Wat die meneer of mevrouw zegt kan ik alleen maar beamen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je presenteert alternative facts als de waarheid. Of zoals iemand zei die Trump voor was: dat zijn jouw feiten en niet mijn feiten.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:54 schreef Koffieplanter het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3087072
Dit hoorde ik eerder.quote:Lefevere: "Sjoemelen zit in de mens (lacht). In alles, niet alleen in het wielrennen. Als er iemand denkt dat hij het water uitgevonden heeft, een wiel dat vanzelf draait, dan zal hij dat proberen. Dan speel je wel Russische roulette."
"Ik zou het niet doen. We winnen meer dan 50 koersen per jaar. Ik heb prachtige sponsors en een prachtige ploeg. Waarom zouden wij sjoemelen? Dat hebben we niet nodig."
Waar heb je die uitnodiging aan verdiend?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zo leuke uitnodiging op komst. 20 november de gast op het Limburgs wielergala. Dumoulin zal net als vorig jaar die titel wel pakken. Voor de aardigheid zijn Sabrina Stultiens, Wout Poels en Mike Teunissen toch genomineerd
quote:De Chinees die zijn volk wil leren koersen: David Yang, de Chinese Karel Van Wijnendale
De eerste Gree-Tour of Guangxi zit erop. De nieuwe Chinese ronde is een zuivere aanwinst voor het wielrennen in het algemeen en de World Tour in het bijzonder. “Ook de man in de straat weet nu wie Tim Wellens en Fernando Gaviria zijn, en wat ze doen. “De volgende opdracht is nu een generatie Chinezen enthousiast maken om zelf te koersen”, zegt David Yang. Hij is de CEO van organisator Wanda Group Sports. Yang is de Chinese versie van Karel Van Wijnendale die zijn volk leerde koersen.
Het beeld dat de wereld overhoudt van deze zesdaagse première in Guangxi is dat van voor de renners perfecte organisatie en koersen over eindeloos brede wegen zonder vluchtheuvels. Met nieuw asfalt dat als een biljartlaken aanvoelt. Of honderdduizenden mensen die netjes door eindeloze cordons veiligheidsdiensten op voldoende afstand worden gehouden in een groene uitgestrekte provincie, waar midden de natuur veel hanekambergen liggen. “Zelf ben ik enkele jaren geleden verliefd geworden op deze sport die in China ondergewaardeerd werd. Ook al werkte ik de voorbije tien jaar lang voor NBA Basketball China en was die oranje bal mijn leven, meer en meer trok de ‘bike’ me aan. Ik ging ondertussen zelf kijken naar de Tour, de Giro… Ons bedrijf kocht de Ronde van Zwitserland over. Ook mijn vrouw zit elke zaterdag op een fiets. Mijn persoonlijk verhaal kan dat van veel van mijn landgenoten worden.”
‘Cycling is a freedom of choice’, fietsen is een vrije keuze: onder deze teaser introduceerde de quasi almachtige organisatie Wanda Group Sports de eerste Gree Tour of Guangxi bij de lokale bevolking.
“Wij Chinezen gebruikten voordien de fiets enkel maar als transportmiddel. Nu kregen onze mensen de kans om topwielrennen te leren appreciëren. Daarna kunnen ze zelf vaststellen dat dit voor iedereen ook een gezonde manier van leven is.”
Vijfjaarscontract
Om een voldoende grote inlandse basis renners te vormen, is in het vijfjaarscontract dat Wanda Group Sports met de Internationale Wielerunie (UCI) afsloot ook een nieuw regionaal centrum voorzien voor de weg, een overdekte baan en een afdeling voor mountainbike-talent. “Die atleten worden dan gefinetuned in het internationaal UCI-centrum in Aigle (Zwitserland)”, aldus Yang. De vrouwenwedstrijd van gisteren wordt volgend jaar World Tour. Over twintig dagen zijn er ook The Urban Cycling Worldchampionships in Xandu, een nieuw concept dat de wereldwielerferatie heeft gestart voor disciplines als Freestyle, BMX, of eliminator.
“Het doel van de Wanda Group Sports is tweeledig. Net zoals jullie de voorbije honderd jaar deden, willen we deze sport ontwikkelen op nationaal niveau en daarnaast is het onze ambitie om ook ‘s werelds grootste en beste sportbedrijf te worden. Dat doe je niet enkel door de beste te zijn in sporten die wij goed kunnen zoals basketbal, duiken, badminton, gewichtheffen of tafeltennis. Je moet de inlandse bevolking ook de wereldsporten aanbieden. Pas daarna komt de volle waardering. Met slechts één Chinees aan de start was deze sport hier niet populair. Doen we het de volgende jaren goed, dan wordt wielrennen hier groter. Dan krijgen we ook een leefbaar business model dat op termijn opbrengt.”
Kinderspel
Wanda Group Sports is nu al internationaal een heel grote speler. “Met onze afdeling Infront Spots & Media zijn we internationaal al heel actief in triatlon (Iron Man), marathon, wielrennen (Ronde van Zwitserland) en veel wintersporten. Wanda heft ook twintig procent in Atletico Madrid, maar zelf een Worldourronde organiseren, was nog iets anders.”
“Zes dagen Gree-Tour of Guangxi, het was een uitdaging”, geeft David Yang toe. “Vooral omdat de Internationale Wielerunie begin vorig jaar redelijk sceptisch was. Ze dacht dat China niet genoeg leuke, groene ecologische plaatsen had. Er was enkel dat beeld van Bejing, Shanghai, wolkenkrabbers. luchtvervuiling, overbevolking, mensen die zomaar de straat oversteken. We moesten de wereldwielerbond écht overtuigen dat er ook een andere China bestaat. We startten in maart 2016. We zegden de UCI-top: ‘vertrouw ons, we hebben in China alleen al honderd Wanda-hotels. Vorig jaar bouwden we 50 Wanda-Plaza’s. Geen enkele miste de voorziene datum ook met één dag. We toonden hen video’s van hoe we aan de lopende band Malls en Themaparken (5,4 miljard Amerikaanse dollar het stuk) bouwen. Alleen al van die Themaparken hebben we er dertig. Ineens zegden ze: ‘whaw, een wielerwedstrijd opzetten lijkt voor jullie gemakkelijk. Al kregen we gelukkig de steun van de overheid in Guangxi die twee miljard yuan (dik kwart miljard euro) betaalde voor de infrastructuur van de wegen. Anders was dat onmogelijk geweest.”
Beleving
Een van de beelden die wel bijblijft is elke twintig meter een seingever of een politieman die het publiek in de gaten houdt. “Dit was echt een dilemma, maar we hadden geen keuze. Qua veiligheid naar renners en toeschouwers toe mocht er niet gefaald worden. De kijkers waren heel enthousiast maar uiteindelijk moeten ze leren vertrouwd raken met wegwielrennen. Op termijn wil ik dezelfde beleving zien als b.v. in de Tour. Met fans dichter bij de renners. Nu waren er al in elk dorp festivals. Ik zag de honger van de plaatselijke Chinees naar live topsport. Als je een jonge generatie wielrenners wil creëren, dan moet je ze de sterren in hun eigen leefwereld droppen. We willen een pyramide opstarten, toeristentochten met vedetten in het leven roepen... Het blijft niet enkel bij een show van topsporters. We willen in de toekomst ook echt deelnemen. Dit is nog maar het begin.”
Gestopt met lezen.quote:De nieuwe Chinese ronde is een zuivere aanwinst voor het wielrennen in het algemeen en de World Tour in het bijzonder.
komt overeen met:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:06 schreef Jason22 het volgende:
Wel grappig. Deze site heeft een kaartje hoe de Giro route er volgend jaar uit gaat zien. Is natuurlijk allemaal niet officieel, maar onder andere de Etna en de Zoncolan komen erin voor.
https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/tours/view/6420
toch?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:46 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Giro zou iets van 60km tijdrit hebben. Die willen Tom nog een keer zien
Oh ja, Rovereto -Trento is idd vlak. Wel vertekenend zo in over het algemeen heuvelachtig gebiedquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens mij zijn het drie vlakke tijdritten.
Hoezo?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op het eerste oog heeft het veel weg van een ontzettend kutparcours.
Het is even afwachten of er wat goede heuvelritten zijn, daarmee zouden ze nog punten scoren, maar verder is dit niet veel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |