Heb je door dat je niet een inhoudelijk argument geeft waaruit zou moeten blijken dat Bellingcat liegt over zowel Aleppo als de MH17?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 november 2017 @ 15:25:14 #29
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175196185
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je door dat je niet een inhoudelijk argument geeft waaruit zou moeten blijken dat Bellingcat liegt over zowel Aleppo als de MH17?
Geef mij één concreet statement van Bellingcat die jij bewezen acht en ik ontkracht het.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175196196
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zouden de media Ollongren af moeten maken? De Russen verspreiden ook gewoon aan de lopende band nepnieuws.
Als zij beweert dat Nederland daarvan het doelwit is, in die mate dat de democratie daarmee bedreigd wordt, dan kan ze toch met de voorbeelden komen? En als ze dan maar met één voorbeeld komt wat niet klopt dan kunnen de journalisten daar toch op los?

Ze zouden haar zelfs aan kunnen pakken zoals ze bij Omtzigt voor minder hebben gedaan, en zoals jij dat goede journalistiek schijnt te vinden.

"Verzon minister Ollongren in opdracht van Juncker een Russische dreiging om censuur te kunnen plegen, of was het slechts een enorme blunder van een ijdele minister die even aandacht nodig had?"

"Wat vinden onze lezers van deze censuurminister? Ophouden over dit onderwerp vinden de lezers niet ver genoeg gaan nu ze al haar geloofwaardigheid heeft verloren:

..... landverraadster....
..EU-puppet...
..... minister van waarheid....
.... vierde rijk censuur....
etc..."

Zoiets?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175196261
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Geef mij één concreet statement van Bellingcat die jij bewezen acht en ik ontkracht het.
Heb hier al twee voorbeelden gepost: MH17 en Aleppo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 november 2017 @ 15:29:00 #32
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175196270
Aan de lopende band nepnieuws uit Rusland, hm? Maar waar blijven de concrete voorbeelden?
pi_175196271
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2017 14:21 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Hebben we al: http://minsvyaz.ru/en/
Lijkt me niet afdoende. Bij onze buren hebben ze recent een beter concept bedacht.
  maandag 20 november 2017 @ 15:29:07 #34
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175196273
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb hier al twee voorbeelden gepost: MH17 en Aleppo.
Ok zet maar neer wat daar de conclusies van Bellingcat van zijn, specificeren aub..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175196277
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
"Verzon minister Ollongren in opdracht van Juncker een Russische dreiging om censuur te kunnen plegen, of was het slechts een enorme blunder van een ijdele minister die even aandacht nodig had?"
En gesloten vraag die bovendien ook nog eens extreem suggestief is.

Dat gaat hem helemaal worden, WS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 november 2017 @ 15:29:55 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175196296
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En gesloten vraag die bovendien ook nog eens extreem suggestief is.

Dat gaat helemaal worden, WS.
Zo rolt de media toch? Dat suggestieve toontje.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175196300
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ok zet maar neer wat daar de conclusies van Bellingcat van zijn, specificeren aub..
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, hun conclusies zijn niet ontkracht. En Bellingcat partijdig? Werkelijk?

CONFIRMED: US Responsible for ‘Aleppo Mosque Bombing’

Ja, echt op de hand van het westen, dat Bellingcat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175196327
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zo rolt de media toch? Dat suggestieve toontje.
Bij Omtzigt is het geen probleem iig.
  maandag 20 november 2017 @ 15:32:08 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175196346
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Je moet wel een tovenaar zijn om hier mee te komen zeg.. begrijp je soms niet wat ik van je vraag?

Ik vraag om specificering van de aantijging omtrent MH17 en de aantijging jegens Aleppo van Bellingcat. Ik vraag niet om een link naar hun zogenaamde onpartijdigheid waarvan ik zojuist heb uitgelegd waarom deze niet bewezen is met die link.

Dus tiep gewoon in zinvorm de aantijging van Bellingcat > MH17 en de aantijging van Bellingcat jegens aleppo. WAT willen ze zeggen, wat is hun standpunt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175196347
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En gesloten vraag die bovendien ook nog eens extreem suggestief is.

Dat gaat helemaal worden, WS.
In het geval van Omtzigt vond je dat prima journalistiek, al heb je je in het Omtzigt topic in POL niet meer laten zien en beperk je je tot het topic in NWS waar de journalistiek in die kwestie niet zo ter discussie werd gesteld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175196397
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In het geval van Omtzigt vond je dat prima journalistiek, al heb je je in het Omtzigt topic in POL niet meer laten zien en beperk je je tot het topic in NWS waar de journalistiek in die kwestie niet zo ter discussie werd gesteld.
Ik zou van Omtzigt maar een ding willen weten: waarom? Want dat heeft hij nog altijd niet duidelijk gemaakt.

Voor wat betreft de media over Ollongren.

quote:
Trollen, Russische nepberichten, beïnvloeding: de impact van nepnieuws

Er wordt al maanden gewaarschuwd voor de mogelijke invloed van nepnieuws in Nederland. Vanochtend gaf minister Ollongren van Binnenlandse Zaken daar een nieuwe slinger aan door te waarschuwen voor de gevaren. Maar haar verhaal blijft vaag en uiteindelijk maar beperkt tot één voorbeeld. Het roept in ieder geval een hoop vragen op. Hoe herken je nepnieuws? En hoe gaan omliggende landen ermee om?

Dreiging

Het begon vanochtend met een Kamerbrief, waarin de minister waarschuwt voor de dreiging vanuit Rusland. Daarbij wordt een website over de vliegramp met de MH17 als enige voorbeeld genoemd. En daar blijft het bij. Ook na vragen van de NOS wil Ollongren geen andere voorbeelden noemen. Ook "heeft ze geen aanwijzingen" dat nepnieuws een grote impact heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 november 2017 @ 15:36:56 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175196444
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou van Omtzigt maar een ding willen weten: waarom? Want dat heeft hij nog altijd niet duidelijk gemaakt.

Voor wat betreft de media over Ollongren.

[..]

Je weet blijkbaar ook niet dat 'fake news' een campagne is van HRC om de reden van haar verlies te verdoezelen.. Alles wat daarop overgenomen is is niks dan een artificieel stokpaardje voor gelijkaardige lobbyisten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 20 november 2017 @ 15:37:38 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175196459
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is het punt. Kranten als de Volkskrant en de NRC, het journaal en nieuwsuur hadden Ollongren af moeten maken, op inhoud. Maar die waren te druk met afmaken van Omtzigt, zonder inhoud. Vast geen toeval.
Volgens mij waren Parool en NRC nou niet van het kopje 'Telegraaf', maar misschien heb ik het gemist. Ik lees weinig kranten. :)
Als ik snel even Google, kom ik vooral tegen dat men (in zowel Parool als NRC) rapporteert dat Ollongren een brief heeft geschreven en dat de Kamer haar om verduidelijking vraagt. Lijkt mij geen verkeerde weergave van feiten?
quote:
De beste stukjes van Lubach zijn die waarin hij het werk van journalisten doet omdat die dat zelf niet doen. Als die gewoon hun werk zouden doen zou Lubach het volledig van zijn echt satirische inbreng moeten hebben, en daar is het programma veel minder sterk in dan in logische duiding van de feiten.
Zijn beste stukjes zijn (wat mij betreft) vooral zijn misinterpretaties en andere stijlfiguren die hij gebruikt om op door te zagen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175196472
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je weet blijkbaar ook niet dat 'fake news' een campagne is van HRC om de reden van haar verlies te verdoezelen.. Alles wat daarop overgenomen is is niks dan een artificieel stokpaardje voor gelijkaardige lobbyisten.
Weet niet hoor, maar het is juist Trump die continu met die term loopt te smijten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175196483
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:29 schreef Voszje het volgende:
Aan de lopende band nepnieuws uit Rusland, hm? Maar waar blijven de concrete voorbeelden?
Nou, laatst met onze verkiezingen. Dat de VVD de grootste geworden is. Eigenlijk was het CDA de grootste geworden.

Zo zie je maar hoe overtuigend die Russen kunnen zijn.
  maandag 20 november 2017 @ 15:46:39 #46
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175196649
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, laatst met onze verkiezingen. Dat de VVD de grootste geworden is. Eigenlijk was het CDA de grootste geworden.

Zo zie je maar hoe overtuigend die Russen kunnen zijn.
Oh wauw.
pi_175196724
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:

[..]

Oh wauw.
Er gaat ook nog een gerucht dat we niet naar het WK voetbal gaan. Hoef je ook allemaal niet te geloven.
pi_175196762
propaganda vs nepnieuws.
  maandag 20 november 2017 @ 15:52:36 #49
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175196811
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Er gaat ook nog een gerucht dat we niet naar het WK voetbal gaan. Hoef je ook allemaal niet te geloven.
:o
We gaan dus wél? Shit, wat zijn ze ook venijnig, die Russen.
pi_175196982
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:52 schreef Voszje het volgende:

[..]

:o
We gaan dus wél? Shit, wat zijn ze ook venijnig, die Russen.
Heel overtuigend inderdaad. Studio Sport, Voetbal inside, Rondo, al die televisieprogramma's doen er aan mee. Men zegt dat de arm van Ankara lang is, maar dat is niks vergeleken bij de arm van Moskou.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')