abonnement Unibet Coolblue
pi_174958958
"Vliegen" met 80?
.
pi_174961084
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:21 schreef Fer het volgende:
"Vliegen" met 80?
Neem ns niet alles letterlijk joh

:')
pi_174964985
Drukke parkeerplaats bij supermarkt. Vrouw in gebakje wilde mijn parkeerplek overnemen, maar zette haar auto in afwachting van mijn vertrek zo neer dat ik er met geen mogelijkheid uit kon. Stukje achteruit rijden, remmen, hengst op de claxon, niets hielp, muts bleef gewoon staan. Uiteindelijk maar uitgestapt om haar duidelijk te maken dat als ze mijn plek wil hebben, ze mij er eerst uit moet laten :')
A mind with a heart of it's own
  donderdag 9 november 2017 @ 20:07:13 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174966788
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:35 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat is mijn handtekening/signature hier op FOK! TM

Bedenk jij maar eens waar de T voor staat :*


:')
ik kan wel verzinnen wat ik van 'TM' als afkorting kan maken.

Die smilie werkt over het algemeen als een rode lap, en die hebben we juist in dit topic niet bepaald nodig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 9 november 2017 @ 20:09:09 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174966834
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:21 schreef Fer het volgende:
"Vliegen" met 80?
facedownie?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174967944
Mensen die ter hoogte van een invoegstrook - bij voorkeur zonder te kijken en zonder gebruik van richtingaanwijzers - vanuit de tweede rijstrook naar de meest rechtse van de hoofdrijbaan gaan. Dan heb je echt het verkeersinzicht van een waxinelichtje.

Mensen die in het donker aan de "verkeerde" kant van de weg parkeren / stil staan met hun lichten aan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_174968078
Mensen die tegen het verkeer inrijden.

Vooral op de snelweg vet irritant.
pindazakje
pi_174973861
Mensen die je met een rotvaart inhalen op een 50km weg waar het stikt van de flitsers. En dan vol in de ankers vlak voor zo'n flitser.....
pi_174974121
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Mensen die tegen het verkeer inrijden.

Vooral op de snelweg vet irritant.
Behoorlijk.
pi_175012246
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html

Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
pi_175012280
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html

Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
Een beetje een raar bericht eigenlijk. De oorzaak van dit ongeluk is niet het uitvoegen maar het op de rem trappen van de automobilist. Daar zit een boel oorzaak en gevolg vóór.

Ik heb ook een hekel aan mensen die op het allerlaatste moment - liefst nog vanaf de meest linkse baan - uit willen voegen. Maar vrachtwagens rijden vaak in een lange rij erg dicht op elkaar en ter hoogte van afritten kan dat best vervelend zijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175012340
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html

Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
Die acties zoals die van de automobilist gebeuren heel vaak. Gelukkig heb ik niet zo'n automatisch remsysteem, anders zou ik best wel eens een keertje stil komen te staan.

Dat heeft alleen te maken met het vollucht remsysteem dat veel te traag reageert. waar een remsysteem in een personenauto nog gedoseerd kan reageren, zal dat voor de vrachtauto wat lomper zijn. vertraging bij het bedienen en vertraging bij het loslaten. Ja, dan gaat de auto gewoon vol op de rem en duurt het gewoon te lang om weer op snelheid te komen. Dat merk je ook als de ABS ingrijpt, die lost dan de rem 1 á 2 keer per seconde terwijl een personenauto-ABS vele tientallen/honderden keren per seconde kan pulseren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175012543
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:50 schreef Sometimes het volgende:

[..]

De oorzaak van dit ongeluk is niet het uitvoegen maar het op de rem trappen van de automobilist. .....

..... Maar vrachtwagens rijden vaak in een lange rij erg dicht op elkaar en ter hoogte van afritten kan dat best vervelend zijn.
Oorzaak was dus de trucker die achter de andere trucker te dicht aan het plakken was.

Ik heb bij rijlessen geleerd dat je voldoende afstand op je voorligger moet houden om op tijd tot stilstand te kunnen komen,

Dat zouden die "Professionele" Chauffeurs toch ook moeten weten...

[ Bericht 0% gewijzigd door r0binhood op 12-11-2017 08:44:44 ]
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_175012954
Als automobilist ga je liever ook niet in zo’n treintje vrachtwagens zitten precies om dit soort fratsen. Dan liever erlangs en eraf, zeker als de n-weg erna nog kilometers zonder inhaalmogelijkheid is. De echte oorzaak is ook de remactie van de auto als reactie op het seinen, die de invoegsctie zelf.
.
pi_175013112
Ja, die arme automobilist kon er helemaal niets aan doen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175013466
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 09:42 schreef Ridocar het volgende:
Ja, die arme automobilist kon er helemaal niets aan doen.
Dat zeg ik niet, het komt omdat de automobilist remde, niet omdat hij voor de vrachtwagen uitvoegt. Raar dat der weer een heel artikel wordt gewijd aan een bepaalde ergernis, maar de feitelijke oorzaak een beetje weggemoffeld wordt.
.
pi_175013564
Debiele vrachtwagenchauffeurs. Hier ook vaak gewoon een paar die lekker links blijven rijden, omdat ze na 10 km ergens moeten uitvoegen. Dan haal ik hem via rechts en gaat ie lopen seinen. Hier op het industrieterrein gooien ze hun vrachtwagen ook gewoon ervoor. Je remt maar. En wat is dit voor advies: "Ga op tijd rechts rijden, tussen ons in. Chauffeurs laten dan echt wel wat ruimte om in te voegen." Natuurlijk... Als je tussen vrachtwagens propt dan gaan ze je zo ziek kleven dat je uit angst er weer uit wil. En als die voor je remt ben jij verplet.

Ik denk inderdaad niet dat die invoegactie ervoor zorgt dat het automatische remsysteem aan gaat. Met de auto pilot in m'n Tesla reageert hij ook bijna nooit als iemand me snijdt, omdat ze in de meeste gevallen niet echt afremmen en dezelfde snelheid of iets sneller gaan dan jezelf. Als ze echter gaan remmen dan reageert ie meteen vol. Dat is me maar één keer gebeurd door een dwaas die het niet kon hebben dat ik te lang op de middelste baan bleef rijden terwijl ik rechts al een strook van 5 vrachtwagens aan zag komen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 november 2017 @ 10:24:13 #118
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175013657
Afgelopen maandag was mijn linkervoorlicht kapot, 's ochtends vroeg in het donker. Ik had het oprecht niet eens gezien, maar vond wel dat ik ineens heel veel vrienden had op de weg die naar me seinden.

Eenmaal aangekomen op werk toch maar even gekeken en ja hoor inderdaad links voor deed niets meer. Lampje vervangen en we konden weer door.

Maar dan zie je dus pas wat je gemist hebt, wat dat ene lampje voor verschil kan maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175013693
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, het komt omdat de automobilist remde, niet omdat hij voor de vrachtwagen uitvoegt. Raar dat der weer een heel artikel wordt gewijd aan een bepaalde ergernis, maar de feitelijke oorzaak een beetje weggemoffeld wordt.
Het is dan ook een gevalletje oorzaak/gevolg. Vrachtauto's moeten idd afstand houden, net als alle weggebruikers, en luxe wagens moeten op tijd ergens voorsorteren als ze eraf moeten, óók net als alle weggebruikers. Net als dat lichtsignalen niet heel veel zin hebben als zoiets alleen maar voor irritatie of schrikreacties zorgen (daarbij wil ik in het midden laten wat de bedoeling was van de remactie van automobilist).

Twee vechten, twee hebben er schuld. Ik merk vaker dat veel automobilisten niet doorhebben wat de beperkingen van een vrachtauto eigenlijk zijn, en dat aan de andere kant veel chauffeurs ook op het randje van hun mogelijkheden gaan zitten. Dan hoeft er maar één ding mis te gaan...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 12 november 2017 @ 16:33:40 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175022102
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html

Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
Uit het artikel:
"Als de chauffeur niet op dat signaal reageert, bijvoorbeeld door onoplettendheid, dan zet de noodremfunctie de wagen zelfstandig stil. "
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 12 november 2017 @ 17:19:24 #121
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_175023302
Op de A67 richting Venlo gebeurd het vaak dat je issues hebt met uitvoegen bij Geldrop. Vrachtwagens die tergend langzaam inhalen, treintjes van vrachtwagens, en dan een afrit die heel kort is. Ja, daar gooien auto’s ‘m dus vaak kort voor een vrachtwagen. Anders ben je al 3km voor je afrit 80 aan het sukkelen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_175024692
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 16:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Uit het artikel:
"Als de chauffeur niet op dat signaal reageert, bijvoorbeeld door onoplettendheid, dan zet de noodremfunctie de wagen zelfstandig stil. "
in dit geval was het een brakecheck. Tenminste, dat lijkt het verhaal van de chauffeur te zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175024727
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Debiele vrachtwagenchauffeurs. Hier ook vaak gewoon een paar die lekker links blijven rijden, omdat ze na 10 km ergens moeten uitvoegen. Dan haal ik hem via rechts en gaat ie lopen seinen. Hier op het industrieterrein gooien ze hun vrachtwagen ook gewoon ervoor. Je remt maar. En wat is dit voor advies: "Ga op tijd rechts rijden, tussen ons in. Chauffeurs laten dan echt wel wat ruimte om in te voegen." Natuurlijk... Als je tussen vrachtwagens propt dan gaan ze je zo ziek kleven dat je uit angst er weer uit wil. En als die voor je remt ben jij verplet.

Ik denk inderdaad niet dat die invoegactie ervoor zorgt dat het automatische remsysteem aan gaat. Met de auto pilot in m'n Tesla reageert hij ook bijna nooit als iemand me snijdt, omdat ze in de meeste gevallen niet echt afremmen en dezelfde snelheid of iets sneller gaan dan jezelf. Als ze echter gaan remmen dan reageert ie meteen vol. Dat is me maar één keer gebeurd door een dwaas die het niet kon hebben dat ik te lang op de middelste baan bleef rijden terwijl ik rechts al een strook van 5 vrachtwagens aan zag komen.
Nee, ongezien van de linker rijstrook in ene naar rechts zwaaien naar de uitvoegstrook is heel veilig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175024827
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, ongezien van de linker rijstrook in ene naar rechts zwaaien naar de uitvoegstrook is heel veilig.
Ja als je het goed doet en niemand hindert. Geen idee hoe je dat ongezien zou moeten doen...
Facts don't care about your feelings
pi_175026876
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja als je het goed doet en niemand hindert. Geen idee hoe je dat ongezien zou moeten doen...
Zo.
Als het oversteken van een snelweg jouw modus operandi is, kun je beter opnieuw lessen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 12 november 2017 @ 19:37:16 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175027159
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:06 schreef Ridocar het volgende:

in dit geval was het een brakecheck. Tenminste, dat lijkt het verhaal van de chauffeur te zijn.
Er zijn weinig mensen die graag toegeven dat ze zelf niet zaten op te letten of iets anders hebben gedaan wat niet hoort. Zoals te weinig afstand houden en seinen met grootlicht als er geen daadwerkelijk gevaar is. :)

"Ik was aan het uitvoegen toen hij zijn auto tussen mij en mijn voorganger drukte", legt de Friese chauffeur uit."

'tussen mij en mijn voorganger drukte'. Ergo, ze reden veel te dicht achter elkaar.

"Ik seinde naar hem, om hem te waarschuwen."

Nee, vanwege irritatie, er was niemand die gewaarschuwd hoefde te worden.

"Toen trapte hij keihard op de rem." De vrachtwagen van Bouma reageerde direct. "Ik stond binnen een paar seconden stil."

De automobilist was ook al geirriteerd, omdat er weer eens een rijtje vrachtwagens reed, waardoor hij bijna niet kon uitvoegen, gaat een van die heikneuters ook nog eens met grootlicht seinen!

"Maar daar bleef het niet bij. "De vrachtwagenchauffeur achter mij kon niet zien wat er gebeurde. Hij probeerde me nog te ontwijken, maar kon niet voorkomen dat hij me van achteren ramde".

Klinkt heel erg als 'te weinig afstand houden'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175027481
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het is dan ook een gevalletje oorzaak/gevolg. Vrachtauto's moeten idd afstand houden, net als alle weggebruikers, en luxe wagens moeten op tijd ergens voorsorteren als ze eraf moeten, óók net als alle weggebruikers. Net als dat lichtsignalen niet heel veel zin hebben als zoiets alleen maar voor irritatie of schrikreacties zorgen (daarbij wil ik in het midden laten wat de bedoeling was van de remactie van automobilist).

Twee vechten, twee hebben er schuld. Ik merk vaker dat veel automobilisten niet doorhebben wat de beperkingen van een vrachtauto eigenlijk zijn, en dat aan de andere kant veel chauffeurs ook op het randje van hun mogelijkheden gaan zitten. Dan hoeft er maar één ding mis te gaan...
Allemaal mee eens. Maar ik vind dat er, zoals wel vaker het geval is, er een verkeerd voorbeeld gebruikt wordt. Hierdoor levert het bericht relatief nog weinig nuttige informatie op.
.
pi_175039533
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
pi_175040485
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Zit kennelijk in het rijgedrag van veel chauffeurs. Je ziet vrachtwagen ook veel bij elkaar kleven.
pi_175041240
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
pi_175042397
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:

[..]

Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè o|O .

Ik blijf met de Benz van SD op de cruise control ook wel eens lekker achter een vrachtwagen hangen.
Ons ben zunig 8-).
pi_175044392
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè o|O .
Tuurlijk is het de omgekeerde wereld, ben ik met je eens, maar 60km lang een vrachtwagen in je achterspiegel heeft nou niet echt mijn voorkeur.
pi_175053961
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:

[..]

Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.
pi_175054038
Met de aanhanger haal ik vaak een vrachtwagen in en ga dan 1 km harder op de cc rijden.
.
  maandag 13 november 2017 @ 21:48:58 #135
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175054364
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:37 schreef Light het volgende:

[..]

Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.
Alsof je nooit meer naar links kan komen in die situatie. Kwestie van het moment afwachten en goed gas geven, en afstand bewaren tot je voorganger zodat je op de rechterbaan al je snelheid kan verhogen. Dat is wat ik zou doen, als ik de keuze had tussen dat en mezelf opsluiten tussen twee vrachtwagens.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 13 november 2017 @ 21:50:12 #136
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175054399
Er rijden trouwens niet alleen maar rijen vrachtwagens rechts, dus je kan best rechts rijden zonder tussen twee mobiele muren te hangen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175057566
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:

[..]

Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Juist wel, verschrikkelijk om achter een busje te rijden want daar kan je gewoon niet omheen kijken maar bij een vrachtwagen kan je vaak al onder de achterkant zien wat er aan de hand is.

Vanmiddag had ik zelf even een onoplettend momentje, ik stond te wachten bij een stoplicht zonder rem maar met de koppeling ietsje omhoog maar ik was half aan het dromen waardoor ik dus heel zachtjes begon te rollen, een toeter van 1 minuut ( na 2 seconde was het al over hoor en ik zou hoogstens een kusje geven) kon ik de rem intrappen na 2 seconden.
pi_175057854
Vandaag alweer iemand die totaal zonder verlichting op pad was. Ik snap werkelijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Als je ziet dat je dashboard helemaal donker blijft moet er toch een lampje bij je gaan branden (pun intended)?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 23:31:27 ]
pi_175059539
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 23:31 schreef k_man het volgende:
Vandaag alweer iemand die totaal zonder verlichting op pad was. Ik snap werkelijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Als je ziet dat je dashboard helemaal donker blijft moet er toch een lampje bij je gaan branden (pun intended)?
Eens, al zijn er ook zat auto's waarbij de dashboardverlichting het altijd doet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:40:13 #140
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175062218
Ik werk bij een zorginstelling dus continu (lees bejaarde) trage mensen op de weg
plekken waar je 80 mag word nauwelijks 65 gereden.

Het is ook nog een 1 Baans weg dus inhalen is vrij lastig (wel toegestaan gelukkig)
Maarja, wat is een nette manier op die mensen erop te attenderen?
Bumperkleven is zo agressief
Seinen met groot licht kan ook verwarrend zijn,

Die oudjes zijn vaak ook nog paniekerig en ik wil ze niet in het harnas jagen.
pi_175062302
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.
pi_175063132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:44 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.
Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:
A. met je personenauto gewoon 90+ rijden, dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagen hebben geen last van jou.
B. Je snelheid aanpassen zodat je niet tegen je voorligger aanrijdt.
pi_175063272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:28 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:
A. met je personenauto gewoon 90+ rijden, dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagen hebben geen last van jou.
B. Je snelheid aanpassen zodat je niet tegen je voorligger aanrijdt.
inhalen, de rechter baan zit al zo vol
pi_175063357
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

inhalen, de rechter baan zit al zo vol
nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
pi_175067813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Dit voorkom je door 90-100 te rijden of achter een vrachtwagen hangen die vol in de begrenzer hangt met 92-95
.
pi_175072553
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Right from the heart :Y
Dit gebeurt mij ook met enige regelmaat, dan rij ik op een fatsoenlijke afstand achter een vrachtwagen en dan komt er een die 2-3km harder zou kunnen. Heerlijk gaat die dan op 1-2mtr van mijn bumper zitten. Ik gan exact even hard als de voorganger, dus zelfs als ik er niet reed dan ging het treintje precies zo snel. En dan blijven ze gewoon kilometers lang zo rijden, niet meer normaal. Kan me niet voorstellen dan 1 auto nou het grote verschil maakt bij inhalen.
Meestal wacht ik dan even af tot er links een gat valt en haal dan in. Veiligheid voorop, en dan wacht ik voor die vrachtwagen wel even of die duwer nog komt. Als hij dan wil inhalen, tsja, dan zit ik al op het plekje dat hij voor zichzelf in gedachten had.
Een kennis van mij is trucker, binnenkort eens vragen hoe dat werkt.
pi_175072803


Plaatje zegt volgens mij genoeg. En de Politie doet er niks tegen... }:|
pi_175072942
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:45 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje zegt volgens mij genoeg. En de Politie doet er niks tegen... }:|
Daar heb je toch koplampen voor
pi_175074526
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Daar heb je toch koplampen voor
Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.

https://www.google.com/ma(...)f:0xe55378379e32573d

[ Bericht 4% gewijzigd door alpeko op 14-11-2017 20:52:41 ]
pi_175075104
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.

https://www.google.com/ma(...)f:0xe55378379e32573d
Ik deelde even de denkwijze van zo'n knurft :*
pi_175075800
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik deelde even de denkwijze van zo'n knurft :*
Ik schrok al :D
  woensdag 15 november 2017 @ 01:13:42 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175080400
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:

(wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Dit. Automaat Rulezzzz! :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175081301
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

inhalen, de rechter baan zit al zo vol
Ach, nee joh. De linkerbaan zit stampvol idioten die 80-140-90-110 doen en dus harmonicafiles veroorzaken. En dat is juist omdat velen "zo snel mogelijk" denken te moeten gaan. 20km op de linkerbaan vastgekleefd en dan heb ik ze al een paar keer voorbij gestoken om rechts gewoon door rijdt en links hard/snel/traag/vlot gaat. Rechts zie je soms gaten vallen van 800-1000meter en dan zit de linkerbaan tjokvol.
pi_175081316
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:

(wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Ik rij al 7-8jaar automaat en geloof me, dat helpt ook niet aan dit probleem.
pi_175081680
Mensen die totaal niet opletten op de snelweg en blijkbaar een bepaalde afslag moeten hebben en daardoor maar de weg gaan blokkeren :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_175082068
Ik blijf me verbazen over het gedrag van automobilisten met gigantische reclames op de auto. Geen reclame voor het bedrijf. Altijd dezelfde soort bedrijven ook :|W
  woensdag 15 november 2017 @ 16:34:58 #157
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_175090843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:58 schreef aloa het volgende:
Ik blijf me verbazen over het gedrag van automobilisten met gigantische reclames op de auto. Geen reclame voor het bedrijf. Altijd dezelfde soort bedrijven ook :|W
Kwam er afgelopen week een tegen met de tekst: "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"

Wel eens meegemaakt dat er een scooter omver gereden werd en het busje doorreed. Gelijk het nummer van het bedrijf gebeld en busje kwam 15 minuten later terug op de plek van het ongeluk.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_175092780
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:32 schreef Fer het volgende:
Het is wel weer triest dat bij figuren waar het rijden zelf een essentieel onderdeel is van hun werk het zo beroerd gesteld is met hun rijkwaliteiten.
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
pi_175095830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 07:40 schreef eRKa het volgende:

[..]

Ach, nee joh. De linkerbaan zit stampvol idioten die 80-140-90-110 doen en dus harmonicafiles veroorzaken. En dat is juist omdat velen "zo snel mogelijk" denken te moeten gaan. 20km op de linkerbaan vastgekleefd en dan heb ik ze al een paar keer voorbij gestoken om rechts gewoon door rijdt en links hard/snel/traag/vlot gaat. Rechts zie je soms gaten vallen van 800-1000meter en dan zit de linkerbaan tjokvol.
Ja vervelend. Ik zet m'n autopilot op 160 km/u en kijk wel waar de stroom me brengt. Helaas laat die zelfs op standje 1 nog een best gat ertussen waardoor in de spits wel vaak mensen hem ertussen gooien. Dan remt de autopilot weer fors af wat ook niet bevorderlijk is voor het verkeer achter me ;(
Facts don't care about your feelings
pi_175096220
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:

[..]

Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Dat komt meestal door nieuwelingen of een select groepje kansenparels.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_175103077
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:

[..]

Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Niet van mij, dus ik ga er lomp mee om mentaliteit...

Ik rij met een gave Volkswagen Transporter rond. Krijg vaak complimenten dat mensen het een mooie bus vinden. Prima bus voor een koeriersbedrijf
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175103083
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat komt meestal door nieuwelingen of een select groepje kansenparels.
Niet eens nieuwelingen... Het zijn gewoon mensen die minder kunnen rijden en daarnaast niet met hun eigen spullen werken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175103205
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:

[..]

Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reageren :P

Ik vind hier het wagenpark van de bekende pakket diensen er echt niet zo uitzien als beschreven wordt. En tuurlijk heb je slechte chauffeurs, net als in luxe wagens en vrachtwagens, niet alleen bij koeriersdiensten (bestelbussen).
Bedenk ook dat die gasten aardig onder druk staan. Ze hebben vaak 80+ adressen per dag. Daar doe je echt lang over, vooral omdat er weinig mensen overdag thuis zijn. Dan moet je voor het leveren ook nog de pakketjes sorteren. Ik heb dit werk ook 3 weken gedaan en het was echt verschrikkelijk, wat een adressen moet je af. Was blij dat ik weer gewoon de lange afstanden kon doen, heb nu gemiddeld 2 afleveradressen per week en rijd alleen internationaal.
En zoals hierboven al staat ligt het natuurlijk ook aan de mentaliteit. Ga jij net zo netjes om met een huurauto als met je eigen auto?
Je beoordeelt iemands rijkunsten nu op het uiterlijk van de bus. Maar ik heb bijv. een vaste bus. Deze is best netjes nog, zeker gezien de 350.000km die er op staan. Maar soms staat hij in de weg of moet hij door de wasstraat, dan verplaatst een collega hem. Laatst was er weer maar liefst 7km mee gereden en toch zat er een nieuw deukje in.. Alle deukjes (gelukkig zijn het er maar 3 of 4, allemaal in dezelfde achterdeur) door iemand anders gedaan, terwijl het gezien wordt als mijn bus en ik er veruit de meeste km's mee rijd. Het nummerbord voor is ook krom omdat anderen de bus er gewoon tegenaan plempen, ondanks dat elke bus bij ons een camera achterop heeft. Dan zou ik dus een slechte chauffeur zijn, door de deukjes in m'n bus (en mijne heeft ook weleens een kapotte unit gehad, wederom niet mijn schuld). Als chauffeurs ook vaak van auto moeten wisselen gaan ze er gewoon minder goed mee om. Ik ben de enige bij ons met een vaste auto en als die in de garage staat en ik een andere auto moet rijden merk ik ook weer hoe smerig die andere auto's van binnen zijn bijv.
En zet het eens af tegen de kilometers die er gereden worden. Het gemiddelde wat een Nederlandse auto aflegt is iets van 13.000km per jaar. Dat rijd ik bijv. in 2 a 3 weken. En een andere bus bij ons (waar jan en alleman mee rijdt) is 3 jaar oud en heeft 450.000km er op staan. Logisch dat er dan meer kans is op schade. Dan hebben die pakket diensen het nog erger, want die rijden vooral in de drukke gebieden terwijl de luxe wagens bijv. forenzen van de ene naar de andere plek via de snelweg en dan staat de auto stil bij kantoor.

Nou goed, moest het even opnemen voor de koeriers ;) En nogmaals, tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar die heb je overal. Je wilt niet weten wat voor slechte chauffeurs ik tegen kom, ook in luxe wagens.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet van mij, dus ik ga er lomp mee om mentaliteit...

Ik rij met een gave Volkswagen Transporter rond. Krijg vaak complimenten dat mensen het een mooie bus vinden. Prima bus voor een koeriersbedrijf
Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijder ;)
pi_175104967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reageren :P

Ik vind hier het wagenpark van de bekende pakket diensen er echt niet zo uitzien als beschreven wordt. En tuurlijk heb je slechte chauffeurs, net als in luxe wagens en vrachtwagens, niet alleen bij koeriersdiensten (bestelbussen).
Bedenk ook dat die gasten aardig onder druk staan. Ze hebben vaak 80+ adressen per dag. Daar doe je echt lang over, vooral omdat er weinig mensen overdag thuis zijn. Dan moet je voor het leveren ook nog de pakketjes sorteren. Ik heb dit werk ook 3 weken gedaan en het was echt verschrikkelijk, wat een adressen moet je af. Was blij dat ik weer gewoon de lange afstanden kon doen, heb nu gemiddeld 2 afleveradressen per week en rijd alleen internationaal.
En zoals hierboven al staat ligt het natuurlijk ook aan de mentaliteit. Ga jij net zo netjes om met een huurauto als met je eigen auto?
Je beoordeelt iemands rijkunsten nu op het uiterlijk van de bus. Maar ik heb bijv. een vaste bus. Deze is best netjes nog, zeker gezien de 350.000km die er op staan. Maar soms staat hij in de weg of moet hij door de wasstraat, dan verplaatst een collega hem. Laatst was er weer maar liefst 7km mee gereden en toch zat er een nieuw deukje in.. Alle deukjes (gelukkig zijn het er maar 3 of 4, allemaal in dezelfde achterdeur) door iemand anders gedaan, terwijl het gezien wordt als mijn bus en ik er veruit de meeste km's mee rijd. Het nummerbord voor is ook krom omdat anderen de bus er gewoon tegenaan plempen, ondanks dat elke bus bij ons een camera achterop heeft. Dan zou ik dus een slechte chauffeur zijn, door de deukjes in m'n bus (en mijne heeft ook weleens een kapotte unit gehad, wederom niet mijn schuld). Als chauffeurs ook vaak van auto moeten wisselen gaan ze er gewoon minder goed mee om. Ik ben de enige bij ons met een vaste auto en als die in de garage staat en ik een andere auto moet rijden merk ik ook weer hoe smerig die andere auto's van binnen zijn bijv.
En zet het eens af tegen de kilometers die er gereden worden. Het gemiddelde wat een Nederlandse auto aflegt is iets van 13.000km per jaar. Dat rijd ik bijv. in 2 a 3 weken. En een andere bus bij ons (waar jan en alleman mee rijdt) is 3 jaar oud en heeft 450.000km er op staan. Logisch dat er dan meer kans is op schade. Dan hebben die pakket diensen het nog erger, want die rijden vooral in de drukke gebieden terwijl de luxe wagens bijv. forenzen van de ene naar de andere plek via de snelweg en dan staat de auto stil bij kantoor.

Nou goed, moest het even opnemen voor de koeriers ;) En nogmaals, tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar die heb je overal. Je wilt niet weten wat voor slechte chauffeurs ik tegen kom, ook in luxe wagens.

[..]

Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijder ;)
Had ik elke dag maar 80 adressen :P
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  donderdag 16 november 2017 @ 09:10:34 #165
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175105082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:34 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Kwam er afgelopen week een tegen met de tekst: "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"
In Nederland? Daar heb ik dat dus nog nooit gezien. Hier in Rusland dagelijks.
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 09:58:33 #166
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175105647
Het is weer het traktorseizoen lijkt het. Midden in de ochtend- en avondspits. Nu snap ik dat die ook hun werk moeten doen, maar om nu 20 km met 30km/u over de provinciale weg te kachelen waar geen inhaalmogelijkheden zijn, zonder af en toe even het apparaat aan de kant te zetten om het overige verkeer langs te laten is toch wel een irritatiepuntje (zeker als het meerdere keren per week gebeurt)
pi_175105862
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:


Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijder ;)
Mja die Volkswagen waar ik in rij heeft wel waarde, niet echt je standaard pakket auto... Het is dan ook wel duidelijk dat ik de eigenaar ben (hoewel, eigenlijk mijn pa) en niet het koeriersbedrijf waar ik opdrachten voor uitvoer.

Ik denk dat het iets van 5x gebeurt is dat ik "mooie auto" gehoord heb. Ik rij er de afgelopen 2 jaar denk 2x per week mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 november 2017 @ 10:17:51 #168
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_175105891
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:10 schreef Voszje het volgende:
"Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"
Ik denk niet dat er in Rusland "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>" op zou staan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 16 november 2017 @ 10:25:15 #169
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175106042
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er in Rusland "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>" op zou staan.
De letterlijke vertaling hiervan wel. :Y)
  donderdag 16 november 2017 @ 10:48:44 #170
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_175106450
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

In Nederland? Daar heb ik dat dus nog nooit gezien. Hier in Rusland dagelijks.
Yes, op de A12. Nederlands kenteken ook.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  donderdag 16 november 2017 @ 12:58:03 #171
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175108837
Mensen die bij het verlaten van een snelweg dusdanig hard in de ankers gaan.
Gister weer, moest ook de afslag hebben, voorganger stampt zo hard op de rem dat hij van 100 bijna stilstond, man achter mij moest zelfs uitwijken.

het is een afrit, geen parkeervak.
pi_175108953
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 08:59 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Had ik elke dag maar 80 adressen :P
Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja die Volkswagen waar ik in rij heeft wel waarde, niet echt je standaard pakket auto... Het is dan ook wel duidelijk dat ik de eigenaar ben (hoewel, eigenlijk mijn pa) en niet het koeriersbedrijf waar ik opdrachten voor uitvoer.

Ik denk dat het iets van 5x gebeurt is dat ik "mooie auto" gehoord heb. Ik rij er de afgelopen 2 jaar denk 2x per week mee.
Ah dat is al een verschil ja! Bij de meeste pakketdiensten is het gewoon een standaard bus (en vaak grotere dan Transporter/Vito). Mijn bus heeft verder geen reclame dus mensen denken ook vaak dat hij van mezelf is. Maar ik ken niet zoveel mensen die heel warm worden van een busje. Maar goed, al die dingen rijden tegenwoordig wel fijn! Zeker de V6 automaat waar ik mee rijd, prima kilometervreter.
pi_175109168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:58 schreef noodgang het volgende:
Het is weer het traktorseizoen lijkt het. Midden in de ochtend- en avondspits. Nu snap ik dat die ook hun werk moeten doen, maar om nu 20 km met 30km/u over de provinciale weg te kachelen waar geen inhaalmogelijkheden zijn, zonder af en toe even het apparaat aan de kant te zetten om het overige verkeer langs te laten is toch wel een irritatiepuntje (zeker als het meerdere keren per week gebeurt)
In de spits is het moeilijk om even opzij te gaan, omdat je er ook weer moeilijk tussenkomt en degene die er dan achter terechtkomt vaak alsnog pissig is dat hij/zij er niet ook nog even langs mocht. Alleen 20 km is wel heel lang, is dat op een of andere polderweg waar verder ook niet veel alternatieven zijn qua binnendoorwegen?

Loonwerkers hebben trouwens tegenwoordig vaak wel tractoren die 50 km/u halen.
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 13:22:38 #174
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175109327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:14 schreef Chai het volgende:

[..]

In de spits is het moeilijk om even opzij te gaan, omdat je er ook weer moeilijk tussenkomt en degene die er dan achter terechtkomt vaak alsnog pissig is dat hij/zij er niet ook nog even langs mocht. Alleen 20 km is wel heel lang, is dat op een of andere polderweg waar verder ook niet veel alternatieven zijn qua binnendoorwegen?

Loonwerkers hebben trouwens tegenwoordig vaak wel tractoren die 50 km/u halen.
N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkig :)
  donderdag 16 november 2017 @ 13:33:12 #175
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_175109587
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:22 schreef noodgang het volgende:

[..]

N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkig :)
Gelukkig zijn er in ons land ook wegbeheerders die wel een speciale uitwijkplek maken voor landbouwverkeer.
Dan is het wel heel hufterig dat bestuurder daar dan geen gebruik van maakt om een deel van het snelverkeer voorbij te laten.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_175109701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:22 schreef noodgang het volgende:

[..]

N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkig :)
Ah oké. Tja dan is het gewoon een kwestie van schijt hebben. :P

Maar ken zelf wel een weg waar juist tijdens de spits geen gebruik wordt gemaakt van die speciale passeerhavens, omdat het dan heel lastig is om opnieuw in te voegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2017 13:38:52 ]
  donderdag 16 november 2017 @ 13:40:15 #177
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_175109752
Volgens mij moet er een verbod op hoofddeksels voor automobilisten komen.
Gisterochtend de normale drukte op de provinciale weg, dus je rijdt zo rond de 80 mee in de verkeersstroom omdat vanaf de andere kant een stroom aan tegenliggers komt.

Komt er een Seat Artrose (met wat ik later zag een bestuurder met stoere pet) op minder dan 5 meter achter me rijden. Aangezien dat een afstand is waarbij hij nooit op tijd kan remmen als ik een noodstop zou moeten maken pas ik mijn snelheid aan bij de door hem gehanteerde afstand.

Als we vervolgens na een rotonde zijn en hij bij de weer normale snelheid van 80 nog eens zo dicht op me rijd besluit het helder licht om zijn groot licht aan te doen, daarmee de tegenliggers irriterend.

Helaas sloeg 'meneer' een kilometer verderop af dus heb ik niet met hem van gedachten kunnen wisselen. :r
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_175110194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.

[..]

Ah dat is al een verschil ja! Bij de meeste pakketdiensten is het gewoon een standaard bus (en vaak grotere dan Transporter/Vito). Mijn bus heeft verder geen reclame dus mensen denken ook vaak dat hij van mezelf is. Maar ik ken niet zoveel mensen die heel warm worden van een busje. Maar goed, al die dingen rijden tegenwoordig wel fijn! Zeker de V6 automaat waar ik mee rijd, prima kilometervreter.
Mja niet bij DHL parcel ;) Desondanks wel de 2e qua pakket dichtheid in NL.... Krijg vaak rond de 100 pakketten mee, dat past meestal (net) wel in een formaat caddy/kangoo... Maar het werkt ook wat fijner voor je overzicht in de auto als je wat meer ruimte hebt ook, en naleveren is niet zo fijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175110910
quote:
6s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:40 schreef JaapB het volgende:
Volgens mij moet er een verbod op hoofddeksels voor automobilisten komen.
Gisterochtend de normale drukte op de provinciale weg, dus je rijdt zo rond de 80 mee in de verkeersstroom omdat vanaf de andere kant een stroom aan tegenliggers komt.

Komt er een Seat Artrose (met wat ik later zag een bestuurder met stoere pet) op minder dan 5 meter achter me rijden. Aangezien dat een afstand is waarbij hij nooit op tijd kan remmen als ik een noodstop zou moeten maken pas ik mijn snelheid aan bij de door hem gehanteerde afstand.

Als we vervolgens na een rotonde zijn en hij bij de weer normale snelheid van 80 nog eens zo dicht op me rijd besluit het helder licht om zijn groot licht aan te doen, daarmee de tegenliggers irriterend.

Helaas sloeg 'meneer' een kilometer verderop af dus heb ik niet met hem van gedachten kunnen wisselen. :r
Handig juist dat asociale/minder capabele bestuurders zich zo consequent visueel onderscheiden door een hoofddeksel te dragen.

Volgens mij zetten sommigen hun petje speciaal in de auto op, want in een doorsnee winkelstraat oid zie ik eigenlijk nooit zoveel petjes als in het autoverkeer.
  donderdag 16 november 2017 @ 15:15:06 #180
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_175111815
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:36 schreef Chai het volgende:

[..]

Handig juist dat asociale/minder capabele bestuurders zich zo consequent visueel onderscheiden door een hoofddeksel te dragen.

Volgens mij zetten sommigen hun petje speciaal in de auto op, want in een doorsnee winkelstraat oid zie ik eigenlijk nooit zoveel petjes als in het autoverkeer.
Ik heb de indruk dat hoofddeksel de bloedtoevoer naar de hersenen verstoren. Zie het met de petjes en ook met de hoedjes.

Maar wie weet is het andersom en is het een signaal van hun incompetentie om op een sociale manier deel te nemen aan het verkeer :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_175112555
Capuchon vind ik ook raar ja, net of je oogkleppen op hebt. Zo rijden ze soms ook ja..
pi_175113382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reageren :P

Ik geef je gelijk en ik moet ze ook niet allemaal over één kam scheren, het valt mij gewoon op dat die bussen er doorgaans niet uitzien al zie ik natuurlijk maar een klein gedeelte rijden. Ze maken idd de nodige km’s.

Misschien ben ik gewoon te zuinig op mijn Caddy :) Dit is de 3e en heb bij de vorige alleen een zijspiegel eraf gereden. Ik sta regelmatig op scheepswerven en het valt mij alles mee dat het daar ook nog heel is gebleven.
  donderdag 16 november 2017 @ 17:21:06 #183
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175114304
Weer vrij dramatisch in de stad met auto's zonder licht }:|
pi_175114645
quote:
19s.gif Op donderdag 16 november 2017 17:21 schreef Gunner het volgende:
Weer vrij dramatisch in de stad met auto's zonder licht }:|
Vanmorgen eentje met knipperlicht te veel.

Hij kwam van de rotonde af met knipperlicht doet hem uit en seconde later weer aan. Ik dacht mooi kan ik doorrijden. Dus trek op en zie hem in mijn linker bijspiegel net de achterkant passeren. Nu snap ik ook waarom je denken aan een paard moet over laten :(
pi_175115159
In de overgang van de A2 naar de A10 ri RAI/Den Haag hebben ze iets nieuws bedacht, de linker strook wordt afgekruist waardoor de stroom verkeer vloeiender kan invoegen en het verkeer op de A10 minder tot stilstand komt.

Echter lijken er figuren dit niet de te (willen) zien. Dus was ik meestal doe is voorbij de witte pijl snelheid aanpassen aan de andere rijbaan, sukkeldraf als het daar stilstaat. Alleen gisteren en vanmiddag een figuur achter mij die het niet kan waarderen of niet wil snappen en dit met groot licht en getoeter duidelijk probeert te maken.
.
pi_175115304
Irritatie is juist dat vanwege doorstroming een strook afgekruisd wordt. Gek dat mensen rode kruizen negeren. Weg met die onzin :(
pi_175115759
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:31 schreef cunial het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk en ik moet ze ook niet allemaal over één kam scheren, het valt mij gewoon op dat die bussen er doorgaans niet uitzien al zie ik natuurlijk maar een klein gedeelte rijden. Ze maken idd de nodige km’s.

Misschien ben ik gewoon te zuinig op mijn Caddy :) Dit is de 3e en heb bij de vorige alleen een zijspiegel eraf gereden. Ik sta regelmatig op scheepswerven en het valt mij alles mee dat het daar ook nog heel is gebleven.
Ja en zo is het natuurlijk, niet iedereen is hetzelfde. Ik ga ook netjes om met de bedrijfswagen hoor, maar ik zie genoeg die de bus als een varkensstal achterlaten.. Of inderdaad niet echt opletten met achteruitrijden.
pi_175123048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.

Ook geprobeerd, maar alles gaat vastzitten, omdat je de hele tijd maar zit te zitten.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_175123781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:57 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Ook geprobeerd, maar alles gaat vastzitten, omdat je de hele tijd maar zit te zitten.
Ja klopt, dat is echt een nadeel. Net als de lange nachten en het nooit weten wanneer je weer moet. Ik sta in principe 24/7 stand-by. Ben ook geregeld vrij en weet wel wanneer de kans heel klein is dat ik nog word gebeld.
pi_175124043
Van die sukkels die 110 op de snelweg rijden. :r en dan gaan ze ook nog een vrachtwagen inhalen voor je neus. :')
pi_175141958
Vandaag weer eens het bewijs dat je geen hersens nodig hebt om twxichauffeur te mogen worden.

Eind van de gracht staat een hoogwerker, op de rijbaan klaar voor actie. Pootjes uitgedraaid, zwaailicht aan en de glazenwasser met een voet in het bakje. Begin van de gracht komt een taxi de hoek om, een Tesla. Langzaam rijdt hij richting de hoogwerker, tot hij er vlak voor staat en gaat wachten. Na een paar minuten toetert hij en wacht weer. Hij toetert nogmaals en constateert eindelijk dat de hoogwerker niet weg zal gaan. Hij zet zijn Tesla in achteruit, rijdt zowat mij aan (ik was te voet) en rijdt helemaal weer terug naar het begin van de gracht. 8)7
.
pi_175148640
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Van die sukkels die 110 op de snelweg rijden. :r en dan gaan ze ook nog een vrachtwagen inhalen voor je neus. :')
Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.

Nee maat, ik laat me niet klem rijden omdat jij 15 seconden tijdwinst wil hebben op de Afsluitdijk. Mijn rijgenot hoeft niet te wijken voor het jouwe.
pi_175151939
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.

Nee maat, ik laat me niet klem rijden omdat jij 15 seconden tijdwinst wil hebben op de Afsluitdijk. Mijn rijgenot hoeft niet te wijken voor het jouwe.
Rijd je lekker de toegestane 130kmh op de afsluitdijk, zit er weer een slak voor je die voor mij bepaald of ik tijdswinst of verlies maak.
pi_175152164
Deelnemen aan het verkeer is geven en nemen. Vanochtend een Audi die over een verdrijving vlak een vrachtwagen inhaalde. Koekoek.

Voetganger die een 80-weg oversteekt. Busje dat voor mij de 80-weg opdraait waardoor ik vol in de remmen moet. Voetganger die bij een fietsoversteek oversteekt ipv het zebrapad even verderop. Fietser die stoïcijns oversteekt zonder te kijken. Auto die 10km/u rijdt op een 50-weg waar je niet kan inhalen. Allemaal zaken van vanochtend. Kan me er allemaal aan gaan irriteren, maar dat gaat niet helpen. Let it go. Gewoon optijd vertrekken, dan is er ook geen haast.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:35:20 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175152519
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:10 schreef sneakydesert het volgende:
Deelnemen aan het verkeer is geven en nemen. Vanochtend een Audi die over een verdrijving vlak een vrachtwagen inhaalde. Koekoek.

Voetganger die een 80-weg oversteekt. Busje dat voor mij de 80-weg opdraait waardoor ik vol in de remmen moet. Voetganger die bij een fietsoversteek oversteekt ipv het zebrapad even verderop. Fietser die stoïcijns oversteekt zonder te kijken. Auto die 10km/u rijdt op een 50-weg waar je niet kan inhalen. Allemaal zaken van vanochtend. Kan me er allemaal aan gaan irriteren, maar dat gaat niet helpen. Let it go. Gewoon optijd vertrekken, dan is er ook geen haast.
psies.. Dat hele gestresste kun je idd domweg voorkomen door een kwartiertje eerder te vertrekken.

De vraag is alleen hoeveel tijd iedereeen moet/wil investeren in het falen van anderen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175154424
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:57 schreef cunial het volgende:

[..]

Rijd je lekker de toegestane 130kmh op de afsluitdijk, zit er weer een slak voor je die voor mij bepaald of ik tijdswinst of verlies maak.
Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.
pi_175154904
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:25 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.
Door jouw beslissing ben je juist wel allesbepalend. Als jij met 110 links wilt rijden moet je dat zelf weten, maar ga dan geen uitspraken doen over je zogenaamde zen en dikke middelvinger naar alles dat achter je aan het bumperkleven gaat. Jij bepaalt, jij denkt te sturen in het gedrag van anderen, jij draagt de verantwoordelijkheid. Kun je daar niet mee omgaan, dan blijf je óf met 80 achter een vrachtauto hangen, óf je trapt even langs de vrachtauto zonder teveel op te houden, maar "fuck you" doen en vervolgens janken over de consequenties is erg jammer van jóu. Met je "jammer voor je".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175154999
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Door jouw beslissing ben je juist wel allesbepalend. Als jij met 110 links wilt rijden moet je dat zelf weten, maar ga dan geen uitspraken doen over je zogenaamde zen en dikke middelvinger naar alles dat achter je aan het bumperkleven gaat. Jij bepaalt, jij denkt te sturen in het gedrag van anderen, jij draagt de verantwoordelijkheid. Met je "jammer voor je".
De arrogantie druipt er wel bij je af hé. Wat geeft jou meer recht op ongehinderde doorgang dan mij?
pi_175155059
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De arrogantie druipt er wel bij je af hé. Wat geeft jou meer recht op ongehinderde doorgang dan mij?
Dat staat er niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175155101
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.

Nee maat, ik laat me niet klem rijden omdat jij 15 seconden tijdwinst wil hebben op de Afsluitdijk. Mijn rijgenot hoeft niet te wijken voor het jouwe.
Achterlijke droeftoeters die niet het maximale snelheid rijden. :') Ga dan lekker op landweggetje rijden. :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')