Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:15 schreef vannelle het volgende:
Maar aangezien jij volgens mij gewoon in een personenauto rijdt, waarom verwacht je een seintje te krijgen dat je terug kunt naar de rechterrijstrook?
Of wou je dit bedankje toepassen bij elke auto die je ingehaald hebt?
Dat is heel vriendelijk van je maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:03 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik rij naar mijn werk een stukje door Duitsland. (geen Autobahn maar Bundesstrasse)
Soms gaan de vrachtwagens en trekkers daar op de Mehrzweckstreife rijden zodat je er langs kan zonder over de andere weghelft te hoeven.
Dan doe ik ook altijd even rechts-links-rechts knipperen als bedankje.
Dat seintje krijg je wel als je een iets te grote aanhanger achter een ielige Corsa hebt hangen en maar net mee kan met de vrachtagens . Ik hoorde toen even tot de in-crowd van de max 80km/h bestuurders denk ikquote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is heel vriendelijk van je maar zelf zie ik het nut er niet van in als je in een personenauto rijdt.
Ik bedoel: Krijg je een seintje dat je naar rechts kunt? Nee? Dan is bedanken ook compleet overbodig.
Maar ik zou me er niet aan storen, je bent tenminste oplettend bezig in het verkeer en dat alleen is pluspunten waard.
en toch, naief dat ik ben, probeer ik het.quote:
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.quote:Op zondag 8 april 2018 19:26 schreef JDude het volgende:
Het gaspedaal gedoseerd op laten komen Wat bedoel je?
waar haal je die vragen allemaal vandaan man?quote:Op zondag 8 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
De druk op het gaspedaal geleidelijk verminderen, is een mogelijke beschrijving.
Wanneer je bijvoorbeeld accelereert en vervolgens snelheid wilt verminderen, kan je jouw voet in één keer van het gaspedaal halen of je kan het gaspedaal rustig op laten komen. Ik vroeg me dus af of het afhankelijk van bijvoorbeeld makelij sterk verschilt in hoe de auto reageert op het gaspedaal.
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!quote:Op zondag 8 april 2018 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waar haal je die vragen allemaal vandaan man?
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.quote:Op zondag 8 april 2018 20:08 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik heb er een aardige voorraad van liggen, maar waar ze vandaan komen durf ik niet te zeggen!
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!quote:Op maandag 9 april 2018 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tip: doe eerst effe een jaartje of wat rondtuffen in van alles en nog wat, dan komen de mysteries van het autorijden vanzelf tot leven niet alles is verklaarbaar en uit te leggen, en de ene Fiat Punto is de andere niet, laat staan een Golf of 5-serie. Auto's hebben karakter, het zijn net mensen; de ene Marokkaan is het doodschoppen nog niet waard, en de volgende kan zomaar je mattie for life worden.
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.quote:Op maandag 9 april 2018 16:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de voertuigen waarin jij rijdt ook zo snel van 0 naar 100 gaan!
Uiteraard leer je het karakter van een bolide het beste kennen door de nodige kilometers te maken, maar aangezien smaken verschillen ben ik ook vaak nieuwsgierig naar andermans ervaringen.
Dus als iemand weet wat qua snelheid, waarmee je zonder de banden te laten spinnen een rotonde kan passeren, de limiet van een Ferrari F40 is, hoor ik het graag!
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.quote:Op maandag 9 april 2018 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt aan de rotonde, de banden, het asfalt én de gek achter het stuur.
Maar ok, dan wachten we rustig even af op de F40 rijders, mijn auto doet er dik 7 seconden over naar de 100, dus ik val sowieso af.
Met een F40 ?quote:Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.
Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Of met een Opel Zafira. Ik zie zo nu en dan stickers van de Nürburgring lay-out op wagens die ik niet zo snel met een circuit zou associëren, maar dat desondanks het een paar leuke minuten zullen zijn geweest geloof ik wel!quote:
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.quote:Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Een wagen die binnen zeven seconden de 100 weet te bereiken zal geen saaie wagen zijn.
Bestuurders hier die de grenzen niet op een rotonde maar op circuits zoals Nordschleife opgezocht hebben?
Tof!quote:Op maandag 9 april 2018 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel hoor, saai, grijs, station, ster op zijn neus = saai in het kwadraat.
Nurgburgring ook, maar niet recentelijk, en ook niet met deze auto.. we hebben er zelfs een topicreeks over.
PTA / Touristen Fahrten (Nürburgring) deel 6
Op sommige plekken zal +30 wel iets te spannend zijn voor de wat oudere bestuurders, maar vaak zijn de adviessnelheden wel opmerkelijk laag inderdaad.quote:Op maandag 9 april 2018 21:35 schreef JDude het volgende:
Ik heb ongeveer een rondje Ring nodig om de 100 te halen denk ik .
Wel laat ik geen kans onbenut om gegevens te verzamelen voor mijn stelling dat de adviessnelheden bij knooppunten standaard minimaal 30 te laag zijn. Tot op heden nooit teleurgesteld .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |