abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:12:44 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174164986
Paar dagen oud maar zag er nog niks over. Turkije probeert Trump weer te paaien om Fethullah Gülen te kunnen arresteren.

http://www.elsevierweekbl(...)n-en-dominee-544969/

Nu ben ik wel benieuwd of de Amerikaanse regering hier op in gaat. Ik kan me voorstellen dat de regering Trump geen fuck geeft om het lot van types als Gulen. Maar aan de andere kant zuden er natuurlijk belangen kunnen bestaan om het niet te willen doen. Al kan ik die zo niet bedenken.

Wat denken de kenners?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 03-10-2017 14:23:15 ]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:16:38 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174165085
Gülen is miljardair en voedt politieke leiders als hillary als jaren. Zulke mensen kunnen Gülen niet missen. Vandaar dat de zogenaamde "uitlevering" al meer dan een jaar duurt.

http://www.novini.nl/camp(...)saoedi-arabie-qatar/
Campagne Hillary medeginancierd door Gulen, saoedi arabie en qatar.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174165147
Gulen zal eerder overlijden aan een natuurlijke oorzaak denk ik, of Turkije moet iets bijzonders aanbieden.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:19:47 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174165165
https://www.powned.tv/artikel/gulen-aanhang-sponsorde-clinton
quote:
De verslagen Amerikaanse presidentskandidate Hillary Clinton ontving voor haar verkiezingscampagne 2 miljoen dollar van kringen rond de Turkse geestelijke Fethullah Gülen, die volgens Turkije het brein achter de couppoging van juli is
Misschien omdat bij Hillary de kans kleiner is dat ze gaat overwegen om een uitlevering?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:23:52 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174165247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:16 schreef _--_ het volgende:
Gülen is miljardair en voedt politieke leiders als hillary als jaren. Zulke mensen kunnen Gülen niet missen. Vandaar dat de zogenaamde "uitlevering" al meer dan een jaar duurt.

http://www.novini.nl/camp(...)saoedi-arabie-qatar/
Campagne Hillary medeginancierd door Gulen, saoedi arabie en qatar.
Alleen heeft Hillary de macht niet dus die kan er geen stokje voor steken
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:26:19 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174165291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:19 schreef _--_ het volgende:
https://www.powned.tv/artikel/gulen-aanhang-sponsorde-clinton

[..]

Misschien omdat bij Hillary de kans kleiner is dat ze gaat overwegen om een uitlevering?
Domme fout om niet ook een bak centen aan Trump te geven
pi_174165317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Domme fout om niet ook een bak centen aan Trump te geven
Tja zij zou toch winnen, de Arabieren gingen ook vuistendiep in Clinton Inc.
Trump is sowieso niet zo dol op de moslims, het is immers America First.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:34:09 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174165450
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja zij zou toch winnen, de Arabieren gingen ook vuistendiep in Clinton Inc.
Trump is sowieso niet zo dol op de moslims, het is immers America First.
Eigenlijk zou Clinton ook moeten winnen. Alles is zo bedacht dat zij het presidentschap zou krijgen. Niets voor niets gingen alle celebs zich tegen Trump weren. In alle media werd gedaan alsof Trump allang verloren was. Maar toch kwam het onverwachte Trump wint de verkiezingen ook al heeft hillary paar miljoen meer stemmen.

Waar ik nu naar wil is dus eigenlijk BNW maar goed :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174165609
Met het vasthouden van deze dominee is Turkije zichzelf alleen maar aan het schaden trouwens, Amerikanen schrijven daar brieven over naar hun senator en congressman en zo gaan die weer van alles blokkeren.
pi_174165666
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja zij zou toch winnen, de Arabieren gingen ook vuistendiep in Clinton Inc.
Trump is sowieso niet zo dol op de moslims, het is immers America First.
Het eerste wat Trump zo ongeveer deed als President was Naar Saoudi-Arabie vliegen en ze voor honderden miljoenen aan wapens verkopen. Trump is dol op zichzelf en geld. Dan heb je het ook wel gehad. Voor de rest schreeuwt hij vooral wat zijn doelgroepen willen horen. Wat hij tijdens zijn campagne uitkraamde is allemaal bewust gekozen verkiezingspraat. Tijdens de republikeinse voorverkiezingen bashde hij moslims en Mexicanen aan de lopende band om vervolgens tijdens de verkiezingen zo ongeveer 180 graden te draaien op deze onderwerpen.
pi_174166386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:44 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het eerste wat Trump zo ongeveer deed als President was Naar Saoudi-Arabie vliegen en ze voor honderden miljoenen aan wapens verkopen. Trump is dol op zichzelf en geld. Dan heb je het ook wel gehad. Voor de rest schreeuwt hij vooral wat zijn doelgroepen willen horen. Wat hij tijdens zijn campagne uitkraamde is allemaal bewust gekozen verkiezingspraat. Tijdens de republikeinse voorverkiezingen bashde hij moslims en Mexicanen aan de lopende band om vervolgens tijdens de verkiezingen zo ongeveer 180 graden te draaien op deze onderwerpen.
Precies, ze voor een fortuin aan wapens verkopen en niet hun belangen dienen zoals Clinton dat zou doen.
America first.
pi_174169258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:34 schreef _--_ het volgende:

[..]

Eigenlijk zou Clinton ook moeten winnen. Alles is zo bedacht dat zij het presidentschap zou krijgen. Niets voor niets gingen alle celebs zich tegen Trump weren. In alle media werd gedaan alsof Trump allang verloren was. Maar toch kwam het onverwachte Trump wint de verkiezingen ook al heeft hillary paar miljoen meer stemmen.

Waar ik nu naar wil is dus eigenlijk BNW maar goed :')
Je kunt het ook van een ander perspectief bekijken:
De olielandjes en Saoedi Arabie weten sowieso al dat Trump hun vet geld op gaat leveren. Alleen de democraten liggen nog wel eens dwars tegen grote (buitenlandse) corporaties. Vandaar dat grote corporaties over het algemeen veel doen om democratische senatoren e.d. voor hen te winnen.

Kijk. Als ik een dikke goldman-sachs multi-miljonair ben, dan weet ik dat ik met Republikeins beleid op rozen zit en met democratisch beleid iets minder op rozen omdat zij nog wel eens wat met belastingen en reguleringen dingetjes doen die iets minder gunstig zijn voor mij en iets gunstiger voor de arme Amerikaan (met nadruk op iets, want geld roeleert nu eenmaal).
Kortom voor mij is het gekeken naar de liberale bias in Amerika dus het meest gunstig om de democraten wat extra geld toe te schuiven zodat ik me verzeker van iets minder regulerinkjes en belastingregeltjes. Voor wat hoort wat immers! Zo creeer ik een win-win more scenario voor mezelf. Als multi-miljonair is het ongeacht de winnaar immers al een win-win scenario.

Voor arme Amerikanen is het overigens bittere noodzaak op democraten te stemmen al worden ze in roodgekleurd Amerika vooral gevoed met eenzijdige retoriek de andere kant uit en is het ze niet echt aan te rekenen op de partij te stemmen die het slechtste met hen voor heeft. Zo werkt het helaas.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:42:48 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174170629
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja zij zou toch winnen, de Arabieren gingen ook vuistendiep in Clinton Inc.
Trump is sowieso niet zo dol op de moslims, het is immers America First.
Goh, weet je dat wel zeker? Hij was aardig happy in Saudie Arabie anders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:43:57 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174170661
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, ze voor een fortuin aan wapens verkopen en niet hun belangen dienen zoals Clinton dat zou doen.
America first.
Oh. Nogmaals, weet je dat wel zeker? Want volgens mij laat Trump S-A aardig zijn gang gaan in Jemen en in het conflict met Qatar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174170691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, weet je dat wel zeker? Hij was aardig happy in Saudie Arabie anders.
Dat was geld verdienen.
Immers: From this day on, it is America first.
America first.
pi_174170704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Nogmaals, weet je dat wel zeker? Want volgens mij laat Trump S-A aardig zijn gang gaan in Jemen en in het conflict met Qatar.
Correct, het hele idee dat Trump een beter buitenlandbeleid zou voeren dan Clinton was om te beginnen al volslagen onzinnig.
pi_174170793
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Nogmaals, weet je dat wel zeker? Want volgens mij laat Trump S-A aardig zijn gang gaan in Jemen en in het conflict met Qatar.
Dat heeft geen negatief effect op de VS, integendeel.
Dat is goed voor de export van wapens en aanverwanten.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:53:32 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174170903
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:48 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat heeft geen negatief effect op de VS, integendeel.
Dat is goed voor de export van wapens en aanverwanten.
Oh..Wist je dat de grootste marine basis van de VS in de regio in Qatar ligt?

Of je bent heel slecht op de hoogte of je bent gewoon aan het trollen hier. Maar goed, het heeft helemaal niets verder met Gulen te maken volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:57:24 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174171021
Laten we het inderdaad over Gulen hebben.

Welk belang heeft Trump erbij om hem niet uit te leveren?
pi_174171291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh..Wist je dat de grootste marine basis van de VS in de regio in Qatar ligt?

Of je bent heel slecht op de hoogte of je bent gewoon aan het trollen hier. Maar goed, het heeft helemaal niets verder met Gulen te maken volgens mij.
Jawel, die ligt er ook nog als het beleid van Qatar een voor de VS gunstigere richting volgt middels druk van SA.

Maar goed Gulen, een reden om hem in de VS te houden is de reputatie van een betrouwbare toevluchtsoord als plek van ballingschap.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:05:52 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174171349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:57 schreef Hexagon het volgende:
Laten we het inderdaad over Gulen hebben.

Welk belang heeft Trump erbij om hem niet uit te leveren?
Het belang van de VS kan zijn dat ze een tegenwicht voor Erdogan achter de hand willen houden. Verder kan er natuurlijk flink getwijfeld worden aan de rechtmatigheid van een uitleveringsverzoek door Turkije en de stand van de onafhankelijke rechterlijke macht in Turkije.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:06:58 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174171401
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jawel, die ligt er ook nog als het beleid van Qatar een voor de VS gunstigere richting volgt middels druk van SA.

Maar goed Gulen, een reden om hem in de VS te houden is de reputatie van een betrouwbare toevluchtsoord als plek van ballingschap.
Andersom, slimpie, Qatar is al sinds geruime tijd een grotere steun voor de VS in de regio dan S-A
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174171862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Andersom, slimpie, Qatar is al sinds geruime tijd een grotere steun voor de VS in de regio dan S-A
Slimmeke, dat was zo maar Qatar vaart steeds meer haar eigen koers.
Daarnaast is het ook kwetsbaarder dan SA.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:22:21 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174171979
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:04 schreef WammesWaggel het volgende:

Maar goed Gulen, een reden om hem in de VS te houden is de reputatie van een betrouwbare toevluchtsoord als plek van ballingschap.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Verder kan er natuurlijk flink getwijfeld worden aan de rechtmatigheid van een uitleveringsverzoek door Turkije en de stand van de onafhankelijke rechterlijke macht in Turkije.
Geeft de regering Trump daar een biet om vraag ik me dan af.
pi_174172264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]


[..]

Geeft de regering Trump daar een biet om vraag ik me dan af.
De Turkse regering denkt dat Trump hem niet zomaar zal uitleveren, derhalve de poging tot omkopen van politci als consultants onlangs met als doel ontvoering van Gulen.
De positie van Gulen is minder sterk dan voorheen, ik denk dat hij er gewoon een einde aan mag maken en dat het probleem voor alle partijen dan wel gedaan is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')