ik kan wel verzinnen wat ik van 'TM' als afkorting kan maken.quote:Op woensdag 8 november 2017 20:35 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat is mijn handtekening/signature hier op FOK! TM
Bedenk jij maar eens waar de T voor staat
™
facedownie?quote:
Behoorlijk.quote:Op donderdag 9 november 2017 20:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Mensen die tegen het verkeer inrijden.
Vooral op de snelweg vet irritant.
Een beetje een raar bericht eigenlijk. De oorzaak van dit ongeluk is niet het uitvoegen maar het op de rem trappen van de automobilist. Daar zit een boel oorzaak en gevolg vóór.quote:Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html
Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
Die acties zoals die van de automobilist gebeuren heel vaak. Gelukkig heb ik niet zo'n automatisch remsysteem, anders zou ik best wel eens een keertje stil komen te staan.quote:Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html
Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
Oorzaak was dus de trucker die achter de andere trucker te dicht aan het plakken was.quote:Op zondag 12 november 2017 07:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De oorzaak van dit ongeluk is niet het uitvoegen maar het op de rem trappen van de automobilist. .....
..... Maar vrachtwagens rijden vaak in een lange rij erg dicht op elkaar en ter hoogte van afritten kan dat best vervelend zijn.
Dat zeg ik niet, het komt omdat de automobilist remde, niet omdat hij voor de vrachtwagen uitvoegt. Raar dat der weer een heel artikel wordt gewijd aan een bepaalde ergernis, maar de feitelijke oorzaak een beetje weggemoffeld wordt.quote:Op zondag 12 november 2017 09:42 schreef Ridocar het volgende:
Ja, die arme automobilist kon er helemaal niets aan doen.
Het is dan ook een gevalletje oorzaak/gevolg. Vrachtauto's moeten idd afstand houden, net als alle weggebruikers, en luxe wagens moeten op tijd ergens voorsorteren als ze eraf moeten, óók net als alle weggebruikers. Net als dat lichtsignalen niet heel veel zin hebben als zoiets alleen maar voor irritatie of schrikreacties zorgen (daarbij wil ik in het midden laten wat de bedoeling was van de remactie van automobilist).quote:Op zondag 12 november 2017 10:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, het komt omdat de automobilist remde, niet omdat hij voor de vrachtwagen uitvoegt. Raar dat der weer een heel artikel wordt gewijd aan een bepaalde ergernis, maar de feitelijke oorzaak een beetje weggemoffeld wordt.
Uit het artikel:quote:Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html
Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
in dit geval was het een brakecheck. Tenminste, dat lijkt het verhaal van de chauffeur te zijn.quote:Op zondag 12 november 2017 16:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uit het artikel:
"Als de chauffeur niet op dat signaal reageert, bijvoorbeeld door onoplettendheid, dan zet de noodremfunctie de wagen zelfstandig stil. "
Nee, ongezien van de linker rijstrook in ene naar rechts zwaaien naar de uitvoegstrook is heel veilig.quote:Op zondag 12 november 2017 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Debiele vrachtwagenchauffeurs. Hier ook vaak gewoon een paar die lekker links blijven rijden, omdat ze na 10 km ergens moeten uitvoegen. Dan haal ik hem via rechts en gaat ie lopen seinen. Hier op het industrieterrein gooien ze hun vrachtwagen ook gewoon ervoor. Je remt maar. En wat is dit voor advies: "Ga op tijd rechts rijden, tussen ons in. Chauffeurs laten dan echt wel wat ruimte om in te voegen." Natuurlijk... Als je tussen vrachtwagens propt dan gaan ze je zo ziek kleven dat je uit angst er weer uit wil. En als die voor je remt ben jij verplet.
Ik denk inderdaad niet dat die invoegactie ervoor zorgt dat het automatische remsysteem aan gaat. Met de auto pilot in m'n Tesla reageert hij ook bijna nooit als iemand me snijdt, omdat ze in de meeste gevallen niet echt afremmen en dezelfde snelheid of iets sneller gaan dan jezelf. Als ze echter gaan remmen dan reageert ie meteen vol. Dat is me maar één keer gebeurd door een dwaas die het niet kon hebben dat ik te lang op de middelste baan bleef rijden terwijl ik rechts al een strook van 5 vrachtwagens aan zag komen.
Ja als je het goed doet en niemand hindert. Geen idee hoe je dat ongezien zou moeten doen...quote:Op zondag 12 november 2017 18:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, ongezien van de linker rijstrook in ene naar rechts zwaaien naar de uitvoegstrook is heel veilig.
Zo.quote:Op zondag 12 november 2017 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja als je het goed doet en niemand hindert. Geen idee hoe je dat ongezien zou moeten doen...
Er zijn weinig mensen die graag toegeven dat ze zelf niet zaten op te letten of iets anders hebben gedaan wat niet hoort. Zoals te weinig afstand houden en seinen met grootlicht als er geen daadwerkelijk gevaar is.quote:Op zondag 12 november 2017 18:06 schreef Ridocar het volgende:
in dit geval was het een brakecheck. Tenminste, dat lijkt het verhaal van de chauffeur te zijn.
Allemaal mee eens. Maar ik vind dat er, zoals wel vaker het geval is, er een verkeerd voorbeeld gebruikt wordt. Hierdoor levert het bericht relatief nog weinig nuttige informatie op.quote:Op zondag 12 november 2017 10:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is dan ook een gevalletje oorzaak/gevolg. Vrachtauto's moeten idd afstand houden, net als alle weggebruikers, en luxe wagens moeten op tijd ergens voorsorteren als ze eraf moeten, óók net als alle weggebruikers. Net als dat lichtsignalen niet heel veel zin hebben als zoiets alleen maar voor irritatie of schrikreacties zorgen (daarbij wil ik in het midden laten wat de bedoeling was van de remactie van automobilist).
Twee vechten, twee hebben er schuld. Ik merk vaker dat veel automobilisten niet doorhebben wat de beperkingen van een vrachtauto eigenlijk zijn, en dat aan de andere kant veel chauffeurs ook op het randje van hun mogelijkheden gaan zitten. Dan hoeft er maar één ding mis te gaan...
Zit kennelijk in het rijgedrag van veel chauffeurs. Je ziet vrachtwagen ook veel bij elkaar kleven.quote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.quote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.
Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.quote:Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:
[..]
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Tuurlijk is het de omgekeerde wereld, ben ik met je eens, maar 60km lang een vrachtwagen in je achterspiegel heeft nou niet echt mijn voorkeur.quote:Op maandag 13 november 2017 13:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè .
Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.quote:Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:
[..]
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Alsof je nooit meer naar links kan komen in die situatie. Kwestie van het moment afwachten en goed gas geven, en afstand bewaren tot je voorganger zodat je op de rechterbaan al je snelheid kan verhogen. Dat is wat ik zou doen, als ik de keuze had tussen dat en mezelf opsluiten tussen twee vrachtwagens.quote:Op maandag 13 november 2017 21:37 schreef Light het volgende:
[..]
Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.
Juist wel, verschrikkelijk om achter een busje te rijden want daar kan je gewoon niet omheen kijken maar bij een vrachtwagen kan je vaak al onder de achterkant zien wat er aan de hand is.quote:Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:
[..]
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Eens, al zijn er ook zat auto's waarbij de dashboardverlichting het altijd doet.quote:Op maandag 13 november 2017 23:31 schreef k_man het volgende:
Vandaag alweer iemand die totaal zonder verlichting op pad was. Ik snap werkelijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Als je ziet dat je dashboard helemaal donker blijft moet er toch een lampje bij je gaan branden (pun intended)?
Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.quote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.
Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:quote:Op dinsdag 14 november 2017 10:44 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.
inhalen, de rechter baan zit al zo volquote:Op dinsdag 14 november 2017 11:28 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:
A. met je personenauto gewoon 90+ rijden, dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagen hebben geen last van jou.
B. Je snelheid aanpassen zodat je niet tegen je voorligger aanrijdt.
nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
inhalen, de rechter baan zit al zo vol
Dit voorkom je door 90-100 te rijden of achter een vrachtwagen hangen die vol in de begrenzer hangt met 92-95quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Right from the heartquote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.
Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Daar heb je toch koplampen voorquote:Op dinsdag 14 november 2017 19:45 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje zegt volgens mij genoeg. En de Politie doet er niks tegen...
Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.quote:Op dinsdag 14 november 2017 19:50 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Daar heb je toch koplampen voor
Ik deelde even de denkwijze van zo'n knurftquote:Op dinsdag 14 november 2017 20:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.
https://www.google.com/ma(...)f:0xe55378379e32573d
Ik schrok alquote:Op dinsdag 14 november 2017 21:02 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik deelde even de denkwijze van zo'n knurft
Dit. Automaat Rulezzzz!quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:
(wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Ach, nee joh. De linkerbaan zit stampvol idioten die 80-140-90-110 doen en dus harmonicafiles veroorzaken. En dat is juist omdat velen "zo snel mogelijk" denken te moeten gaan. 20km op de linkerbaan vastgekleefd en dan heb ik ze al een paar keer voorbij gestoken om rechts gewoon door rijdt en links hard/snel/traag/vlot gaat. Rechts zie je soms gaten vallen van 800-1000meter en dan zit de linkerbaan tjokvol.quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
inhalen, de rechter baan zit al zo vol
Ik rij al 7-8jaar automaat en geloof me, dat helpt ook niet aan dit probleem.quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:
(wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Kwam er afgelopen week een tegen met de tekst: "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"quote:Op woensdag 15 november 2017 08:58 schreef aloa het volgende:
Ik blijf me verbazen over het gedrag van automobilisten met gigantische reclames op de auto. Geen reclame voor het bedrijf. Altijd dezelfde soort bedrijven ook
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:32 schreef Fer het volgende:
Het is wel weer triest dat bij figuren waar het rijden zelf een essentieel onderdeel is van hun werk het zo beroerd gesteld is met hun rijkwaliteiten.
Ja vervelend. Ik zet m'n autopilot op 160 km/u en kijk wel waar de stroom me brengt. Helaas laat die zelfs op standje 1 nog een best gat ertussen waardoor in de spits wel vaak mensen hem ertussen gooien. Dan remt de autopilot weer fors af wat ook niet bevorderlijk is voor het verkeer achter mequote:Op woensdag 15 november 2017 07:40 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ach, nee joh. De linkerbaan zit stampvol idioten die 80-140-90-110 doen en dus harmonicafiles veroorzaken. En dat is juist omdat velen "zo snel mogelijk" denken te moeten gaan. 20km op de linkerbaan vastgekleefd en dan heb ik ze al een paar keer voorbij gestoken om rechts gewoon door rijdt en links hard/snel/traag/vlot gaat. Rechts zie je soms gaten vallen van 800-1000meter en dan zit de linkerbaan tjokvol.
Dat komt meestal door nieuwelingen of een select groepje kansenparels.quote:Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Niet van mij, dus ik ga er lomp mee om mentaliteit...quote:Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Niet eens nieuwelingen... Het zijn gewoon mensen die minder kunnen rijden en daarnaast niet met hun eigen spullen werken.quote:Op woensdag 15 november 2017 20:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat komt meestal door nieuwelingen of een select groepje kansenparels.
Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reagerenquote:Op woensdag 15 november 2017 18:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dit dus. Elke bestelbus van een koeriersdienst ziet er gewoon niet uit, deuken, scheuren of een complete lichtunit is weg.
Ja het zijn vaak enorme bestelbussen maar kom op zeg, dan heb je echt enorm weinig rijkwaliteiten in je.
Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijderquote:Op donderdag 16 november 2017 01:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet van mij, dus ik ga er lomp mee om mentaliteit...
Ik rij met een gave Volkswagen Transporter rond. Krijg vaak complimenten dat mensen het een mooie bus vinden. Prima bus voor een koeriersbedrijf
Had ik elke dag maar 80 adressenquote:Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reageren
Ik vind hier het wagenpark van de bekende pakket diensen er echt niet zo uitzien als beschreven wordt. En tuurlijk heb je slechte chauffeurs, net als in luxe wagens en vrachtwagens, niet alleen bij koeriersdiensten (bestelbussen).
Bedenk ook dat die gasten aardig onder druk staan. Ze hebben vaak 80+ adressen per dag. Daar doe je echt lang over, vooral omdat er weinig mensen overdag thuis zijn. Dan moet je voor het leveren ook nog de pakketjes sorteren. Ik heb dit werk ook 3 weken gedaan en het was echt verschrikkelijk, wat een adressen moet je af. Was blij dat ik weer gewoon de lange afstanden kon doen, heb nu gemiddeld 2 afleveradressen per week en rijd alleen internationaal.
En zoals hierboven al staat ligt het natuurlijk ook aan de mentaliteit. Ga jij net zo netjes om met een huurauto als met je eigen auto?
Je beoordeelt iemands rijkunsten nu op het uiterlijk van de bus. Maar ik heb bijv. een vaste bus. Deze is best netjes nog, zeker gezien de 350.000km die er op staan. Maar soms staat hij in de weg of moet hij door de wasstraat, dan verplaatst een collega hem. Laatst was er weer maar liefst 7km mee gereden en toch zat er een nieuw deukje in.. Alle deukjes (gelukkig zijn het er maar 3 of 4, allemaal in dezelfde achterdeur) door iemand anders gedaan, terwijl het gezien wordt als mijn bus en ik er veruit de meeste km's mee rijd. Het nummerbord voor is ook krom omdat anderen de bus er gewoon tegenaan plempen, ondanks dat elke bus bij ons een camera achterop heeft. Dan zou ik dus een slechte chauffeur zijn, door de deukjes in m'n bus (en mijne heeft ook weleens een kapotte unit gehad, wederom niet mijn schuld). Als chauffeurs ook vaak van auto moeten wisselen gaan ze er gewoon minder goed mee om. Ik ben de enige bij ons met een vaste auto en als die in de garage staat en ik een andere auto moet rijden merk ik ook weer hoe smerig die andere auto's van binnen zijn bijv.
En zet het eens af tegen de kilometers die er gereden worden. Het gemiddelde wat een Nederlandse auto aflegt is iets van 13.000km per jaar. Dat rijd ik bijv. in 2 a 3 weken. En een andere bus bij ons (waar jan en alleman mee rijdt) is 3 jaar oud en heeft 450.000km er op staan. Logisch dat er dan meer kans is op schade. Dan hebben die pakket diensen het nog erger, want die rijden vooral in de drukke gebieden terwijl de luxe wagens bijv. forenzen van de ene naar de andere plek via de snelweg en dan staat de auto stil bij kantoor.
Nou goed, moest het even opnemen voor de koeriers En nogmaals, tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar die heb je overal. Je wilt niet weten wat voor slechte chauffeurs ik tegen kom, ook in luxe wagens.
[..]
Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijder
In Nederland? Daar heb ik dat dus nog nooit gezien. Hier in Rusland dagelijks.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:34 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Kwam er afgelopen week een tegen met de tekst: "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"
Mja die Volkswagen waar ik in rij heeft wel waarde, niet echt je standaard pakket auto... Het is dan ook wel duidelijk dat ik de eigenaar ben (hoewel, eigenlijk mijn pa) en niet het koeriersbedrijf waar ik opdrachten voor uitvoer.quote:Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Gaat dat laatste over jou of beeld je je in hoe dat gaat? Want ik doe dit werk al zo een 12 jaar en dat soort complimenten kan ik op 1 hand tellen hoor.. Bovendien zijn bij de pakket diensten die bussen vaak goedkope uitvoeringen. Ik rijd een 'dikke' Sprinter, met de dikste motor en heb nooit een compliment gekregen hoor. Met de vorige wel 1x trouwens, van een andere Sprinter rijder
Ik denk niet dat er in Rusland "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>" op zou staan.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:10 schreef Voszje het volgende:
"Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>"
De letterlijke vertaling hiervan wel.quote:Op donderdag 16 november 2017 10:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er in Rusland "Bevalt mijn rijstijl u niet? Bel dan <insert nummer>" op zou staan.
Yes, op de A12. Nederlands kenteken ook.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:10 schreef Voszje het volgende:
[..]
In Nederland? Daar heb ik dat dus nog nooit gezien. Hier in Rusland dagelijks.
Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.quote:Op donderdag 16 november 2017 08:59 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Had ik elke dag maar 80 adressen
Ah dat is al een verschil ja! Bij de meeste pakketdiensten is het gewoon een standaard bus (en vaak grotere dan Transporter/Vito). Mijn bus heeft verder geen reclame dus mensen denken ook vaak dat hij van mezelf is. Maar ik ken niet zoveel mensen die heel warm worden van een busje. Maar goed, al die dingen rijden tegenwoordig wel fijn! Zeker de V6 automaat waar ik mee rijd, prima kilometervreter.quote:Op donderdag 16 november 2017 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja die Volkswagen waar ik in rij heeft wel waarde, niet echt je standaard pakket auto... Het is dan ook wel duidelijk dat ik de eigenaar ben (hoewel, eigenlijk mijn pa) en niet het koeriersbedrijf waar ik opdrachten voor uitvoer.
Ik denk dat het iets van 5x gebeurt is dat ik "mooie auto" gehoord heb. Ik rij er de afgelopen 2 jaar denk 2x per week mee.
In de spits is het moeilijk om even opzij te gaan, omdat je er ook weer moeilijk tussenkomt en degene die er dan achter terechtkomt vaak alsnog pissig is dat hij/zij er niet ook nog even langs mocht. Alleen 20 km is wel heel lang, is dat op een of andere polderweg waar verder ook niet veel alternatieven zijn qua binnendoorwegen?quote:Op donderdag 16 november 2017 09:58 schreef noodgang het volgende:
Het is weer het traktorseizoen lijkt het. Midden in de ochtend- en avondspits. Nu snap ik dat die ook hun werk moeten doen, maar om nu 20 km met 30km/u over de provinciale weg te kachelen waar geen inhaalmogelijkheden zijn, zonder af en toe even het apparaat aan de kant te zetten om het overige verkeer langs te laten is toch wel een irritatiepuntje (zeker als het meerdere keren per week gebeurt)
N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkigquote:Op donderdag 16 november 2017 13:14 schreef Chai het volgende:
[..]
In de spits is het moeilijk om even opzij te gaan, omdat je er ook weer moeilijk tussenkomt en degene die er dan achter terechtkomt vaak alsnog pissig is dat hij/zij er niet ook nog even langs mocht. Alleen 20 km is wel heel lang, is dat op een of andere polderweg waar verder ook niet veel alternatieven zijn qua binnendoorwegen?
Loonwerkers hebben trouwens tegenwoordig vaak wel tractoren die 50 km/u halen.
Gelukkig zijn er in ons land ook wegbeheerders die wel een speciale uitwijkplek maken voor landbouwverkeer.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:22 schreef noodgang het volgende:
[..]
N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkig
Ah oké. Tja dan is het gewoon een kwestie van schijt hebben.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:22 schreef noodgang het volgende:
[..]
N322 tussen Zaltbommel en Beneden-Leeuwen, daar zijn weinig alternatieven mogelijk. Wel voldoende mogelijkheden om even te wachten, de weg is nu ook weer niet zo druk dat hij onmogelijk weer terugkomt zonder anderen te hinderen. Genoeg traktoren die wel af en toe even aan de kant gaan hoor gelukkig
Mja niet bij DHL parcel Desondanks wel de 2e qua pakket dichtheid in NL.... Krijg vaak rond de 100 pakketten mee, dat past meestal (net) wel in een formaat caddy/kangoo... Maar het werkt ook wat fijner voor je overzicht in de auto als je wat meer ruimte hebt ook, en naleveren is niet zo fijn.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.
[..]
Ah dat is al een verschil ja! Bij de meeste pakketdiensten is het gewoon een standaard bus (en vaak grotere dan Transporter/Vito). Mijn bus heeft verder geen reclame dus mensen denken ook vaak dat hij van mezelf is. Maar ik ken niet zoveel mensen die heel warm worden van een busje. Maar goed, al die dingen rijden tegenwoordig wel fijn! Zeker de V6 automaat waar ik mee rijd, prima kilometervreter.
Handig juist dat asociale/minder capabele bestuurders zich zo consequent visueel onderscheiden door een hoofddeksel te dragen.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:40 schreef JaapB het volgende:
Volgens mij moet er een verbod op hoofddeksels voor automobilisten komen.
Gisterochtend de normale drukte op de provinciale weg, dus je rijdt zo rond de 80 mee in de verkeersstroom omdat vanaf de andere kant een stroom aan tegenliggers komt.
Komt er een Seat Artrose (met wat ik later zag een bestuurder met stoere pet) op minder dan 5 meter achter me rijden. Aangezien dat een afstand is waarbij hij nooit op tijd kan remmen als ik een noodstop zou moeten maken pas ik mijn snelheid aan bij de door hem gehanteerde afstand.
Als we vervolgens na een rotonde zijn en hij bij de weer normale snelheid van 80 nog eens zo dicht op me rijd besluit het helder licht om zijn groot licht aan te doen, daarmee de tegenliggers irriterend.
Helaas sloeg 'meneer' een kilometer verderop af dus heb ik niet met hem van gedachten kunnen wisselen.
Ik heb de indruk dat hoofddeksel de bloedtoevoer naar de hersenen verstoren. Zie het met de petjes en ook met de hoedjes.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Handig juist dat asociale/minder capabele bestuurders zich zo consequent visueel onderscheiden door een hoofddeksel te dragen.
Volgens mij zetten sommigen hun petje speciaal in de auto op, want in een doorsnee winkelstraat oid zie ik eigenlijk nooit zoveel petjes als in het autoverkeer.
Ik geef je gelijk en ik moet ze ook niet allemaal over één kam scheren, het valt mij gewoon op dat die bussen er doorgaans niet uitzien al zie ik natuurlijk maar een klein gedeelte rijden. Ze maken idd de nodige km’s.quote:Op donderdag 16 november 2017 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als koerier moet ik daar natuurlijk wel even op reageren
Vanmorgen eentje met knipperlicht te veel.quote:Op donderdag 16 november 2017 17:21 schreef Gunner het volgende:
Weer vrij dramatisch in de stad met auto's zonder licht
Ja en zo is het natuurlijk, niet iedereen is hetzelfde. Ik ga ook netjes om met de bedrijfswagen hoor, maar ik zie genoeg die de bus als een varkensstal achterlaten.. Of inderdaad niet echt opletten met achteruitrijden.quote:Op donderdag 16 november 2017 16:31 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk en ik moet ze ook niet allemaal over één kam scheren, het valt mij gewoon op dat die bussen er doorgaans niet uitzien al zie ik natuurlijk maar een klein gedeelte rijden. Ze maken idd de nodige km’s.
Misschien ben ik gewoon te zuinig op mijn Caddy Dit is de 3e en heb bij de vorige alleen een zijspiegel eraf gereden. Ik sta regelmatig op scheepswerven en het valt mij alles mee dat het daar ook nog heel is gebleven.
Ook geprobeerd, maar alles gaat vastzitten, omdat je de hele tijd maar zit te zitten.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Phoe, ik liever niet hoor! Haha die 3 weken dat ik dat deed was genoeg. Lekker kilometers maken, dat doe ik liever.
Ja klopt, dat is echt een nadeel. Net als de lange nachten en het nooit weten wanneer je weer moet. Ik sta in principe 24/7 stand-by. Ben ook geregeld vrij en weet wel wanneer de kans heel klein is dat ik nog word gebeld.quote:Op donderdag 16 november 2017 22:57 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ook geprobeerd, maar alles gaat vastzitten, omdat je de hele tijd maar zit te zitten.
Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.quote:Op donderdag 16 november 2017 23:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Van die sukkels die 110 op de snelweg rijden. en dan gaan ze ook nog een vrachtwagen inhalen voor je neus.
Rijd je lekker de toegestane 130kmh op de afsluitdijk, zit er weer een slak voor je die voor mij bepaald of ik tijdswinst of verlies maak.quote:Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.
Nee maat, ik laat me niet klem rijden omdat jij 15 seconden tijdwinst wil hebben op de Afsluitdijk. Mijn rijgenot hoeft niet te wijken voor het jouwe.
psies.. Dat hele gestresste kun je idd domweg voorkomen door een kwartiertje eerder te vertrekken.quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:10 schreef sneakydesert het volgende:
Deelnemen aan het verkeer is geven en nemen. Vanochtend een Audi die over een verdrijving vlak een vrachtwagen inhaalde. Koekoek.
Voetganger die een 80-weg oversteekt. Busje dat voor mij de 80-weg opdraait waardoor ik vol in de remmen moet. Voetganger die bij een fietsoversteek oversteekt ipv het zebrapad even verderop. Fietser die stoïcijns oversteekt zonder te kijken. Auto die 10km/u rijdt op een 50-weg waar je niet kan inhalen. Allemaal zaken van vanochtend. Kan me er allemaal aan gaan irriteren, maar dat gaat niet helpen. Let it go. Gewoon optijd vertrekken, dan is er ook geen haast.
Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 13:57 schreef cunial het volgende:
[..]
Rijd je lekker de toegestane 130kmh op de afsluitdijk, zit er weer een slak voor je die voor mij bepaald of ik tijdswinst of verlies maak.
Door jouw beslissing ben je juist wel allesbepalend. Als jij met 110 links wilt rijden moet je dat zelf weten, maar ga dan geen uitspraken doen over je zogenaamde zen en dikke middelvinger naar alles dat achter je aan het bumperkleven gaat. Jij bepaalt, jij denkt te sturen in het gedrag van anderen, jij draagt de verantwoordelijkheid. Kun je daar niet mee omgaan, dan blijf je óf met 80 achter een vrachtauto hangen, óf je trapt even langs de vrachtauto zonder teveel op te houden, maar "fuck you" doen en vervolgens janken over de consequenties is erg jammer van jóu. Met je "jammer voor je".quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.
De arrogantie druipt er wel bij je af hé. Wat geeft jou meer recht op ongehinderde doorgang dan mij?quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Door jouw beslissing ben je juist wel allesbepalend. Als jij met 110 links wilt rijden moet je dat zelf weten, maar ga dan geen uitspraken doen over je zogenaamde zen en dikke middelvinger naar alles dat achter je aan het bumperkleven gaat. Jij bepaalt, jij denkt te sturen in het gedrag van anderen, jij draagt de verantwoordelijkheid. Met je "jammer voor je".
Dat staat er niet.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De arrogantie druipt er wel bij je af hé. Wat geeft jou meer recht op ongehinderde doorgang dan mij?
Achterlijke droeftoeters die niet het maximale snelheid rijden. Ga dan lekker op landweggetje rijden.quote:Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Rijd je lekker relaxed 110 over de snelweg, even een vrachtwagen voorbij en dan zit er weer iemand te pushen achter je omdat ie sneller denkt te kunnen op een volle snelweg.
Nee maat, ik laat me niet klem rijden omdat jij 15 seconden tijdwinst wil hebben op de Afsluitdijk. Mijn rijgenot hoeft niet te wijken voor het jouwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |