abonnement Unibet Coolblue
pi_172436280
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:09 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Het is altijd handig om geld achter de hand te hebben. Het moet natuurlijk wel reëel zijn. Houd je bijvoorbeeld als je je strak aan de planning houdt 150 euro over, dan is elke maand 100 euro sparen misschien net te veel. Als je maar genoeg achter de hand hebt om een eventueel kapotte computer te repareren of vervangen inderdaad, als dat iets is dat noodzakelijk is voor je werk of studie.

Je moet naast het sparen wel genoeg overhouden om een beetje ademruimte te hebben en af en toe iets leuks te doen (mits het verantwoord is), dat zorgt ervoor dat sparen geen kwelling is, maar misschien zelfs leuk. Mij geeft het voldoening mijn spaarrekening elke maand ietsje te zien groeien terwijl ik ruimte heb om leuke dingen te doen.

Een spontane niet noodzakelijke uitgave van meer dan een paar tientjes past voor mij echter niet in mijn plannen, dan kijk ik eerst een maandje hoeveel ik overhoud naast het sparen.
Bedankt is duidelijk nu speel ik vaak gelijk uit. Met de vaste lasten eraf blijft nooit zo gek veel over. Laatste tijd koop ik minder en eet ik vaker eens een ijsje met mijn vriendin of zo. Op den duur is dat goedkoper dan wanneer ik het ene na het andere deed kopen. Merk dat ik de laatste tijd minder uitgeef. Vroeger had ik echt een gat in mijn hand, maar ben nu wel eraan gewend dat ik minder heb. Dus voordat ik een euro of 50 uitgeef denk ik eerst eens goed na.

Nu heb ik de meeste uitgaves gemaakt deze maand aan producten voor mijn gezondheid omdat ik allergisch blijk voor bepaalde shampoos en douchemiddelen en wat uitslag op mijn gezicht. Hierdoor is mijn gezicht helemaal uitgedroogd en heb ik veel moeten uitgeven aan het vinden van een goeie creme etc. :(

Maar dat is nu allemaal wel stabiel hoop ik.
pi_172436376
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:51 schreef Argo het volgende:
Ten derde Braddie komt niet in de schuldsanering. Als hij terug bij mama gaat wonen heeft hij bijna geen vaste lasten meer en kan die een schuld van 2000 euro afbetalen binnen 5-6 maanden tijd.

Het beste advies dat we de Bradge kunnen geven is dat hij terug bij mama gaat wonen.
Dan vergeet je dat het Brad blijft. De huur die hij bespaart als hij bij zijn mama woont geeft hij dan natuurlijk ook gewoon uit. En een volwassen man zou en kan er niet van uit (moeten) gaan dat er altijd een plek is waar hij terecht kan. Wat als zijn ouders wegvallen? Dan zou hij in dit geval geen eten meer hebben en is het de vraag nog maar hoe lang hij zijn huur kan betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 14:21:51 ]
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:20:03 #203
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172436396
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:11 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Rookworst deepthroaten als lunch c_/
[Insert yo mama joke] :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:20:20 #204
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172436406
Ik heb de stelling dat mensen met teveel tijd teveel kopen. Als je werkt heb je geen tijd om je geld uit te geven, terwijl de centen wel binnenstromen. Win win.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172436418
Ik zal alles even samenvatten: :|W
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:21:18 #206
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172436430
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:19 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dan vergeet je dat het Brad blijft. De huur die hij bespaart als hij bij zijn mama woont geeft hij dan natuurlijk ook gewoon uit. En een volwassen man zou en kan er niet van uit moeten gaan dat er altijd een plek is waar hij terecht kan. Wat als zijn ouders wegvallen? Dan zou hij in dit geval geen eten meer hebben en is het de vraag nog maar hoe lang hij zijn huur kan betalen.
Als hij op deze wijze door blijft gaan en zijn ouders vallen weg dan zal het hard de verkeerde kant op gaan ben ik bang.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:23:13 #207
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172436472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:20 schreef Geelman het volgende:
Ik heb de stelling dat mensen met teveel tijd teveel kopen. Als je werkt heb je geen tijd om je geld uit te geven, terwijl de centen wel binnenstromen. Win win.
Een mens verdient goede aankopen, voor de rest heeft brad het financieel strak onder controle. Dat weet jij ******goed!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:24:37 #208
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172436522
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:20 schreef LompeHork het volgende:
Ik zal alles even samenvatten: :|W
Ik moet aan het sprookje van domme Hans denken als ik Braddies laatste acties zie. Een redelijke auto dumpen voor een rotte BMW, daarna een duur keyboard verkopen voor een nog rottere Polo en eindigen met ¤ 70 en een keyboard van de rommelzolder...

http://www.verhalenbank.nl/items/show/51115
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172436549
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:43 schreef Stompzinnig het volgende:



Als je denkt even een nieuw keyboard te kunnen kopen terwijl er nog een boete van 300 euro openstaat dan is het duidelijk dat je niet verantwoordelijk genoeg bent om zelf met je geld om te gaan.

X 1000
pi_172436608
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:21 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Als hij op deze wijze door blijft gaan en zijn ouders vallen weg dan zal het hard de verkeerde kant op gaan ben ik bang.
Inderdaad. En ik probeer het echt niet erger te maken dan het is of Braddie af te zeiken.
Ik heb zelf ook in een soortgelijke situatie gezeten, maar ben eruit gekomen. Niet op Braads manier uiteraard.

Maar dit zijn serieuze zaken, precies de lijn van oorzaken en gevolgen bij veel mensen die ooit dakloos zijn geworden. Dat zijn echt niet alleen de dronkelappen en junks die je door te stad ziet wandelen.
Daar zitten ook mensen bij die van salarisstrookje naar salarisstrookje leefden en plotseling een onvoorziene kostenpost van enkele honderden euro's niet konden ophoesten.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:27:46 #211
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172436617
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:24 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik moet aan het sprookje van domme Hans denken als ik Braddies laatste acties zie. Een redelijke auto dumpen voor een rotte BMW, daarna een duur keyboard verkopen voor een nog rottere Polo en eindigen met ¤ 70 en een keyboard van de rommelzolder...

http://www.verhalenbank.nl/items/show/51115
Vat het wel samen dat verhaal _O-
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:32:54 #212
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172436725
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:27 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Inderdaad. En ik probeer het echt niet erger te maken dan het is of Braddie af te zeiken.
Ik heb zelf ook in een soortgelijke situatie gezeten, maar ben eruit gekomen. Niet op Braads manier uiteraard.

Maar dit zijn serieuze zaken, precies de lijn van oorzaken en gevolgen bij veel mensen die ooit dakloos zijn geworden. Dat zijn echt niet alleen de dronkelappen en junks die je door te stad ziet wandelen.
Daar zitten ook mensen bij die van salarisstrookje naar salarisstrookje leefden en plotseling een onvoorziene kostenpost van enkele honderden euro's niet konden ophoesten.
Daar gaat het wel naar toe als er geen verandering komt, al ben ik wel bang dat voor brad gaat gelden dat er eerst een zwaar dieptepunt moet komen voordat hij tot inzicht komt.

Wel props overigens dat je eruit bent gekomen ^O^
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_172437027
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:56 schreef Braddie het volgende:

Zeggen dat ik vergelijkbaar speel als een jochie van 10 met 1 jaar les is overigens best wel belachelijk.. ja ik ga in de verdedigmode.

Er zijn vast wel jochies van 10 die mij er vierkant uitspelen, echt 1000en waarschijnlijk, maar de gemiddelde 10 jarige met 1 jaartje/2 jaartjes les, zullen niet heel veel verder komen dan een paar liedjes uit hun kop kennen en verder statisch wat dingen oplezen van bladmuziek, en langzame akkoorden wissels.

En als ze op pianoles zitten weten ze niet wat ze met de pitchbend moeten doen, als ze op keyboardles zitten overigens ook niet. Dat moet je jezelf wél aanleren om oke/goed te gaan gebruiken/inschatten hoe zoiets werkt.

Ben overigens zelf absoluut geen wonder muzikant, nogmaals. De liedjes die ik speel zijn vaak ook maar half, of een tikje slordig, ik speel meestal liedjes redelijk na als ik ze 2-3 keer hoor omdat ik een redelijk ontwikkeld gehoor heb, vind wel dat ik boven het niveau uitkom van een 10 jarige met 1 jaartje les, ga maar eens zoeken op filmpjes van de gemiddelde 10 jarige :')

En ik ben ook van mening dat er vast wel een plek is voor mij bij een hotel of dergelijk, in Spanje zag je dat vroeger regelmatig, en dat waren kerels die amper Engels spraken, geen woord zeiden tegen hun publiek, en tóch mensen vermaakte.

Oh, en dat andere keyboard stuur ik niet terug, want dat gebruik ik en ben ik dankbaar voor.
Nogmaals, als ik nu opeens een Tyros had gehad weer waren mensen daar ook over gevallen, want ik speel niet meer op het gedoneerde keyboard, en ben dan "ondankbaar"

Maar goed, GOEDEMORGEN!
Misschien moet je eens contact opnemen met Hotel Restaurant de Nederlanden in Vreeland.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_172437032
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:32 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Daar gaat het wel naar toe als er geen verandering komt, al ben ik wel bang dat voor brad gaat gelden dat er eerst een zwaar dieptepunt moet komen voordat hij tot inzicht komt.

Wel props overigens dat je eruit bent gekomen ^O^
Was niet makkelijk, maar toegeven en accepteren dat ik heel erg dom was geweest en het op deze manier niet verder kon was de zwaarste stap. Het lukt Brad nog niet die eerste zware stap te zetten.
Ik snap dat het voor Brads moeder erg moeilijk is om hem niet te 'helpen', maar zolang hij altijd bij haar terecht kan voor eten en geld zal hij nooit de echte klap krijgen die nodig is om zijn patronen te doorbreken. Hij heeft geen besef van de waarde van geld. Die had ik ook niet.

Brad kan wel steeds zeggen dat het nu echt beter gaat en er iets gaat veranderen, maar dat gaat het niet. Niet zolang zijn moeder hem onderhoudt en onbewust zijn gedrag stimuleert. Hoe hard het ook is, maar laat hem maar eens een week zonder geld en eten zitten.
Tot het moment dat hij werkelijk de gevolgen van zijn uitgaven ondervindt verandert er niets. Helemaal niets.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 14:50:50 ]
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:52:33 #215
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172437200
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:45 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Was niet makkelijk, maar toegeven en accepteren dat ik heel erg dom was geweest en het op deze manier niet verder kon was de zwaarste stap. Het lukt Brad nog niet die eerste zware stap te zetten.
Ik snap dat het voor Brads moeder erg moeilijk is om hem niet te 'helpen', maar zolang hij altijd bij haar terecht kan voor eten en geld zal hij nooit de echte klap krijgen die nodig is om zijn patronen te doorbreken. Hij heeft geen besef voor de waarde van geld. Die had ik ook niet.

Brad kan wel steeds zeggen dat het nu echt beter gaat en er iets gaat veranderen, maar dat gaat het niet. Niet zolang zijn moeder hem onderhoudt en onbewust zijn gedrag stimuleert. Hoe hard het ook is, maar laat hem maar eens een week zonder geld en eten zitten.
Tot het moment dat hij werkelijk de gevolgen van zijn uitgaven ondervindt verandert er niets. Helemaal niets.
Inderdaad, het mist aan de noodzakelijk motivatie die er imo alleen gaat komen als hij die harde echt een keer krijgt. Als ouder zijnde is het moeilijk om je kroos op die manier los te laten, maar het zou wel moeten om hem uiteindelijk een betere toekomst te laten krijgen.

Maar hier kunnen we nog uren over door gaan, maar het gaat weinig uitmaken voor brad ben ik bang.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_172437249
Kerel woont al een paar maanden op zichzelf en loopt elke dag te bedelen om geld, omdat hij kennelijk niet kan rondkomen. Vervolgens wil hij over 1.5 maand al een auto kopen. Iets klopt hier niet.
pi_172437251
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:32 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Daar gaat het wel naar toe als er geen verandering komt, al ben ik wel bang dat voor brad gaat gelden dat er eerst een zwaar dieptepunt moet komen voordat hij tot inzicht komt.

Wel props overigens dat je eruit bent gekomen ^O^
:D

Overigens: als Braad daadwerkelijk dat nieuwe keyboard makkelijk voor 200% winst kan verkopen (wellicht is dat waar, ik handel niet in dergelijke items) zou het raadzaam zijn om dat in ieder geval te proberen. Lukt het, dan is deze niet zo heel handige uitgave ruimschoots ongedaan gemaakt, en hij zou dan best een gedeelte van de winst kunnen herinvesteren in een ander keyboard.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:55:39 #218
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172437296
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

:D

Overigens: als Braad daadwerkelijk dat nieuwe keyboard makkelijk voor 200% winst kan verkopen (wellicht is dat waar, ik handel niet in dergelijke items) zou het raadzaam zijn om dat in ieder geval te proberen. Lukt het, dan is deze niet zo heel handige uitgave ruimschoots ongedaan gemaakt, en hij zou dan best een gedeelte van de winst kunnen herinvesteren in een ander keyboard.
Ik heb een vermoede dat dat keyboard geen rooie cent winst gaat opleveren, maar goed dat is mijn mening.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_172437298
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:52 schreef DerRabbit het volgende:

[..]
Maar hier kunnen we nog uren over door gaan, maar het gaat weinig uitmaken voor brad ben ik bang.
Heb je helemaal gelijk in. Het is echter voor mezelf ook wel goed om weer terug te denken aan die tijd en er bij stil te staan. Het houdt me bij de les, want natuurlijk geef ik mijn geld ook graag uit aan drank, drugs en bitches.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:56:59 #220
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172437337
Braddie, wat gaat de opvolger worden van de braadmobiel? Heb je al een merk/model op het oog?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:57:13 #221
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172437341
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:55 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Het is echter voor mezelf ook wel goed om weer terug te denken aan die tijd en er bij stil te staan. Het houdt me bij de les, want natuurlijk geef ik mijn geld ook graag uit aan drank, drugs en bitches.
Dat is zeker goed om jezelf af en toe de spiegel voor te houden van wat is geweest om scherp te blijven en voldoening eruit te halen
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_172437342
Live
pi_172437369
*O*
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_172437382
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Braddie, wat gaat de opvolger worden van de braadmobiel? Heb je al een merk/model op het oog?
Braad liet elders weten graag een Ford Ka te willen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 15:01:21 #225
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172437423
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Braad liet elders weten graag een Ford Ka te willen.
Een BrakKa :D
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')