NeeOfTochJA | zondag 29 oktober 2017 @ 22:58 |
Slechts een weekje wachten en dan kunnen we op 29 Oktober alweer genieten van de 19e Mexicaanse Grandprix. De 18e ronde van het kampioenschap en de ontknoping nadert. Gaan we dit meemaken op het Autodromo Hermanos Rodriguez? Nog 9 punten heeft Lewis Hamilton nodig om zijn 4e wereldtitel te halen. Wat hem betreft is het in Mexico dus Hammertime. Vorig jaar was de Brit hier de snelste, het jaar ervoor zijn toenmalige teamgenoot Nico Rosberg. De 19 jaar daarvoor is er niet gereden, nadat Nigel Mansel in 1992 als laatste winnaar over de einstreep kwam. Hamilton zal aan een 5e plek genoeg hebben deze keer en het lijkt erop dat alleen grote pech hem nog kan tegenhouden. Voordat het F1 circus in 2015 terugkeerde onder de Mexicaanse zon is het circuit flink gerenoveerd onder het toeziend oog van Hermann Tilke. Hij voegde diverse stukken toe, zoals een langzaam gedeelte waar de fans op de tribunes hun flink kunnen toejuigen, maar liet ook vele iconische bochten ongemoeid, waaronder de extreem snelle laatste bocht, Perltada, waar de coureurs het rechte stuk opkomen en versnellen naar 370km/u. Rijders en motoren zullen het zwaar krijgen op 2,2km hoogte Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Mexico Stad | |
Deckard | zondag 29 oktober 2017 @ 22:59 |
Ik vind dat bij al die drie dingen hij daar wel gelijk in heeft. | |
Evenstar | zondag 29 oktober 2017 @ 22:59 |
Ja, maar de straf voor Max was onterecht. Het is begrijpelijk, maar ook weer jammer dat alles over Hamilton gaat nadat Verstappen bijna iedereen op een rondje heeft gezet en Vettel is inderdaad onterecht driver of the day ... meneer brokkenpiloot en kleuter in één en dan nog DotD worden. Een mening geven is niet agressief zijn. Iemand persoonlijk aanvallen valt eerder onder agressief gedrag. Just saying. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:00 |
Nogmaals: klagen over mij doe je maar in FB over via een TR. Hou dit topic een F1-topic ipv een "op users zeiken"-topic | |
Peterselieman | zondag 29 oktober 2017 @ 23:00 |
Massa moet dan ook lekker met pensioen gaan | |
Wuwwa | zondag 29 oktober 2017 @ 23:01 |
Vandaag weer Vettel volle bak van de baan af pushen, die ouwe heeft niets anders gedaan dit seizoen. | |
LTVDK | zondag 29 oktober 2017 @ 23:02 |
Had die 5 jaar geleden al moeten doen. | |
Tarado | zondag 29 oktober 2017 @ 23:02 |
ja maar of Kubica de juiste vervanger is vraag ik me af, het blijft natuurlijk een afgang voor Williams dat ze weer door Force India verslagen zijn in het constructeurs klassement | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:02 |
En dank heren Deckard en Kyran | |
Gezicht | zondag 29 oktober 2017 @ 23:02 |
Massa had vorig jaar al geretired moeten blijven. Voegt niet meer veel toe. | |
Wuwwa | zondag 29 oktober 2017 @ 23:03 |
Ze schijnen bezig te zijn met Kvyat. Wehrlein en Di Resta vallen af voor dat stoeltje. | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:03 |
Wehrlein of Kvyat denk ik, Kubica en Di Resta zijn het gewoon niet (meer). | |
Glijdt_licht | zondag 29 oktober 2017 @ 23:03 |
| |
Peterselieman | zondag 29 oktober 2017 @ 23:04 |
Het probleem van Williams is dat ze zover afgezakt zijn dat ze geen goede coureurs meer aan kunnen trekken | |
Wuwwa | zondag 29 oktober 2017 @ 23:04 |
De Hulk heeft 0 punten sinds België, waaronder 4 technische problemen. Gaat niet best daar. | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:04 |
Gelijk hebben ze denk dat heel veel mensen denken /care (behalve z'n fans). | |
Evenstar | zondag 29 oktober 2017 @ 23:05 |
Ik zou het jammer vinden als die Hamilton ooit nog 3 wereldtitels erbij weet te pakken. Gun het hem echt niet om op gelijke hoogte met Schumi te komen. | |
Gruj0 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:05 |
Het is een zij, hoeveel keer moet ze dat nog zeggen. FIA heeft anders geoordeeld. Het heeft dan geen zin om topicreeksen lang over hetzelfde te discussiëren. Ze deed net haar beklag over iets (Sky) wat haar volstrekt duidelijk is. Wat heeft het dan voor zin dit aan te kaarten? | |
Wuwwa | zondag 29 oktober 2017 @ 23:06 |
Als je twee belabberde coureurs in je (misschien wel) subtop-bak laat rijden zak je idd weg. Denk wel dat er heel wat chauffeurs staan te springen, het kan alleen maar beter gaan. | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:06 |
Was in Maleisie ook al en ook toen al was Max prestatie beter dan die van Vettel. Maar blijkbaar heeft het publiek liever iemand die zich van achter uit naar voren werkt dan iemand die knap een race wint van in de basis betere auto's. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:06 |
Bron? Want dat ben ik nog niet tegengekomen en zou het graag lezen Enige dat ik weet is dat KVY officieel is toegevoegd ah lijstje | |
Monolith | zondag 29 oktober 2017 @ 23:07 |
Vettel ook gewoon meer dan terecht DotD, reed een uitstekende race afgezien van de eerste ronde. | |
bedachtzaam | zondag 29 oktober 2017 @ 23:07 |
Renault he.. Franse slag | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:07 |
Kvyat is toegevoegd aan het lijstje. Over Wehrlein en Di Resta is verder niets gezegd. | |
Evenstar | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Newsflash! Dit is een forum, mensen komen hier zeiken, hun hart luchten, blijheid delen, discussiëren etc. Doe eens niet zo zuur man en get over it. Ze doet niks verkeerd en dat weet jij net zo goed als ik, dus kap nou gewoon. Als het je niet bevalt wat je leest negeer je het gewoon, zoals ik vanaf nu met jou posts ga doen. Opgelost. | |
Gruj0 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Wat Kimmi zou zeggen: Don't care. OT: Viel me op dat Ericsson het best goed deed in zijn Sauber, totdat helaas de fik erin ging. Hij had beter dan dat verdiend. | |
Glijdt_licht | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Mercedes zet Kvyat in #2 en laat hem niet meer gaan. Dan kan Verstappen ook niet meer winnen | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Maar niet zo goed als Max | |
beantherio | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Notebook nu | |
Red_85 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Dat gaat er om spannen. Uitgaande van 35 jaar en dan pensioen, moet hij ze alle 3 winnen. | |
maan_man | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Die Claire heeft die haar positie gekregen op basis van kwaliteiten of omdat ze de dochter van is? Heeft er misschien mee te maken. | |
Tarado | zondag 29 oktober 2017 @ 23:08 |
Kvyat zou me verbazen en ik weet eigenlijk ook niet meer of Wehrlein snel was in de Mercedes tests die hij gedaan heeft | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:09 |
Hij zegt het hier zelf ook: https://www.motorsport.co(...)ilures-scare-972716/ Er is nu nog maar 1 pre-release 2018 motor over die nog niet kapot is gegaan en daar rijdt Max mee... tis *fingers crossed* of die motor het wel gaat overleven wat een troep... 5 Renault motoren dit weekend kapot gegaan, waarvan 3 in de race. | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:09 |
Liever hij nu zijn vierde dan Vettel zijn vijfde. | |
Peterselieman | zondag 29 oktober 2017 @ 23:09 |
neuh, heeft meer met de filosofie van Williams te maken en het ontbreken van fabriekssteun | |
Evenstar | zondag 29 oktober 2017 @ 23:09 |
Dat is waarschijnlijk ook wel zo, maar dan nog verdiende Vettel het hier niet in mijn ogen. Dan liever een Magnussen ofzo. Vettel duwt Max van de baan, raakt zowel Max als Lewis en gooit wereldkampioenschap weg terwijl hij van pole vertrok. Dan verdien je geen DotD ... maar goed boeien, stelt ook weinig voor die DotD. Vorig jaar kreeg Max het ook vaak onterecht. | |
Tarado | zondag 29 oktober 2017 @ 23:10 |
ik had toch graag een andere auto dan Mercedes zien winnen | |
Evenstar | zondag 29 oktober 2017 @ 23:11 |
Vettel gun ik het ook niet nee Niemand van de huidige coureurs, misschien Max als hij zo door weet te gaan. | |
Monolith | zondag 29 oktober 2017 @ 23:11 |
Tja, saai en constant vanaf P1 winnen levert je meestal geen DotD op. | |
Tarado | zondag 29 oktober 2017 @ 23:12 |
P1 is ook veel belangrijker | |
bedachtzaam | zondag 29 oktober 2017 @ 23:12 |
Dat is geen best vooruitzicht voor volgend jaar, wederom de wintertest binnen staan en daardoor met een achterstand beginnen vermoedt ik. | |
lord_bono | zondag 29 oktober 2017 @ 23:14 |
aesop | zondag 29 oktober 2017 @ 23:15 |
Werhlein was tot deze week kandidaat nummer 1, maar nu schijnt Kvyat toch hoge ogen te gooien. Di Restabblijft derde coureur en Kubica schijnt toch wat minder indrukwekkend geweest te zijn tijdens de tests. Aldus motorsport-total.com. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:15 |
Plagiaat | |
Zwansen | zondag 29 oktober 2017 @ 23:16 |
Iemand dat optreden gezien? Die muziek stond vrij hard wel. | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:17 |
idd Overigens komt Honda waarschijnlijk met de nieuwe spec 4 motor voor STR eind deze maand, ben benieuwd hoe die het gaat doen, misschien moeten ze Renault dan alsnog dumpen en meteen voor Honda gaan, al is dat wel een *long shot* (understatement). | |
lord_bono | zondag 29 oktober 2017 @ 23:17 |
Van Twitter gejat Bron: https://mobile.twitter.co(...)760694553239557?s=09 | |
Gezicht | zondag 29 oktober 2017 @ 23:17 |
Even afgezien van sponsorcontracten met Martini en leeftijden ofzo, maar waarom zetten ze bij Williams niet gewoon een GP2 of GP3 kampioen in de auto? Als bijv. Leclerc ofzo nog geen stoeltje heeft kunnen ze met Ferrari toch vast wel overeenkomen dat hij een jaartje Williams kan rijden? | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:18 |
Een Ferrari junior bij Williams? | |
Peterselieman | zondag 29 oktober 2017 @ 23:19 |
Die gaat bij Sauber instappen | |
Gezicht | zondag 29 oktober 2017 @ 23:19 |
Russel dan, een Merc junior. Waarom niet? | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:19 |
Dat snap ik Ik verwijs gewoon heel flauw naar mijn TT's hier | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:21 |
Politics & geld. En 2 rookies is niet handig voor Williams (maar hij mag ook niet te snel zijn, want anders is hij te snel voor Stroll en dan wordt Pa Stroll boos). | |
Peterselieman | zondag 29 oktober 2017 @ 23:23 |
Stroll heeft vandaag een nette race gereden, maar hij moet nog leren dat hij niet moet overcorrigeren. Zo houdt hij zijn banden langer heel en gaat hij uiteindelijk sneller | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:23 |
Kubica gaat waarschijnlijk in Abu Dhabi nog testen voor Williams dus uit de running is hij nog niet. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:24 |
Zolang Di Resta reservecoureur blijft hebben ze geen probleem met Martini (al hebben die uiteraard liever een reguliere coureur boven de 25). | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:24 |
Vind het maar een rare gang van zaken, je hebt 5 coureurs om uit te kiezen... kies er gewoon 1 | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:24 |
Alleen dan geen Martini op de overalls. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:25 |
Gaat toch weer over Max op Sky | |
NeeOfTochJA | zondag 29 oktober 2017 @ 23:25 |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:25 |
Kamphues heeft wel gewoon gelijk, Stroll vecht met dat stuur of z'n leven er vanaf hangt... je wordt er gewoon zenuwachtig van . | |
NeeOfTochJA | zondag 29 oktober 2017 @ 23:25 |
gelukkig. kunnen we weer masturberen | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:25 |
| |
trein2000 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:25 |
Want? | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:26 |
Je mag niet adverteren voor alcohol met mensen onder de 25 in sommige landen. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:26 |
Ze nemen wel heel erg hun tijd ja, tot in de winsterstop zou kunnen geven ze zelf aan. | |
Gezicht | zondag 29 oktober 2017 @ 23:27 |
Hartley en Gasly ook al confirmed voor STR heb ik ergens voorbij zien komen trouwens, klopt dat? | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:28 |
Niet confirmed maar wel waarschijnlijk volgens Tost. | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:29 |
Tot vlak voor de pre-seasontesten las ik al ergens. | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:29 |
Hartley reed wel erg goed deze race (tot z'n motor kapot ging). | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:30 |
Mag wel, want Di Resta is oud genoeg | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:30 |
Ze hebben zijn contract met Ganassi in de IndyCar al afgekocht, dus dat lijkt me wel zeker. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:30 |
Sjezus | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:31 |
Met Di Resta wel maar niet met coureurs onder de 25 jaar | |
Gezicht | zondag 29 oktober 2017 @ 23:31 |
Stroll heeft nergens Martini staan op z'n auto, overall en petjes. Denk niet dat Di Resta als reserve daar dus iets mee te maken heeft. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:31 |
Nee, maar de kans is wel erg groot. Aldus Horner en Tost in de teambazen persco afgelopen vrijdag. | |
Deckard | zondag 29 oktober 2017 @ 23:33 |
Ja jij let meer op haar. Maar ze is idd een vrouw. Er zijn nog steeds discussies over incidenten van 30 jaar geleden en jij begint het irritant te vinden als iemand even een klein weekje zijn/haar beklag doet? | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:34 |
Ik begreep van Williams in een artikel (maanden geleden, dus welke weet ik niet meer) dat er geen probleem is als de reserve-coureur iig 25 is. Of zelfs dat het een urban myth was. Iig dat eea wat rondzong over de sponsoring van Martini niet klopte | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:36 |
Ja... dat klopt maar daar reageerde ik niet op lezen Whiskers ze mogen niet rechtstreeks reclame maken met hun coureur. | |
sasquatsch | zondag 29 oktober 2017 @ 23:38 |
Het is geen absolute vereiste inderdaad. Al heeft Martini liever van wel. Dus twee coureurs onder de 25 mag. Dan mag een ander reclame maken, bijvoorbeeld Massa of Di Resta, zoals Hakkinen nog steefs doet voor Johnny Walker. | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:38 |
Ik lees hoor Maar ik meen eerder iets heel anders gelezen te hebben, met als bron het team zelf | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:39 |
Ah, ok, helder | |
SnowOokami | zondag 29 oktober 2017 @ 23:40 |
dat ja | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:44 |
Wat duurt die nabeschouwing lang Wel leuk, maar ik moet nodig slapen.. | |
Justevo | zondag 29 oktober 2017 @ 23:45 |
Leuk dat je een sponsor deal hebt met een brillenmerk, maar doe gewoon even normaal man. Dit moeten ze echt verbieden. En dan allebei ook nog eens als een arrogante zak hooi voor de camera gaan staan. | |
Nattekat | zondag 29 oktober 2017 @ 23:46 |
Ik heb hem uitgezet omdat ik alleen nog Hamilton cringe verwachtte Nog wat gemist sinds Riccardo naar een ander team moest? | |
Themeparktommy | zondag 29 oktober 2017 @ 23:47 |
Ze hebben het nog verrassend vaak over 2018 RBR | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:48 |
Ze zijn nu de race ah nabespreken met Lewis. Max komt nog regelmatig voorbij en ook RBR (hoe ze het volgend seizoen gaan doen) | |
butz0rs | zondag 29 oktober 2017 @ 23:49 |
En ze verwachten dat mclaren volgend jaar podiums gaat pakken | |
Nattekat | zondag 29 oktober 2017 @ 23:49 |
Zat ik er toch niet zo ver naast. | |
Themeparktommy | zondag 29 oktober 2017 @ 23:50 |
Dat gevecht tussen HAM en ALO was wel machtig! | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:50 |
Jawel, want het gaat ook over Max, RBR en anderen. Ook vanuit Hamilton. Is geen cringe (op enkele momenten na) | |
Themeparktommy | zondag 29 oktober 2017 @ 23:51 |
Nu zijn ze wel zo'n beetje klaar.. Nu maar slapen, tot over 11 dagen! | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:52 |
Dat was tof ja | |
Nattekat | zondag 29 oktober 2017 @ 23:52 |
Verdomme Ik dacht echt dat alleen de grote foto en het afsluitende praatje nog zouden komen na die reclame | |
Whiskers2009 | zondag 29 oktober 2017 @ 23:53 |
Nabeschouwing klaar nu, welterusten allen | |
aesop | maandag 30 oktober 2017 @ 00:03 |
Stroll legt Ocon vandaag wel het vuur aan de schenen in een mindere auto. Dat verwacht je niet. | |
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 00:04 |
Force India stopte weer veel te vroeg | |
Meike26 | maandag 30 oktober 2017 @ 00:08 |
Geruchten in de paddock dat Max per direct nieuwe coach aanneemt..
| |
maan_man | maandag 30 oktober 2017 @ 00:14 |
Ik wil niet generaliseren, maar vrouwen en humor is al vaker een ongelukkige combinatie gebleken. | |
THEFXR | maandag 30 oktober 2017 @ 00:44 |
opreis | maandag 30 oktober 2017 @ 05:15 |
Waaruit blijkt dat Williams een mindere auto heeft? | |
Mexicanobakker | maandag 30 oktober 2017 @ 06:40 |
Ze moeten die kvyat over 2 weken maar weer ergens uit z'n functie zetten | |
BadderHaring | maandag 30 oktober 2017 @ 07:21 |
Maxgod Zijn er al felicitaties van Weltschmerz? | |
aesop | maandag 30 oktober 2017 @ 07:31 |
Kijk het seizoen nog eens terug tot nu toe... | |
nils7 | maandag 30 oktober 2017 @ 07:45 |
Vaak zie je dat als coureurs een goede einde seizoen hebben dit doortrekken naar het jaar erop (Hakkinen, Alonso even als voorbeeldjes). | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 07:46 |
Hij bewijst het bijna elke race | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 07:51 |
"Versteppen actually very lucky not to pickup the punctures. He took 2 front wings straight of, both of Mercedes and the Ferrari and got away with it obviously." | |
RamboDirk | maandag 30 oktober 2017 @ 07:56 |
Maken jullie je ook niet zorgen dat het vanaf nu alleen nog maar Max is de komende 10 jaar? Beetje zo saai als toen Schumacher jarenlang alles won en alle races een optocht werden....die angst heb ik wel, dan is de lol er weer snel af. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 08:01 |
Laat hem eerst maar eens wat meer races winnen voor we ons daar druk om maken. Of met andere woorden; laten we hopen dat die Renault motoren het een keer wel een race volhouden Aan de andere kant, als je ziet dat hij met langzaam rijden Bottas en Kimi op een enorme achterstand zet, zit er veel potentie in. Ik hoop dat Hamilton en Vettel nog een tijd blijven racen en de auto's betrouwbaar zijn om mooie gevechten te kunnen zien | |
BadderHaring | maandag 30 oktober 2017 @ 08:07 |
Eerlijk is eerlijk, het pakt nu goed uit. Maar hij nam enorm veel risico bij dit actie. Hij doet weliswaar niets verkeerd, maar tjonge jonge, samengeknepen billetjes hoor. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 08:11 |
Force India 175 punten, Williams 76 punten. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 08:13 |
Denk dat we Weltschmerz tot 25 maart 2018 niet meer gaan zien in F1. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 08:15 |
Volgens mij waren het Vettel en Hamilton die hun eigen voorspoilers eraf hebben gereden. Ze hadden allebei de mogelijkheid om even te liften (zoals Max in Singapore deed, waardoor niet hij, maar Raikonnen Vettel raakte), maar namen zelf het risico. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 08:15 |
Het is wel altijd Max zijn schuld he. In de andere auto's zitten ook mensen met een stuur in hun handen. | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 08:18 |
En ook nog maar eens benadrukken dat hij nu wel binnen de track-limits bleef | |
Zorro | maandag 30 oktober 2017 @ 08:22 |
Die is veel te moe van al dat klikken op Vettel bij DotD | |
DKUp | maandag 30 oktober 2017 @ 08:27 |
Ziggo Sport had gisteren 1,5 miljoen kijkers Max | |
aesop | maandag 30 oktober 2017 @ 08:29 |
Zolang hij een Renaultmotor achterin heeft liggen zal het niet vanzelf gaan. Ik hoop dat ding volgend jaar gewoon betrouwbaar is, dan mag het een paar pk’s achter blijven, maar sien we Max eigen kracht de strijd aangaan. | |
tja77 | maandag 30 oktober 2017 @ 08:31 |
Gaat niet gebeuren, Weltschmerz zal vinden dat Max de titelkansen van Vettel om zeep heeft geholpen. Dat hij zich niet met de strijd tussen Vettel en Hamilton mag mengen. Max rijdt veel te wild en moet nog een hoop leren. | |
Mexicanobakker | maandag 30 oktober 2017 @ 08:33 |
Max | |
motorbloempje | maandag 30 oktober 2017 @ 08:37 |
Hoe is VET driver of the day geworden? Had dan Ocon gedaan. | |
Ugjerke | maandag 30 oktober 2017 @ 08:40 |
Dat is scorebordjournalistiek. Had Hulkenberg ook een veel betere auto dan Palmer? | |
BadderHaring | maandag 30 oktober 2017 @ 08:41 |
Ik heb het niet over 'schuld'. Ik heb het over risicocalculatie. Ik zeg ook niet dat hij het anders had MOETEN doen. Ik zeg notabene LETTERLIJK dat hij niets verkeerd doet. Ik vraag me alleen af of hij dit soort risico's ook moet nemen als hij straks om WK-punten vecht. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 08:43 |
Van 19 naar P5 rijden is niet echt slecht. Zeker niet met de WK achter je die van 20 naar 10 weet te komen. Ik weet niet hoeveel de schade die Hamilton had hierop van invloed is, maar het is zeker opvallend dat de Mercedessen bloedsnel zijn als ze vooraan rijden, maar een Sainz inhalen duurt ellenlang. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 08:44 |
We zullen het gaan zien hoop ik | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 08:46 |
Alleen voor degenen wiens verhaal het niet ondersteunt. | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 08:50 |
P4, maar hij was het toch zelf schuld dat hij terug naar P19 moest? Uiteindelijk is hij van P1 naar P4 gegaan, dus een slechte race uiteindelijk. | |
Ugjerke | maandag 30 oktober 2017 @ 08:51 |
En dan? Dan zien we dat Force India betere resultaten heeft behaald dan Williams. Maar waaruit blijkt dat dat door een veel betere auto komt? Force India heeft ook betere coureurs dan Williams. Ocon is beter dan de voorheen gepensioneerde Massa en Perez is beter dan rookie Stroll. En je kunt bij meerdere teams zien welk verschil de coureur maakt. Kijk maar naar Hulkenberg en Palmer of Kvyat en Sainz. | |
klaasweetalles | maandag 30 oktober 2017 @ 08:51 |
zit je hier nu ook al te kutten iedere idioot weet dat je zonder risicoos niets gaat winnen in deze sport vettel en hammalton namen ook risico in de eerste bocht, die weten precies waarom het gaat | |
Ugjerke | maandag 30 oktober 2017 @ 08:56 |
Beschuldig je me nu van hypocrisie? | |
MaJo | maandag 30 oktober 2017 @ 08:57 |
Wow, dat is voor het eerst dat ik die huilebalk oprecht blij zie zijn voor Hamilton | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 08:57 |
Nee, ik maak jouw stelling belachelijk. | |
Mexicanobakker | maandag 30 oktober 2017 @ 08:58 |
Mwah in 2008 zal Britney best blij zijn geweest voor zn mattie | |
BadderHaring | maandag 30 oktober 2017 @ 08:58 |
Wie is hammalton? | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 09:00 |
En Vettel niet (bij Massa) maar die krijgt geen straf. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 09:00 |
Eens en eens, maar je ziet Hamilton ook weinig DotDs krijgen als hij vooraan in cruise mode rijdt | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 09:01 |
Mercedes prima motoren maar als het om de aërodynamica gaat dan zijn ze het bij Mercedes niet al te best. Zie de 24 uur van Le Mans. Ook prima motoren maar de dynamica liet te wensen over. Rijden ze vrij van verkeer zijn ze niet te houden. Maar oh wee als ze zich in verkeer bevinden. 2 x want Mark Webber werd ook al gelanceerd. Mercedes trok zijn ontwerp terug. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 09:01 |
Nee want dat was de schuld van Massa volgens sommigen | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 09:02 |
Klopt, Verstappen had het ook niet moeten worden, al was die 20 seconden op Bottas en 50 op Raikkonen wel magistraal | |
BadderHaring | maandag 30 oktober 2017 @ 09:03 |
Tja, wie dan wel? Vettel is niet zo'n gekke keuze als dotd. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 09:04 |
Dan nog mag je niet buiten de baan inhalen. Maar Massa had alle recht om daar te rijden. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 09:06 |
Niet mee eens. Voor Vettel is het normaal om naar P4 te rijden met een Ferrari. Iets anders was gewoon slecht geweest. Voor Max om zo dominant op P1 te rijden niet. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 09:07 |
Die leek me overduidelijk, Massa stuurde zelfs op Vettel in. Was oprecht verbaasd dat Massa geen penalty kreeg voor forcing another driver off the track | |
MaJo | maandag 30 oktober 2017 @ 09:08 |
Ik vond het echt gênant dat die twee elkaar niets gunden. Alleen jammer dat Hamilton nog steeds zo'n zuurpruim is | |
BadderHaring | maandag 30 oktober 2017 @ 09:08 |
Misschien niet, maar de enige twee die hem bij zouden kunnen houden deden door die crash bij de start niet mee voorin. Had hij dit gepresteerd met een jagende Hamilton en Vettel achter zich, dan was ik het me je eens geweest. Maar met Bottas en Raikkonen achter je naar de winst rijden is natuurlijk hartstikke goed, maar vooral de verdienste van de motor die niet kapot gaat. Ik overdrijf natuurlijk. Maar hij zegt zelf dat het zijn makkelijkste race in de F1 was... | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 09:09 |
En ook nog eens t/m P5 inhalen | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 09:09 |
Nit als je Vettel fan bent | |
Ugjerke | maandag 30 oktober 2017 @ 09:11 |
Mijn stelling dat je niet zomaar iets over de auto kunt zeggen op basis van de behaalde punten? Nogmaals, hoe verklaar je de puntenverschillen tussen teamgenoten dan? Even afgezien van pechvogels zoals Max. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 09:12 |
Tijdens de uitleg van meneer Whiting van Max zijn straf van vorige week wrdt het beeld stiligezet op het moment dat Max buiten de baan rijdt. Kimi rijdt op dat moment ook dicht tegen de witte lijn aan, daar is gewoon geen plek meer voor nog een auto terwijl Max er wel vol naast zat. In principe hetzelfde voorval als Massa/Vettel alleen dan buitenom. Waarom is het ene straf voor buiten de baan duwen en het andere voor inhalen? Vettel ging er ook gewoon buitenom langs en had dar voordeel van; na de bocht lag hij voor op Massa, evenals Max op Kimi vorige week. Het zou verstandig zijn als ze de helft van de regels eens afschaffen en de andere helft verduidelijken zodat ze eenduidig zijn. Dit kan telkens 2 kanten op. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 09:13 |
toch jammer dat Britney is gestopt want Bottas heeft het minder spanned gemaakt | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 09:13 |
Ik ben verre van een Vettel fan, maar wat Massa daar deed sloeg toch ook nergens op? Bewust op Vettel insturen... als je dat veroordeeld als Vettel het doet, moet je het ook veroordelen als het bij hem gebeurt | |
Mexicanobakker | maandag 30 oktober 2017 @ 09:13 |
Mwah Britney had ook Vettel meer punten afhandig gemaakt denk ik, misschien dat het dan tussen Britney en Lewis onderling nog wel spannend had kunnen worden. | |
Donnie-Brasco | maandag 30 oktober 2017 @ 09:14 |
Hij heeft 'nog maar' 3 GP's gewonnen. Eerst maar eens kijken of ie een keer kan meedoen voor de titel. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 09:15 |
Ik heb zelfs de replays onvoldoende gezien om er zelf een mening over te hebben, net als het incident Vettel - Hamilton in de eerste ronde. Kan dus oprecht niet zeggen of er überhauupt iemand fout zat en zo ja, wie. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 09:16 |
Klein verschil alleen is dat Massa bewust Vettel de baan af dwingt, bij Kimi was er echt nog wel ruimte op de baan. | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 09:17 |
Aangezien Kimi Max niet gezien heeft en niet verwachtte was het zeer onverstandig van Max om met 2 wielen op de baan te blijven Edit; ohja, en Vettel is wel de laatste die moet zeuren over van de baan af duwen, want daar is hij zelf ook meester in | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 09:17 |
Precies, aan Max zal het niet liggen want hij laat zien uitstekend te kunnen racen. Alles hangt af welke auto Red Bull volgend seizoen gaat afleveren en hoe de de andere top teams zich gaan ontwikkelen. | |
Donnie-Brasco | maandag 30 oktober 2017 @ 09:18 |
Hoop echt dat liberty media simpelere en goedkopere motoren kiest. Meer reliability en grote kans dat er weer andere fabrikanten motoren gaan maken. Stel je voor dat Porsche motoren voor F1 gaat maken | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 09:18 |
en Renault zag er niet best uit dit weekend | |
KingRadler | maandag 30 oktober 2017 @ 09:19 |
Bot en Rai zijn saaien figuren | |
Ener-G | maandag 30 oktober 2017 @ 09:19 |
Op Mexico was het natuurlijk wel een uitzonderingssituatie, met VET die het voor zichzelf en HAM verkloot, en de Mercedes die vervolgens heel slecht rijdt in 'dirty air'. En dan nog de atmosferische omstandigheden, en de layout van de baan. Als RIC geen kapotte turbo had gehad was het hier een een-tweetje voor RB geweest. | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 09:20 |
Het hele seizoen al. Je hoopt niet op een Alonso effect. Een uitstekend coureur met een Honda die gewoon niet goed genoeg is. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 09:21 |
helaas zijn we dan alweer 3 seizoenen verder | |
Nattekat | maandag 30 oktober 2017 @ 09:21 |
Bwoah, alleen Bottas. | |
KingRadler | maandag 30 oktober 2017 @ 09:22 |
Iceman & Mr. Freeze | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 09:22 |
Porsche. Ik denk het niet. Die specialiseren zich meer in de gt races. Of die ooit in de F1 met de top kunnen meedraaien betwijfel ik. Het lijkt mij zoiets als BMW destijds. | |
BadderHaring | maandag 30 oktober 2017 @ 09:22 |
Horner zei dat RIC dan waarschijnlijk derde was geworden. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 09:23 |
Ze gooien het nu op een V6 twin turbo met gestandaardiseerd ERS systeem zonder MGU-H. Dan kunnen ze idd bij Porsche (LMP), maar ook Honda is goed in dergelijke motoren (Indy). Maar denk niet dat Porsche instapt. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 09:25 |
Ik heb geen zeurderige Vettel gehoord, jij wel? | |
Donnie-Brasco | maandag 30 oktober 2017 @ 09:26 |
Porsche heeft al gezegd interesse te hebben, en zijn al gestopt met LMP1 Met je sneaky edits. Tijden zijn veranderd vriend. Porsche heeft veel technologie in huis, die zijn echt wel capabel om een goeie F1 motor te bouwen. | |
Ener-G | maandag 30 oktober 2017 @ 09:29 |
RIC zat natuurlijk ook met zn gridstraf idd. Maar op een Baku of een Monza is het weer hele andere koek. De komende tien jaar een race als gisteren zie ik in ieder geval niet zo snel gebeuren | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 09:29 |
Ben benieuwd. Ik laat mij verrassen. Begrijp mij niet verkeerd. Ik zou het leuk vinden. | |
Ener-G | maandag 30 oktober 2017 @ 09:30 |
Porsche heeft al een test setup/blok en is idd bezig met 'iets', ze ontkennen het niet eens. De manier waarop zij hun LMP1 motor bouwden leek van alle LMP1 teams ook nog het meest op een F1 motor, die stap is niet zo heel erg groot. Ben benieuwd | |
KingRadler | maandag 30 oktober 2017 @ 09:32 |
Max zal toch wel geschrokken zijn toen Ric uitviel | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 09:40 |
Je zei het anders, maar inderdaad, die stelling. Omdat niet alle teamgenoten even goed zijn. Lijkt me evident. | |
opreis | maandag 30 oktober 2017 @ 09:41 |
En dat kan niet omdat Perez en Ocon betere coureurs zijn dan Massa en Stroll? Het middenveld zit zo dicht op elkaar dat de coureurs die net die paar tienden weten te pakken meteen best of the rest zijn. Ontlopen veel van de chaos/drukte en eindigen achter de mercs/ferraris/Red Bulls. Massa is al jaren troep en Stroll is ook niet de beste rijder, denk echt dat het aan de coureurs ligt | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 09:44 |
Dat geldt niet alleen voor het middenveld. En Massa mag dan oud zijn, geef hem een goede auto en hij haalt er echt wel iets uit. Is de score heilig? Nee. Maar het is wel een solide indicatie. Zeker over een heel seizoen. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 09:46 |
die auto van FI is ook gewoon beter, Williams lijkt al jaren geen auto te kunnen maken die hard de bocht om kan, volgend jaar schijnen ze beter voor de dag te gaan komen omdat dat dan de eerste Paddy Lowe auto van ze is | |
Gezicht | maandag 30 oktober 2017 @ 09:58 |
Ik denk dat Stroll wel potentie heeft hoor, 't is dat de Williams de afgelopen twee jaar een ontzettend waardeloze knakenbak is gebleken. Ocon springt nu ook alleen zo in het oog omdat ze bij Force India veruit de beste auto van het middenveld hebben waarmee ze consistent kunnen scoren. | |
Rockefellow | maandag 30 oktober 2017 @ 09:59 |
Hoe is het afgelopen met/voor deze coureur? | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 09:59 |
Ik denk het niet, hij heeft wel lef maar dan houdt het ook op, iemand met potentie rijdt Massa helemaal zoek | |
ShaoliN | maandag 30 oktober 2017 @ 10:02 |
Stroll valt dit jaar bij 2 of 3 races positief op. De rest loopt hij alleen maar te harken en kloten. Middelmatig op een goede dag. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 10:03 |
hij leeft nog hoor en @ Cherna een geval van 1999 aanhalen om aan te tonen dat de aero Mercedes niet goed is | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 10:04 |
Zelfde verhaal in Maleisië. Vettel krijgt DotD maar Max won met Hamilton achter zich, die kon hem toen en gisteren (nadat hij gelapt was) ook al niet bijhouden. Ook toen vond ik dat Max en niet Vettel DotD had moeten worden. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 10:05 |
heb je wel gestemd? | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 10:10 |
Hmm, wie zou er gisteren de GP hebben gewonnen volgens de BBC? Letterlijk geen enkel woord over Max, Bottas en Raikkonen | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 10:10 |
In beide gevallen had de coureur (Raikkonen en Massa) alle recht om dat te doen omdat ze voor lagen. En sowieso moet je je plek teruggeven. Buiten de baan inhalen mag niet, punt! Als de ander je van de baan duwt moet die dan maar door de stewards tot de orde geroepen worden. Waarom kreeg Grosjean dan wel die 5 sec penalty voor leaving the track and gaining an advantage? Imho is hier gewoon sprake van klassejustitie zoals de FIA wel vaker doet. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 10:10 |
Ja | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 10:12 |
En toen ging het niet eens om vuile lucht | |
Tinos85 | maandag 30 oktober 2017 @ 10:13 |
Dat podium in Maleisië met Ricciardo en Hamilton was toch een stuk gezelliger dan het podium met Bottas en Raikkonen | |
Gezicht | maandag 30 oktober 2017 @ 10:14 |
Zou in Nederland precies hetzelfde zijn bij een Nederlandse kampioen. | |
Evenstar | maandag 30 oktober 2017 @ 10:23 |
All time great | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 10:27 |
Dan nog best bizar dat bij een internationaal gerespecteerde omroep van de 15 headlines geen enkele rept over de uitslag. Als je -even zonder oranjebril- oprecht geïnteresseerd bent in de raceuitslag/raceverslag, kom je aardig bedrogen uit Voor de grap nog even The Guardian, Telegraph, Mirror, Independent en The Sun erop nageslagen. Alleen de Independent heeft een blokje over de raceuitslag. [ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 30-10-2017 10:34:07 ] | |
nils7 | maandag 30 oktober 2017 @ 10:31 |
totaal verschillende teams ook. In 1999 reden ze bij het F1 team nog met Sjaak Nieuwe stad in een auto waarvan de ontwerper uit de ChampCar wel even dacht een kampioenschapsautootje bij elkaar te schetsen. | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 10:33 |
Teds Notebook | |
vaarsuvius | maandag 30 oktober 2017 @ 10:34 |
Vettel heeft mooie acties laten zien tijdens zijn inhaalrace, Ocon heeft gewoon goed in de rondte gereden. Ik vind Vettel wel de terechte DotD. Max heeft ook niks bijzonders laten zien (afgezien van zijn briljante 1ste ronde actie natuurlijk) Hij kon gewoon naar de overwinning cruisen , in wereldkampioen stijl. Wij vinden dat nu nog bijzonder omdat het nieuw is voor Verstappen, maar dat soort races is juist niet echt DotD waardig. | |
Weltschmerz | maandag 30 oktober 2017 @ 10:36 |
Grappig om te zien hoe Nederlandse Verstappenfans buiten de Nederlandse sterk aan inflatie onderhevige Verstappenhysterie bevestiging gaan zoeken hoe goed Verstappen wel niet is, om dat vervolgens te ontdekken dat de Britten in hun eigen waas van chauvinisme zitten. Zouden we allemaal niet wat blijer worden van gewone degelijke, eerlijke sportjournalistiek? | |
Mexicanobakker | maandag 30 oktober 2017 @ 10:39 |
Nee, want dan verliest sport de emotie die het nu heeft. Kun je topsport net zo goed opheffen. | |
Gezicht | maandag 30 oktober 2017 @ 10:40 |
Hoe vaak is Lewis DotD geworden met het controleren en uitrijden van een saaie race? Niet dat het er nu per sé toe doet overigens, maar even voor de beeldvorming. | |
Evenstar | maandag 30 oktober 2017 @ 10:41 |
Nee, want sport is emotie en dat maakt het zo mooi. Daarnaast vind ik het gewoon ronduit SLECHT dat grote sites zoals BBC, Telegraph etc. gewoon niet een race uitslag op hun site zetten. Even afgezien van wie er gewonnen heeft. Dat er veel Hamilton nieuws is is prima, niks mis mee, maar uitslag moet ergens hoe klein ook gewoon gemeld worden. | |
tja77 | maandag 30 oktober 2017 @ 10:42 |
En dat uit de strot van de man die slaapt in een Vettel pyjama en zijn puddingbuks leegtrekt op een inhaalactie van die Calimero Duitser. Het zijn geen veren die je steekt in de reet van die Duitser maar gehele kippen. En ondertussen zelf elk akkefietje van Max aangrijpen om maar weer een sneer uit te delen. Pleur zelf die bril weg | |
vaarsuvius | maandag 30 oktober 2017 @ 10:42 |
In mijn beleving is ie dat juist niet vaak geworden (in zo'n saaie race) , dat was mijn punt Maar ik kan het mis hebben, het is uiteindelijk uiteraard ook vooral een populariteits test, met die votes | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 10:43 |
Je mag ook best mijn naam noemen hoor, dat geeft niet Ik zoek geen bevestiging, maar kwam het plaatje gewoon ergens anders tegen. Ik vond het wel frappant dat ook de BBC zo meegaat in de hysterie, terwijl ze veel internationale lezers hebben. | |
Gezicht | maandag 30 oktober 2017 @ 10:44 |
Ik kan het ook mis hebben maar dacht me te herinneren dat 'ie zo toch wel een aantal keer DotD is geworden in een race waarvan je nu juist zou zeggen dat iemand anders DotD verdient. Maar goed, uiteindelijk is het inderdaad gewoon een nietszeggende populariteitstest (wat een woord). Vettel zal het wel zijn geworden vanwege vele stemmende Duitsers en Lewis-haters ofzo. | |
Evenstar | maandag 30 oktober 2017 @ 10:44 |
Ik vind vooral dat Vettel het ook niet verdiende dit keer. Hij heeft twee auto's geraakt en weer lopen miepen op de radio. Geen idee wie het dan wel verdiende. Max had wel gekund. Kan mij niet veel races herinneren de afgelopen jaren waarin maar vier auto's in dezelfde ronde zaten. Hamilton wint wel vanaf pole, maar nooit met zo'n overmacht. Die gaat dan in cruise control rijden met zelfde rondetijden als nummer 2. Max bleef ronde na ronde stampen om in de flow te blijven. Dat is redelijk uniek en heb ik niet vaak gezien sinds Schumi met pensioen ging (de eerste keer). | |
jogy | maandag 30 oktober 2017 @ 10:44 |
En Vettel als driver of the day is toch best gerechtvaardigd lijkt me. Helemaal achteraan herstart wegens pech en a la verstappen zich weer helemaal naar voren gevochten. Zeker tegenover een Hammilton die pas laat op stoom kwam. | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 10:45 |
Evenstar | maandag 30 oktober 2017 @ 10:46 |
Wegens pech? Wegen botte acties en geen ruimte geven waar hij altijd zelf over zeikt en iedereen van beschuldigd. Daarom vind ik het juist onterecht. Dan liever Magnussen die een prima race reed en de auto in de punten wist te houden. | |
jogy | maandag 30 oktober 2017 @ 10:47 |
Eerste bocht(en) zijn altijd chaos dus ik kan hem dat niet heel hard aanrekenen. | |
Rockefellow | maandag 30 oktober 2017 @ 10:50 |
Wat past Hamilton aan nadat hij een lekke band rijdt. Remkracht weghalen van (rechts)achter? | |
Gezicht | maandag 30 oktober 2017 @ 10:50 |
In Brazilië mogen de FI's weer racen trouwens, wedden dat het misgaat? | |
Rossdale | maandag 30 oktober 2017 @ 10:55 |
De pitcrew van Williams blijft toch echt geweldig hoor Dat die mannen nog niet zijn weggekocht door een van de grote teams snap ik niets van | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 10:56 |
Een van de weinige dingen waar Williams heer en meester is | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 10:57 |
Zo indrukwekkend zijn die inhaalraces eigenlijk niet. De meeste rijders concluderen al snel dat het geen nut heeft om de strijd aan te gaan met een veel snellere Ferrari en kiezen eieren voor hun geld. Door het DRS zijn de meeste "inhaalacties" ook al ver voor de braking zone beslecht. Tja, F1 anno 2017. | |
Fer | maandag 30 oktober 2017 @ 11:03 |
Rosberg | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 11:04 |
waarom grosjean een penalty kreeg weet niemand, niet in beeld geweest toch? En er zijn volgens mij nooit penalties gegeven voor als er echt iemand bewust uit de baan gezet wordt zoals nu het geval was. In ieder geval niet voor degene die eruit wordt gepushed | |
Fer | maandag 30 oktober 2017 @ 11:05 |
Verstappen reed op de CC man. Laat op het gas enzo. | |
Weltschmerz | maandag 30 oktober 2017 @ 11:06 |
Onzin, emoties moeten komen, als je begint met hysterie kan je alleen maar eindigen met hysterie en verzanden alle emoties in de hysterie. Net als 12-jarige bakvissen die naar Bieber gaan om van begin tot eind te gillen of vroeger 15-jarige bakvissen bij de Beatles. Je mist de muziek waar het eigenlijk om gaat. Natuurlijk mag je en moet je hopen, maar als sportjournalistiek het uitgangspunt is heb je juist ruimte voor superlatieven bij een bijzondere prestatie. Het is niet uniek voor jou, je ziet het bijvoorbeeld ook bij Dumpert dat er dan een filmpje met een actie van Verstappen met Engels commentaar moet komen, want als de Nederlandse commentator uit zijn plaat gaat stelt dat al niks meer voor. Ze hebben niks meer over, als alles altijd fantastisch is, is niks meer fantastisch. Kan niet zeggen dat de verslaggeving van de BBC mij nog frappeert, het past geheel binnen het patroon van de Hamiltonmania roeptoeter die ze al meer dan 10 jaar zijn. En daarbij wordt smokkelen met de feiten ook niet geschuwd. Het lijkt wel alsof ze hetzelfde hebben maar dan omgekeerd, dat ze bevestiging zoeken bij het internationale publiek voor de grootsheid van Hamilton door ze daarvan te overtuigen met tendentieuze berichtgeving. | |
Evenstar | maandag 30 oktober 2017 @ 11:06 |
Dat maakt het alleen maar indrukwekkender. Als dit zijn CC dan zet hij dus iedereen op een rondje als die gaat stampen | |
Mexicanobakker | maandag 30 oktober 2017 @ 11:07 |
Mwah, is geen zekerheidje. Zo was Hakkinen eind 1996 veel beter dan eind 1997, maar bakte Hakkinen er in de eerste helft van 1997 niks van terwijl ie in 1998 domineerde (hoewel hij toen niet eens zoveel beter was dan Coulthard, vooral gelukkiger. Was juist in de 2e helft waar ie DC overvleugelde) | |
tja77 | maandag 30 oktober 2017 @ 11:09 |
Maar je kunt ook stellen dat de RBR gisteren gewoon de beste auto op de grid was. Als de RBR in de Q er al zo bij zit, dan is het DE te kloppen auto in de race. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 11:09 |
De "overmacht" van Verstappen gisteren zegt vooral iets over de vorm waarin Bottas momenteel verkeerd. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 11:09 |
Wel in beeld geweest, Grosjean werd zelfs aan gort gereden door Alonso maar niemand snapte die penalty denk ik. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 11:11 |
Denk niet dat Hamilton in de buurt van Verstappen was gekomen, kijkend naar de kwali zat de Mercedes niet in de buurt van de RBR en Ferrari. | |
Humberto-T | maandag 30 oktober 2017 @ 11:12 |
Hoewel je gedeeltelijk een punt hebt, vraag ik me toch af wat die Engelsen jou ooit misdaan hebben dat je elke keer het alleen maar over hen kan hebben. | |
vaarsuvius | maandag 30 oktober 2017 @ 11:12 |
Dit jaar misschien niet, maar in eerdere Mercedes jaren toch echt wel hoor | |
Tinos85 | maandag 30 oktober 2017 @ 11:13 |
Bottas verklaarde juist dat dit weer een erg lekker raceweekend was van hem. | |
Humberto-T | maandag 30 oktober 2017 @ 11:15 |
Dat geeft ook wel aan dat hijnooit wdc materiaal zal zijn. Als Ricciardo niet uitviel, Vettel en Hamilton hun ongelukje niet hadden zou hij met moeite top 5 hebben gehaald. | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 11:16 |
Ik begin toch steeds meer te twijfelen aan het topcoureurschap van Bottas. Rosberg wist meer uit de wagen te halen. Wat dat betreft zijn Bottas en Kimi van hetzelfde laken een pak. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 11:17 |
https://www.motorsport.co(...)ed-f1-mexico-972875/ Dat was ook wel te horen aan die lach toen die gas terug moest nemen Denk dat het gat akelig groot was geworden als hij gewoon vol door mocht stampen. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 11:17 |
Als ik het voor het zeggen had bij Mercedes dan had ik Ocon volgend jaar al in de auto gezet. | |
tja77 | maandag 30 oktober 2017 @ 11:19 |
Bottas is de bitch van Hamilton, P2 is voor hem een uitstekend resultaat. | |
nils7 | maandag 30 oktober 2017 @ 11:19 |
Nee man, Bottas doet t naar verwachting. Rijdt achter Hamilton aan en Mercedes WTC | |
vaarsuvius | maandag 30 oktober 2017 @ 11:20 |
Als ik een Toro Rosso of Haas coureur was en ik rij normaal anoniem rondjes met af en toe een tiende plek als uitschieter, dan zou ik juist met alle macht gaan vechten met zo'n Vettel of Hamilton, want die kans krijg je vrijwel nooit en ook al weet je al van te voren dat je uiteindelijk verliest, je kunt er wel veel van leren (denk ik tenminste) De enige uitzondering hierop is als de pitwall uit kan rekenen dat elke seconde telt ivm met pit stops en andere concurrenten, maar als een paar seconden niet veel uitmaakt, zeg ik: met hand en tand verdedigen! Vind de sponsor ook leuk. | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 11:20 |
Is die wel goed dan. Die is nooit goed geweest voor een top team. Je gaat mij toch niet vertellen dat die Mercedes mbt aero prima functioneerd in het midden veld. Al die tijd moeten ze het hebben van een vrije baan. Ja dan zijn ze niet te stoppen. | |
Rockefellow | maandag 30 oktober 2017 @ 11:22 |
Ik denk dat het je mentaal geen goed doet op het moment dat je accepteert tweede rijder te zijn. Dat haalt wel het vuur weg lijkt me. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 11:22 |
Ja ze vinden het dan nutteloos om hun banden te verpesten in zo'n gevecht omdat de Ferrari er op een gegeven moment toch wel voorbij komt. | |
bloodymary1 | maandag 30 oktober 2017 @ 11:23 |
Zeker, net als de actie van Alonso gisteren. Klasse! | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 11:24 |
Volgens mij is der Toto wel kritisch geweest op zijn prestaties sinds de zomerstop. | |
Tinos85 | maandag 30 oktober 2017 @ 11:27 |
Rosberg scheen ook meer feedback over de auto te geven dan dat Bottas doet. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 11:31 |
Ik denk dat Mercedes daarom in sommige weekenden door het ijs zakt omdat Lewis daar ook geen kei in is en in het verleden vaak de setup kopieerde van der Nico. Nu hebben ze twee coureurs die technisch gezien vrij zwak onderlegd zijn. | |
papert | maandag 30 oktober 2017 @ 11:34 |
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/ Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 11:40 |
Dat mag Massa omdat hij voor ligt. Dan nog mag Vettel hem niet buiten de baan voorbij. Des te vreemder dat Vettel voor een zelfde actie geen penalty krijgt | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 11:41 |
Dat is toch in ieder land het geval. Kom niet aan Vettel bij Duitsers. Luister naar de Duitse RTL en ook daar is het Vettel hier en Vettel daar en de uitzonderlijke klasse van Vettel die niemand anders in huis heeft. etc. Kom niet aan Neymar in Brazilië. Kom niet aan Ferrari bij de Tifosi. Enz enz.Het valt in Nederland allemaal wel mee. In de VS is het al helemaal erg. | |
tja77 | maandag 30 oktober 2017 @ 11:42 |
Nou, wat een geweldig stuk zeg... | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 11:43 |
Misschien dat meneer Heinen eerst eens uit kan leggen waarom Max überhaupt "aangepakt" zou moeten worden. | |
Cherna | maandag 30 oktober 2017 @ 11:44 |
Ben geen Vettel fan, maar Vettel kon niets anders doen. Massa stuurde compleet op Vettel in. Toch nog iets anders dan de situatie Verstappen. | |
Clicks_nl | maandag 30 oktober 2017 @ 11:44 |
Ach, als je dan toch oude koeien uit de sloot wilt halen: | |
daNpy | maandag 30 oktober 2017 @ 11:48 |
Website van zure mensen die niet kunnen velen dat mensen die jonger zijn een prestatie neer zetten zo te zien. Wat een zure artikelen zeg | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 11:52 |
beetje meeliften op de populariteit | |
Ugjerke | maandag 30 oktober 2017 @ 11:53 |
Laten we daarvan maken dat niet alle coureurs even goed zijn en we hebben opeens een andere mogelijkheid om te verklaren waarom FI meer punten heeft dan Williams. Daarom kun je bij het vergelijken van de auto's beter naar de auto's dan het scorebord kijken. Ik denk ook niet dat het raar is om te stellen dat Ocon waarschijnlijk beter is dan Massa en dat Perez beter is dan Stroll. | |
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 11:54 |
Dan was alleen Bottas niet gelapt. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 11:55 |
Maar dat is niet de meest aannemelijke optie. | |
Donnie-Brasco | maandag 30 oktober 2017 @ 11:58 |
Moet je Sky horen over Hamilton, of RTL Duitsland over Vettel. Niet heel anders. Alleen die Plooij is een stuk verdriet die niet kan interviewen. Heeft niks met Max te maken, die kerel zal overal zo zijn omdat het die vent een tandarts is en niet een verslaggever. Olav Mol probeert nog wel enigszins journalistiek te blijven, maar kom op. Die vent doet al tientallen jaren F1 en dan nu eindelijk een Nederlander die podiums pakt. Dan is het moeilijk 100% objectief te blijven. | |
habitue | maandag 30 oktober 2017 @ 11:58 |
Hopen op een regenrace volgende week met Max en Lewis op de eerste rij | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 12:00 |
RTL Duitsland is overigens wel objectief, alleen in der Niki natuurlijk niet serieus te nemen als het over Mercedes gaat. | |
papert | maandag 30 oktober 2017 @ 12:02 |
Persoonlijk ben ik absoluut een liefhebber van Max als autocoureur. En vind ik niet dat hij aangepakt zou moeten worden. Maar die interviews zijn toch ergerlijk? Stel in ieder geval open vragen. Of vraag door. Waarom heeft Max vertrouwen in het team? Is dat ook anders geweest? Is de reden dat Max gevraagd werd iets rustiger aan te doen, dat de motor niet teveel belast zou worden, of puur risico op een uitglijder vermijden. Enzovoorts. | |
papert | maandag 30 oktober 2017 @ 12:03 |
Ik lees het stuk ook zeker niet als kritiek op Max. Maar puur als kritiek op de interviews. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 12:05 |
het is er wisselvallig momenteel | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 12:07 |
Het is idd wel duidelijk dat meneer Plooij de school voor journalistiek nooit van binnen gezien heeft. Persoonlijk kijk ik dan ook liever naar RTL Duitsland. Sowieso ligt Anna Fleischhauer een stuk prettiger op het netvlies. | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 12:08 |
Ook een terecht artikel naar mijn mening. Die korte interviews doen bij Ziggo toch niets nieuws. Max in langere interviews bij Ziggo, met Olav zijn wel altijd beter. Probleem bij Ziggo is eigenlijk dat ze een vrij ingenomen positie hebben na de races. Ze willen Max uitlokken om op een bepaalde manier te reageren, lollig of juist extra kritisch. Wat dat betreft missen ze wel een beetje tactvolle objectiviteit. Natuurlijk genieten we er van als Max zich op een bepaalde manier uitlaat over Vettel/Stewards. Maar bij Ziggo sturen ze daar ook naar toe, door zelf al de coureur/steward als idioot etc te bestempelen | |
Rockefellow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:11 |
Volgens mij heeft de gemiddelde kijker helemaal geen zin in een kritisch interview in zulke gevallen. Die willen dat hun euforie of verontwaardiging zich vertaalt op TV en dat doet Ziggo prima. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:12 |
SInds wanneer mag je iemand van een baan afdwingen als je naast elkaar rijdt? Ik vind echt dat je gelijk hebt als Vettel de bocht niet meer kon houden en op die manier buiten de baan terecht komt en er op die manier voorbij gaat. Maar ze zaten naast elkaar bij uitkomen bocht, Massa zat er misschien maar 10-20 cm voor (de banden zitten nog naast elkaar, zo weinig zit die ervoor), en dan dwingt Massa Vettel opeens met een stuurbeweging de baan af. Ik heb de onboard beelden van Massa nog niet terug kunnen vinden, daar zag je het heel goed wat die deed. Maar wel de beelden van de uitzending, en daar zie je het ook al wel aardig. Waarbij de eerste reactie van de commentator overigens ook is dat die hem terug moet geven. | |
Rossdale | maandag 30 oktober 2017 @ 12:14 |
Hou er ook rekening mee dat Ziggo heel erg inspeelt op nieuwe F1 fans. De sport moet snel groeien in het land, dat is namelijk goed voor de kijkcijfers. Daar heb je hype voor nodig en de kracht om de behoorlijk technische en ingewikkelde sport zo toegankelijk en laagdrempelig mogelijk te maken. Zelf irriteer ik me aan de hele show rondom de race, maar voor de bovengenoemde doelgroep doen ze het erg goed. F1 is steeds populairder aan het worden en ik merk overal om me heen dat mensen weten dat Max gewonnen heeft terwijl ze volgens mij tot vorig jaar nog nooit een andere sport op tv hadden gezien dan voetbal. Daar moet je wel respect voor hebben | |
fathank | maandag 30 oktober 2017 @ 12:14 |
van P1 naar P5 is wel slecht. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 12:15 |
Tijdens de race was er wel onboard beeld vanuit de auto van Massa. Hij verloor de controle een beetje en gleed daardoor naar buiten. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:15 |
Wie is Frank Heinen? | |
tja77 | maandag 30 oktober 2017 @ 12:16 |
Ik vond Huub gisteravond ook tenenkrommend vervelend. De haat jegens Vettel en de liefde voor Max ligt er gewoon TE dik bovenop. Dat moet je ook niet willen als Ziggo zijnde lijkt me. | |
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 12:16 |
Precies en dat zal ook de reden zijn dat Vettel hiervoor geen straf kreeg | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:17 |
Weet ik, maar dat was volgens mij geen controle verliezen. Je ziet hem in de beelden ook niet glijden ofzo, gewoon bewust buiten de baan dwingen Maar goed, ook al was het onbewust. Lijkt me geen reden om Vettel een straf te geven als die moet uitwijken voor Massa die te weinig ruimte over laat | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:22 |
Ja, dat idee had ik ook meteen. Hij duwt Vettel er echt af. | |
nils7 | maandag 30 oktober 2017 @ 12:23 |
Dan had ie er achter moeten blijven en de volgende ronde opnieuw moeten proberen. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 12:24 |
Nee man, hopelijk kan iemand de onboard beelden vinden. Was echt overduidelijk geen opzet. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:26 |
Opzet of niet, in beide gevallen kan Vettel er weinig aan doen dat die eraf moet gaan. | |
habitue | maandag 30 oktober 2017 @ 12:26 |
Topinterview weer van Jack. | |
Sander_Van_Hoorn | maandag 30 oktober 2017 @ 12:27 |
Als je de onboard ziet zie je dat Massa dat dus echt niet expres doet. Dik overstuur moment. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:28 |
Of Massa moet gewoon stoppen. De actie op Max op Monza was ook al zo'n domme actie. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:30 |
Als hij overstuur zou hebben, breekt de achterkant uit. Is geen sprake van. En als hij onderstuur heeft (wat dan aannemelijker is) dan had hij gewoon moeten liften. Hoe dan ook, hij is een prutser. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 12:30 |
ik vind het wel grappig dat hij van Williams voor Sao Paulo wil weten of ze met hem doorgaan, hij heeft vorig jaar toch al z'n afscheid gehad | |
tja77 | maandag 30 oktober 2017 @ 12:31 |
Massa is een ouwe zeur en moet gewoon stoppen. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:31 |
Dus jij vindt dat als Massa te laat remt, om die reden weer naast Vettel komt, bij het aanremmen, maar zich daardoor verremt en de bocht niet kan houden dat Vettel een overtreding begaat en de positie moet teruggeven. Ik snap best dat Vettel niet geliefd is hier, maar hier deed Vettel toch echt weinig verkeerds | |
nils7 | maandag 30 oktober 2017 @ 12:32 |
Max week ook uit voor Kimi en dat mocht niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:34 |
Heeft Jack Plooi ooit een goeie vraag aan een coureur gesteld, dan? Wat een hark is dat. | |
Fer | maandag 30 oktober 2017 @ 12:34 |
Dan vlieg je er op termijn wel uit. Zo'n 14e plek kan met een paar uitvallers opeens een puntje worden. Dat is dik geld voor een klein team. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:36 |
Nee, hoor. Max was op zoek naar precies de goeie lijn binnendoor waarbij hij maximaal op het gas kon gaan. Ik zie hem nergens uitwijken. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:38 |
Max had sowieso nog een hele hoop ruimte aan zijn linkerkant in Austin, Vettel kon geen kant op. Verder 2 totaal niet te vergelijken situaties. In extremis zou je zelfs kunnen zeggen dat Vettel er al voor zat voor de bocht, en dat Massa te laat remt. Vettel heeft de positie dus al voor de bocht te pakken | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 12:39 |
Zijn plek teruggeven omdat hij buiten de baan inhaalde. Of gewoon van zijn gas afgaan, omdat Massa recht had op de racelijn. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:41 |
Wat een onzin, er is ook een regel dat er ruimte gegeven moet worden om te racen. En dat deed Massa sowieso niet. En omdat je 10 cm voorligt betekent het niet dat je opeens recht hebt op de racelijn en de andere de baan uit mag dwingen | |
vaarsuvius | maandag 30 oktober 2017 @ 12:41 |
Het was bewust, maar een bewuste noodzakelijke correctie om niet te spinnen (en wellicht helemaal totaal tegen Vettel aan te crashen. Dit is onderstuur (of overstuur, ik vergeet altijd het welke het is), in elk geval het was overmacht , Massa had onmogelijke meer naar binnen kunnen rijden, en moest dus wel richting Vettel, die vervolgens ook niet veel anders kan dan nog verder de baan uit gaan | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 12:44 |
Simpel, als je ervoor ligt op de apex, heb je recht op de racelijn. De ander moet dan maar aan de kant. Vraag maar aan Hamilton. Het is zo ongeveer zijn handelsmerk als iemand hem buitenom wil inhalen. (of als hij aan de binnenkant inhaalt). | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:45 |
Hierbij overigens een slechte onboard van o.a. Massa. Je ziet duidelijk de stuurbeweging naar Vettel toe | |
ShaoliN | maandag 30 oktober 2017 @ 12:46 |
Ziggo moet het gewoon bij coureurs in de studio houden imo. Robert Doornbos, de Coronelletjes en Guido van de Garde zijn allemaal prima. Daarnaast moeten ze iemand naast Olav zetten die daadwerkelijk ziet wat er gebeurd en hem een stoot voor zijn bakkes geeft als hij weer probeert om stoer te doen. En die vreselijke pit reporter moeten ze er gewoon uittiefen. Ik vind die kerel die de vrije trainingen doet al vele malen beter. | |
Donnie-Brasco | maandag 30 oktober 2017 @ 12:47 |
Ik zeg ook niet dat het kritiek op Max is. Ik bedoel meer dat als je Plooij bij een andere sport neerzet hij net zo debiel zal doen. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:47 |
Prima als je dan aan de kant moet, maar Massa wijkt bewust danwel onbewust van de racelijn af om vervolgens Vettel de baan af te duwen Daar kan Vettel niks aan doen | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 12:47 |
Idd dat denk ik ook, bizarre pace opeens. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 12:48 |
Jawel. Dat gebeurt regelmatig. (Hamilton staat er bekend om ) En lees anders eens de Rules of Racing. (paragraaf 7) [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 30-10-2017 12:55:05 ] | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 12:51 |
Het gaat er niet om of hij er wat aan kan doen. Het gaat er om dat diegene die op de apex voor ligt recht heeft op de racelijn. En dat was Massa. Dus Vettel had of moeten inhouden, of zijn plek teruggeven. | |
Ugjerke | maandag 30 oktober 2017 @ 12:52 |
Omdat je het niet eens bent met dat stukje dat je uit mn post geknipt hebt en waar je niet op reageert? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 12:53 |
Nee, vanwege Occam's Razor. (en het feit dat ik het hele seizoen heb gekeken) | |
Achterhoker | maandag 30 oktober 2017 @ 12:55 |
Wat is dit nog heerlijk nagenieten zeg die beelden |