abonnement Unibet Coolblue
pi_173751481
Pissen tegen de muur, gordijnrails slopen, met glazen gooien, flessen wijn jatten, personeel schofferen, gat in de wc-deur trappen, politie ter plaatse en meer van dat. Kortom: het was gezellig zondag (3 september) tijdens het bezoek van Vindicat aan Sushi Mall.

Een paar honderd studenten van Vindicat houden een soort van hospiteeravond in de Sushi-gigant bij het Sontplein in Stad. Alle tafels zijn bezet door corpsleden. Behalve eentje. Daar zitten een paar Groningers een verjaardag van een vriend te vieren. Ze weten niet wat ze meemaken. Het is een teringbende en allesbehalve een fijne avond.

Gooien, slopen, pissen
“Het was vrij lawaaierig en door de enorme drukte duurde het erg lang voordat we eten of drinken kregen, maar dat was niet zo erg. We vonden het vooral sneu voor het personeel. Dat werd bespot, omver geduwd, uitgelachen als ze iets lieten vallen en compleet onder de voet gelopen door de studenten.”

“Naarmate de avond vorderde, werd het steeds bizarder. Dingen werden stukgegooid. Op een gegeven moment lag het hele restaurant onder kapot glas. Gordijnroeden werden van de muur getrokken, in een van de wc-deuren was een gat getrapt en in de wc-ruimte stond een student tegen de muur te pissen.”

Politie moest uitrukken
En er wordt geplunderd, volgens de getuige: “De helft liep met meerdere volle flessen wijn naar huis, die zijn volgens mij nooit betaald.” Ook een andere bron rept over chaos en dikke ellende door toedoen van de studenten. “Het liep volledig uit de hand. De studenten waren veel te dronken en begonnen alles te slopen.”

“Ze bestormden het podium, duwden serveerders met volle dienbladen omver, alles werd stukgemaakt en ze weigerden om te vertrekken. De politie moest er zelfs bij komen om op de studenten in te praten. Uiteindelijk zijn ze onder de nodige druk en dwang door medewerkers uit het restaurant gewerkt,” meldt de bron.

Restaurant dicht vanwege puinruimen
De volgende ochtend oogt het restaurant als een slagveld. Overal glas en kapotte spullen. Normaal gaat Sushi Mall om 12:30 uur open. De dag na Vindicat kon dat niet omdat het een te grote teringbende is. Pas tegen 17:00 uur is alles opgeruimd en kan het restaurant weer gasten ontvangen. Leuk zo’n feestje, geeft alleen zo’n rotzoo.

Sushi Mall beaamt dat het afgelopen zondag volledig uit de hand is gelopen met honderden bezoekers van Vindicat. Ze willen er niet te veel over vertellen, maar het was horror voor werknemers. “Een keer per jaar eten al die studenten hier en eigenlijk is het dan altijd dikke ellende. Ik denk niet dat we ze nog weer toelaten.”

Dikke schadepost
“Het was echt heel vervelend. Voor ons personeel, voor de andere gasten die er waren en voor ons als bedrijf. We zijn een halve dag dicht geweest om alles op te ruimen. Dat kost ons geld. Daarnaast moesten we heel veel dingen vervangen, servies, glazen, versiersels aan de muur, deuren, gordijnrails en meer van dat.”

Ook de woordvoerder van de politie bevestigt dat er zondag wat aan de hand was bij Sushi Mall. “Rond 22:15 kregen we van buren meldingen dat er een grote groep was die voor overlast zorgde. We zijn toen naar het restaurant gegaan en hebben de groep toegesproken, waarop ze beterschap beloofden. Daarna zijn we vertrokken.”

“Ze komen overal mee weg”
De getuige, die als enige niet-Vindicater, met zijn maten in het restaurant zit, heeft de politie ook gezien. En juist hoe dat gaat, maakt hem pissig: “Er zijn altijd een paar goedgebekte Vindicaters die alles goedpraten als de politie komt, ook nu weer. Ik krijg het idee dat die gasten denken dat ze met alles weg kunnen komen.”

Senatus Rector Stijn Derksen van Vindicat kan afgelopen zaterdag (9 september) niet reageren op dit verhaal. “Het komt mij niet bekend voor. Het lijkt me sterk dat het studenten van ons zijn geweest. En ik heb nu eigenlijk ook geen tijd. Over anderhalf uur draag ik mijn functie over aan mijn opvolger, hem kun je maandag bellen hierover.”

“Netter dan vorig jaar”
Prima, doen we. Maar het telefoontje is niet nodig om bevestigd te krijgen dat het om Vindicat gaat. Dat horen we namelijk al van een student van Vindi die erbij was. “Het was inderdaad vrij intimiderend en chaotisch, en er is heel veel gedronken. Maar het was beter dan vorig jaar, toen liepen heel veel weg zonder te betalen.”

https://www.sikkom.nl/paa(...)t-slopen-sushi-mall/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 13 september 2017 @ 14:31:08 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173751672
De suffe burgers houden zichzelf wel weer lekker bezig. Moeten die burgers niet arbeiden ofzo?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 13 september 2017 @ 14:44:31 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173751957
Tis versjchriekelek!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173751978
Ik blijf het komisch vinden hoe sommige mensen gewoon bij zo'n studentenclubje gaan en zich daar vervolgens niet voor schamen.
Conscience do cost.
pi_173752153
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:31 schreef Ryon het volgende:
De suffe burgers houden zichzelf wel weer lekker bezig. Moeten die burgers niet arbeiden ofzo?
Ik kan anders niet veel burgerlijker bedenken dan met z'n allen naar een sushitent te gaan, wat een rebellen zeg _O_ _O-
  woensdag 13 september 2017 @ 15:07:15 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173752344
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:54 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ik kan anders niet veel burgerlijker bedenken dan met z'n allen naar een sushitent te gaan, wat een rebellen zeg _O_ _O-
Gebrek aan verbeelding en denkkracht. Suffe burgerman gespot.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173752587
quote:
6s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gebrek aan verbeelding en denkkracht. Suffe burgerman gespot.
Schuldig, ik beken.

Maar liever dat dan een Stadjer.
  woensdag 13 september 2017 @ 15:48:33 #8
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173753077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:45 schreef ems. het volgende:
Ik blijf het komisch vinden hoe sommige mensen gewoon bij zo'n studentenclubje gaan en zich daar vervolgens niet voor schamen.
Als je al je hele leven mikpunt van pesterijen bent is dat echt niks voor zulke figuren natuurlijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173753128
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:31 schreef Ryon het volgende:
De suffe burgers houden zichzelf wel weer lekker bezig. Moeten die burgers niet arbeiden ofzo?
Deze suffe burger is inmiddels al afgestudeerd en zichzelf naar een gerieflijke positie gewerkt waarin hij lekker aan anderen mag vertellen hoe ze het moeten doen en ik ondertussen mag fokken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173754015
Haha, Harm Edens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 13 september 2017 @ 16:50:33 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173754113
Goeie TT
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 16:54:51 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173754192
studentjes zijn toch ook gewoon suffe burgers?

als ik de 'excessen' zo lees komt het nauwelijks verder dan teveel zuup'n en in het halletje schijten :')

en #mad joh als je het op moet ruimen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 16:56:18 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173754214
net als zon beveiliger die oom agent collega noemt _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 13 september 2017 @ 16:56:46 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173754223
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:54 schreef sp3c het volgende:
studentjes zijn toch ook gewoon suffe burgers?

als ik de 'excessen' zo lees komt het nauwelijks verder dan teveel zuup'n en in het halletje schijten :')

en #mad joh als je het op moet ruimen :')
Treurig gedrag maat het wordt volgens mij wel weer flink aangedikt en onder een vergrootglas geplaatst
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 september 2017 @ 16:57:43 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173754235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:45 schreef Nielsch het volgende:
Haha, Harm Edens.
Ach dat is natuurlijk een vreselijke kneus die geen vrienden kan maken. Net als Prins Maurits, Wubbo Ockels, Wim Duisenberg, Dirk Stikker, Frank de Grave, Hans Wijers en Theo Hiddema.

De Fokker kan het weten achter zijn veilige pc'tje.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 16:58:38 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173754259
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Treurig gedrag maat het wordt volgens mij wel weer flink aangedikt en onder een vergrootglas geplaatst
dat komt door die calimero stuip waat men direct in knalt als iemand vraagt of het wat zachter kan

zo bijzonder is het verder allemaal niet idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 17:00:10 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173754279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach dat is natuurlijk een vreselijke kneus die geen vrienden kan maken. Net als Prins Maurits, Wubbo Ockels, Wim Duisenberg, Dirk Stikker, Frank de Grave, Hans Wijers en Theo Hiddema.

De Fokker kan het weten achter zijn veilige pc'tje.
ow nu heeft 'De Fokker' het gedaan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 13 september 2017 @ 17:02:39 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173754321
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow nu heeft 'De Fokker' het gedaan _O-
De fokker meent de aard en de beweegredenen van al die leden precies te kennen en weet ook precies hoe ze waren voordat ze lid waren.
pi_173754349
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Treurig gedrag maat het wordt volgens mij wel weer flink aangedikt en onder een vergrootglas geplaatst
Het gedrag van Vindicat is tekenend voor de ongelijkheid.

Rijke studenten lopen te zuipen en vreten en armzalige obers en serveersters worden uitgelachen en vernederd. De uitbater neemt het op voor de aso's i.p.v. het personeel.

Het gaat niet om onschuldige baldadigheid en kattekwaad. De wortel van het probleem ligt dieper.
Waarom vertonen juist deze studenten zulk asociaal gedrag? Dat wordt ze o.a. geleerd door hun ouders en/of hun omgeving, om neer te kijken op het 'voetvolk'.
pi_173754375
Dat Hiddema lid geweest is had ik niet verwacht.

Zou die de toko nog wel eens op z'n kop zetten? :D
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 17:05:30 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173754380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De fokker meent de aard en de beweegredenen van al die leden precies te kennen en weet ook precies hoe ze waren voordat ze lid waren.
de ene wel de ander niet

de mening die ze er bij jou in hebben gestampt staat toch ook niet gelijk voor 'de Fokker'?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 13 september 2017 @ 17:06:11 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173754390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De fokker meent de aard en de beweegredenen van al die leden precies te kennen en weet ook precies hoe ze waren voordat ze lid waren.
Nogal onzin, maar dat niet iedereen een correct beeld heeft van een vereniging of corps komt niet uit de lucht vallen, als je er namelijk iets over leest is dat iets negatiefs. Want dat scoort zo lekker. Dat is ook wat ik bedoelde met mijn vergrootglas opmerking
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 13 september 2017 @ 17:06:41 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173754402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:05 schreef bamibij het volgende:
Dat Hiddema lid geweest is had ik niet verwacht.

Zou die de toko nog wel eens op z'n kop zetten? :D
Hiddema lust wel een jenevertje denk ik :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 september 2017 @ 17:07:02 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173754407
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

de ene wel de ander niet

de mening die ze er bij jou in hebben gestampt staat toch ook niet gelijk voor 'de Fokker'?
Ik heb overigens helemaal geen banden met Vindicat. Was lid van een kleine gematigde vereniging in het zuiden des lands waar Vindicat ook overheen zou pissen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')