abonnement Unibet Coolblue
pi_174233076
Ik ben misschien heel dom, maar...

Ik heb hier een document dat ik niet digitaal heb. Gelukkig heb ik ook een scanner, dus dat probleem is makkelijk op te lossen, maar...
Er staat een fout in het document. Mijn adres klopt niet. Maar ik heb het document wel nodig voor een officiële aangelegenheid (lees: het document is informatie voor een advocaat en wordt wellicht ook gebruikt voor de rechtzaak).

Is er een eenvoudige manier om dit aan te passen, na het scannen? Of moet ik gaan klooien met PhotoShop enzo?
Óf kan ik beter de maker van het document contacten en vragen of hij het aanpast, in verband met 'knoeien met bewijsmateriaal' enzo?

Volgens mij kan ik een PDF-, óf JPEG-bestandje maken.

#nitwit #help
Mon 'en!
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:17:53 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_174233155
Als het een document is wat gebruikt kan worden in een rechtzaak/zaal zou ik er echt niet mee gaan knoeien hoor. Vraag een correcte versie aan de maker en geef hem meteen een standje :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174233242
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:17 schreef Karina het volgende:
Als het een document is wat gebruikt kan worden in een rechtzaak/zaal zou ik er echt niet mee gaan knoeien hoor. Vraag een correcte versie aan de maker en geef hem meteen een standje :P
Er staat in het document iets over mijn verhuizing naar Den Bosch, terwijl het adres in de 'gegevens van cliënt' het adres is waar ik tot 2012 woonde :')
Mon 'en!
pi_174233822
gewoon door de maker een correcte versie laten opstellen
pi_174236614
Niet zelf mee gaan lopen viesteren. Het gaat bij documentatie juist om bewijs van een situatie op een eerder tijdstip. Als dat verandert wordt is de betrouwbaarheid dus ook twijfelachtig.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174243158
Laten aanpassen. alles wat je zelf doet, zeker in die situatie, doet je geloofwaardigheid hard zakken. Ook de punten die je misschien wel terecht hebt worden dan snel in twijfel getrokken.
pi_174243806
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:30 schreef DJSmiley het volgende:
Laten aanpassen. alles wat je zelf doet, zeker in die situatie, doet je geloofwaardigheid hard zakken. Ook de punten die je misschien wel terecht hebt worden dan snel in twijfel getrokken.
Ok, goed punt.

Thanks, peeps! :*
Mon 'en!
pi_174245192
Sowieso heel lastig om een gescand document onzichtbaar aan te passen. De OCR is vaak voldoende om de tekst te doorzoeken of stukken eruit te kopieren naar Word oid, maar verre van perfect.
.
pi_174248180
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:02 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Niet zelf mee gaan lopen viesteren.
Wat is viesteren? :?
pi_174248372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 01:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat is viesteren? :?
knooien, kneuteren, heisteren, frutselen, prutsen.
Ik bedoel gewoon aanpassen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174248548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 01:59 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

knooien, kneuteren, heisteren, frutselen, prutsen.
Ik bedoel gewoon aanpassen.
Ah, je bedoelt gewoon verstieren :')
pi_174248601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 02:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah, je bedoelt gewoon verstieren :')
JA :D
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174250497
Thanks peeps, ik ga dinsdag langs bij het kantoor waar het document vandaan komt en vraag of zij het aanpassen.

^O^
Mon 'en!
pi_174261960
En anders kopieer jij het document zelf (kopie dus) en pas je het aan en....voeg je het toe als extra voor bij de zitting. Zal een rechter niet afwijzen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')