Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.quote:Op vrijdag 3 november 2017 12:25 schreef derLudolf het volgende:
Waarom geen glas- of steenwol? Die PUR platen zijn behoorlijk duur toch?
Dat klopt en PIR heeft een veel hogere isolatiewaarde dan zacht materiaal. Dus dan kan je met 5 centimeter echt wel verschil maken.quote:Op vrijdag 3 november 2017 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.
Onder de dakpannen zit nog asbest dakbeschot. Dat blijft vooralsnog zitten. Maar dan ben ik het aan de binnenkant "kwijt"
Ga ik nu isoleren met zachte materialen dan moet ik als ik over een paar jaar het asbest verwijderen zou alles als asbest houdend materiaal moeten afvoeren.
Met een staalborstel en veel geduld is het uiteindelijk gelukt om de structuur weer een beetje terug te krijgen!quote:Op vrijdag 3 november 2017 10:30 schreef .SP. het volgende:
[..]
Even met heel grof schuurpapier eroverheen?
quote:Op zondag 5 november 2017 22:14 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb om mijn speakerdraad in de muur te verwerken een paar female bananaplug connectoren gekocht, dan kan ik de speakers makkelijk loshalen als ik erbij moet.
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar hoe hoor ik hier nu de speakerdraad aan bevestigen? Vorkje aan de draad klemmen en met een tweede moer vastklemmen oid?
Ja zoiets zal het wel worden, dan met isolatie zodat ze geen sluiting maken met elkaar of het inbouwraam.quote:Op zondag 5 november 2017 22:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hiermee?
En anders gewoon de draad lang strippen en onder de moet vastdraaien.
Als is dat laatste voor high tech installaties misschien niet de beste optie, maar daar heb ik geen verstand van
Aan de achterkant zit verder niets begrijp ik?quote:Op zondag 5 november 2017 22:43 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ja zoiets zal het wel worden, dan met isolatie zodat ze geen sluiting maken met elkaar of het inbouwraam.
Had er eigenlijk wel een tweede moer bij verwacht als dit de bedoeling is, dacht dat ik wat over het hoofd zag. Echt high end speakers heb ik niet, maar wie weet ooit nog wel. Kan het maar beter meteen goed zitten. Thanks voor het meedenken
Draadje in t gaatje doen en dan volsolderen?quote:Op zondag 5 november 2017 22:14 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb om mijn speakerdraad in de muur te verwerken een paar female bananaplug connectoren gekocht, dan kan ik de speakers makkelijk loshalen als ik erbij moet.
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar hoe hoor ik hier nu de speakerdraad aan bevestigen? Vorkje aan de draad klemmen en met een tweede moer vastklemmen oid?
en waar moet zijn plug dan in 😉quote:Op maandag 6 november 2017 07:26 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Draadje in t gaatje doen en dan volsolderen?
Dit is de achterkant, aan de andere kant komt de plug erin.quote:
Aha duidelijk nu, kan je er ook niet een bananaplug aan de achterkant in steken of is het gat niet door en door?quote:Op maandag 6 november 2017 20:21 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dit is de achterkant, aan de andere kant komt de plug erin.
[ afbeelding ]
Dit is de voorkant dus, beetje lomp maar er komt toch een speaker voor te staan.
Je hebt ook veel handelaren op Marktplaats die B-keus pir platen verkopenquote:Op vrijdag 3 november 2017 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.
Dampopen folie moet aan de koude kant van de isolatie.quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:36 schreef DarkE het volgende:
Ik wil een enkelsteens buitengevel aan de binnenzijde isoleren: houten framewerk opgevuld met PIR platen, dampdichte folie, OSB en tenslotte gipsplaten. Waar ik na lang zoeken geen eenduidig antwoord op kan vinden: moet er nu wel of geen dampopen folie tussen de geven en het framewerk/PIR?
Heeft iemand hier een duidelijk antwoord?
5 cm kingspan heeft een r waarde van 2,5 dat is in het geval van vorstvrij houden wel al voldoende. Nieuwbouwen moeten een r waarde van 6,0 hebben in het dak en 4,5 in de rest van de schil.quote:Op vrijdag 3 november 2017 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou een berg zolder van mijn schuur van binnen uit willen gaan isoleren tussen de dak spanten met harde pir platen.
Om de warmte wat meer in het gebouw te houden. Vorstvrij is in feite al voldoende.
Nu begrijp ik wel dat hoe dikker de isolatie hoe beter het is. Maar wat is een dikte plaat die doorgaans gebruikt word ? Zou vijf centimeter dikte al voldoende zijn ?
, bedankt voor je reactie ! Zal er eens serieus naar kijkenquote:Op maandag 6 november 2017 22:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je hebt ook veel handelaren op Marktplaats die B-keus pir platen verkopen
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=4
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=7
https://www.marktplaats.n(...)biH0a3UWWfWJXAN2vzJY
Ik heb voor de garage ook b keus gebruikt. Was prima.quote:Op dinsdag 7 november 2017 20:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
, bedankt voor je reactie ! Zal er eens serieus naar kijken
Over de volgorde zijn we het dus helemaal eens!! Vraag is dus of damp-open folie tussen muur en rachelwerk+PIR noodzakelijk is... Eventueel met of zonder kleine afstand .quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:39 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dampopen folie moet aan de koude kant van de isolatie.
Dampdichte folie aan de warme zijde van de isolatie, dus binnen. Kan eventueel vervallen als je purplaten al een alu laag hebben. (wel naden aftapen)
Iemand?quote:Op zondag 5 november 2017 18:36 schreef YourCaptor het volgende:
Noobvraag: kan ik dit armatuur aan dit haakje (waar de aardedraad op aangesloten zit) ophangen? Gaat om een hanglamp.
[ afbeelding ]
Sterker nog, volgens mij is dat haakje daar toch voor bedoeld?quote:Op woensdag 8 november 2017 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet dat kunnen
Ja, daar is dat haakje voor bedoeld !quote:Op woensdag 8 november 2017 21:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Sterker nog, volgens mij is dat haakje daar toch voor bedoeld?
Yes daar is het voor! Succes!quote:
Vraagje, ik wil het zelfde doen. Waar heb je die gekocht en hoe heb je het gemaakt?quote:Op zondag 5 november 2017 22:14 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb om mijn speakerdraad in de muur te verwerken een paar female bananaplug connectoren gekocht, dan kan ik de speakers makkelijk loshalen als ik erbij moet.
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar hoe hoor ik hier nu de speakerdraad aan bevestigen? Vorkje aan de draad klemmen en met een tweede moer vastklemmen oid?
Duidelijk, thanks.quote:Op woensdag 8 november 2017 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet dat kunnen
Ik vermoedde dat al, maar wilde het toch maar even zeker weten.quote:
Zoals te zien is het nog niet af, maar ik ben zo'n setje gekocht van eBay http://m.ebay.com/itm/8Pc(...)20040342?_mwBanner=1quote:Op donderdag 9 november 2017 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vraagje, ik wil het zelfde doen. Waar heb je die gekocht en hoe heb je het gemaakt?
R3 is zeker niet slecht, tot 10 jaar geleden was 2,5 in de nieuwbouw verplicht.quote:Op donderdag 9 november 2017 23:09 schreef plekvis het volgende:
Ik heb een vraagje over het isoleren van een plat dak vanbinnen uit en een buitenmuur vanuit buiten.
Mag je de isolatie strak tegen het dak/muur aan plaatsen? Ik lees overal dat er lucht bij moet kunnen, maar het is me niet duidelijk of het uitmaakt aan welke kant die lucht zit. M.a.w., kan ik die ruimte ook creëren door de afwerklaag enkel cm's van het isoloatie materiaal te plaatsen dmv een rachelwerk?
Verder kan ik niet echt vinden welke R waarde ik nodig heb. Is een R waarde van 3 oke?
Bij het plafond heb ik 16 cm ruimte, dus daar is wel mogelijkheid om meer te doen. Echter heb ik ook nog ruimte nodig voor de inbouwspots, dus moet even kijken hoe of wat.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:22 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
R3 is zeker niet slecht, tot 10 jaar geleden was 2,5 in de nieuwbouw verplicht.
Dat is inmiddels 4,5 geworden voor muren en 6,0 voor daken.
vwb je vraag, je bedoeld isolatie aan de binnenzijde tegen het dakbeschot?
Zo ja, dat moet zelfs tot tegen de muren, als je er maar een dampscherm tussen plaatst zodat condens niet naar de constructie toe kan.
Ik twijfelde omdat het een dunnere draad is en wilde het daarom even zeker weten. Anders zou ik de schakeldraad over twee verdiepingen omhoog moeten trekken in plaats van een.quote:
Indien je isolatie een alu laag heeft moet je alleen de naden afplakken met alluminium tape.quote:Op zaterdag 11 november 2017 00:13 schreef plekvis het volgende:
[..]
Bij het plafond heb ik 16 cm ruimte, dus daar is wel mogelijkheid om meer te doen. Echter heb ik ook nog ruimte nodig voor de inbouwspots, dus moet even kijken hoe of wat.
Ik bedoel inderdaad tegen het dakbeschot ja. Is een dampscherm ook nodig als ik isolatiemateriaal neem met een aluminiumfolie? Ik zat te denken aan deze : https://www.praxis.nl/bou(...)in-dak-160mm/5507806
En is dan een spouw door het plaatsen van een rachelwerk voldoende?
En geld dit ook allemaal voor de muur?
Het is ook alleen voor een lamp. De nieuwe schakelaar/wcd-combi die ik boven wilde installeren had aansluitingen voor maar twee schakeldraden, terwijl er drie zaten. Beneden zat alleen een schakelaar aangesloten met twee zwarte draden en een bruine draad. Door de schakeldraad naar beneden door te lussen kon ik toch de nieuwe schakelaar/wcd-combi plaatsen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:46 schreef Gieliovd het volgende:
Geen enkel probleem. Houd wel het vermogen achter de schakelaar in de gaten maar gewoon voor een lamp is het geen punt.
Oke, dat maakt het een stuk makkelijker, dan ga ik voor de isolatie met folie.quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:09 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Indien je isolatie een alu laag heeft moet je alleen de naden afplakken met alluminium tape.
Ik zou qua ventilatie iets meer aanhouden, ook vanwege je inbouwspotjes.
De lamp zelf neemt niet de meeste ruimte in; je moet ook nog wat ruimte over houden voor ventilatie rondom de lampquote:Op zondag 12 november 2017 14:29 schreef plekvis het volgende:
[..]
Oke, dat maakt het een stuk makkelijker, dan ga ik voor de isolatie met folie.
De electricien gaf 10 cm aan voor de inbouwhoogte, maar dat lijkt me wel heel veel.
Ja, dat begrijp ik. Maar als ik een inbouwspot van 5 cm hoog heb, moet ik dan ook echt 5 cm ventilatie hebben of mag dat ook iets minder zijn?quote:Op maandag 13 november 2017 18:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De lamp zelf neemt niet de meeste ruimte in; je moet ook nog wat ruimte over houden voor ventilatie rondom de lamp
Volgens mij ga je nu de mist inquote:Op zaterdag 11 november 2017 00:13 schreef plekvis het volgende:
Is een dampscherm ook nodig als ik isolatiemateriaal neem met een aluminiumfolie? Ik zat te denken aan deze : https://www.praxis.nl/bou(...)in-dak-160mm/5507806
En is dan een spouw door het plaatsen van een rachelwerk voldoende?
Klopt, deze is inderdaad alleen voor het schuine dak.quote:Op woensdag 15 november 2017 00:25 schreef DarkE het volgende:
[..]
Volgens mij ga je nu de mist in
Aluminiumfolie (=dampdicht) moet aan de warme kant, dus onder een plat dak aan de onderkant van de isolatie!
Tussen het glaswol en het dakbeschot moet dan dampopen folie en zo mogelijk kleine luchtspouw. Die spouw dan dus aan de koude kant...
Hoe zit met PIR en damp remmende weringen enzo?quote:Op vrijdag 3 november 2017 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klopt en PIR heeft een veel hogere isolatiewaarde dan zacht materiaal. Dus dan kan je met 5 centimeter echt wel verschil maken.
Je hebt pir met en zonder folie. Met moet je de naden afplakken, zonder moet je nog folie overheen doen.quote:Op donderdag 23 november 2017 18:31 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hoe zit met PIR en damp remmende weringen enzo?
[ afbeelding ]
Heb nog 2 vensterbanken die geïsoleerd moeten worden. PIR lijkt me wel wat namelijk
Edit: naja Gielio zei het al
Dan doe je de kant met de folie naar binnen toe ? Neem ik aan ?quote:Op donderdag 23 november 2017 19:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hebt pir met en zonder folie. Met moet je de naden afplakken, zonder moet je nog folie overheen doen.
Doe jezelf een lol en blijf bij b keuze met mes en groef weg. B keuze prima, mes en groef ook. Beide is pure ellende.
Folie is dampdicht is warme kant is naar binnen toe. Ja dus!quote:Op donderdag 23 november 2017 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan doe je de kant met de folie naar binnen toe ? Neem ik aan ?
Jazeker. Tape over de achterkant plakken is een tikje lastigquote:Op donderdag 23 november 2017 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan doe je de kant met de folie naar binnen toe ? Neem ik aan ?
quote:
begin eens te kijken in de meterkast of er nog loze leidingen zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Ik ga verhuizen en op dit moment is de situatie als volgt in de keuken:
1x perilex aansluiting voor de kookplaat
Een aantal stopcontacten voor de koelkast, combimagnetron, afzuigkap en aanverwanten.
Nu ga ik een nieuwe keuken laten plaatsen en hier komen een vaatwasser en Quooker in. Als ik het zo inschat zal ik er niet aan ontkomen om 1 of 2 extra groepen hiervoor aan te leggen. Er is op dit moment nog geen aansluiting voor de vaatwasser, dus ik betwijfel of er toendertijd rekening mee gehouden is. Iemand hier wat nuttigs over te zeggen?
Geen loze leidingen maar er gaat vloerverwarming ingefreesd worden dus dat moet wel lukken.quote:Op woensdag 29 november 2017 18:12 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
begin eens te kijken in de meterkast of er nog loze leidingen zijn.
Als je geluk hebt liggen er nog 1 of 2 naar je keuken en is het een kwestie van draad trekken.
In mijn geval een aantal jaar terug moest het plafond in de hal en keuken er uit om extra buizen te leggen. tip: leg er alsnog een extra loze bij, wie weet komt er in de toekomst weer een groep bij.
Vreemd... zitten ze wel op dezelfde groep ?quote:Op zondag 3 december 2017 14:22 schreef Geerd het volgende:
WTF...sinds een paar dagen valt mijn tv af en toe uit 2sec ofzo.
Nu heb ik dit eens gemonitord, en het valt mij op dat wanneer de koelkast pomp uit gaat (ja een oudje beetje lawaaiig ding)
Dat die dan uit valt even...wel een nieuwe televisie maar die staat nu ook al wel een dik half jaar denk ik.
Je zou zeggen dat die allebei wel op een andere groep zitten..
Naah lijkt mij niet, geen idee eigenlijk...quote:Op zondag 3 december 2017 16:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vreemd... zitten ze wel op dezelfde groep ?
Nog een doosje met spares van de sectiescharnieren gevondenquote:Op maandag 4 december 2017 12:03 schreef FranticDJ het volgende:
Wat voor bouten kan je 't best gebruiken om sluitwerk (aan de binnenzijde) op een sectionaaldeur te bevestigen?
quote:Op maandag 4 december 2017 15:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nog een doosje met spares van de sectiescharnieren gevonden
Lijken gewoon 6 kantige plaatschroeven te wezen
ik was een week bezig om 25m2 zandcementvloer weg te halen en te egaliserenquote:Op maandag 4 december 2017 20:27 schreef ShoNuf het volgende:
Ik kan mijn post hierboven niet meer aanpassen. Ik wil graag vloerverwarming in de zomer van 2018 aan laten leggen, in de toekomst wil ik ook van het gas af en dus een warmtepomp met zonnepanelen.
Mijn huidige laminaatvloer nadert zijn einde vandaar dat het moment komt om vloerverwarming te nemen. Samen met een vriend kan ik de huidige laminaatvloer eruit halen en zand cementlaag wegjekkeren.
Vervolgens kan de lokale loodgieter de vloerverwarming erin plaatsen, hij gaf aan ruim 1 dag bezig te zijn.
Vervolgens moet er weer een zand cementvloer op om alles af te dekken en te egaliseren, toch?
En dan komt er een pvc vloer op.
Hieronder mijn planning:
1 dag om meubels naar boven te zetten en laminaat weg halen en keuken afplakken met karton.
1 dag om vloer eruit te jekkeren (ik en een vriend)
1 lange dag voor de loodgieter (12 uurtjes?)
4 uurtjes voor een nieuwe zand cementvloer (ik en een vakman)
1 dag voor de vakman voor het leggen van een pvc vloer.
Nu mijn vragen:
- Klopt deze planning?
- Wat kost de loodgieter, vloerverwarming leggen en radiatoren verwijderen.
- Wat kost een pvc vloer inclusief laten leggen?
- Wat kost een nieuwe zandcementvloer?
- Hoe lang moet een zand cementvloer drogen?
- Wanneer kunnen de meubels op de nieuwe pvc vloer?
Ik hoop dat jullie mij een indicatie kunnen geven zodat moeders de vrouw geen hart verzakking krijgt bij het vragen van een offerte.
Je kunt er wellicht beter een eigen topic over openen ? Dit is natuurlijk geen klein klusvraagje meer, en misschien krijg je dan meer reacties en/of meningen. Hier in het KKK topic kijkt natuurlijk niet iedereenquote:Op dinsdag 5 december 2017 17:57 schreef ShoNuf het volgende:
@lipje, ik heb een keer bij een vriend 60m2 in een dagje gedaan met een kangoo. Maar kunnen jullie mij meer vertellen zoals dat uitharden, duurt zoiets echt 2 weken? Dan wordt het denk ik infrezen.
Graag jullie advies.
Infrezen kost je ong 1500 euro. Laat in januari t zelfde doen, ook in ong 50 m2.quote:Op maandag 4 december 2017 17:38 schreef ShoNuf het volgende:
Ik wil vloerverwarming (50 vierkante meter). Moet ik het laten invrezen of zelf de zandcement laag eraf halen? Wat is beter en wat is goedkoper?
Hoe groot is de sparing die je over houd ? Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 22:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Infrezen kost je ong 1500 euro. Laat in januari t zelfde doen, ook in ong 50 m2.
Ze fresen de boel in de zandcementvloer dus waarom die er eerst uit halen en dan opnieuw erin?. En egaliseren door de pvcboer laten doen. Die geeft er garantie op.
De dekvloer is 6 centimeter dik. Er wordt 16mm diep gefreesd zo uit m'n hoofd. Daarover wapening of hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 7 december 2017 12:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe groot is de sparing die je over houd ? Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.
Zie net dat ik verkeerd gequote heb. Zit mobiel .quote:Op donderdag 7 december 2017 12:31 schreef fathank het volgende:
[..]
De dekvloer is 6 centimeter dik. Er wordt 16mm diep gefreesd zo uit m'n hoofd. Daarover wapening of hoe bedoel je dat?
Hoe groot is de sparing die je over houd ? Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.quote:Op donderdag 7 december 2017 11:34 schreef Dropkikker het volgende:
Ik wil volgende week in ons huis het luchtverwarmingssysteem eruit halen.. Ons huis heeft een souterrain dus de kanalen zijn allemaal goed bereikbaar, als ik nu alles weghaal dan zit er natuurlijk een gat van de woonverdieping naar het souterrain. Hoe kan ik dit het beste dicht storten?
Ik zat zelf al te denken om er een stempel onder te zetten met een plaat hout, en dan daar bovenop gewoon een cementmortel storten
Zoiets, en de wapening vastmaken aan de rand, door een gat te boren en daarin te steken.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.
Er staat"capacity" dus mag je aannemen dat het klemcapaciteit betreft.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Deze klemmen, is 1065mm de lengte van de ijzeren strip of de maximale breedte die je in kunt klemmen?
http://www.axminster.co.u(...)-sash-clamp-ax945578
Ja dat dunkt mij ook. Ik zal sowieso even mailen., kijken of de btw er nog af kanquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:46 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Er staat"capacity" dus mag je aannemen dat het klemcapaciteit betreft.
Waarom geen beton?quote:Op donderdag 7 december 2017 17:19 schreef Dropkikker het volgende:
Is er dan nog speciaal cement wat ik hiervoor moet gebruiken, of kan hiervoor gewoon normale cement voor gebruikt worden?
Met een schroef en plug en later weer dichtsmeren met Alabastine muurreparatie met een korrel erin?quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:28 schreef wootahH het volgende:
ik heb een aantal lampjes met platte achterkant van ongeveer 7cm doorsnee. deze wil ik bevestigen op een muur waar spack/structuurverf op zit. waarmee kan ik dit bevestigen zodat het naderhand ook zonder schade aan de muur weer weg te halen is.
Of met van die tesa plakstrips; maar ben bang dat dit niet gaat houden op een spack muur.quote:Op zondag 17 december 2017 12:52 schreef slangpie het volgende:
[..]
Met een schroef en plug en later weer dichtsmeren met Alabastine muurreparatie met een korrel erin?
Dat parallel was ik al uit ja. Maar 4,5V kan dus twee strengen die nu ieder al 4,5v gebruiken voeden?quote:
Stopcontact is voorzien van kaku dus sluipverbruik valt dan behoorlijk mee.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:45 schreef nanuk het volgende:
Je kan daarvoor wel een usb voeding gebruiken denk ik. Een oud laadkabeltje doorknippen en even testen hoe om het draadje er aan vast genoopt moet worden.
Persoonlijk zou ik liever die batterij in stand houden, dan hoef je niet eindeloos een lader in het stopcontact te laten zitten. Die lampjes branden iets van twee weken volcontinu op een setje batterijen.
Als tegelzetter: gelijk met de muur please...quote:Op zaterdag 23 december 2017 21:25 schreef Dropkikker het volgende:
Ik moet morgen inbouw dozen monteren aangezien de badkamer woensdag betegeld gaat worden, maar hoe diep moet ik precies boren? De dozen zijn 50 diep.
Moet ik deze gelijk met de muur laten lopen, of iets eruit laten steken gezien er nog tegels komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |