abonnement Unibet Coolblue
pi_174352607
Ik ben bezig met mijn sollicitiebrief bij een erg interessant bedrijf. Echter hadden ze meerdere vacatures die behoorlijk op elkaar leken. Vanmorgen dus even gebeld met het bedrijf om hier verdere specificaties bij te krijgen. Mij werd verteld dat ik het beste gewoon op een van de vacatures kon solliciteren, en dat dan tijdens het proces werd gekeken welke positie het beste zou passen. Echter zijn er voor 3 van de vacatures verschillende contactpersonen (allemaal vrouwen). Hoe kan ik dan het beste de brief openen?
Geachte mevrouw ..., mevrouw ... en mevrouw ... ?
Richten aan degene die staat als contactpersoon van de functie waar ik officieel op solliciteer?
Of gewoon 'standaard' met geachte heer/mevrouw. Al weet ik dus zeker dat het geen heer wordt.

Hoe zouden jullie dit aanpakken ?
pi_174352637
Geachte heer mevrouw.

En dan beginnen na telefonisch contact met .....
Do what you love, love what you do!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 16:58:59 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174352806
Geachte dames,

bla bla bla
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:08:02 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_174352821
"Geachte mevrouw,"
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_174352879
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef goed_volk het volgende:
"Geachte mevrouw,"
Of gewoon genderneutraal houden! Dat is de norm tegenwoordig.

Dus:

Goedendag,

ik wil graag solliciteren....

Misschien is 1 of meerdere van die dames net aan een ombouwtraject begonnen!!!!!!!!!!
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:10:27 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174352889
Drie bijna dezelfde brieven schrijven en daar ook in aangeven dat je de andere twee ook een brief hebt gestuurd en de reden erachter. Of is dat heel erg suf?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174354437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:58 schreef kree het volgende:
Geachte heer mevrouw.

En dan beginnen na telefonisch contact met .....
Geachte heer mevrouw :')

Kan het ook geachte mevrouw de heer zijn?
pi_174354672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:11 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Geachte heer mevrouw :')

Kan het ook geachte mevrouw de heer zijn?
Dat impliceert imo dat die mevrouw 'de Heer' heet.

'Beste mevrouw / heer' lijkt me dan wel weer kunnen. Staat wellicht een beetje raar (alsin, niet hoe de meesten dat normaal schrijven). Maar volgens mij geen enkele regel in de Nederlandse taal die stelt dat het mannelijke woord eerst moet komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174354684
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat impliceert imo dat die mevrouw 'de Heer' heet.

'Beste mevrouw / heer' lijkt me dan wel weer kunnen. Staat wellicht een beetje raar (alsin, niet hoe de meesten dat normaal schrijven). Maar volgens mij geen enkele regel in de Nederlandse taal die stelt dat het mannelijke woord eerst moet komen.
Ik doe altijd

quote:
Geachte heer/mevrouw,
Omdat mannen eerst horen te komen :7
pi_174354725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:22 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ik doe altijd

Geachte heer/mevrouw,
Ja ik ook. Maar ik hanteer die volgorde om geen enkele andere reden dan dat ik het zo gewend ben / het me zo ooit uitgelegd is / ik dat bij anderen zo zie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174362132
Één vacature uitkiezen, brief richten aan de contactpersoon die daarbij staat, mooie sollibrief maken, daarin ook verwijzen naar het telefoongesprek wat je hebt gevoerd met dhr/mw bladidbla en aangeven dat je ook openstaat voor beide andere functies.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174366355
Als er in de vacature staat: "sollicitaties richten aan mevrouw X".

Dan is het toch simpel genoeg om de brief te beginnen met: "Geachte mevrouw X"?

Dat hele genderneutrale gebeuren kan je overslaan als iemand zich al in de vacature kenbaar maakt als iemand die zich identificeert als vrouw..
pi_174366385
Ben nu eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig wat voor functies dit zijn, want het klinkt wel erg vreemd dat ze drie vacatures hebben die zo op elkaar lijken en dan maar aanraden om tijdens het proces te kijken welke het beste bij je past.

Is dat voor vakkenvuller groente & fruit, vlees & vis en de bakkerij?

In dat geval zou ik me ook niet zo'n zorgen maken over de aanhef :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:14:04 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_174369189
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:15 schreef LuNaTiC het volgende:
Ben nu eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig wat voor functies dit zijn, want het klinkt wel erg vreemd dat ze drie vacatures hebben die zo op elkaar lijken en dan maar aanraden om tijdens het proces te kijken welke het beste bij je past.

Is dat voor vakkenvuller groente & fruit, vlees & vis en de bakkerij?

In dat geval zou ik me ook niet zo'n zorgen maken over de aanhef :+
Vrij normaal, als wij meerdere functies open hebben dan kijken we ook of een sollicitant voor een van die geschikt is. Valt hij af voor waarvoor hij kwam dan is hij misschien ook voor iets anders geschikt. Gek genoeg komen de meeste toch om een baan ;)

Wat raar is om het dan via 3 personen te laten lopen, hier gaat alles naar HR en van daar kijken we of iemand geschikt is voor evt. meerdere functies (of überhaupt)
Dum de dum
pi_174369355
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:14 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Vrij normaal, als wij meerdere functies open hebben dan kijken we ook of een sollicitant voor een van die geschikt is. Valt hij af voor waarvoor hij kwam dan is hij misschien ook voor iets anders geschikt. Gek genoeg komen de meeste toch om een baan ;)

Wat raar is om het dan via 3 personen te laten lopen, hier gaat alles naar HR en van daar kijken we of iemand geschikt is voor evt. meerdere functies (of überhaupt)
Misschien ook afhankelijk van de branche of het bedrijf en de diensten of producten dat het aanbiedt. Kan me voorstellen dat functies op die manier verschillend overlappen of op kleine punten van elkaar verschillen, terwijl dat in andere gevallen het onderscheid veel groter is. Vandaar de vraag ook.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174372477
Altijd een naam erbij zetten anders kom je lui en ongeinteresseerd over.
  Redactie Frontpage donderdag 12 oktober 2017 @ 13:50:17 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_174372711
LS,
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_174400273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:39 schreef DoubleDip het volgende:
Altijd een naam erbij zetten anders kom je lui en ongeinteresseerd over.
En wat nou als je geen naam weet?
pi_174400702
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:17 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

En wat nou als je geen naam weet?
Dan bel je op en vraag je aan wie je de brief moet richten?
pi_174401107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:39 schreef DoubleDip het volgende:
Altijd een naam erbij zetten anders kom je lui en ongeinteresseerd over.
Onzin, vaak wordt zo'n brief ook door meerdere personen gelezen. Dus prefereer ik altijd L.S. en dan natuurlijk erin zetten dat je interesse hebt in alle 3 de functies, Wat je voorkeur heeft, waarom etc
pi_174410576
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:57 schreef Pinuts het volgende:
Richten aan degene die staat als contactpersoon van de functie waar ik officieel op solliciteer?
Het bedrijf heeft aangeraden te solliciteren op één van de functies. Dan richt je je brief aan de contactpersoon uit die specifieke vacature. In je brief aangeven dat je ook raakvlakken ziet met twee andere openstaande vacatures.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:01 schreef koemleit het volgende:

[..]

Onzin, vaak wordt zo'n brief ook door meerdere personen gelezen. Dus prefereer ik altijd L.S. en dan natuurlijk erin zetten dat je interesse hebt in alle 3 de functies, Wat je voorkeur heeft, waarom etc
Zal best door meerderen gelezen worden, maar het is zeer gebruikelijk om een brief aan de vacaturehouder te sturen. Dat is één persoon.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174412432
Beste mevrouw <achternaam>,

Geen Geachte, je sluit toch ook niet af met hoogachtend?
pi_174412461
Beste Don & Ad

Groetjes,
pi_174412580
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:48 schreef xaban06 het volgende:
Beste mevrouw <achternaam>,

Geen Geachte, je sluit toch ook niet af met hoogachtend?
Ik zou in een sollicitatiebrief brief juist wel Geachte gebruiken. Je hebt nog geen standing met de geadresseerde, dus dan blijf je formeel. En om aan te geven dat je het zelf liever casual houdt, sluit je dan af met, Met Vriendelijke groet. Vaak komt het antwoord dan ook in een informele vorm terug en vanaf dat punt kan je zelf ook mee gaan doen met de informelere aanhef van Beste.

Eigenlijk hetzelfde als met tutoyeren..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2017 13:01:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')