abonnement Unibet Coolblue
pi_174160202
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, en om kosten te besparen niet gestuct of vliesbehang opgehangen, maar op aanraden van vrienden direct geverfd. Achteraf een dom plan (dankjewel vrienden), want het resultaat is erg tegengevallen, maar ok, het zit er nu op. Hoe heb ik het gedaan:
1. Buitenmuren: gaatjes dichtgemaakt, binnenmuren: beetje bijgeplamuurd
2. Alles voorgestreken met voorstrijk (raar roze spul)
3. Latexen maar..... met Histor Monodek Ral 9010
4. En nog een keer...
5. En nog een keer....

Het resultaat is erg vegerig en als je er bijvoorbeeld wat koffie overheen morst, zuigt hij het binnen 1 seconde op, een niet weg te krijgen bruine vlek achterlatend. Wat is hier nou fout gegaan?
1. Het proces was goed, maar het is gewoon prutlatex, koop iets goeds en verf alles nog 1x over
2. Ondergrond niet goed behandeld, waardoor je altijd een zuigende ondergrond houdt
3. Ik kan niet verven
4. Anders, namelijk....

En wat zouden jullie mij als advies geven om het te fixen, en dat het niet te gek wordt qua moeite/kosten? Ik hoef geen tranentrekkend perfecte muur, maar gewoon een mooie muur.
pi_174160262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:04 schreef M_V het volgende:
2. Alles voorgestreken met voorstrijk (raar roze spul)
Ik mag toch hopen dat je niet hebt voorgestreken met stucprimer...
pi_174160590
Hm ik heb ook alles in de voorstrijk gezet tegen zuiging toen maar dat was blauw.

Verf zit er kei strak op. Welk merk heb je gebruikt dan?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174160643
Welke gaten heb je eigenlijk in je buitenmuur dichtgemaakt? Ik heb ook een nieuwbouwwoning en wil de zoldermuur van het trapgat ook gewoon verven dus ik volg dit even.
pi_174160772
Dat gaat nooit en te nimmer mooi worden....
pi_174160882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hm ik heb ook alles in de voorstrijk gezet tegen zuiging toen maar dat was blauw.

Verf zit er kei strak op. Welk merk heb je gebruikt dan?
Alabastine voorstrijk heette het volgens mij

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:25 schreef Jurgendbr het volgende:
Welke gaten heb je eigenlijk in je buitenmuur dichtgemaakt? Ik heb ook een nieuwbouwwoning en wil de zoldermuur van het trapgat ook gewoon verven dus ik volg dit even.
Gewoon de kleine luchtgaatjes van het storten van het beton

quote:
99s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:30 schreef Blue_note het volgende:
Dat gaat nooit en te nimmer mooi worden....
Kan je uitleggen waarom niet? Zo is het niet echt een constructieve bijdrage...
pi_174160998
Zo te lezen is er wat fout gegaan met voorstrijken

Heb je überhaupt wel de voorstrijk laten drogen? Waren de muren wel droog? Of heb je de zooi er tegen aan gekwakt en maar gaan kwasten?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174161007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:34 schreef M_V het volgende:

[..]

Alabastine voorstrijk heette het volgens mij
Mweh Albastine ben ik niet zo'n fan van :@

Mja misschien alles in de porex zetten en nog eens verven.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174161073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:34 schreef M_V het volgende:

Kan je uitleggen waarom niet? Zo is het niet echt een constructieve bijdrage...
Klopt, sorry...

Nou, ik heb zelf in een lang verleden op aanraden van een aannemer hetzelfde laten doen.

Het was een verhuur object en volgens de aannemer werd het prima. Nou je bleef alle gaatjes zien, na 2 jaar een andere bewoner (en dan laat ik het altijd fris verven) nogmaals geverfd, nog steeds ellende. Strepen, gaatjes, ruwe plekken etc.
Pas na het stucen werd het weer netjes. Maar stucen over (die) verf ging niet, dus moest eerst alles eraf met zo'n naaldfrees....Duur grapje, want alleen het afhalen duurde al een dikke week.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2017 11:42:26 ]
pi_174161128
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Klopt, sorry...

Nou, ik heb zelf in een lang verleden op aanraden van een aannemer hetzelfde laten doen.

Het was een verhuur object en volgens de aannemer werd het prima. Nou je bleef alle gaatjes zien, na 2 jaar een andere bewoner (en dan laat ik het altijd fris verven) nogmaals geverfd, nog steeds ellende. Strepen, gaatjes, ruwe plekken etc.
Pas na het stucen werd het weer netjes. Maar stucen over (die) verf ging niet, dus moest eerst alles eraf met zo'n naaldfrees....Duur grapje.
Ja goh wat verwacht je dan :+

Kan prima meteen de muur verven. Maar als de muur niet egaal is zal je alles blijven zien.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174161141
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ja goh wat verwacht je dan :+

Kan prima meteen de muur verven. Maar als de muur niet egaal is zal je alles blijven zien.
Eens, maar de beste man had al veel projecten heel netjes achtergelaten, dus ik vertrouwde hem erin... ;(
Hij heeft ook geplamuurd en geschuurd etc vantevoren. Maar zo straks als stucwerk gaat het niet worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2017 11:46:24 ]
pi_174161218
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:38 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Zo te lezen is er wat fout gegaan met voorstrijken

Heb je überhaupt wel de voorstrijk laten drogen? Waren de muren wel droog? Of heb je de zooi er tegen aan gekwakt en maar gaan kwasten?
Na het voorstrijken heb ik alles een dag laten drogen. Je zag er na afloop een ei-achtige glans opzitten. De muren waren droog. Het huis heeft wel, toen er nog geen dak op zat, in een aantal behoorlijke regenbuien gestaan met zeiknatte muren als gevolg. Maar vervolgens heeft het nog wel 4 maanden met dak en ramen open kunnen drogen. Maar zou dat toch een reden kunnen zijn?

Overigens is de muur echt spiegelglad, dat is het probleem niet....
pi_174161260
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:44 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Eens, maar de beste man had al veel projecten heel netjes achtergelaten, dus ik vertrouwde hem erin... ;(
Hij heeft ook geplamuurd en geschuurd etc vantevoren. Maar zo straks als stucwerk gaat het niet worden.
Het is gewoon een goedkope oplossing. Je kan het nog wel mooi krijgen door alle gaten dicht te smeren en muur weer licht op te schuren. Daarna met een witte muurverf er over heen en dan met het kleurtje wat je wilt.

Dan wordt een stuk mooier, maar kost ook weer een hoop moeite en meer geld dan meteen aan de gang met de verf.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174161286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:34 schreef M_V het volgende:

[..]

Gewoon de kleine luchtgaatjes van het storten van het beton

Owwww, de binnen buitenmuren.. Ik snapte het al niet.
pi_174161305
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Het is gewoon een goedkope oplossing. Je kan het nog wel mooi krijgen door alle gaten dicht te smeren en muur weer licht op te schuren. Daarna met een witte muurverf er over heen en dan met het kleurtje wat je wilt.

Dan wordt een stuk mooier, maar kost ook weer een hoop moeite en meer geld dan meteen aan de gang met de verf.
Ja dat was toen ook een reden. En sneller, want stucwerk moet drogen etc, en de verhuurder moest erin.

Maar eens maar nooit meer :P
pi_174161494
Wij zijn een dag op iedere verdieping bezig geweest met schuren en vullen. Kostte dus vooral mijn eigen tijd. Maar wel rete strak nu
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174161512
Mijn verschil met Blue Note: de "binnenbuitenmuren" zijn spiegelglad, alleen ze zuigen als de neten en zijn vegerig. De "binnenbinnenmuren" zijn iets minder glad, maar dat is het probleem niet, dat vind ik niet zo erg, maar ze zuigen ook als de neten en zijn ook vegerig.

Gek genoeg zou je toch zeggen dat een betonnen muur minder zou moeten zuigen dan een gestucte muur. En 3 lagen latex zouden toch ook wel moeten werken als imitatievoorstrijk?

Upd: Nou heb ik het wel weer voor elkaar gekregen om de allerslechtste latex te kopen die er is: https://radar.avrotros.nl(...)initie-de-slechtste/
Ik dacht: Histor, goed merk, monodek, klinkt goed....

Delen jullie die mening en zo ja, zou dat gewoon de reden kunnen zijn?
pi_174161574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:58 schreef M_V het volgende:
Mijn verschil met Blue Note: de "binnenbuitenmuren" zijn spiegelglad, alleen ze zuigen als de neten en zijn vegerig. De "binnenbinnenmuren" zijn iets minder glad, maar dat is het probleem niet, dat vind ik niet zo erg, maar ze zuigen ook als de neten en zijn ook vegerig.

Gek genoeg zou je toch zeggen dat een betonnen muur minder zou moeten zuigen dan een gestucte muur. En 3 lagen latex zouden toch ook wel moeten werken als imitatievoorstrijk?

Upd: Nou heb ik het wel weer voor elkaar gekregen om de allerslechtste latex te kopen die er is: https://radar.avrotros.nl(...)initie-de-slechtste/
Ik dacht: Histor, goed merk, monodek, klinkt goed....

Delen jullie die mening en zo ja, zou dat gewoon de reden kunnen zijn?
Was je muur wel behang klaar?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174161661
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Was je muur wel behang klaar?
Buitenmuur was gewoon een plefabmuur zoals je uit de bekisting komen. Binnenmuur gipsblokken.
pi_174161688
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:04 schreef M_V het volgende:

[..]

Buitenmuur was gewoon een plefabmuur zoals je uit de bekisting komen. Binnenmuur gipsblokken.
Gipsblokken? Dat verven wordt toch sowieso niet mooi strak :@ ?
Ik ging uit van een strakke betonnen muur die behandelaar was.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2017 12:06:27 ]
pi_174161698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:04 schreef M_V het volgende:

[..]

Buitenmuur was gewoon een plefabmuur zoals je uit de bekisting komen. Binnenmuur gipsblokken.
Kan je wat foto's van het latexwerk plaatsen? Zit er ook een (sterk) verschil in glansgraad, d.w.z. sommige stukken dof en andere plekken glanzend?

Intuitief zou je een laatste poging met een Sikkens latex van de prof. lijn kunnen proberen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174161819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:04 schreef M_V het volgende:

[..]

Buitenmuur was gewoon een plefabmuur zoals je uit de bekisting komen. Binnenmuur gipsblokken.
En daar zat helemaal niks overheen. Zelfs geen dun laagje stucwerk?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174162084
Hier wat fotos van de problemen, het is allemaal moeilijk op de foto te zetten, maar hopelijk kunnen jullie er wat mee

1. Probleem A: Vegerig
2. Probleem B: vlekken gaan niet weg

https://imgur.com/a/uqUB6

En nee, de muren zijn niet geel, dat is gewoon slecht licht.... en die bobbels die op de eerste foto links zijn ook nauwelijks zichtbaar, dat komt doordat je er op 10 cm vanaf zit. Het gaat om de vegen rechts.

[ Bericht 10% gewijzigd door M_V op 03-10-2017 12:32:23 ]
pi_174162384
Jij morst koffie op je muur? Hoe dan?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:39:04 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174162404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:04 schreef M_V het volgende:
Het resultaat is erg vegerig
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:58 schreef M_V het volgende:
ze zuigen als de neten en zijn vegerig
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:24 schreef M_V het volgende:
1. Probleem A: Vegerig
2. Probleem B: vlekken gaan niet weg
Ik vraag me af wat het probleem is..

Verder:
Waarom koop je niet net als een schildersbedrijf professionele verf ipv bouwmarktrommel?
Zeker de eerste verfbeurt wil je dat toch gewoon goed hebben?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:41:53 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174162459
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:38 schreef Krollie het volgende:
Jij morst koffie op je muur? Hoe dan?
Mensen die voor advies naar radar gaan zijn altijd een beetje raar..

Wie wil nou geen zuigende muur.. Hoef je ook niet moeilijk te doen met een vriendin.. _O_
pi_174162706
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:38 schreef Krollie het volgende:
Jij morst koffie op je muur? Hoe dan?
Niet zo moeilijk toch?
1. Zet koffie
2. Gooi koffie tegen muur
3. Ga klagen op fok
pi_174163541
quote:
Ik vraag me af wat het probleem is..

Verder:
Waarom koop je niet net als een schildersbedrijf professionele verf ipv bouwmarktrommel?
Zeker de eerste verfbeurt wil je dat toch gewoon goed hebben?
Wat een on nuttige reactie.. We zijn niet allemaal professionals en er zijn genoeg mensen zeer tevreden met bouwmarkt spul. Wat is je suggestie hoe het op te lossen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan je wat foto's van het latexwerk plaatsen? Zit er ook een (sterk) verschil in glansgraad, d.w.z. sommige stukken dof en andere plekken glanzend?

Intuitief zou je een laatste poging met een Sikkens latex van de prof. lijn kunnen proberen.
Dat zou mijn idee ook zijn, toch nogmaals proberen met een betere verf.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:22:36 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174163594
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:21 schreef Sintesi1 het volgende:

[..]

Wat een on nuttige reactie.. We zijn niet allemaal professionals en er zijn genoeg mensen zeer tevreden met bouwmarkt spul. Wat is je suggestie hoe het op te lossen?

_O-

Wat een onnuttige post..
Ik geef de suggestie toch? :')

Verder is de hele klacht van TS dat het er niet professioneel genoeg uitziet
pi_174163648
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:24 schreef M_V het volgende:
Hier wat fotos van de problemen, het is allemaal moeilijk op de foto te zetten, maar hopelijk kunnen jullie er wat mee

1. Probleem A: Vegerig
2. Probleem B: vlekken gaan niet weg

https://imgur.com/a/uqUB6

En nee, de muren zijn niet geel, dat is gewoon slecht licht.... en die bobbels die op de eerste foto links zijn ook nauwelijks zichtbaar, dat komt doordat je er op 10 cm vanaf zit. Het gaat om de vegen rechts.
Voor zover ik er iets van kan zien, zou ik toch denken aan verschil in ondergrond in casu de voorstrijk inhomogeen aangebracht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174163949
*knip*

Doe maar niet.

[ Bericht 93% gewijzigd door Vonkenboer op 03-10-2017 18:06:03 ]
pi_174167900
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:24 schreef M_V het volgende:
Hier wat fotos van de problemen, het is allemaal moeilijk op de foto te zetten, maar hopelijk kunnen jullie er wat mee

1. Probleem A: Vegerig
2. Probleem B: vlekken gaan niet weg

https://imgur.com/a/uqUB6

En nee, de muren zijn niet geel, dat is gewoon slecht licht.... en die bobbels die op de eerste foto links zijn ook nauwelijks zichtbaar, dat komt doordat je er op 10 cm vanaf zit. Het gaat om de vegen rechts.
Rollen nat in nat en genoeg verf gebruiken, nooit met een blokwitter.
Altijd met daglicht en nooit halverwege stoppen en na een uur verder gaan.
Succes!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:47:47 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174168034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:42 schreef halfway het volgende:

[..]

Rollen nat in nat en genoeg verf gebruiken, nooit met een blokwitter.
Altijd met daglicht en nooit halverwege stoppen en na een uur verder gaan.
Succes!
Dat en.. hoe breder de roller hoe beter het resultaat..
En de juiste roller kiezen is ook altijd handig..
pi_174168135
Ok, maar jullie zeggen dus dat dit gewoon te fixen is door:
1. Alles een beetje op te schuren, of hoeft dat niet?
2. Volledige banen te maken met een goede, brede roller, Welke roller raden jullie aan? En een stok gebruiken of steeds trapje op en af (ik ben klein dus kan niet bij die idioot hoge plafonds van tegenwoordig ;-))
3. Goede verf gebruiken (welke?)

En heeft iemand dan een idee hoe het komt dat die muren zo zuigen? Je zou toch zeggen dat na 3 lagen over moet zijn, of komt dat ook door slechte latex?
pi_174168317
Ik ben ook maar klein en doe het met een stok. Makkelijker hele banen maken. En gebruikte gewoon zo'n brede van de bouwmarkt. Niet die goedkope die pluizen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:06:38 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174168466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef M_V het volgende:
Ok, maar jullie zeggen dus dat dit gewoon te fixen is door:
1. Alles een beetje op te schuren, of hoeft dat niet?
2. Volledige banen te maken met een goede, brede roller, Welke roller raden jullie aan? En een stok gebruiken of steeds trapje op en af (ik ben klein dus kan niet bij die idioot hoge plafonds van tegenwoordig ;-))
3. Goede verf gebruiken (welke?)

En heeft iemand dan een idee hoe het komt dat die muren zo zuigen? Je zou toch zeggen dat na 3 lagen over moet zijn, of komt dat ook door slechte latex?
Ga naar een verfwinkel, laat je adviseren.. (hier heeft het schildersbedrijf ook direct een winkel)
Bouwhandels hebben vaak ook een professionele lijn, die voldoen allemaal wel..
pi_174168638
Dank voor de reacties!

Is dit nou een goede en brede roller of moet ik nog een stuk duurder en breder gaan zitten?
https://www.gamma.nl/asso(...)25-cm/p/B559021?sg=a
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:17:23 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174168710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:14 schreef M_V het volgende:
Dank voor de reacties!

Is dit nou een goede en brede roller of moet ik nog een stuk duurder en breder gaan zitten?
https://www.gamma.nl/asso(...)25-cm/p/B559021?sg=a
Das een smalle.. :7
50cm op een fatsoenlijke stok is al de helft van een mooie strakke muur..
Koop je rotzooi vooral bij bouwmarkten... |:(
pi_174169141
Gewoon bij de action halen, je techniek is belangrijker dan de kwaliteit van de rollers. De roller moet nat blijven zonder dat de verf gaat vloeien. Bezemsteel in de roller en het liefst werken met een verfblik.

Een brede roller werkt echt niet sneller en een dure roller ook niet.
pi_174169363
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:32 schreef machtpen het volgende:
Een brede roller werkt echt niet sneller en een dure roller ook niet.
Hartgrondig mee oneens. Ik heb heel wat wanden gelatext en begon met GPK rollers. Ben overgestapt op Meesterhand en dat gaf een aanzienlijk beter latexwerk, minder spetters en betere verdeling van de (Sikkens) latex op de wand. Bezuinig geen ¤10 op een roller; is zonde van je werk en resultaat.
https://www.zamro.nl/prod(...)lers-25-cm-glad-werk
Verder latex ik zonder stok; alles uit de hand en trapje. Emmer boven op trapplateau, wel goed vastzetten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174169595
Dat zit echt tussen je oren, dat is net zoiets als mensen die alleen maar kunnen timmeren met festool. Ben zelf een tijd schilder geweest en het is puur een kwestie van techniek.

Net zoals dat sikkens een overrated merk is , gebruik dan liever een goede latex van sps , het liefst acrylaatdispersie.
pi_174169668
Hoe ‘nieuw’ is je woning? Ons werd aangeraden de eerste 6 maanden niet te verven omdat de muren 6 maanden moesten drogen.
pi_174169763
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:55 schreef GS-Raw het volgende:
Hoe ‘nieuw’ is je woning? Ons werd aangeraden de eerste 6 maanden niet te verven omdat de muren 6 maanden moesten drogen.
Niet "nieuw" meer, alles is gezet etc, daarom wil ik het nu echt netjes maken.

Ontopic, waaaaah, het zal ook eens een keer zo zijn dat men het eens is....
pi_174169907
Wil toch even reageren op die link van radar en de latex test, ik heb hier juist het hele huis met monodek en histor clean gedaan, en dat werkte 100x beter dan die prut van flexa, die niet mooi dekte, en waarvan de flexa clean zelfs een blauwige waas erin heeft zitten.

Heb het plafond van +-70m2 laten doen door een schilder, en die gebruikte sigma, maar het verschil tussen muur en plafond is niet te zien, en die emmers waren 3x zo duur.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:17:15 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174170076
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:51 schreef machtpen het volgende:
Dat zit echt tussen je oren, dat is net zoiets als mensen die alleen maar kunnen timmeren met festool. Ben zelf een tijd schilder geweest en het is puur een kwestie van techniek.

Net zoals dat sikkens een overrated merk is , gebruik dan liever een goede latex van sps , het liefst acrylaatdispersie.
Heeft festool ook hamers dan?
Verder is een goede brede roller (goed gereedschap) het halve werk..
Sikkens is trouwens prima spul, al is er wel meer prima spul..

Verder:
Je bent schilder en hebt ervoor geleerd of je bent geen schilder.. andere smaken zijn er niet.. Schilder geweest klinkt meer alsof je wel eens wat voor iemand hebt geverfd..
pi_174170483
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:51 schreef machtpen het volgende:
Dat zit echt tussen je oren, dat is net zoiets als mensen die alleen maar kunnen timmeren met festool. Ben zelf een tijd schilder geweest en het is puur een kwestie van techniek.

Net zoals dat sikkens een overrated merk is , gebruik dan liever een goede latex van sps , het liefst acrylaatdispersie.
Er is een groot verschil tussen 'alleen maar kunnen werken met topmerk X' en 'topmerk X werkt prettiger en/of sneller en/of geeft een mooier resultaat.

In veel gevallen is bij klusmateriaal absoluut sprake van merkbaar verschil tussen het professionele merk en het spul wat je bij de bouwmarkt geadviseerd krijgt waar ze lekker veel marge op maken.
pi_174170748
Anza antex 25cm roller en wat Wijzonol/Sps/Sigma/Sikkens tex en schilderen maar. Bij voorkeur een emmer met verfrooster gebruiken in plaats van zo'n verfbak.
pi_174171538
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Verder:
Je bent schilder en hebt ervoor geleerd of je bent geen schilder.. andere smaken zijn er niet.. Schilder geweest klinkt meer alsof je wel eens wat voor iemand hebt geverfd..
Voor geleerd ?

Er is al 30 jaar door het onderwijs geen goede schilder meer afgeleverd. De theorie die ze daar dan leren kun je op een paar a4'tjes samenvatten en daar klopt de helft dan niet van. Vingerverven op de sociale dagbesteding leer je meer van.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:22:17 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174171976
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:10 schreef machtpen het volgende:

[..]

Voor geleerd ?

Er is al 30 jaar door het onderwijs geen goede schilder meer afgeleverd. De theorie die ze daar dan leren kun je op een paar a4'tjes samenvatten en daar klopt de helft dan niet van. Vingerverven op de sociale dagbesteding leer je meer van.
Veel woorden om te zeggen dat je geen schilder bent geweest..
pi_174172106
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Veel woorden om te zeggen dat je geen schilder bent geweest..
In de twee componenten dus het echte schilderswerk waar dus geen opleiding voor is. Geldt voor al het industriële schilderswerk.

Verder ben je hier nu gewoon weer een grote mond tegen grote mensen aan het opentrekken. Ga dat maar lekker bij je sneeuwvlokbuddy's doen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:38:47 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174172587
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:25 schreef machtpen het volgende:

[..]

In de twee componenten dus het echte schilderswerk waar dus geen opleiding voor is. Geldt voor al het industriële schilderswerk.

Verder ben je hier nu gewoon weer een grote mond tegen grote mensen aan het opentrekken. Ga dat maar lekker bij je sneeuwvlokbuddy's doen.
_O- ^O^
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:52:49 #52
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_174188832
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:47 schreef usernaamvergeten het volgende:
Bij voorkeur een emmer met verfrooster gebruiken in plaats van zo'n verfbak.
Waarom een verfrooster? Ik heb beiden, maar het verfrooster nooit gebruikt.
Voor de kleine klusjes gebruik zelfs alu folie over het verf bakje.
Goedkoper en minder troep om op te ruimen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:55:49 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174188871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:52 schreef Tieten het volgende:

[..]

Waarom een verfrooster? Ik heb beiden, maar het verfrooster nooit gebruikt.
Voor de kleine klusjes gebruik zelfs alu folie over het verf bakje.
Goedkoper en minder troep om op te ruimen.
Je hebt ook gewoon inlegbakjes/vellen ;)


  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:00:36 #54
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_174188950
Weet ik. Ooit een klein bakje gekocht met tig inlegbakjes. Maar die zijn nu op. :')
pi_174188992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:52 schreef Tieten het volgende:

[..]

Waarom een verfrooster? Ik heb beiden, maar het verfrooster nooit gebruikt.
Voor de kleine klusjes gebruik zelfs alu folie over het verf bakje.
Goedkoper en minder troep om op te ruimen.
Meer verfopname in de roller en betere verdeling van de verf. Voorkomt dat de randen van de roller teveel verf opnemen wat voor strepen zorgt in het schilderwerk.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:06:04 #56
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_174189049
Dank. Volgend jaar weer opnieuw aan de slag, want oplevering nieuwbouw. Dan zal ik het rooster (voor de grote bak) eindelijk gaan benutten.
pi_174189144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:52 schreef Tieten het volgende:

[..]

Waarom een verfrooster? Ik heb beiden, maar het verfrooster nooit gebruikt.
Voor de kleine klusjes gebruik zelfs alu folie over het verf bakje.
Goedkoper en minder troep om op te ruimen.
Werkt met latex e.d. 86 keer beter, dat is niet te doen met die bakkies.

Je neemt dusdanig veel op je roller dat die als een schaats over je bakkie gaat. Dat rooster is ervoor om je overtollige en vooral onevenredige latex eraf te halen zodat je niet gaat slingeren en spetteren.

Alufolie is trouwens wel een handige, ik heb vaker een klusje van niks en dan is je hele verfbakkie of inzetbakkie weer verpest. Ik lak vaak een aantal keer met een inzetbakkie maar dan zijn de ribbels zodanig dichtgeslibd dat hij niet meer bruikbaar is.
Laat die handjes wapperen!
pi_174189492
Voor een beetje acryl- of alkydverf kan een bakje wel. Maar latexen met liters tegelijk is een groot, breed rooster toch wel functioneler.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:43:37 #59
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_174333723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:04 schreef M_V het volgende:
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, en om kosten te besparen niet gestuct of vliesbehang opgehangen, maar op aanraden van vrienden direct geverfd. Achteraf een dom plan (dankjewel vrienden), want het resultaat is erg tegengevallen, maar ok, het zit er nu op. Hoe heb ik het gedaan:
1. Buitenmuren: gaatjes dichtgemaakt, binnenmuren: beetje bijgeplamuurd
2. Alles voorgestreken met voorstrijk (raar roze spul)
3. Latexen maar..... met Histor Monodek Ral 9010
4. En nog een keer...
5. En nog een keer....

Het resultaat is erg vegerig en als je er bijvoorbeeld wat koffie overheen morst, zuigt hij het binnen 1 seconde op, een niet weg te krijgen bruine vlek achterlatend. Wat is hier nou fout gegaan?
1. Het proces was goed, maar het is gewoon prutlatex, koop iets goeds en verf alles nog 1x over
2. Ondergrond niet goed behandeld, waardoor je altijd een zuigende ondergrond houdt
3. Ik kan niet verven
4. Anders, namelijk....

En wat zouden jullie mij als advies geven om het te fixen, en dat het niet te gek wordt qua moeite/kosten? Ik hoef geen tranentrekkend perfecte muur, maar gewoon een mooie muur.
ik snap het niet, hoezo gaten bij een nieuwbouwwoning?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:55:55 #60
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_174334320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef M_V het volgende:
Ok, maar jullie zeggen dus dat dit gewoon te fixen is door:
1. Alles een beetje op te schuren, of hoeft dat niet?
2. Volledige banen te maken met een goede, brede roller, Welke roller raden jullie aan? En een stok gebruiken of steeds trapje op en af (ik ben klein dus kan niet bij die idioot hoge plafonds van tegenwoordig ;-))
3. Goede verf gebruiken (welke?)

En heeft iemand dan een idee hoe het komt dat die muren zo zuigen? Je zou toch zeggen dat na 3 lagen over moet zijn, of komt dat ook door slechte latex?
die foto is niet zo duidelijk. Vegen kunnen komen doordat je niet netjes verft maar dan zie je geen donkere vlekken, dat heb je wel wanneer je muren net gestuct zijn en het nat is. Door vocht dus.

Mijn vorige woning had ook zuigende muren terwijl ze niet nieuw waren. Mss ligt t aan hoe ze gemaakt zijn ofzo.

Laat gewoon een pro langskomen om tips te geven voordat je weer geld uitgeeft aan verf en t daar niet aan ligt.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_174334469
Monodek is niet reinigbaar volgens mij, dus lastig om vlekken te verwijderen zonder de verf stuk te maken.
pi_174335651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:58 schreef M_V het volgende:
Mijn verschil met Blue Note: de "binnenbuitenmuren" zijn spiegelglad, alleen ze zuigen als de neten en zijn vegerig. De "binnenbinnenmuren" zijn iets minder glad, maar dat is het probleem niet, dat vind ik niet zo erg, maar ze zuigen ook als de neten en zijn ook vegerig.

Gek genoeg zou je toch zeggen dat een betonnen muur minder zou moeten zuigen dan een gestucte muur. En 3 lagen latex zouden toch ook wel moeten werken als imitatievoorstrijk?

Upd: Nou heb ik het wel weer voor elkaar gekregen om de allerslechtste latex te kopen die er is: https://radar.avrotros.nl(...)initie-de-slechtste/
Ik dacht: Histor, goed merk, monodek, klinkt goed....

Delen jullie die mening en zo ja, zou dat gewoon de reden kunnen zijn?
slecht materiaal is altijd een reden dat dingen anders lopen dan verwacht.

ik heb op mijn kale betonnen muren achter in de hal het volgende gedaan:
1 x onverdund wijzonol https://www.verfwebwinkel.nl/wijzonol-muurvoorstrijk.html
en gesausd met wijzonol wijzodek https://www.budgetverf.nl(...)jzonol-wijzotex-mat/

is superstrak geworden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')