abonnement Unibet Coolblue
pi_173331486
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waaat? Met je bsn kun je best veel, te veel.
Dat valt in praktijk redelijk mee maar je kan er wel teveel mee.

Aan de andere kant; ik mag het op dit moment niet gebruiken ook al moet het verplicht gebruikt worden in diverse systemen. We hebben geen vergunning om het te gebruiken op de manier die ik wil dus het mag niet ook al is het doel van het systeem hetzelfde als de twee afzonderlijke vergunningen samengevoegd, en daar bestaat geen aparte vergunning voor. Alhoewel er bepaalde versies zijn waarin de juristen het niet met elkaar eens zijn (en het dus een financieel risico kan zijn). Vanaf mei 2018 wordt mijn werk dus een stuk eenvoudiger en kan ik personen aan elkaar koppelen in de tig systemen aan de hand van BSN.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:55:13 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173332014
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

"Volgens een woordvoerder van PostNL is de samenwerking met Ikea uniek door de grote omvang, maar levert het postbedrijf vaker adressenbestanden aan bedrijven. „Het is een van de zakelijke oplossingen die wij aanbieden.”

Dus.
Ja je overtreedt gewoon de wet en noemt het "een zakelijke oplossing die je aanbiedt". Zo kan ik het ook :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173332210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bij PostNL is het problematisch omdat dat zou betekenen dat ze de NAW gegevens harvesten van de enveloppen, en masse. Dat is voor statistiek niet erg, daar kan je echt heel mooi mee voorspellen wanneer er een bode bij of af kan. Maar het doorverkopen ervan zonder toestemming... FB heeft boetes gehad voor minder eah. Ik kan niet kiezen van wie ik wel en geen post wil over het algemeen. Ik kan niet white-listen bijvoorbeeld.
Je kant jezelf blacklisten op postfilter.nl, net zoiets als belmenietregister
pi_173332306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kant jezelf blacklisten op postfilter.nl, net zoiets als belmenietregister
Nee, dat is het tegenovergestelde van het belmenietregister. Die laatste is een publiek orgaan zonder winstoogmerk en wordt betaald met belastinggeld. postfilter is een maskerade, een zelfregulerend orgaan vanuit de industrie en wordt door niemand gecontroleerd.

Het is echt alsof je de CEO van Merck minister van Volksgezondheid maakt.
Bier.
pi_173332341
Dan heb ik postfilter verkeerd begrepen. Sowieso papieren post, papierverkwisting is het.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:52:15 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173333374
Hoe is "jezelf kunnen blacklisten" hetzelfde als "jezelf kunnen whitelisten"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173337787
Whitelisten is toestemming geven voor iets en blacklisten is geen toestemming geven, in dit geval voor commerciele reclame
pi_173337798


Via
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 10:17:57 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173338232
Een bekend plaatje _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173346742
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:48 schreef Anne het volgende:
Erg mooie foto's, Zug-Chef!
Bedankt Anne!
En er komt nog veel meer tzt....

quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Hey Z-C,

Ik ben laatst van Praag naar Cheb getreind en ik ben zeker weten niet via Usti gekomen. Dat zou ook wel heel gek zijn als je op de kaart kijkt, wij gingen toen via Pilsen. Foutje of zijn er ook andere routes Praag - Cheb?
Nee hoor daar is niks geks aan. De ČD heeft twee routes tussen Praag en Cheb. Of via Ustí of via Plzeň. Via Cheb kan in 2:30-3:15, via Ustí in 4:00.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 19:35:48 #111
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173348130
Ongeluk vanmiddag in Oostenrijk: tijdens een proefrit van een nieuw KISS-treinstel is deze op een stilstaande goederentrein geklapt. Geen doden gelukkig, wel een zwaargewonde machinist en van de voorkant van het treinstel is weinig overgebleven.

Zugunglück in Linz: Haltesignal ignoriert
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 19:59:29 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173348665
Nou issie sjtuk -O-

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:00:53 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173348700
Damn. :{
pi_173349417
Hoe zag ie ervoor eruit?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:37:51 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173349460
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:35 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe zag ie ervoor eruit?
pi_173349496
Wow
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 20:50:24 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173349738
sodeknetters zeg :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 21:18:01 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173350444
De stevigheid van de cabine lijkt wel verbeterd te zijn, maar nu is de boel bij het eerste balkon compleet afgescheurd en samengeperst.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:27:28 #119
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_173350682
quote:
Spooky.
pi_173352050


dit ook. net zo echt als die foto :')
pi_173353498
Dresden-Ústí-Praha: Lekker dieselen met oude treintjes (deel 4)

Van zondag 30 juli tot woensdag 9 augustus heb ik de tweede hobbyvakantie van 2017 gevierd. Ditmaal ging het eerst naar het Oosten van Duitsland, waarna al snel de grens overgestoken werd naar Tsjechië waar rond de hoofdstad Praag diverse spoorlijnen werden bezocht. Het werd een reis langs de riveren de Elbe en Moldau. In deel 4 bezoeken we eerst de vrijdagmiddagspits ten westen van Praag en na een kort bezoek aan het hlavní nádra¸í werd er op een zonovergoten zaterdag eindelijk gedieselt langs de Sázava.

Deel 1: PTA / Het grote treinentopic #1076 - Beste reizigers
Deel 2: PTA / Het grote treinentopic #1077 - U roept, IenM draait of niet
Deel 3: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit

Het reizigersaanbod op spoorlijn 120 tussen Praag en Kladno is in de middagspits dermate hoog dat er een aantal extra treinen worden ingezet. Deze worden voor een deel met diesellocomotieven van de serie 714 en drie rijtuigen gereden.

De serie 714 is de gemoderniseerde variant van de oorspronkelijke serie T 466.0 gebouwd door het Slowaakse Turčianske strojárne n.p. Martin tussen 1971 en 1979. In 1988 werden de locomotieven omgenummerd in de serie 735. Bij de modernisering werden alleen de draaistellen en de ruiten hergebruikt.


De nog in de oude kleurstelling rondrijdende 714 216 is op vrijdag 4 augustus 2017 zojuist vertrokken met Sp 1888 uit Hostivice naar Kladno en Kladno-Ostrovec.

Eenmaal per twee uur rijdt er een sneltrein (Rychlík) tussen Praag en Rakovník. Deze treinen worden gereden door gemoderniseerde duikbrillen van de serie 750 en drie rijtuigen waarvan de achterste tevens een stuurstand heeft.

Door werkzaamheden aan het spoor in Praag start de trein niet in Masarykovo Nádra¸í maar in Praha-Bubny Vltavská, het eerste station na de brug over de Moldau. Omdat er tevens werkzaamheden tussen Kladno en Rakovník zijn eindigt de trein al na een kleine 40 minuten in Kladno. Het is daarmee verreweg de kortste Rychlík in Tsjechië, zowel in afstand, tijd als lengte van de trein.


ČD loc 750 707 rijdt op vrijdag 4 augustus 2017 met R 1224 het station van Hostivice in.

Het station van Hostivice is een knooppunt aan de westkant van Praag waar meerdere spoorlijnen bij elkaar komen. De lijn Praag-Kladno kan enigzins als hoofdlijn beschouwd worden. Daarnaast komt er nog een nevenlijn vanuit Praag in Hostivice aan, die via de zgn Praagse Semmeringlijn verloopt. Aan de westkant van Hostivice splitst het spoor zich in drie richtingen: de hoofdlijn naar Kladno en nevenlijnen naar Rudná u Prahy (richting het zuiden) en Středokluky (richting het noorden).

Het stationsemplacement is relatief groot maar dat is op gezette tijden wel nodig. Vier van de acht sporen worden gebruikt voor het reizigersvervoer en hebben lage perrons, de overige vier sporen worden gebruikt voor het goederenvervoer, dat hier met regelmaat nog plaatsvindt.

Op de verder enkelsporige hoofdlijn Praag-Kladno rijdt in de spits zo'n 3-4x per uur een trein, waardoor er op de stations onderweg veel treinkruisingen plaatsvinden. Zo ook in Hostivice, waar de 714 216 inmiddels vanuit Kladno onderweg terug is naar Praag. Links daarvan staat een gemoderniseerde Brotbuchse die even later vertrekt naar Středokluky.


Na een korte stop vertrekt de 750 707 van České dráhy hier uit Hostivice met R 1224 naar Kladno.

Met zo'n Tsjechische railbus (Brotbuchse) werd vervolgens via de Praagse Semmeringlijn en Praha-Smíchov naar Praha hlavní nádra¸í gereden.

Het hoofdstation van Praag is min of meer opgedeeld in twee delen. De perrons 1 t/m 4 liggen onder de fraaie stationsoverkapping en de perrons 5 t/m 7 zijn later buiten de overkapping bijgebouwd. De restauratie van de stationsoverkapping en het station nadert zijn voltooiing. Alleen bij perron 1 wordt momenteel nog gewerkt. Foto's van onder de overkapping zijn daarom nu weer mogelijk en aangezien ik toch via dit station naar het hotel moest werd gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt.

De sporen onder de overkapping worden veelal gebruikt voor de langeafstandstreinen en sommige S-Bahn-lijnen. Slechts sporadisch zijn de fraaie motorwagens van de serie 854 onder de kap te vinden. Deze wagens zijn tussen 1968 en 1971 gebouwd door Vagonka Tatra Studénka en middels een reconstructieprogramma vanaf 1997 in de huidige staat verbouwd. De motorwagens worden, vaak met een rijtuig, ingezet als sneltrein (Rychlík) op ongeëlektrificeerde hoofdlijnen in Tsjechië.


De meeste motorwagens rijden inmiddels in de blauwe Njabrt2-kleurstelling. Ik had het geluk op vrijdagavond 4 augustus 2017 de rode 854 033 onder de stationskap aan te treffen die hier zojuist als R 1249 uit České Budějovice is gearriveerd.

Naast de Tsjechische staatsspoorwegen České dráhy is RegioJet de inmiddels bekendste open access vervoerder in Tsjechië. Sinds 2011 rijdt RegioJet Intercity treinen op de as Praag-Ostrava-Havířov. Gestart werd toendertijd met 8 locomotieven van de serie 162 en van de ÖBB en SBB overgenomen Eurofirma rijtuigen.

Anno 2017 rijdt RegioJet elke twee uur op deze verbinding en zijn diverse treinen kwa route verlengd naar Bratislava, Staré Město en Ko¨ice. Er zijn concrete plannen om in december 2017 ook naar Wenen te gaan rijden.

Bijzonder om te vermelden is dat RegioJet een dochteronderneming is van Student Agency in samenwerking met Keolis. Wat mij tevens opviel is dat het overgrote deel van het treinpersoneel studenten danwel jongvolwassen betrof. Het is algemeen bekend dat RegioJet reizigers vervoerd tegen bodemprijzen en het tevens (of juist daarom) probeert de kosten zo laag mogelijk te houden.


Op de avond van vrijdag 4 augustus 2017 is RegioJet-loc 162 117 zojuist vanaf het opstelterrein in Praag-Smíchov vertrokken en komt hier aan op Praha hlavní nádra¸í. Ruim 10 minuten later zal de trein als IC 1019 vertrekken naar Pardubice, Česká Třebová, Ostrava, Havířov en het in het uiterste oosten van Tsjechië gelegen Jablunkov-Návsí.

Zaterdag 5 augustus

Zo'n 30 km ten zuiden van Praag ligt het dal van de rivier de Sázava. De omgeving is hier heuvel- tot bergachtig. In de zomermaanden trekken veel inwoners van Praag naar deze omgeving om van de rust en de natuur te genieten. Het gebied kent vele vakantiehuisjes en wandelpaden, maar ook liefhebbers van de watersport komen beneden in het dal uitgebreid aan hun trekken.

Het gebied is prima te bereiken per trein. De spoorlijn 210 loopt door het dal en onderweg zijn er vele stationnetjes van waaruit je vaak zo de natuur inloopt. De ruim 60 kilometer lange spoorlijn wordt doorgaans bereden door driedelige Regionova-treinstellen, maar in het weekend worden hier nog oude diesellocomotieven met enkel- of dubbeldeks rijtuigen ingezet.

Tevens rijdt er in de hoogzomer een extra trein van museumclub K´C Doprava. Op zaterdagochtend vanuit Praag naar Čerčany en zondagmiddag weer terug. K´C Doprava heeft een diversiteit aan materieel, uiteenlopend van motorwagens tot een Bardotka met oude ČSD-rijtuigen. In de weekenden worden hiermee op een aantal trajecten rond Praag extra ritten gereden, waarvoor in de trein een kaartje gekocht kan worden. Dat is overigens in Tsjechië nog gewoon overal mogelijk.

Vorig jaar zomer reed deze trein ook maar toen praktisch elk weekend met een motorwagen, behalve toen ik er was werd juist een oude locomotief van de serie 740 met twee bijwagens ingezet. Toen zat ik in die trein in plaats van langs de spoorlijn... Ik liet me dat niet nogmaals gebeuren en dus werd op zaterdag 5 augustus 2017 extra vroeg naar het Sázavadal afgereisd in de hoop dat deze trein dit jaar weer met een 740 zou rijden.


Na een flinke klim en een half uur wachttijd kwam dan eindelijk de fraaie 740 692 van K´C Doprava het viaduct van ´ampach op gereden als Sp 1563 naar Čerčany en zal over enkele minuten een stop maken te Jílové u Prahy.

Dit viaduct is na het Landwasserviaduct de tweede grootste stenen spoorbrug van midden Europa. De brug bestaat uit 7 bogen en heeft een totale lengte van ruim 109 meter. Op het hoogste punt is zij 42 meter hoog. De brug is gebouwd met grofkorrelig graniet tussen 1897 en 1899 en is niet in een rechte lijn gebouwd, maar wel in een boog met een straal van 180 meter.

Het treinverkeer op spoorlijn 210 tussen Praag en Čerčany wordt behoudens drie omlopen op zaterdag en 2 op zondag uitgevoerd met driedelige Regionova-treinstellen. Deze treinstellen zijn ooit gebouwd en geleverd als de serie 810, de zogenaamde Brotbuchse, de Tsjechische railbus. Middels een reconstructie zijn tussen 2005 en 2012 in totaal 211 tweedelige en 26 driedelige stellen gemaakt.


Op zaterdag 5 augustus 2017 passeert stel 814 221 als Os 9056 uit Čerčany het ´ampach-viaduct bij Jílové u Prahy en is onderweg naar Praha hlavní nádra¸í.

Omdat de eerste getrokken trein defect was geraakt bij Vrané nad Vltavou en we de tweede getrokken trein ergens anders wilde fotograferen, werd besloten te vertrekken. En dus kon begonnen worden aan een niet ongevaarlijke afdaling, eerst 10 meter naar spoorniveau en daarna nog 40 meter naar het dal. Ik was hier een Nederlandse fotograaf tegengekomen en mocht met hem meerijden; zijn auto stond aan de voet van het viaduct. Iets te enthousiast ging ik op de steile afdaling naar beneden waardoor beneden bleek dat ik een flinke (open) wond aan m'n linkerbeen had overgehouden.

Het zou de dag niet bederven, want die-hard als ik was ging het programma van de dag gewoon door. Maar aan het eind van de dag heeft hij me wel naar het ziekenhuis in Praag gebracht, waar de wond kon worden schoongemaakt en gehecht. Naar nu blijkt zonder verdere gevolgen, gelukkig.

Sinds de nieuwe dienstregeling in december 2016 zetten de Tsjechische staatsspoorwegen Česke Drahy vanuit depot Praha-Vr¨ovice in de weekenden weer opvallend vaak Bardotka's in op spoorlijn 210 tussen Praag en Čerčany. Dit terwijl er vorig jaar bijna wekelijks groene en rode duikbrillen werden ingezet. Daar is overigens niets mis mee, maar de locomotieven van de serie 749 zijn officieel sinds 2013 buiten dienst gesteld dus kan het voor mijn gevoel van het ene op het andere moment voorbij zijn.

Momenteel zijn er drie locomotieven rijvaardig in Praag, de wit/rode 749 107, de blauw/geel/rode 749 121 en de wit/groene 749 264. De 749 107 wordt vast ingezet op lijn 212 tussen Čerčany en Zruč nad Sázavou. De andere twee zijn bijna wekelijks tussen Praag en Čerčany aan te treffen. In het zomerseizoen zijn er gedurende de weekenden vijf omlopen waardoor de kans groot is dat er een of meerdere Bardotka's worden ingezet.


De 749 264 werd op zaterdag 5 augustus 2017 gelukkig ingezet voor Os 9057 waardoor deze opname bij de fraaie en markante rotspartijen tussen Petrov u Prahy en Luka pod Mednikem mogelijk werd.

Tevens noemenswaardig is het feit dat afgelopen winter alle dubbeldeksrijtuigen zijn gemoderniseerd, zowel het interieur als het exterieur is flink opgeknapt. De wit/blauwe Najbrt2 kleurstelling staat de rijtuigen naar mijn mening erg goed.

Naast de drie getrokken treinen op zaterdagochtend rijdt er ook nog een trein Praag-Čerčany met twee Regionova-stellen, waarvan de achterste vanaf Jilové u Prahy weer terugrijdt naar Praag.


Op zaterdag 5 augustus 2017 was er blijkbaar geen tweede Regionova-stel beschikbaar waardoor de ČD een motorwagen van de serie 810 en twee bijwagens ingezet heeft. De niet alledaagse combinatie van de 814 203 en 810 333 passeren hier bij Petrov u Prahy met Os 9059 van Praha hlavní nádra¸í naar Jilové u Prahy en Čerčany. De eerste bijwagen heeft overigens geen graffiti maar reclamestickers.


Terug in ´ampach kon eerst vanaf de ochtendkant de derde getrokken trein van de dag richting Čerčany op de foto worden gezet. De wit/groene 754 031 trekt Os 9061 over het ´ampach-viaduct en zal even later te Jílové u Prahy kruisen met de eerste getrokken trein terug naar Praag. Alleen het materieel daarvan is nooit in Čerčany aangekomen...

Doordat eerder op zaterdag 5 augustus 2017 de 754 045 defect was geraakt in Vrané nad Vltavou werd Os 9055 vanaf daar opgeheven. Dit betekende dat de ČD geen materieel had in Čerčany om Os 9058 terug naar Praha hlavní nádra¸í te rijden.

Maar slim als ze zijn bij de Tsjechische staatsspoorwegen werd besloten de 749 264, die om 11:06 met Os 9057 in Čerčany aangekomen is, te laten omlopen en direct weer te laten vertrekken. Doordat deze trein in Týnec nad Sázavou planmatig 20 minuten stationnement heeft ivm kruising met
de tegentrein kon de vertraging er zo weer uitgereden worden.


De fraaie wit/groene 749 264 passeert hier met Os 9058 het ´ampach-viaduct tussen Jílové u Prahy en Luka pod Mednikem.

Tussen 12:00 en 15:00 rijden er geen treinen op deze spoorlijn. Dat is een verschijnsel wat vaker voorkomt op regionale spoorlijntjes in Tsjechië. Om die reden besloten we met de auto zo'n 100 kilometer zuidelijker bij een bijzondere, geëlektrificeerde spoorlijn te gaan kijken.

Trat 202 is de 24 kilometer lange spoorlijn tussen Tábor en Bechyně. Het is de enige nog overgebleven spoorlijn in Tsjechië met 1500 Volt gelijkstroom, nadat de lijn Rybník–Lipno nad Vltavou in 2005 is omgebouwd naar 25 kV wisselstroom. Theoretisch gezien zouden Nederlandse treinen op dit baanvak kunnen rijden, want in Nederland kennen we hetzelfde stroomsysteem.

Op de lijn wordt door de České dráhy een twee-uursdienstregeling gereden. Op werkdagen komt meestal de 113 002 in actie, maar in het weekend wordt de in 2016 volledig opgeknapte "Bobina“ E422 0003 vaak ingezet.



Op zaterdag 5 augustus 2016 is de E422 0003 bij het vertrek om 12:05 uit Bechyně helaas defect geraakt waardoor een complete slag Bechyně-Tábor is uitgevallen. Vanuit Tábor moest de 113 002 naar Bechyně komen om de trein terug naar Tábor te rijden. Dat gebeurde overigens pas met de eerstvolgende vertrekkende trein om 14:05.

Even na vertrek uit Bechyně gaat het spoor over de ruim 200 meter lange Bechyňský most, de brug van Bechyně. Het spoor deelt de brug met het autoverkeer, maar die worden in de andere richting wel tegengehouden. Je moet een beetje geluk hebben met het autoverkeer dat meerijdt met de trein, maar voor het plaatje is het leuk als er ook een auto naast de trein rijdt. Dit gebeurde naar mijn idee perfect.


Door de defecte E 422 0003 kon de 113 002 samen met de fraaie Bobina en twee rode rijtuigen op de brug van Bechyně worden vastgelegd als Os 28413 naar Tábor. Het bleek een unieke situatie, een week later was de Bobina weer gerepareerd.

Tot zover dan deel 4. In deel 5 gaan we via een kleine omweg weer terug naar de lijn Praag-Čerčany, waar ook op zondag een aantal foto´s gemaakt zijn. De dag werd afgesloten op het hoofdstation in Praag.

Wederom bedankt voor jullie interesse en tot de volgende keer.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 augustus 2017 @ 00:06:48 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173353826
Weer een fraaie serie, Zug _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173354748
Mooie serie weer Zug! *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_173355803
Zeer fraaie foto's. Die set in dat bergachtige, ik heb een deja vu gevoel. Heb ik daar tijdje terug ook al foto's van gezien?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 24 augustus 2017 @ 09:06:05 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173356008
Ziet er wel uit als een puntje waar je vaker gaat staan ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:10:34 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_173360567
Nice Bjorn!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_173361156
Vette plaatjes weer, Zug-Chef! Ziet eruit als echt een vrij spoorse vakantie!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 24 augustus 2017 @ 19:32:11 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173369089
Aspirant-nieuwjaarsrondjegangers: allemaal ff stemmen graag: PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #1

Eerst even kijken waar de animo nou precies naar uit gaat, dan kijken we wel hoe betaalbaar het allemaal is en welk weekend we ervoor kiezen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:52:28 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173382878
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173382942
_O-
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:59:37 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173382974
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173383696
Bier.
pi_173383812
Dat filmpje ook echt. :D
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:56:24 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173383881
Ah, de TSSA is weer eens bezig. Eerder dit jaar maakten ze al dit filmpje:

  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:01:45 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173383963
Ze hebben hun cinematografische roeping duidelijk gemist ;( Al verdenk ik ze ook wel van een ontluikend Calimero-complex.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173385141
Hoe erg is het aan te raden om een sitplek te reserveren in treinen van db? En dan met name de ICE vanuit Arnhem en de ICE db - berlijn?
pi_173385197
Hangt van het moment af de reizt. Maar voor vier euro zou ik het wel doen.
pi_173385366
En als je door hun toedoen je aansluiting mist, ben je dan je ticket kwijt of kan je gewoon een andere trein pakken, zij het zonder zitplaats reservering?
pi_173385507
Of je je reservering kwijt raakt als je de aansluiting mist weet ik niet, daar weet iemand anders wel een antwoord op
pi_173385739
Ik bedoel niet zozeer een reservering, maar normaal boek je toch voor een specifieke trein? Als ik die mis kan je toch niet zomaar in een andere? Naders kunnen ze net zo goed kaartjes zonder tijdstippen uitgeven.
pi_173385803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:13 schreef Xetran het volgende:
En als je door hun toedoen je aansluiting mist, ben je dan je ticket kwijt of kan je gewoon een andere trein pakken, zij het zonder zitplaats reservering?
Je reservering ben je kwijt maar je mag wel mee. Als er Zugbindung op de ticket is dan moet je wel even langs het loket tenzij de conducteur van de trein die vertraagd is al iets geregeld heeft en dat ook duidelijk op je ticket heeft geschreven.
Bier.
pi_173385860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:29 schreef Xetran het volgende:
Ik bedoel niet zozeer een reservering, maar normaal boek je toch voor een specifieke trein? Als ik die mis kan je toch niet zomaar in een andere? Naders kunnen ze net zo goed kaartjes zonder tijdstippen uitgeven.
Zie boven, je boekt een verbinding met een reservering voor een stoel in een bepaalde trein.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:03:09 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173386285
Daarom wachten IC's onderling ook meestal wel op elkaar. Alle Duitsers reserveren, en het is veeeeeel meer gezeik om die allemaal om te boeken dan om een trein (desnoods best lang, half tot zelf een heel uur gebeurt wel) te laten wachten op die aansluiting. Wordt ook gewoon omgeroepen "We lopen vertraging op omdat we moeten wachten op een aansluiting".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173386503
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Daarom wachten IC's onderling ook meestal wel op elkaar. Alle Duitsers reserveren, en het is veeeeeel meer gezeik om die allemaal om te boeken dan om een trein (desnoods best lang, half tot zelf een heel uur gebeurt wel) te laten wachten op die aansluiting. Wordt ook gewoon omgeroepen "We lopen vertraging op omdat we moeten wachten op een aansluiting".
Oh dus daarom hebben ze twee keer in Hannover geen 10 minuten gewacht, een keer in Osnabrück en een keer in Bremen en een keer in Hamburg :P
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:14:44 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173386519
Nee dat was gewoon om jou te eikelen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:38:39 #146
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173386935
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:29 schreef Xetran het volgende:
Ik bedoel niet zozeer een reservering, maar normaal boek je toch voor een specifieke trein? Als ik die mis kan je toch niet zomaar in een andere? Naders kunnen ze net zo goed kaartjes zonder tijdstippen uitgeven.
Ze geven ook kaartjes uit zonder specifieke tijdstippen.

Kort door de bocht heb je het treinkaartje. Dan in aanvulling daarop de reservering, die doorgaans niet verplicht is. Alleen wel handig voor je reiscomfort. En dan zijn er nog bijzondere tarieven waarbij je ticket enkel geldig is op een specifieke verbinding. Door je eigen schuld die trein missen is in dat geval pech hebben.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173387421
Als hier ooit nog eens voor gestemd wordt gaan we een leuk periode tegemoet: http://www.nu.nl/economie(...)oorbedrijf-nmbs.html
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:05:35 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173387585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:59 schreef b2py het volgende:
Als hier ooit nog eens voor gestemd wordt gaan we een leuk periode tegemoet: http://www.nu.nl/economie(...)oorbedrijf-nmbs.html
Dan rijdt daar de eerstkomende vijf jaar geen trein meer _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173389623
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Daarom wachten IC's onderling ook meestal wel op elkaar. Alle Duitsers reserveren, en het is veeeeeel meer gezeik om die allemaal om te boeken dan om een trein (desnoods best lang, half tot zelf een heel uur gebeurt wel) te laten wachten op die aansluiting. Wordt ook gewoon omgeroepen "We lopen vertraging op omdat we moeten wachten op een aansluiting".
Volgens mij annuleren ze om die reden ook niet zo snel treinen. Ik heb eens een keer een paar uur in Berlijn gestaan en alle treinen kwamen met uren vertraging alsnog doorrijden uiteindelijk.

In ieder geval m'n eerste ICE-kaartjes gekocht. Een 38 minuten overstap in Duisburg moet wel lukken denk ik. Vorige keer nam ik de IC, maar dat is toch niet heel leuk om 5 uur lang non-stop in te zitten. Hopelijk is dit beter :)
pi_173390043
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:51 schreef Xetran het volgende:

[..]

Volgens mij annuleren ze om die reden ook niet zo snel treinen. Ik heb eens een keer een paar uur in Berlijn gestaan en alle treinen kwamen met uren vertraging alsnog doorrijden uiteindelijk.
Eindigen. Berlijn is met een enkele uitzondering vooral een eindpunt/beginpunt dus het opheffen van treinen heeft daar bar weinig zin. Volgens mij is het aantal geschrapte treinen bij DB Fernverkehr ook iets hoger dan het landelijke gemiddelde van NS, maar bij NS zitten er wel ook stoptreinen bij (niet van andere vervoerders). En het land is kleiner. Eigenlijk zou je dit per treinkilometer en reizigerskilometer moeten berekenen.
Bier.
pi_173392177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Eindigen. Berlijn is met een enkele uitzondering vooral een eindpunt/beginpunt dus het opheffen van treinen heeft daar bar weinig zin. Volgens mij is het aantal geschrapte treinen bij DB Fernverkehr ook iets hoger dan het landelijke gemiddelde van NS, maar bij NS zitten er wel ook stoptreinen bij (niet van andere vervoerders). En het land is kleiner. Eigenlijk zou je dit per treinkilometer en reizigerskilometer moeten berekenen.
Heb je wel eens naar de punctualiteit van het Fernverkehr gekeken? 😂😂
pi_173392213
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb je wel eens naar de punctualiteit van het Fernverkehr gekeken? 😂😂
https://www.bahn.de/p/vie(...)ersonenverkehr.shtml

Hihi ja dus.
Bier.
pi_173392253
15 min punctualiteit 90% 😂😂😂😂😂
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:19:19 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173392474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:08 schreef b2py het volgende:
15 min punctualiteit 90% 😂😂😂😂😂
Da's vrij kut :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:21:37 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173392546
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's vrij kut :')
De overstappen zijn meestal ook wat ruimer dan bij ons gelukkig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173392621
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De overstappen zijn meestal ook wat ruimer dan bij ons gelukkig.
Dat maakt het er niet beter op eah. Dit zal wel treinpunctualiteit zijn, maar als je hele ruime overstappen hebt en je 15m punct. is zo laag, dan wordt dat alleen maar lager als die overstaptijd krapper wordt....
Bier.
pi_173392807
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De overstappen zijn meestal ook wat ruimer dan bij ons gelukkig.
Als je in Nederland 15 min vertraging hebt staat gewoon de volgende trein al te wachten :Y
pi_173393369
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Als je in Nederland 15 min vertraging hebt staat gewoon de volgende trein al te wachten :Y
tenzij het een icd is dan komt ie over 5 minuten...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:54:02 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173393438
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

tenzij het een icd is dan komt ie over 5 minuten...
of helemaal niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173395539
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

tenzij het een icd is dan komt ie over 5 minuten...
Tijd om koffie te kopen ^O^
pi_173402536
Op de Noordelijke Maaslijn, Gamescom express
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:09:03 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173402627
Die goederenboer heeft een Dloc die stroom kan leveren voor rijtuigen? :)

Edit: gelezen op Flickr, dergelijke treinen zullen wel vaker door die loc getrokken worden, aangezien irp eigenaar is van Railpromo :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:46:29 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173403771
Ik stond een stukje hoger O-)


Vandaag reed de jaarlijkse Tweakers Express weer naar de Gamescom in Köln. Vanwege werkzaamheden bij Eindhoven werd de trein dit keer vanaf Den Bosch via Nijmegen naar Venlo omgeleid. Aangezien er op de Maaslijn iets essentieels ontbreekt werd de trein vanaf Havana aan de Waal getrokken door IRP-loc 2101 en passeert dan ook met deze tractie Vierlingsbeek.


Sinds december vorig jaar heeft Arriva het vervoer op de Maaslijn overgenomen van Veolia. Van binnen zijn de GTW's niet veranderd (nog steeds een 2-3-opstelling) maar aan de buitenkant hebben ze nieuwe kleurtjes gekregen.

Als trein 32226 van Roermond naar Nijmegen passeert treinstel (10)385 Vierlingsbeek, waar de fotografen net aan het inpakken zijn na doorkomst van de Tweakers Express.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173403788
Leuk mensen!
  Redactie Sport zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:57:27 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173403945
Mag ik trouwens al reiziger even klagen over Syntus?

Mijn trein reed niet vanmorgen... Blijkbaar problemen bij de opstart in Goor, want ook de volgende heeft niet gereden zag ik later.

Om toch op tijd in Vierlingsbeek te kunnen zijn dus maar met mijn eigen bolide naar Arnhem Presikhaaf gereden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:15:25 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173404168
Ha, die Lineas-loc zag ik vannacht door Breda komen. Railpoolloc + 8x NMBS-rijtuig + Lineas-Traxx :)
pi_173405356
De Schotse minister van Transport noemt het filmpje van de vakbond 'Beledigend en bijna racistisch': http://www.telegraaf.nl/b(...)__racistisch___.html

Wat een soap _O_
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:05:03 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173405595
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef b2py het volgende:
De Schotse minister van Transport noemt het filmpje van de vakbond 'Beledigend en bijna racistisch': http://www.telegraaf.nl/b(...)__racistisch___.html

Wat een soap _O_
Poeh, ik voel me echt gediscrimineerd inderdaad. :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173405913
Ja het was me een drukte vanmorgen op de Maaslijn ja....


Ten behoeve van de grote computerspelletjesbeurs Gamescon in de Messebeurs van Keulen charterde Railpromo op zaterdag 26 augustus 2017 een trein tussen Amsterdam en Köln Messe/Deutz. Zo'n 800 gameliefhebbers konden zo per trein naar de beurs reizen.

De rijtuigen en beide locomotieven zijn door de NMBS en Lineas gesteld, maar tevens werden de twee eigen rijtuigen van Railpromo meegenomen. Door werkzaamheden bij Eindhoven werd de trein omgeleid vanaf ?s Hertogenbosch via Nijmegen naar Venlo. Tussen Nijmegen en Venlo werd de in mijn ogen zeer fraaie Independent Rail Partner 2101 ingezet om de trein over de ongeëlektrificeerde noordelijke Maaslijn te rijden.

In een zacht ochtendzonnetje passeren de IRP 2101 met de Lineas 186 293 en 13 rijtuigen als trein 13486 hier kort voor Venray/Oostrum op weg naar Venlo. Achterop hangt de 186 291, die de trein tussen 's Hertogenbosch en Nijmegen van tractie heeft voorzien. Het is misschien wel de meest gefotografeerde trein van dit jaar, maar in elk geval van deze dag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zug-Chef op 26-08-2017 18:16:57 ]
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:30:29 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173406040
Creatieve route wel ^O^

Wat ik me dan afvraag... waarom zijn ze niet via Emmerich gereden?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:35:22 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_173406088
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:30 schreef James1988 het volgende:
Creatieve route wel ^O^

Wat ik me dan afvraag... waarom zijn ze niet via Emmerich gereden?
te duur?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_173406409
Vanaf Venlo mocht de 186 293 het zelf weer doen.
pi_173409006
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan rijdt daar de eerstkomende vijf jaar geen trein meer _O-
Toevallig deze week een stukje meegereden met een SNCB-machinist. Echt absurd hoe zijn dienst er uit zag. Passagieren van Mons naar Luik, daar een uur betaalde pauze. Vervolgens twee keer 5 minuten Guillemins - Palais waarna weer een pauze. Uiteindelijk de trein terug naar Mons rijden.


Daar valt nog echt veel te behalen.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:20:25 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173409160
Wat een dienst :D
pi_173409943
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:20 schreef James1988 het volgende:
Wat een dienst :D
Correct, maar besef je eens hoeveel minder de Belgische spoorwegen zouden kosten als die mcn's wat meer zouden besturen ipv betaald zitten niets zouden doen.
pi_173411306
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Correct, maar besef je eens hoeveel minder de Belgische spoorwegen zouden kosten als die mcn's wat meer zouden besturen ipv betaald zitten niets zouden doen.
Toch zit er vaak wel enige logica achter. Weet niet hoe ze dat in België doen, maar hier in NL is er een programma wat die diensten zo efficiënt mogelijk in elkaar zet. En ja, daar komen soms verrassend ook wel eens diensten uit die er soortgelijk uitzien :p
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:48:47 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173411388
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Correct, maar besef je eens hoeveel minder de Belgische spoorwegen zouden kosten als die mcn's wat meer zouden besturen ipv betaald zitten niets zouden doen.
Ik denk dat er veel aan de wafelijzerpolitiek ligt. Voor elke Sjefke met een pretrooster MOET er ook een Laurent met een horaire de plaisir zijn :{w :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:54:09 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173411504
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat er veel aan de wafelijzerpolitiek ligt. Voor elke Sjefke met een pretrooster MOET er ook een Laurent met een horaire de plaisir zijn :{w :Y
Nou, allebei gewoon aan de bak is in theorie ook een optie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:55:32 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173411542
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:46 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Toch zit er vaak wel enige logica achter. Weet niet hoe ze dat in België doen, maar hier in NL is er een programma wat die diensten zo efficiënt mogelijk in elkaar zet. En ja, daar komen soms verrassend ook wel eens diensten uit die er soortgelijk uitzien :p
7x op een dag op en neer naar Kampen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:04:42 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173411701
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

7x op een dag op en neer naar Kampen _O-
Inb4 rondjeomdekerkveiligheidgejank :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:15:21 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173411875
Heb dat ooit in de 90s nog weleens meegemaakt trouwens _O- Bloedhete zomerdag, vrijdagmiddag, trein (DE2) vol scholieren terug uit Kampen. We naderen Zwolle. "ZWOLLE. EINDPUNT. EN NOU ALLEMAAL OPROTTEN OF IK TRAP JE ERUIT." _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:20:55 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173411975
Tja, toen kon dat nog zonder dat er meteen 10 reizigers gaan klagen op de social media, en met een beetje pech een filmpje van je omroep op dumpert terecht komt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:29:28 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173412119
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:20 schreef dennistd het volgende:
Tja, toen kon dat nog zonder dat er meteen 10 reizigers gaan klagen op de social media, en met een beetje pech een filmpje van je omroep op dumpert terecht komt...
Ja precies.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:36:46 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173412221
vroegah was alles betah :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 augustus 2017 @ 00:18:10 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173412850
In Leeuwarden is het nogal druk met slijptreinen. Zag uit een van mijn ooghoeken twee korte slijptreinen, 2 locs van RRF en de nodige verblijfswagens staan. Zo druk heb ik het nog nooit op het emplacementje Schenkenschans gezien _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 augustus 2017 @ 09:43:02 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173416640
Zijn er al plannen voor een Nieuwjaarsrondje?
  zondag 27 augustus 2017 @ 09:50:10 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173416770
Gister reed de Gamescom Expres van Tweakers door het land. De aangevraagde route was Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Eindhoven - Venlo en verder naar Keulen. Had ProRail goedgekeurd, maar er waren werkzaamheden ingepland rond Eindhoven.
Daarop heeft RailPromo een alternatieve route uitgetekend en akkoord gekregen van ProRail, er zouden alleen 3 locomotieven in plaats van 1 locomotief nodig zijn.

De route ging tot Den Bosch volgens planning, alwaar de trein omgebouwd werd (voor- en achter een Traxx van NMBS/Lineas), en men naar Nijmegen ging. In Nijmegen werd vervolgens een G2000 van Independent Rail Partners voorgeplaatst aan de achterzijde, en ging men via de Noordelijke Maaslijn naar Venlo, alwaar de diesel de trein weer verliet, en men met de Traxx weer verder ging naar Duitsland.

3 Plaatjes
Als eerste werd naar Nuland gereden voor een foto. De trein is hier onderweg van Den Bosch naar Nijmegen.

Aansluitend werd doorgereden naar Vortum-Mullem, gelegen tussen Boxmeer en Vierlingsbeek, gereden. Hier zit de diesel voor de trein, met de in Lineas huisstijl gestickerde Traxx in opzending, en de andere Traxx achterop.

Uiteindelijk werd er koers gezet naar Dülken, maar aldaar stond het maïs dusdanig hoog, dus was de beoogde stek niet meer mogelijk. Snel werd rechtsomkeert gemaakt naar een andere stek die ik wist te vinden, en zodoende passeert de trein hier bij Boisheim.
  zondag 27 augustus 2017 @ 09:52:15 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173416802
quote:
11s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
In Leeuwarden is het nogal druk met slijptreinen. Zag uit een van mijn ooghoeken twee korte slijptreinen, 2 locs van RRF en de nodige verblijfswagens staan. Zo druk heb ik het nog nooit op het emplacementje Schenkenschans gezien _O-
Staan er al een paar weken, en af en toe verdwijnt er 1. Schijnen momenteel veel werk in het Noorden te hebben.
Opstelplaatsen voor Speno heb je in Rotterdam, Zaandam, Blerick en Leeuwarden dus vandaar dat Leeuwarden nu goed gevuld is.
  zondag 27 augustus 2017 @ 09:55:50 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173416859
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:30 schreef James1988 het volgende:
Creatieve route wel ^O^

Wat ik me dan afvraag... waarom zijn ze niet via Emmerich gereden?
Er waren al opstapplaatsen voorzien onderweg, en Prorail had oorspronkelijk de route via Eindhoven goedgekeurd. Het oorspronkelijke plan was namelijk dat er één spoor tussen Boxtel en Eindhoven beschikbaar zou blijven, maar men had het later aangepast naar "Den Bosch-Eindhoven geheel dicht". En de mensen die kaartjes hadden voor Den Bosch, Eindhoven en Venlo wilden ze wel meenemen, enkel die vanuit Eindhoven heeft Tweakers een bus gecharterd naar Den Bosch
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 27 augustus 2017 @ 10:10:46 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173417089
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 09:43 schreef greavy het volgende:
Zijn er al plannen voor een Nieuwjaarsrondje?
Ja, een heel topic vol al zelfs PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #1
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 augustus 2017 @ 10:16:15 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173417145
Oh, helemaal gemist de afgelopen tijd. Ben erg druk met mijn huisje die ik heb gekocht....
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 27 augustus 2017 @ 10:24:24 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173417262
Oh ja, daar gaat een hoop tijd in zitten altijd ja :Y Gefeliciteerd! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173417271
Ik las het, gefeliciteerd!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 augustus 2017 @ 10:53:29 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173417700
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 09:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Staan er al een paar weken, en af en toe verdwijnt er 1. Schijnen momenteel veel werk in het Noorden te hebben.
Opstelplaatsen voor Speno heb je in Rotterdam, Zaandam, Blerick en Leeuwarden dus vandaar dat Leeuwarden nu goed gevuld is.
Zwolle niet meer?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 augustus 2017 @ 10:54:07 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173417710
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:16 schreef greavy het volgende:
Oh, helemaal gemist de afgelopen tijd. Ben erg druk met mijn huisje die ik heb gekocht....
Gefeliciteerd :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173418121
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:16 schreef greavy het volgende:
Oh, helemaal gemist de afgelopen tijd. Ben erg druk met mijn huisje die ik heb gekocht....
tof! ^O^
Van harte en klus ze!
dag
pi_173429677
Vandaag eindelijk eens de kans gehad om een ritje mee te gaan met de Corus Excursietrein over het terrein van de Tata-Hoogovens in Beverwijk.

Eén keer per maand rijdt deze trein met stoomtractie een rondrit over dit megafabrieksterrein. Zowel de aan- als afvoer van materialen alsook het interne vervoer tussen de verschillende fabrieken vindt voor een groot deel plaats via het spoor. Volgens het foldertje is er 95 kilometer aan sporen te vinden op het terrein.

De Corus Excursietrein wordt over het algemeen getrokken door een naoorlogs industriestoomlocje. De rijtuigen bestaan uit Duitse Umbaurijtuigen. Het generatorrijtuig is volgens mij gebouwd op een oude stoomloctender.

De commerciële diesellocomotieven van de Hoogovens zijn tamelijk weinig op openbaar terrein te fotograferen en daarom wel leuk om eens hier te plaatsen.







Dit is de testbaan voor machinisten. Eens kijken of het lukt om hier zonder STS doorheen te rijden (8>









Deze stoelen heb ik niet meer meegemaakt, maar zijn volgens mij afkomstig uit Mat '54.


[ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 27-08-2017 20:50:40 ]
  zondag 27 augustus 2017 @ 20:05:16 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173429700
Wat gaaf.
pi_173429794
Herken je de ICM-stoelen nog James?
  zondag 27 augustus 2017 @ 20:14:05 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173429924
Yep :D

Al ken ik ze vooral van de Benelux, toen de stuurstandrijtuigen niet waren opgeknapt en de rest wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')