abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 november 2017 @ 00:35:38 #151
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_175010978
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 00:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

En die paar klagende Mohammeds schrijven niet het curriculum.
Maar hebben die mohammed effectief invloed op het curriculum...?

En als ze dat al lukt, wat zou dan nog meer lukken?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 november 2017 @ 00:35:58 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175010987
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 00:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ehhhhh nee.

Ik had geen aspiraties om de ene indoctrinatie in te ruilen voor die van mij. Dat is: anders dan dat we normaliter onder opvoeden verstaan.
Vriend, misschien is het tijd om te gaan slapen. Want dat is precies wat je beweerde. Al de zoveelste keer dat je in deze discussie in de ene post vergeten bent wat je in de post ervoor schreef.
  zondag 12 november 2017 @ 00:36:11 #153
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_175010992
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 00:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
met jouw bewering dat onderwijs over religie in West-Europa niet meer fatsoenlijk wordt gegeven.
Dat lijkt me sowieso subjectief?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 november 2017 @ 00:39:23 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_175011039
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 00:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vriend, misschien is het tijd om te gaan slapen. Want dat is precies wat je beweerde. Al de zoveelste keer dat je in deze discussie in de ene post vergeten bent wat je in de post ervoor schreef.
Je mag me quoten waar ik zeg dat mijn mening blijkbaar het curriculum mag gaan vormen? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_175011141
Voor degene die denken dat islam haat predikt , jullie leven in onwetendheid! Een zieke obsessie om moslims in een kwaad daglicht te stellen , door alleen op het negatieve te focussen . Alleen maar verhalen over terrorisme , criminaliteit, fraude met uitkeringen, no go zone's , milsukte integreaties enz. Maar zelden word het geloof van vrede in een positief daglicht gesteld

Om maar een simpele vb te noemen . Wisten jullie dat Mohamed ( vrede zij met hem) een groot voorstander van vrouwenrechten was ? Er zijn mensen die hem de eerste feminist noemden

Nee het artikel kom niet van het Onion/het speld af maar dit is gewoon de Huffington post waar we over praten. Gewoon een betrouwbare bron :P

Een kleine teaser: The prophet Muhammad would be appalled by how current Islamic Fundamentalists are treating women under their control. This suppression is done in the name of Islamic Law, known as Sharia. But the current suppression of women is shaped by cultural and history. It has little basis in the Quran and it is certainly not consistent with anything we know about what Muhammad taught or how he treated women. Of all the founders of the great religions - Buddhism, Christianity, Confucianism, Islam and Judaism — Muhammad was easily the most radical and empowering in his treatment of women. Arguably he was history’s first feminist.

https://www.huffingtonpos(...)nist_b_12638112.html

Ik raad het iedereen aan om het artikel te lezen, het is een juweeltje _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 12 november 2017 @ 00:53:35 #156
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_175011185
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 00:48 schreef Ali_boo het volgende:

En het antwoord daarop is natuurlijk dat het communisme op papier ook een ontzettend mooie ideologie was.

En niet-op papier is die ideologie verantwoordelijk voor de meeste doden in de menselijke geschiedenis ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_175011202
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 00:48 schreef Ali_boo het volgende:
Arguably he was history’s first feminist.
_O-
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_175011304
Engelse pers

En dan vooral de page 3 girl van The Sun :9~ :9
pi_175011505
quote:
10s.gif Op zondag 12 november 2017 00:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

En het antwoord daarop is natuurlijk dat het communisme op papier ook een ontzettend mooie ideologie was.

En niet-op papier is die ideologie verantwoordelijk voor de meeste doden in de menselijke geschiedenis ;)
En net zoals bij het communisme hebben we de islam nooit een eerlijke kans gegeven ;)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_175011537
Islam is de ideale religie voor geretardeerden, criminelen en schooiers.
pi_175011548
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 01:33 schreef hpeopjes het volgende:
Islam is de ideale religie voor geretardeerden, criminelen en schooiers.
Hoe was het vrijdagmiddaggebed?
  zondag 12 november 2017 @ 01:38:56 #162
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175011563
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Staat niet in de OP. Hoe kom jij er bij dat het godsdienstles is? En daarnaast, het is een onmenselijke opdracht. Hoe kun je van iemand met gezond verstand verwachten dat hij het toetreden tot een religie kan onderbouwen?
De OP niet lezen :')
quote:
Een foto van de opgave die de Kepier School alle leerlingen liet doen als onderdeel van het ‘schoolcurriculum over godsdienst
Inlevingsvermogen en kennis bieden voldoende handvatten voor een redelijke onderbouwing binnen de les.
Hint: ze hoefden zich niet echt te bekeren.
Hint2: niet elke thrillerschrijver is een moordenaar.
  zondag 12 november 2017 @ 01:40:00 #163
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175011570
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:09 schreef DemonRage het volgende:
"Mama ik ga een kopvod dragen en me laten uithuwelijken met een baardaap die me elke dag in elkaar slaat."
Argumenten ontbreken. Een 1 voor de moeite.
  zondag 12 november 2017 @ 01:44:03 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175011596
Terecht dat zo'n ouder boos wordt. Religie is daar en veel te persoonlijk onderwerp voor.

Zou overigens hetzelfde vinden als je een brief liet schrijven met dat ze homo zouden zijn bijvoorbeeld.
pi_175011657
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:37 schreef Ali_boo het volgende:
Huiswerk voor twaalfjarige meisjes: schrijf een briefje aan je ouders waarin je zegt een moslima te worden

[ afbeelding ]

Jonge kinderen in het Engelse kustplaatstje Houghton-le-Spring kregen van hun school een bijzondere schrijfopdracht mee: ze moesten een brief aan hun ouders opstellen waarin ze aankondigden zich te bekeren tot de islam. Dit tot woede van de ouders en verzorgers van tenminste één twaalfjarig meisje…

Mark McLachlan uit het Engelse stadje Houghton-le-Spring ontplofte zowat toen hij het huiswerk van zijn 12-jarige stiefdochter onder ogen kreeg. De school van zijn kind had namelijk een ‘leuke’ opdracht bedacht om de schrijfvaardigheden van de leerlingen te testen. Namelijk door een brief te schrijven aan hun familieleden waarin ze aankondigden dat ze zich bekeerd hebben naar de islam:

“A furious stepfather has refused to let his 12-year-old stepdaughter finish her homework after she was asked to write a letter to her family about becoming a Muslim.
Mark McLachlan, 43, from Houghton-le-Spring, near Sunderland, has slammed the decision by the Kepier School to ask pupils to pen the note.
He has refused to let his stepdaughter, who he has asked not to be named, complete the task after failing to see what the letter would accomplish.”

Een foto van de opgave die de Kepier School alle leerlingen liet doen als onderdeel van het ‘schoolcurriculum over godsdienst’:

[ afbeelding ]

McLachlan heeft geprobeerd verhaal te halen op school, maar daar ving de bezorgde stiefvader bot. De school meldde gewoon dat de opgave in het lespakket zat.

Dat is natuurlijk een zwak verweer: als iets in een lespakket zit, is het nog niet automatisch goed. Een brief waarin je kinderen vraagt een godsdienst aan te nemen die ze helemaal niet zien zitten, is typisch zo’n voorbeeld van te ver gaan in je onderwijs. Je kan kinderen leren hoe de islam in elkaar steekt, maar zich daadwerkelijk aansluiten bij deze Midden-Oosterse religie moet toch echt een persoonlijke keuze en stap zijn die iemand zelf neemt. Het geeft echt geen pas dat een Britse – seculiere – school zich met die persoonlijke afweging gaat bemoeien. Sterker nog: het riekt naar je reinste zelfislamisering.

http://www.dailymail.co.u(...)mplete-homework.html

Heeft de vader het recht om boos te zijn ? Moeten hier in nl soortgelijke maatregelen nemen? Of moet je dit zien als ordinaire moslimfobie ?

Roept u maar ^O^
Nou laat de kinderen in de golfstaten een brief aan hun ouders schrijven waarin ze aangeven zich te bekeren tot het heidendom.
Kijken wat de reactie is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 12 november 2017 @ 01:53:04 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175011672
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 01:44 schreef Hexagon het volgende:
Terecht dat zo'n ouder boos wordt. Religie is daar en veel te persoonlijk onderwerp voor.

Zou overigens hetzelfde vinden als je een brief liet schrijven met dat ze homo zouden zijn bijvoorbeeld.
Niks mis mee om je eens in gedachten in een homo te verplaatsen die tegenover zijn ouders uit de kast wil komen.
pi_175011959
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 00:48 schreef Ali_boo het volgende:
Voor degene die denken dat islam haat predikt , jullie leven in onwetendheid! Een zieke obsessie om moslims in een kwaad daglicht te stellen , door alleen op het negatieve te focussen . Alleen maar verhalen over terrorisme , criminaliteit, fraude met uitkeringen, no go zone's , milsukte integreaties enz. Maar zelden word het geloof van vrede in een positief daglicht gesteld
Hmm das gek.

Quran (2:191-193) "And kill them wherever you find them, and turn them out from where they have turned you out. And Al-Fitnah [disbelief or unrest] is worse than killing...

Quran (2:244) "Then fight in the cause of Allah, and know that Allah Heareth and knoweth all things."

Quran (2:216) - "Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not."

Quran (4:76) - "Those who believe fight in the cause of Allah…"

Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.
quote:
Om maar een simpele vb te noemen . Wisten jullie dat Mohamed ( vrede zij met hem) een groot voorstander van vrouwenrechten was ? Er zijn mensen die hem de eerste feminist noemden
In dezelfde tijd kenden de meeste vrouwen in Europa een grote mate van gendergelijkheid en vooral in delen met weinig christendom gelijkheid onder de wet. Nogal moeilijk om in zo'n situatie een grote vrouwenbevrijder te zijn.
quote:
Nee het artikel kom niet van het Onion/het speld af maar dit is gewoon de Huffington post waar we over praten. Gewoon een betrouwbare bron :P

Een kleine teaser: The prophet Muhammad would be appalled by how current Islamic Fundamentalists are treating women under their control. This suppression is done in the name of Islamic Law, known as Sharia. But the current suppression of women is shaped by cultural and history. It has little basis in the Quran and it is certainly not consistent with anything we know about what Muhammad taught or how he treated women. Of all the founders of the great religions - Buddhism, Christianity, Confucianism, Islam and Judaism — Muhammad was easily the most radical and empowering in his treatment of women. Arguably he was history’s first feminist.

https://www.huffingtonpos(...)nist_b_12638112.html

Ik raad het iedereen aan om het artikel te lezen, het is een juweeltje _O_
Het is inderdaad een juweeltje van selectief positieve elementen pakken uit het leven van een psychopathische massamoordenaar. Als je gaat googelen zal je ook zien dat christenen de bijbel weten om te toveren tot een bijna feministisch boek. Absolute selectieve onzin om een barbaars ijzertijd boek met een hoop kunstgrepen in een moderne mal te krijgen.
pi_175011972
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja, ze zouden eens iets leren over de islam. Doodeng.
De islam is een verderfelijke ideologie navenant aan het nazisme. Daar moet je kinderen niet mee in aanraking laten komen.
pi_175011988
Ben geen Islam liefhebber, maar zelfs ik kan hier niet op tegen zijn. Het is een schrijf opdracht waarbij je verdiept in de Islam. Het had ook net zo goed voor een ander geloof kunnen zijn, dus waarom niet. Als het mijn kinderen leert zich te ontwikkelen dan hebben ze mijn zege.
pi_175011991
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 03:42 schreef MakkieR het volgende:
Ben geen Islam liefhebber, maar zelfs ik kan hier niet op tegen zijn. Het is een schrijf opdracht waarbij je verdiept in de Islam. Het had ook net zo goed voor een ander geloof kunnen zijn, dus waarom niet. Als het mijn kinderen leert zich te ontwikkelen dan hebben ze mijn zege.
Ik zou het beter hebben gevonden als die kinderen mochten kiezen voor een geloof. Waarom moet het islam zijn ?
En als er islamitische kinderen in die klas zaten ,kregen die dan de opdracht om te schrijven voor een ander geloof ?
pi_175011994
quote:
15s.gif Op zondag 12 november 2017 03:45 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ik zou het beter hebben gevonden als die kinderen mochten kiezen voor een geloof. Waarom moet het islam zijn ?
En als er islamitische kinderen in die klas zaten ,kregen die dan de opdracht om te schrijven voor een ander geloof ?
Daar ben ik het mee eens, islamitische kinderen zouden inderdaad zich kunnen verdiepen in een ander geloof. Op school ( openbaar ) kregen we ook een uurtje godsdienst, dat ging alleen maar over het christelijk geloof, beetje de bekende verhalen, daar had van mij best wel wat Islam in mogen zitten. Alleen al om die lui beter te begrijpen wat hun zo fanatiek beweegt.
pi_175012004
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 03:50 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, islamitische kinderen zouden inderdaad zich kunnen verdiepen in een ander geloof. Op school ( openbaar ) kregen we ook een uurtje godsdienst, dat ging alleen maar over het christelijk geloof, beetje de bekende verhalen, daar had van mij best wel wat Islam in mogen zitten. Alleen al om die lui beter te begrijpen wat hun zo fanatiek beweegt.
Ik heb sowieso een schijthekel aan geloof :X
Op mijn 5e ben ik verhuisd van friesland naar limburg en kwam daar op een katholieke school (er was geen andere in dat dorp) en ik werd verplicht om mee te bidden elke dag terwijl ze mijn ouders hadden gezegd dat dat niet zou hoeven. Ik deed het dus ook mooi niet _O- Maar kon dan wel in de "hoek gaan staan" ,totdat mijn pa een hartig woordje met de directeur had gesproken ^O^
pi_175012109
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 04:00 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ik heb sowieso een schijthekel aan geloof :X
Op mijn 5e ben ik verhuisd van friesland naar limburg en kwam daar op een katholieke school (er was geen andere in dat dorp) en ik werd verplicht om mee te bidden elke dag terwijl ze mijn ouders hadden gezegd dat dat niet zou hoeven. Ik deed het dus ook mooi niet _O- Maar kon dan wel in de "hoek gaan staan" ,totdat mijn pa een hartig woordje met de directeur had gesproken ^O^
Bidden dat hoefde ik gelukkig niet, het was als ik me goed herinner een uur in de week les ( slaap uurtje haha ) alleen op de lagere school daarna was het helemaal over. Op zich het geloof heb ik niet zo'n hekel, maar het hekelt mij wel dat het geloof in al die jaren gebruikt is om mensen te onderdrukken. Dus mijn ergernis zit vooral bij de organisaties achter het geloof ( de kerk, de moskee, etc. ) en dan vooral de hiërarchie, daar moet ik echt niks van weten. Als ik geloof, dan doe ik het voor mijzelf en niet voor een ander, daarbij zolang mijn geweten niet knaagt en ik mijzelf in de spiegel kan zien, dan doe ik het al beter dan veel schijnheiligen die naar de kerk/moskee gaan.
pi_175012203
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja, ze zouden eens iets leren over de islam. Doodeng.
Als je je gaat verdiepen in de islam is het inderdaad doodeng, als een sekte wat onderwerping vereist.
En waar de dood verheerlijkt word in tegenstelling tot het leven.


Islamafobie bestaat dan ook niet, het is geen ongegronde angst. :W
  zondag 12 november 2017 @ 07:18:23 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175012213
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 03:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De islam is een verderfelijke ideologie navenant aan het nazisme. Daar moet je kinderen niet mee in aanraking laten komen.
Juist wel mee in aanraking laten komen, zodat ze weten wat het is en het kunnen herkennen. Het is immers veel aantrekkelijker om je ergens bij aan te sluiten waar je nog nooit van hebt gehoord en waarvan de leden er lyrisch over zijn.
Je leert toch gewoon over WOII op school en er zijn er maar weinig die dan met een stramme arm thuis komen.

Het ging hier trouwens om een schrijfopdracht. Fictie.
  zondag 12 november 2017 @ 07:25:24 #176
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175012224
quote:
15s.gif Op zondag 12 november 2017 03:45 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ik zou het beter hebben gevonden als die kinderen mochten kiezen voor een geloof. Waarom moet het islam zijn ?
En als er islamitische kinderen in die klas zaten ,kregen die dan de opdracht om te schrijven voor een ander geloof ?
Je kiest voor de islam omdat je wilt testen of die kinderen wat hebben opgestoken in de lesuren over de islam.
Ook interessant voor moslimkinderen, want die zullen zich niet eerder hebben verdiept in een "hoe zou het zijn als mijn ouders geen moslim waren en ik me daartoe zou willen bekeren? Welke argumenten heb ik dan? Hoe zou ik het aan hen uitleggen?" Misschien leren die moslims wat sympathie met de kaffers te krijgen door zo'n opdracht.
  zondag 12 november 2017 @ 07:30:25 #177
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175012230
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 07:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je je gaat verdiepen in de islam is het inderdaad doodeng, als een sekte wat onderwerping vereist.
En waar de dood verheerlijkt word in tegenstelling tot het leven.


Islamafobie bestaat dan ook niet, het is geen ongegronde angst. :W
Waarom zou je kinderen dan niet leren te herkennen dat iemand zich bekeert/aan het bekeren is?
Beetje als "belladonna is hartstikke giftig, daarom vertellen we je niet hoe het eruit ziet".
pi_175012234
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 07:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom zou je kinderen dan niet leren te herkennen dat iemand zich bekeert/aan het bekeren is?
Beetje als "belladonna is hartstikke giftig, daarom vertellen we je niet hoe het eruit ziet".
Dan laat ik ze wel naar het nieuws kijken.

En ik heb sterk het gevoel dat dat ook niet het doel is geweest van de school.
Gewoon een policor opdracht verzonnen tijdens een of andere vergadering.
pi_175012244
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:53 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar wat is er dan zo erg aan?
Omdat de opdracht ongeveer net zo tof is als dat je een opstel moet schrijven waarin je moet onderbouwen dat Hitler een toffe peer was.
  zondag 12 november 2017 @ 07:42:52 #180
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_175012252
Waarom specifiek de islam en niet een godsdienst naar keuze? Nu is die oefening nutteloos voor islamitische kinderen.
pi_175012662
Gewoon je kind een briefje terug laten schrijven dat nu ze moslim is geworden ze vindt dat haar lerares een ongelovige hoer is. Moet kunnen. Ook een ludieke actie. :)
  zondag 12 november 2017 @ 08:50:34 #182
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175012681
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:42 schreef Iblardi het volgende:
Waarom specifiek de islam en niet een godsdienst naar keuze? Nu is die oefening nutteloos voor islamitische kinderen.
Zie post #176
  zondag 12 november 2017 @ 08:51:58 #183
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175012689
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 07:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Omdat de opdracht ongeveer net zo tof is als dat je een opstel moet schrijven waarin je moet onderbouwen dat Hitler een toffe peer was.
Lijkt mij een heel nuttige opdracht om te kunnen begrijpen waarom Hitler aan de macht kwam en door velen op handen werd gedragen.
  zondag 12 november 2017 @ 08:54:11 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175012712
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan laat ik ze wel naar het nieuws kijken.
Want? Ammehoela hakkenbar roepend terwijl je dood en verderf zaait is het eerste signaal dat iemand bezig is met bekeren?
pi_175012730
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 08:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Want? Ammehoela hakkenbar roepend terwijl je dood en verderf zaait is het eerste signaal dat iemand bezig is met bekeren?
Dat leert ze genoeg over de Islam, wat volgens mij, of liever gezegd volgens jou, het doel zou (kunnen) zijn van de huiswerkopdracht.

Het nieuws werkt dan een stuk meer verhelderend in dat opzicht.
pi_175012870
Hoe zo'n briefje er dan uit zou hebben gezien.....

Mama, ik wordt moslim, ik heb het altijd al machtig mooi gevonden om met een auto mensen kapot te rijden, en mensen onthoofden lijkt me ook een machtige manier om mijn gedachtengoed aan anderen op te dringen.....

Zoiets?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175013368
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:42 schreef Iblardi het volgende:
Waarom specifiek de islam en niet een godsdienst naar keuze? Nu is die oefening nutteloos voor islamitische kinderen.
Die mogen uitleggen waarom ze bij de islam blijven: omdat afvalligheid wordt bestraft. Vrij kort wel is dat.
I´m back.
pi_175013425
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe zogenaamd progressieve mensen naar de islam kijken, ze zijn compleet de weg kwijt. Uitgangspunten als individuele vrijheid, eigen keuze, weg van dogmas etc etc. overboord gegooid. Zo dom.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175013809
School slaat sowieso de plank mis.

Het zou immers 'reverting' zijn, en niet 'converting'.
pi_175013868
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 10:08 schreef truthortruth het volgende:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe zogenaamd progressieve mensen naar de islam kijken, ze zijn compleet de weg kwijt. Uitgangspunten als individuele vrijheid, eigen keuze, weg van dogmas etc etc. overboord gegooid. Zo dom.
Moesten de jongens ook moslima worden?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 12 november 2017 @ 11:00:24 #191
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175014203
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 08:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat leert ze genoeg over de Islam, wat volgens mij, of liever gezegd volgens jou, het doel zou (kunnen) zijn van de huiswerkopdracht.

Het nieuws werkt dan een stuk meer verhelderend in dat opzicht.
Jij bent duidelijk iemand die iets van die lessen had kunnen opsteken.
pi_175014328
Je kan toch ook gewoon een brief schrijven waarom je graag communist wil worden en Stalin best een toffe peer was bijvoorbeeld? Vreemd dat ouders hier een probleem van maken...
pi_175014365
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk iemand die iets van die lessen had kunnen opsteken.
Ah ja nice comeback, op de persoon, geen tegenargumenten dus.
pi_175014485
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 10:34 schreef Hamzoef het volgende:
School slaat sowieso de plank mis.

Het zou immers 'reverting' zijn, en niet 'converting'.
Hoezo?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175014607
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja, ze zouden eens iets leren over de islam. Doodeng.
Niet doodeng. Doodzonde.

We gaan onze kinderen toch ook niet heropvoeden met achterhaalde middeleeuwse opvoedmethodes?

Complete verspilling van nuttige tijd.

Een lerend kinderbrein verdiend beter.
pi_175014672
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 10:34 schreef Hamzoef het volgende:
School slaat sowieso de plank mis.

Het zou immers 'reverting' zijn, en niet 'converting'.
_O-
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175014710
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 08:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lijkt mij een heel nuttige opdracht om te kunnen begrijpen waarom Hitler aan de macht kwam en door velen op handen werd gedragen.
Eens, maar dat is iets anders dan waar ik het over had. Overigens is zo'n opdracht meer iets voor wat oudere kinderen.

Laat ik het dan zo formuleren: Hoe zou je het vinden dat kinderen een betoog moeten schrijven waarin ze moeten verdedigen dat de holocaust een goede zaak was en dat het jammer is dat de nazi's niet de klus af hebben kunnen maken?
pi_175014712
Om er woedend over te worden gaat misschien wat ver maar ik vind het echt een hele rare opdracht en het toont ook wel aan dat de school weinig feeling heeft met de in een maatschappij heersende sentimenten.

Dat laatste zou voor mij wel reden zijn om nog eens te heroverwegen of ik mijn kind daar zou willen laten vormen.

Je wilt natuurlijk wel dat je kind goed terechtkomt en niet eindigt als redacteur van joop.nl
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175014729
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

_O-
Wat lach jij?
  zondag 12 november 2017 @ 11:37:04 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175014749
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Om er woedend over te worden gaat misschien wat ver maar ik vind het echt een hele rare opdracht en het toont ook wel aan dat de school weinig feeling heeft met de in een maatschappij heersende sentimenten.

Dat laatste zou voor mij wel reden zijn om nog eens te heroverwegen of ik mijn kind daar zou willen laten vormen.

Je wilt natuurlijk wel dat je kind goed terechtkomt en niet eindigt als redacteur van joop.nl
En een druiper cadeau krijgt van Van Jole?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175014777
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Om er woedend over te worden gaat misschien wat ver maar ik vind het echt een hele rare opdracht en het toont ook wel aan dat de school weinig feeling heeft met de in een maatschappij heersende sentimenten.

Je wilt natuurlijk wel dat je kind goed terechtkomt en niet eindigt als redacteur van joop.nl
Pappa? Weet je wat ik later het liefste wil worden?

Hoofdredacteur van..........(Pappa: NEEEEEEE!!!!!!!!!)
pi_175014789
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:35 schreef Hamzoef het volgende:
Wat lach jij?
Het hele concept dat ik als moslim geboren zou zijn. Weer zo'n punt wat een idioterie religie ook is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175014805
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 03:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Quran (2:191-193) "And kill them wherever you find them, and turn them out from where they have turned you out. And Al-Fitnah [disbelief or unrest] is worse than killing...

Quran (2:244) "Then fight in the cause of Allah, and know that Allah Heareth and knoweth all things."

Quran (2:216) - "Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not."

Quran (4:76) - "Those who believe fight in the cause of Allah…"

Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.
Gast, gebruik dan de juiste militante verzen in de Koran als voorbeeld als je punt is dat de Koran oproept tot geweld. :')

quote:
190. Fight in the cause of Allah those who fight you, but do not transgress limits; for Allah loveth not transgressors.

191. And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have Turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.

192. But if they cease, Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.

193. And fight them on until there is no more Tumult or oppression, and there prevail justice and faith in Allah. but if they cease, Let there be no hostility except to those who practise oppression.

194. The prohibited month for the prohibited month,- and so for all things prohibited,- there is the law of equality. If then any one transgresses the prohibition against you, Transgress ye likewise against him. But fear Allah, and know that Allah is with those who restrain themselves.

195. And spend of your substance in the cause of Allah, and make not your own hands contribute to (your) destruction; but do good; for Allah loveth those who do good.
Ja, ja.. ik weet dat het een openbaring is, maar hoofdstuk twee begint niet bij vers 191 en eindigt ook niet met 192.

Doe jezelf een plezier en kijk bijvoorbeeld naar voor je weer de Koran gaat citeren. Bespaart je toch om je te verlagen naar niveau van jihadist.
pi_175014905
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast, gebruik dan de juiste militante verzen in de Koran als voorbeeld als je punt is dat de Koran oproept tot geweld. :')

[..]

Ja, ja.. ik weet dat het een openbaring is, maar hoofdstuk twee begint niet bij vers 191 en eindigt ook niet met 192.

Doe jezelf een plezier en kijk bijvoorbeeld naar voor je weer de Koran gaat citeren. Bespaart je toch om je te verlagen naar niveau van jihadist.
En wat probeer je nu te zeggen dan? Dat de koran een vredelievend inclusief boek is?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175014908
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast, gebruik dan de juiste militante verzen in de Koran als voorbeeld als je punt is dat de Koran oproept tot geweld. :')

[..]

Ja, ja.. ik weet dat het een openbaring is, maar hoofdstuk twee begint niet bij vers 191 en eindigt ook niet met 192.

Doe jezelf een plezier en kijk bijvoorbeeld naar voor je weer de Koran gaat citeren. Bespaart je toch om je te verlagen naar niveau van jihadist.
Alsof je die troep voor je plezier gaat lezen :')
pi_175014934
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat probeer je nu te zeggen dan? Dat de koran een vredelievend inclusief boek is?
Nee, eerder een plagiaat van eerder verschenen en gelijkgestemde boeken.
pi_175014949
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat probeer je nu te zeggen dan? Dat de koran een vredelievend inclusief boek is?
Dat de verzen die hij aanhaalt bijzonder slechte verzen zijn om te onderbouwen dat de Koran een intolerant geweldoproepend boek is?
pi_175014981
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Alsof je die troep voor je plezier gaat lezen :')
Het verdiepen in de Koran en haar boodschap uitleggen is zelfs een erkend beroep in Nederland en lang niet alleen onder moslims. Iets wat overduidelijk niet opgaat voor jou zo te lezen?
pi_175014991
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, eerder een plagiaat van eerder verschenen en gelijkgestemde boeken.
Nee, dan begrijp je niet echt wat plagiaat is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 11:50:43 ]
pi_175015002
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 11:40 schreef Triggershot het volgende:
Gast, gebruik dan de juiste militante verzen in de Koran als voorbeeld als je punt is dat de Koran oproept tot geweld. :')
[..]
Ja, ja.. ik weet dat het een openbaring is, maar hoofdstuk twee begint niet bij vers 191 en eindigt ook niet met 192.

Doe jezelf een plezier en kijk bijvoorbeeld naar voor je weer de Koran gaat citeren. Bespaart je toch om je te verlagen naar niveau van jihadist.
Gelukkig dat in de Mekka verzen alleen tolerantie en veredenlievendheid staat :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 12 november 2017 @ 11:50:56 #211
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175015008
Ik vind godsdienstles en ook leren over de inhoud van religie's helemaal niet erg. Maar ik vind deze opdracht wel een beetje ongelukkig gekozen.
Dan had ik bv liever gezien dat ze als opdracht hadden gekregen een verhaaltje te schrijven/verzinnen over een moslim die anderen over probeerde te halen te bekeren, welke argumenten hij/zij daarvoor zou gebruiken. Bij voorkeur het liefste met tegenargumenten van degene die ze proberen te bekeren. Zo leer je beter inhoudelijk naar iets te kijken en er kritisch over na te denken.

Dan kan je er voor kiezen dat in een andere tijdsgeest te plaatsen als je je meer richt op dat ontstaan, alhoewel je dat dan zou moeten combineren met geschiedenis les. Altijd interessant om eens te kijken in hoeverre je je kan verplaatsen in hoe men de wereld zag vroeger. Hoe een gebrek aan kennis het beeld op de wereld kleurde.
Maar het plaatsen in de huidige tijd zou erg nuttig zijn mbt maatschappij leer, maar ook godsdienst leer. Dan breng je het verschil tussen zienswijze en bronteksten naar boven. Waarmee je dus ook weer zowel inhoudelijk leert kijken als leert kritisch erover na te denken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175015021
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gelukkig dat in de Mekka verzen alleen tolerantie en veredenlievendheid staat :')
The fuck voor verweer is dat? Het zijn exact dezelfde passages als waar hij mee komt. :')
pi_175015076
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:51 schreef Triggershot het volgende:
The fuck voor verweer is dat? Het zijn exact dezelfde passages als waar hij mee komt. :')
Maar het was in oorlogstijd dus dat kan je nu niet meer gebruiken, hou toch op.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175015094
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar het was in oorlogstijd dus dat kan je nu niet meer gebruiken, hou toch op.
Mekkah was oorlogstijd ja? Wow, weer wat geleerd.
pi_175015095
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 11:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het verdiepen in de Koran en haar boodschap uitleggen is zelfs een erkend beroep in Nederland en lang niet alleen onder moslims. Iets wat overduidelijk niet opgaat voor jou zo te lezen?
Ik heb wel iets beters te doen dan fictie te lezen
pi_175015125
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:54 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik heb wel iets beters te doen dan fictie te lezen
Iets beters zoals het reageren op een post wat over het lezen/begrijpen van 'fictie' gaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 11:56:30 ]
pi_175015137
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoals het reageren op een post wat over het lezen/begrijpen van 'fictie' gaat?
Bijvoorbeeld
pi_175015155
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld
Duidelijk.
pi_175015161
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:54 schreef Triggershot het volgende:
Mekkah was oorlogstijd ja? Wow, weer wat geleerd.
Toch knap hoe je de koran zo goed denkt te begrijpen en ondertussen geen enkel begrijpend vermogen laat zien.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175015171
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 11:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat de verzen die hij aanhaalt bijzonder slechte verzen zijn om te onderbouwen dat de Koran een intolerant geweldoproepend boek is?
Aah, er zijn blijkbaar verzen die dat nog duidelijker aantonen. Een hele geruststelling dat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015183
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch knap hoe je de koran zo goed denkt te begrijpen en ondertussen geen enkel begrijpend vermogen laat zien.
Ik begrijp je niet.
pi_175015216
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Aah, er zijn blijkbaar verzen die dat nog duidelijker aantonen. Een hele geruststelling dat.
Het zou een misvatting zijn dat ik je probeer gerust te stellen. De Koran bevat hele specifieke richtlijnen voor het toepassen van fysieke vergeldingen in een tal van verschillende scenario's dat is evident, maar een passage wat echt constant hamert op "luister gap, jij moet als eerste aangevallen worden en je moet ophouden zodra zij ophouden" zijn wel de domste voorbeelden die 'je' daarvoor kunt aanhalen als je het mij vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 12:03:39 ]
pi_175015233
quote:
9s.gif Op zondag 12 november 2017 11:58 schreef Triggershot het volgende:
Ik begrijp je niet.
Precies...dat is het punt. Wat dan ook weer in lijn is met het volgen van idioterie die 1500 jaar geleden is bedacht.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175015254
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Precies...dat is het punt. Wat dan ook weer in lijn is met het volgen van idioterie die 1500 jaar geleden is bedacht.
Ik snap het.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 12:02:51 ]
pi_175015272
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het hele concept dat ik als moslim geboren zou zijn. Weer zo'n punt wat een idioterie religie ook is.
Het is geen idioterie. Fitra wordt in de Koran beschreven.
pi_175015296
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is geen idioterie. Fitra wordt in de Koran beschreven.
Dat is eerder een argument om het wel idioterie te noemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 12 november 2017 @ 12:05:02 #227
472715 Onderbroekomjehoofd
Ik weet het allemaal ook niet
pi_175015298
Je niet bekeren tot de islam :')
pi_175015385
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is eerder een argument om het wel idioterie te noemen.
Bijna grappig.
pi_175015400
In Turkije een brief laten schrijven dat je bent bekeerd naar het Christendom, ben benieuwd wat voor reacties daaruit voort zouden komen. In principe is er in Turkije geen juridische vervolging voor afvalligheid en ook weinig gevallen bekend van geweld vanuit de naaste kringen, maar verstoting, afwijzing en 'social unrest' verwacht ik wel minimaal.
pi_175015451
quote:
13s.gif Op zondag 12 november 2017 12:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bijna grappig.
Zonder woorden in zijn mond te willen leggen vermoed ik toch dat hij bloedserieus is. Een in de 21e eeuw levende 'kaaskop' die alle godsdiensten heeft verworpen waaronder zijn 'eigen herritage' het christendom vanwege de in zijn beleving 'idioterie' wat er in vermeld staat, zal het niet veel vereisen om ook de Islam en haar claims - voortgekomen uit de 7e eeuwse semi-woestijn beschaving - collectief af te wijzen. Zeker als het een bewering is over zijn identiteit en bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 12:14:49 ]
pi_175015495
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:03 schreef Hamzoef het volgende:
Het is geen idioterie. Fitra wordt in de Koran beschreven.
Je snapt wel dat iets beschrijven het nog geen waarheid maakt toch? Probeer dat concept toch eens echt te begrijpen. Laat je context los, laat de bestaande waarheden die je kent los, en begin dan opnieuw met ontdekken. Ontdek zelf wat je voor waar kan aannemen en wat niet, en waarom de geschriften van Nostradamus dan opeens net zoveel waarde krijgen als een koran.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175015541
quote:
13s.gif Op zondag 12 november 2017 12:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bijna grappig.
Dat is geen grap.

Dat het geschreven staat maakt het nog geen waarheid. Dat het geschreven staat in een boek waar ze het ook hebben over vliegende paarden en onzichtbare tovenaars maakt het toch waarschijnlijk idioterie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015578
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen grap.

Dat het geschreven staat maakt het nog geen waarheid. Dat het geschreven staat in een boek waar ze het ook hebben over vliegende paarden en onzichtbare tovenaars maakt het toch waarschijnlijk idioterie.
Of je hebt het boek simpelweg gewoon niet gelezen?
Is het heel heel heel erg misschien dat je je beeldvorming hebt laten vormen - al dan wel deels - door anderen?

Er staan genoeg voorbeelden in over bovennatuurlijke wonderen hoor, daar niet van. Maar de gegeven voorbeelden vind ik wat frappant.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 12:21:20 ]
pi_175015586
quote:
4s.gif Op zondag 12 november 2017 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zonder woorden in zijn mond te willen leggen vermoed ik toch dat hij bloedserieus is. Een in de 21e eeuw levende 'kaaskop' die alle godsdiensten heeft verworpen waaronder zijn 'eigen herritage' het christendom vanwege de in zijn beleving 'idioterie' wat er in vermeld staat, zal het niet veel vereisen om ook de Islam en haar claims - voortgekomen uit de 7e eeuwse semi-woestijn beschaving - collectief af te wijzen. Zeker als het een bewering is over zijn identiteit en bestaan.
Buiten dat ik geen kaaskop ben heb je helemaal gelijk.

De mijmeringen van een 7e eeuwse epileptiepatient neem ik niet voor waar aan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015594
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen grap.

Dat het geschreven staat maakt het nog geen waarheid. Dat het geschreven staat in een boek waar ze het ook hebben over vliegende paarden en onzichtbare tovenaars maakt het toch waarschijnlijk idioterie.
De Koran is geopenbaard, dat is natuurlijk een essentieel verschil.
  zondag 12 november 2017 @ 12:21:24 #236
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175015596
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah ja nice comeback, op de persoon, geen tegenargumenten dus.
Kijk als je te dom bent om in te zien dat islam veel meer is dan geradicaliseerde terroristen dan heb je echt onderwijs nodig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 november 2017 @ 12:22:25 #237
74056 crew  ToT
pi_175015613
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De Koran is geopenbaard, dat is natuurlijk een essentieel verschil.
Bron dat het geopenbaard is?
pi_175015620
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Buiten dat ik geen kaaskop ben
Kaaskop gespot. :D
  † In Memoriam † zondag 12 november 2017 @ 12:22:45 #239
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175015623
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:50 schreef mootie het volgende:

[..]

Over religie.
Was het minder ‘eng’ als het over Joden zou gaan? Of hindoes?
Nee, het hoort niet over religie te gaan, desnoods over cavia's, maar alsjeblieft niet over religie.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175015631
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iets beters zoals het reageren op een post wat over het lezen/begrijpen van 'fictie' gaat?
Even een hersenspinsel hiero,

De woorden zijn:

Reverteren
Plagiaat
Fictie

Argument: jullie begrijpen die woordjes niet.

De Koran verzen, die zijn niet te begrijpen. (Tevens is heel dat boek niet uit te leggen.)

Wie kan er dan iets niet uitleggen?

Is het de taal die niet deugd of is het het boek wat niet klopt?

Hoe is een geloof of willen geloven en willen volgen uit te leggen? Waarom doet men dat? Dat is nooit in logische bewoordingen te verkrijgen. Daarom is het dan ook een schoolopdracht van niks. Je kan je niet inleven in iemand anders, hoe iemand is. Hetzelfde als homo. Je kan ook niet onder woorden verkrijgen waarom je een homo bent. Je bent het eenmaal. Voordeel is wel, als homo heb je het argument. Omdat ik het voel. Maar dat zeggen alle gelovigen.
pi_175015632
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Buiten dat ik geen kaaskop ben heb je helemaal gelijk.
Dat was inderdaad meer vanuit een generaliserende toon van de 'gemiddelde Nederlander', niet zo zeer blanke Germaan oid.
pi_175015656
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kijk als je te dom bent om in te zien dat islam veel meer is dan geradicaliseerde terroristen dan heb je echt onderwijs nodig.
Islam is per definitie een radicaal geloof.
Het is een alles of niets achtig iets.

Moslims die "gematigd" zijn, tellen vaak al niet eens mee.
Die bidden niet 5x per dag, drinken weleens alcohol en nemen het ook niet zo nauw met "halal" vlees etc.

Volgens de islam, zijn dat geeneens moslims.
pi_175015657
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of je hebt het boek simpelweg gewoon niet gelezen?
Is het heel heel heel erg misschien dat je je beeldvorming hebt laten vormen - al dan wel deels - door anderen?
Het boek is bijna niet te lezen dus na een dappere poging heb ik dat inderdaad gestaakt.

Maar je hoeft de koran niet te lezen om te weten dat het onzin is. Daarom hoef je alleen maar het concept god te ontkrachten en daar zijn boeken vol over geschreven. Vliegende paarden bestaan niet en iedere bron die dat als waarheid presenteert kun je eenvoudig afleggen als onbetrouwbaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 12 november 2017 @ 12:25:07 #244
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_175015682
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:33 schreef TheJanitor het volgende:
Ook leuk als de moslims dan moeten schrijven dat ze Christelijk geworden zijn.
Dat overleven ze niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 12 november 2017 @ 12:25:16 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175015684
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je snapt wel dat iets beschrijven het nog geen waarheid maakt toch? Probeer dat concept toch eens echt te begrijpen. Laat je context los, laat de bestaande waarheden die je kent los, en begin dan opnieuw met ontdekken. Ontdek zelf wat je voor waar kan aannemen en wat niet, en waarom de geschriften van Nostradamus dan opeens net zoveel waarde krijgen als een koran.
Daar gaat het niet om. Je hebt in de samenleving te maken met mensen die er wel in geloven en ernaar handelen.
Om met hun om te kunnen gaan op een aangename manier voor iedereen is het wel belangrijk elkaars standpunten te begrijpen al ben je het er niet mee eens. Daar ontbreekt het bij veel moslims aan, maar nog veel meer bij de Fok!-anti-relisquad.
pi_175015709
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:23 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Even een hersenspinsel hiero,

De woorden zijn:

Reverteren
Plagiaat
Fictie

Argument: jullie begrijpen die woordjes niet.

De Koran verzen, die zijn niet te begrijpen. (Tevens is heel dat boek niet uit te leggen.)

Wie kan er dan iets niet uitleggen?

Is het de taal die niet deugd of is het het boek wat niet klopt?

Hoe is een geloof of willen geloven en willen volgen uit te leggen? Waarom doet men dat? Dat is nooit in logische bewoordingen te verkrijgen. Daarom is het dan ook een schoolopdracht van niks. Je kan je niet inleven in iemand anders, hoe iemand is. Hetzelfde als homo. Je kan ook niet onder woorden verkrijgen waarom je een homo bent. Je bent het eenmaal. Voordeel is wel, als homo heb je het argument. Omdat ik het voel. Maar dat zeggen alle gelovigen.
Claims over de Koran vallen heel makkelijk uit te leggen. Ik zou niet weten wat niet uit te leggen valt vanuit de Koran met de gegeven exegese en hadith erbij. Dat terzijde. De claim van plagiaat staat nogal los van hoe je de Koranverzen aan het interpreteren bent. Het is of wel het geval of het is niet het geval. Als de claim is dat de Koran plagiaat pleegt dan kan ik zelf maar twee dingen concluderen.. of diegene weet niet wat plagiaat is of diegene is onbekend met de Koran.
pi_175015710
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De Koran is geopenbaard, dat is natuurlijk een essentieel verschil.
Dat het een warrig geschreven broddelwerk is dat je niet serieus moet nemen is ook geopenbaard.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015734
quote:
11s.gif Op zondag 12 november 2017 12:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat was inderdaad meer vanuit een generaliserende toon van de 'gemiddelde Nederlander', niet zo zeer blanke Germaan oid.
Nou dan heb je gelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015747
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het boek is bijna niet te lezen dus na een dappere poging heb ik dat inderdaad gestaakt.
Ik begrijp dat het moeilijk voor je is. Misschien kan je het nog eens proberen onder begeleiding van iemand die je daar mee kan helpen? :)
pi_175015795
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:25 schreef Lunatiek het volgende:
Daar gaat het niet om. Je hebt in de samenleving te maken met mensen die er wel in geloven en ernaar handelen.
Om met hun om te kunnen gaan op een aangename manier voor iedereen is het wel belangrijk elkaars standpunten te begrijpen al ben je het er niet mee eens. Daar ontbreekt het bij veel moslims aan, maar nog veel meer bij de Fok!-anti-relisquad.
Dat klinkt allemaal heel redelijk maar dat is het niet. Ten eerste doe je dan mensen die niet een groot collectief aanhangen te kort, dus een soort macht van de meerderheid. Ten tweede, het probleem dat het collectief zelf niet de individuele vrijheden respecteert, maar hun kinderen indoctrineert en mensen verstoot die zich niet aan het collectief conformeren. Dan maak je alleen maar slachtoffers in wat een vrije maatschappij zou moeten zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175015798
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het boek is bijna niet te lezen dus na een dappere poging heb ik dat inderdaad gestaakt.

Maar je hoeft de koran niet te lezen om te weten dat het onzin is. Daarom hoef je alleen maar het concept god te ontkrachten en daar zijn boeken vol over geschreven. Vliegende paarden bestaan niet en iedere bron die dat als waarheid presenteert kun je eenvoudig afleggen als onbetrouwbaar.
Om eerlijk te zijn en uiteraard nofi vind ik dat nogal een bekrompen visie. Al laat je god en al het bovennatuurlijke buiten beschouwing. De Koran en de andere boeken bevatten grootte hoeveelheid aan materiële zaken waar het zich over uitlaat. Hygiëne, veiligheid, oorlog, sociaal omgang en rechten.. als je dat wilt kwalificeren als 7e eeuws of idioot zal je toch je echt er in moeten verdiepen wetende waar het toe oproept wil je het wegzetten als 'idioot', zo niet praat men simpelweg maar anderen - waarvan het maar de vraag is of zij het wel goed hebben - na.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 12:30:36 ]
pi_175015810
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het moeilijk voor je is. Misschien kan je het nog eens proberen onder begeleiding van iemand die je daar mee kan helpen? :)
Daar heb ik geen behoefte aan. Het begrip god is voldoende ontkracht. Wie daar nu nog serieus in gelooft is niet serieus te nemen. Ik wilde de koran alleen lezen om te weten wat moslims drijft. In plaats daarvan ben ik boeken over de koran en mohammed gaan lezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015848
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou dan heb je gelijk.
Altijd wel :7
pi_175015862
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn en uiteraard nofi vind ik dat nogal een bekrompen visie. Al laat je god en al het bovennatuurlijke buiten beschouwing. De Koran en de andere boeken bevatten grootte hoeveelheid aan materiële zaken waar het zich over uitlaat. Hygiëne, veiligheid, oorlog, sociaal omgang en rechten.. als je dat wilt kwalificeren als 7e eeuws of idioot zal je toch je echt er in moeten verdiepen wetende waar het toe oproept wil je het wegzetten als 'idioot', zo niet praat men simpelweg maar anderen - waarvan het maar de vraag is of zij het wel goed hebben - na.
Maar ik ben geen historicus en hoe de hygiëne was geregeld in die tijd interesseert mij geen zier. Daar hebben we anno 2017 betere bronnen voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015904
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar heb ik geen behoefte aan. [/quote

Toch raad ik het je aan.

[quote]Ik wilde de koran alleen lezen om te weten wat moslims drijft.
Heb je de hadith wel gelezen?
pi_175015914
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar ik ben geen historicus en hoe de hygiëne was geregeld in die tijd interesseert mij geen zier. Daar hebben we anno 2017 betere bronnen voor.
Ik zeg niet dat de Koran een geweldig goed inspiratie is voor hoe je je hygiëne moet regelen of dat het een onmisbaar stukje kennis is wat ieder mens hoort te weten. Ik zeg simpelweg alleen dat het wel nogal cruciaal is om als je aan de hand van de anno 2017 betere bronnen de hygiëne richtlijnen in de Koran wilt bekritiseren je weet wat die richtlijnen zijn.
  zondag 12 november 2017 @ 12:34:50 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175015919
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Islam is per definitie een radicaal geloof.
Het is een alles of niets achtig iets.

Moslims die "gematigd" zijn, tellen vaak al niet eens mee.
Die bidden niet 5x per dag, drinken weleens alcohol en nemen het ook niet zo nauw met "halal" vlees etc.

Volgens de islam, zijn dat geeneens moslims.
Maar dat leer je niet als je alleen bij aanslagen van IS zit te fappen op je eigen gelijk.
  zondag 12 november 2017 @ 12:36:49 #258
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175015962
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal heel redelijk maar dat is het niet. Ten eerste doe je dan mensen die niet een groot collectief aanhangen te kort, dus een soort macht van de meerderheid. Ten tweede, het probleem dat het collectief zelf niet de individuele vrijheden respecteert, maar hun kinderen indoctrineert en mensen verstoot die zich niet aan het collectief conformeren. Dan maak je alleen maar slachtoffers in wat een vrije maatschappij zou moeten zijn.
Waarom schrijf je dat op?
Denk je dat het handig kan zijn zulke dingen in de les te behandelen?
pi_175015963
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je de hadith wel gelezen?
Grotendeels.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175015997
quote:
11s.gif Op zondag 12 november 2017 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de Koran een geweldig goed inspiratie is voor hoe je je hygiëne moet regelen of dat het een onmisbaar stukje kennis is wat ieder mens hoort te weten. Ik zeg simpelweg alleen dat het wel nogal cruciaal is om als je aan de hand van de anno 2017 betere bronnen de hygiëne richtlijnen in de Koran wilt bekritiseren je weet wat die richtlijnen zijn.
Ik bekritiseer de hygiëne richtlijnen niet want dat vind ik wel het minst storend en minst belangrijk aan de islam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175016015
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Grotendeels.
Ik geloof er niks van. Meer dan 125.000 hadiths uitgegeven voor 7 auteurs in zo een 250 boeken. Hell no.
  zondag 12 november 2017 @ 12:38:58 #262
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175016020
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat moslims in hun gigantische arrogantie denken dat ieder mens als moslim begint. Je kan dus niet bekeren, je gaat alleen terug naar je oorspronkelijke staat.
pi_175016030
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik bekritiseer de hygiëne richtlijnen niet want dat vind ik wel het minst storend en minst belangrijk aan de islam.
Hygiëne is maar een voorbeeld, hetzelfde met krijgswetten, sociaal omgang, veiligheid, whatever eigenlijk.
pi_175016040
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 12:38 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Omdat moslims in hun gigantische arrogantie denken dat ieder mens als moslim begint.
De meeste (niet) moslims begrijpen dan ook eigenlijk totaal niet wat daarmee wordt beweerd.
pi_175016122
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Je hebt in de samenleving te maken met mensen die er wel in geloven en ernaar handelen.
Om met hun om te kunnen gaan op een aangename manier voor iedereen is het wel belangrijk elkaars standpunten te begrijpen al ben je het er niet mee eens. Daar ontbreekt het bij veel moslims aan, maar nog veel meer bij de Fok!-anti-relisquad.
Maar wie beslist dat ik er op een aangename manier mee om moet gaan?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175016146
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Claims over de Koran vallen heel makkelijk uit te leggen. Ik zou niet weten wat niet uit te leggen valt vanuit de Koran met de gegeven exegese en hadith erbij. Dat terzijde. De claim van plagiaat staat nogal los van hoe je de Koranverzen aan het interpreteren bent. Het is of wel het geval of het is niet het geval. Als de claim is dat de Koran plagiaat pleegt dan kan ik zelf maar twee dingen concluderen.. of diegene weet niet wat plagiaat is of diegene is onbekend met de Koran.
Je snapt niet wat ik bedoel en denk en waar ik naartoe wil in gedachten.

Iets uitleggen is in inhoudelijke bewoordingen aan een toehoorder iets uitleggen. Uitleggen (wat begrepen kan worden!) een Hadith is niet uit te leggen. (Enkel onder gelovigen omdat die het enigzins snappen, maar op een totaal ander niveau)

Want wat is nu uit te leggen over een koffiezetapparaat? Een schrift oid werkt niet. Logica wel. Maar logisch is het niet, die schriften. Tenminste, ik probeer er wat in te vinden maar ik lees dikwijls niks in de Koran. Enkel soms wat mooie verhaaltjes.

Plagiaat is het niet en wel. De bronnen waarover de Koran ‘schrijft’ zijn door mensen samengesteld die van oudsher niet moslim waren. Zeg maar overgang joods christen moslim. Daarom vind men dat het plagiaat is.

Je kan het afdoen alszijnde het is geen plagiaat omdat de Koran geopenbaard is aan Mohammed etc maar dat is een verhaal apart.

Imo is een claim niet uit te leggen. Omdat het nooit duidelijk word. Ergens wel, maar dat is een gesprek van heb ik jou daar. En dan is het de vraag is het een claim? Wat in een claim kan vinden kan niet gelden voor een ander.
pi_175016224
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:44 schreef Faz3D het volgende:
Plagiaat is het niet en wel. De bronnen waarover de Koran ‘schrijft’ zijn door mensen samengesteld die van oudsher niet moslim waren. Zeg maar overgang joods christen moslim. Daarom vind men dat het plagiaat is.

Je kan het afdoen alszijnde het is geen plagiaat omdat de Koran geopenbaard is aan Mohammed etc maar dat is een verhaal apart.

Goed, laten we het even heel simpel en concreet maken: Wat is de definitie van plagiaat?
pi_175016227
quote:
10s.gif Op zondag 12 november 2017 12:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. Meer dan 125.000 hadiths uitgegeven voor 7 auteurs in zo een 250 boeken. Hell no.
Daarom, houd je gewoon aan de nederlandse grondwet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175016360
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 12:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goed, laten we het even heel simpel en concreet maken: Wat is de definitie van plagiaat?
Iets overpakken van een ander uniform geheel.
  zondag 12 november 2017 @ 12:57:10 #270
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175016437
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 12:43 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar wie beslist dat ik er op een aangename manier mee om moet gaan?
Omdat haat en nijd (en al dan niet verbaal geweld) door onbegrip gewoonlijk niet worden geapprecieerd is het je omgeving die dat voor je beslist.
Kwestie van een goede opvoeding en sociaal gedrag.
pi_175016439
Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de opdracht waarin moslima's een briefje moeten schrijven aan hun ouders waarin ze zeggen dat ze christen zijn geworden. Ik denk dat dat héél leerzaam is, ook voor de bevlogen docentjes die deze opdracht hebben verzonnen.
pi_175016450
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:54 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Iets overpakken van een ander uniform geheel.
Hoe wil je dat toepassen op de Koran, daar dat de Koran tientallen referenties heeft naar de Torah en Bijbel en de Joodse profeten als bron en inspiratie van de leer?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 12:58:29 ]
pi_175016488
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar dat leer je niet als je alleen bij aanslagen van IS zit te fappen op je eigen gelijk.
Ik zou niet weten waarom niet, dat is de islam, dood aan alles wat niet met ons eens is.
Meer hoef je er ook niet over te leren.
pi_175016561
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat haat en nijd (en al dan niet verbaal geweld) door onbegrip gewoonlijk niet worden geapprecieerd is het je omgeving die dat voor je beslist.
Kwestie van een goede opvoeding en sociaal gedrag.
Ja, ja en zo behandelen moslims de anderen....misschien moet je eens vaker het nieuws bekijken.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175016594
Het VK ontkomt er niet aan een islamitische staat te worden. De demografische verschuiving en migratiepolitiek geven geen ruimte voor een alternatief. Derhalve is het een logische en verstandige opdracht. Ook zou ik aanraden om recalcitrante ouders op cursus te sturen waar ze leren om te gaan met kinderen die willen converteren.
  zondag 12 november 2017 @ 13:06:11 #276
3542 Gia
User under construction
pi_175016678
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:57 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de opdracht waarin moslima's een briefje moeten schrijven aan hun ouders waarin ze zeggen dat ze christen zijn geworden. Ik denk dat dat héél leerzaam is, ook voor de bevlogen docentjes die deze opdracht hebben verzonnen.
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Rare opdracht, wat is het volgende week bij maatschappijleer?
Schrijf een brief aan je ouders waarin je meldt dat je er met een loverboy vandoor bent?
  zondag 12 november 2017 @ 13:07:18 #277
3542 Gia
User under construction
pi_175016698
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:02 schreef LelijKnap het volgende:
Het VK ontkomt er niet aan een islamitische staat te worden. De demografische verschuiving en migratiepolitiek geven geen ruimte voor een alternatief.
Prima hoor. Uit de EU, en nog plaats zat voor al die mocro's die hier eigenlijk weg willen.
pi_175016715
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:36 schreef Lunatiek het volgende:
Waarom schrijf je dat op?
Denk je dat het handig kan zijn zulke dingen in de les te behandelen?
Dan zou het handiger zijn om in de les te behandelen dat kinderen hun eigen waarheid moeten zoeken ipv moslima te worden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175016720
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima hoor. Uit de EU, en nog plaats zat voor al die mocro's die hier eigenlijk weg willen.
Snel in het te komen handelsverdrag injecteren!
pi_175016736
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 12:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe wil je dat toepassen op de Koran, daar dat de Koran tientallen referenties heeft naar de Torah en Bijbel en de Joodse profeten als bron en inspiratie van de leer?
Dan heeft men het toch al over plagiaat? (En wat is reverteren nu?)
pi_175016854
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:08 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dan heeft men het toch al over plagiaat? (En wat is reverteren nu?)
Onder plagiaat versta ik geen bronvermelding en ook niet het benoemen van de boeken en auteurs, maar het eerder doen alsof het uit jezelf komt zonder overname van andere inspiraties. Iets wat wel in de Koran veelvuldig terugkomt is juist de bronvermelding, is juist de oorsprong benoemen. Zeggen dat de Koran plagiaat pleegt op joodse en christelijke boeken doet mij alleen maar concluderen dat diegene de Koran niet heeft gelezen. Zeker als je je bedenkt dat de Koran een brug probeert te slaan naar christenen en joden en hun boeken.

'Reverteren' is in de Islamitische context terugkeren naar het geloof in de monotheïstische god.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 13:14:20 ]
pi_175016913
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte.
Rare opdracht, wat is het volgende week bij maatschappijleer?
Schrijf een brief aan je ouders waarin je meldt dat je er met een loverboy vandoor bent?
Het is een rare opdracht, maar wel een opdracht die volledig past binnen de overheersende doctrine in het onderwijs: exotisch is mooi en fijn en oost west thuis slechtst. Met de werkelijkheid heeft dit uiteraard niets te maken, het is puur ideologie.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 november 2017 @ 13:19:10 #283
74056 crew  ToT
pi_175017007
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is een rare opdracht, maar wel een opdracht die volledig past binnen de overheersende doctrine in het onderwijs: exotisch is mooi en fijn en oost west thuis slechtst. Met de werkelijkheid heeft dit uiteraard niets te maken, het is puur ideologie.
En stiekem hopen ze dat het een aantal leerlingen aan het denken zet om die stap ook daadwerkelijk te maken. Je moet in zo'n brief natuurlijk wel aangeven WAAROM je wil overstappen.
pi_175018054
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 13:19 schreef ToT het volgende:

[..]

En stiekem hopen ze dat het een aantal leerlingen aan het denken zet om die stap ook daadwerkelijk te maken. Je moet in zo'n brief natuurlijk wel aangeven WAAROM je wil overstappen.
Dat zou heel goed kunnen, alhoewel ze dat altijd zullen ontkennen.
pi_175020777
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 13:19 schreef ToT het volgende:
En stiekem hopen ze dat het een aantal leerlingen aan het denken zet om die stap ook daadwerkelijk te maken. Je moet in zo'n brief natuurlijk wel aangeven WAAROM je wil overstappen.
Nah, in dat hele dorp kennen ze waarschijnlijk nauwelijks moslims. Dit is gewoon weer dat domme naïeve denken dat de islam gewoon een stukje zingeving van enkele mensen is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 12 november 2017 @ 16:00:08 #286
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175021254
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 01:38 schreef Lunatiek het volgende:

De OP niet lezen :')

In het originele krantenartikel staat het ook niet. Denk dat het een slechte vertaling uit het Engels is, die jij hebt gelezen.

Inlevingsvermogen in hersenspoeling? Hoe doe je dat?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175021804
Leraren oppakken voor hoogverraad en het promoten van een fascistische ideologie.
  zondag 12 november 2017 @ 20:05:55 #288
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175028116
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:57 schreef Lunatiek het volgende:

Omdat haat en nijd (en al dan niet verbaal geweld) door onbegrip gewoonlijk niet worden geapprecieerd
Zoals dit, bedoel je?

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175048633
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:41 schreef mootie het volgende:
Het is gewoon een schrijfopdracht waarmee kinderen iets leren onderbouwen.
Nee. Een verslag of een mini essay schrijven is een schriftelijke opdracht waarbij kinderen wat leren onderbouwen. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.

Het gebeurt namelijk helaas regelmatig dat meisjes uit die regio dit echt doen, en als mini tienerbruidje van een of andere IS-beul eindigen.

Dit is juist een klassiek voorbeeld van totaal niet nadenken bij het ontwerpen van een opdracht, of de docent die dit bedacht of ingebracht heeft is zelf moslim en heeft een dubbele agenda. Maar dat laatste punt is meer iets voor de conspiracy gekkies van dit forum.
pi_175048824
Ach ja, Engeland kennende is dit alvast oefenen voor de echte brief over een tijdje. _O-

Dat land is niet meer te herkennen soms.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')