Ik zou daarvan een beetje uit m'n humeur raken, grote kans dat dat bij anderen wat agressie opwekt. En oncontroleerbare mensen doen oncontroleerbare dingen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bovenin de middenarmsteun ligt een hele nare groene laserpen; wat hij kan, kun jij beter
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Midden op een kruispunt stil gaan staan, omdat je niet weet waar je naar toe moet
Misschien is het handig om anderen niet te hinderen.
Op het station, in de ochtendspits.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laag toerental. Veel kracht op de drijfstanglagers wat leidt tot overmatige schade.
Zachtjes?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 06:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.
Idd, dan ineens is mijn tas heel breed en kan ik er echt niet makkelijk langsquote:
En dan uiteraard zwaar beledigd zijn als je vriendelijk vraagt of je er langs mag.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 08:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.
Zachtjes genoeg om het "per ongeluk" te laten lijkenquote:
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is elders Al hun invloed echt zo groot was had er geen 2.0 in gelegen. Mazda werkt ook gewoon met grotere blokken ipv die naaimachines.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is elders Al hun invloed echt zo groot was had er geen 2.0 in gelegen. Mazda werkt ook gewoon met grotere blokken ipv die naaimachines.
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes?? _!!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes?? _!!
Idd, ik ben wel klaar met dat getroll.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!
Schakelen ook gewoon terug als je dan wat meer gas geeft. Dagelijk's draai ik ook gewoon 1300-1900 toeren, werkt perfect zolang rustig rijdt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.
Ik heb het geprobeerd, maar het liep niet echt storm. Zoals men zegt: Met de ogen van een adelaar zien we fouten van een ander, Met de ogen van een mol zien we onze eigen fouten...quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:32 schreef Postbus100 het volgende:
Is er hier ook al een topic waarin we reflecteren op ons eigen rijgedrag? Want dat van mij is vaak genoeg een vermelding in een topic als dit waard. Ik rij verantwoord, maar ik rij echt niet perfect.
Niemand rijd perfect denk ik, we maken allemaal fouten. Het nadeel is alleen dat iedereen van zichzelf vind dat hij/zij perfect rijd, maar de rest van de wereld niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:32 schreef Postbus100 het volgende:
Is er hier ook al een topic waarin we reflecteren op ons eigen rijgedrag? Want dat van mij is vaak genoeg een vermelding in een topic als dit waard. Ik rij verantwoord, maar ik rij echt niet perfect.
Het is geen discussie, maar een vaststaand feit. Zelfs de eerste automaten werkten al op dat principe.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
Als je meer gas geeft, schakelt een automaat ook later op, maar ook dát is een discussie die hier niet thuis hoort..
4500km DE/AT/IT en eigenlijk is het overal hetzelfde. CH/FR/ES is ook geen haar beter. Oost Europa ook niet. Voordeel is dat het hier ieder geval wel beter wordt vanaf Oktober, dan blijven de dagjesrijders weer thuis tot zeker het voorjaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:47 schreef Gezicht het volgende:
Afgelopen week een paar honderd kilometer op de Nederlandse snelwegen gemaakt, als je dat eens in de zoveel tijd doet valt je weer op hoe belabberd slecht er gereden wordt:
Bijna constant accordeon-remacties op de linkerbaan omdat iemand zit te suffen bij het inhalen van een treintje vrachtwagens.
Ongegeneerd met ~100 van achter een vrachtwagen uit naar links komen terwijl ik met 140 aankom (bij Vmax 130).
Onnodig links rijden of bang zijn om de spitsstrook te gebruiken.
Überhaupt met een dergelijke snelheid rijden dat je door vrachtwagens wordt ingehaald.
Bumperklevers.
Etc. etc. etc.
En het is niet eens meer zo dat je af en toe zo'n gevaar op de weg tegenkomt, maar bijna constant wel bezig moet zijn met zo'n figuur. Wat een genot.
Ik rijd niet perfect, doe er geen moeite voor, tussen die andere klapmongolen. Maar rij wel dagelijks, dus kan redelijk wat situaties wel snel herkennen en rij vrij constant/consequent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand rijd perfect denk ik, we maken allemaal fouten. Het nadeel is alleen dat iedereen van zichzelf vind dat hij/zij perfect rijd, maar de rest van de wereld niet.
Ik rij soms ook best wel wat agressief als ik een k*tbui heb, maar ja, wie niet?
En zo wordt het dus een zootje op de weg, er zijn er blijkbaar meer die er geen moeite meer voor doen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik rijd niet perfect, doe er geen moeite voor, tussen die andere klapmongolen. Maar rij wel dagelijks, dus kan redelijk wat situaties wel snel herkennen en rij vrij constant/consequent.
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:20 schreef daNpy het volgende:
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.
Oke chef.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.
whehehe, ik zou jouw vermoeden-sensor-circuit dingegie eens goed laten checken als ik jou was.. Want hij is stuk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.
Een automaat schakelt aan de hand van de stand van het gaspedaal. Als jij het gaspedaal ver genoeg intrapt, schakelt hij pas bij 6500 rpm (sommige automaten hebben een sport- of ecostand. Die hebben natuurlijk ook impact op het toerental waarbij geschakeld wordt).
Ik houd zeker van auto's en er is niets lekkerder dan een automaat met een slordige 250 pk erachter.
Allereerst, voorrang moet je krijgen en niet nemen. Je hebt sowieso deels de schuld vermoed ikquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je je knipperlicht aan hebt, sla dan ook af ipv rechtdoor te gaan. Gelukkig wantrouw ik alle andere verkeer dus hield in, anders was het schade geworden. Dan moet je ook nog eens aantonen dat de tegenpartij knipperlicht aanhad. Weet iemand de precieze wetgeving hierbij, mocht partij b ontkennen dat zijn knipperlicht aan stond?
Helaas is het dan jouw schuld, het gebruiken van je knipperlicht betekend niet dat je geen voorrang meer hebt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je je knipperlicht aan hebt, sla dan ook af ipv rechtdoor te gaan. Gelukkig wantrouw ik alle andere verkeer dus hield in, anders was het schade geworden. Dan moet je ook nog eens aantonen dat de tegenpartij knipperlicht aanhad. Weet iemand de precieze wetgeving hierbij, mocht partij b ontkennen dat zijn knipperlicht aan stond?
Bij zulke mensen gaat het gas los... remmen zou ik iets te gevaarlijk vinden...quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:43 schreef Anne het volgende:
Ik rij net naar huis en zoals na elke avonddienst blijf ik dan vaak achter een vrachtwagen hangen. Geen haast, lekker zuinig. Als er dan geen vrachtwagen is om achter te hangen zet ik de cruise control op 95 km/h. Ik rij dus harder dan vrachtwagens en auto's met een aanhanger, ik doe niks verkeerds.
Dit keer komt er een Peugeot aan gesjeesd en gaat op mijn achterbumper hangen, hij zet dan zijn richtingaanwijzer aan en moet blijkbaar de aankomende afrit hebben. Doordat hij zo op mijn achterbumper kleeft, kijk ik wat vaker in mijn achteruitkijkspiegel.
Wat doet ie... hij knippert een paar keer met groot licht en zet hem daarna permanent aan. Ik werd serieus gewoon effe verblind! Blauwe en witte vlekken zag ik zeker een aantal minuten lang!
Ik heb geen noodstop gemaakt, maar ik heb wel even de rem ingetrapt. Paardenlul.. @&¤#$! Ik hoop dat ie is geschrokken, maar aangezien hij op de afrit zelf nog even snel naast me kwam rijden zal het wel niet. Eikel. Bah.
Als je daarmee suggereert dat danpy wel technisch onderlegd is, dan doet hij extreem goed zijn best om dat te verbergen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:48 schreef Sounddragon het volgende:
whehehe, ik zou jouw vermoeden-sensor-circuit dingegie eens goed laten checken als ik jou was.. Want hij is stuk.
Dat noemt men bescheidenheid. Net als dat jij enorm je best doet je expertise te exhibitioneren.quote:Op zondag 27 augustus 2017 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je daarmee suggereert dat danpy wel technisch onderlegd is, dan doet hij extreem goed zijn best om dat te verbergen.
Echt als ik ergens een hekel heb zijn het wel aan mensen die een "sportuitlaat" nemen. Gewoon hun herrieding extra veel herrie laten maken. Want wat zijn zij cool danquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:24 schreef Fixers het volgende:
Kwam er eentje op een ielige sportief type motor langsrijden. Hangt er onder de kuip iets wat nog het meeste leek op twee stukken zwarte regenpijp. Ik vermoed om extra herrie te maken, want er kwam een tering herrie van dat ding af. Als je dan een motor met veel geluid wil, koop dan een grote lompe Harley, niet zo'n net-geen-brommer-meer.
Beter als het gejank van de versnellingsbak. Bwaaapquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:55 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Echt als ik ergens een hekel heb zijn het wel aan mensen die een "sportuitlaat" nemen. Gewoon hun herrieding extra veel herrie laten maken. Want wat zijn zij cool dan
Al het onnodige/extra geluid is gewoon asociaal en tokkiegedrag laten we het daar op houden.quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beter als het gejank van de versnellingsbak. Bwaaap
Sja ik vind het tot een bepaalde hoogte wel mooiquote:Op zondag 27 augustus 2017 18:14 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Al het onnodige/extra geluid is gewoon asociaal en tokkiegedrag laten we het daar op houden.
Tot welke hoogte dan? Uurtje of 6 in de ochtend als je buurman met z'n zoezoekie met brulpijp naar z'n werk rijdt?quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja ik vind het tot een bepaalde hoogte wel mooi
Maar sommige uitlaten zijn idd wel érg luid en dat is gewoon té.
Qua luidheid.quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:17 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Tot welke hoogte dan? Uurtje of 6 in de ochtend als je buurman met z'n zoezoekie met brulpijp naar z'n werk rijdt?
leven en laten leven.. Ik heb dat liever als die asielzoeker die hier achter woont en zijn ongetunede en compleet street-legal pokkejong de hele dag laat krijsen in de achtertuin. Die brulpijp is na 20 seconden weer de straat uit.quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:17 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Tot welke hoogte dan? Uurtje of 6 in de ochtend als je buurman met z'n zoezoekie met brulpijp naar z'n werk rijdt?
En heeft hij ook een extra harde uitlaat op z'n vrachtwagen gezet omdat hij graag extra veel geluid wil maken of gebruikt hij dat ding gewoon waarvoor het bedoelt is?quote:Op zondag 27 augustus 2017 19:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Qua luidheid.
Ik heb ook 'last' van de buurman zijn standaard werkbus en de vrachtwagens die hier door de straat rijden. Maar het is maar net waar je je aan wil storen.
Nee, bus van de buurman is standaard en vrachtwagens in zijn algemeen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 20:06 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
En heeft hij ook een extra harde uitlaat op z'n vrachtwagen gezet omdat hij graag extra veel geluid wil maken of gebruikt hij dat ding gewoon waarvoor het bedoelt is?
Naja mijn irritatie ging dus over mensen die onnodig extra geluid maken.quote:Op zondag 27 augustus 2017 20:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, bus van de buurman is standaard en vrachtwagens in zijn algemeen.
Straat is nogal nauw, dus ik snap eigenlijk niet goed waarom ze hier doorheen rijden (ook 's nachts).
Dat kan je veel beter omdraaien: we wonen met veel op een postzegeltje land en dus zul je gewoon een beetje rekening moeten houden met anderen en niet onnodig veel lawaai maken. Als je die herrie zo mooi vindt zet je maar een koptelefoon op ofzo.quote:Op zondag 27 augustus 2017 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
leven en laten leven.. Ik heb dat liever als die asielzoeker die hier achter woont en zijn ongetunede en compleet street-legal pokkejong de hele dag laat krijsen in de achtertuin. Die brulpijp is na 20 seconden weer de straat uit.
Je kunt overal wel een punt van maken, maar we wonen met veel humanoids op een postzegeltje land, en dus zul je een beetje verdraagzaamheid moeten betrachten.
Wil/kun je dat niet, moet je lekker verhuizen naar een plek waar je van niemand last hebt; Alaska of Siberië ofzo.
koptelefoonplug zit een beetje ruim in je uitlaat.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat kan je veel beter omdraaien: we wonen met veel op een postzegeltje land en dus zul je gewoon een beetje rekening moeten houden met anderen en niet onnodig veel lawaai maken. Als je die herrie zo mooi vindt zet je maar een koptelefoon op ofzo.
Als je hem in de binnenspiegel ziet? Heb je pas je rijbewijs ofzo?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Gefrustreerde leasebak idioten...
Meneer de Volvo rijder ik reed 120 waar je 100 mag en ik was aan het inhalen.
Hopelijk rijd je jezelf dood
Beetje rechts inhalen zodra ik naar rechts wilde gaan en jij mijn laatst ingehaalde auto nog lekker afsneed omdat je niet geleerd hebt om pas van baan te wisselen zodra je de auto in je binnenspiegel ziet. Zoals ik dus netjes deed.
nope. Was ook al de regel 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je hem in de binnenspiegel ziet? Heb je pas je rijbewijs ofzo?
Desnoods wacht je even, maar zodra hij gaat sturen, gelijk mee naar rechts gaan
Als je met een beetje aanhanger wacht totdat je de ander in je binnenspiegel ziet kun je nooit meer naar rechts.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:49 schreef Fer het volgende:
Na 20 jaar kan je toch wel inschatten wanneer je naar rechts kan? Zelfs met een lange bus of aanhanger.
Heb jij een rijbewijs?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je met een beetje aanhanger wacht totdat je de ander in je binnenspiegel ziet kun je nooit meer naar rechts.
Jep. Maar andere weggebruikers zijn onvoorspelbaar. Vaak genoeg gehad dat ze opeens gas bij gaven want ja stel je voor dat een busje jouw penis verlenging inhaaltquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:49 schreef Fer het volgende:
Na 20 jaar kan je toch wel inschatten wanneer je naar rechts kan? Zelfs met een lange bus of aanhanger.
Klopt, maar mensen die gas bijgevoegd krijgen hem gewoon vol ervoor, deksel op de neus.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Jep. Maar andere weggebruikers zijn onvoorspelbaar. Vaak genoeg gehad dat ze opeens gas bij gaven want ja stel je voor dat een busje jouw penis verlenging inhaalt
Gaat er gewoon om dat IK veilig rijd en van baan wissel.
Ah, die leeftijd heb ik jaren geleden al gehad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die gas bijgevoegd krijgen hem gewoon vol ervoor, deksel op de neus.
Wat wel werkt is bij bumperklevers alvast rustig aanstalten maken om weer naar rechts te gaan, dan pakken ze die route ieder geval niet.
Waarom gaat de voorste niet gewoon rechts rijden?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:53 schreef Fluppert het volgende:
Vanochtend lekker 95/100 op de rechterbaan, als ik een vrachtwagen tegen kwam even inhalen en weer terug naar rechts. Iedere keer een vrije baan van 300+m.
Links rijdt een grote trein van mensen die opeenvolgend remmen, niet harder gaan dan 100 en duidelijk gefrustreerd zijn. Wat bezielt die mensen en waarom gaat er niemand gewoon op t gemakje rechts rijden?
Het mooiste is dat ik dan uit die trein stap en gewoon met 100 rechts ervoorbij rijdt, terwijl ik dat niet met opzet doet maar omdat hun steeds langzamer gaan rijden. En dan moet ik er weer tussen omdat ik een vrachtwagen tegenkom op rechts en dan niet ertussen magquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:53 schreef Fluppert het volgende:
Vanochtend lekker 95/100 op de rechterbaan, als ik een vrachtwagen tegen kwam even inhalen en weer terug naar rechts. Iedere keer een vrije baan van 300+m.
Links rijdt een grote trein van mensen die opeenvolgend remmen, niet harder gaan dan 100 en duidelijk gefrustreerd zijn. Wat bezielt die mensen en waarom gaat er niemand gewoon op t gemakje rechts rijden?
Het was weer zover vandaag. Er vallen drie druppels regen en ineens is iedereen bang om te rijden of zo.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Fer het volgende:
Bang in de regen, bang in de regen, MAAR BLIJF DAN WEG VAN DE LINKERBAAN!!
Ja, dat is levensgevaarlijk, dan ben je aan het spookrijden.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Fer het volgende:
Bang in de regen, bang in de regen, MAAR BLIJF DAN WEG VAN DE LINKERBAAN!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |