abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 november 2017 @ 03:32:19 #51
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174876739
Een schoolmaat (ooit eens een duo-spreekbeurt Nederlands over scooters mee gedaan) had vroeger een Gilera DNA. :P
Die vond ik altijd wel gaaf. Destijds reden gabberwijfies Gilera Cittas. :D
Die Mito had ik idd ook nog wel gezien, maar beetje zelfde verhaal als de Derbi GPR 125.

Mja, ik zie deze: https://www.willhaben.at/(...)ia-rs-125-226549621/ en deze: https://www.willhaben.at/(...)prilia-rs-222968771/ . Verder alleen die of al uit elkaar vallen als je ze aankijkt... of echt track-only zijn. Verder... ik weet dat 2-takt heilig is qua sound en performance, maar betekent ook meer sleutelen, gedateerd... die wonen zelf ergens in de middle of nowhere met hun onbegrensde/opgevoerde Aprilia... maar probeer dat maar eens in en om Wenen. Ook moeten ze nog vrij veel opbrengen voor hun leeftijd.

Voor mij gaat het niezo om performance (nou ja, misschien binnen de klasse wel dan, de Aprilia vond ik toch wat zeurderig in z'n toeren doen en was je echt aan het knijpen er alles uit te halen, Yamaha was al beter, de Suzuki was top; bleef gaan). Genoeg videos gezien van mensen die meteen op hun bek gaan. :') Gewoon een jaartje rijvaardigheid op doen, gewoon met een bike die zich leuk in bochten laat leggen, daar een beetje zelfvertrouwen kweken. Vooral rotondes neem ik nu als een pussy omdat ik daar vroeger eens flink onderuitgegaan ben. Toevallig toen ik opstond en omkeek was er natuurlijk ook meteen een politiebusje of alles ok was... en dat ik te hard ging. Ik: 'ja, het is hier idd een beetje glad'. Zo gaat het nog niet:


Vrijdag was 't maar een klein rondje... en in de grote stad op de Suzuki, maar dat is hoe je het went of keert toch gewoon lachen! _O_ En je gaat op alles sowieso al veel te snel veel te hard in flitsland (1.8 miljoen inwoners in deze stad, dat zijn heel veel mensen om te naaien). ;( Als je alles 600cc+ gewend bent enzo... tja, misschien vind je er geen bal aan. Maar dat ken ik dan gelukkig nog niet, dus ik ben nog niet verpest. En diegene met die Honda Hornet ging ook al bijna onderuit toen ze nog snel voor er verkeer kwam door een bochtje snel weg wilde trekken omdat die al knetterveel torque heeft.

Dit is gewoon om een feeling te krijgen (eerder mezelf pushen, dan de bike). Zoals ook eerder al gezegd:
quote:
't Gaat me meer om een lichte motorfiets lekker door de bocht gooien dan snelheid. Daarom dacht ik: 125cc. Licht. Sportief. Geen gedoe.
quote:
't Schakelen meesteren lijkt me een part of the fun, net als bij een auto. Be in full control. Geen Duitse autobahn, dus om snelheid gaat het verder ook niet echt. Natuurlijk heb je het vermogen om snel te accelereren, maar de 125cc bikes zijn dan ook licht (al hangt er natuurlijk ook een kW/kg-restrictie aan). Maar dat is ook meteen een reden... gewoon iets dat lekker licht is, als ik zo'n kolossale sports tourer zie dan heb ik zoiets van 'seg, motor, waar ga je heen met je rijder?'. Kweenie, ik heb niet echt de mindset groter = beter. Aan de andere kant, achtbanen met een launch start, die harder gaan en barrel rolls maken, zijn ook leuker dan die houten achtbanen waar verder niet veel gebeurt...

[..]

Ik heb ook niet bepaald de illusie dat ik zo'n held ben dat ik me kan meten aan kampioenrijders. :P En wil ook niet overmoedig meteen met de kniën over de grond en dan het vermogen onderschatten en onderuitgaan en in 't ziekenhuis (of erger) belanden. Gewoon een middag vrij, lekker weer, uurtje of 3 á 4 te killen, 1.5 uur ergens heenrijden, korte pauze... weer terug voordat het donker is. Beetje geinen met dat ding. Denk dat dat opzich best wil met een 125cc fiets.
Helaas is een normaal rijbewijs hier in AT veel te veel gedoe nu, dus dat laat nog op zich wachten. Maar dat ben ik dus van plan als ik eenmaal weer in NL ben. 't Is niet dat ik mezelf nu jarenlang aan 125cc toewijdt.

Maar goed. Ik zal nog eens wat 2e hands plekken langsgaan, misschien zit er nog een pareltje tussen. Maar dan moet ik ook naar de middle of nowhere waarschijnlijk om 'em te bekijken en misschien een proefritje... en mijn Tomos sleuteltijden liggen zover achter me... kweenie of ik kan oordelen of 'ie veelbelovend is... or verborgen gebreken heeft die me veel gedonder gaan opleveren. Qua weten waar je aan toe bent, moderne styling, techniek en dat soort zaken, ben ik toch eerder van: nieuw. Enige wat ik ooit weleens 2e hands koop zijn vintage cameralenzen, verder ben ik eigenlijk gewoond alles nieuw te halen. Maar misschien is dat hier, voor een korte periode ook een verkeerde mindset. Dus bedankt voor de input, ga ik daar toch nog eens naar kijken. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 5 november 2017 @ 09:16:42 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174877796
Ja nouja als het voor een korte periode is.. zou ik echt even in italie kijken.. Daar staat echt veel van dat spul.. kost ook geen drol dus dan neem je er gewoon twee.. :P
Nee je hebt idd vaak twee situaties: of er is nooit mee gereden of het is totaal op..
Ik merk wel dat het ene nieuwe het andere niet is qua kwaliteit.. kijk dus even goed naar gebruikservaringen..
Ik zou trouwens niets anders dan tweetakt kiezen in 125cc dan ben je ook echt snel (hoge bochtensnelheid) Viertakt is leuk voor een zitmaaier of zwaardere motor ofzo.. :P

Met een zwaardere motorfiets gaat het gewicht parten spelen:


[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 05-11-2017 09:27:49 ]
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:13:19 #53
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174987105
Ja, tnx. Zag net pas dat ze bij 1000ps heel recent een soort van live podcast over 2-takters hebben gedaan:
Kwam ook deze in voor: http://suter500.com/menu/ . :D Wat een ding.

Aprilia schijnt net op een beurs met een Supermoto en Enduro model te zijn gekomen:
Wie goed kijkt herkent deze terug als de Derbi Senda 125 SM DRD van een paar jaar geleden al. :P
Piaggio Group strikes again. :+ Zie mezelf ook nog niet zo snel op zoiets zitten. Misschien leuk om door blubberige bossen te crossen, maar zoals al gezegd, ik wil eerder een asfaltbochtenmonster worden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:32:21 #54
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174987461
Kan ook een blauw-gele(gouden) vloot bij elkaar gaan verzamelen...




Schijnbaar komt er ook een sportspack voor de baby Gixxer:
https://bikes.suzuki.co.u(...)ck-for-new-gsx-r125/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:13:06 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_177804192
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:44 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Honda... zou nog kunnen verrassen. Die hebben hier momenteel geen CBR125R op de markt. Die heb ik echter in Duitsland op verschillende kanalen gezien, ook net onder de ¤4k. Maar, dat is dus dat model dat aan een eind jaren 90 Honda NSR125R doet denken... en is niet echt vooruitstrevend. Wat jammer is. Want in 2016 heeft de 150cc (125 bikes worden vaak als 150cc versies in bepaalde landen geleverd (Vietnam, Maleisië, etc) een facelift gekregen, en boy o boy, that looks pretty sick:

[ afbeelding ]
~ http://autodaily.vn/2016/(...)n-repsol-tai-ha-noi/

Heel volgend jaar een beetje pret hebben in ieder geval. Ik kijk al uit naar de lente. [..]
Haast lente...! En Honda doet net een aardige poging!

~ https://hondanews.eu/eu/e(...)07/2018-honda-cb125r
Maar goed, zal wel vergelijkbare zwaktepuntjes als de Duke en MT-125 hebben... en geen 15PK. In ieder geval zijn ze dan optisch zeer geslaagd. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 22 april 2018 @ 21:46:35 #56
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_178682855
WoOT! Ianonne kanonne op het podium! :P En ik rijd inmiddels ook voor Suzuki. :Y) Met sportspack.



Binnenkort ff kijken voor een spruitlaat. De Yoshimura mag niet ;( , niet EC conform. :N Scorpion ook niet. Exan http://www.motoblog.it/po(...)er-sognare-in-grande misschien. En een tail tidy/fender eliminator moet er nog op.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 22 april 2018 @ 21:54:36 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178682990
En handschoenen :+

Ziet er kek uit iig ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 april 2018 @ 23:37:18 #58
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_178684420
Haha, thanks. Die had ik natuurlijk heel eventjes afgedaan toen ik daar geparkeerd stond en m'n foon doorgaf om een foto te laten maken. En 't is hier boven de 25 graden geweest afgelopen paar dagen. :o 8-)



Gelijk een tripje gedaan richting Slowaakse grens zowat (Hainburg a/d Donau). Wel tof dat motorrijders elkaar groeten. Was ik me vroeger nooit bewust van dat ze dat deden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 23 april 2018 @ 17:50:05 #59
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178696257
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 23:37 schreef shiznuts het volgende:
Haha, thanks. Die had ik natuurlijk heel eventjes afgedaan toen ik daar geparkeerd stond en m'n foon doorgaf om een foto te laten maken. En 't is hier boven de 25 graden geweest afgelopen paar dagen. :o 8-)

[ afbeelding ]

Gelijk een tripje gedaan richting Slowaakse grens zowat (Hainburg a/d Donau). Wel tof dat motorrijders elkaar groeten. Was ik me vroeger nooit bewust van dat ze dat deden.
Ook sommige wannabe rijders doen dat.
Laatste tijd je topic gevolgd, geeft een goede basis om zelf uit te gaan zoeken of het je dan waard is eerst 125cc te rijden voordat je naar volledig rijbewijs te gaan. Hiervoor dank!

Ziet er goed uit, zou leuk zijn als je hier ook een beetje je ervaring bij houdt, bijvoorbeeld een (lange) trip op een andere "beginners" motor en dan je opmerkingen daarover.

Drive safe👍
  maandag 23 april 2018 @ 18:33:41 #60
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_178697128
:Y Dat was 't idee. Een beetje het 125cc-landschap in beschouwing nemen en uitvinden waar op te letten is. Een algemeen topic voor iedereen. Al lijkt er vrij weinig interesse in NL voor dit segment en is 't meer een monoloog geworden. :P

Weinig gedoe, relatief lage kosten en 't risiko jezelf te overschatten ook niet zo hoog. Plan is vooralsnog er een jaar ervaring mee op te doen en dan eens te kijken wat 't plan is. Als alles gaat zoals ik me het bedacht heb zit ik na een jaar weer in NL waar het ernaar uitziet dat het minder gedoe is om je volle motorrijbewijs te halen (wat ik dan toch moet ('Code 111' is er niet geldig)). Als me de GSX-R125 bevalt zoals 'ie is kan ik 'em ook meenemen terug naar NL. Moet ik er wel eerst 6000km op krijgen anders gaan ze lastig doen m.b.t. importheffingen (voor zover het open-grenzen-concept binnen de EU; sowieso, mijne kocht ik voor de introductieprijs 3990,- EUR (4490 nu) en Suzuki NL noemt een rijklaarprijs van 5499,- EUR :') ).

Wil ook die CB125R nog wel een keertje huren. Is als ik het goed heb gebaseerd op 't zelfde platform als de CB300R, een beetje zoals de Duke 125 & 390 het platform delen. Die Honda vind ik een geslaagde bike, optisch. :Y De Honda benut alleen niet de volle toegelaten prestatiespanne die voor 125cc geldt (15PS/11kW). Met de Aprilia Tuono 125 met wind in de rug geloof ik 124km/h aangetikt. Met de GSX-R125 gisteren 122km/h (nog aan het inrijden dus rood bereik vermeden e.d.). Waarmee je op een snelweg waar je 130 mag net buiten de flow valt. Die Honda in 125cc-smaak zal dus misschien maar 110-115 doen. Maar als 'ie nou fijn rijdt en ik zou in NL toch iets zwaarders willen, heb ik alvast een optie bekeken. Vraag is ook, hoe voel ik me na langere tijd over 125cc en ook de categorie: sportsbike. Verder... was al jaren geen echt actieve verkeersdeelnemer eigenlijk (vrijwel altijd openbaar vervoer), dus er komt al genoeg op me af zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat mijn motor op hol slaat als een wilde stier. Maar op den duur zal ik wel wat meer 'oompf' willen uit m'n motor? Dus ik zal me langzaam ook wel gaan oriënteren op het 500-750cc segment.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 28 mei 2018 @ 13:34:09 #61
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_179446084
Inmiddels rond de 600km op de teller in net wat meer dan een maand. Gaat lekker! :D Fun ook. :Y
Missie is altijd: zo snel mogelijk de stad ( :r ) uit en 't landschap in! Aardig wat haarspeld kronkelweggetjes weten te vinden door de heuvels/minibergjes in de buurt. Ben nog niet zo'n hele grote held qua snelheid en lean angle op zulke strekken, maar 'easy does it'. :P We bouwen het langzaam op.
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2018 18:33 schreef shiznuts het volgende:
[..] Dus ik zal me langzaam ook wel gaan oriënteren op het 500-750cc segment.
Alvast een beetje gaan kijken. :@ Want ik weet 1. niet of me die 6000km voor heffingloze import gaat lukken en 2. het idee dus was er toch maar een jaar ervaring mee op te doen, kijken of 't me bevalt en rustig vertrouwen kweken. En heb de bug toch wel goed te pakken en hoewel ik 129km/h heb aangetikt, kom je toch niet heel lekker in de traffic flow mee als je een stukje snelweg meepikt bijvoorbeeld. Wat sneller van de lijn weg en een glorious sound hoort natuurlijk ook wel een beetje bij motorrijden. Prijzen in 't >650cc segment vallen me echter toch een beetje tegen (Yamaha R6 e.d. ~ ¤15k). Voor zulke prijzen heb je ook een geinige auto (0-weinig km: Fiat 500C/Tipo, Citroën C4 Cactus, Ford Focus Wagon)... wat ik ook wel lachen (en praktisch) zou vinden (als ik volgend jaar terug ben in NL).

Er steken dan twee modellen met kop en schouder boven de andere keuzes uit: de Honda CBR500R en de Kawasaki Ninja 400. Zit je nog ruim onder de ¤10k (7 á 8000,- voor een nieuwe). Dat is qua fun en value geloof ik wel waar ik het dan zou moet zoeken. Al vind ik deze 2e hands doch zeer smakelijke Triumph Daytona 675R dan ergens ook nog wel een idee: https://www.motoportdenbo(...)ducts/RHC00061920895 :9~ . OMG.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_179447096
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:34 schreef shiznuts het volgende:
Inmiddels rond de 600km op de teller in net wat meer dan een maand. Gaat lekker! :D Fun ook. :Y

Er steken dan twee modellen met kop en schouder boven de andere keuzes uit: de Honda CBR500R en de Kawasaki Ninja 400. Zit je nog ruim onder de ¤10k (7 á 8000,- voor een nieuwe). Dat is qua fun en value geloof ik wel waar ik het dan zou moet zoeken. Al vind ik deze 2e hands doch zeer smakelijke Triumph Daytona 675R dan ergens ook nog wel een idee: https://www.motoportdenbo(...)ducts/RHC00061920895 :9~ . OMG.
Dit verbaast me helemaal niks, zeker als je ook nog in Oostenrijk mag rijden (toch?)
En mocht je dan echt gaan voor een "grote", wil je dan per se een nieuwe? Een jong gebruikte lijkt me in ieder geval ook de moeite waard, een GSX 750S lijkt mij wel wat :9~
  dinsdag 29 mei 2018 @ 06:49:13 #63
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_179459822
Jup. Wil er ook nog een keertje mee naar de Italiaanse kust. :D Die code 111 in m'n rijbewijs is maar in een paar andere landen geldig, waarvan Italië er eentje is.

Goed punt. Ben eigenlijk altijd gewoond een 'nieuwkoper' te zijn. Maar de value zit 'em inderdaad waarschijnlijk eerder in de low mileage 2e handsjes zoals die kekke Daytona.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_179466150
Ja ook mijn idee, waarom kijk je gelijk naar nieuwe motoren in de 600-750cc klasse :?
Ik zou voor een gebruikte gaan.
pi_181097708
Ik wil binnenkort een Yamaha WR125x kopen. Iemand ervaring mee?
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:48:21 #66
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_181147723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:25 schreef 20100 het volgende:
Ik wil binnenkort een Yamaha WR125x kopen. Iemand ervaring mee?
ja, 50,70,80 is goed te doen. Maar snelweg moet je compleet wegblijven..
Lachen joh.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:40:03 #67
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181148716
Ziet er geinig uit. Ben op dat gebied niet zo'n kenner, maar krijg de ontwikkelingen een beetje mee. Aprilia heeft in die categorie recentelijk ook wat uitgebracht: de RX en SX 125. Welke eigenlijk gewoon Derbi Senda DRD 125 bikes zijn. Nieuw voor dit jaar is de Honda CRF450L... een legale best hardcore motocrossbike. Maar ja niet 125cc of goedkoop natuurlijk. :P

Voor mij geen crossers, hoewel lui als Valentino Rossi (met z'n driving ranch) en Marc Márquez daar groot mee zijn geworden...


Was gisteren na de MotoGP hier in 't Alpenland zelf nog een ronde op 't asfalt onderweg. Altijd weer in zo'n 1 uur-omtrek van Wenen op zoek naar nieuwe kronkelende strekken. Gisteren met succes. :D



Waren aardig wat rijders onderweg die echt pittig aan het hoonen waren. Die kenden waarschijnlijk elke centimeter van die weg. Daar kan ik mezelf niet aan meten. Gisteren kwam 1111km voorbij op de teller... op naar de 2k. Ken 2 meiden die ook rijden en aangespoord hun bikes aan te melden... hebben ze gedaan, dus hopelijk binnenkort niet in m'n eentje onderweg. Zou graag ook eens een keer circuitrijden willen uitproberen...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_181151530
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:48 schreef Pajanus het volgende:

[..]

ja, 50,70,80 is goed te doen. Maar snelweg moet je compleet wegblijven..
is ook niet bedoeling om op de snelweg te komen eerder een beginner bike om het schakelen en manoevreren wat onder te knie te krijgen voor ik iets zwaarder koop
pi_181156159
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:40 schreef shiznuts het volgende:

Was gisteren na de MotoGP hier in 't Alpenland zelf nog een ronde op 't asfalt onderweg. Altijd weer in zo'n 1 uur-omtrek van Wenen op zoek naar nieuwe kronkelende strekken. Gisteren met succes. :D

[ afbeelding ]

Waren aardig wat rijders onderweg die echt pittig aan het hoonen waren. Die kenden waarschijnlijk elke centimeter van die weg. Daar kan ik mezelf niet aan meten. Gisteren kwam 1111km voorbij op de teller... op naar de 2k. Ken 2 meiden die ook rijden en aangespoord hun bikes aan te melden... hebben ze gedaan, dus hopelijk binnenkort niet in m'n eentje onderweg. Zou graag ook eens een keer circuitrijden willen uitproberen...
Heb je de Ochssattel wel eens gereden? Is wel wat verder van Wenen maar het is dan ook wel een erg mooie weg :)
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:54:44 #70
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181156532
Heb wel veel van Kalte Kuchl gehoord, dan heb je het waarschijnlijk over dezelfde weg. :Y Zeer geliefde strekke bij motorrijders hier. Heb ook gehoord dat zure buurtbewoners daar graag olie of grind in de bochten gooien... ;(

Ben wel vaker richting 't westen en zuiden geweest. In 't zuiden waar 't ook wat hoger wordt merk ik ook wel dat de motor minder zuurstof krijgt. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_181158576
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:54 schreef shiznuts het volgende:
Heb wel veel van Kalte Kuchl gehoord, dan heb je het waarschijnlijk over dezelfde weg. :Y Zeer geliefde strekke bij motorrijders hier. Heb ook gehoord dat zure buurtbewoners daar graag olie of grind in de bochten gooien... ;(

Ben wel vaker richting 't westen en zuiden geweest. In 't zuiden waar 't ook wat hoger wordt merk ik ook wel dat de motor minder zuurstof krijgt. :P
Dan verlang je wel naar wat meer vermogen zeker... ;)

Die omgeving is het ja, mijn favoriete youtuber Schaaf komt ook uit de regio Wenen dus hij heeft een paar filmpjes op zijn kanaal van de Ochsattel
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:03:42 #72
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181159021
Ja, die kwam gelukkig al voorbij in 't topic... heeft ook een video die me nog enthusiaster heeft gemaakt over de Triumph Daytona 675R. :9~ Een upgrade naar 'the real thing' kriebelt wel een beetje idd.
* lol, ik zie nu pas. Dat is zo'n beetje exact waar ik gisteren was. :D Er wuifde nog wel iemand met een GoPro op z'n helm. Maar die had iemand achterop, zal 'em vast niet geweest zijn.

Doet ook af en toe videos voor 1000ps. Motorrijden bleef toch iets waar een ongeluk hem niet van afhouden kon.


[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 13-08-2018 19:18:29 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:06:06 #73
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_181159053
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:09 schreef 20100 het volgende:

[..]

is ook niet bedoeling om op de snelweg te komen eerder een beginner bike om het schakelen en manoevreren wat onder te knie te krijgen voor ik iets zwaarder koop
daarvoor issie hartstikke leuk! verveeld wel snel waarschijnlijk..
Ik heb zelf een rs125 (2 takt) gekocht,niet te vergelijken met de rest van a1 en kan ontgrensd 170.
Lachen joh.
pi_181348270
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:06 schreef Pajanus het volgende:

[..]

daarvoor issie hartstikke leuk! verveeld wel snel waarschijnlijk..
Ik heb zelf een rs125 (2 takt) gekocht,niet te vergelijken met de rest van a1 en kan ontgrensd 170.
als hij verveeld dan koop ik iets groter (BMW G310gs of G750gs) en gooi ik wat crossbandjes onder de wr125 om wat mee te klooien
  woensdag 3 oktober 2018 @ 01:44:37 #75
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182285807
Intermot 2019 nieuwtjes.

Kawasaki terug in de 125cc-klasse met de Ninja en Z 125 bikes. ~ https://thetoughestchoice.com


Dang. Ziet er eigenlijk beter uit dan m'n Susi. :P

Yamaha, eindelijk eens opgefrist. ~ https://www.yamaha-motor.(...)supersport/yzf-r125/ Good effort. Sexy front. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 22 oktober 2018 @ 14:28:19 #76
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182670317
lol, Tyga Performance heeft een Marquez-kit voor de MSX125 GROM. 't Is net een midibike.


~ https://www.motorradonlin(...)-grom-rr.641086.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 22 oktober 2018 @ 16:31:34 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182672268
Is elektrisch niets voor je? Voordeel is dat in 1 keer alle koppel vrijkomt en je best een duwtje krijgt (het meeste andere spul rij je er bij het stoplicht uit)
Is erg gunstig bij lichte en kleine motoren, die anders echt wel een beetje een vermogensprobleem hebben..

Deze gast heeft er wel brood van gegeten ook:
https://tweakers.net/gallery/42648/
pi_182674873
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:28 schreef shiznuts het volgende:
lol, Tyga Performance heeft een Marquez-kit voor de MSX125 GROM. 't Is net een midibike.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
~ https://www.motorradonlin(...)-grom-rr.641086.html
Bohh die is wel heel vet :D Samen met de Monkey echt toffe motortjes voor in de stad
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:42:43 #79
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182675873
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Is elektrisch niets voor je? Voordeel is dat in 1 keer alle koppel vrijkomt en je best een duwtje krijgt (het meeste andere spul rij je er bij het stoplicht uit)
Is erg gunstig bij lichte en kleine motoren, die anders echt wel een beetje een vermogensprobleem hebben..

Deze gast heeft er wel brood van gegeten ook:
https://tweakers.net/gallery/42648/
->
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:33 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Electro 125cc/15PK/11kW equivalent motorbikes , eigenlijk awesome ( vb. ), maar de tech is nu helaas nog té prijzig!
'Eigenlijk awesome' idd. :Y Heb zo'n Zero DS weleens zien staan. Prima ding wel.

Er was ooit ook eens een gave documentaire die MotoCzysz volgde. Geloof op Discovery. Die gast begon van scratch een motorcycle company en wilde in de MotoGP meedoen. Uiteindelijk door continu nieuwe regelingen en dergelijke was dat niet mogelijk om bij te benen voor een kleine fabrikant. Toen zijn ze zich gaan ontwikkelen in de richting van elektrische motorbikes. De TT Zero is momenteel hét grote event voor deze categorie motorfietsen. En de eerste verreden TT Zero in 2010 werd door hun gewonnen en ze waren ook glansrijk in de paar daaropvolgende jaren. Michael Czysz overleed helaas in 2016 aan de gevolgen van een zeldzame kankerziekte en het bedrijf is niet meer.

Volgend jaar is de TT Zero niet langer meer hét event rondom zero emission racing. Tijdens de MotoGP race days vindt er naast de Moto3, Moto2 en MotoGP klasse races ook eentje plaats voor de FIM Enel MotoE World Cup. Zoals de Moto2 volgend jaar puur gebruik gaat maken van de Triumph Triple 765cc motor is het in de MotoE de fabrikant Energica die het alleenrecht heeft. Nico Rosberg heeft een motor van hen:
Vind het ergens hartstikke stoer en tof en alles... :P maar... de range is een dingetje. Daarom zullen er in de MotoE maar heel weinig rondjes per race zijn. Die dingen zijn loeizwaar. Loeiduur ook... prijs. En... tja, je kunt er moeilijk omheen... het geluid. 't Klinkt een beetje als afstandsbestuurbaar speelgoed. Zelfde als Formula-E; doet me niet zoveel. En een groot deel van de beleving is toch de motor- en exhaustnote, 't geluid, de symfonie. Daarom neig ik erg om als ik volgend jaar weer in Nederland zit en m'n volle rijbewijs daar haal te gaan voor een Triumph Daytona 675R. Hoop dat ze weer een Daytona maken nu met de ontwikkeling van de Moto2 setup en die 765cc motor.
*Btw, 44Teeth? Abonneren! :D

Mama mia! _O_ :9 :Y) Doe mij die maar.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:52:25 #80
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182676136
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:57 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Bohh die is wel heel vet :D Samen met de Monkey echt toffe motortjes voor in de stad
:P Ja, kwam 'em tegen in een magazine, ik dacht daar moet ik meer over te weten komen. _O-
Alleen... 6000,- EUR voor een ding dat maar 92km/h kan, haast het dubbele van het base model. Mweh.
Ja, die Monkey heeft Honda ook weer teruggebracht, ook wat videos van voorbij zien komen. :+ Maar daar zie ik zelf nou ook niet echt wat in. Maar idd, vast geinig voor de stad.
Maar ik haat de stad. Doe liever hard gaan over lange stukken asfalt met geen verkeer en zwiepende bochten. O+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 22 oktober 2018 @ 20:47:18 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182677758
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:42 schreef shiznuts het volgende:

[..]

->

[..]

'Eigenlijk awesome' idd. :Y Heb zo'n Zero DS weleens zien staan. Prima ding wel.

Er was ooit ook eens een gave documentaire die MotoCzysz volgde. Geloof op Discovery. Die gast begon van scratch een motorcycle company en wilde in de MotoGP meedoen. Uiteindelijk door continu nieuwe regelingen en dergelijke was dat niet mogelijk om bij te benen voor een kleine fabrikant. Toen zijn ze zich gaan ontwikkelen in de richting van elektrische motorbikes. De TT Zero is momenteel hét grote event voor deze categorie motorfietsen. En de eerste verreden TT Zero in 2010 werd door hun gewonnen en ze waren ook glansrijk in de paar daaropvolgende jaren. Michael Czysz overleed helaas in 2016 aan de gevolgen van een zeldzame kankerziekte en het bedrijf is niet meer.

Volgend jaar is de TT Zero niet langer meer hét event rondom zero emission racing. Tijdens de MotoGP race days vindt er naast de Moto3, Moto2 en MotoGP klasse races ook eentje plaats voor de FIM Enel MotoE World Cup. Zoals de Moto2 volgend jaar puur gebruik gaat maken van de Triumph Triple 765cc motor is het in de MotoE de fabrikant Energica die het alleenrecht heeft. Nico Rosberg heeft een motor van hen:
Vind het ergens hartstikke stoer en tof en alles... :P maar... de range is een dingetje. Daarom zullen er in de MotoE maar heel weinig rondjes per race zijn. Die dingen zijn loeizwaar. Loeiduur ook... prijs. En... tja, je kunt er moeilijk omheen... het geluid. 't Klinkt een beetje als afstandsbestuurbaar speelgoed. Zelfde als Formula-E; doet me niet zoveel. En een groot deel van de beleving is toch de motor- en exhaustnote, 't geluid, de symfonie. Daarom neig ik erg om als ik volgend jaar weer in Nederland zit en m'n volle rijbewijs daar haal te gaan voor een Triumph Daytona 675R. Hoop dat ze weer een Daytona maken nu met de ontwikkeling van de Moto2 setup en die 765cc motor.
*Btw, 44Teeth? Abonneren! :D

Mama mia! _O_ :9 :Y) Doe mij die maar.
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden inderdaad..
Maar ik ben deels om.. die gast die ik linkte bouwt nieuwe accupacks en controllers van veel betere kwaliteit in oud 2e hands spul waar de accu van stuk is.. Dat geeft behoorlijke leuke resultaten.. (en niet op papier zoals fabrikanten maar gewoon op de weg)
Enkel is de prijs nog wat aan de hoge kant, het is wel een serieuze optie geworden om over na te denken voor een lichte motorfiets of scooter voor mij..

En het geluid.. ik vind het wel leuk en futuristisch.. en zie het ook meer als toevoeging van geluidjes... en hoe meer geluidjes hoe beter.. *O*
Oke in een race klinkt het nergens naar maar dat is meer omdat er geen enkel verschil tussen de motoren zit ook.. Als je zelf op zo'n ding wegzoeft vind ik het erg grappig..

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 22-10-2018 22:40:21 ]
pi_182680022
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:52 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Maar ik haat de stad. Doe liever hard gaan over lange stukken asfalt met geen verkeer en zwiepende bochten. O+
Nou ja, hard gaan met een 125, meer dan 120 ofzo zit er ook niet in toch? Kan vast harder daar :P
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 01:51:50 #83
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182682469
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:39 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Nou ja, hard gaan met een 125, meer dan 120 ofzo zit er ook niet in toch? Kan vast harder daar :P
Pushen gaat meer om: 'hoe snel kun je een bocht om?' en 'hoe snel ben je bij de volgende?'. Bij een goed stukje kronkelende weg hoef/kun je in principe niet eens over de 100 te komen om hard te gaan. ;)

120 wil 'ie best met tegenwind enzo. In optimale condities heb ik 138km/h aangetikt. Gaat toch niet zo om topspeed. Mag ook niet. Krijg je zulke toestanden:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:35:59 #84
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_182686023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 01:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Pushen gaat meer om: 'hoe snel kun je een bocht om?' en 'hoe snel ben je bij de volgende?'. Bij een goed stukje kronkelende weg hoef/kun je in principe niet eens over de 100 te komen om hard te gaan. ;)

120 wil 'ie best met tegenwind enzo. In optimale condities heb ik 138km/h aangetikt. Gaat toch niet zo om topspeed. Mag ook niet. Krijg je zulke toestanden:
Ben gisteravond teruggekomen van een weekendje duitsland met mn RS, maar ik zou echt voor geen goud op zo'n 4t gegaan zijn.. als je enigzins ander vergelijkingsmateriaal hebt is het al helemaal niks.

Maar ook dit is niet te vergelijken met een 'echte' motor. Oke;er zit goede vering,frame,en flinke remmen op (voor 320mm schijf op 120kg).
Maar vergeleken de tiger 1050 van mn vader gaat het eigenlijk nergens over.
Lachen joh.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:37:11 #85
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_182686041
punt is; ik zou zsm voor een 'echte' gaan. Nieuw is ook helemaal niet nodig, je hoeft ook geen 300 cijfertjes te vergelijken. Als ie maar lekker rijd.
Lachen joh.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:01:08 #86
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182695979
Denk dat mensen de 125s onterecht een beetje stigmatiseren.

De pers die zwaardere machines gewend zijn raken juist heel enthousiast over zo'n Susuzki GSX-R125 of Kawasaki Ninja 400 en trekken zelf ook de conclusie dat je niet per se een 600 of 1000cc motorfiets nodig hebt om lol te hebben. Ze zijn natuurlijk superlicht en wendbaar en het heeft natuurlijk wel wat om die lekker door bochtjes te gooien.

125 is juist mooi omdat je ermee je grenzen kunt opzoeken zonder dat het te intimiderend is. Je leert te pushen en je techniek te verbeteren. Met een 1000cc kan de bike 10x zoveel als dat de rijder eruithaalt. En... daar is het risico ook 10x zo groot dat er iets finaal misgaat. Wanneer een rijder zijn kunnen overschat en z'n motorfiets onderschat.

Dus nee. Ik ben niet van mening dat 125s grote faals zijn. 't Is een klasse die je maar net moet kunnen begrijpen en waarderen. Dat het uiteindelijk niet het 'end all' is, mja, is ook wel zo. Was ook initieel niet mijn idee, maar bleek voor hier in Oostenrijk een praktischere oplossing. Kriebelt wel een beetje om eens een 600cc-klasse oid te proberen en zal volgend jaar, eenmaal terug in NL ook voor het volle rijbewijs gaan en daaraan toekomen. Maar dat ik nu op een '125' zit weerhoudt me er niet van gewoon lol te hebben met die Suzuki hoor. Zou je voor de gein eens moeten proberen, misschien begrijp je het dan. En zo niet, ook goed. :P Zou een saaie wereld zijn als iedereen overal hetzelfde over dacht.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_182702518
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:01 schreef shiznuts het volgende:
Denk dat mensen de 125s onterecht een beetje stigmatiseren.

De pers die zwaardere machines gewend zijn raken juist heel enthousiast over zo'n Susuzki GSX-R125 of Kawasaki Ninja 400 en trekken zelf ook de conclusie dat je niet per se een 600 of 1000cc motorfiets nodig hebt om lol te hebben. Ze zijn natuurlijk superlicht en wendbaar en het heeft natuurlijk wel wat om die lekker door bochtjes te gooien.

125 is juist mooi omdat je ermee je grenzen kunt opzoeken zonder dat het te intimiderend is. Je leert te pushen en je techniek te verbeteren. Met een 1000cc kan de bike 10x zoveel als dat de rijder eruithaalt. En... daar is het risico ook 10x zo groot dat er iets finaal misgaat. Wanneer een rijder zijn kunnen overschat en z'n motorfiets onderschat.

Dus nee. Ik ben niet van mening dat 125s grote faals zijn. 't Is een klasse die je maar net moet kunnen begrijpen en waarderen. Dat het uiteindelijk niet het 'end all' is, mja, is ook wel zo. Was ook initieel niet mijn idee, maar bleek voor hier in Oostenrijk een praktischere oplossing. Kriebelt wel een beetje om eens een 600cc-klasse oid te proberen en zal volgend jaar, eenmaal terug in NL ook voor het volle rijbewijs gaan en daaraan toekomen. Maar dat ik nu op een '125' zit weerhoudt me er niet van gewoon lol te hebben met die Suzuki hoor. Zou je voor de gein eens moeten proberen, misschien begrijp je het dan. En zo niet, ook goed. :P Zou een saaie wereld zijn als iedereen overal hetzelfde over dacht.
Ik heb twee jaar gereden op een CB500 met 34pk dus ik begrijp heel goed wat je bedoelt met die grenzen opzoeken. Alleen die grens had ik na een jaar wel gehaald en dan blijkt de motor ineens de beperkende factor. Ben nu geüpgrade naar een GSX 650 en dat is toch al tien keer zo leuk en vele malen uitdagender dan die lichtgewicht Honda.

Maar aan de andere kant begrijp ik best dat je kan genieten van een 125'je hoor, je moet natuurlijk ook gewoon rijden wat je zelf het leukste vindt :)
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:12:43 #88
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182702608
Zeg ook niet dat je er eentje moet halen en dan de rest van je leven op moet blijven zitten. :P
Maar om er quasi in te komen, not bad. En zo'n Missendenflyer ( https://www.youtube.com/user/TheMissendenFlyer/videos ) die van alles (incl. BMW R1200GS) al gereden heeft weet de Suzuki ook wel te waarderen (had een longterm loaner van Suzuki gekregen; hij vond het jammer dat 'ie nu weer terug moest).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:37:51 #89
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189694642
Woon weer in NL en de GSX-R125 is verkocht (dude rond de 40 ofzo, die na z'n Can-Am wel een 2 wheeler wilde). :)
Wel haast een tikje emotioneel om 'em op een aanhanger weg zien te rijden, toch 2400km op gedaan. :'( :P

In het voorjaar maar in NL m'n A halen. Kweet alleen nog niet of ik motor ga kopen. :X In vergelijk met AT is door NL rijden natuurlijk een beetje een domper... en met circuit Zandvoort om de hoek... of ik niet gewoon een Renault Clio haal. Maar goed.

Neways. Yamaha had al de YZF geupdatet. Nu ook de MT:
~ https://www.yamaha-motor.(...)/hyper-naked/mt-125/
Looking good moet ik zeggen. :Y Taking the fight to the KTM Duke 125.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189730934
die daytona 765 moto2 is er ondertussen wel :P oplage van 765 stuks is nog niet helemaal uitverkocht
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:05:00 #91
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189731047
Ja, dang it nou. :9~ :'(
Had wel een wat grotere overhaul verwacht... van kaliber S1000RR die nu echt helemaal nieuw is.
CBR650R blijft ook een gaaf ding. En dan is er die Aprilia RS660 Concept...
It's all so very tempting... maar ja. Hum... :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190000911
als je 125cc koop je maar een scooter, een honda pcx bijvoorbeeld
met zo'n MotoGP replica ben je gewoon een dikke loser
  donderdag 12 maart 2020 @ 01:47:19 #93
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_191972330
Kleine update maar van mijn kant inbrengen.
Inmiddels rij ik een jaartje rond op n 125cc. Binnen die tijd bijna 8k km gereden en moet zeggen dat het leuk is zolang je niet langer dan 45 minuten gaat rijden. Daarna ga ik me storen aan zithouding, gebrek aan vermogen op de snelweg en de kleine tank (150km op een tank, ±6l). Daarentegen moet ik zeggen dat hij alsnog zeer leuk optrekt, vooral onder de 80km/h. Bochtjes zijn prima te doen al geven de smalle bandjes weinig ruimte voor speling door bijvoorbeeld steentjes.
Ook is de wegenbelasting en verzekering vergeleken met een auto (voor leeftijdsgebonden A1-rijders) zeer interessant. In de vergelijking ga ik uit van 18 jarige leeftijd en een auto in de klasse VW Polo bj ±'00. Voor de auto zul je aan verzekering ±¤100,- kwijt zijn + wegenbelasting. A1 motor is hier met nog geen ¤25,- per maand (opgeteld verzekering en wegenbelasting) toch echt goedkoper, naast dat je minder aan benzine kwijt bent.

Aan lezende twijfelaars: haal je A1 gewoon zo snel mogelijk na je 18e verjaardag, cross lekker rond en geniet van die tijd. Je weet misschien niet wat je mist, maar ik weet wel dat ik enorm blij ben dat ik niet nog tot 21 of zelfs 24 heb gewacht omdat ik dan gelijk een krachtigere motor mag rijden.
  donderdag 12 maart 2020 @ 01:50:00 #94
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_191972345
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:57 schreef 20100 het volgende:
als je 125cc koop je maar een scooter, een honda pcx bijvoorbeeld
met zo'n MotoGP replica ben je gewoon een dikke loser
Met een grote mond en schreeuwen vanaf de zijlijn ben je pas een loser. Ieder maakt zn keuzes om n reden, ook al is niet iedereen het ermee eens. Vanwege de wetten in Nederland is het voor sommigen nou eenmaal voordeliger of zelfs de enige optie om 125cc te gaan rijden als ze bijvoorbeeld verder willen dan telkens over de schouder kijken of oom agent je niet meeneemt naar de rollerbank.
pi_191981580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 01:50 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Met een grote mond en schreeuwen vanaf de zijlijn ben je pas een loser. Ieder maakt zn keuzes om n reden, ook al is niet iedereen het ermee eens. Vanwege de wetten in Nederland is het voor sommigen nou eenmaal voordeliger of zelfs de enige optie om 125cc te gaan rijden als ze bijvoorbeeld verder willen dan telkens over de schouder kijken of oom agent je niet meeneemt naar de rollerbank.
ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?

alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:42:35 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191991767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:10 schreef 20100 het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?

alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
Nou én? daar rijden er ook plenty van rond. Laat die mensen lekker.. jij hoeft er niet op/in te rijden toch? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192042196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:10 schreef 20100 het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?

alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
Moet ik je toch wel een beetje gelijk ingeven.

Iets anders pretenderen te zijn met je motor/auto en daar niets van waarmaken is gewoon super kansloos.

Je hoeft je niet te schamen voor een 125cc/316i maar wel als je er een “net-als-of” voertuig van maakt, om te kotsen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:32:02 #98
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_192088446
Als je een 125cc aanziet voor een GP-bike, moet je sowieso langs Hans Anders. Leuk voor de jeugd dat er sportieve modellen bestaan. Die kopen later echt nog weleens een R1.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')