Wellicht de OP eens aanpassen,de PB links?quote:
Volgens mij is het hele lijstje ook heel erg gedateerdquote:Op zaterdag 16 september 2017 19:39 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wellicht de OP eens aanpassen,de PB links?
Niet echt mijn dingquote:Op zaterdag 16 september 2017 21:25 schreef monsterd. het volgende:
Je mag ook een hele nieuwe maken hoor?
quote:Op zondag 17 september 2017 08:50 schreef monsterd. het volgende:
Ik kwam gisteren nog wel foto's tegen van mijn eerste auto uit de op .
Zullen we anders allemaal foto's hiervan posten? Dan ga ik nogmaals even terugzoeken!
Ik heb ondertussen auto nummer 10+ op mijn naam .quote:Op zondag 17 september 2017 09:06 schreef JDude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De eerste van welgeteld twee auto's die ooit op mijn naam hebben gestaan .
Van de Lolvo zijn ook wel ergens plaotjes maar niet op fok blijkbaar.
What happened?quote:Op maandag 18 september 2017 10:48 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn eerste auto, in april 2016 gekocht, een Peugeot 306 1.4 XR
[ afbeelding ]
Dat was helaas van korte duur, in juli 2016 was 't einde oefening voor 'm
[ afbeelding ]
Met mijn nieuw verworven vrijheid – want eigen auto – ben ik samen met een vriend op vakantie gegaan naar Zuid-Frankrijk. Op de derde dag dat we daar waren moesten we aardig hard remmen voor de auto voor ons, die stond stil voor een kruispunt voor een auto van rechts of zo. De Land Rover achter ons remde niet op tijd en die is toen – met zo'n lierinstallatie voorop – achterop mijn 306 geknaldquote:
Fitting kun je nieuw niet meer krijgen, FYIquote:Op maandag 18 september 2017 11:26 schreef J.Appleseed het volgende:
Trouwens allejezus zeg, in mijn huidige auto waren er van het derde remlicht 4 van de 10 lampjes kapot. Zag er echt niet uit. Ik dus naar de lokale autoboer wat lampjes halen, met als doel om alle 10 de lampjes vervangen.
In de eerste plaats zit dat remlicht echt op een kutplek, ik moet dus het dak 'openmaken' en dat proces halverwege stopzetten zodat de bovenste helft van de kofferbak open blijft staan.
[ afbeelding ]
Maar dan heeft de auto zoiets van "hey, denk je er wel aan dat je het dak nog helemaal open/dicht moet doen?" dus daar herinnert 'ie me aan met constant gepiep. Oke, ik even al die lampjes verwisseld en even kijken of 'ie het doet.
[ afbeelding ]
Oh ja super dit, nu werkt maar 1 van de 10 lampjes in plaats van 6
Na een uur lang te hebben geprutst met het verbuigen van de connectors en wat contactspray deden alle lampjes het, alleen toen ik het remlicht installeerde deed 1 lampje het weer niet Ik heb 't maar even zo gelaten, mijn god wat frustrerend.
Misschien maar even van een sloper een nieuwe fitting afhalen of zo
Ik kan de onderdelen van het derde remlicht überhaupt niet in de Peugeot Service Box catalogus terugvinden inderdaad. Jij had een 206 hatchback toch? Die hebben sowieso een minder breed remlicht dan de 206 cc, wel jammer want anders was 't erg gemakkelijk geweest om een vervangende te vinden.quote:Op maandag 18 september 2017 18:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fitting kun je nieuw niet meer krijgen, FYI
Volgens mij is de 6350N6 alleen het glas zonder de fitting. De fitting past daar niet eens op! (Heb dat akkefietje al vaker gehad )quote:Op maandag 18 september 2017 19:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik kan de onderdelen van het derde remlicht überhaupt niet in de Peugeot Service Box catalogus terugvinden inderdaad. Jij had een 206 hatchback toch? Die hebben sowieso een minder breed remlicht dan de 206 cc, wel jammer want anders was 't erg gemakkelijk geweest om een vervangende te vinden.
Ik wilde er sowieso een van een sloper afhalen, dus ik had "nieuwe" fitting moeten schrijven Er stond zowel een Peugeot- als een Citroën-logo op deze fitting dus ik verwacht dat die ook in een Xsara Picasso of zo zit.
EDIT
Onderdeelnummer 6350N6 zou het derde remlicht van een 206 cc zijn, volgens Service Box is die nieuw bij Peugeot zo'n 4 tientjes. Morgen toch maar eens langs de dealer gaan
De beschrijving is "STOPLICHT EXTRA", hoop niet dat dat alleen het glas (mijne is sowieso plastic) isquote:Op maandag 18 september 2017 19:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Volgens mij is de 6350N6 alleen het glas zonder de fitting. De fitting past daar niet eens op! (Heb dat akkefietje al vaker gehad )
quote:Op maandag 18 september 2017 19:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De beschrijving is "STOPLICHT EXTRA", hoop niet dat dat alleen het glas (mijne is sowieso plastic) is
[ afbeelding ]
Oh, dus alles wat vetgedrukt is is wel nog in productie maar alles wat niet vetgedrukt is niet?quote:Op maandag 18 september 2017 19:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De 6350N6 is vervangen door de 1611687480, waarbij staat dat het zonder lamphouder en lampen is. De 6350N6 is uit productie genomen.
EDIT: Had jouw servicebox foto niet gezien
Over het algemeen is dit wel zo ja alhoewel de vervangende nummers ook uit productie kunnen zijn.quote:Op maandag 18 september 2017 19:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, dus alles wat vetgedrukt is is wel nog in productie maar alles wat niet vetgedrukt is niet?
Ik ga morgen toch even informeren bij de dealer denk ik, niet dat die dingen toevallig toch nog ergens in een opslagloods liggen of zo.
En, wat zei mijn collega dealer?quote:Op maandag 18 september 2017 19:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, dus alles wat vetgedrukt is is wel nog in productie maar alles wat niet vetgedrukt is niet?
Ik ga morgen toch even informeren bij de dealer denk ik, niet dat die dingen toevallig toch nog ergens in een opslagloods liggen of zo.
Ik ben nog niet geweest!quote:Op woensdag 20 september 2017 09:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En, wat zei mijn collega dealer?
Beschermingsplaatje van het hitteschild wat een beetje los zit? IMO klinkt het niet als een tik in je blok oid. Misschien nog een van de spanrollen ofzo.quote:Op maandag 18 september 2017 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://ufile.io/da7qw
Iemand een idee wat dit piepende geluid kan zijn?
We weten wel weer waar de centjes zitten , ik heb de 206 net over de 370.000. Kan vanaf januari ook al centrum Arnhem niet meer in helaasquote:Op zaterdag 4 november 2017 16:05 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag m’n Clio 3 ingeruild voor een Clio 4! Met 25.000 km en van juni 2016 in de kleur wit. Maandag krijgen we hem al!
Nu zitten de centen er niet meer...quote:Op zaterdag 4 november 2017 16:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
We weten wel weer waar de centjes zitten , ik heb de 206 net over de 370.000. Kan vanaf januari ook al centrum Arnhem niet meer in helaas
Dat is zo'n systeem met TomTom kaarten toch?quote:Op zaterdag 4 november 2017 17:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nu zitten de centen er niet meer...
Verder helemaal compleet: parkeersensoren, 16" lichtmetaal, climate controle, cruise control, etc.
Foto's: https://imgur.com/a/sS3Wd
Jep, ik geloof het wel!quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat is zo'n systeem met TomTom kaarten toch?
Lekker bezig!quote:Op dinsdag 7 november 2017 09:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Naast mijn werk zit een garage en ik moet binnenkort voor een grote beurt en APK. Aangezien ik op 66 kilometer van m'n werk woon, dacht ik dat het handig zou zijn om bij doe garage naast m'n werk de beurt te doen zodat ik geen vervangende auto hoef te regelen/geen vrije dag hoef te nemen. Ik dus even langs voor een prijsindicatie (aangezien er ook nog 2 reparaties moeten gebeuren), die vond ik prima en gelijk een afspraak gemaakt op 7 december.
Toen stapte ik in de auto naar huis en aangesloten in de file realiseerde ik me ineens dat ik hier gedetacheerd zit. Tot 1 december
Even erop terug komend: de R-Link heeft TomTom-kaarten.quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat is zo'n systeem met TomTom kaarten toch?
HERE, daar komen de kaarten van Peugeot ook vandaan. Lekker prijzig!quote:Op zondag 12 november 2017 15:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Even erop terug komend: de R-Link heeft TomTom-kaarten.
De 'Media Nav (Evolution)' heeft kaarten van HERE.
Inmiddels ook al geüpdate
For the record, het is ook niet dat ik sta te kijken van de 550 euro voor de distributieriem maar eerder de 10 jaar interval in vergelijking met de 6-7 jaar die ik doorgaans als advies hoor.quote:Op maandag 20 november 2017 12:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En er zijn auto's waarbij de riem vervangen tegen het dubbele van wat je nu moet betalen aan zit. Het zou voor mij de persoonlijk de afweging zijn hoe lang je nog met de auto gaat doen en of je dan de gok wilt nemen om er mee door te rijden. Het is geen geld wat je terug gaat zien bij de eventuele verkoop, wellicht dat de verkoop van de auto wat makkelijker gaat als je het gedaan hebt. Als je nog van plan bent om jarenlang te rijden, dan is het een belangrijke stap van onderhoud.
Ai! Da's ruk man.quote:Op maandag 20 november 2017 12:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind 10 jaar niet zo schokkend, dat hoor ik eigenlijk vaker voorbij komen dan die 6-7 jaar die jij noemt Mijn auto heeft als advies 180.000 of 10 jaar.
Of eigenlijk moet ik zeggen had Ik heb er 3 jaar en 80k in gereden, maar nu is het ineens voorbij. Ik had ergens vorige week een afspraak stond voor een APK en nieuwe remschijven (aangezien ik dacht dat de oude krom was vanwege trillingen tijdens remmen). Het bleek echter dat de schijf niet krom was, maar dat er een haascheurtje in had gezeten dat door de warmte steeds poreuzer werd. Tijdens de rit naar de garage was het klaar, ik hoorde een knal en ineens was alle remkracht weg (behalve in de laatste millimeter van het pedaal). Bleek dat er gewoon een stuk van de remschijf rondom dat scheurtje was afgebroken
En toen ie eenmaal op de brug stond bleek er véél meer mis mee te zijn en had ik minimaal 3 tot 3,5k moeten investeren om hem rijdend te houden.
Was ook wel te verwachten, het was een auto van maart 2002 met inmiddels iets meer dan 255k op de teller. Ik heb hem dus 3 jaar gehad en 80 van die 255k erop gezet. En omdat het een auto met 235pk was zijn die 80k (en waarschijnlijk die 175k ervoor ook niet) lang niet altijd zachtzinning gegaan
Wel zonde, ik heb in die 3 jaar tijd eigenlijk nooit echt ergens last van gehad, maar nu komt gewoon alles in 1 keer.
En mijn nieuwe auto heb ik met mijn hoofd gekocht in plaats van met mijn hart moet ik bekennen, dus ik ga nu van een Skoda Octavia RS met 235pk naar een Seat Mii met 60pk Zal wel even wennen worden, maar die Mii is in ieder geval wel behoorlijk luxe (al zal ik de stoelverwarming icm leren bekleding van de Skoda wel gaan missen) en ik heb hem net als de Skoda in het rood genomen
Remleidingen poreus, draagarmen voor waren slecht, koelvin sloeg niet meer aan, koppeling zat op het randje van kapot, turbo liep op z'n eind, waterpomp was slecht, slot rechtsachter functioneerde niet meer...quote:Op maandag 20 november 2017 13:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ai! Da's ruk man.
Wat was er dan nog allemaal mee aan de hand? Is dat niet naar voren gekomen tijdens een kleine/grote beurt of zo?
Zo, da's wel even een verschil .quote:Op maandag 20 november 2017 12:48 schreef Irritatie100 het volgende:
En mijn nieuwe auto heb ik met mijn hoofd gekocht in plaats van met mijn hart moet ik bekennen, dus ik ga nu van een Skoda Octavia RS met 235pk naar een Seat Mii met 60pk Zal wel even wennen worden, maar die Mii is in ieder geval wel behoorlijk luxe (al zal ik de stoelverwarming icm leren bekleding van de Skoda wel gaan missen) en ik heb hem net als de Skoda in het rood genomen
Klopt, ik heb een Sport Intense genomen. Dat is wel een vrij volle versie. Behalve wat uiterlijke frutsels, een panoramadak en stoelverwarming is die eigenlijk full-options. Alles wat jij noemt idd en ik heb dan wel cruise control erop. Ook nog smartphonesynchronisatie met een app, ben benieuwd wat dat allemaal voor nieuwerwets gedoe is In die 2002 Skoda was ik blij dat ik een cd-speler had en geen cassettedeck meerquote:Op maandag 20 november 2017 13:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Zo, da's wel even een verschil .
Maar die VAG-drieling zijn prima karretjes op zich. Ik heb er sinds medio januari in 10 maanden tijd 26.000 bijgeklokt op een Up! Ondanks m'n 1m94 stap ik ook na een langere rit nog prima uit. En als je niet de kale basisversie neemt zit er nog best wel wat op (automatische verlichting en ruitenwissers, DAB-radio + bluetooth, USB en SD-cardslot, verwarmde buitenspiegels, ook nog cruise control was helemaal leuk geweest ). Wel wat meer trappen om 'm op gang te houden maar ook dat went .
Bij de 206 GTi (en cc met de GTi-motor) moet het motorblok ook van de motorsteunen af om erbij te kunnen, daar heb ik zelf écht de know-how niet voor. Ik vertrouw mijn lokale garage er wel op dat ze alle gevraagde onderdelen vervangen, maar even vragen of ze de oude onderdelen nog hebben is nooit verkeerd.quote:Op maandag 20 november 2017 15:46 schreef funnywell het volgende:
Die riemen gaan nooit kapot, zijn de overige delen. spanrol, looprol en vooral de waterpomp. Die laatste hebben ze ook bewust verplaatst van multiriem naar distruriem gedeelte. Is nogal een zwak lager vergeleken met een loop of spanrol. Ze lopen vast, riem begint dus te slippen en pats kaput.
Dus altijd oude onderdelen ff willen zien. Vaak doen ze alleen de riem stiekem, is lekker makkelijk.
Doe t zelf, stelt niet zoveel voor. Alleen dat t meeste tijd gaat zitten in alles open te slopen en t gevloek omdat je amper ruimte hebt doordat die motoren tegenwoordig in de breedte liggen. Gelukkig ook noog een RWD staan, dan is t easy. 1,5 uurtje werk en klaar.
10 jaar of 240.000 in mijn gevalquote:Op maandag 20 november 2017 12:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind 10 jaar niet zo schokkend, dat hoor ik eigenlijk vaker voorbij komen dan die 6-7 jaar die jij noemt Mijn auto heeft als advies 180.000 of 10 jaar.
Ik rij inmiddels in een Golf variant 2.0 TDI kilometerslet bj 2017quote:Op zaterdag 16 september 2017 20:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Volgens mij is het hele lijstje ook heel erg gedateerd
Passat was geen optie?quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:17 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik rij inmiddels in een Golf variant 2.0 TDI kilometerslet bj 2017
Neh, ik wilde wat meer opties en dan zou de bijtelling iets te gortig wordenquote:Op dinsdag 21 november 2017 14:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Passat was geen optie?
Ben ook 3 auto’s verder sinds de MX-5 in de OP. Een Mazda 6 touring, BMW 318d Touring en nu ik bijna niet meer rijd weer terug op een knaken Carisma op benzine. Die blijft ook niet lang vermoed ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
Uiteindelijk wel gelukt 366 dagen na inontvangstname .quote:Op dinsdag 7 november 2017 10:15 schreef JDude het volgende:
En in m'n werkskelter ga ik dit jaar net de 30.000 niet halen denk ik. Toch m'n werkgever maar even ingelicht dat ik de vooraf bedachte 25.000 al bijna heb aangetikt.
Nieuwe Fiesta / Polo / Ibiza?quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:54 schreef JDude het volgende:
Ik mag m'n skelter inruilen voor een maatje groter (B-segment zeg maar). Nu nog bedenken wat dan.
Ik vind de achterkant van de nieuwe Polo maar niets... Beetje erg saai en droevig kijkend.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:09 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Nieuwe Fiesta / Polo / Ibiza?
Je moet shinenquote:Op vrijdag 26 januari 2018 18:20 schreef JDude het volgende:
Net even in de Polo gezeten omdat ik toch bij de dealer was voor onderhoud aan de Up. Is wel een kanshebber. Buitenkant hoef ik toch niet tegenaan te kijken .
Nieuwe Polo wordt het inderdaad.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:09 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Nieuwe Fiesta / Polo / Ibiza?
Nul in alle gevallen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 22:57 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo lui,
Hoe groot achten jullie de kans dat, bij waarneming door agent, een boete wordt uitgedeeld voor:
- het één of twee keer (heel) kort uitschakelen van dimlicht (wanneer het voeren van dimlicht verplicht is) eventueel in combinatie met het één of twee keer knipperen met alarmlichten vooraf en/of achteraf (om op deze manier een bestuurder te wijzen op defecte verlichting);
- het één of twee keer kort knipperen met alarmlichten (om 'excuses aan te bieden');
- het als bestuurder van een auto (meerdere malen, hooguit twee maal) snel links-rechts of rechts-links knipperen - geen idee welke volgorde in Nederland het meest gehanteerd wordt - zoals men regelmatig bestuurders van vrachtwagens ziet doen (om zo te 'bedanken')?
Alhoewel ik niet met een agent in discussie zou gaan wanneer ik voor deze handelingen een boete zou krijgen - heeft in discussie gaan met een agent vanwege een boete überhaupt ooit iemand zijn situatie verbeterd? - in verband met het mogelijkerwijs veroorzaken van verwarring, ben ik wel benieuwd of jullie deze goedbedoelde 'berichten in de vorm van licht', in relevante situaties, alsnog als verwarrend/vervelend/irritant zouden ervaren.
Groet
Klinkt goed. De tijd zal het uiteindelijk wel leren.quote:
Geen idee. Meestal lijkt het alsof iedere sjeffeur zelf wat verzint. Ik heb zelf nog een tijdje in het transport gewerkt dus rondom knooppunten en zo wil ik ook nog wel eens moeite doen om een vrachtwagen er even tussen te laten. Knippertje terug is altijd prima. Linksrechtslinks of andersom boeit geen kont.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Klinkt goed. De tijd zal het uiteindelijk wel leren.
Weet je toevallig of het per regio verschilt in welke volgorde van knipperlichten vrachtwagenchauffeurs 'bedanken'? (Triviaal)
Alhoewel ik het woordje vrees wel iets te sterk vind, zou ik zeggen dat 'my old man' daarvan waarschijnlijk de hoofdoorzaak is.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Geen idee. Meestal lijkt het alsof iedere sjeffeur zelf wat verzint. Ik heb zelf nog een tijdje in het transport gewerkt dus rondom knooppunten en zo wil ik ook nog wel eens moeite doen om een vrachtwagen er even tussen te laten. Knippertje terug is altijd prima. Linksrechtslinks of andersom boeit geen kont.
Maar vanwaar die vrees voor een bekeuring eigenlijk?
https://www.om.nl/onderwe(...)heid/meetcorrecties/quote:1. Meetcorrectie
Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:
- bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
- bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.
2. Ondergrens voor bekeuren
Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.
In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je wanneer je in 'drive' zit altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand. Nu is dit geen ramp natuurlijk, maar om (voor de een onzinnige) redenen kom ik liever zonder een dergelijke schok tot stilstand. Als ik 'm dus vlak voor stilstand in 'neutraal' zet kan ik de druk op het rempedaal dermate afbouwen dat er bij stilstand geen schok ervaren wordt.quote:
Maakt geen bips uit, is iets wat gewoon kan, anders hadden ze het wel geblokkeerd. Ik gebruikte de N op dezelfde manier, je kunt hem gewoon in N zeten en uit laten rollen, en ook rollend weer in drive gooien. Hij kijkt naar je snelheid en past daar de trap op aan. De 'koppeling' of governor doet de rest.quote:Op zondag 25 maart 2018 00:02 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je wanneer je in 'drive' zit altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand. Nu is dit geen ramp natuurlijk, maar om (voor de een onzinnige) redenen kom ik liever zonder een dergelijke schok tot stilstand. Als ik 'm dus vlak voor stilstand in 'neutraal' zet kan ik de druk op het rempedaal dermate afbouwen dat er bij stilstand geen schok ervaren wordt.
Maar als blijkt dat dit jammer genoeg schade oplevert aan de versnellingsbak, zal ik het niet doen.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je het te vroeg doet, waarbij je dus uiteindelijk niet tot stilstand hoeft te komen, en 'm vervolgens, terwijl je dus al in beweging bent, in 'drive' moet zetten, dit niet zo gunstig is - tenzij je even een dot gas geeft voordat je 'm in drive zet?
Bedankt voor de reactie!quote:Op zondag 25 maart 2018 01:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt geen bips uit, is iets wat gewoon kan, anders hadden ze het wel geblokkeerd. Ik gebruikte de N op dezelfde manier, je kunt hem gewoon in N zeten en uit laten rollen, en ook rollend weer in drive gooien. Hij kijkt naar je snelheid en past daar de trap op aan. De 'koppeling' of governor doet de rest.
File rijden was altijd een leuk spelletje zonder te remmen; D, N, D, N,.. Kut, toch remmen
Dat vloeiend remmen is gewoon een kwestie van gevoel trouwens.. Rustig aanremmen en dan afbouwen tot je precies genoeg remdruk houdt om hem nét aan tegen te houden. Als je gewoon lineair remt en hem zo doorremt tot stilstand zul je altijd voelen dat de bak hem ook vlotjes ontkoppelt als hij stilstaat, dat is dat rukje wat je ook voelt als je hem in D zet met de rem erop.
ja, en nee.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is in jullie ervaring 'krasstraat' een terechte benaming voor de wasstraat?
Zeker met een mooie Skyline is het waarschijnlijk het gemak niet waard.
Ik ben ook niet echt tevreden met de effectiviteit van de wasstraat; hoogtijd om te investeren in een spons en andere benodigde materialen.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, en nee.
Een autoliefhebber wast zijn auto met een spons.
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 26 maart 2018 19:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als je wax er te lang op laat zitten moet je echt flink boenen. Dus steeds een paneel, even in laten trekken en uitboenen.
Als je ingehaald hebt ga je terug naar de rechterstrook en geef je dus richting aan naar rechts.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Klinkt goed. De tijd zal het uiteindelijk wel leren.
Weet je toevallig of het per regio verschilt in welke volgorde van knipperlichten vrachtwagenchauffeurs 'bedanken'? (Triviaal)
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we een rijdende lichtshow worden!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je ingehaald hebt ga je terug naar de rechterstrook en geef je dus richting aan naar rechts.
Logisch zou dus zijn om daarna links-rechts te doen maar zoals JDude al zegt maakt het geen bal uit.
Ongeacht de volgorde zal het gebaar wel begrepen worden.
Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
Nee, tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we een rijdende lichtshow worden!
Leek me wel leuk voor in het 'Autorijtopic'.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet.
Maar waarom vraag je het dan?
Zo doe ik het ook: maar ik trek er wel altijd een hele middag voor uit, want met de hand waxen is best een intensief klusje.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef Sounddragon het volgende:
Eh? nee man. deed ik gewoon buiten.. je zet hem in de was en na een paar minuten poets je het weer uit.. klaar..
Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:15 schreef vannelle het volgende:
Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
Dat is heel vriendelijk van je maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:03 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)
Soms gaan de vrachtwagens en trekkers daar op de Mehrzweckstreife rijden zodat je er langs kan zonder over de andere weghelft te hoeven.
Dan doe ik ook altijd even rechts-links-rechts knipperen als bedankje.
Dat seintje krijg je wel als je een iets te grote aanhanger achter een ielige Corsa hebt hangen en maar net mee kan met de vrachtagens . Ik hoorde toen even tot de in-crowd van de max 80km/h bestuurders denk ikquote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is heel vriendelijk van je maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.
Ik bedoel: Krijg je een seintje dat je naar rechts kunt? Nee? Dan is bedanken ook compleet overbodig.
Maar ik zou me er niet aan storen, je bent tenminste oplettend bezig in het verkeer en dat alleen is pluspunten waard.
en toch, naief dat ik ben, probeer ik het.quote:
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.quote:Op zondag 8 april 2018 19:26 schreef JDude het volgende:
Het gaspedaal gedoseerd op laten komen Wat bedoel je?
waar haal je die vragen allemaal vandaan man?quote:Op zondag 8 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.
Wanneer je bijvoorbeeld accelereert en vervolgens snelheid wilt verminderen, kan je jouw voet in één keer van het gaspedaal halen of je kan het gaspedaal rustig op laten komen. Ik vroeg me dus af of het afhankelijk van bijvoorbeeld makelij sterk verschilt in hoe de auto reageert op het gaspedaal.
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!quote:Op zondag 8 april 2018 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waar haal je die vragen allemaal vandaan man?
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.quote:Op zondag 8 april 2018 20:08 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!quote:Op maandag 9 april 2018 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.quote:Op maandag 9 april 2018 16:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!
Uiteraard leer je het karakter van een bolide het beste kennen door de nodige kilometers te maken, maar aangezien smaken verschillen ben ik ook vaak nieuwsgierig naar andermans ervaringen.
Dus als iemand weet wat qua snelheid, waarmee je zonder de banden te laten spinnen een rotonde kan passeren, de limiet van een Ferrari F40 is, hoor ik het graag!
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.quote:Op maandag 9 april 2018 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.
Maar ok, dan wachten we rustig even af op de F40 rijders, mijn auto doet er dik 7 seconden over naar de 100, dus ik val sowieso af.
Met een F40 ?quote:Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.
Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Of met een Opel Zafira. Ik zie zo nu en dan stickers van de Nürburgring lay-out op wagens die ik niet zo snel met een circuit zou associëren, maar dat desondanks het een paar leuke minuten zullen zijn geweest geloof ik wel!quote:
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.quote:Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.
Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Tof!quote:Op maandag 9 april 2018 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.
Nurgburgring ook, maar niet recentelijk, en ook niet met deze auto.. we hebben er zelfs een topicreeks over.
PTA / Touristen Fahrten (Nürburgring) deel 6
Op sommige plekken zal +30 wel iets te spannend zijn voor de wat oudere bestuurders, maar vaak zijn de adviessnelheden wel opmerkelijk laag inderdaad.quote:Op maandag 9 april 2018 21:35 schreef JDude het volgende:
Ik heb ongeveer een rondje Ring nodig om de 100 te halen denk ik .
Wel laat ik geen kans onbenut om gegevens te verzamelen voor mijn stelling dat de adviessnelheden bij knooppunten standaard minimaal 30 te laag zijn. Tot op heden nooit teleurgesteld .
Ook lege flesjes en zakjes op de vloer en achterbank?quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend
Van binnen of buiten? Bij mij is het best wel gek, dat mijn appartement een choas is. Terwijl ik mijn auto altijd netjes hou.quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijne is eigenlijk altijd ranzig. Sta ik onder mijn vrienden ook om bekend
Haha, klinkt helaas bekend dit. De 2 is nu ook een rijdend stofwolkje door dat zandquote:Van binnen of buiten? Bij mij is het best wel gek, dat mijn appartement een chaos is. Terwijl ik mijn auto altijd netjes hou.
Yes! Zat elke dag 2 uur in de auto, dan vreet je wat af. Vanaf Mei kan ik op de fietsquote:Op dinsdag 10 april 2018 20:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook lege flesjes en zakjes op de vloer en achterbank?
Tsssss da's geen excuus! Ik heb vorige week nog bijna 7 dagen in m'n bus geleefd (naar Estland en Italië geweest, daarvoor nog Portugal). Ziet er gewoon netjes uit hoor Bij elke stop/tank gewoon even je troep in de bak gooien en het knapt er al flink van op. Heb ook altijd vochtige doekjes er in, dus af en toe even eentje over het dashboard halen en toen ik weer op de zaak was even de stofzuiger er doorheenquote:Op dinsdag 10 april 2018 21:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Yes! Zat elke dag 2 uur in de auto, dan vreet je wat af. Vanaf Mei kan ik op de fiets
Ik geef er ook gewoon niet echt om , wel om de techniek maar verder niet.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tsssss da's geen excuus! Ik heb vorige week nog bijna 7 dagen in m'n bus geleefd (naar Estland en Italië geweest, daarvoor nog Portugal). Ziet er gewoon netjes uit hoor Bij elke stop/tank gewoon even je troep in de bak gooien en het knapt er al flink van op. Heb ook altijd vochtige doekjes er in, dus af en toe even eentje over het dashboard halen en toen ik weer op de zaak was even de stofzuiger er doorheen
Ik wou dat ik dat kon: loop ik naar buiten, zie ik een of andere insect op de motorkap zitten Hup direct eraf blazen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik geef er ook gewoon niet echt om , wel om de techniek maar verder niet.
Ja dat kan natuurlijk haha. Ik heb dat zelf met de buitenkant juist, die mag wel vies zijn. Het is niet zo dat ik elke dag m'n auto of bus uitzuig (zeker niet zelfs). Maar als de mogelijkheid er is pleur ik wel de troep er uit. Matjes klop ik altijd na een ritje even uit (alleen werkbus) en dan eens in de zoveel tijd even uitzuigen. In de file doekje over het dashboard en stuur. Als je ziet hoe snel dat al zwart wordt, is het wel de moeite waard. Maar ik slaap er ook geregeld in dus dan is het wel zo fijn dat het een beetje toonbaar is. Met 150k per jaar flikkert er heeeeeel wat troep inquote:Op dinsdag 10 april 2018 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik geef er ook gewoon niet echt om , wel om de techniek maar verder niet.
Een beetje bestelbuscoureur heeft geen binnenspiegel nodig.quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel!
Klopt! Maar zijspiegels zijn genoeg. Heeft geen nut om achterruit schoon te maken, 5 minuten later was het weer vies. Zelfs de douane in Noorwegen zei niks over de nummerborden, allebei waren niet te lezen toen we de grens over gingen. Hij wilde alleen even in de achterbak kijkenquote:Op dinsdag 10 april 2018 22:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan zie je toch helemaal niks in je binnenspiegel!
Niet eten kan ik wel begrijpen, maar niet drinken klinkt wel wat extreem. Tenzij er tijdens de rit sprake is van een hoop centrifugale krachten, maar ik gok dat het er vrij rustig aan toegaat in de Suzuki!quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
In mijn auto word niet gegeten en gedronken
Haha precies, bij m'n normale auto houd ik het ook bij de voorruit en de voordeuren. Veruit de meeste km's maak ik in de Sprinter V6 van 7,4 meter lang. Zit wel een camera op, wat achteruitrijden toch wel een heel stuk makkelijker maakt. Maar vroegâh deden we dat gewoon zonder. Dus als je een elandje achterop ziet, even zwaaienquote:Op dinsdag 10 april 2018 22:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Een beetje bestelbuscoureur heeft geen binnenspiegel nodig.
Ook de reden dat ik met ijskrabben altijd ophou na de voorruit en voorportieren.
Ik moet nog steeds een isoleerbeker vinden: zaterdag hadden eentje bij ons, van Trivago waar mijn vriendin werkt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:03 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Niet eten kan ik wel begrijpen, maar niet drinken klinkt wel wat extreem. Tenzij er tijdens de rit sprake is van een hoop centrifugale krachten, maar ik gok dat het er vrij rustig aan toegaat in de Suzuki!
Mijn bus heeft ook geen sensors, alleen de camera. De vorige Sprinter had allebei niet en daarvoor weer reed ik veel in een Jumper, die had dan wel een (low res) camera. Daarvoor weer de oude Sprinters en LT's, die hadden niks. Zelfs de dode hoek spiegels zaten er toen niet op, dat was wel irritant.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:22 schreef JDude het volgende:
Ik had destijds niet eens sensors in m'n bussen, laat staan een camera. Wel goed voor de manoeuvreer skills
Gave foto trouwens, waar gemaakt?
Nog steeds koerier?quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:43 schreef JDude het volgende:
Mooi is dat, mits je planning er niet moeilijk over doet. Ik ben op de terugweg van Toulouse ooit eens een eind de Dordogne in gedoken om jeugdvakantieherinneringen op te halen .
Doe mij ook zo'n baan! Alhoewel ik nu op een punt in mijn leven ben dat ik wel graag 's avonds thuis kom bij mijn vriendin en de katten.quote:Op woensdag 11 april 2018 00:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nog steeds koerier?
Ja mijn planning is super makkelijk. Als ik maar geleverd heb, maakt het 'm niet zoveel uit wat ik daarna doe (wel beetje normaal natuurlijk . Heb veel bergpassen al gereden, of door natuurparken in Ierland bijv. Steden bezocht, al is het lastig om de bus te parkeren dus blijft het meestal bij even er doorheen rijden. Op strand liggen of aan een meertje, ook heerlijk. M'n ouders een paar keer bezocht die op vakantie waren, vrienden die in het buitenland wonen. Blijft leuk! Vooral om op nieuwe plekken te komen, maar dat worden er steeds minder natuurlijk haha.
Grappig, mijn eerste vakantie zonder ouders was in Lacanau. Ben heel vaak naar Bordeaux geweest en vaak in de zomer nog even naar Lacanau. Kan m'n bus daar meestal wel kwijt. Even een frisse duik en weer door
Nee, ik heb het 11 jaar geleden een tijdje gedaan rond het afronden van m'n studie, en toen ik na een paar jaar zonder werk kwam te zitten in de crisis mocht ik nog terugkomen. M'n toenmalige huisgenoot werkte hij hetzelfde bedrijf. We halen nog steeds wel eens herinneringen op.quote:
Haha ja ik merk ook wel dat het nu wat lastiger wordt. Mijn vriendin weet niet beter, want dit deed ik al toen ik haar leerde kennen Het lastigste is afspraken maken. Wij doen sneltransport, dus ik hoor meestal pas de dag zelf of ik weg moet. 2 weken terug werd ik op zondagavond om 18:10 gebeld, of ik om 19:30 kon laden voor Portugal. Dus dan moet je haasten en ben je gewoon voor meerdere dagen weg Maar fabriek lag stil, dus ze wilden graag een onderdeel hebben! Wel vet, daar kan ik van genieten, zulke ritjes.quote:Op woensdag 11 april 2018 06:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n baan! Alhoewel ik nu op een punt in mijn leven ben dat ik wel graag 's avonds thuis kom bij mijn vriendin en de katten.
Ah nice, die tijd ben ik ook begonnen ongeveer (12,5 jaar terug). Toen ik m'n studie niet leuk vond, maar ben blijven hangen haha. Kan er nog steeds van genieten. Het heeft heel veel voordelen maar lichamelijk wordt het wel zwaarder. Ben inmiddels echt op veel plekken geweest. Eigenlijk alleen zuidoost Europa niet echt (Bulgarije was het meest verre die kant op). Zeker in de zomer kan ik er van genieten. Lekker de bergpassen rijden of even bij een watertje relaxed. Maar ook winters vind ik vet, door de barre kou en sneeuw enzo. Maakt het weer spannend!quote:Op woensdag 11 april 2018 07:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, ik heb het 11 jaar geleden een tijdje gedaan rond het afronden van m'n studie, en toen ik na een paar jaar zonder werk kwam te zitten in de crisis mocht ik nog terugkomen. M'n toenmalige huisgenoot werkte hij hetzelfde bedrijf. We halen nog steeds wel eens herinneringen op.
Met name in die eerste periode veel internationaal gereden. Tweede keer hoofdzakelijk Benelux, West Duitsland, Noord Frankrijk en Zuid Engeland.
Ja dat zijn de leuke dingen! Heb ook eens een laser voor de ogen naar Londen moeten brengen. Ook een keer allemaal losse troep wat in Rotterdam de boot had gemist, dus moest die boot 'inhalen' (gaan niet zo snel natuurlijk). Moest toen in noord Italië bijladen en de spullen in Napels lossen. Soms kom je ook bij leuke mensen die gewoon blij met de levering zijn. Vaak de kleinere bedrijfjes of particulieren. Dat ze je meenemen om te ontbijten in een café of een taartje ergens eten. Had dat ook toen van een wedstrijd zeiljacht het zeil was gescheurd en moest toen snel een nieuwe naar Genua brengen.quote:Op woensdag 11 april 2018 13:33 schreef JDude het volgende:
Bijzondere ladingen ook altijd leuk ja. Keer een (deel van een) MRI scanner, of een legergroene kist met onbekende inhoud die van vliegbasis naar vliegbasis moest.
Spoedje Zuid-Frankrijk met alleen de wandsteunen voor drie grote flatscreens . Waren ze vergeten mee te sturen denk ik.
Ja dat soort plekken zijn altijd rot. Heb ook een tijd G-star winkels bevoorraad met een BE-trailer. Zijn altijd winkels in het drukke centrumquote:Op woensdag 11 april 2018 13:57 schreef JDude het volgende:
Ook mooi was een van de eerste showmodellen van een Sony 80" 4K tv naar hun winkel in Parijs. Lossen aan een drukke weg en over een hobbelige keienstoep de zaak in. Zelden zo blij geweest met m'n afgetekende CMR.
gewoon gas erop man 😜quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:53 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[ afbeelding ]
Stel je hebt bij onze oosterburen op de snelweg dit bord gemist. Moet je dan wachten tot (na) de volgende invoegstrook om er zeker van te zijn of er nog een snelheidslimiet is, of hoort er in het geval van een snelheidslimiet er om de zoveel kilometer een bord geplaatst te zijn dat de limiet aangeeft?
is een Saxo kleiner dan een 206 dan?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga vandaag waarschijnlijk kijken bij een andere auto. De 206 heeft een tik in de motor en ik ga er geen geld meer instoppen. Deze week begonnen aan een nieuwe baan op fietsafstand dus we gaan over naar een kleine benzineauto. Vandaag kijken bij een Saxo 1.4.
Ja het is wel een stukje kleiner. Ook in gewicht scheelt het één of twee klasses. Eerst maar kijken of het wat is en of de vriendin ermee overweg kanquote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is een Saxo kleiner dan een 206 dan?
Je had ook een diesel toch? Snap het wel. Wij hebben ook weer een stapje terug gedaan: kleine Ibiza 6k2 erbij gekocht.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga vandaag waarschijnlijk kijken bij een andere auto. De 206 heeft een tik in de motor en ik ga er geen geld meer instoppen. Deze week begonnen aan een nieuwe baan op fietsafstand dus we gaan over naar een kleine benzineauto. Vandaag kijken bij een Saxo 1.4.
Ja klopt, en er zit een vette ratel in de motor.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je had ook een diesel toch? Snap het wel. Wij hebben ook weer een stapje terug gedaan: kleine Ibiza 6k2 erbij gekocht.
Dat noemen ze gewoon Franse charmequote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja klopt, en er zit een vette ratel in de motor.
+1,quote:Op zaterdag 5 mei 2018 15:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat noemen ze gewoon Franse charme
Net zoals het soms lastig in z’n achteruit krijgen van de 206.quote:
En ik ben een Saxo rijker! Bij twee geweest vandaag en de tweede is hem geworden. Jaar APK, werkende(!) airco, 140.000 km en de laatste 10 jaar van dezelfde eigenaar. Wel wat dingetjes om te doen maar goed.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 15:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat noemen ze gewoon Franse charme
Blijft in dat budget altijd wel joh. Airco en de kmstand zijn dan weer mooi meegenomen. Gefeliciteerd! Pics?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 17:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En ik ben een Saxo rijker! Bij twee geweest vandaag en de tweede is hem geworden. Jaar APK, werkende(!) airco, 140.000 km en de laatste 10 jaar van dezelfde eigenaar. Wel wat dingetjes om te doen maar goed.
Zal morgen even kijken of ik ergens even in een wasbox kan want hij is vuil , kan ik gelijk wat plaatjes schieten.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 18:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Blijft in dat budget altijd wel joh. Airco en de kmstand zijn dan weer mooi meegenomen. Gefeliciteerd! Pics?
Misschien een idee je plaat even te verwijderen?quote:Op zondag 6 mei 2018 19:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Nog ongewassen maar dit is het apparaat.
[ afbeelding ]
Waarom? Wat maakt het uit dat mensen weten wat mijn kenteken is?quote:Op zondag 6 mei 2018 20:29 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Misschien een idee je plaat even te verwijderen?
Een Saxo is een 106 met andere logo's.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is een Saxo kleiner dan een 206 dan?
Schijnbaar niet, anderen vergeten dat het toch een stukje privacy is dat ze zo weggeven op het internetquote:Op zondag 6 mei 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt het uit dat mensen weten wat mijn kenteken is?
ah ok, ik dacht eigenlijk zelfde klasse, maar das dan wel een maatje kleiner iddquote:Op zondag 6 mei 2018 20:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Een Saxo is een 106 met andere logo's.
Dus ja, duidelijk een stapje kleiner.
maar ondertussen wel allemaal een gsm in hun zak die zo'n beetje kan zien of je naar de dames of herenplee gaat in een restaurant.. Maar je kenteken op interwebs is levensgevaarlijkquote:Op zondag 6 mei 2018 20:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt het uit dat mensen weten wat mijn kenteken is?
hihi, hij zei privacy en internet in één zinquote:Op zondag 6 mei 2018 20:59 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Schijnbaar niet, anderen vergeten dat het toch een stukje privacy is dat ze zo weggeven op het internet
Zet je aluhoedje maar op. Zoals SD al zegt is privacy toch maar relatief. Met IP trackers kom je soms ook al redelijk in de buurt van de buurt waar mensen wonen.quote:Op zondag 6 mei 2018 20:59 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Schijnbaar niet, anderen vergeten dat het toch een stukje privacy is dat ze zo weggeven op het internet
Nou ik heb ze nu naast elkaar staan en t valt nog wel iets mee. De 206 is wat breder en de kofferbak is iets ruimer. De deuren van de 206 zijn wel gigantisch vergeleken met die van de Saxo.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ah ok, ik dacht eigenlijk zelfde klasse, maar das dan wel een maatje kleiner idd
Maar de deuren van een (tweedeurs) 206 zijn ook gewoon gigantischquote:Op zondag 6 mei 2018 21:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou ik heb ze nu naast elkaar staan en t valt nog wel iets mee. De 206 is wat breder en de kofferbak is iets ruimer. De deuren van de 206 zijn wel gigantisch vergeleken met die van de Saxo.
Ja die kwamen nog wel eens ergens tegenaan . Vooral als mensen niet normaal kunnen parkeren en zowat in jouw vak staanquote:Op zondag 6 mei 2018 21:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar de deuren van een (tweedeurs) 206 zijn ook gewoon gigantisch
En dan moest je jezelf er alsnog in wringen.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja die kwamen nog wel eens ergens tegenaan . Vooral als mensen niet normaal kunnen parkeren en zowat in jouw vak staan
Mwah.. k heb een driedeurs 206 gehad, maar die nu in m'n C30 zitten zijn nog wel een maatje groter. Sommige parkeergarages kan ik niet overal staan ivm plaatsing van palen naast de plaatsenquote:Op zondag 6 mei 2018 21:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar de deuren van een (tweedeurs) 206 zijn ook gewoon gigantisch
Kijk eens naar het verschil in stoelen..quote:Op zondag 6 mei 2018 21:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou ik heb ze nu naast elkaar staan en t valt nog wel iets mee. De 206 is wat breder en de kofferbak is iets ruimer. De deuren van de 206 zijn wel gigantisch vergeleken met die van de Saxo.
Ik ben redelijk breed van onder (heb gewoon een beste reet ), dat was soms bij de 206 oncomfortabel. Bij de Saxo tot nu nog geen probleem, stoelen zitten ook niet verkeerd. Je voelt alleen wat speling op de rugleuning bij remmen en gasgeven. Heb nog wel wat punten om aan te rommelen.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Kijk eens naar het verschil in stoelen..
In mijn 106je had ik stoelen van misschien 70cm breed of zo. Die in 206 hadden dikke zijwangen.
Dikte van de deuren is ook een heel groot verschil. De dikte van de 206 deur is misschien wel 10-15cm op het dikste punt. Bij de 106 was dat misschien 6-7 cm
Dealer van het VAG concern. Kom ik aanzetten met een Frans koekblikquote:
Ai.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dealer van het VAG concern. Kom ik aanzetten met een Frans koekblik
Vind vrij veel nieuwe auto's niet zo spannend eigenlijk. Nu hou ik het ook niet zo bij, maar wat ik zie rijden word ik niet warm van.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ai.
Ach, beter dan die nieuwe Polo, wat een saaie auto is dat om te zien...
Ik ben nog wel op m'n Clio. Het enige aan te merken is dat de 0.9 TCE toch lang niet zo zuinig is als op papier.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind vrij veel nieuwe auto's niet zo spannend eigenlijk. Nu hou ik het ook niet zo bij, maar wat ik zie rijden word ik niet warm van.
Ohjee, heb je dr bezwangerd? De natte krant kan dus raakschieten!quote:Op zondag 6 mei 2018 21:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ben nog wel op m'n Clio. Het enige aan te merken is dat de 0.9 TCE toch lang niet zo zuinig is als op papier.
Blij dat ik hem een half jaar geleden gekocht heb en dat hij ISO-fix heeft voor het aankomend kinderzitje!
Ja, kan wel een poetsbeurt gebruiken want onder het vuil zitten allemaal stipjes op de lak en het dak is dof. Misschien donderdag even in de schaduw van de flat doen.quote:
Had ik ook gezien en snap niet waarom, degene waar ik hem van heb gekocht was wel sinds 2010 al eigenaar van de auto. Hij heeft eerlijk alle dingen laten zien wat hij wist en kwam goed van vertrouwen over. Zo niet dan weet ik hem te vinden, woont hier in het dorpquote:Op zondag 6 mei 2018 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zie alleen dat de RDW 'geen oordeel' geeft over de tellerstand?
Jazekerquote:Op zondag 6 mei 2018 22:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ohjee, heb je dr bezwangerd? De natte krant kan dus raakschieten!
[..]
Ja, kan wel een poetsbeurt gebruiken want onder het vuil zitten allemaal stipjes op de lak en het dak is dof. Misschien donderdag even in de schaduw van de flat doen.
[..]
Had ik ook gezien en snap niet waarom, degene waar ik hem van heb gekocht was wel sinds 2010 al eigenaar van de auto. Hij heeft eerlijk alle dingen laten zien wat hij wist en kwam goed van vertrouwen over. Zo niet dan weet ik hem te vinden, woont hier in het dorp
Geen NAP en geen boekjes, van een particulier gekocht die nu een Partner hebben gekocht omdat hond . Zal morgen eens kijken naar dat NAP rapport.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Jazeker
Geen NAP erbij? Die kan je toch opvragen? Kun je zien waar 't misgegaan is.
https://www.rdw.nl/partic(...)lerrapport-aanvragenquote:Op zondag 6 mei 2018 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geen NAP en geen boekjes, van een particulier gekocht die nu een Partner hebben gekocht omdat hond . Zal morgen eens kijken naar dat NAP rapport.
Lol kan alleen tussen 7.30 en 21.30quote:Op zondag 6 mei 2018 22:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
https://www.rdw.nl/partic(...)lerrapport-aanvragen
Voor die 2,04 euro is wel het bekijken waard
Er zit zeker nog iemand persoonlijk die aanvragen te verwerken...quote:
Over twee maanden haal ik er eentje op. Maar kan me voorstellen dat het niet je eerste keuze is als je van spannend design houdt, inderdaad.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:48 schreef Goddelijker het volgende:
Ai.
Ach, beter dan die nieuwe Polo, wat een saaie auto is dat om te zien...
Dat zalquote:Op zondag 6 mei 2018 22:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Er zit zeker nog iemand persoonlijk die aanvragen te verwerken...
Ik denk dat je daarvoor eigenlijk twee producten nodig hebt.quote:Op maandag 7 mei 2018 12:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat zal
Jij bent wel van t poetsen toch? Weet jij een niet al te duur middel om doffe lak weer wat te laten glimmen? Dak is dof en op de motorkap zit wat vuiligheid op de lak wat met wassen niet weg gaat.
Geen idee , had wat van Turtle Wax gehaald bij de bouwmarkt maar natuurlijk precies het verkeerdequote:Op maandag 7 mei 2018 19:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarvoor eigenlijk twee producten nodig hebt.
Want vuiligheid moet je eerst verwijderen. En laten glimmen kun je weer beter met een ander product.
Hebben ze niet iets op je werk?
Ik doe er de laatste tijd ook vrij weinig mee.quote:Op maandag 7 mei 2018 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geen idee , had wat van Turtle Wax gehaald bij de bouwmarkt maar natuurlijk precies het verkeerde
Geen idee, het zijn allemaal witte stipjes en mijn schoonpa had nog een beetje oude cleaner/polish ofzo en daarmee ging het er met wat moeite wel af. Daarnaast is de lak gewoon een beetje dof.quote:Op maandag 7 mei 2018 20:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik doe er de laatste tijd ook vrij weinig mee.
Maar wat zit er op de auto dan wat er niet af wil? Hars?
Voor een doffe lak zou je toch echt moeten polijsten, of een product zoals: Autoglym Super Resin Polish.quote:Op maandag 7 mei 2018 20:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geen idee, het zijn allemaal witte stipjes en mijn schoonpa had nog een beetje oude cleaner/polish ofzo en daarmee ging het er met wat moeite wel af. Daarnaast is de lak gewoon een beetje dof.
Staat ie ook op maar ook geen reacties. Denk dat ik straks wat sloperijen bel in de omgeving.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 08:02 schreef monsterd. het volgende:
100 voor de moeite? Misschien kun je hem voor kleingeld op een Facebook groep zetten. Mijn zusje heeft zo eens succesvol haar Ka verkocht.
Hier op FOK! in V&A proberen? Misschien zoekt Braddie nog wel een auto.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 10:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Staat ie ook op maar ook geen reacties. Denk dat ik straks wat sloperijen bel in de omgeving.
Ga ik vanavond even proberen , de eerste sloop die ik belde geeft 75 euro :/quote:Op vrijdag 11 mei 2018 10:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hier op FOK! in V&A proberen? Misschien zoekt Braddie nog wel een auto.
Wat verwacht/hoop je te krijgen?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 12:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ga ik vanavond even proberen , de eerste sloop die ik belde geeft 75 euro :/
https://www.circuitzandvoort.nl/nl/zelf-rijden/vrijrijdenquote:Op vrijdag 11 mei 2018 12:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ga ik vanavond even proberen , de eerste sloop die ik belde geeft 75 euro :/
Nouja ik verwachte eigenlijk rond de 150. Mijn charmante wederhelft heeft een paar andere gebeld en die gaven 100 minimaal. Denk dat we hem gewoon gaan wegbrengen morgen, elke maand dat hij hier staat kost ook 100 euro.quote:
Wel mooie auto’s die Clio’s?quote:Op zondag 6 mei 2018 21:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ben nog wel op m'n Clio. Het enige aan te merken is dat de 0.9 TCE toch lang niet zo zuinig is als op papier.
Blij dat ik hem een half jaar geleden gekocht heb en dat hij ISO-fix heeft voor het aankomend kinderzitje!
Ja, lichtblauwe 206. Daarna zwarte Clio 3 en nu een witte Clio 4.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 17:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel mooie auto’s die Clio’s?
Je had eerst een 206 toch, vroeger ?
Gevoelsmatig ben ik hier heel lang niet geweest xD
Yes, twee weken terug weggebracht en ¤100,- voor gekregen. Kan ik nu mijn tijd en moeite in de Saxo steken. Die valt qua verbruik ook best mee! De eerste (volle) tank hebben we 1 op 15,9 gereden, voornamelijk snelweg en de airco ook gebruikt. Die stinkt trouwensquote:
Nice! Diesel ? Een station of hatchback?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 18:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, lichtblauwe 206. Daarna zwarte Clio 3 en nu een witte Clio 4.
0.9 TCe, benzine, hatchback.quote:Op zondag 27 mei 2018 17:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nice! Diesel ? Een station of hatchback?
Die zijn best rap nog of niet? Leest er wel vaak goeie dingen over!quote:
Het zijn leuke blokken, evt ook te chiptunen. Alleen niet zo zuinig als op papier, tenminste met mijn voet.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die zijn best rap nog of niet? Leest er wel vaak goeie dingen over!
Wat realiseer je qua verbruik? Je rijdt vrij pittig dan?quote:Op zondag 27 mei 2018 19:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het zijn leuke blokken, evt ook te chiptunen. Alleen niet zo zuinig als op papier, tenminste met mijn voet.
Een VW Up! toch?quote:Op zondag 27 mei 2018 20:39 schreef JDude het volgende:
Tja, fabrieksopgave...
1:24,4 beweren ze van m'n skelter. 1:17,5 komt meer in de buurt. Al zal die zware rechtervoet ook niet helpen nee .
Die nieuwe Polo is ook echt groot! Wat voor kleur/motor heb je genomen?quote:Op zondag 27 mei 2018 20:48 schreef JDude het volgende:
Beide correct. In de zomervakantie de nieuwe ophalen als het goed is.
Voor een A-segmenter heeft de Up! me positief verrast als kilometervreter maar in z'n grotere broer wordt het toch wat relaxter rijden.
1:15,8, dus valt nog wel mee. Met redelijk veel stad- en filerijden.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat realiseer je qua verbruik? Je rijdt vrij pittig dan?
Eerst dieselde je toch?
Ik ook maar een keer, met m'n Clio III destijds. Toen ik zonder werk kwam te zitten weggedaan vanwege de hoge vaste lasten en dat was toch wel jammer. Verdomd fijne auto was dat verder.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:10 schreef Goddelijker het volgende:
Nee, ik heb nooit gedieselt (in m’n eigen auto).
Ik vond m’n Clio III niet de meest fijne auto. Veel meer plezier gehad van m’n 206 en nu de Clio IV.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:26 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik ook maar een keer, met m'n Clio III destijds. Toen ik zonder werk kwam te zitten weggedaan vanwege de hoge vaste lasten en dat was toch wel jammer. Verdomd fijne auto was dat verder.
Ooh dat valt best mee! net verbruik wel.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
1:15,8, dus valt nog wel mee. Met redelijk veel stad- en filerijden.
Nee, ik heb nooit gedieselt (in m’n eigen auto).
Klinkt mooi! Oranje is wel heftig :pquote:Op zondag 27 mei 2018 21:24 schreef JDude het volgende:
Ja qua formaat ongeveer een Golf IV geloof ik. Gekozen voor Deep Black Pearl (zwart dat verdomd leuk glimt, als 'ie schoon is tenminste ), 1.0 TSI met 95 paarden.
M'n proefritwagen was knaloranje, ook nog heel even over gedacht. En zag er laatst een in blauw, dat staat 'm ook fraai. Maar goed, volgende keer dan maar .
Gisteren getankt, ongeveer 1 op 17-18! Dat haalde ik soms met de diesel ookquote:Op zondag 27 mei 2018 21:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
1:15,8, dus valt nog wel mee. Met redelijk veel stad- en filerijden.
Nee, ik heb nooit gedieselt (in m’n eigen auto).
Netjes! Hij bevalt goed dus?quote:Op maandag 28 mei 2018 10:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gisteren getankt, ongeveer 1 op 17-18! Dat haalde ik soms met de diesel ook
Valt me niet tegen nee op de kraakjes en rammels die ik niet kan thuisbrengen na danquote:
Nice is deze jonger/luxer dan?quote:Op maandag 28 mei 2018 21:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Valt me niet tegen nee op de kraakjes en rammels die ik niet kan thuisbrengen na dan
Het voelt weer een beetje als thuiskomen om eerlijk te zijn naar de Citroën AX en Peugeot 106 die ik heb gehad (is ook nagenoeg hetzelfde). Alleen zit hier meer aan wat kapot kan
De AX was van 92, de 106 van 94. De Saxo is van 2001 en een jaar ouder dan de 206 die ik had. Qua luxe ook vergelijkbaar maar nu wel werkende aircoquote:
Ah wel een stuk nieuwer dan.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De AX was van 92, de 106 van 94. De Saxo is van 2001 en een jaar ouder dan de 206 die ik had. Qua luxe ook vergelijkbaar maar nu wel werkende airco
1.1 multipoint. Niet snel, wel voordelig . En mijn vriendin rijdt er liever mee dan met de 206. Goede keus dus!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah wel een stuk nieuwer dan.
Werkende airco is geen luxe met dit weer wat voor motor heb je in de Saxo?
Inderdaad dan! Rijdt ie vriendelijker dan een 206 dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
1.1 multipoint. Niet snel, wel voordelig . En mijn vriendin rijdt er liever mee dan met de 206. Goede keus dus!
Dat niet zo zeer, het zicht is beter. Een 206 heeft best wel grote dode hoeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad dan! Rijdt ie vriendelijker dan een 206 dan?
Zou je helemaal niet denken bij een 206 eigenlijk, lijkt zo overzichtelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, het zicht is beter. Een 206 heeft best wel grote dode hoeken.
Valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer, het zicht is beter. Een 206 heeft best wel grote dode hoeken.
Vind dat bij de A-stijlen beste onoverzichtelijke hoeken zitten.quote:
Ja, dat is wel waar. Heb daar ook wel eens bijna een fietser gemist omdat ie er dan precies achter blijft fietsen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind dat bij de A-stijlen beste onoverzichtelijke hoeken zitten.
Mooi interieur eigenlijk!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is wel waar. Heb daar ook wel eens bijna een fietser gemist omdat ie er dan precies achter blijft fietsen.
Maar in m'n nieuwe Clio is die hoek ook best aanwezig:
[ afbeelding ]
Vind de meeste nieuwere auto's een stuk onoverzichtelijke dan de "oudjes". Maarja er moet ook steeds meer in zitten.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is wel waar. Heb daar ook wel eens bijna een fietser gemist omdat ie er dan precies achter blijft fietsen.
Maar in m'n nieuwe Clio is die hoek ook best aanwezig:
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook met de Kangoo en Renault Traffic, enorme dode hoeken achter de A stijl. Wat ik de laatste tijd doe is een paar meter van de stopstreep wegblijven. Bij verkeerslichten heeft dat, als je dus voorop staat, ook een bijkomend voordeel dat je beter op het groene licht kan anticiperen. Als je een kruispunt een beetje kent (of zoals ik onderhand een verkeerslichten-fluisteraar bent), kan je al eerder beginnen met kruipen/optrekken en ben je eigenlijk overal als eerste weg Zeker met een bestelwagentje wel handig, want wil je in de stroom nog van rijrichting veranderen, laat niemand je er tussen want niemand wil die bestelwagen voor zich hebbenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind de meeste nieuwere auto's een stuk onoverzichtelijke dan de "oudjes". Maarja er moet ook steeds meer in zitten.
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...quote:Op woensdag 30 mei 2018 08:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met de Kangoo en Renault Traffic, enorme dode hoeken achter de A stijl. Wat ik de laatste tijd doe is een paar meter van de stopstreep wegblijven. Bij verkeerslichten heeft dat, als je dus voorop staat, ook een bijkomend voordeel dat je beter op het groene licht kan anticiperen. Als je een kruispunt een beetje kent (of zoals ik onderhand een verkeerslichten-fluisteraar bent), kan je al eerder beginnen met kruipen/optrekken en ben je eigenlijk overal als eerste weg Zeker met een bestelwagentje wel handig, want wil je in de stroom nog van rijrichting veranderen, laat niemand je er tussen want niemand wil die bestelwagen voor zich hebben
Dat is omdat de meeste Nederlanders geen geduld in het verkeer hebben. Allemaal van die haantjes in het verkeer. Sinds ik dit doe, is het aantal fietsers in dode hoek van de A stijl zo goed als niet meer voorgekomen. En 9 van de 10 keer ben ik ook gelijk weg bij groen, de rest achter mij op zo'n 10/20 meter. Dus die korte tijd van irritatie was ook nergens voor nodig Wat ik persoonlijk veel irritanter vind zijn mensen, de bmw's Mitsu PHEV bijvoorbeeld, die op voorhand al links voorsorteren terwijl rechter rijstrook vrij is. Dan kruip ik naar het verkeerslicht toe, op de rechter rijstrook en vanuit de tweede versnelling is hetquote:Op woensdag 30 mei 2018 10:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...
Inderdaad, kom je aanzeilen met bus en grote aanhanger en dan sta je vervolgens alles te blokkeren omdat er mensen zo nodig een beetje afstand moeten houden.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...
Dat idd, zeker omdat sommige lussen je dan niet oppikken. Ik ben na 3 cycli ook wel eens uitgestapt om de auto vooraan te manen tot de streep door te rijden. Toen werd het meteen groen...quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Sorry maar het is echt rete irritant voor de bestuurders achter je, als je een paar meter voor de stopstreep stopt...
Dat uiteraard wel dat ik wel op de lus sta. En ik heb het hier over de kleinere bestelwagens, de Kangoo en Traffic, we hebben ook een Master, maar bij die bus is de dode hoek minder een probleem en daarbij niet zo snel, dus dan zou ik mensen inderdaad in de weg zitten. Aanhangers gebruiken we niet.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat idd, zeker omdat sommige lussen je dan niet oppikken. Ik ben na 3 cycli ook wel eens uitgestapt om de auto vooraan te manen tot de streep door te rijden. Toen werd het meteen groen...
Wat ik wel probeer te doen is genoeg ruimte houden tot de bumper voor me, zodat ik er zonder steken achter vandaan kan.
Een rotonde is wat anders dan een stoplicht, waar stoppen bij een stoplicht een functie heeft ivm de lus. Dat je bij een rotonde rustig aan doet teneinde door te kunnen rijden is begrijpelijk. Maar als jij niet kunt zien voor een stoplicht dat er fietsers staan dan kijk je wellicht ook niet ver genoeg voorruit.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is omdat de meeste Nederlanders geen geduld in het verkeer hebben. Allemaal van die haantjes in het verkeer. Sinds ik dit doe, is het aantal fietsers in dode hoek van de A stijl zo goed als niet meer voorgekomen. En 9 van de 10 keer ben ik ook gelijk weg bij groen, de rest achter mij op zo'n 10/20 meter. Dus die korte tijd van irritatie was ook nergens voor nodig Wat ik persoonlijk veel irritanter vind zijn mensen, de bmw's Mitsu PHEV bijvoorbeeld, die op voorhand al links voorsorteren terwijl rechter rijstrook vrij is. Dan kruip ik naar het verkeerslicht toe, op de rechter rijstrook en vanuit de tweede versnelling is het
Anticiperen anno 2018. En gek genoeg, heb ik het mensen in Engeland bij rotondes ook zien doen. Niet bij de stopstreep staan maar een paar meter ervoor, kan je de situatie beter overzien en als je een gat ziet komen er direct op kunnen reageren + wat meer ruimte voor human errors
Ik bedoel ook andersom. Als er een lang voertuig achter je staat is het voor alle weggebruikers prettig als de auto's lekker compact voor het stoplicht staan. Anders blokkeer je met je lange voertuig heel makkelijk verkeer wat naar de rechter of linkerafslag.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat uiteraard wel dat ik wel op de lus sta. En ik heb het hier over de kleinere bestelwagens, de Kangoo en Traffic, we hebben ook een Master, maar bij die bus is de dode hoek minder een probleem en daarbij niet zo snel, dus dan zou ik mensen inderdaad in de weg zitten. Aanhangers gebruiken we niet.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag de Twingo van m'n vriendin ingeruild en er een Hyundai i10 voor terug gekocht!
Congratz, maar vanwaar zo’n overstap?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag de Twingo van m'n vriendin ingeruild en er een Hyundai i10 voor terug gekocht!
Proefrit goed! Hij komt pas over twee weken.quote:
2008 vs 2013, 85000 vs 24000 km, 3 deurs vs 5 deurs en gewoon een stuk luxer.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 21:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Congratz, maar vanwaar zo’n overstap?
Bijzondere kleur als je voor dat blauw als hierboven bent gegaan! Motorisch is ie ook wel pittiger denk ik ?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 22:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Proefrit goed! Hij komt pas over twee weken.
zelfde kleur ook?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 22:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
2008 vs 2013, 85000 vs 24000 km, 3 deurs vs 5 deurs en gewoon een stuk luxer.
Eigenlijk deze auto, alleen dan een andere:
https://www.autowereld.nl(...)b-27469864/foto.html
Hij is zeker blauw (en voor de vrouw)quote:Op zaterdag 2 juni 2018 23:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bijzondere kleur als je voor dat blauw als hierboven bent gegaan! Motorisch is ie ook wel pittiger denk ik ?
Dat zou hem zeker wel goed staanquote:Op zaterdag 2 juni 2018 23:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zelfde kleur ook?
Dat ding in de advertentie schreeuwt om 2 maten grotere matzwarte velgen
Dat maakt er meteen een leuk autootje van.. vind die wielen nu zo ieniemini ogen..quote:
Leuke kleur!!quote:Op zondag 3 juni 2018 12:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hij is zeker blauw (en voor de vrouw)
Ja, 67 vs 55 pk en praktisch even zwaar, dus dat scheelt en reageert gewoon stukje pittiger.
En vrij luxe, eigenlijk alleen geen parkeersensoren en cruise control. Maar ach, daarvoor hebben we de Clio.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuke kleur!!
Dat scheelt veel inderdaad, lekkere auto lijkt me zo.
Lekker, wel airco en alles dus.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En vrij luxe, eigenlijk alleen geen parkeersensoren en cruise control. Maar ach, daarvoor hebben we de Clio.
Vandaag ook twee extra ‘bases’ opgehaald voor de MaxiCosi, ideaal dat isofix.
Komt helemaal goed, nog 4,5 weekquote:Op zondag 3 juni 2018 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lekker, wel airco en alles dus.
2 lekkere auto’s voor de deur straks dus!
En gefeliciteerd met je (aanstaande) ouderschap!
Kamperen nog wel? Dan moet je sowieso behoorlijk wat meenemenquote:Op zondag 3 juni 2018 21:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga mogelijk met de Saxo kamperen , wordt volle bak
Leuk!! Weet je al wat het wordt? Namen en zo ook al gekozen?quote:
Ik ben echt van de tent, budgettair gezien ook leuker. Moet alleen even dakdragers regelen.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 20:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kamperen nog wel? Dan moet je sowieso behoorlijk wat meenemen
Geen huisje oid of ben je echt van de tent?
Kamer klaar, naam uitgekozen, kaart uitgekozen.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 20:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk!! Weet je al wat het wordt? Namen en zo ook al gekozen?
Wij zijn de afgelopen jaren ook wezen kamperen, heerlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 20:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben echt van de tent, budgettair gezien ook leuker. Moet alleen even dakdragers regelen.
Leuk!! Krijgen we het te horen te zijner tijd?quote:Op dinsdag 5 juni 2018 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kamer klaar, naam uitgekozen, kaart uitgekozen.
Dat wel inderdaad, vind je het leuk om dan echt afgelegen ergens te gaan kamperen ook?quote:Op dinsdag 5 juni 2018 20:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben echt van de tent, budgettair gezien ook leuker. Moet alleen even dakdragers regelen.
"And now we wait..."quote:Op dinsdag 5 juni 2018 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kamer klaar, naam uitgekozen, kaart uitgekozen.
Neuh gewoon een kleine 'familiecamping' met basisvoorzieningen in Luxemburg waar we al vaker heen zijn geweest.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad, vind je het leuk om dan echt afgelegen ergens te gaan kamperen ook?
Slim! Kan je bijna 2 x zoveel meenemen lijkt me.
Zeker!quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk!! Krijgen we het te horen te zijner tijd?
Gezellig!quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Neuh gewoon een kleine 'familiecamping' met basisvoorzieningen in Luxemburg waar we al vaker heen zijn geweest.
2x zoveel is wel overdreven , je kan vooral van dat onhandige grut makkelijk kwijt. Heb zo'n daktas van Thule, is ook niet zo groot in de berging
Ik was ook al op zoek, laatst 40 km gereden naar iemand... mist er een rubberen poot waarmee hij op je dak steunt. Zucht.quote:Op woensdag 13 juni 2018 17:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Dakdragers vinden voor een beetje leuk geld en niet het hele land door valt tegen
Kan een set ophalen in Maastricht voor een beetje leuk geld. 350 km retour dat word m dus niet.quote:Op woensdag 13 juni 2018 18:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik was ook al op zoek, laatst 40 km gereden naar iemand... mist er een rubberen poot waarmee hij op je dak steunt. Zucht.
Pff, ook niet de moeite waard.quote:Op woensdag 13 juni 2018 20:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan een set ophalen in Maastricht voor een beetje leuk geld. 350 km retour dat word m dus niet.
Voor die ene keer vakantie in het jaar?quote:Op woensdag 13 juni 2018 20:24 schreef daNpy het volgende:
Had dan gewoon een auto gekocht waar iets meer in kan als enkel een zonnebril hoesje
Of om elke dag van te genieten.quote:Op woensdag 13 juni 2018 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voor die ene keer vakantie in het jaar?
Ik geniet elke dag van t feit dat deze auto me weinig kost.quote:
Veel plezier! Ze zeggen dat het snel went toch . Rotondes ed lijken mij altijd spannend Haha.quote:Op donderdag 14 juni 2018 08:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, ik ga vertrekken naar Southampton met de auto. Vanmiddag dus voor het eerst van m'n leven links rijden, spannend
Het eerste stuk na de Kanaaltunnel zal snelweg zijn dus dat is mooi om te wennenquote:Op donderdag 14 juni 2018 08:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Veel plezier! Ze zeggen dat het snel went toch . Rotondes ed lijken mij altijd spannend Haha.
Da's prima te doen inderdaad. Als je in Dover van de boot komt mag je eerst een eind binnendoor sukkelen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 08:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het eerste stuk na de Kanaaltunnel zal snelweg zijn dus dat is mooi om te wennen
Vreemd. Ik geniet elke dag van mijn auto omdat ie goed rijdt en lekkere opties heeft. Sowieso is hij binnen budget anders was ie niet aangeschaft.quote:Op woensdag 13 juni 2018 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik geniet elke dag van t feit dat deze auto me weinig kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |