Dat is fucking irritant.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ten tweede denk ik dan als ik bij groen rustig weg rijdt "waarom gaan je links staan als je niet op let en mij niet eens voor kan blijven"
Vermoedelijk reed er rechts een (vracht)auto die gewoon door rood gegaan is. Zo stond ik ook weleens dom alleen op de linkerbaan te wachten.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik had laatst het omgekeerde van de hierboven genoemde irritaties:
Ik kom in m'n eco-koekblikje (Hyundai i10) aanrijden voor een stoplicht, twee stroken rechtdoor, rechts is leeg, links staan twee polo's met vieslelijke spoilers.
Ten eerste denk ik dan "waarom ga je links staan met z'n tweeën als rechts leeg is"
Ten tweede denk ik dan als ik bij groen rustig weg rijdt "waarom gaan je links staan als je niet op let en mij niet eens voor kan blijven"
Nee. Moet ik mezelf nou echt gaan verdedigen?quote:
Om hem te verblinden ja. Jij kunt je spiegel nog anders zetten.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee. Moet ik mezelf nou echt gaan verdedigen?
Edit; of bedoelde je om hem daarmee te treiteren? Zo ja, dan sorry voor deze opmerking.
Ah oké. Dan sorry voor mijn opmerking.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om hem te verblinden ja. Jij kunt je spiegel nog anders zetten.
M'n vrouw ging een keer rijden in de auto van schoonvader (Skoda Fabia combi) en op een gegeven moment zat ik van: Huh? Zestig in z'n vijf? En we accellereren nog steeds? Blijkt dat ze de indicator op het MFC aan het opvolgen was. Pijltje omhoog op het display als de boordatari wil dat je opschakelt, dat soort geneuzel.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3
En die wilde je dan nog snel even links voorbijsteken en op het laatste moment toch maar niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Vermoedelijk reed er rechts een (vracht)auto die gewoon door rood gegaan is. Zo stond ik ook weleens dom alleen op de linkerbaan te wachten.
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overratedquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
M'n vrouw ging een keer rijden in de auto van schoonvader (Skoda Fabia combi) en op een gegeven moment zat ik van: Huh? Zestig in z'n vijf? En we accellereren nog steeds? Blijkt dat ze de indicator op het MFC aan het opvolgen was. Pijltje omhoog op het display als de boordatari wil dat je opschakelt, dat soort geneuzel.
Samenvatting: trage én natte krant.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Wat jij wil joh.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Samenvatting: trage én natte krant.
Gewoon doorrijdenquote:
Ik heb maar weinig mensen op mijn bumper. Zegt genoeg. Is vooral een kwestie van niet of weinig remmen en doorschakelen icm cruisecontrol bij max snelheid. Je kunt prima zuinig én doorrijden.quote:
True. Ik snap ook niet waarom mensen op een rechte weg zo vaak moeten remmen. Je ziet toch ruim van te voren wat er gaat gebeuren? Ook hebben een boel mensen hun voet op het rempedaal (= lampen aan) terwijl ze helemaal niet remmenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb maar weinig mensen op mijn bumper. Zegt genoeg. Is vooral een kwestie van niet of weinig remmen en doorschakelen icm cruisecontrol bij max snelheid. Je kunt prima zuinig én doorrijden.
Eco hok? Ik heb een 2 liter motorquote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon doorrijden
(Serieus: de CC die afslaat omdat je in een té hoge versnelling rijdt in die nieuwerwetse eco hokken??? Dat kan toch niet fijn rijden?
In een dergelijk hoge versnelling rijden is helemaal niet goed voor je motor. Maar dat is een andere discussie.)
Wat.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Al op tijd naar links gaan en zelf wel netjes remmen voor oranje i.t.t. de vrachtwagen .quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
En die wilde je dan nog snel even links voorbijsteken en op het laatste moment toch maar niet?
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Al op tijd naar links gaan en zelf wel netjes remmen voor oranje i.t.t. de vrachtwagen .
Ik sta ook altijd links naast een vrachtwagen. Als die dan niet stopt voor geel/oranjequote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?
Ik vul in hoe zoiets kan gebeuren, dat je dus ineens links staat zonde riemand rchts naast je . Ik zou nooit kleven .quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?
Wat is het voordeel van 50 in zijn 5? Er ontgaat mij hier iets.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Lager toerental. 6 bak overigens.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van 50 in zijn 5? Er ontgaat mij hier iets.
Ik zie wel het nut van de tussenliggende versnellingen. Gewoon in het werkgebied van je motor blijven is wel handig. Een versnelling overslaan is alleen handig als je de grenzen opzoekt in je toerenband. Maar als de boordcomputer zich gaat gedragen alsof de redline bij 3k begint ben ik gauw klaar met dit soort "adviezen" van de auto. Als bestuurder heb je een stuk meer input waarop je je schakelgedrag baseert dan de auto zelf, en de auto kijkt alleen hoe de bestuurder het zuinigst kan rijden. En die combinatie is heel irritant, misschien zelfs misleidend (overmatige slijtage door lage toerentallen en resonanties)quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Laag toerental. Veel kracht op de drijfstanglagers wat leidt tot overmatige schade.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lager toerental. 6 bak overigens.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bovenin de middenarmsteun ligt een hele nare groene laserpen; wat hij kan, kun jij beterquote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:43 schreef Anne het volgende:
Ik rij net naar huis en zoals na elke avonddienst blijf ik dan vaak achter een vrachtwagen hangen. Geen haast, lekker zuinig. Als er dan geen vrachtwagen is om achter te hangen zet ik de cruise control op 95 km/h. Ik rij dus harder dan vrachtwagens en auto's met een aanhanger, ik doe niks verkeerds.
Dit keer komt er een Peugeot aan gesjeesd en gaat op mijn achterbumper hangen, hij zet dan zijn richtingaanwijzer aan en moet blijkbaar de aankomende afrit hebben. Doordat hij zo op mijn achterbumper kleeft, kijk ik wat vaker in mijn achteruitkijkspiegel.
Wat doet ie... hij knippert een paar keer met groot licht en zet hem daarna permanent aan. Ik werd serieus gewoon effe verblind! Blauwe en witte vlekken zag ik zeker een aantal minuten lang!
Ik heb geen noodstop gemaakt, maar ik heb wel even de rem ingetrapt. Paardenlul.. @&¤#$! Ik hoop dat ie is geschrokken, maar aangezien hij op de afrit zelf nog even snel naast me kwam rijden zal het wel niet. Eikel. Bah.
Ik zou daarvan een beetje uit m'n humeur raken, grote kans dat dat bij anderen wat agressie opwekt. En oncontroleerbare mensen doen oncontroleerbare dingen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bovenin de middenarmsteun ligt een hele nare groene laserpen; wat hij kan, kun jij beter
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Midden op een kruispunt stil gaan staan, omdat je niet weet waar je naar toe moet
Misschien is het handig om anderen niet te hinderen.
Op het station, in de ochtendspits.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laag toerental. Veel kracht op de drijfstanglagers wat leidt tot overmatige schade.
Zachtjes?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 06:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.
Idd, dan ineens is mijn tas heel breed en kan ik er echt niet makkelijk langsquote:
En dan uiteraard zwaar beledigd zijn als je vriendelijk vraagt of je er langs mag.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 08:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.
Zachtjes genoeg om het "per ongeluk" te laten lijkenquote:
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is elders Al hun invloed echt zo groot was had er geen 2.0 in gelegen. Mazda werkt ook gewoon met grotere blokken ipv die naaimachines.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is elders Al hun invloed echt zo groot was had er geen 2.0 in gelegen. Mazda werkt ook gewoon met grotere blokken ipv die naaimachines.
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes?? _!!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes?? _!!
Idd, ik ben wel klaar met dat getroll.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |