Gemiddeld zijn ze 10k, een goede (dealer onderhouden) en de Nürburgring ed. zitten vaak rond de 15k.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
wat moet zon kar nog koste, hoeveel pk en 0-200?
Wat is volgens jou dan geen tokkie auto?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
OPC is toch beetje een tokkie hot hatch...
Yep of de klepseals, ding rookte ook stationair (toen de motor goed warm was). Daarnaast werkten de remmen niet goed... (heb nu een H met 105pk) maar die van mij remt toch een stuk beter, deed de tellerklok verlichting het niet, was de bumperbevestiging aan 1 kant kapot, was de einddemper scheef (hoe je dat voor elkaar krijgt is me echt een raadsel...), trok de auto naar links en trilde het stuur constant.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:37 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Klinkt als olie in de turbo, goed dat je em laat staan...
Ruim 16k voor een auto van 9 jaar oud vind ik best veel geld. Risico van een snelle uitvoering (Gti, Gsi, Rs3, GT) enz. is dat ze nogal eens afgetrapt zijn. Aanschaf is 1, onderhoud (zeker bij de merkdealer) is prijzig en omvangrijk vaak.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Gemiddeld zijn ze 10k, een goede (dealer onderhouden) en de Nürburgring ed. zitten vaak rond de 15k.
Standaard hebben ze 240pk (2L turbo), 320Nm koppel... 0 - 100 in 6,5s.
Staat maar 1 Nürburgring ed. te koop op het moment (in Duitsland):
https://www.autoscout24.n(...)b4b7b98ac6?cldtidx=2
[..]
Wat is volgens jou dan geen tokkie auto?
[..]
Yep of de klepseals, ding rookte ook stationair (toen de motor goed warm was).
Ja moet zeggen dat die ene wel erg duur is, maar er zijn er maar 250 geloof ik.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ruim 16k voor een auto van 9 jaar oud vind ik best veel geld. Risico van een snelle uitvoering (Gti, Gsi, Rs3, GT) enz. is dat ze nogal eens afgetrapt zijn. Aanschaf is 1, onderhoud (zeker bij de merkdealer) is prijzig en omvangrijk vaak.
Ik heb een jaar geleden een nieuw dieseltje gekocht. Ik rijd ongeveer 35k per jaar, en mijn auto is bij de dealer in onderhoud. 4 Jaar garantie en mobiliteitsgarantie. Ik kan gewoon niet zonder auto, vandaar een nieuwe (ja, zonde van je geld).quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja moet zeggen dat die ene wel erg duur is, maar er zijn er maar 250 geloof ik.
Je ziet helaas maar weinig OPC die volledig dealer onderhouden worden, laatst werd er een Nurburgring ed. bij Opel Broekhuis verkocht en die was volledig dealer onderhouden.
Persoonlijk laat ik m'n auto altijd dealer onderhouden (airco en banden niet). De enige die ik niet naar de dealer bracht was de BMW die ik hiervoor had, daar werken alleen maar idioten nog nooit zo'n triest zooitje meegemaakt... en maar betalen. Je zag dat ze daar niet gewend waren oudere auto's te onderhouden.
Je moet de financiële middelen wel hebben ja voor dealer onderhoud maar goed als ik die niet had was ik niet op zoek naar een H OPC
Al denk ik wel dat ik zelf weer wat onderhoud ga doen als ik er 1tje vind. Zat nog te twijfelen of ik die van vanmorgen zou opknappen, maar daar vond ik hem te duur voor.
Nee hoor, het is ook veel geld. Maar het is wel een "niche", zoveel zijn er niet dus dan ligt de prijs automatisch hoog, maar ik zoek geen Nurburgring ed (die zijn alleen in het wit geleverd) dus dat scheelt weer wat geld.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb een jaar geleden een nieuw dieseltje gekocht. Ik rijd ongeveer 35k per jaar, en mijn auto is bij de dealer in onderhoud. 4 Jaar garantie en mobiliteitsgarantie. Ik kan gewoon niet zonder auto, vandaar een nieuwe (ja, zonde van je geld).
Ik vind meer dan 15k voor een tweedehands auto best risicovol. Maar misschien ben ik wat ouderwets.
Klote verbinding openbaar vervoer naar het werk, hobby's waar ik mijn auto voor nodig heb, een zoon waarmee ik graag op pad ga.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee hoor, het is ook veel geld. Maar het is wel een "niche", zoveel zijn er niet dus dan ligt de prijs automatisch hoog, maar ik zoek geen Nurburgring ed (die zijn alleen in het wit geleverd) dus dat scheelt weer wat geld.
Dit vind ik overigens wel belachelijk duur:
https://www.autoscout24.n(...)eb4f0c1528?cldtidx=4
Het is wel een origineel Nederlandse auto, dealer onderhouden met Pro Drive upgrade... maar toch, bijna 2x de gemiddelde prijs van de andere 2e hands STI.
Nieuwe auto is inderdaad ook zonde van het geld, de afschrijving na 1 dag is al extreem. Waarom kan je niet zonder auto? werk?
Nouja wat zijn onverwachte kosten? Het is een gebruiksvoorwerp en dingen gaan stuk. Je kan niet verwachten dat je alleen 1x per jaar een beurtje en APK en soms een nieuw setje banden eronder dat je er dan bent.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:52 schreef tja77 het volgende:
Ik denk dat een belangrijke reden ook is, dat ik niet graag voor onverwachte onkosten kom te staan. Met een nieuwe auto met garantie loop ik dat risico niet.
M'n oude Astra G (1998 / benzine) liep altijd en dat ding had 190k gelopen (ja midden en einddemper waren een keer vervangen en de distributie), maar koppeling en de rest was nog origineel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja wat zijn onverwachte kosten? Het is een gebruiksvoorwerp en dingen gaan stuk. Je kan niet verwachten dat je alleen 1x per jaar een beurtje en APK en soms een nieuw setje banden eronder dat je er dan bent.
Die uitlaat rot een keer door, je airco gaat een keer stuk, distributieriem/waterpomp etc moet een keer vervangen worden, remschijven zijn een keer op, koppeling gaat een keer stuk etc etc etc.
Een auto rijden kost geld. Als je dergelijk onderhoud niet wilt hebben dan zou ik ze niet verder op rijden dan 75K. Jij stelt 150K. Genoeg auto's die 150K rijden waarbij heel bovenstaand riedeltje al een keer aan de beurt is geweest hoor. Imo zijn die kosten dan ook gewoon allemaal te verwachten.
Mijn vorige auto had alleen 6 (4 voor 2 achter) nieuwe banden en een accu (die laatste viel onder de garantie). Had 140k gelopen. Gewoon Duitse degelijkheid denk ik.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja wat zijn onverwachte kosten? Het is een gebruiksvoorwerp en dingen gaan stuk. Je kan niet verwachten dat je alleen 1x per jaar een beurtje en APK en soms een nieuw setje banden eronder dat je er dan bent.
Die uitlaat rot een keer door, je airco gaat een keer stuk, distributieriem/waterpomp etc moet een keer vervangen worden, remschijven zijn een keer op, koppeling gaat een keer stuk etc etc etc.
Een auto rijden kost geld. Als je dergelijk onderhoud niet wilt hebben dan zou ik ze niet verder op rijden dan 75K. Jij stelt 150K. Genoeg auto's die 150K rijden waarbij heel bovenstaand riedeltje al een keer aan de beurt is geweest hoor. Imo zijn die kosten dan ook gewoon allemaal te verwachten.
Dat zou een hele lange lijst worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:49 schreef SnowOokami het volgende:
Wat is volgens jou dan geen tokkie auto?
wat is er nou weer beschamend aan zo'n auto? Overigens ben ik ook geen fan van wannabe-mods (grote uitlaat, bizarre body mods etc.) Reed hiervoor een E46 en die heeft volgens mij een slechtere reputatiequote:Op zaterdag 5 augustus 2017 21:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zou een hele lange lijst worden.
Ik vind namelijk vrijwel geen enkele auto echt tokkie, maar de OPC wel. Impreza overigens ook. Zeker als er weer zo'n idoot dikke pijp onder hangt en herrie maken de norm is (ok, ik had voor mijn huidige auto een E63 AMG, maar ik vond het ook eigenlijk wel een beetje beschamend).
Het lawaai. Die AMG's maken een hoop herrie. Ben blij dat ik nu een fluisterstille auto heb.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
wat is er nou weer beschamend aan zo'n auto? Overigens ben ik ook geen fan van wannabe-mods (grote uitlaat, bizarre body mods etc.) Reed hiervoor een E46 en die heeft volgens mij een slechtere reputatie
Ik heb nu een gewone H GTC...
[ afbeelding ]
Zoveel verschil zit er niet in met de OPC:
[ afbeelding ]
....en in een F1-thread? WTF?quote:
Jij wel?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Citroen Xsara Desire hebben.
Wij zijn hier tenminste solidair met McLaren Hondaquote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Citroen Xsara Desire hebben.
Honda's horen het pas boven de 8000 te doen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wij zijn hier tenminste solidair met McLaren Honda
Zolang je die Honda hybrids onder de 6000 toeren houdt, gaat er niets kapot...
De Picasso ken ik wel, is de Desire ook zo'n familieauto?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Citroen Xsara Desire hebben.
Volgens mij is dat inderdaad ook van het type 'hoe kom je zo lullig mogelijk van a naar b'.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
De Picasso ken ik wel, is de Desire ook zo'n familieauto?
Dat laatste zou ik nooit durven beweren, maar het is wel echt een familie auto, 2 volwassenen 1.5 kind en een golden retriever.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat inderdaad ook van het type 'hoe kom je zo lullig mogelijk van a naar b'.
quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik nooit durven beweren, maar het is wel echt een familie auto, 2 volwassenen 1.5 kind en een golden retriever.
Wat moet je met een grote auto als je geen groot gezin hebt?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat een kleine saaie rot-autootjes allemaal...
Rij gewoon een 15 jaar oude Renault Grand Espace en bidden dat je auto niet stuk gaat onderweg.
#solidairmetmax #livingontheedge
Een hoop zooi meenemenquote:Op zondag 6 augustus 2017 11:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat moet je met een grote auto als je geen groot gezin hebt?
Past ook prima in een leuke auto. Echt, de gedachte dat als je een auto lelijk maakt dat er dan meer ruimte ontstaat, die snap ik niet.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik nooit durven beweren, maar het is wel echt een familie auto, 2 volwassenen 1.5 kind en een golden retriever.
Zo saai is de Honda niet hoor. Door CVT automaat ben je vaak als eerste weg bij verkeerslicht, electrisch rijden is ook nog wel geinig af en toe, ligt goed op de weg (helt soms wat over, okay), 1 van de beste auto's die we gehad hebben.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat een kleine saaie rot-autootjes allemaal...
Rij gewoon een 15 jaar oude Renault Grand Espace en bidden dat je auto niet stuk gaat onderweg.
#solidairmetmax #livingontheedge
Er staat een boom in m'n achtertuin ter compensatiequote:
Een versnellingsbak nodig hebben is zo uit de tijd.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zo saai is de Honda niet hoor. Door CVT automaat ben je vaak als eerste weg bij verkeerslicht, electrisch rijden is ook nog wel geinig af en toe, ligt goed op de weg (helt soms wat over, okay), 1 van de beste auto's die we gehad hebben.
Okee, hij is saai
Dan is het goed!quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Er staat een boom in m'n achtertuin ter compensatie
Waarheen?quote:
Precies, wat heb je aan een vervoermiddel als je maar de helft kan vervoeren?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarheen?
Tis een vervoersmiddel, geen koffer op wielen of verhuiswagen.
Wanneer moet je zoveel vervoeren dat je een boedelbak nodig zou hebben? Ik de laatste 10 jaar in ieder geval niet.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Precies, wat heb je aan een vervoermiddel als je maar de helft kan vervoeren?
Kan je weer gaan klooien met een boedelbak...
Dat weet ik ook niet, ik kan altijd alles in m'n auto krijgen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wanneer moet je zoveel vervoeren dat je een boedelbak nodig zou hebben? Ik de laatste 10 jaar in ieder geval niet.
Reed er gisteren 1 voor mij ri. Groningen over de A6, was jij dat toevallig? (reed zo'n 137km/u)quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat een kleine saaie rot-autootjes allemaal...
Rij gewoon een 15 jaar oude Renault Grand Espace en bidden dat je auto niet stuk gaat onderweg.
#solidairmetmax #livingontheedge
Of een zondags karretje uit Japan halenquote:Op zondag 6 augustus 2017 12:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Reed er gisteren 1 voor mij ri. Groningen over de A6, was jij dat toevallig? (reed zo'n 137km/u)
En Honda heeft echt wel leuke auto's
[ afbeelding ]
Of de NSX (zowel oud als nieuw )
Honda is toch F1-gerelateerd?quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:37 schreef Geralt het volgende:
Ik weet niet, maar kan heel dit gekeuvel niet beter in het F1 SC topic?
Zeker, maar als zoveel offtopic geneuzel gewoon kan in dit topic, dan heeft heel die SC natuurlijk geen enkel bestaansrecht. Dat is mijn hele punt.quote:
Dat is dit topic toch al? Half dan?quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:37 schreef Geralt het volgende:
Ik weet niet, maar kan heel dit gekeuvel niet beter in het F1 SC topic?
Dat was het al in 1965quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een versnellingsbak nodig hebben is zo uit de tijd.
Niet echt. Verder rijdt hij vooral en was hij goedkoopquote:Op zondag 6 augustus 2017 11:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
De Picasso ken ik wel, is de Desire ook zo'n familieauto?
Idd, zou mooi zijn als ze eind dit jaar er serieus bij zitten (huidige concept lijkt te werken). Afgelopen race al een voorproefje gehad iig.quote:
Ik ook niet.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wanneer moet je zoveel vervoeren dat je een boedelbak nodig zou hebben? Ik de laatste 10 jaar in ieder geval niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Dat ook inderdaad..quote:Op maandag 7 augustus 2017 05:11 schreef opreis het volgende:
Honda lijkt iig kosten nog moeite te sparen. Dat kan je van Renault niet zeggen. Ik had verwacht van renault dat nu ze weer hun eigen team hebben en het token regelement weg is dat ze vaker met updates zouden komen maar dat valt behoorlijk tegen
Vandoorne was de Leclerc van twee jaar geleden.quote:Op maandag 7 augustus 2017 08:31 schreef opreis het volgende:
Alonso wel, Vandoorne maakt nog geen geweldige indruk op me
Dit ja, die jongen komt dit jaar nog niet super uit de verf maar die verdient zeker een verdere toekomst in de F1. Ik ben benieuwd wat hij kan met een betere autoquote:Op maandag 7 augustus 2017 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandoorne was de Leclerc van twee jaar geleden.
Alleen Norris stapt in, rijdt een paar rondjes en die rijdt daarna even snel/sneller als Vandoorne...quote:Op maandag 7 augustus 2017 11:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dit ja, die jongen komt dit jaar nog niet super uit de verf maar die verdient zeker een verdere toekomst in de F1. Ik ben benieuwd wat hij kan met een betere auto
quote:Op maandag 7 augustus 2017 08:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad..
En ik zie het zo, als ik zie waartoe Alonso en Vandoorne intoe in staat zijn met hun tekort aan vermogen en dan toch Q3 rijden en in top 10 mee kunnen doen, hoe simpel gaan ze dan wel niet naar de top toe als dat tekort (+betrouwbaarheid) is opgelost cq verbeterd.
Naar mijn idee zou RBR dus een betere partner hebben aan Honda dan aan Renault die liever met eigen team wil winnen tegenover Honda wat gewoon een supplier is. En RBR en McLaren kunnen meeliften op elkaars data en successen.
Mja in een auto welke barst van nieuwe updates, wellicht draaiend op een andere (agressievere) enginemode etc. Het is niet zo gemakkelijk te vergelijken. Daarnaast is Norris ook gewoon een enorm talent natuurlijk.quote:Op maandag 7 augustus 2017 11:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Alleen Norris stapt in, rijdt een paar rondjes en die rijdt daarna even snel/sneller als Vandoorne...
Daarom, als McLaren lekker gaat op Spa en Monza, dan hoop/duim ik echt dat RedBull de stier bij de hoorns vat en gaat voor het grote onbekende.quote:Op maandag 7 augustus 2017 11:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)nault-target-939204/
Dat denk ik niet. Denk dat ze bij McLaren en Honda het zullen toejuichen een 2e team als RBR van Honda motoren te voorzien. Dan krijg je een strijd + samenwerking. Honda boeit het niet of ze met McLaren of RBR kampioen bij de constructeurs worden.. Als ze het maar worden. Voor McLaren een enorme boost en nieuwe challenge om 1e Honda team te blijven, voor RBR een challenge om dat plekje op te eisen. Gezondere concurrentie kan je niet hebben.quote:Op maandag 7 augustus 2017 11:36 schreef Rossdale het volgende:
Moet McLaren ze wel eerst laten vallen, anders blijft Red Bull alsnog een tweede team
ik geloof niet dat McLaren er zo over denkt en die hebben het vetorechtquote:Op maandag 7 augustus 2017 11:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Denk dat ze bij McLaren en Honda het zullen toejuichen een 2e team als RBR van Honda motoren te voorzien. Dan krijg je een strijd + samenwerking. Honda boeit het niet of ze met McLaren of RBR kampioen bij de constructeurs worden.. Als ze het maar worden. Voor McLaren een enorme boost en nieuwe challenge om 1e Honda team te blijven, voor RBR een challenge om dat plekje op te eisen. Gezondere concurrentie kan je niet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |