abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 oktober 2018 @ 14:28:19 #76
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182670317
lol, Tyga Performance heeft een Marquez-kit voor de MSX125 GROM. 't Is net een midibike.


~ https://www.motorradonlin(...)-grom-rr.641086.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 22 oktober 2018 @ 16:31:34 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182672268
Is elektrisch niets voor je? Voordeel is dat in 1 keer alle koppel vrijkomt en je best een duwtje krijgt (het meeste andere spul rij je er bij het stoplicht uit)
Is erg gunstig bij lichte en kleine motoren, die anders echt wel een beetje een vermogensprobleem hebben..

Deze gast heeft er wel brood van gegeten ook:
https://tweakers.net/gallery/42648/
pi_182674873
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:28 schreef shiznuts het volgende:
lol, Tyga Performance heeft een Marquez-kit voor de MSX125 GROM. 't Is net een midibike.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
~ https://www.motorradonlin(...)-grom-rr.641086.html
Bohh die is wel heel vet :D Samen met de Monkey echt toffe motortjes voor in de stad
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:42:43 #79
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182675873
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Is elektrisch niets voor je? Voordeel is dat in 1 keer alle koppel vrijkomt en je best een duwtje krijgt (het meeste andere spul rij je er bij het stoplicht uit)
Is erg gunstig bij lichte en kleine motoren, die anders echt wel een beetje een vermogensprobleem hebben..

Deze gast heeft er wel brood van gegeten ook:
https://tweakers.net/gallery/42648/
->
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:33 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Electro 125cc/15PK/11kW equivalent motorbikes , eigenlijk awesome ( vb. ), maar de tech is nu helaas nog té prijzig!
'Eigenlijk awesome' idd. :Y Heb zo'n Zero DS weleens zien staan. Prima ding wel.

Er was ooit ook eens een gave documentaire die MotoCzysz volgde. Geloof op Discovery. Die gast begon van scratch een motorcycle company en wilde in de MotoGP meedoen. Uiteindelijk door continu nieuwe regelingen en dergelijke was dat niet mogelijk om bij te benen voor een kleine fabrikant. Toen zijn ze zich gaan ontwikkelen in de richting van elektrische motorbikes. De TT Zero is momenteel hét grote event voor deze categorie motorfietsen. En de eerste verreden TT Zero in 2010 werd door hun gewonnen en ze waren ook glansrijk in de paar daaropvolgende jaren. Michael Czysz overleed helaas in 2016 aan de gevolgen van een zeldzame kankerziekte en het bedrijf is niet meer.

Volgend jaar is de TT Zero niet langer meer hét event rondom zero emission racing. Tijdens de MotoGP race days vindt er naast de Moto3, Moto2 en MotoGP klasse races ook eentje plaats voor de FIM Enel MotoE World Cup. Zoals de Moto2 volgend jaar puur gebruik gaat maken van de Triumph Triple 765cc motor is het in de MotoE de fabrikant Energica die het alleenrecht heeft. Nico Rosberg heeft een motor van hen:
Vind het ergens hartstikke stoer en tof en alles... :P maar... de range is een dingetje. Daarom zullen er in de MotoE maar heel weinig rondjes per race zijn. Die dingen zijn loeizwaar. Loeiduur ook... prijs. En... tja, je kunt er moeilijk omheen... het geluid. 't Klinkt een beetje als afstandsbestuurbaar speelgoed. Zelfde als Formula-E; doet me niet zoveel. En een groot deel van de beleving is toch de motor- en exhaustnote, 't geluid, de symfonie. Daarom neig ik erg om als ik volgend jaar weer in Nederland zit en m'n volle rijbewijs daar haal te gaan voor een Triumph Daytona 675R. Hoop dat ze weer een Daytona maken nu met de ontwikkeling van de Moto2 setup en die 765cc motor.
*Btw, 44Teeth? Abonneren! :D

Mama mia! _O_ :9 :Y) Doe mij die maar.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:52:25 #80
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182676136
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:57 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Bohh die is wel heel vet :D Samen met de Monkey echt toffe motortjes voor in de stad
:P Ja, kwam 'em tegen in een magazine, ik dacht daar moet ik meer over te weten komen. _O-
Alleen... 6000,- EUR voor een ding dat maar 92km/h kan, haast het dubbele van het base model. Mweh.
Ja, die Monkey heeft Honda ook weer teruggebracht, ook wat videos van voorbij zien komen. :+ Maar daar zie ik zelf nou ook niet echt wat in. Maar idd, vast geinig voor de stad.
Maar ik haat de stad. Doe liever hard gaan over lange stukken asfalt met geen verkeer en zwiepende bochten. O+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 22 oktober 2018 @ 20:47:18 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182677758
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:42 schreef shiznuts het volgende:

[..]

->

[..]

'Eigenlijk awesome' idd. :Y Heb zo'n Zero DS weleens zien staan. Prima ding wel.

Er was ooit ook eens een gave documentaire die MotoCzysz volgde. Geloof op Discovery. Die gast begon van scratch een motorcycle company en wilde in de MotoGP meedoen. Uiteindelijk door continu nieuwe regelingen en dergelijke was dat niet mogelijk om bij te benen voor een kleine fabrikant. Toen zijn ze zich gaan ontwikkelen in de richting van elektrische motorbikes. De TT Zero is momenteel hét grote event voor deze categorie motorfietsen. En de eerste verreden TT Zero in 2010 werd door hun gewonnen en ze waren ook glansrijk in de paar daaropvolgende jaren. Michael Czysz overleed helaas in 2016 aan de gevolgen van een zeldzame kankerziekte en het bedrijf is niet meer.

Volgend jaar is de TT Zero niet langer meer hét event rondom zero emission racing. Tijdens de MotoGP race days vindt er naast de Moto3, Moto2 en MotoGP klasse races ook eentje plaats voor de FIM Enel MotoE World Cup. Zoals de Moto2 volgend jaar puur gebruik gaat maken van de Triumph Triple 765cc motor is het in de MotoE de fabrikant Energica die het alleenrecht heeft. Nico Rosberg heeft een motor van hen:
Vind het ergens hartstikke stoer en tof en alles... :P maar... de range is een dingetje. Daarom zullen er in de MotoE maar heel weinig rondjes per race zijn. Die dingen zijn loeizwaar. Loeiduur ook... prijs. En... tja, je kunt er moeilijk omheen... het geluid. 't Klinkt een beetje als afstandsbestuurbaar speelgoed. Zelfde als Formula-E; doet me niet zoveel. En een groot deel van de beleving is toch de motor- en exhaustnote, 't geluid, de symfonie. Daarom neig ik erg om als ik volgend jaar weer in Nederland zit en m'n volle rijbewijs daar haal te gaan voor een Triumph Daytona 675R. Hoop dat ze weer een Daytona maken nu met de ontwikkeling van de Moto2 setup en die 765cc motor.
*Btw, 44Teeth? Abonneren! :D

Mama mia! _O_ :9 :Y) Doe mij die maar.
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden inderdaad..
Maar ik ben deels om.. die gast die ik linkte bouwt nieuwe accupacks en controllers van veel betere kwaliteit in oud 2e hands spul waar de accu van stuk is.. Dat geeft behoorlijke leuke resultaten.. (en niet op papier zoals fabrikanten maar gewoon op de weg)
Enkel is de prijs nog wat aan de hoge kant, het is wel een serieuze optie geworden om over na te denken voor een lichte motorfiets of scooter voor mij..

En het geluid.. ik vind het wel leuk en futuristisch.. en zie het ook meer als toevoeging van geluidjes... en hoe meer geluidjes hoe beter.. *O*
Oke in een race klinkt het nergens naar maar dat is meer omdat er geen enkel verschil tussen de motoren zit ook.. Als je zelf op zo'n ding wegzoeft vind ik het erg grappig..

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 22-10-2018 22:40:21 ]
pi_182680022
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:52 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Maar ik haat de stad. Doe liever hard gaan over lange stukken asfalt met geen verkeer en zwiepende bochten. O+
Nou ja, hard gaan met een 125, meer dan 120 ofzo zit er ook niet in toch? Kan vast harder daar :P
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 01:51:50 #83
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182682469
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:39 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Nou ja, hard gaan met een 125, meer dan 120 ofzo zit er ook niet in toch? Kan vast harder daar :P
Pushen gaat meer om: 'hoe snel kun je een bocht om?' en 'hoe snel ben je bij de volgende?'. Bij een goed stukje kronkelende weg hoef/kun je in principe niet eens over de 100 te komen om hard te gaan. ;)

120 wil 'ie best met tegenwind enzo. In optimale condities heb ik 138km/h aangetikt. Gaat toch niet zo om topspeed. Mag ook niet. Krijg je zulke toestanden:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:35:59 #84
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_182686023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 01:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Pushen gaat meer om: 'hoe snel kun je een bocht om?' en 'hoe snel ben je bij de volgende?'. Bij een goed stukje kronkelende weg hoef/kun je in principe niet eens over de 100 te komen om hard te gaan. ;)

120 wil 'ie best met tegenwind enzo. In optimale condities heb ik 138km/h aangetikt. Gaat toch niet zo om topspeed. Mag ook niet. Krijg je zulke toestanden:
Ben gisteravond teruggekomen van een weekendje duitsland met mn RS, maar ik zou echt voor geen goud op zo'n 4t gegaan zijn.. als je enigzins ander vergelijkingsmateriaal hebt is het al helemaal niks.

Maar ook dit is niet te vergelijken met een 'echte' motor. Oke;er zit goede vering,frame,en flinke remmen op (voor 320mm schijf op 120kg).
Maar vergeleken de tiger 1050 van mn vader gaat het eigenlijk nergens over.
Lachen joh.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:37:11 #85
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_182686041
punt is; ik zou zsm voor een 'echte' gaan. Nieuw is ook helemaal niet nodig, je hoeft ook geen 300 cijfertjes te vergelijken. Als ie maar lekker rijd.
Lachen joh.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:01:08 #86
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182695979
Denk dat mensen de 125s onterecht een beetje stigmatiseren.

De pers die zwaardere machines gewend zijn raken juist heel enthousiast over zo'n Susuzki GSX-R125 of Kawasaki Ninja 400 en trekken zelf ook de conclusie dat je niet per se een 600 of 1000cc motorfiets nodig hebt om lol te hebben. Ze zijn natuurlijk superlicht en wendbaar en het heeft natuurlijk wel wat om die lekker door bochtjes te gooien.

125 is juist mooi omdat je ermee je grenzen kunt opzoeken zonder dat het te intimiderend is. Je leert te pushen en je techniek te verbeteren. Met een 1000cc kan de bike 10x zoveel als dat de rijder eruithaalt. En... daar is het risico ook 10x zo groot dat er iets finaal misgaat. Wanneer een rijder zijn kunnen overschat en z'n motorfiets onderschat.

Dus nee. Ik ben niet van mening dat 125s grote faals zijn. 't Is een klasse die je maar net moet kunnen begrijpen en waarderen. Dat het uiteindelijk niet het 'end all' is, mja, is ook wel zo. Was ook initieel niet mijn idee, maar bleek voor hier in Oostenrijk een praktischere oplossing. Kriebelt wel een beetje om eens een 600cc-klasse oid te proberen en zal volgend jaar, eenmaal terug in NL ook voor het volle rijbewijs gaan en daaraan toekomen. Maar dat ik nu op een '125' zit weerhoudt me er niet van gewoon lol te hebben met die Suzuki hoor. Zou je voor de gein eens moeten proberen, misschien begrijp je het dan. En zo niet, ook goed. :P Zou een saaie wereld zijn als iedereen overal hetzelfde over dacht.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_182702518
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:01 schreef shiznuts het volgende:
Denk dat mensen de 125s onterecht een beetje stigmatiseren.

De pers die zwaardere machines gewend zijn raken juist heel enthousiast over zo'n Susuzki GSX-R125 of Kawasaki Ninja 400 en trekken zelf ook de conclusie dat je niet per se een 600 of 1000cc motorfiets nodig hebt om lol te hebben. Ze zijn natuurlijk superlicht en wendbaar en het heeft natuurlijk wel wat om die lekker door bochtjes te gooien.

125 is juist mooi omdat je ermee je grenzen kunt opzoeken zonder dat het te intimiderend is. Je leert te pushen en je techniek te verbeteren. Met een 1000cc kan de bike 10x zoveel als dat de rijder eruithaalt. En... daar is het risico ook 10x zo groot dat er iets finaal misgaat. Wanneer een rijder zijn kunnen overschat en z'n motorfiets onderschat.

Dus nee. Ik ben niet van mening dat 125s grote faals zijn. 't Is een klasse die je maar net moet kunnen begrijpen en waarderen. Dat het uiteindelijk niet het 'end all' is, mja, is ook wel zo. Was ook initieel niet mijn idee, maar bleek voor hier in Oostenrijk een praktischere oplossing. Kriebelt wel een beetje om eens een 600cc-klasse oid te proberen en zal volgend jaar, eenmaal terug in NL ook voor het volle rijbewijs gaan en daaraan toekomen. Maar dat ik nu op een '125' zit weerhoudt me er niet van gewoon lol te hebben met die Suzuki hoor. Zou je voor de gein eens moeten proberen, misschien begrijp je het dan. En zo niet, ook goed. :P Zou een saaie wereld zijn als iedereen overal hetzelfde over dacht.
Ik heb twee jaar gereden op een CB500 met 34pk dus ik begrijp heel goed wat je bedoelt met die grenzen opzoeken. Alleen die grens had ik na een jaar wel gehaald en dan blijkt de motor ineens de beperkende factor. Ben nu geüpgrade naar een GSX 650 en dat is toch al tien keer zo leuk en vele malen uitdagender dan die lichtgewicht Honda.

Maar aan de andere kant begrijp ik best dat je kan genieten van een 125'je hoor, je moet natuurlijk ook gewoon rijden wat je zelf het leukste vindt :)
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:12:43 #88
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182702608
Zeg ook niet dat je er eentje moet halen en dan de rest van je leven op moet blijven zitten. :P
Maar om er quasi in te komen, not bad. En zo'n Missendenflyer ( https://www.youtube.com/user/TheMissendenFlyer/videos ) die van alles (incl. BMW R1200GS) al gereden heeft weet de Suzuki ook wel te waarderen (had een longterm loaner van Suzuki gekregen; hij vond het jammer dat 'ie nu weer terug moest).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:37:51 #89
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189694642
Woon weer in NL en de GSX-R125 is verkocht (dude rond de 40 ofzo, die na z'n Can-Am wel een 2 wheeler wilde). :)
Wel haast een tikje emotioneel om 'em op een aanhanger weg zien te rijden, toch 2400km op gedaan. :'( :P

In het voorjaar maar in NL m'n A halen. Kweet alleen nog niet of ik motor ga kopen. :X In vergelijk met AT is door NL rijden natuurlijk een beetje een domper... en met circuit Zandvoort om de hoek... of ik niet gewoon een Renault Clio haal. Maar goed.

Neways. Yamaha had al de YZF geupdatet. Nu ook de MT:
~ https://www.yamaha-motor.(...)/hyper-naked/mt-125/
Looking good moet ik zeggen. :Y Taking the fight to the KTM Duke 125.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189730934
die daytona 765 moto2 is er ondertussen wel :P oplage van 765 stuks is nog niet helemaal uitverkocht
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:05:00 #91
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189731047
Ja, dang it nou. :9~ :'(
Had wel een wat grotere overhaul verwacht... van kaliber S1000RR die nu echt helemaal nieuw is.
CBR650R blijft ook een gaaf ding. En dan is er die Aprilia RS660 Concept...
It's all so very tempting... maar ja. Hum... :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190000911
als je 125cc koop je maar een scooter, een honda pcx bijvoorbeeld
met zo'n MotoGP replica ben je gewoon een dikke loser
  donderdag 12 maart 2020 @ 01:47:19 #93
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_191972330
Kleine update maar van mijn kant inbrengen.
Inmiddels rij ik een jaartje rond op n 125cc. Binnen die tijd bijna 8k km gereden en moet zeggen dat het leuk is zolang je niet langer dan 45 minuten gaat rijden. Daarna ga ik me storen aan zithouding, gebrek aan vermogen op de snelweg en de kleine tank (150km op een tank, ±6l). Daarentegen moet ik zeggen dat hij alsnog zeer leuk optrekt, vooral onder de 80km/h. Bochtjes zijn prima te doen al geven de smalle bandjes weinig ruimte voor speling door bijvoorbeeld steentjes.
Ook is de wegenbelasting en verzekering vergeleken met een auto (voor leeftijdsgebonden A1-rijders) zeer interessant. In de vergelijking ga ik uit van 18 jarige leeftijd en een auto in de klasse VW Polo bj ±'00. Voor de auto zul je aan verzekering ±¤100,- kwijt zijn + wegenbelasting. A1 motor is hier met nog geen ¤25,- per maand (opgeteld verzekering en wegenbelasting) toch echt goedkoper, naast dat je minder aan benzine kwijt bent.

Aan lezende twijfelaars: haal je A1 gewoon zo snel mogelijk na je 18e verjaardag, cross lekker rond en geniet van die tijd. Je weet misschien niet wat je mist, maar ik weet wel dat ik enorm blij ben dat ik niet nog tot 21 of zelfs 24 heb gewacht omdat ik dan gelijk een krachtigere motor mag rijden.
  donderdag 12 maart 2020 @ 01:50:00 #94
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_191972345
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:57 schreef 20100 het volgende:
als je 125cc koop je maar een scooter, een honda pcx bijvoorbeeld
met zo'n MotoGP replica ben je gewoon een dikke loser
Met een grote mond en schreeuwen vanaf de zijlijn ben je pas een loser. Ieder maakt zn keuzes om n reden, ook al is niet iedereen het ermee eens. Vanwege de wetten in Nederland is het voor sommigen nou eenmaal voordeliger of zelfs de enige optie om 125cc te gaan rijden als ze bijvoorbeeld verder willen dan telkens over de schouder kijken of oom agent je niet meeneemt naar de rollerbank.
pi_191981580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 01:50 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Met een grote mond en schreeuwen vanaf de zijlijn ben je pas een loser. Ieder maakt zn keuzes om n reden, ook al is niet iedereen het ermee eens. Vanwege de wetten in Nederland is het voor sommigen nou eenmaal voordeliger of zelfs de enige optie om 125cc te gaan rijden als ze bijvoorbeeld verder willen dan telkens over de schouder kijken of oom agent je niet meeneemt naar de rollerbank.
ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?

alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:42:35 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191991767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:10 schreef 20100 het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?

alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
Nou én? daar rijden er ook plenty van rond. Laat die mensen lekker.. jij hoeft er niet op/in te rijden toch? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192042196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:10 schreef 20100 het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?

alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
Moet ik je toch wel een beetje gelijk ingeven.

Iets anders pretenderen te zijn met je motor/auto en daar niets van waarmaken is gewoon super kansloos.

Je hoeft je niet te schamen voor een 125cc/316i maar wel als je er een “net-als-of” voertuig van maakt, om te kotsen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:32:02 #98
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_192088446
Als je een 125cc aanziet voor een GP-bike, moet je sowieso langs Hans Anders. Leuk voor de jeugd dat er sportieve modellen bestaan. Die kopen later echt nog weleens een R1.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')