abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172638316
registreer om deze reclame te verbergen
Ok! KLM mag wel altijd. Ik vlieg straks met Royal Air Maroc. Nou ja, ik zie het straks wel. :P
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
pi_172641390
Rugzak was prima. Ze zeiden niks.
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
pi_172641432
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Rugzak was prima. Ze zeiden niks.
^O^
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, Belgi, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, Belgi, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
pi_172641499
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

^O^
Hehe. Rugzak is best groot, dus was daarom wel bang dat ze wat zouden zeggen. Nou, dan weten we dat weer voor de volgende keer. :D
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
  maandag 24 juli 2017 @ 14:33:04 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172643231
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.

Snel door de controle gaat het verschil maken tussen halen of niet halen.
Met een Privium pas mag je naast via de dedicated rij van de veiligheidscontrole, dezelfde als business klasse passagiers en houders van frequent flyer cards met een bepaalde status, ook nog eens voordringen bij de paspoortcontrole, zowel bij vertrek als bij aankomst. (Als de vlucht buiten Schengen is uiteraard, anders geen paspoortcontrole). En dat mag dan weer niet bij een frequent flyer card of business klasse ticket.

Kijk als je de 05.30 vlucht naar Kiev moet nemen vanaf Schiphol, dan heb je bij vertrek niks van priority nodig, maar als je rond 09.30 vliegt dan is het nogal druk, bij zowel een veiligheidscontrole als paspoortcontrole.
De rij bij de veiligheidscontrole ontloop ik al, maar sta tegenwoordig toch 15-20 minuten in de rij bij de paspoortcontrole omdat naast passagiers helpt die geen EU paspoort hebben, stuur ze uit die rij in de juiste rij is mijn motto, ook vaak de manke nelissen van deze wereld met welk paspoort dan ook voor mogen, nou ja niet bij mij, ik laat ze dus niet voor als men van rechts instroomt en voor mij direct naar de paspoortcontrole gaat, maar de gemiddelde passagier wel..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172657903
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met een Privium pas mag je naast via de dedicated rij van de veiligheidscontrole, dezelfde als business klasse passagiers en houders van frequent flyer cards met een bepaalde status, ook nog eens voordringen bij de paspoortcontrole, zowel bij vertrek als bij aankomst. (Als de vlucht buiten Schengen is uiteraard, anders geen paspoortcontrole). En dat mag dan weer niet bij een frequent flyer card of business klasse ticket.

Kijk als je de 05.30 vlucht naar Kiev moet nemen vanaf Schiphol, dan heb je bij vertrek niks van priority nodig, maar als je rond 09.30 vliegt dan is het nogal druk, bij zowel een veiligheidscontrole als paspoortcontrole.
De rij bij de veiligheidscontrole ontloop ik al, maar sta tegenwoordig toch 15-20 minuten in de rij bij de paspoortcontrole omdat naast passagiers helpt die geen EU paspoort hebben, stuur ze uit die rij in de juiste rij is mijn motto, ook vaak de manke nelissen van deze wereld met welk paspoort dan ook voor mogen, nou ja niet bij mij, ik laat ze dus niet voor als men van rechts instroomt en voor mij direct naar de paspoortcontrole gaat, maar de gemiddelde passagier wel..
aangezien jij best vaak in bud bent

Zou ik het reddeb om met dezelfde aegean kist budapest uit te komen? Die leggen 10.10 aan, maar die zitten niet in de shed. Dan zou je gewoon moeten deboarden in de departure zone.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 16:29:34 #57
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_172668763
registreer om deze reclame te verbergen
misschien is de vraag te algemeen en is het heel erg maatschappij specifiek: maar hoe is het beleid t.a.v. bagage voor de baby? Mag ik als ik een baby meeneem voor haar ook een extra trolley meenemen?

Ik wil een stedentrip maken met een low-cost maatschappy als easyjet of ryanair
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_172669186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:29 schreef greatgonzo het volgende:
misschien is de vraag te algemeen en is het heel erg maatschappij specifiek: maar hoe is het beleid t.a.v. bagage voor de baby? Mag ik als ik een baby meeneem voor haar ook een extra trolley meenemen?

Ik wil een stedentrip maken met een low-cost maatschappy als easyjet of ryanair
Geheel afhankelijk van of je baby bij je op schoot zit of niet, zoals bijvoorbeeld Transavia hanteert:
https://www.transavia.com/nl-NL/service/vliegen-met-baby/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:08:56 #59
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_172670769
Waarom zou je op stedentrip met het vliegtuig gaan, met een baby?
Vliegen is voor vrijwel alle baby's (en de mede-passagiers) al een ontzettende hel door de cabinedruk. En om het dan 2 keer binnen een paar dagen te doen zodat je er er een weekendje uit bent.. :r
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:47:30 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_172671699
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:08 schreef CrashO het volgende:
Waarom zou je op stedentrip met het vliegtuig gaan, met een baby?
Vliegen is voor vrijwel alle baby's (en de mede-passagiers) al een ontzettende hel door de cabinedruk. En om het dan 2 keer binnen een paar dagen te doen zodat je er er een weekendje uit bent.. :r
:')

Ben je serieus of aan het trollen?

Ben al meerdere keren met een baby in een vliegtuig geweest, en ook voor intercontinentale vluchten. Geen enkele keer problemen gehad. Maar jij denkt zeker dat 10 uur in een auto zitten in een maxi-cosi wel een pretje is...
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:57:20 #61
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_172672024
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).

Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.

[ Bericht 41% gewijzigd door CrashO op 25-07-2017 19:21:27 ]
pi_172672403
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:47 schreef Blik het volgende:

[..]

:')

Ben je serieus of aan het trollen?

Ben al meerdere keren met een baby in een vliegtuig geweest, en ook voor intercontinentale vluchten. Geen enkele keer problemen gehad. Maar jij denkt zeker dat 10 uur in een auto zitten in een maxi-cosi wel een pretje is...
Niets is zo irritant als een jankende baby in het vliegtuig.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 19:35:53 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_172673169
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:57 schreef CrashO het volgende:
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).

Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.
Zoals je weet kom ik iets vaker in dit topic en in TRV, en eigenlijk nooit in OUD. Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn en niet aan boord horen. Ik heb werkelijk waar in al mijn vlieguren bij elkaar opgeteld misschien 2 uur last gehad van een huilend kind. Misschien dat je een keer wat meer last hebt gehad, maar dat betekent niet meteen dat kinderen geen recht hebben om te vliegen. Volwassenen zorgen ook reegelmatig voor de meest bizarre situaties aan boord... Dus die horror-verhalen van huilende kinderen, zwaar overtrokken en is gewoon pure azijn-zeikerij.

Cabine druk veranderingen zijn supersimpel op te vangen dmv drinken, dus flesje mee en een evt probleem is opgelost.

Verder is dit een halfjaarlijks teugkerende discussie, waarin we nooit tot een gezamenlijk eindoordeel gaan komen. Dus wat mij betreft is die discussie direct ook weer klaar
pi_172673333
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 19:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn
Niet alleen aan boord, ook op de luchthaven.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 20:00:24 #65
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172673680
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 01:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

aangezien jij best vaak in bud bent

Zou ik het reddeb om met dezelfde aegean kist budapest uit te komen? Die leggen 10.10 aan, maar die zitten niet in de shed. Dan zou je gewoon moeten deboarden in de departure zone.
Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.

Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.

En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172681774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.

Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.

En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.

Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:00:35 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172694660
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 03:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.

Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172698209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:30:32 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172701086
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vrdat je de trap af moet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172701345
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vrdat je de trap af moet.
volgens mij heeft aegean op mxp een gate, maar het is niet heel nuttig daarheen te pendelen en terug natuurlijk.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:00:37 #71
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_172727769
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
pi_172728157
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:00 schreef Xetran het volgende:
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
oh dat zou je prima moeten halen..
pi_172731184
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.

https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172732766
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.

https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.

Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.

Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
pi_172732810
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.

Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.

Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het n van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.

Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).

Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')