Bohh die is wel heel vet Samen met de Monkey echt toffe motortjes voor in de stadquote:Op maandag 22 oktober 2018 14:28 schreef shiznuts het volgende:
lol, Tyga Performance heeft een Marquez-kit voor de MSX125 GROM. 't Is net een midibike.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
~ https://www.motorradonlin(...)-grom-rr.641086.html
->quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Is elektrisch niets voor je? Voordeel is dat in 1 keer alle koppel vrijkomt en je best een duwtje krijgt (het meeste andere spul rij je er bij het stoplicht uit)
Is erg gunstig bij lichte en kleine motoren, die anders echt wel een beetje een vermogensprobleem hebben..
Deze gast heeft er wel brood van gegeten ook:
https://tweakers.net/gallery/42648/
'Eigenlijk awesome' idd. Heb zo'n Zero DS weleens zien staan. Prima ding wel.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:33 schreef shiznuts het volgende:
[..]
› Electro 125cc/15PK/11kW equivalent motorbikes , eigenlijk awesome ( vb. ), maar de tech is nu helaas nog té prijzig!
Ja, kwam 'em tegen in een magazine, ik dacht daar moet ik meer over te weten komen.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:57 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Bohh die is wel heel vet Samen met de Monkey echt toffe motortjes voor in de stad
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden inderdaad..quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:42 schreef shiznuts het volgende:
[..]
->
[..]
'Eigenlijk awesome' idd. Heb zo'n Zero DS weleens zien staan. Prima ding wel.
Er was ooit ook eens een gave documentaire die MotoCzysz volgde. Geloof op Discovery. Die gast begon van scratch een motorcycle company en wilde in de MotoGP meedoen. Uiteindelijk door continu nieuwe regelingen en dergelijke was dat niet mogelijk om bij te benen voor een kleine fabrikant. Toen zijn ze zich gaan ontwikkelen in de richting van elektrische motorbikes. De TT Zero is momenteel hét grote event voor deze categorie motorfietsen. En de eerste verreden TT Zero in 2010 werd door hun gewonnen en ze waren ook glansrijk in de paar daaropvolgende jaren. Michael Czysz overleed helaas in 2016 aan de gevolgen van een zeldzame kankerziekte en het bedrijf is niet meer.
Volgend jaar is de TT Zero niet langer meer hét event rondom zero emission racing. Tijdens de MotoGP race days vindt er naast de Moto3, Moto2 en MotoGP klasse races ook eentje plaats voor de FIM Enel MotoE World Cup. Zoals de Moto2 volgend jaar puur gebruik gaat maken van de Triumph Triple 765cc motor is het in de MotoE de fabrikant Energica die het alleenrecht heeft. Nico Rosberg heeft een motor van hen:
Vind het ergens hartstikke stoer en tof en alles... maar... de range is een dingetje. Daarom zullen er in de MotoE maar heel weinig rondjes per race zijn. Die dingen zijn loeizwaar. Loeiduur ook... prijs. En... tja, je kunt er moeilijk omheen... het geluid. 't Klinkt een beetje als afstandsbestuurbaar speelgoed. Zelfde als Formula-E; doet me niet zoveel. En een groot deel van de beleving is toch de motor- en exhaustnote, 't geluid, de symfonie. Daarom neig ik erg om als ik volgend jaar weer in Nederland zit en m'n volle rijbewijs daar haal te gaan voor een Triumph Daytona 675R. Hoop dat ze weer een Daytona maken nu met de ontwikkeling van de Moto2 setup en die 765cc motor.
*Btw, 44Teeth? Abonneren!
Mama mia! Doe mij die maar.
Nou ja, hard gaan met een 125, meer dan 120 ofzo zit er ook niet in toch? Kan vast harder daarquote:Op maandag 22 oktober 2018 19:52 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Maar ik haat de stad. Doe liever hard gaan over lange stukken asfalt met geen verkeer en zwiepende bochten.
Pushen gaat meer om: 'hoe snel kun je een bocht om?' en 'hoe snel ben je bij de volgende?'. Bij een goed stukje kronkelende weg hoef/kun je in principe niet eens over de 100 te komen om hard te gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:39 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Nou ja, hard gaan met een 125, meer dan 120 ofzo zit er ook niet in toch? Kan vast harder daar
Ben gisteravond teruggekomen van een weekendje duitsland met mn RS, maar ik zou echt voor geen goud op zo'n 4t gegaan zijn.. als je enigzins ander vergelijkingsmateriaal hebt is het al helemaal niks.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:51 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Pushen gaat meer om: 'hoe snel kun je een bocht om?' en 'hoe snel ben je bij de volgende?'. Bij een goed stukje kronkelende weg hoef/kun je in principe niet eens over de 100 te komen om hard te gaan.
120 wil 'ie best met tegenwind enzo. In optimale condities heb ik 138km/h aangetikt. Gaat toch niet zo om topspeed. Mag ook niet. Krijg je zulke toestanden:
Ik heb twee jaar gereden op een CB500 met 34pk dus ik begrijp heel goed wat je bedoelt met die grenzen opzoeken. Alleen die grens had ik na een jaar wel gehaald en dan blijkt de motor ineens de beperkende factor. Ben nu geüpgrade naar een GSX 650 en dat is toch al tien keer zo leuk en vele malen uitdagender dan die lichtgewicht Honda.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 19:01 schreef shiznuts het volgende:
Denk dat mensen de 125s onterecht een beetje stigmatiseren.
De pers die zwaardere machines gewend zijn raken juist heel enthousiast over zo'n Susuzki GSX-R125 of Kawasaki Ninja 400 en trekken zelf ook de conclusie dat je niet per se een 600 of 1000cc motorfiets nodig hebt om lol te hebben. Ze zijn natuurlijk superlicht en wendbaar en het heeft natuurlijk wel wat om die lekker door bochtjes te gooien.
125 is juist mooi omdat je ermee je grenzen kunt opzoeken zonder dat het te intimiderend is. Je leert te pushen en je techniek te verbeteren. Met een 1000cc kan de bike 10x zoveel als dat de rijder eruithaalt. En... daar is het risico ook 10x zo groot dat er iets finaal misgaat. Wanneer een rijder zijn kunnen overschat en z'n motorfiets onderschat.
Dus nee. Ik ben niet van mening dat 125s grote faals zijn. 't Is een klasse die je maar net moet kunnen begrijpen en waarderen. Dat het uiteindelijk niet het 'end all' is, mja, is ook wel zo. Was ook initieel niet mijn idee, maar bleek voor hier in Oostenrijk een praktischere oplossing. Kriebelt wel een beetje om eens een 600cc-klasse oid te proberen en zal volgend jaar, eenmaal terug in NL ook voor het volle rijbewijs gaan en daaraan toekomen. Maar dat ik nu op een '125' zit weerhoudt me er niet van gewoon lol te hebben met die Suzuki hoor. Zou je voor de gein eens moeten proberen, misschien begrijp je het dan. En zo niet, ook goed. Zou een saaie wereld zijn als iedereen overal hetzelfde over dacht.
Met een grote mond en schreeuwen vanaf de zijlijn ben je pas een loser. Ieder maakt zn keuzes om n reden, ook al is niet iedereen het ermee eens. Vanwege de wetten in Nederland is het voor sommigen nou eenmaal voordeliger of zelfs de enige optie om 125cc te gaan rijden als ze bijvoorbeeld verder willen dan telkens over de schouder kijken of oom agent je niet meeneemt naar de rollerbank.quote:Op maandag 18 november 2019 09:57 schreef 20100 het volgende:
als je 125cc koop je maar een scooter, een honda pcx bijvoorbeeld
met zo'n MotoGP replica ben je gewoon een dikke loser
ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:50 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Met een grote mond en schreeuwen vanaf de zijlijn ben je pas een loser. Ieder maakt zn keuzes om n reden, ook al is niet iedereen het ermee eens. Vanwege de wetten in Nederland is het voor sommigen nou eenmaal voordeliger of zelfs de enige optie om 125cc te gaan rijden als ze bijvoorbeeld verder willen dan telkens over de schouder kijken of oom agent je niet meeneemt naar de rollerbank.
Nou én? daar rijden er ook plenty van rond. Laat die mensen lekker.. jij hoeft er niet op/in te rijden toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:10 schreef 20100 het volgende:
[..]
ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?
alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
Moet ik je toch wel een beetje gelijk ingeven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:10 schreef 20100 het volgende:
[..]
ik zeg toch niet dat er iets mis is met een 125cc?
alleen een MotoGP replica met een 125cc erin is als een 316i rijden met een M3 badge erop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |