Katquote:
Niks mis mee toch?quote:Op zondag 16 juli 2017 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier een die redelijk vanaf het begin zat te kijken. Allard Kalf in de pitstraat, Olav commentaar. Ruud ter weide was ook gewoon kut en pas de laatste jaren bij rtl was de zaal wel leuk.
Met de jaarclip als hoogtepunt natuurlijk.
Zou me geen andere commentator heugen die Mol zou kunnen vervangen. Doornbos zelf? Kalf? Zo lang Mol nog niet met pensioen hoeft, lekker laten zitten.
Die gast draait al zo lang rond, hij krijgt ook nog wel eens deurtjes open her en der omdat er bijna niemand is in het hele paddock die langer mee reist.
Honda heeft wel wat invloed hoor maar denk niet dat McLaren er iets op tegen heeft, al is wel een apartquote:Op zondag 16 juli 2017 17:16 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Voor De Vries moeten ze McLaren overhalen, niet Honda. :p
Ja dankjequote:Op zondag 16 juli 2017 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bedoel slechts het bericht te bevestigen
En graag gedaan
https://www.motorsport.co(...)ut-late-stop-931699/quote:Verstappen says podium out of reach, even without late stop
Max Verstappen says it was the right call to pit for fresh tyres near the end of the British Grand Prix, despite the chance of grabbing an unlikely podium finish from Ferrari’s Kimi Raikkonen.
Verstappen, running fourth, pitted just after second-placed Raikkonen suffered a front-left delamination.
But the Red Bull driver too was at risk of suffering a failure due to repeated locking of his front-left tyre.
Verstappen finished fourth, 16 seconds behind Raikkonen, but said he didn’t have any podium hopes – especially after a slow first pitstop due to a sticky left-rear wheelnut.
“You have to be realistic – we were just not fast enough for the podium on pace,” said Verstappen. “I think this was the best we could do.
“I got lucky with Seb’s puncture, so this is OK. And I finished the race as well.”
When pressed if he had needed the second pitstop, he replied: “You never really know, I just started locking a lot the inside-front wheel, the left front. Just to be sure, we pitted.
“All the fast corners are to the right, so it’s quite normal you start wearing the left-front. We pitted quite early, so at one point you start to struggle as the rubber comes off and there’s a bigger risk of punctures, of course.
“It is a positive day. I think in the race we looked a little bit better than in qualifying, we just need to understand why we were struggling that much. I’m happy to finish and fourth is not too bad.”
Happy with Vettel defence
Verstappen was earlier embroiled in a huge battle with Sebastian Vettel’s Ferrari, repelling numerous attacks by the championship leader.
“I knew I was quite a bit slower than him, but I just tried to stay in front with every possible thing I could do,” said Verstappen of his dice with Vettel.
“And luckily he didn’t pass me on-track, so I’m happy about that.”
Hier de quote van ALO zelf:quote:Op zondag 16 juli 2017 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Honda heeft wel wat invloed hoor maar denk niet dat McLaren er iets op tegen heeft, al is wel een apart
[..]
Ja dankje
Brandstofpomp probleem dus, valt me nog mee. Zo te zien ligt Alonso er niet echt wakker van, z'n unit is wel heel gebleven en Vandoorne had wel een mooie pace met z'n bolide.
Denk dat het nog wel wat gaat worden met de PU
https://formulaspy.com/fo(...)pressure-issue-50943quote:“Tough times. We had another issue today, this time with the fuel pump. It didn’t damage the engine, so we should be able to keep using it again. Difficult weekend with the penalties and starting last….at least we weren’t in the points or the DNF would have been more painful.”
Nu is de vraag of de brandstofpomp wel door Honda gemaakt wordt, aangezien de ECU en dergelijke ook van McLaren zelf komtquote:Op zondag 16 juli 2017 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier de quote van ALO zelf:
[..]
https://formulaspy.com/fo(...)pressure-issue-50943
Ik kijk al best lang F1 - sinds begin jaren '90. Destijds probeerde je zoveel mogelijk uit te wijken naar de BBC, met Murray Walker. Die snapte er af en toe ook geen kloot van, maar dat boeide niet. Het was al snel beter dan die pijnlijke vertoningen op RTL.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:13 schreef tja77 het volgende:
Er zijn ook gewoon mensen die kiezen voor het totaalplaatje, en daar hoort van oudsher commentaar van Mol (al meer dan 25 jaar) bij. Stukje nostalgie misschien, ik weet het niet.
Ik weet wel dat het toen nog niet mogelijk was om naar oa Brundle te luisteren. Misschien is dat het wel, die hards Formule 1 fans die al 25 jaar Formule 1 op dezelfde manier willen beleven.
quote:Op zondag 16 juli 2017 17:31 schreef Klummie het volgende:
Ik denk dat Pirelli slechtere banden aan Ferrari geeft omdat HAM WDC moet worden.
Goed om te horen.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Fapfest hier op de afterparty voor HAM.
Klopt maar dat is ook wel de enige overeenkomst.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Buiten de baan gaan waar minder grip is, dan de controle verliezen en de auto die voor ligt eraf kegelen.
Het lijkt mij de relevante overeenkomst.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Klopt maar dat is ook wel de enige overeenkomst.
Maar verder was het een totaal andere situatie natuurlijk. En dat hele incident in Spanje kwam omdat Rosberg geen power had en in de verkeerde mode zat, dat was hier heel niet aan de orde dit was gewoon een gevecht wat verkeerd afliep.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij de relevante overeenkomst.
Nee, dat was omdat Hamilton niet van het gas afging toen de deur al dicht was maar de actie buiten de baan voort wilde zetten.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar verder was het een totaal andere situatie natuurlijk. En dat hele incident in Spanje kwam omdat Rosberg geen power had en in de verkeerde mode zat, dat was hier heel niet aan de orde dit was gewoon een gevecht wat verkeerd afliep.
Precies.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niks mis mee toch?
Maar bepaalde individuen hebben moeite om dat te begrijpen. Ik gaf al aan, over smaak valt niet te twisten.
quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Nee, dat heb je verkeerd onthouden.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was omdat Hamilton niet van het gas afging toen de deur al dicht was maar de actie buiten de baan voort wilde zetten.
Er is een algemeen probleem met de regelhandhaving zoals we hebben gezien, maar bij het buiten de baan gaan en dan terugkeren is het echt structureel. Raikkonen is er nog een keer voor bestraft toen hij het op een extreme en extreem gevaarlijke manier deed, maar je mag coureurs op de baan niet hinderen bij het weer de baan op sturen.
quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Dan ga je toch ook naar buiten? Pressconference postponed for 30 minutes.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Ow het wordt weer een anti Hamilton dingetje zie ik. Laat dan maar.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was omdat Hamilton niet van het gas afging toen de deur al dicht was maar de actie buiten de baan voort wilde zetten.
Er is een algemeen probleem met de regelhandhaving zoals we hebben gezien, maar bij het buiten de baan gaan en dan terugkeren is het echt structureel. Raikkonen is er nog een keer voor bestraft toen hij het op een extreme en extreem gevaarlijke manier deed, maar je mag coureurs op de baan niet hinderen bij het weer de baan op sturen.
Superquote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Ik vond vooral knap van Max, dat hij zich staande wist te houden onder het hevige geweld van de Ferrari auto's die over meer vermogen beschikt. Tot aan de pitstop heb ik genoten van de strijd die gestreden werd. Daarna was het maar saai. Hamilton bij tijd en wijlen eenzaam aan de kop. Raikkonen merendeel op gepaste afstand tweede zonder enige dreiging. En daarachter Bottas met nieuwe banden die niet al te veel problemen had met Vettel. Je hoopt dat er wat gaat gebeuren en mijn gebeden kwamen uit.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het oogt altijd alsof er wat gebeurt, maar feitelijk zie je gewoon het klasseverschil dat er ook nog steeds wel is tussen RB en de teams de om plek 7 en lager strijden.
Toch deed RIC dat erg goed met uitzondering van het foutje aan het begin.
Gevecht Vettel / Max en de start tussen Vettel / Max / Kimi vond ik qua racen mooier. Daar zie je een inferieure auto toch meestrijden op het randje puur op racevaardigheden.
Verder reden Lewis en Hulk een solide race. Weinig spectaculair maar wel goed.
quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Het is lastig om het gebrek aan consistentie bij de stewards te bespreken en dan alle Hamilton incidenten er buiten te laten.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ow het wordt weer een anti Hamilton dingetje zie ik. Laat dan maar.
Weet iemand wat de beweegredenen zijn om telkens met verschillende stewards te werken? Een dergelijke functie lijkt me juist geschikt om met een vast team uit te voeren.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is lastig om het gebrek aan consistentie bij de stewards te bespreken en dan alle Hamilton incidenten er buiten te laten.
En om elke keer dezelfde criteria te gebruiken of met nieuwe aan te vullen en die netjes op te schrijven voor de volgende keer zodat een rijder zich daarop kan beroepen. Dat het moeilijk is en dat alle situaties net iets anders zijn zou juist reden moeten zijn om de motivering te verduidelijken en te verfijnen.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:30 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Weet iemand wat de beweegredenen zijn om telkens met verschillende stewards te werken? Een dergelijke functie lijkt me juist geschikt om met een vast team uit te voeren.
Hij had de eerste lange stint op de softs ook goed de sokken erin. Daar krijgt Hamilton nog een kluif aan.quote:Knappe race van Hulkenberg en vooral ook Bottas die mijn inziens niet veel onderdoet/gelijkwaardig is aan HAM
Wat ik wel vreemd vind is dat hij straf kreeg voor een unsafe rejoin. Kvyat heeft de baan namelijk helemaal niet verlaten had gewoon nog 2 wielen op het asfalt. Had toch gewoon causing a collition moeten zijn ?quote:Op zondag 16 juli 2017 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is lastig om het gebrek aan consistentie bij de stewards te bespreken en dan alle Hamilton incidenten er buiten te laten.
Kvyat heeft momenteel een "slechte framing". Vorige week vond ik gewoon horen bij het trek- en duwwerk bij de start.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik wel vreemd vind is dat hij straf kreeg voor een unsafe rejoin. Kvyat heeft de baan namelijk helemaal niet verlaten had gewoon nog 2 wielen op het asfalt. Had toch gewoon causing a collition moeten zijn ?
Ja, hoewel ik er dus voorstander van ben dat de regel over unsafe rejoin gehandhaafd wordt en de degene die eraf is geweest niet buiten de baan langs mag proberen te passeren of anderzins hinderen, moet je de grens wel zuiver trekken. Ik zou zeggen bij 4 wielen buiten de baan.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik wel vreemd vind is dat hij straf kreeg voor een unsafe rejoin. Kvyat heeft de baan namelijk helemaal niet verlaten had gewoon nog 2 wielen op het asfalt. Had toch gewoon causing a collition moeten zijn ?
Ach, zoals Verstappen zelf al aangeeft is het wel weer eens lekker om gewoon een race uit te rijden en vierde is een prima positie.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vond vooral knap van Max, dat hij zich staande wist te houden onder het hevige geweld van de Ferrari auto's die over meer vermogen beschikt. Tot aan de pitstop heb ik genoten van de strijd die gestreden werd. Daarna was het maar saai. Hamilton bij tijd en wijlen eenzaam aan de kop. Raikkonen merendeel op gepaste afstand tweede zonder enige dreiging. En daarachter Bottas met nieuwe banden die niet al te veel problemen had met Vettel. Je hoopt dat er wat gaat gebeuren en mijn gebeden kwamen uit.
De laatste twee rondes maakte het allemaal goed, alleen zo frustrerend dat zowel Vettel als Raikkonen ondanks hun verneukte banden de finish hebben gehaald. Ik zat stiekem te hopen dat Max er nog voorbij kon.
Ik heb Loav ook niet gehoord.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:49 schreef THEFXR het volgende:
ik heb loav niet gehoord? "het Fenijn zit in de staart"
Precies, zolang je nog 1 wiel op het asfalt/curb hebt ben je wat mij betreft niet offtrack geweest. Daarom vond ik het vreemd dat hij straf kreeg voor een unsafe rejoin en niet gewoon causing a collision.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik er dus voorstander van ben dat de regel over unsafe rejoin gehandhaafd wordt en de degene die eraf is geweest niet buiten de baan langs mag proberen te passeren of anderzins hinderen, moet je de grens wel zuiver trekken. Ik zou zeggen bij 4 wielen buiten de baan.
Maar ze rommelen maar wat, en het is toch Kyvat maar en die heeft al een reputatie.
Hij heeft het gewoon te vaak. In Baku schoot hij ook met rokende banden rechtdoor in de eerste bocht. Scheelde daar ook weinig of hij had een Williams uitgeschakeld.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kvyat heeft momenteel een "slechte framing". Vorige week vond ik gewoon horen bij het trek- en duwwerk bij de start.
Meer een beetje open deur. Iedere coureur uit een mindere team zal bij MGP een enorme ontwikkeling doormaken. Wacht misschien Stroll niet.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:57 schreef Meike26 het volgende:
Tot nu toe zie ik wel een Bottas die zichzelf weer aan het ontdekken is. Vóórdat er maar iets bekend was over de switch naar MGP had ik al wel het idee dat dit hem enorm zou helpen in zijn ontwikkeling. Bij Williams zat hij vastgerorst en werden goede resultaten om zeep geholpen door falende strategie-koers vanaf de muur.
Nee het is geen borst (of schouder) klopperij, maar wel leuk dat het zo uitkomt voor hem en voor de F1.. En ik geloof er ook wel in dat Bottas nog niet uitgeleerd is
Enige nadeel, voor de rest een vrije saaie jongen, maar wel met bepaalde gunfactor
Mercedes is inmiddels al weer veel sneller dan Ferrari. Het gat gaat richting een seconde per ronde.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:57 schreef Meike26 het volgende:
Tot nu toe zie ik wel een Bottas die zichzelf weer aan het ontdekken is. Vóórdat er maar iets bekend was over de switch naar MGP had ik al wel het idee dat dit hem enorm zou helpen in zijn ontwikkeling. Bij Williams zat hij vastgerorst en werden goede resultaten om zeep geholpen door falende strategie-koers vanaf de muur.
Nee het is geen borst (of schouder) klopperij, maar wel leuk dat het zo uitkomt voor hem en voor de F1.. En ik geloof er ook wel in dat Bottas nog niet uitgeleerd is
Enige nadeel, voor de rest een vrije saaie jongen, maar wel met bepaalde gunfactor
Baku gemist zeker?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Meer een beetje open deur. Iedere coureur uit een mindere team zal bij MGP een enorme ontwikkeling doormaken. Wacht misschien Stroll niet.
Jij hebt vandaag serieus een gat van een seconde per ronde gezien?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mercedes is inmiddels al weer veel sneller dan Ferrari. Het gat gaat richting een seconde per ronde.
De tweede helft van het seizoen gaat weer dodelijk saai worden vermoed ik.
Yep, en Vettel nu nog maar 1 punt voorsprong.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mercedes is inmiddels al weer veel sneller dan Ferrari. Het gat gaat richting een seconde per ronde.
De tweede helft van het seizoen gaat weer dodelijk saai worden vermoed ik.
Nou....dat is wel tikkie overdreven.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mercedes is inmiddels al weer veel sneller dan Ferrari. Het gat gaat richting een seconde per ronde.
De tweede helft van het seizoen gaat weer dodelijk saai worden vermoed ik.
In de kwalificatie wel. Vettel reed op het randje (en viel er overheen, vandaar p3), Hamilton reed met twee vingers in de neus.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij hebt vandaag serieus een gat van een seconde per ronde gezien?
Nee, ik doelde echt meer op Bottas in het bijzonder. Werd in het begin behoorlijk opgehemeld, maar kwam de laatste 2 seizoenen bij Williams niet meer uit de verf, de enige race waarin hij schitterde, Silverstone 2 jaar geleden, werd zijn winstkans om zeep geholpen omdat ze op de muur bij Williams geen order durfde te geven om hem voorbij te laten bij Massa. Dat zet ook wel de rem op de ontwikkeling van een coureur.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Meer een beetje open deur. Iedere coureur uit een mindere team zal bij MGP een enorme ontwikkeling doormaken. Wacht misschien Stroll niet.
Ferrari staat niet stil, Mercedes heeft het bandenprobleem opgelost. En Mercedes staat ook niet stil.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou....dat is wel tikkie overdreven.
Max eindigde vandaag op 52 sec. maar met 1 pitstop meer dan Ham. en Bot.
Dus 30 sec. na 51 rondes. Dat komt neer op 0,6 sec. per ronde het verschil tussen RBR en MGP. Ferrari zit daar nog tussen. Maar je kon vandaag goed zien dat Max het tempo van Vettel niet kon bijbenen.
Echter staat Ferrari's ontwikkeling zowat stil t.o.v die van Mercedes. Ik verwacht dat het gat tussen Ferrari en RBR steeds kleiner zal worden.
Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ferrari staat niet stil, Mercedes heeft het bandenprobleem opgelost. En Mercedes staat ook niet stil.
Als je het over 'per rondje' hebt dan doel je neem ik aan op de race pace.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de kwalificatie wel. Vettel reed op het randje (en viel er overheen, vandaar p3), Hamilton reed met twee vingers in de neus.
Ik zie het verschil tussen ferrari en rbr niet echt teruglopen.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.
Snap ook niet wat hij loopt te jankballen. Eerst moet Max wijken voor hem, maar als het in de volgende bocht andersom is is het de schuld van Max. Hij was er geen eens voorbij in die bocht, dus Vettel zocht gewoon een gaatje die er niet was.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.autosport.com/(...)py-in-battle--vettel
Vettel eerst eea suggereren over Max, en vervolgens de keutel weer intrekken
Mooiste momenten vd race voor mij, die gevechten met Vettel
Uh... Ferrari heeft een 10bhp upgrade gehad deze race.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.
Ik durf er geld op te zetten dat hamilton op cruise control heeft gereden vandaag. Heeft helemaal geen zin om een extreme voorsprong te nemen.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je het over 'per rondje' hebt dan doel je neem ik aan op de race pace.
Raikonnen wist Hamilton behoorlijk te volgen. Wat Vettel betreft heeft Max een belangrijke rol gespeeld. Allereerst natuurlijk door hem 16 ronden op te houden en vervolgens door het feit dat hij zijn strategie heeft moeten aanpassen aan een Red Bull voor hem.
Op basis van deze race concluderen dat Mercedes bijna een seconde per ronde sneller zou zijn vind ik een vrij bijzondere conclusie in dat licht.
Ferarri staat stil? Die hebben goede ontwikkelingen gemaakt deze race. In principe kwam Red Bull niet eens in de buurt van Ferrari. Het was dat de bandjes op waren bij Kimi en Vettel, maar anders was Max gewoon achter beiden Ferrari's geëindigd, en dan ook echt met grote afstand.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.
Bottas was gewoon even snel (zo niet sneller dan Ferrari) terwijl hij op softs reed en Ferrari op supersoft. Dit weekend was Mercedes oppermachtig. Mercedes, Ferrari en Red Bull zijn onbetwiste top 3, maar zelfs in die top 3 zijn de verschillen enorm blijkt vandaag maar weer.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik durf er geld op te zetten dat hamilton op cruise control heeft gereden vandaag. Heeft helemaal geen zin om een extreme voorsprong te nemen.
Wat dat betreft zegt het veel dat de banden onder de ferrari's het niet aankonden ipv de banden onder de mercedes. Bij ferrari zijn ze voluit gegaan.
Zo makkelijk als bottas ook van plek 9 naar voren rijdt.
Ik hoop dat ik ongelijk heb hoor, maar ik vermoed dat hamilton met groot gemak de titel weer op mag rapen.
Voor de extra pitstop van Max en de pech van Ferrari, hoe groot was het gat tussen Max en Vettel?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie het verschil tussen ferrari en rbr niet echt teruglopen.
Nee, zijn punt is dat verstappen hem alleen maar heeft opgehouden en er zelf niets mee bereikt.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Snap ook niet wat hij loopt te jankballen. Eerst moet Max wijken voor hem, maar als het in de volgende bocht andersom is is het de schuld van Max. Hij was er geen eens voorbij in die bocht, dus Vettel zocht gewoon een gaatje die er niet was.
Als je vervolgens zegt dat hij niks verkeerd deed, maar wel loopt te janken zeg je dus eigenlijk: Hij reed daar goed en dat kan ik niet hebben.
Dus je bent het met mij eens dat mercedes weer een flink gat heeft weten te trekken?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Bottas was gewoon even snel (zo niet sneller dan Ferrari) terwijl hij op softs reed en Ferrari op supersoft. Dit weekend was Mercedes oppermachtig. Mercedes, Ferrari en Red Bull zijn onbetwiste top 3, maar zelfs in die top 3 zijn de verschillen enorm blijkt vandaag maar weer.
Komop zeg, je kan moeilijk zeggen dat hij hem er gewoon langs had moeten laten gaan. Dan kunnen we net zo goed na Q3 stoppen en geen race meer houdenquote:Op zondag 16 juli 2017 19:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, zijn punt is dat verstappen hem alleen maar heeft opgehouden en er zelf niets mee bereikt.
Verstappen zit er op dat punt gewoon anders in dan de rest. Dat zullen zijn fans (en de fans van Hamilton in dit geval ook) prachtig vinden, maar met een beetje pech eindigt het in een spin, of erger. En dat voor een positie die je hoe dan ook kwijt raakt.
Ja, dat is op zichzelf apart.
En dat Vettel zich daar aan ergert op het moment dat hij er last van heeft is logisch. Dat doet iedereen op zo'n moment.
Je vergeet nu even dat Silverstone op zichzelf de RB ligt.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:32 schreef tja77 het volgende:
Voor de extra pitstop van Max en de pech van Ferrari, hoe groot was het gat tussen Max en Vettel?
En hoe groot was dat gat in pak em beet China?
Ricciardo zat bij de Q in China 0,9 sec. achter Vettel. Hoe groot is dat gat nu doorgaans? Minder dan 0,5 toch?
Mercedes is altijd gewoon ver boven aan blijven staan, ondanks de ontwikkelingen bij Ferrari. Mercedes matched die ontwikkelingen of doet er nog een schepje boven op. De motor is gewoon te sterk voor Ferrari en Renault. Jepquote:Op zondag 16 juli 2017 19:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat mercedes weer een flink gat heeft weten te trekken?
Ik vind dit soort opmerkingen altijd wel tekenend:quote:Op zondag 16 juli 2017 19:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Snap ook niet wat hij loopt te jankballen. Eerst moet Max wijken voor hem, maar als het in de volgende bocht andersom is is het de schuld van Max. Hij was er geen eens voorbij in die bocht, dus Vettel zocht gewoon een gaatje die er niet was.
Als je vervolgens zegt dat hij niks verkeerd deed, maar wel loopt te janken zeg je dus eigenlijk: Hij reed daar goed en dat kan ik niet hebben.
Formule 1 als optoch waar de auto's zich netjes rangschikken naar vermogen en het enkel gaat om geen foutjes maken is nou juist iets wat veel fans dodelijk saai vinden. En juist door Vettel een ronde of 16 achter zich te houden vergroot Verstappen de kans dat hij kan profiteren van fouten, problemen of een noodgedwongen pitstop van Vettel. Je hebt niet de garantie dat iets dergelijks gaat gebeuren, maar als het dan gebeurt heb je wel de kans om er van te profiteren.quote:When asked if he felt Verstappen overstepped the mark, Vettel added: "No, not really, but you can argue on that - what did it bring him?
"The fact that I ran out of tyres and it blows up, that's something nobody could've seen.
"It was clear we were faster, we got him in the pitstop.
Sector 1 en 3 ja. Maar 2 is vooral vol op het gas. Dus niet echt.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je vergeet nu even dat Silverstone op zichzelf de RB ligt.
helaas hebben ze een gat gecreëerd ja ...quote:Op zondag 16 juli 2017 19:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat mercedes weer een flink gat heeft weten te trekken?
Banden managen hoort ook bij racen, of denk jij dat Max 52 rondes voluit is gegaan?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:29 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ferarri staat stil? Die hebben goede ontwikkelingen gemaakt deze race. In principe kwam Red Bull niet eens in de buurt van Ferrari. Het was dat de bandjes op waren bij Kimi en Vettel, maar anders was Max gewoon achter beiden Ferrari's geëindigd, en dan ook echt met grote afstand.
qatquote:Op zondag 16 juli 2017 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helaas hebben ze een gat gecreëerd ja ...
Inderdaad, het niet voorbij laten gaan heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Sebb zijn banden vervolgens helemaal naar de stront heeft gereden en een klapband kreeg.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen altijd wel tekenend:
[..]
Formule 1 als optoch waar de auto's zich netjes rangschikken naar vermogen en het enkel gaat om geen foutjes maken is nou juist iets wat veel fans dodelijk saai vinden. En juist door Vettel een ronde of 16 achter zich te houden vergroot Verstappen de kans dat hij kan profiteren van fouten, problemen of een noodgedwongen pitstop van Vettel. Je hebt niet de garantie dat iets dergelijks gaat gebeuren, maar als het dan gebeurt heb je wel de kans om er van te profiteren.
Kijk de race maar eens terug en zie hoe de rest er mee omgaat.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Komop zeg, je kan moeilijk zeggen dat hij hem er gewoon langs had moeten laten gaan. Dan kunnen we net zo goed na Q3 stoppen en geen race meer houden
Het heeft hem p4 opgeleverd, omdat Sebb daarna vol gas is gaan rijden en ze banden aan stront heeft gereden. Had Max hem er voorbij gelaten was dat niet gebeurd. Dan had Sebb later gepit en hadden ze bandjes het dus gered tot de finish.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk de race maar eens terug en zie hoe de rest er mee omgaat.
Dat je zo vecht als het om een positie gaat aan het eind, top. Maar op het moment waarop dit gebeurde kostte het hem alleen maar tijd.
Nee. Hij had in theorie door Vettel voorbij te laten gaan kunnen voorkomen dat Bottas na zijn stop voor hem op de baan terecht zou komen. Bottas was degene die profiteerde.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen altijd wel tekenend:
[..]
Formule 1 als optoch waar de auto's zich netjes rangschikken naar vermogen en het enkel gaat om geen foutjes maken is nou juist iets wat veel fans dodelijk saai vinden. En juist door Vettel een ronde of 16 achter zich te houden vergroot Verstappen de kans dat hij kan profiteren van fouten, problemen of een noodgedwongen pitstop van Vettel. Je hebt niet de garantie dat iets dergelijks gaat gebeuren, maar als het dan gebeurt heb je wel de kans om er van te profiteren.
Maar Vettel ziet alles liever anders. Hij wast altijd zijn handen in onschuld, terwijl het gewoon een van de grootste etters is op de baan.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Hij had in theorie door Vettel voorbij te laten gaan kunnen voorkomen dat Bottas na zijn stop voor hem op de baan terecht zou komen. Bottas was degene die profiteerde.
Verder snap ik de ophef niet. Vettel zegt gewoon dat het toegestaan is, alleen had hij het liever anders gezien. Vanuit zijn positie is dat toch logisch?
Ik wist niet dat je je banden zo aan stront kan rijden dat het invloed heeft op de volgende set...quote:Op zondag 16 juli 2017 19:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Inderdaad, het niet voorbij laten gaan heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Sebb zijn banden vervolgens helemaal naar de stront heeft gereden en een klapband kreeg.
... hij ging toch als eerste naar binnen voor de undercut? Terwijl Pirelli een 2 stop had geadviseerd.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je je banden zo aan stront kan rijden dat het invloed heeft op de volgende set...
Kimi zijn banden zijn ook naar zijn grootje gegaan. Je ziet iets wat er niet is.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het heeft hem p4 opgeleverd, omdat Sebb daarna vol gas is gaan rijden en ze banden aan stront heeft gereden. Had Max hem er voorbij gelaten was dat niet gebeurd. Dan had Sebb later gepit en hadden ze bandjes het dus gered tot de finish.
Jouw persoonlijke mening over Vettel interesseert mij niet.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Maar Vettel ziet alles liever anders. Hij wast altijd zijn handen in onschuld, terwijl het gewoon een van de grootste etters is op de baan.
Die twee zaken staan los van elkaar.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
... hij ging toch als eerste naar binnen voor de undercut? Terwijl Pirelli een 2 stop had geadviseerd.
Het zijn allemaal etters, anders word je geen wereldkampioen.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Maar Vettel ziet alles liever anders. Hij wast altijd zijn handen in onschuld, terwijl het gewoon een van de grootste etters is op de baan.
Ik zie liever een coureur die z'n plekje verdedigt, maar dan wel op een legale manier. Je wilt toch duels zien? En ja als Max sneller is, en degene voor hem wil zijn plek verdedigen, dan is dat zijn goedrecht.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
Draai het eens km. Hoe zouden jullie dit commentaar zien als Max in de Ferrari van Vettel zat en een RB coureur (voor dit voorbeeld is dat Sainz geworden) tot het gaatje gaat om zijn plek te verdedigen?
Het staat buiten kijf dat Max de plek zou winnen (in elk scenario) maar door dat gedonderstraal verliest hij wel kans op P3 of beter.
Mag je er dan iets van vinden of is het gewoon gejank?
Bottas was Verstappen ook wel gewoon gepasseerd. Maar dat was niet het punt. Als de banden van Vettel het een fractie langer of juist minder lang hadden volgehouden dan was de tijdswinst voor Verstappen veel kleiner geweest. Dan maakt het echt wel uit dat Vettel niet nog zestien seconden extra pakt.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Hij had in theorie door Vettel voorbij te laten gaan kunnen voorkomen dat Bottas na zijn stop voor hem op de baan terecht zou komen. Bottas was degene die profiteerde.
Verder snap ik de ophef niet. Vettel zegt gewoon dat het toegestaan is, alleen had hij het liever anders gezien. Vanuit zijn positie is dat toch logisch?
Tis een RACE, geen optocht.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
Draai het eens km. Hoe zouden jullie dit commentaar zien als Max in de Ferrari van Vettel zat en een RB coureur (voor dit voorbeeld is dat Sainz geworden) tot het gaatje gaat om zijn plek te verdedigen?
Het staat buiten kijf dat Max de plek zou winnen (in elk scenario) maar door dat gedonderstraal verliest hij wel kans op P3 of beter.
Mag je er dan iets van vinden of is het gewoon gejank?
Precies, en Max is ook een etter. Daar is ook helemaal niks mis mee. Beter dan een watje dat het kaas van z'n brood laat vreten.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het zijn allemaal etters, anders word je geen wereldkampioen.
Toch gaat Max echt verder dan wie dan ook. Dat vinden velen mooi en dat snap ik. Maar of het altijd handig is, is een tweede. Vettel vindt van niet.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een RACE, geen optocht.
Alonso verdedigde mbv een DRS-train ook tegen Ricciardo vandaag en die rijdt met 80pk minder... het gaat wel een positie.
Hij mag dat vinden, maar om de één of andere vreemde reden denken mensen vandaag dat iets vinden betekent dat anderen daar vervolgens geen kritiek op mogen hebben.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch gaat Max echt verder dan wie dan ook. Dat vinden velen mooi en dat snap ik. Maar of het altijd handig is, is een tweede. Vettel vindt van niet.
Mag hij dat nog vinden?
Wat hij vindt is niet relevant. Dus ja, hij mag alles vinden. Het gaat erom wat de stewards vinden, er is geen onderzoek opgestart, dus niks aan de hand.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch gaat Max echt verder dan wie dan ook. Dat vinden velen mooi en dat snap ik. Maar of het altijd handig is, is een tweede. Vettel vindt van niet.
Mag hij dat nog vinden?
Hoezo gaat hij verder dan wie dan ook? Vettel is tot nu toe de enige die is bestraft voor bewegen in de brakingzone. Met andere woorden Vettel (viervoudig wc) doet het ook.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch gaat Max echt verder dan wie dan ook. Dat vinden velen mooi en dat snap ik. Maar of het altijd handig is, is een tweede. Vettel vindt van niet.
Mag hij dat nog vinden?
Als je het zo wilt. Hoezo "ook"? Max is niet bestraftquote:Op zondag 16 juli 2017 20:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo gaat hij verder dan wie dan ook? Vettel is tot nu toe de enige die is bestraft voor bewegen in de brakingzone. Met andere woorden Vettel (viervoudig wc) doet het ook.
Neuh, het verschil is eigenlijk het hele seizoen al ongeveer een halve seconde in kwalificatie, zeker op de snellere banen. Mercedes heeft het probleem met het werkend krijgen van de banden onder controle, maar heeft meer last van slijtage, meer last van hoge temperaturen en ligt qua racepace verder van de kwalificatie af.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mercedes is inmiddels al weer veel sneller dan Ferrari. Het gat gaat richting een seconde per ronde.
De tweede helft van het seizoen gaat weer dodelijk saai worden vermoed ik.
Met regen in de lucht? Dat zou dom zijn, die heeft gewoon lekker hard doorgereden.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik durf er geld op te zetten dat hamilton op cruise control heeft gereden vandaag. Heeft helemaal geen zin om een extreme voorsprong te nemen.
Klopt, regel is al weer afgeschaft.quote:Op zondag 16 juli 2017 20:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je het zo wilt. Hoezo "ook"? Max is niet bestraft
Ik hoop dat jij gelijk hebt.quote:Op zondag 16 juli 2017 20:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neuh, het verschil is eigenlijk het hele seizoen al ongeveer een halve seconde in kwalificatie, zeker op de snellere banen. Mercedes heeft het probleem met het werkend krijgen van de banden onder controle, maar heeft meer last van slijtage, meer last van hoge temperaturen en ligt qua racepace verder van de kwalificatie af.
Silverstone is erg snel, het was vrij koud en het is niet een baan waarop Vettel het verschil met Raikkonen maakte. De kwalificatie van Vettel was gehinderd omdat hij in het verkeer terecht kwam en bij de start had hij last van brandende remmen. Hongarije wordt een heel ander verhaal.
Eigenlijk wel, want hij was immers buiten de baan beland bij het verdedigen en dan hebben coureurs die de auto op de baan hebben weten te houden voorrang. Vettel moest uitwijken omdat Verstappen weer de baan op stuurde. Dit was er eentje in de categorie 'ik rij ze er nog liever vanaf dan dat ik ze er langs laat'.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Komop zeg, je kan moeilijk zeggen dat hij hem er gewoon langs had moeten laten gaan.
zoals stoffel?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, en Max is ook een etter. Daar is ook helemaal niks mis mee. Beter dan een watje dat het kaas van z'n brood laat vreten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |