RIC had ook een aanvaring met GRO geloof ik, hoad ook makkelijk zijn achterband aan flarden kunnen hebben gereden, dus nah dat lag niet aan hemquote:Op zondag 3 september 2017 23:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn teamgenoot startte achter hem en is 4e geworden. Hij 10e. En dat ligt echt aan hemzelf. Geen plofmotor of een defecte Varta, gewoon risico genomen en daar een zware prijs voor betaald.
Nogmaals, wat is de definitie van agressief rijden?quote:Op maandag 4 september 2017 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, zo redenerend kan je het niet meer over fouten hebben.
Max is gewoon een agressieve, risico nemende coureur. Wordt ook vaak genoeg benoemd door andere F1-drivers. Als dat goed uitpakt is het terecht hosanna, als het slecht uitpakt mag je er best kritisch op zijn.
Aan Massa, bedoel je. Alles wat er over Max gezegd is (ook door Massa), bv dat hij nog een rondje had kunnen wachten, want hij was toch sneller, geldt voor Massa net zo goed. Waarom zo laat remmen dat je de apex met bijna 2 meter mist, zodat je Max naar buiten dwingt? Je weet toch dat je het niet gaat winnen, laat hem dan gewoon gaan.quote:
Ik vind dat er wat voor te zeggen valt dat Max beter een goed moment had kunnen afwachten gezien hij Massa, Ocon en Stroll toch wel gepakt had. Van achter was ook geen druk. Te ongeduldig. Vooral ook omdat je weet dat Massa gewoon een blinde ezel is.quote:Op maandag 4 september 2017 10:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aan Massa, bedoel je. Alles wat er over Max gezegd is (ook door Massa), bv dat hij nog een rondje had kunnen wachten, want hij was toch sneller, geldt voor Massa net zo goed. Waarom zo laat remmen dat je de apex met bijna 2 meter mist, zodat je Max naar buiten dwingt? Je weet toch dat je het niet gaat winnen, laat hem dan gewoon gaan.
Gooi jezelf weg, idioot.quote:Op maandag 4 september 2017 11:18 schreef DP026 het volgende:
Leuke race gezien en een 10e plek is een prima prestatie van Max aangezien ik hem ook inschat op een positie tussen plek 5 en 10.
RicciardoGod ook weer eindbaas door gewoon eventjes 4e te worden tussen de Ferrari's. Door hem sneeuwt Max onder momenteel.
quote:Op maandag 4 september 2017 11:18 schreef DP026 het volgende:
Leuke race gezien en een 10e plek is een prima prestatie van Max aangezien ik hem ook inschat op een positie tussen plek 5 en 10
In de VT's en kwalificatie eindigt hij steevast 5e of er onder. Soms met wat geluk een 2e plek zoals afgelopen weekend.quote:
Naar de tijden van de vrije trainingen moet je absoluut niet kijkenquote:Op maandag 4 september 2017 11:25 schreef DP026 het volgende:
[..]
In de VT's en kwalificatie eindigt hij steevast 5e of er onder. Soms met wat geluk een 2e plek zoals afgelopen weekend.
Dit jaar is het als vanouds kommer en kwel met Max en top 5 noteringen zijn een zeldzaamheid. Dus vanwaar de ' ' ?
RIC kan nooit schuld hebben aan zaken die niet gebeurd zijn, dus waar jij naartoe wil ontgaat mij.quote:Op maandag 4 september 2017 10:13 schreef Re het volgende:
[..]
RIC had ook een aanvaring met GRO geloof ik, hoad ook makkelijk zijn achterband aan flarden kunnen hebben gereden, dus nah dat lag niet aan hem
is toch ook niet erg dat zoiets gebeurd, zelf heeft hij er volgens mij minder moeite mee dan menig bankzitter
Nee, niet aan Massa. Hoogstens ook aan Massa, maar je moet jezelf niet in zo'n positie brengen. Dus zijn fout en dan is het helemaal niet zo interessant wie er misschien nog meer fout zaten.quote:Op maandag 4 september 2017 10:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aan Massa, bedoel je. Alles wat er over Max gezegd is (ook door Massa), bv dat hij nog een rondje had kunnen wachten, want hij was toch sneller, geldt voor Massa net zo goed. Waarom zo laat remmen dat je de apex met bijna 2 meter mist, zodat je Max naar buiten dwingt? Je weet toch dat je het niet gaat winnen, laat hem dan gewoon gaan.
Als je zondagmiddag met je cabrio een eindje gaat rijden, niet, nee.quote:Op maandag 4 september 2017 12:03 schreef VEM2012 het volgende:
... maar je moet jezelf niet in zo'n positie brengen.
Wat probeer je nou te zeggen? Massa mag wel risico nemen en Max niet?quote:Massa had het recht om de deur dicht te gooien en heeft dat gedaan.
Zoals gezegd, hij kan gewoon wat langer wachten en een minder risicovol moment uitkiezen. Sommige anderen zouden dat wel doen, met als nadeel dat die minder spectaculaire inhaalraces doen. Dat is nou eenmaal niet Max' stijl, prima verder hoor.quote:Op maandag 4 september 2017 10:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is de definitie van agressief rijden?
Die inhaalactie op Massa was alles behalve "agressief", hij liet 2 wagenbreedtes ruimte over voor Massa en Massa plant hem er zo (onnodig) tegen aan.
De inhaalacties op Magnussen en Grosjean waren een stuk slordiger als je het zo kan noemen, maar toen was hij al klaar met de race.
was zelfde ronde dacht ik als tussen Massa en Verstappen en ja, je kan ook je auto na de start ff parkeren aan de zijkant todat iedereen voorbij is en dan lekker met een vrije baan voor je gaan lopen cruisen ...quote:Op maandag 4 september 2017 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
RIC kan nooit schuld hebben aan zaken die niet gebeurd zijn, dus waar jij naartoe wil ontgaat mij.
Was dat overigens niet direct na de start? Dat is altijd duwen en trekken en dan ontkom je alleen aan risico door heel rustig weg te rijden. Totaal niet vergelijkbaar.
Nee, ik vind alleen wat Massa doet niet zo interessant. Dat is ook niet zo'n geweldige coureur. Die heeft een aardig seizoen gedraaid lang geleden, meer niet.quote:Op maandag 4 september 2017 12:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je zondagmiddag met je cabrio een eindje gaat rijden, niet, nee.
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Massa mag wel risico nemen en Max niet?
Overigens is dat wel een aardige discussie, want de wedstrijdleiding laat dat soms wel toe en soms niet. De besluiten daarover zijn op zijn minst wipelturig.
Dat laatste lijkt mij niet de bedoeling. Ergens tussen altijd op de grens rijden en als een oud wijf lijkt mij optimaal.quote:Op maandag 4 september 2017 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
was zelfde ronde dacht ik als tussen Massa en Verstappen en ja, je kan ook je auto na de start ff parkeren aan de zijkant todat iedereen voorbij is en dan lekker met een vrije baan voor je gaan lopen cruisen ...
Idd, dit zegt genoeg, Max lag voor Massa, in de tijdwaarneming te zien dus Massa zit fout. Discussie gesloten.quote:Op maandag 4 september 2017 10:45 schreef S95Sedan het volgende:
Dit zegt toch genoeg, en dan was Max de leidende auto.
[ afbeelding ]
Daar mist in mijn ogen nog wel een stukje volwassenheid inderdaad. De auto is een stuk sneller dus massa pak je sowieso wel. Dan kun je beter even eieren voor je geld kiezen, ook al vind je dat de ander je daar niet van de baan af mag drukken.quote:Op maandag 4 september 2017 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zoals gezegd, hij kan gewoon wat langer wachten en een minder risicovol moment uitkiezen. Sommige anderen zouden dat wel doen, met als nadeel dat die minder spectaculaire inhaalraces doen. Dat is nou eenmaal niet Max' stijl, prima verder hoor.
dit zegt hij zelf:quote:Op maandag 4 september 2017 12:30 schreef tja77 het volgende:
Het "wachten" als andere optie aanvoeren is lekker makkelijk achteraf. Max kan er voorbij en is er voorbij. Had hij moeten liften om er maar niet voorbij te gaan en een ronde te wachten? Een ronde waarin de Mercedessen en Ferrari's verder weg dreigden te rijden.
Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.quote:Op maandag 4 september 2017 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zegt hij zelf:
Max reflects on the whole situation: “In hindsight, it is easy to say that I should have waited one more lap. Maybe I should have. But at that moment I felt that I should go for it. I am not someone to drive very conservatively, most certainly not with how my season is going so far. If you’re fighting for P3 or P4 in the championship, then you’ll race differently. If you have nothing to lose, you want to advance as fast as possible. This time it didn’t work.”
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op maandag 4 september 2017 12:43 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.
Welke fouten heeft hij nou echt zelf gemaakt? Hij veroorzaakt ongelukken waarbij andere de fout maken. Alleen twee jaar geleden was hij hierom gaan huilen bij charlie en nu weet hij hoe het werkt. Hij is echt niet zelf de foutenmachine zoals bijv Vettel die zijn punten op zijn rijbewijs voor de duurste handdoeken kan inruilen. Max scoort zijn punten niet met race incidenten. De blunder op Ricciardo even buiten beschouwing gelaten. Dat is de uitzondering in zijn 3-jarige carriere.quote:Op maandag 4 september 2017 12:43 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.
Hij heeft volkomen gelijk. Hij rijdt niet meer voor klassement dit jaar. Dus kan je meer risico's nemen in een race.quote:Op maandag 4 september 2017 12:43 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.
Tja, ik denk dat ik er ook voor gegaan zou zijn indien ik al vrijwel naast Massa zat op start finish, het rechte stuk is dan nog lang.quote:Op maandag 4 september 2017 12:31 schreef Wuwwa het volgende:
Verstappen was gisteren wat Robert Doornbos al zei: redelijk gereden met een frusto houding. Max heeft nergens schuld aan, maar het is allemaal niet zo verstandig wat hij allemaal deed. Buitenom de krappe chicane, snijden van de slechtste remmer van het stel, het nog even voor Mag duiken. Het mag en kan allemaal wel, maar het is gewoon een tikje te gretig en je vraagt veel van de medecoureurs, dat risico bij een ander leggen kan wel eens zorgen voor incidenten.
De reden dat Max zo is geprezen om zijn inhaalacties buitenom komt mede doordat het een hoger risico met zich meebrengt, moeilijker is en je de andere coureur 'vernedert'. Ik heb in de Schumitijden begin '00s zeer zelden een actie buitenom gezien en al helemaal niet bij hoekige chicanes. Alleen op Maleisie heb je de ruimte om hem te laten staan.
Willen we Max beteugelen? Nee, want het is toch vaak genieten met hem. Maar bij sommige details is het nog een jonge hond, en gezien de gebeurtenissen dit seizoen is het ook wel weer begrijpelijk dat hij nu even niet helemaal in de hand heeft. Hij komt er wel,
De Brazilianen noem Max de reincarnatie van Senna. Ik denk dat Massa liever die 'titel' had gekregen.quote:Op maandag 4 september 2017 13:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Misschien mag hij Max gewoon niet.
Prima analyse, hij is iig kritischer dan veel fans die niet verder komen dan Massa maakte een fout, einde verhaal.quote:Op maandag 4 september 2017 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zegt hij zelf:
Max reflects on the whole situation: “In hindsight, it is easy to say that I should have waited one more lap. Maybe I should have. But at that moment I felt that I should go for it. I am not someone to drive very conservatively, most certainly not with how my season is going so far. If you’re fighting for P3 or P4 in the championship, then you’ll race differently. If you have nothing to lose, you want to advance as fast as possible. This time it didn’t work.”
Hij heeft vorig seizoen in tal van races laten zien dat hij wel degelijk behouden en berekend kan rijden.quote:Op maandag 4 september 2017 13:11 schreef Floriz87 het volgende:
Hij moet nog laten zien dat hij ook berekenend kan racen. Ik kan me opzich wel vinden in het commentaar van ene van der Grint: https://nos.nl/artikel/21(...)ilie-verstappen.html .
Het klopt dat hij weinig te verliezen heeft, maar ik denk dat hij door zo te rijden nog meer potentie laat zien. Uiteindelijk gaat het om de punten tenslotte. Knappe inhaalraces met een uiteindelijke P10 tot gevolg vergeet de gemiddelde F1-fan (inclusief ikzelf) snel.
Magnussen en Grosjean mogen wat mij betreft ook mee dan. Zijn ook constant dezelfde die te ver doorschieten in remzones.quote:Op maandag 4 september 2017 13:14 schreef SnowOokami het volgende:
Massa kan sowieso met pensioen na gisteren hoogstwaarschijnlijk dat hij naar de FE gaat volgend jaar.
Achteraf lullen is natuurlijk altijd makkelijker alleen win geen races door afwachtend te blijven. Ik zie Ricciardo ook geen wereldkampion worden omdat die ook te afwachtend is.quote:Op maandag 4 september 2017 13:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Prima analyse, hij is iig kritischer dan veel fans die niet verder komen dan Massa maakte een fout, einde verhaal.
Die actie van Magnussen was sowieso die remde helemaal niet waar hij had moeten remmen (zat niet eens in de buurt van het rempunt) was veel te veel bezig met Verstappen. Hulkenberg ging niet raar doen daar bij de overtake.quote:Op maandag 4 september 2017 13:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Magnussen en Grosjean mogen wat mij betreft ook mee dan. Zijn ook constant dezelfde die te ver doorschieten in remzones.
Grosjean verremde zich toch gewoon? Max zat er op dat moment al voor, of vergis ik me?quote:Op maandag 4 september 2017 13:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die actie van Magnussen was sowieso die remde helemaal niet waar hij had moeten remmen (zat niet eens in de buurt van het rempunt) was veel te veel bezig met Verstappen. Hulkenberg ging niet raar doen daar bij de overtake.
Grosjean had wel enigzsins recht om te klagen daar vond ik, maar weinig gebeurd dus ja...
Max sneed hem af en dan verlies je downforce, dus zo vreemd was het niet dat Grosjean zich verremde.quote:Op maandag 4 september 2017 13:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Grosjean verremde zich toch gewoon? Max zat er op dat moment al voor, of vergis ik me?
Ik las vanmorgen iets waar ik mij wel aardig in kon vinden en dat was omdat Max zo'n late remmer is in de Red Bull veel coureurs zich overschatten en daardoor hun rempunt missen.quote:Op maandag 4 september 2017 13:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die actie van Magnussen was sowieso die remde helemaal niet waar hij had moeten remmen (zat niet eens in de buurt van het rempunt) was veel te veel bezig met Verstappen. Hulkenberg ging niet raar doen daar bij de overtake.
Grosjean had wel enigzsins recht om te klagen daar vond ik, maar weinig gebeurd dus ja...
Dit shot zegt dat Massa eerder of iig gelijktijdig op de apex was en daardoor zijn lijn mag bepalen. Max deed exact hetzelfde bij Vettel in Silverstone. Dit is racen jongens, als Max het doet vinden jullie het super. Nu krijgt hij een keer een koekje van eigen deeg en zijn jullie ineens helemaal mad. Geen fouten, geen schuld maar gewoon een race incident.quote:Op maandag 4 september 2017 10:45 schreef S95Sedan het volgende:
Dit zegt toch genoeg, en dan was Max de leidende auto.
[ afbeelding ]
Hier begon het verremmen van Grosjean, en hier was nog echt geen sprake van afsnijden van Max.quote:Op maandag 4 september 2017 13:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Max sneed hem af en dan verlies je downforce, dus zo vreemd was het niet dat Grosjean zich verremde.
Juist...quote:Op maandag 4 september 2017 13:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit shot zegt dat Massa eerder of iig gelijktijdig op de apex was en daardoor zijn lijn mag bepalen. Max deed exact hetzelfde bij Vettel in Silverstone. Dit is racen jongens, als Max het doet vinden jullie het super. Nu krijgt hij een keer een koekje van eigen deeg en zijn jullie ineens helemaal mad. Geen fouten, geen schuld maar gewoon een race incident.
Voor iedereen die niet weet hoe het werkt lees dit even door:
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
quote:Op maandag 4 september 2017 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hier begon het verremmen van Grosjean, en hier was nog echt geen sprake van afsnijden van Max.
[ afbeelding ]
Lees het stuk nu maar. Dit zijn geeneens echt regels. Dit is gewoon hoe racen werkt.quote:Op maandag 4 september 2017 13:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Juist...
Max had het gewoon zoals bij Grosjean moeten doen en vol insturen en helemaal de deur dichtgooien in de eerste bocht. Ik bedoel, dat zijn de regels toch dat de aanvallende/voorste auto mag bepalen.
Racen is elkaar de ruimte geven en dat heeft Massa gewoon niet gedaan in de 2e bocht van die chicane hoeveel regels je er ook tegenaan gooit.
Max is hier als eerste bij de apex en houdt zijn lijn (schijnt dat dat heilig is vanaf afgelopen race), Grosjean komt met blokkerende remmen in de zijkant van Max.quote:
Dus afgaande van wat je stelt mag Max de 1e bocht toch ook vol insturen omdat hij voor Massa rijdt. (Wat hij niet doet omdat Massa als een idioot 10meter later remt)quote:Op maandag 4 september 2017 14:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lees het stuk nu maar. Dit zijn geeneens echt regels. Dit is gewoon hoe racen werkt.
De auto aan de binnenkant hoeft geen ruimte te laten als hij er voor of naast zit op de apex. En dat zat Massa. Max geeft die ruimte ook niet als hij aan de binnenkant zit hoor.
Is ook niet Max zijn schuld. Hij had het inderdaad recht op de lijn. Of het slim is de bocht zo aan te sturen als er nog een auto half naast je zit laat ik in het midden. Als je aan de buitenkant ipv de binnenkant zit moet je meestal wel ruimte laten. Niet omdat het anders jou schuld is of omdat dat de regels zijn. Maar omdat er anders contact is en je het dan meestal aflegt wanneer je aan de buitenkant zit. Daarom is inhalen aan de buitenkant ook moeilijker en meer risico vol en daarom prijzen we Max met ze alle als het hem wel weer eens lukt.quote:Op maandag 4 september 2017 14:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max is hier als eerste bij de apex en houdt zijn lijn (schijnt dat dat heilig is vanaf afgelopen race), Grosjean komt met blokkerende remmen in de zijkant van Max.
Hoe zou dit Max' schuld kunnen zijn?
Ik ben niet overtuigd dat Max er echt voor zat voor en tijdens het aanremmen. Op de beelden is het niet goed te zien, helaas. Er is een kort shot waar ze nog zij aan zij rijden zo'n 200-300m voor de bocht. Maakt ook niet zo veel uit het aanremmen is niet bepalend dat is het moment van insturen en de apex.quote:Op maandag 4 september 2017 14:21 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dus afgaande van wat je stelt mag Max de 1e bocht toch ook vol insturen omdat hij voor Massa rijdt. (Wat hij niet doet omdat Massa als een idioot 10meter later remt)
Wat ik al zei, soms moet je elkaar iets gunnen en dat doet Massa niet in de 2e bocht van die chicane, regels of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |