Ik schrok alquote:Op dinsdag 14 november 2017 21:02 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik deelde even de denkwijze van zo'n knurft
Dit. Automaat Rulezzzz!quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:
(wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Ach, nee joh. De linkerbaan zit stampvol idioten die 80-140-90-110 doen en dus harmonicafiles veroorzaken. En dat is juist omdat velen "zo snel mogelijk" denken te moeten gaan. 20km op de linkerbaan vastgekleefd en dan heb ik ze al een paar keer voorbij gestoken om rechts gewoon door rijdt en links hard/snel/traag/vlot gaat. Rechts zie je soms gaten vallen van 800-1000meter en dan zit de linkerbaan tjokvol.quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
inhalen, de rechter baan zit al zo vol
Ik rij al 7-8jaar automaat en geloof me, dat helpt ook niet aan dit probleem.quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:
(wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Kwam er afgelopen week een tegen met de tekst: "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"quote:Op woensdag 15 november 2017 08:58 schreef aloa het volgende:
Ik blijf me verbazen over het gedrag van automobilisten met gigantische reclames op de auto. Geen reclame voor het bedrijf. Altijd dezelfde soort bedrijven ook
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:32 schreef Fer het volgende:
Het is wel weer triest dat bij figuren waar het rijden zelf een essentieel onderdeel is van hun werk het zo beroerd gesteld is met hun rijkwaliteiten.
Ja vervelend. Ik zet m'n autopilot op 160 km/u en kijk wel waar de stroom me brengt. Helaas laat die zelfs op standje 1 nog een best gat ertussen waardoor in de spits wel vaak mensen hem ertussen gooien. Dan remt de autopilot weer fors af wat ook niet bevorderlijk is voor het verkeer achter mequote:Op woensdag 15 november 2017 07:40 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ach, nee joh. De linkerbaan zit stampvol idioten die 80-140-90-110 doen en dus harmonicafiles veroorzaken. En dat is juist omdat velen "zo snel mogelijk" denken te moeten gaan. 20km op de linkerbaan vastgekleefd en dan heb ik ze al een paar keer voorbij gestoken om rechts gewoon door rijdt en links hard/snel/traag/vlot gaat. Rechts zie je soms gaten vallen van 800-1000meter en dan zit de linkerbaan tjokvol.
Dat komt meestal door nieuwelingen of een select groepje kansenparels.quote:Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Niet van mij, dus ik ga er lomp mee om mentaliteit...quote:Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Niet eens nieuwelingen... Het zijn gewoon mensen die minder kunnen rijden en daarnaast niet met hun eigen spullen werken.quote:Op woensdag 15 november 2017 20:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat komt meestal door nieuwelingen of een select groepje kansenparels.
Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reagerenquote:Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijderquote:Op donderdag 16 november 2017 01:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet van mij, dus ik ga er lomp mee om mentaliteit...
Ik rij met een gave Volkswagen Transporter rond. Krijg vaak complimenten dat mensen het een mooie bus vinden. Prima bus voor een koeriersbedrijf
Had ik elke dag maar 80 adressenquote:Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reageren
Ik vind hier het wagenpark van de bekende pakket diensen er echt niet zo uitzien als beschreven wordt. En tuurlijk heb je slechte chauffeurs, net als in luxe wagens en vrachtwagens, niet alleen bij koeriersdiensten (bestelbussen).
Bedenk ook dat die gasten aardig onder druk staan. Ze hebben vaak 80+ adressen per dag. Daar doe je echt lang over, vooral omdat er weinig mensen overdag thuis zijn. Dan moet je voor het leveren ook nog de pakketjes sorteren. Ik heb dit werk ook 3 weken gedaan en het was echt verschrikkelijk, wat een adressen moet je af. Was blij dat ik weer gewoon de lange afstanden kon doen, heb nu gemiddeld 2 afleveradressen per week en rijd alleen internationaal.
En zoals hierboven al staat ligt het natuurlijk ook aan de mentaliteit. Ga jij net zo netjes om met een huurauto als met je eigen auto?
Je beoordeelt iemands rijkunsten nu op het uiterlijk van de bus. Maar ik heb bijv. een vaste bus. Deze is best netjes nog, zeker gezien de 350.000km die er op staan. Maar soms staat hij in de weg of moet hij door de wasstraat, dan verplaatst een collega hem. Laatst was er weer maar liefst 7km mee gereden en toch zat er een nieuw deukje in.. Alle deukjes (gelukkig zijn het er maar 3 of 4, allemaal in dezelfde achterdeur) door iemand anders gedaan, terwijl het gezien wordt als mijn bus en ik er veruit de meeste km's mee rijd. Het nummerbord voor is ook krom omdat anderen de bus er gewoon tegenaan plempen, ondanks dat elke bus bij ons een camera achterop heeft. Dan zou ik dus een slechte chauffeur zijn, door de deukjes in m'n bus (en mijne heeft ook weleens een kapotte unit gehad, wederom niet mijn schuld). Als chauffeurs ook vaak van auto moeten wisselen gaan ze er gewoon minder goed mee om. Ik ben de enige bij ons met een vaste auto en als die in de garage staat en ik een andere auto moet rijden merk ik ook weer hoe smerig die andere auto's van binnen zijn bijv.
En zet het eens af tegen de kilometers die er gereden worden. Het gemiddelde wat een Nederlandse auto aflegt is iets van 13.000km per jaar. Dat rijd ik bijv. in 2 a 3 weken. En een andere bus bij ons (waar jan en alleman mee rijdt) is 3 jaar oud en heeft 450.000km er op staan. Logisch dat er dan meer kans is op schade. Dan hebben die pakket diensen het nog erger, want die rijden vooral in de drukke gebieden terwijl de luxe wagens bijv. forenzen van de ene naar de andere plek via de snelweg en dan staat de auto stil bij kantoor.
Nou goed, moest het even opnemen voor de koeriers En nogmaals, tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar die heb je overal. Je wilt niet weten wat voor slechte chauffeurs ik tegen kom, ook in luxe wagens.
[..]
Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijder
In Nederland? Daar heb ik dat dus nog nooit gezien. Hier in Rusland dagelijks.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:34 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Kwam er afgelopen week een tegen met de tekst: "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"
Mja die Volkswagen waar ik in rij heeft wel waarde, niet echt je standaard pakket auto... Het is dan ook wel duidelijk dat ik de eigenaar ben (hoewel, eigenlijk mijn pa) en niet het koeriersbedrijf waar ik opdrachten voor uitvoer.quote:Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijder
Ik denk niet dat er in Rusland "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>" op zou staan.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:10 schreef Voszje het volgende:
"Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"
De letterlijke vertaling hiervan wel.quote:Op donderdag 16 november 2017 10:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er in Rusland "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>" op zou staan.
Yes, op de A12. Nederlands kenteken ook.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:10 schreef Voszje het volgende:
[..]
In Nederland? Daar heb ik dat dus nog nooit gezien. Hier in Rusland dagelijks.
Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.quote:Op donderdag 16 november 2017 08:59 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Had ik elke dag maar 80 adressen
Ah dat is al een verschil ja! Bij de meeste pakketdiensten is het gewoon een standaard bus (en vaak grotere dan Transporter/Vito). Mijn bus heeft verder geen reclame dus mensen denken ook vaak dat hij van mezelf is. Maar ik ken niet zoveel mensen die heel warm worden van een busje. Maar goed, al die dingen rijden tegenwoordig wel fijn! Zeker de V6 automaat waar ik mee rijd, prima kilometervreter.quote:Op donderdag 16 november 2017 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja die Volkswagen waar ik in rij heeft wel waarde, niet echt je standaard pakket auto... Het is dan ook wel duidelijk dat ik de eigenaar ben (hoewel, eigenlijk mijn pa) en niet het koeriersbedrijf waar ik opdrachten voor uitvoer.
Ik denk dat het iets van 5x gebeurt is dat ik "mooie auto" gehoord heb. Ik rij er de afgelopen 2 jaar denk 2x per week mee.
In de spits is het moeilijk om even opzij te gaan, omdat je er ook weer moeilijk tussenkomt en degene die er dan achter terechtkomt vaak alsnog pissig is dat hij/zij er niet ook nog even langs mocht. Alleen 20 km is wel heel lang, is dat op een of andere polderweg waar verder ook niet veel alternatieven zijn qua binnendoorwegen?quote:Op donderdag 16 november 2017 09:58 schreef noodgang het volgende:
Het is weer het traktorseizoen lijkt het. Midden in de ochtend- en avondspits. Nu snap ik dat die ook hun werk moeten doen, maar om nu 20 km met 30km/u over de provinciale weg te kachelen waar geen inhaalmogelijkheden zijn, zonder af en toe even het apparaat aan de kant te zetten om het overige verkeer langs te laten is toch wel een irritatiepuntje (zeker als het meerdere keren per week gebeurt)
N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkigquote:Op donderdag 16 november 2017 13:14 schreef Chai het volgende:
[..]
In de spits is het moeilijk om even opzij te gaan, omdat je er ook weer moeilijk tussenkomt en degene die er dan achter terechtkomt vaak alsnog pissig is dat hij/zij er niet ook nog even langs mocht. Alleen 20 km is wel heel lang, is dat op een of andere polderweg waar verder ook niet veel alternatieven zijn qua binnendoorwegen?
Loonwerkers hebben trouwens tegenwoordig vaak wel tractoren die 50 km/u halen.
Gelukkig zijn er in ons land ook wegbeheerders die wel een speciale uitwijkplek maken voor landbouwverkeer.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:22 schreef noodgang het volgende:
[..]
N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkig
Ah oké. Tja dan is het gewoon een kwestie van schijt hebben.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:22 schreef noodgang het volgende:
[..]
N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkig
Mja niet bij DHL parcel Desondanks wel de 2e qua pakket dichtheid in NL.... Krijg vaak rond de 100 pakketten mee, dat past meestal (net) wel in een formaat caddy/kangoo... Maar het werkt ook wat fijner voor je overzicht in de auto als je wat meer ruimte hebt ook, en naleveren is niet zo fijn.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.
[..]
Ah dat is al een verschil ja! Bij de meeste pakketdiensten is het gewoon een standaard bus (en vaak grotere dan Transporter/Vito). Mijn bus heeft verder geen reclame dus mensen denken ook vaak dat hij van mezelf is. Maar ik ken niet zoveel mensen die heel warm worden van een busje. Maar goed, al die dingen rijden tegenwoordig wel fijn! Zeker de V6 automaat waar ik mee rijd, prima kilometervreter.
Handig juist dat asociale/minder capabele bestuurders zich zo consequent visueel onderscheiden door een hoofddeksel te dragen.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:40 schreef JaapB het volgende:
Volgens mij moet er een verbod op hoofddeksels voor automobilisten komen.
Gisterochtend de normale drukte op de provinciale weg, dus je rijdt zo rond de 80 mee in de verkeersstroom omdat vanaf de andere kant een stroom aan tegenliggers komt.
Komt er een Seat Artrose (met wat ik later zag een bestuurder met stoere pet) op minder dan 5 meter achter me rijden. Aangezien dat een afstand is waarbij hij nooit op tijd kan remmen als ik een noodstop zou moeten maken pas ik mijn snelheid aan bij de door hem gehanteerde afstand.
Als we vervolgens na een rotonde zijn en hij bij de weer normale snelheid van 80 nog eens zo dicht op me rijd besluit het helder licht om zijn groot licht aan te doen, daarmee de tegenliggers irriterend.
Helaas sloeg 'meneer' een kilometer verderop af dus heb ik niet met hem van gedachten kunnen wisselen.
Ik heb de indruk dat hoofddeksel de bloedtoevoer naar de hersenen verstoren. Zie het met de petjes en ook met de hoedjes.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Handig juist dat asociale/minder capabele bestuurders zich zo consequent visueel onderscheiden door een hoofddeksel te dragen.
Volgens mij zetten sommigen hun petje speciaal in de auto op, want in een doorsnee winkelstraat oid zie ik eigenlijk nooit zoveel petjes als in het autoverkeer.
Ik geef je gelijk en ik moet ze ook niet allemaal over één kam scheren, het valt mij gewoon op dat die bussen er doorgaans niet uitzien al zie ik natuurlijk maar een klein gedeelte rijden. Ze maken idd de nodige km’s.quote:Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reageren
Vanmorgen eentje met knipperlicht te veel.quote:Op donderdag 16 november 2017 17:21 schreef Gunner het volgende:
Weer vrij dramatisch in de stad met auto's zonder licht
Ja en zo is het natuurlijk, niet iedereen is hetzelfde. Ik ga ook netjes om met de bedrijfswagen hoor, maar ik zie genoeg die de bus als een varkensstal achterlaten.. Of inderdaad niet echt opletten met achteruitrijden.quote:Op donderdag 16 november 2017 16:31 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk en ik moet ze ook niet allemaal over één kam scheren, het valt mij gewoon op dat die bussen er doorgaans niet uitzien al zie ik natuurlijk maar een klein gedeelte rijden. Ze maken idd de nodige km’s.
Misschien ben ik gewoon te zuinig op mijn Caddy Dit is de 3e en heb bij de vorige alleen een zijspiegel eraf gereden. Ik sta regelmatig op scheepswerven en het valt mij alles mee dat het daar ook nog heel is gebleven.
Ook geprobeerd, maar alles gaat vastzitten, omdat je de hele tijd maar zit te zitten.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.
Ja klopt, dat is echt een nadeel. Net als de lange nachten en het nooit weten wanneer je weer moet. Ik sta in principe 24/7 stand-by. Ben ook geregeld vrij en weet wel wanneer de kans heel klein is dat ik nog word gebeld.quote:Op donderdag 16 november 2017 22:57 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ook geprobeerd, maar alles gaat vastzitten, omdat je de hele tijd maar zit te zitten.
Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.quote:Op donderdag 16 november 2017 23:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Van die sukkels die 110 op de snelweg rijden. en dan gaan ze ook nog een vrachtwagen inhalen voor je neus.
Rijd je lekker de toegestane 130kmh op de afsluitdijk, zit er weer een slak voor je die voor mij bepaald of ik tijdswinst of verlies maak.quote:Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.
Nee maat, ik laat me niet klem rijden omdat jij 15 seconden tijdwinst wil hebben op de Afsluitdijk. Mijn rijgenot hoeft niet te wijken voor het jouwe.
psies.. Dat hele gestresste kun je idd domweg voorkomen door een kwartiertje eerder te vertrekken.quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:10 schreef sneakydesert het volgende:
Deelnemen aan het verkeer is geven en nemen. Vanochtend een Audi die over een verdrijving vlak een vrachtwagen inhaalde. Koekoek.
Voetganger die een 80-weg oversteekt. Busje dat voor mij de 80-weg opdraait waardoor ik vol in de remmen moet. Voetganger die bij een fietsoversteek oversteekt ipv het zebrapad even verderop. Fietser die stoïcijns oversteekt zonder te kijken. Auto die 10km/u rijdt op een 50-weg waar je niet kan inhalen. Allemaal zaken van vanochtend. Kan me er allemaal aan gaan irriteren, maar dat gaat niet helpen. Let it go. Gewoon optijd vertrekken, dan is er ook geen haast.
Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 13:57 schreef cunial het volgende:
[..]
Rijd je lekker de toegestane 130kmh op de afsluitdijk, zit er weer een slak voor je die voor mij bepaald of ik tijdswinst of verlies maak.
Door jouw beslissing ben je juist wel allesbepalend. Als jij met 110 links wilt rijden moet je dat zelf weten, maar ga dan geen uitspraken doen over je zogenaamde zen en dikke middelvinger naar alles dat achter je aan het bumperkleven gaat. Jij bepaalt, jij denkt te sturen in het gedrag van anderen, jij draagt de verantwoordelijkheid. Kun je daar niet mee omgaan, dan blijf je óf met 80 achter een vrachtauto hangen, óf je trapt even langs de vrachtauto zonder teveel op te houden, maar "fuck you" doen en vervolgens janken over de consequenties is erg jammer van jóu. Met je "jammer voor je".quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.
De arrogantie druipt er wel bij je af hé. Wat geeft jou meer recht op ongehinderde doorgang dan mij?quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Door jouw beslissing ben je juist wel allesbepalend. Als jij met 110 links wilt rijden moet je dat zelf weten, maar ga dan geen uitspraken doen over je zogenaamde zen en dikke middelvinger naar alles dat achter je aan het bumperkleven gaat. Jij bepaalt, jij denkt te sturen in het gedrag van anderen, jij draagt de verantwoordelijkheid. Met je "jammer voor je".
Dat staat er niet.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De arrogantie druipt er wel bij je af hé. Wat geeft jou meer recht op ongehinderde doorgang dan mij?
Achterlijke droeftoeters die niet het maximale snelheid rijden. Ga dan lekker op landweggetje rijden.quote:Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.
Nee maat, ik laat me niet klem rijden omdat jij 15 seconden tijdwinst wil hebben op de Afsluitdijk. Mijn rijgenot hoeft niet te wijken voor het jouwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |