abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:31:04 #51
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174627000
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:07 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Je presenteert alternative facts als de waarheid. Of zoals iemand zei die Trump voor was: dat zijn jouw feiten en niet mijn feiten.
Wat die meneer of mevrouw zegt kan ik alleen maar beamen.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:54:30 #52
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174631472
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:46:17 #53
14505 OProg
A Life in Music
pi_174635699
quote:
quote:
Lefevere: "Sjoemelen zit in de mens (lacht). In alles, niet alleen in het wielrennen. Als er iemand denkt dat hij het water uitgevonden heeft, een wiel dat vanzelf draait, dan zal hij dat proberen. Dan speel je wel Russische roulette."

"Ik zou het niet doen. We winnen meer dan 50 koersen per jaar. Ik heb prachtige sponsors en een prachtige ploeg. Waarom zouden wij sjoemelen? Dat hebben we niet nodig."
Dit hoorde ik eerder. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:37:58 #54
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_174640403
Zo leuke uitnodiging op komst. 20 november de gast op het Limburgs wielergala. Dumoulin zal net als vorig jaar die titel wel pakken. Voor de aardigheid zijn Sabrina Stultiens, Wout Poels en Mike Teunissen toch genomineerd
Net efkes anges
pi_174642823
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zo leuke uitnodiging op komst. 20 november de gast op het Limburgs wielergala. Dumoulin zal net als vorig jaar die titel wel pakken. Voor de aardigheid zijn Sabrina Stultiens, Wout Poels en Mike Teunissen toch genomineerd
Waar heb je die uitnodiging aan verdiend? :P
pi_174643779
Mijn vader is jurylid bij de knwu. En hij mag een gast meenemen.
Net efkes anges
pi_174645570
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:46 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Dit hoorde ik eerder. :')
Inderdaad :') :') :')
pi_174648619
quote:
De Chinees die zijn volk wil leren koersen: David Yang, de Chinese Karel Van Wijnendale

De eerste Gree-Tour of Guangxi zit erop. De nieuwe Chinese ronde is een zuivere aanwinst voor het wielrennen in het algemeen en de World Tour in het bijzonder. “Ook de man in de straat weet nu wie Tim Wellens en Fernando Gaviria zijn, en wat ze doen. “De volgende opdracht is nu een generatie Chinezen enthousiast maken om zelf te koersen”, zegt David Yang. Hij is de CEO van organisator Wanda Group Sports. Yang is de Chinese versie van Karel Van Wijnendale die zijn volk leerde koersen.

Het beeld dat de wereld overhoudt van deze zesdaagse première in Guangxi is dat van voor de renners perfecte organisatie en koersen over eindeloos brede wegen zonder vluchtheuvels. Met nieuw asfalt dat als een biljartlaken aanvoelt. Of honderdduizenden mensen die netjes door eindeloze cordons veiligheidsdiensten op voldoende afstand worden gehouden in een groene uitgestrekte provincie, waar midden de natuur veel hanekambergen liggen. “Zelf ben ik enkele jaren geleden verliefd geworden op deze sport die in China ondergewaardeerd werd. Ook al werkte ik de voorbije tien jaar lang voor NBA Basketball China en was die oranje bal mijn leven, meer en meer trok de ‘bike’ me aan. Ik ging ondertussen zelf kijken naar de Tour, de Giro… Ons bedrijf kocht de Ronde van Zwitserland over. Ook mijn vrouw zit elke zaterdag op een fiets. Mijn persoonlijk verhaal kan dat van veel van mijn landgenoten worden.”

‘Cycling is a freedom of choice’, fietsen is een vrije keuze: onder deze teaser introduceerde de quasi almachtige organisatie Wanda Group Sports de eerste Gree Tour of Guangxi bij de lokale bevolking.

“Wij Chinezen gebruikten voordien de fiets enkel maar als transportmiddel. Nu kregen onze mensen de kans om topwielrennen te leren appreciëren. Daarna kunnen ze zelf vaststellen dat dit voor iedereen ook een gezonde manier van leven is.”

Vijfjaarscontract

Om een voldoende grote inlandse basis renners te vormen, is in het vijfjaarscontract dat Wanda Group Sports met de Internationale Wielerunie (UCI) afsloot ook een nieuw regionaal centrum voorzien voor de weg, een overdekte baan en een afdeling voor mountainbike-talent. “Die atleten worden dan gefinetuned in het internationaal UCI-centrum in Aigle (Zwitserland)”, aldus Yang. De vrouwenwedstrijd van gisteren wordt volgend jaar World Tour. Over twintig dagen zijn er ook The Urban Cycling Worldchampionships in Xandu, een nieuw concept dat de wereldwielerferatie heeft gestart voor disciplines als Freestyle, BMX, of eliminator.

“Het doel van de Wanda Group Sports is tweeledig. Net zoals jullie de voorbije honderd jaar deden, willen we deze sport ontwikkelen op nationaal niveau en daarnaast is het onze ambitie om ook ‘s werelds grootste en beste sportbedrijf te worden. Dat doe je niet enkel door de beste te zijn in sporten die wij goed kunnen zoals basketbal, duiken, badminton, gewichtheffen of tafeltennis. Je moet de inlandse bevolking ook de wereldsporten aanbieden. Pas daarna komt de volle waardering. Met slechts één Chinees aan de start was deze sport hier niet populair. Doen we het de volgende jaren goed, dan wordt wielrennen hier groter. Dan krijgen we ook een leefbaar business model dat op termijn opbrengt.”

Kinderspel

Wanda Group Sports is nu al internationaal een heel grote speler. “Met onze afdeling Infront Spots & Media zijn we internationaal al heel actief in triatlon (Iron Man), marathon, wielrennen (Ronde van Zwitserland) en veel wintersporten. Wanda heft ook twintig procent in Atletico Madrid, maar zelf een Worldourronde organiseren, was nog iets anders.”

“Zes dagen Gree-Tour of Guangxi, het was een uitdaging”, geeft David Yang toe. “Vooral omdat de Internationale Wielerunie begin vorig jaar redelijk sceptisch was. Ze dacht dat China niet genoeg leuke, groene ecologische plaatsen had. Er was enkel dat beeld van Bejing, Shanghai, wolkenkrabbers. luchtvervuiling, overbevolking, mensen die zomaar de straat oversteken. We moesten de wereldwielerbond écht overtuigen dat er ook een andere China bestaat. We startten in maart 2016. We zegden de UCI-top: ‘vertrouw ons, we hebben in China alleen al honderd Wanda-hotels. Vorig jaar bouwden we 50 Wanda-Plaza’s. Geen enkele miste de voorziene datum ook met één dag. We toonden hen video’s van hoe we aan de lopende band Malls en Themaparken (5,4 miljard Amerikaanse dollar het stuk) bouwen. Alleen al van die Themaparken hebben we er dertig. Ineens zegden ze: ‘whaw, een wielerwedstrijd opzetten lijkt voor jullie gemakkelijk. Al kregen we gelukkig de steun van de overheid in Guangxi die twee miljard yuan (dik kwart miljard euro) betaalde voor de infrastructuur van de wegen. Anders was dat onmogelijk geweest.”

Beleving

Een van de beelden die wel bijblijft is elke twintig meter een seingever of een politieman die het publiek in de gaten houdt. “Dit was echt een dilemma, maar we hadden geen keuze. Qua veiligheid naar renners en toeschouwers toe mocht er niet gefaald worden. De kijkers waren heel enthousiast maar uiteindelijk moeten ze leren vertrouwd raken met wegwielrennen. Op termijn wil ik dezelfde beleving zien als b.v. in de Tour. Met fans dichter bij de renners. Nu waren er al in elk dorp festivals. Ik zag de honger van de plaatselijke Chinees naar live topsport. Als je een jonge generatie wielrenners wil creëren, dan moet je ze de sterren in hun eigen leefwereld droppen. We willen een pyramide opstarten, toeristentochten met vedetten in het leven roepen... Het blijft niet enkel bij een show van topsporters. We willen in de toekomst ook echt deelnemen. Dit is nog maar het begin.”
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 14:15:38 #59
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174648811
quote:
De nieuwe Chinese ronde is een zuivere aanwinst voor het wielrennen in het algemeen en de World Tour in het bijzonder.
Gestopt met lezen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_174648997
Keihard gelachen. Krijg het gevoel van WK in Qatar hierbij
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 17:27:42 #61
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174652815
Reichenbach stapt naar de rechter inzake Moscon.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 oktober 2017 @ 19:14:13 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174654989
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:06 schreef Jason22 het volgende:
Wel grappig. Deze site heeft een kaartje hoe de Giro route er volgend jaar uit gaat zien. Is natuurlijk allemaal niet officieel, maar onder andere de Etna en de Zoncolan komen erin voor.
https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/tours/view/6420
komt overeen met:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:46 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]

Giro zou iets van 60km tijdrit hebben. Die willen Tom nog een keer zien
toch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174657929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

komt overeen met:

[..]

toch?
in ieder geval etappe 11 is anders, wel of geen ITT maakt nogal verschil
pi_174671501
Trier als etappeplaats. Daar kan een leuke etappe uitgetekend worden. http://www.cyclingnews.co(...)urns-in-august-2018/
Net efkes anges
pi_174700289
Binnenkort weer een Nederlandse ploeg aanwezig in de Tour

https://nos.nl/artikel/22(...)op-naar-de-tour.html

:P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_174733407




Genot.
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:45:43 #67
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174751942
Jakub Guardini.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174752520


Mogelijke Giro2018 etappeschema volgens La Gazzetta.
Een proloog en twee tijdritten, waarvan 1 klimtijdrit. Dumo zal dus wel z'n titel proberen te verdedigen.
pi_174752716
Volgens mij zijn het drie vlakke tijdritten.
  Moderator maandag 30 oktober 2017 @ 10:36:07 #70
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174752795
Op het eerste oog heeft het veel weg van een ontzettend kutparcours.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_174752811
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens mij zijn het drie vlakke tijdritten.
Oh ja, Rovereto -Trento is idd vlak. Wel vertekenend zo in over het algemeen heuvelachtig gebied
  maandag 30 oktober 2017 @ 10:43:33 #72
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174752940
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op het eerste oog heeft het veel weg van een ontzettend kutparcours.
Hoezo?
  Moderator maandag 30 oktober 2017 @ 10:59:50 #73
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_174753288
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoezo?
Het is even afwachten of er wat goede heuvelritten zijn, daarmee zouden ze nog punten scoren, maar verder is dit niet veel.

Israël is een grove schande, dat lijkt me vanzelfsprekend. Verder vind ik vooral de bergritten niet heel geweldig. Weer de Etna is niet echt top, zeker niet nadat het dit jaar een beetje tegenviel door alle wind. Misschien doen ze nu een andere kant, dat zou kunnen. Montevergine is niet leuk. Zoncolan wordt te vaak gebruikt, Sappada is helemaal niks. Prato Nevoso klinkt gruwelijk, maar met een vertrek uit Milaan krijg je wellicht een ______/ waarbij de slotklim dan ook nog eens niet zo zwaar is. Andere twee bergritten daarna hebben wel potentie denk ik, al zou de laatste bergrit naar Cervinia ook beginnen met een lang vlak stuk. Daarna wel drie zware cols, maar een aankomst in Cervinia is er ook al vaak geweest. Zou in de Aosta graag eens wat andere beklimmingen zien, Pila bijvoorbeeld. Geen goede rit in de Dolomieten is ook wel een minpunt.

Enfin, er moet nog veel duidelijk worden. Daarom op het eerste oog. Hopelijk levert het tweede oog meer op.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_174754186
Hopelijk nemen ze in de route naar Eilat wat leuke heuvels / bergjes op.
pi_174754732
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Jakub Guardini.
Hij wordt ook steeds meer een Ewan imitator, ziet er niet uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')