abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:57:55 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172834659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Cees heeft 30 giftige eieren gegeten: 'Ik voel me belazerd'

Eieren met de code X-NL-40155XX, waarbij de X'en voor cijfers staan, moet je niet eten. Daarin zit een te hoge dosis fipronil, een giftige stof. Maar helaas deed Cees Nieuwkerk (60) dat wel. En niet een paar. "Ik heb er zeker dertig op", zegt hij tegen RTL Nieuws.

[ link | afbeelding ]

"Mijn diëtiste heeft me een dieet voorgeschreven waarbij ik twee weken lang veel eieren moet eten", zegt Nieuwkerk. "Vorige week heb ik twee trays gehaald. Die eerste is op, met de laatste ben ik halverwege." Het dieet werkte tot nu toe goed. "Ik was al een paar kilo kwijt."

Fipronil niet het enige probleem
En toen kwam het bericht dat er in sommige eieren een te hoge dosis fipronil zit. "Ik deed muffins in de oven, toen mijn vrouw ineens zei dat ik de eieren moest controleren. Nou, ik heb 40 jaar meegedaan met de loterij en nooit iets gewonnen, maar nu was het ineens bingo!"

Nieuwkerk is wel ongerust, maar blijft rustig. Dat heeft een oorzaak. "Ik heb hart- en leverproblemen, artrose in mijn handen en ik heb twee kunstheupen. Ik schrik niet meer, maar denk wel: 'what the fuck', zoals ze dat tegenwoordig zeggen."

Boos op NVWA
Of Nieuwkerk last heeft van de eieren, is door al zijn andere aandoeningen moeilijk te zeggen. "Andere mensen voelen misschien aankomen dat er iets niet goed zit, maar ik voel dat verschil niet meer." Nieuwkerk gaat wel naar de dokter om te kijken welke invloed de giftige eieren hebben. "Als dit gevaarlijk is, ben ik benieuwd hoe dat samengaat met de problemen die ik al heb."
Hij schrikt er dan misschien niet van, boos is Nieuwkerk wel. Vooral op de voedsel- en warenautoriteit NVWA. "Die wisten het al veel langer. Als ik het eerder had geweten, had ik ze niet gekocht. Ik heb meteen vragen gesteld, maar heb nog steeds geen reactie. Ik voel me belazerd."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ik-voel-me-belazerd
Er moesten meer dan duizend eieren per dag gegeten worden om op termijn schadelijk te kunnen zijn..
En aangezien hij al 60 is en maar 30 heeft gegeten ( _O- _O- ) Is boosheid niet zo op zn plek met alle andere aandoeningen..
pi_172834692
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 17:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Er moesten meer dan duizend eieren per dag gegeten worden om op termijn schadelijk te kunnen zijn..
En aangezien hij al 60 is en maar 30 heeft gegeten ( _O- _O- ) Is boosheid niet zo op zn plek met alle andere aandoeningen..
Misschien kan hij zich inderdaad beter zorgen gaan maken om het feit dat hij het normaal vind om ruim 30 eieren in een week naar binnen te werken. _O-

Gokje: ze waren allemaal gebakken met een berg zout op ieder ei en soms nog wat spek erbij. Omdat het anders allemaal zo smakeloos is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:02:06 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172834718
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien kan hij zich inderdaad beter zorgen gaan maken om het feit dat hij het normaal vind om ruim 30 eieren in een week naar binnen te werken. _O-
Echt.. die scheten ook.. :X
Vreemd dieet wel...
pi_172834978
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 07:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je moet niet zomaar je eigen conclusies gaan trekken en als feiten presenteren...
Het gaat om 1 producent... niet om alle...
Je moet de dingen niet proberen af te zwakken, er had nooit 1 besmet ei op de markt mogen komen.
Hoevaak en hoelang is dit bewust vergiftigen al aan de gang? Ik hoef als signaal voorlopig geen eieren meer.
Hoop ook dat na het vleesschandaal nu de toen beloofde boetes uitgeschreven worden nl ¤800.000 euro
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:22:54 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172835035
Nou, de pluimveesector kijkt alweer naar de overheid voor een schadeloosstelling, omdat er bij Chickfriend waarschijnlijk weinig te claimen valt (kale kip, hihaho). Die bedrijfstak heeft echt nog nooit van eigen verantwoordelijkheid en ondernemersrisico gehoord.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:33:04 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172835245
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:19 schreef halfway het volgende:

[..]

Je moet de dingen niet proberen af te zwakken, er had nooit 1 besmet ei op de markt mogen komen.
Hoevaak en hoelang is dit bewust vergiftigen al aan de gang? Ik hoef als signaal voorlopig geen eieren meer.
Hoop ook dat na het vleesschandaal nu de toen beloofde boetes uitgeschreven worden nl ¤800.000 euro
Ik zwak dingen niet af.. dat middel is nog maar net verboden... er is geen sprake van bewust handelen.. en er is maar 1 producent (boer) waar de gehaltes te hoog waren.. En hij er niets van had kunnen weten..

Je moet dingen niet proberen te overdrijven tot in het achterlijke.. Je dacht dat die mensen boer waren geworden om iedereen maar lekker te vergiftigen ofzo?

Ze verdienen al geen fuck.. ze werken keihard.. en dan geef je ze nog een trap na met een totaal uit de lucht gegrepen boetebedrag die ze ook nog eens terug moeten verdienen...
Met andere woorden: je vraagt om fraude en belazert te worden..
En dan ga je als signaal.. :') In je uppie voorlopig geen eieren eten...

Daarbij.. wat vlees met eieren van doen heeft is voor mij een compleet raadsel..
Het is hetzelfde als dat jij ook een boete verdiend omdat jij ook mens bent en een ander mens iets strafbaars gedaan heeft..

Je hebt geen half idee waar zoal eieren in zitten.. En wat mensen financieel aangaan om dat te kunnen bewerkstelligen maargoed..
pi_172835860
NVWA wil onderzoek naar gif-eieren in cake en mayonaise

De voedsel- en warenautoriteit (NVWA) wil weten of eieren met fipronil in cake of mayonaise zijn verwerkt. Producten waar mogelijk besmette eieren in zijn verwerkt worden onderzocht. Kamerleden maken zich zorgen over de volksgezondheid en voelen de staatssecretaris Martijn van Dam aan de tand.
De voedselwaakhond onderzoekt monsters van 180 pluimveehouderijen waar mogelijk fipronil is gebruikt door bloedluisbestrijder Chickfriend. De NVWA kreeg de administratie van het Barneveldse bedrijf van het Openbaar Ministerie. Daarnaast melden zich spontaan bedrijven die zaken deden met Chickfriend, maar niet in de administratie voorkomen.

Supermarktketens Albert Heijn en Jumbo hebben 'uit voorzorg' eieren uit hun winkels gehaald die mogelijk te veel fipronil bevatten. Het gaat om partijen waar wellicht eieren tussen zitten die op de lijst van NVWA staan.

Het Zwolse Tweede Kamerlid Frank Futselaar (SP) wil van de staatssecretaris weten hoelang de consument al eieren met fipronil eten. De Partij voor de Dieren vindt dat de NVWA veel eerder aan de bel had moeten trekken.

Het onderzoeken van alle monsters duurt nog zeker tot eind van deze week. NVWA-woordvoerder Paula de Jonge sluit niet uit dat opnieuw eieren met een veel te hoge dosis fipronil worden gevonden. ,,We geven dan meteen weer een publiekswaarschuwing.'
http://www.ad.nl/dossier-(...)-mayonaise~a0276a17/
pi_172836082
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik zwak dingen niet af.. dat middel is nog maar net verboden... er is geen sprake van bewust handelen.. en er is maar 1 producent (boer) waar de gehaltes te hoog waren.. En hij er niets van had kunnen weten..

Je moet dingen niet proberen te overdrijven tot in het achterlijke.. Je dacht dat die mensen boer waren geworden om iedereen maar lekker te vergiftigen ofzo?

Ze verdienen al geen fuck.. ze werken keihard.. en dan geef je ze nog een trap na met een totaal uit de lucht gegrepen boetebedrag die ze ook nog eens terug moeten verdienen...
Met andere woorden: je vraagt om fraude en belazert te worden..
En dan ga je als signaal.. :') In je uppie voorlopig geen eieren eten...

Daarbij.. wat vlees met eieren van doen heeft is voor mij een compleet raadsel..
Het is hetzelfde als dat jij ook een boete verdiend omdat jij ook mens bent en een ander mens iets strafbaars gedaan heeft..

Je hebt geen half idee waar zoal eieren in zitten.. En wat mensen financieel aangaan om dat te kunnen bewerkstelligen maargoed..
Man, leer mij de boeren kennen! ik woon ertussen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:09:53 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172836218
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:05 schreef halfway het volgende:

[..]

Man, leer mij de boeren kennen! ik woon ertussen.
Oh dat rechtvaardigt alles idd..
pi_172836410
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, de pluimveesector kijkt alweer naar de overheid voor een schadeloosstelling, omdat er bij Chickfriend waarschijnlijk weinig te claimen valt (kale kip, hihaho). Die bedrijfstak heeft echt nog nooit van eigen verantwoordelijkheid en ondernemersrisico gehoord.
De pluimveeboeren in kwestie zijn hier slachtoffer terwijl de schuld toch echt vooral bij chickfriend en poultry vision ligt. Wmb moeten die twee bedrijven strafrechtelijk aangepakt worden. Op internet zijn genoeg signalen te vinden dat chickfriend best wist waar ze mee bezig was. Maw opzettelijk de boel vergiftigen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:32:55 #61
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172836755
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:18 schreef Farenji het volgende:
terwijl de schuld toch echt vooral bij chickfriend en poultry vision
Bron?
Ik lees namelijk iets heel anders.. Chickfriend zou opgelicht zijn door die laatste..
pi_172836800
quote:
NVWA waarschuwt opnieuw: meer codes besmette eieren bekend

De Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft vanavond zeventien nieuwe serienummers toegevoegd aan de lijst van eieren die mogelijk schadelijk voor de gezondheid zijn. De eieren bevatten een te hoog gehalte fipronil, een middel dat verboden is in de voedselindustrie.

Ruben Koenes 01-08-17, 19:30
De nieuwe serienummers die de NVWA heeft toegevoegd zijn nummers die overeenkomen met eieren die alleen voor kinderen worden afgeraden om te consumeren. In totaal gaat het inmiddels om 28 codes, waarbij er in één geval sprake is van een acuut gevaar voor de volksgezondheid bij het eten van deze eieren. Later vanavond volgen opnieuw extra codes van besmette eieren.

Bij zo'n 180 bedrijven is er sinds afgelopen woensdag getest op fipronil, waarbij op verschillende locaties ongeveer 600 monsters zijn afgenomen. De NVWA spreekt van 'een flink percentage' bedrijven waar besmette eieren zijn aangetroffen.

Deze codes zijn vanavond toegevoegd door de NVWA:
X-NL-40446XX
X-NL-42775XX
X-NL-40534XX
X-NL-43154XX
X-NL-40709XX
X-NL-43224XX
X-NL-41176XX
X-NL-43425XX
X-NL-41205XX
X-NL-43434XX
X-NL-41437XX
X-NL-43780XX
X-NL-42068XX
X-NL-43925XX
X-NL-42206XX
X-NL-46351XX
X-NL-42736XX
http://www.ad.nl/dossier-(...)ren-bekend~a786d171/
pi_172836824
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Bron?
Ik lees namelijk iets heel anders..
Het verbaast me dat jij überhaupt nog iets kan lezen met jouw bord voor je kop. Maar je had mijn eerste post kunnen lezen, NWS / Vergiftigde eieren in supermarkt. Daar staan een aantal links in.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:41:01 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172836914
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het verbaast me dat jij überhaupt nog iets kan lezen met jouw bord voor je kop. Maar je had mijn eerste post kunnen lezen, NWS / Vergiftigde eieren in supermarkt. Daar staan een aantal links in.
Oh dus je schreeuwt maar wat met je "schuld"
Over een bord voor je kop gesproken...

De EU richtlijnen zijn flink verscherpt sinds 1 januari, en dus is er nu allemaal paniek peeuw..
Dat spul mag gewoon in eieren zitten.. alleen in een kleinere hoeveelheid dan voor januari..
Het word ook op genoeg andere plekken gebruikt..
pi_172837116
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh dus je schreeuwt maar wat met je "schuld"
Over een bord voor je kop gesproken...

De EU richtlijnen zijn flink verscherpt sinds 1 januari, en dus is er nu allemaal paniek peeuw..
Dat spul mag gewoon in eieren zitten.. alleen in een kleinere hoeveelheid dan voor januari..
Het word ook op genoeg andere plekken gebruikt..
Kun je misschien INHOUDELIJK reageren?

Jij vraagt een bron, ik geef je goede bronnen, niet voor de eerste keer vandaag, en jij lult eroverheen met totaal irrelevante kletspraatjes.
pi_172837163
Mijn eieren zitten er nog niet bij. Gelukkig maar want ik eet er soms twee per dag. En dan nog de mayonaise die hier dagelijks bij de warme maaltijd steevast op tafel staat.
Erg voor die biologische boeren, maar waarom ook inlaten met een bedrijf dat ook aan de bio-industrie zijn diensten levert? Ik dacht dat het een soort parallelle wereld was, de biologische sector maar ze schakelen dezelfde lui in.
Bij Eenvandaag een prachtig biologisch bedrijf, kippen lekker buiten, en die man zei dat hij ongeveer drie ton schade had. Echt erg.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:57:11 #67
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172837240
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

Kun je misschien INHOUDELIJK reageren?

Jij vraagt een bron, ik geef je goede bronnen, niet voor de eerste keer vandaag, en jij lult eroverheen met totaal irrelevante kletspraatjes.
Hoezo inhoudelijk reageren?
Jij schreeuwt dat de schuld bij chickfriend ligt.. terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is...

Vervolgens ga je popiejopie lopen doen met allerlei woorden als "lult eroverheen"
"bord voor je kop" hoofdletters.. etc..

Ik reageer alleen maar inhoudelijk.. en jij schreeuwt van alles en nog wat.. totaal niet relevant over de sector of dit topic.. Enkel over een middeltje wat veel meer gebruikt word en ook gewoon legaal is..

Ik kan nu ook wel over aardgas beginnen en een link naar de pluimveesector maken.. Heeft alleen geen enkele connectie...
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:57:49 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172837250
Nieuws
'Legsector vreest door fipronil daling consumentenvertrouwen'
Veehouderij 01 aug 2017 om 10:53uur

'We waren als sector al langer bang dat de fipronil-crisis grote gevolgen zou hebben, maar we zijn verbijsterd wat er nu in de media gebeurt. Daar krijgen we kippenvel van', zegt voorzitter Hugo Bens van kring leg van LTO-NOP.

De sector is volgens Bens bang dat de enorme media-aandacht voor de fipronilzaak impact zal hebben op de verkoop van eieren en dat de consument het vertrouwen in de sector kwijt raakt.

Hij merkt dat zelf al. 'Ik heb een eierautomaat aan de weg. Daar wordt minder verkocht. Sommige klanten brengen zelfs doosjes met eieren terug, terwijl ik via een bord de mensen informeer dat ik geen zaken heb gedaan met het bedrijf Chickfriend, dat het gewraakte luizenmiddel leverde. Dan schrik je enorm.'
Geblokkeerd

Bens wijst er op dat de eieren in het supermarktschap veilig zijn. Vanaf 22 juli zijn immers alle verdachte bedrijven geblokkeerd en vanaf die tijd liggen er geen verdachte eieren meer in het schap. 'Een enkel onveilig ei ligt dus alleen nog in de koelkast bij de consument.'

De voorzitter begrijpt overigens wel dat NVWA niet anders kon dan waarschuwen voor eieren met een te hoog gehalte aan fipronil. 'Maar de impact van zo'n waarschuwing reikt veel verder.'
Drie scenario's

LTO-NOP werkt momenteel drie scenario's verder uit voor pluimveehouders hoe te handelen. Een van de scenario's is het detoxen van de kippen. Door de leghennen op rantsoen te zetten kan het fipronil binnen 35 tot 40 uit het dier zijn verdwenen.

'Probleem is dat het fipronil nog wel in de stal en in de mest zit. Je moet dus de kippen in een schone stal brengen en de andere stal schoonmaken, waarna de kippen dan weer terug in een schone stal kunnen. Dat is praktisch gezien niet eenvoudig', geeft Bens aan.

Daarnaast bekijkt LTO-NOP momenteel of de mest van bedrijven waar fipronil voorkomt afgezet kan worden in biomassacentrales. 'Daar wordt de mest verhit waardoor de fipronil wordt vernietigd.'
Slachtoffer

Bens wijst er op dat de sector slachtoffer is geworden van een frauduleuze handeling waar de getroffen pluimveehouders part noch deel aan hebben.

Deze getroffen pluimveehouders hebben immers te goeder trouw een bedrijf ingeschakeld voor de behandeling tegen bloedluis, waarbij telkenmale verzekerd werd dat het middel effectief en veilig was. Het lijkt erop dat het product dat is ingezet via België op de Nederlandse markt terecht is gekomen.

https://www.nieuweoogst.n(...)vertrouwen-consument
pi_172837391
Biologische eieren dus in huis halen. Beter voor het dier ook nog.
pi_172837398
quote:
Vanaf 22 juli zijn immers alle verdachte bedrijven geblokkeerd en vanaf die tijd liggen er geen verdachte eieren meer in het schap. 'Een enkel onveilig ei ligt dus alleen nog in de koelkast bij de consument.'

https://www.nieuweoogst.n(...)vertrouwen-consument
Lulkoek, pas eind deze week zijn alle testen klaar, je weet dus niet welke eieren besmet zijn, supermarkten ook niet.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:05:41 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172837430
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:04 schreef Dutchguy het volgende:
Biologische eieren dus in huis halen. Beter voor het dier ook nog.
tuuluk :D

quote:
Bij Aldi zijn uit zo'n 100 winkels in het midden en het oosten van het land eieren gehaald. Het gaat daarbij zowel om eieren die direct gevaar opleveren voor de volksgezondheid, als om eieren waarvan wordt afgeraden om ze aan kinderen te geven. Het gaat om biologische eieren, scharreleieren en vrije uitloopeieren met specifieke houdbaarheidsdata.
ow niet dus.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_172837461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

tuuluk :D

[..]

ow niet dus.....
Had dat hiermee te maken of iets anders. Er staat namelijk geen bronvermelding bij.
pi_172837464
De vraag die rijst is hoe het toch komt dat er nog steeds louche figuren in de veevoer/medicijnenindustrie het voor het zeggen hebben. Misschien niet alleen de eieren, maar ook deze industrie meer op de huid zitten en frequent controleren wat ze verkopen?
pi_172837471
Bij het NOS Journaal zijn ze nogal onder de indruk van dit eiernieuws blijkbaar.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:08:07 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172837480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Had dat hiermee te maken of iets anders. Er staat namelijk geen bronvermelding bij.
http://nos.nl/artikel/218(...)ppen-supermarkt.html
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')