abonnement Unibet Coolblue
pi_174705652
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar Peterson is dus niet far-right.
Dat hangt er vanaf. Die definities zijn zo vaag als maar kan.
pi_174705655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:04 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik zet Peterson nergens weg als neo-nazi. Wel stel ik dat hij teveel slijmt met alt right.
Hij is genuanceerd. Dat is anno 2017 een klacht. Je moet framen opdat je kunt haten. Het is het extremistische denken hij veracht, van beide zijdens. Hoogstens kun je stellen dat er t.a.v. bepaalde onderwerpen (gendergeneuzel, diversiteitswaanzin, identiteitspolitiek) overeenkomsten bestaan. En als ie dan iemand met praat waar ie gemeenschappelijke grond mee heeft aangeboord, dan plaatst ie zichzelf wel eens ongelukkig als medestander tegenover de ander. 'Links' generaliseert hij op die manier ook wel eens weg als de tegenpartij. Maar dat doet ie dus vanuit een klassiek (links) liberaal-denken (waar dat 'links' waar ie 't over heeft niets mee te maken heeft), en niet vanuit een alt-rights mindset. Mijn klacht zal dus zijn dat ie niet volledig onschuldig is aan het verwijt dat ie uit - en dat z'n voornaamste 'tegenstander' dus wel 'links' is. Maar dat mag je weer niet los zien van z'n persoonlijke ervaringen daarmee.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 00:15:16 ]
pi_174705663
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:12 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Die definities zijn zo vaag als maar kan.
Hij zit net als ik tussen die extremen in. Kun je mooi beargumenteren via Popper.
I´m back.
pi_174705675
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wel Stefan Molyneux dus hè.
Nee, Steve Kovach o.O
pi_174705690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hij is genuanceerd. Dat is anno 2017 een klacht. Je moet framen opdat je kunt haten. Het is het extremistische denken hij veracht, van beide zijdens. Hoogstens kun je stellen dat er t.a.v. bepaalde onderwerpen (gendergeneuzel, diversiteitswaanzin, identiteitspolitiek) overeenkomsten bestaan. En als ie dan iemand met praat waar ie gemeenschappelijke grond mee heeft aangeboord, dan plaatst ie zichzelf wel eens ongelukkig als medestander tegenover de ander. 'Links' generaliseert hij op die manier ook wel eens weg als de tegenpartij. Maar dat doet ie dus vanuit een klassiek (links) liberaal-denken (waar dat 'links' waar ie 't over heeft niets mee te maken heeft), en niet vanuit een alt-rights mindset.
Wel eens, ja. Peterson is vooral iemand die wil ageren tegen het SJW-geneuzel.
pi_174705700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij zit net als ik tussen die extremen in. Kun je mooi beargumenteren via Popper.
Ah, het eeuwige-midden. Babyboomer ook? :)
pi_174705726
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, Steve Kovach o.O
Nee, Molyneux, Canadese multimiljonair door ICT die nu heleboel filmpjes maakt, en ik denk dat-ie lolbetariër is eigenlijk. Maar heel iemand anders dan Peterson.
Peterson schat ik ongeveer in als ikzelf ben. Leeftijds- en dus generatiegenoot ook.
I´m back.
pi_174705735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ah, het eeuwige-midden. Babyboomer ook? :)
Patat-generatie.
I´m back.
pi_174705747
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Patat-generatie.
Och heden.
pi_174705754
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:16 schreef Rangono het volgende:

[..]

Och heden.
Net als Rutte. :P.
I´m back.
pi_174705785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Wel eens, ja. Peterson is vooral iemand die wil ageren tegen het SJW-geneuzel.
Begon met SJW-geneuzel in de praktijk, hè. Met het eea tot gevolg. Waar ie uiteindelijk dan wel weer de vruchten van heeft kunnen plukken.
pi_174705803
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, Molyneux, Canadese multimiljonair door ICT die nu heleboel filmpjes maakt, en ik denk dat-ie lolbetariër is eigenlijk. Maar heel iemand anders dan Peterson.
Peterson schat ik ongeveer in als ikzelf ben. Leeftijds- en dus generatiegenoot ook.
Ben je me nou aan het bedotten? Die hele Moly komt volgens mij niet eens ter spraken. Als jij 't beeld stilzet op 3;34, dan zie je toch een mailtje? Anders is er iets misgegaan met linken.

Moly had nog wel een best interessant stuk over (de psychologie van) Stephen Maddock/LV gemaakt btw. Had ik nog gedeeld in dat topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 00:23:01 ]
pi_174705840
"Freud, Jung and psyco-analysts that followed in their wake", daar ben ik dus geen happy camper meer van. Zei al zweverige ideeën van psychologen.
Voor de rest ook pragmatisch, (classic british) liberal, met stukjes conservatisme. 4:13
I´m back.
pi_174705872
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ben je me nou aan het bedotten? Die hele Moly komt volgens mij niet eens ter spraken. Als jij 't beeld stilzet op 3;34, dan zie je toch een mailtje? Anders is er iets misgegaan met linken.

Moly had nog wel een best interessant stuk over (de psychologie van) Stephen Maddock/LV gemaakt btw. Had ik nog gedeeld in dat topic.
In het begin werd die genoemd, ging over dat artikel waarin Peterson en Stefan Molyneux in 1 adem genoemd worden als culture war en far-right, waar Peterson het niet mee eens is dus, vandaar dit hele fucking filmpje. :{.
I´m back.
pi_174705910
Jung was een genie. En hij had eig. Nietzsche moeten benoemen. Die haalt ie minstens net zo vaak aan. Al dan niet selectief. Maar dat zweverige compenseert ie of poogt ie te rijmen met de geaccepteerde Big4. Juist die politieke persoonlijkheden (zoals ie ook aanhaalt in dat mailtje) vind ik eig veel tekort door de bocht.
pi_174705925
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:26 schreef LelijKnap het volgende:
Jung was een genie. En hij had eig. Nietzsche moeten benoemen. Die haalt ie minstens net zo vaak aan. Al dan niet selectief. Maar dat zweverige compenseert ie of poogt ie te rijmen met de geaccepteerde Big4. Juist die politieke persoonlijkheden (zoals ie ook aanhaalt in dat mailtje) vind ik eig veel tekort door de bocht.
Ja, goed, allemaal geouwehoer imho. :P.
I´m back.
pi_174705955
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Begon met SJW-geneuzel in de praktijk, hè. Met het eea tot gevolg. Waar ie uiteindelijk dan wel weer de vruchten van heeft kunnen plukken.
Hij ziet dat SJW geneuzel als een groot probleem. Ik veel minder. De zoveelste groep gekkies, die je hebt in elke tijd denk ik.
pi_174705957
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In het begin werd die genoemd, ging over dat artikel waarin Peterson en Stefan Molyneux in 1 adem genoemd worden als culture war en far-right, waar Peterson het niet mee eens is dus, vandaar dit hele fucking filmpje. :{.
Ah zijdelings dus. Ja dat was dus wrs nav dat gezamenlijke filmpje van ze, waarin ie zich, waaraan ik zojuist refereerde, met rechts liet definiëren. Hij zei daarin in vrij letterlijk iets van; 'we need to fight the left by...'. Maar in dat filmpje kon je ook ontdekken dat ze evengoed net zo vaak van elkaar afwijken.
pi_174706016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:28 schreef Rangono het volgende:

[..]

Hij ziet dat SJW geneuzel als een groot probleem. Ik veel minder. De zoveelste groep gekkies, die je hebt in elke tijd denk ik.
Ik vind dat wel een euvel. Was het maar groepje gekjes, helaas wordt centrum-links er helemaal door ingepakt. Terwijl ze mensen aan de onderkant laten stikken. Dat is gewoon sociaal-economie.
I´m back.
pi_174706028
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:28 schreef Rangono het volgende:

[..]

Hij ziet dat SJW geneuzel als een groot probleem. Ik veel minder. De zoveelste groep gekkies, die je hebt in elke tijd denk ik.
Waar het SJW-denken/gedrag uit voortkomt (postmodernisme/cm) en waartoe het kan leiden (Goelag Archipel!!). De 'gekkies' op zichzelf zijn niet interessant.
pi_174706057
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, allemaal geouwehoer imho. :P.
Ja, jij bent nog steeds meer een S. Harris, al is ie wat jonger dan jij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 00:32:57 ]
pi_174706062
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah zijdelings dus. Ja dat was dus wrs nav dat gezamenlijke filmpje van ze, waarin ie zich, waaraan ik zojuist refereerde, met rechts liet definiëren. Hij zei daarin in vrij letterlijk iets van; 'we need to fight the left by...'. Maar in dat filmpje kon je ook ontdekken dat ze evengoed net zo vaak van elkaar afwijken.
Peterson zit helemaal op mijn lijn, maar dan moet je dat filmpje wat je post maar helemaal kijken, want dat heb je niet gedaan imho.
I´m back.
pi_174706098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, jij bent nog steeds meer een S. Harris, al is ie wat jonger dan jij.
Ja, toch laatste minuten van wat Peterson zegt in zijn filmpje, wat je NB zelf gepost hebt en wat je niet gezien hebt kennelijk, is wel mijn lijn iig.
Ook een beetje Tolstojaans hoor.
Heb het al vaker genoemd toen ik pas op FOK! kwam.
I´m back.
pi_174706120
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Peterson zit helemaal op mijn lijn, maar dan moet je dat filmpje wat je post maar helemaal kijken, want dat heb je niet gedaan imho.
Wat dat betreft dus? En niet dat geneuzel?

Jawel, maar lang geleden. En wrs laat in de nacht. Zoals de overige 100den uren. Laatst nog een leuke over vrijheid van meningsuiting met Dave Rubin (sympathieke kerel).

pi_174706125
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waar het SJW-denken/gedrag uit voortkomt (postmodernisme/cm) en waartoe het kan leiden (Goelag Archipel!!). De 'gekkies' op zichzelf zijn niet interessant.
Welnee. De oude communisten zijn ook geen enkele manier te vergelijken met de SJW van nu. Heb je die SJW's wel eens goed bekeken? 10 van hun krijgen jou en mij nog niet naar de goelag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')