Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.quote:Op maandag 4 september 2017 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zegt hij zelf:
Max reflects on the whole situation: “In hindsight, it is easy to say that I should have waited one more lap. Maybe I should have. But at that moment I felt that I should go for it. I am not someone to drive very conservatively, most certainly not with how my season is going so far. If you’re fighting for P3 or P4 in the championship, then you’ll race differently. If you have nothing to lose, you want to advance as fast as possible. This time it didn’t work.”
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op maandag 4 september 2017 12:43 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.
Welke fouten heeft hij nou echt zelf gemaakt? Hij veroorzaakt ongelukken waarbij andere de fout maken. Alleen twee jaar geleden was hij hierom gaan huilen bij charlie en nu weet hij hoe het werkt. Hij is echt niet zelf de foutenmachine zoals bijv Vettel die zijn punten op zijn rijbewijs voor de duurste handdoeken kan inruilen. Max scoort zijn punten niet met race incidenten. De blunder op Ricciardo even buiten beschouwing gelaten. Dat is de uitzondering in zijn 3-jarige carriere.quote:Op maandag 4 september 2017 12:43 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.
Hij heeft volkomen gelijk. Hij rijdt niet meer voor klassement dit jaar. Dus kan je meer risico's nemen in een race.quote:Op maandag 4 september 2017 12:43 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Dit suggereert dat hij zoiets heeft van "deal with it". Ik hoop dat ik ernaast zit, want hierin kan hij zeker nog groeien, zoals Wuwwa hierboven al noemt.
Tja, ik denk dat ik er ook voor gegaan zou zijn indien ik al vrijwel naast Massa zat op start finish, het rechte stuk is dan nog lang.quote:Op maandag 4 september 2017 12:31 schreef Wuwwa het volgende:
Verstappen was gisteren wat Robert Doornbos al zei: redelijk gereden met een frusto houding. Max heeft nergens schuld aan, maar het is allemaal niet zo verstandig wat hij allemaal deed. Buitenom de krappe chicane, snijden van de slechtste remmer van het stel, het nog even voor Mag duiken. Het mag en kan allemaal wel, maar het is gewoon een tikje te gretig en je vraagt veel van de medecoureurs, dat risico bij een ander leggen kan wel eens zorgen voor incidenten.
De reden dat Max zo is geprezen om zijn inhaalacties buitenom komt mede doordat het een hoger risico met zich meebrengt, moeilijker is en je de andere coureur 'vernedert'. Ik heb in de Schumitijden begin '00s zeer zelden een actie buitenom gezien en al helemaal niet bij hoekige chicanes. Alleen op Maleisie heb je de ruimte om hem te laten staan.
Willen we Max beteugelen? Nee, want het is toch vaak genieten met hem. Maar bij sommige details is het nog een jonge hond, en gezien de gebeurtenissen dit seizoen is het ook wel weer begrijpelijk dat hij nu even niet helemaal in de hand heeft. Hij komt er wel,
De Brazilianen noem Max de reincarnatie van Senna. Ik denk dat Massa liever die 'titel' had gekregen.quote:Op maandag 4 september 2017 13:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Misschien mag hij Max gewoon niet.
Prima analyse, hij is iig kritischer dan veel fans die niet verder komen dan Massa maakte een fout, einde verhaal.quote:Op maandag 4 september 2017 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zegt hij zelf:
Max reflects on the whole situation: “In hindsight, it is easy to say that I should have waited one more lap. Maybe I should have. But at that moment I felt that I should go for it. I am not someone to drive very conservatively, most certainly not with how my season is going so far. If you’re fighting for P3 or P4 in the championship, then you’ll race differently. If you have nothing to lose, you want to advance as fast as possible. This time it didn’t work.”
Hij heeft vorig seizoen in tal van races laten zien dat hij wel degelijk behouden en berekend kan rijden.quote:Op maandag 4 september 2017 13:11 schreef Floriz87 het volgende:
Hij moet nog laten zien dat hij ook berekenend kan racen. Ik kan me opzich wel vinden in het commentaar van ene van der Grint: https://nos.nl/artikel/21(...)ilie-verstappen.html .
Het klopt dat hij weinig te verliezen heeft, maar ik denk dat hij door zo te rijden nog meer potentie laat zien. Uiteindelijk gaat het om de punten tenslotte. Knappe inhaalraces met een uiteindelijke P10 tot gevolg vergeet de gemiddelde F1-fan (inclusief ikzelf) snel.
Magnussen en Grosjean mogen wat mij betreft ook mee dan. Zijn ook constant dezelfde die te ver doorschieten in remzones.quote:Op maandag 4 september 2017 13:14 schreef SnowOokami het volgende:
Massa kan sowieso met pensioen na gisteren hoogstwaarschijnlijk dat hij naar de FE gaat volgend jaar.
Achteraf lullen is natuurlijk altijd makkelijker alleen win geen races door afwachtend te blijven. Ik zie Ricciardo ook geen wereldkampion worden omdat die ook te afwachtend is.quote:Op maandag 4 september 2017 13:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Prima analyse, hij is iig kritischer dan veel fans die niet verder komen dan Massa maakte een fout, einde verhaal.
Die actie van Magnussen was sowieso die remde helemaal niet waar hij had moeten remmen (zat niet eens in de buurt van het rempunt) was veel te veel bezig met Verstappen. Hulkenberg ging niet raar doen daar bij de overtake.quote:Op maandag 4 september 2017 13:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Magnussen en Grosjean mogen wat mij betreft ook mee dan. Zijn ook constant dezelfde die te ver doorschieten in remzones.
Grosjean verremde zich toch gewoon? Max zat er op dat moment al voor, of vergis ik me?quote:Op maandag 4 september 2017 13:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die actie van Magnussen was sowieso die remde helemaal niet waar hij had moeten remmen (zat niet eens in de buurt van het rempunt) was veel te veel bezig met Verstappen. Hulkenberg ging niet raar doen daar bij de overtake.
Grosjean had wel enigzsins recht om te klagen daar vond ik, maar weinig gebeurd dus ja...
Max sneed hem af en dan verlies je downforce, dus zo vreemd was het niet dat Grosjean zich verremde.quote:Op maandag 4 september 2017 13:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Grosjean verremde zich toch gewoon? Max zat er op dat moment al voor, of vergis ik me?
Ik las vanmorgen iets waar ik mij wel aardig in kon vinden en dat was omdat Max zo'n late remmer is in de Red Bull veel coureurs zich overschatten en daardoor hun rempunt missen.quote:Op maandag 4 september 2017 13:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die actie van Magnussen was sowieso die remde helemaal niet waar hij had moeten remmen (zat niet eens in de buurt van het rempunt) was veel te veel bezig met Verstappen. Hulkenberg ging niet raar doen daar bij de overtake.
Grosjean had wel enigzsins recht om te klagen daar vond ik, maar weinig gebeurd dus ja...
Dit shot zegt dat Massa eerder of iig gelijktijdig op de apex was en daardoor zijn lijn mag bepalen. Max deed exact hetzelfde bij Vettel in Silverstone. Dit is racen jongens, als Max het doet vinden jullie het super. Nu krijgt hij een keer een koekje van eigen deeg en zijn jullie ineens helemaal mad. Geen fouten, geen schuld maar gewoon een race incident.quote:Op maandag 4 september 2017 10:45 schreef S95Sedan het volgende:
Dit zegt toch genoeg, en dan was Max de leidende auto.
[ afbeelding ]
Hier begon het verremmen van Grosjean, en hier was nog echt geen sprake van afsnijden van Max.quote:Op maandag 4 september 2017 13:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Max sneed hem af en dan verlies je downforce, dus zo vreemd was het niet dat Grosjean zich verremde.
Juist...quote:Op maandag 4 september 2017 13:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit shot zegt dat Massa eerder of iig gelijktijdig op de apex was en daardoor zijn lijn mag bepalen. Max deed exact hetzelfde bij Vettel in Silverstone. Dit is racen jongens, als Max het doet vinden jullie het super. Nu krijgt hij een keer een koekje van eigen deeg en zijn jullie ineens helemaal mad. Geen fouten, geen schuld maar gewoon een race incident.
Voor iedereen die niet weet hoe het werkt lees dit even door:
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
quote:Op maandag 4 september 2017 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hier begon het verremmen van Grosjean, en hier was nog echt geen sprake van afsnijden van Max.
[ afbeelding ]
Lees het stuk nu maar. Dit zijn geeneens echt regels. Dit is gewoon hoe racen werkt.quote:Op maandag 4 september 2017 13:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Juist...
Max had het gewoon zoals bij Grosjean moeten doen en vol insturen en helemaal de deur dichtgooien in de eerste bocht. Ik bedoel, dat zijn de regels toch dat de aanvallende/voorste auto mag bepalen.
Racen is elkaar de ruimte geven en dat heeft Massa gewoon niet gedaan in de 2e bocht van die chicane hoeveel regels je er ook tegenaan gooit.
Max is hier als eerste bij de apex en houdt zijn lijn (schijnt dat dat heilig is vanaf afgelopen race), Grosjean komt met blokkerende remmen in de zijkant van Max.quote:
Dus afgaande van wat je stelt mag Max de 1e bocht toch ook vol insturen omdat hij voor Massa rijdt. (Wat hij niet doet omdat Massa als een idioot 10meter later remt)quote:Op maandag 4 september 2017 14:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lees het stuk nu maar. Dit zijn geeneens echt regels. Dit is gewoon hoe racen werkt.
De auto aan de binnenkant hoeft geen ruimte te laten als hij er voor of naast zit op de apex. En dat zat Massa. Max geeft die ruimte ook niet als hij aan de binnenkant zit hoor.
Is ook niet Max zijn schuld. Hij had het inderdaad recht op de lijn. Of het slim is de bocht zo aan te sturen als er nog een auto half naast je zit laat ik in het midden. Als je aan de buitenkant ipv de binnenkant zit moet je meestal wel ruimte laten. Niet omdat het anders jou schuld is of omdat dat de regels zijn. Maar omdat er anders contact is en je het dan meestal aflegt wanneer je aan de buitenkant zit. Daarom is inhalen aan de buitenkant ook moeilijker en meer risico vol en daarom prijzen we Max met ze alle als het hem wel weer eens lukt.quote:Op maandag 4 september 2017 14:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max is hier als eerste bij de apex en houdt zijn lijn (schijnt dat dat heilig is vanaf afgelopen race), Grosjean komt met blokkerende remmen in de zijkant van Max.
Hoe zou dit Max' schuld kunnen zijn?
Ik ben niet overtuigd dat Max er echt voor zat voor en tijdens het aanremmen. Op de beelden is het niet goed te zien, helaas. Er is een kort shot waar ze nog zij aan zij rijden zo'n 200-300m voor de bocht. Maakt ook niet zo veel uit het aanremmen is niet bepalend dat is het moment van insturen en de apex.quote:Op maandag 4 september 2017 14:21 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dus afgaande van wat je stelt mag Max de 1e bocht toch ook vol insturen omdat hij voor Massa rijdt. (Wat hij niet doet omdat Massa als een idioot 10meter later remt)
Wat ik al zei, soms moet je elkaar iets gunnen en dat doet Massa niet in de 2e bocht van die chicane, regels of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |