abonnement Unibet Coolblue
pi_174047727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Probleem is dat social media niet als social media gebruikt worden. Niks mis met Facebook als je het alleen gebruikt om een beetje contact te houden met vrienden en familie over de hele wereld maar als je zo dom het als nieuwsbron te gaan gebruiken dan vraag je om problemen.
Maar dat is actief het beleid van Facebook. Dit zijn geen users die van Facebook vragen om hun het dagelijks nieuws te serveren, dit is Facebook die besloten heeft dat hun platform het venster op de wereld moet zijn van iets van 2 miljard gebruikers. En Facebook wordt net zo hard geplayed door Rusland, maar ook door verknipte geesten zoals dagelijksestandaard.nl. En ik heb niet het idee dat ze in staat zijn het echt te controleren.

Zoals ik iemand het op Reddit zag verwoorden: een paar laissez-faire techbros hebben de doos van Pandora geopend. Lekker hipsteren met hun Segways in playground offices maar ondertussen aan de wieg staan van het groots ondermijnen van het vertrouwen van de burgers in de oude instituten. En ze kunnen het nauwelijks beheersen.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:07:03 #152
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174047753
Facebook is anders het enige medium waar de waarheid op verspreid wordt:

https://www.ninefornews.nl/buitenaards-ruimteschip-aarde-geland/

quote:
Hij zei dat er drie mogelijke verklaringen waren: een hoax, een feeëncirkel of men had een authentiek buitenaards schip gezien.

Volgens dr. Faruk is het uitgesloten dat het een hoax was of dat Ron en zijn ouders een elfencirkel hebben gezien.

Hij legde zijn studie voor aan verschillende wetenschappelijke tijdschriften, maar die wilden hun vingers er niet aan branden.

Hoewel in het onderzoek fysiek bewijs wordt aangedragen, vonden de tijdschriften het onderzoeksonderwerp ‘ongepast’.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 09:07:34 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174047755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar dat is actief het beleid van Facebook. Dit zijn geen users die van Facebook vragen om hun het dagelijks nieuws te serveren, dit is Facebook die besloten heeft dat hun platform het venster op de wereld moet zijn van iets van 2 miljard gebruikers. En Facebook wordt net zo hard geplayed door Rusland, maar ook door verknipte geesten zoals dagelijksestandaard.nl. En ik heb niet het idee dat ze in staat zijn het echt te controleren.

Zoals ik iemand het op Reddit zag verwoorden: een paar laissez-faire techbros hebben de doos van Pandora geopend. Lekker hipsteren met hun Segways in playground offices maar ondertussen aan de wieg staan van het groots ondermijnen van het vertrouwen van de burgers in de oude instituten. En ze kunnen het nauwelijks beheersen.
Laten we wel wezen, de consument heeft ook een eigen verantwoording, de techbro's komen nergens als de sukkels er niet vrolijk in mee gaan. Mensen zijn blijkbaar gewoon ontiegelijk dom en geven zelf alles gratis weg in ruil voor spiegeltjes en kralen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174047797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laten we wel wezen, de consument heeft ook een eigen verantwoording, de techbro's komen nergens als de sukkels er niet vrolijk in mee gaan. Mensen zijn blijkbaar gewoon ontiegelijk dom en geven zelf alles gratis weg in ruil voor spiegeltjes en kralen.
Heel liberaal gedacht, maar social media zijn natuurlijk een goed voorbeeld van function creep waar die techbros geen flauw benul van hebben gehad toen ze er midden jaren '00 mee begonnen. Ik vind het raar om er maar je schouders over op te halen en te zeggen dat het allemaal sukkels zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe als het gekrakeel van de sukkels die zich door misinformatie op social media in de luren laten leggen in toenemende mate het politieke debat gaat bepalen. En al helemaal niet als politici als Wilders, Bosma en Baudet er actief aan mee gaan doen.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:12:43 #155
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174047817
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Heel liberaal gedacht, maar social media zijn natuurlijk een goed voorbeeld van function creep waar die techbros geen flauw benul van hebben gehad toen ze er midden jaren '00 mee begonnen. Ik vind het raar om er maar je schouders over op te halen en te zeggen dat het allemaal sukkels zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe als het gekrakeel van de sukkels die zich door misinformatie op social media in de luren laten leggen in toenemende mate het politieke debat gaat bepalen. En al helemaal niet als politici als Wilders, Bosma en Baudet er actief aan mee gaan doen.
Wat is daar erg aan? Als Nederlanders zich willen laten vertegenwoordigen door politici als Wilders en Baudet dan is dat toch hun goed recht?

Misschien is Harry Mens wel een hele goede senator, dat weet je niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 09:18:49 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174047882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Heel liberaal gedacht, maar social media zijn natuurlijk een goed voorbeeld van function creep waar die techbros geen flauw benul van hebben gehad toen ze er midden jaren '00 mee begonnen. Ik vind het raar om er maar je schouders over op te halen en te zeggen dat het allemaal sukkels zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe als het gekrakeel van de sukkels die zich door misinformatie op social media in de luren laten leggen in toenemende mate het politieke debat gaat bepalen. En al helemaal niet als politici als Wilders, Bosma en Baudet er actief aan mee gaan doen.
Dat doet er wel toe, ik ben het zat om alles maar op "anderen" te gooien, hoe vaak je mensen ook waarschuwt ze blijven gewoon doorgaan met zichzelf tot product te maken wat door anderen dan wel verkocht word.
Alle verantwoording word afgeschoven en als het mis gaat (en zelfs als het niet misgaat maar als ze niet hebben of krijgen wat anderen hebben) dan stemt men op extreem rechtse rattenvangers om "ZE een lesje te leren".

Ja, ik noem het sukkels en ik ben er wel klaar mee eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174047906
quote:
15s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan? Als Nederlanders zich willen laten vertegenwoordigen door politici als Wilders en Baudet dan is dat toch hun goed recht?

Misschien is Harry Mens wel een hele goede senator, dat weet je niet.
Dat is hun goed recht, maar ik vind het wel storend dat er politici zijn die het nablaten van trolls die nonsens en leugens verspreiden gaan normaliseren. Ik kan daar niet zomaar mijn schouders over ophalen.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:25:30 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174047930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is hun goed recht, maar ik vind het wel storend dat er politici zijn die het nablaten van trolls die nonsens en leugens verspreiden gaan normaliseren. Ik kan daar niet zomaar mijn schouders over ophalen.
Het verspreiden van propaganda en desinformatie is al zo oud als de mensheid zelf. De linkse rakkers deden het in de jaren zeventig, de populisten doen het nu in de jaren tien.

Omdat propaganda inherent is aan een politiek stelsel, werkt een democratie pas goed wanneer het stelsel daarmee om kan gaan. Politici als Baudet bestaan, mensen zullen op hem stemmen, hij zal hoog van de toren blazen, hij zal alleen nooit invloed hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174047984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het verspreiden van propaganda en desinformatie is al zo oud als de mensheid zelf. De linkse rakkers deden het in de jaren zeventig, de populisten doen het nu in de jaren tien.

Omdat propaganda inherent is aan een politiek stelsel, werkt een democratie pas goed wanneer het stelsel daarmee om kan gaan. Politici als Baudet bestaan, mensen zullen op hem stemmen, hij zal hoog van de toren blazen, hij zal alleen nooit invloed hebben.
Ik betwijfel of dat wat decennia lang zo geweest is, nu nog opgaat. Met alle respect, jij en ik kennen de wereld van de jaren '70 alleen uit de geschiedenisboekjes. Je kunt niet zonder meer zeggen dat elke linkse of rechtse populist het vandaag de dag hetzelfde zal vergaan als de populisten van vroeger.

De vraag is niet of democratie bestand is tegen populisten. De vraag is of zij bestand is tegen burgers die zich actief laten misinformeren. Vroeger waren er zat mensen die de krant niet lazen. Die deden niet echt mee aan het debat. Tegenwoordig doet vrijwel iedereen mee aan het debat, omdat ze aan alle kanten bestookt worden met informatie waarvan de herkomst niet altijd duidelijk is.

Populisten zijn een symptoom van de test die democratie moet doorstaan, niet de oorzaak.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:42:35 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174048063
quote:
9s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat krijg je dus als je een groep mbo'ers vakbondje laat spelen.
Waar ik me dan weer wel in kan vinden:

quote:
Wij zijn het zat om badinerend te worden aangesproken en te worden behandeld als een nummer door een of andere omhooggevallen HBO-proleet die zichzelf manager (van wat?) mag noemen. Wij zijn het zat om op kinderlijke wijze te horen hoe wij wel of niet moeten zitten, lopen, werken, toiletteren, bellen, controleren, rijden, eten, drinken, denken, staan of kijken.'
Ik moet er ook niet aan denken om voor een hbo-manager te werken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:45:08 #161
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174048093
HBO-proleet?

Dat is echt een term die gebuikt door users van Fok of GeenStijl. Een internetheld dus.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_174048184
Lees net dat Niemoller heeft meegewerkt aan het boek van die Ybeltje. Wat een achterlijke snol.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174048353
Mogge.
Ja doei.
  donderdag 28 september 2017 @ 10:11:30 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_174048390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het verspreiden van propaganda en desinformatie is al zo oud als de mensheid zelf. De linkse rakkers deden het in de jaren zeventig, de populisten doen het nu in de jaren tien.

Omdat propaganda inherent is aan een politiek stelsel, werkt een democratie pas goed wanneer het stelsel daarmee om kan gaan. Politici als Baudet bestaan, mensen zullen op hem stemmen, hij zal hoog van de toren blazen, hij zal alleen nooit invloed hebben.
Alleen werkt het met het internet en het feit dat elke randmongool daar toegang tot heeft nu wel veel sneller en een factor miljoen grootschaliger dan het uitdelen van een stenciltje in de winkelstraat.

Niet meer te vergelijken dus.
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2017 @ 10:19:03 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174048478
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Lees net dat Niemoller heeft meegewerkt aan het boek van die Ybeltje. Wat een achterlijke snol.
Iemand die Ybeltje heet kan je sowieso niet serieus nemen.
Carpe Libertatem
  donderdag 28 september 2017 @ 10:26:34 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_174048584
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Iemand die Ybeltje heet kan je sowieso niet serieus nemen.
Ze wil anders wel serieus graag genomen worden door Sherry.
pi_174048626
quote:
15s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze wil anders wel serieus graag genomen worden door Sherry.
Zo zijn ze, die wijven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174048629
*O*

Tweede bedrijf van gisteren heeft me een bod gedaan, met >3000 meer per jaar, + 2.500 car allowance, + een 2-jaar contract met kans op vast daarna (andere was 1 jaar en 3 maanden, project, einde verhaal, geen car allowance) en... *O*
Ja doei.
  donderdag 28 september 2017 @ 10:31:45 #169
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174048655
Van harte.
  donderdag 28 september 2017 @ 10:32:44 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174048664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
*O*

Tweede bedrijf van gisteren heeft me een bod gedaan, met >3000 meer per jaar, + 2.500 car allowance, + een 2-jaar contract met kans op vast daarna (andere was 1 jaar en 3 maanden, project, einde verhaal, geen car allowance) en... *O*
Nice, ga je t doen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174048677
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nice, ga je t doen?
Ja, het is beter voor m'n verdere carrière en ontwikkeling, in dezelfde stad als m'n man wat verhuizen makkelijker maakt, een grotere uitdaging........ Het is dé baan die ik wilde :o En hij is speciaal voor me gemaakt, want hij bestond nog niet _O-
Ja doei.
  donderdag 28 september 2017 @ 10:34:54 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174048697
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, het is beter voor m'n verdere carrière en ontwikkeling, in dezelfde stad als m'n man wat verhuizen makkelijker maakt, een grotere uitdaging........ Het is dé baan die ik wilde :o En hij is speciaal voor me gemaakt, want hij bestond nog niet _O-
Klinkt.. perfect!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174048729
Gefeliciteerd!
  donderdag 28 september 2017 @ 10:38:53 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174048750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
*O*

Tweede bedrijf van gisteren heeft me een bod gedaan, met >3000 meer per jaar, + 2.500 car allowance, + een 2-jaar contract met kans op vast daarna (andere was 1 jaar en 3 maanden, project, einde verhaal, geen car allowance) en... *O*
*O* gefeliciteerd! :*

Zakgeld voor je auto ook, lief O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 september 2017 @ 10:43:05 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_174048789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, het is beter voor m'n verdere carrière en ontwikkeling, in dezelfde stad als m'n man wat verhuizen makkelijker maakt, een grotere uitdaging........ Het is dé baan die ik wilde :o En hij is speciaal voor me gemaakt, want hij bestond nog niet _O-
Congrats!

Moven naar Leeds dus?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')