abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172435288
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:17 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn moeder al wel 30 jaar is geweest hoor.
In Braddies wereld is een keyboard kopen terwijl je er al drie hebt liggen, je auto er net mee gestopt is en je geen geld hebt om te vreten een "weloverwogen beslissing", een "buitenkansje" en een "goede investering", dus niets verbaast me meer. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 13:24:35 ]
pi_172435377
Als ik Braddie was zou ik al mijn maandelijkse vaste inkomsten en vaste lasten eens naast elkaar zetten en kijken hoeveel er over blijft voor eten, een auto, gadgets etc

Ik heb de indruk dat daar nu weinig overzicht over is, waardoor elke maand meer uit gaat dan er binnen komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 13:30:35 ]
pi_172435444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:30 schreef Protoplanet het volgende:
Als ik Braddie was zou ik al mijn maandelijkse vaste inkomsten en vaste lasten eens naast elkaar zetten en kijken hoeveel er over blijft voor eten, een auto, gadgets etc

Ik heb de indruk dat daar nu weinig overzicht over is, waardoor elke maand meer uit gaat dan er binnen komt.
Als ik Braddie was zou ik toch voor budgetbeheer gaan.
Vaste lasten worden betaald, er wordt gespaard voor een broodnodige spaarpot en ook wat opzij gelegd voor leuke dingen, zoals een keyboard. Dan krijg je ongeveer 50 euro per week te besteden, wat meer dan genoeg is om gezond te eten. Dat weekbudget kan zelfs nog wat omhoog, maar dan wordt er uiteraard minder gespaard.
pi_172435471
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:35 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Vaste lasten worden betaald, er wordt gespaard voor een broodnodige spaarpot en ook wat opzij gelegd voor leuke dingen, zoals een keyboard. Dan krijg je ongeveer 50 euro per week te besteden, wat meer dan genoeg is om gezond te eten. Dat weekbudget kan zelfs nog wat omhoog, maar dan wordt er uiteraard minder gespaard.
Nu ga je er vanuit dat Braddie ooit hulp zal accepteren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172435483
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:35 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dit. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik hier zelf in het verleden ook over heb na gedacht. Toen ik wat jonger was ging het er ook veel te makkelijk uit. Had een gat in m'n hand. Altijd gezeur eind van de maand. Nog steeds wel eens dat ik een domme uitgave doe, maar ik kom elke maand uit en weet zelfs een meier opzij te zetten elke maand. Dat is voor mijn doen veel en goed.
pi_172435584
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nu ga je er vanuit dat Braddie ooit hulp zal accepteren.
Daar heb je gelijk in. De enige 'hulp' die hij accepteert zijn donaties en vreten. Wat hem alleen maar verder de afgrond in helpt natuurlijk, want zo krijgt hij nooit door dat hij geluk heeft dat hij überhaupt nog een dak boven zijn hoofd heeft. Als hij zijn moeder niet had, was hij gewoon dakloos geweest. Niet leuk, maar gewoon de pijnlijke waarheid. Dan moet hij hopen dat er nog plaats voor hem is in een begeleid wonentraject.

Als je denkt even een nieuw keyboard te kunnen kopen terwijl er nog een boete van 300 euro openstaat dan is het duidelijk dat je niet verantwoordelijk genoeg bent om zelf met je geld om te gaan. Wat als zijn moeder niet meer leeft of besluit dit gedrag niet verder te stimuleren? Dan staat Brad binnen enkele maanden op straat zonder een cent te makken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 13:49:03 ]
pi_172435664
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:38 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik hier zelf in het verleden ook over heb na gedacht. Toen ik wat jonger was ging het er ook veel te makkelijk uit. Had een gat in m'n hand. Altijd gezeur eind van de maand. Nog steeds wel eens dat ik een domme uitgave doe, maar ik kom elke maand uit en weet zelfs een meier opzij te zetten elke maand. Dat is voor mijn doen veel en goed.
Doet me denken aan mezelf. Hoe heb jij die balans gevonden?
pi_172435688
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:38 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Precies. Niets beschamend aan. Ik heb ook periodes gehad dat mijn financiën rampzalig waren. Daar ben ik gelukkig uitgekomen, maar de eerste stap die ik moest nemen was toegeven dat ik belachelijk met mijn geld omging en even een tijdje geen leuke dingen meer kon doen die geld kosten.
pi_172435691
Is de fiets al gefixt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172435703
Heeft toch geen zin, met die krachtige benen van Bradley is de fiets toch meteen weer kapot. Zoiets was het toch? :') :D :D
Nee.
pi_172435710
Oh en een kasboek bijhouden en gaan koken zijn ook wel slim, had iemand die tip al gegeven?
pi_172435775
Eigenlijk lees ik een hoop kritiek tegen The Bradge.

Hij zou het geld moeten wegzetten voor onvoorziene uitgave. Hij zou moeten sparen. Keyboard kopen is ondankbaar richting de persoon die de GEM doneerde.

Laten we even alles op een rij zetten:

Ja het is dom zo'n keyboard te kopen als je elke cent hard nodig hebt. Alleen als het keyboard zo goedkoop kan aanschaffen dat je het altijd voor die prijs weer kan verkopen is er niks aan de hand. Of ik nu 50 euro op mijn rekening heb zitten of iets dat ik zo kan omzetten in 50 euro? Wat maakt het uit mensen?

Ten tweede de donatie is hij blij mee, en hij heeft er ook lekker op gepingeld. De yamaha was gewoon een buitenkansje en wij als leken hebben daar weinig verstand van.

Ten derde Braddie komt niet in de schuldsanering. Als hij terug bij mama gaat wonen heeft hij bijna geen vaste lasten meer en kan die een schuld van 2000 euro afbetalen binnen 5-6 maanden tijd.

Het beste advies dat we de Bradge kunnen geven is dat hij terug bij mama gaat wonen.
pi_172435856
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:47 schreef Argo het volgende:

[..]

Eerst alles betalen dat moet, of op een rekening zetten waar ik niet bij kan verder. En het daar van af laten schrijven.
Dan kijken hoeveel ik per dag uit geef aan boodschappen. Dan gelijk 100 op de spaar zetten. En niet met honger naar de winkel gaan.
pi_172435872
quote:

[..]

Het begint met stoppen met denken in termen van gaten opvullen met de geldstroom van komende maand, zoals Brad ook telkens doet.
Stel je wilt maandelijks honderd euro sparen, dan gaat die honderd euro direct naar de spaarrekening zodra je geld binnen is. Dat geld moet je compleet vergeten, die heb je niet meer.
Vervolgens kijk je wat je overhoudt na je vaste lasten en dergelijke, kijk je of je überhaupt geld overhebt voor leuke dingen. Zo ja, mooi. Zo nee, pech gehad.

Die honderd euro raak je enkel nog aan als het gaat om rekeningen die écht betaald moeten worden of voor het goedkoopste voedsel dat je kan kopen om gezond in leven te blijven.

Pas als je vorige maand je doelbedrag qua sparen behaalt hebt én geld over hebt gehouden, kun je voorzichtig gaan denken aan leuke dingen die geld kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 13:59:56 ]
pi_172435875
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:48 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Precies. Niets beschamend aan. Ik heb ook periodes gehad dat mijn financiën rampzalig waren. Daar ben ik gelukkig uitgekomen, maar de eerste stap die ik moest nemen was toegeven dat ik belachelijk met mijn geld omging en even een tijdje geen leuke dingen meer kon doen die geld kosten.
Ja ik heb hier nog wel eens serieus moeite mee. Heb jij tips? Vaak bestel ik te vaak onzin. Nu spaar ik beter maar het zijn de zure uitgaves als schoolboeken etc die mij teleurgesteld stemmen. Mijn laatste idee was een tablet te kopen uit China, die heb ik terug gestuurd mijn pakket is nu zoek en 200 euro verdampt in de lucht. Ik was dom had die tablet nooit moeten willen kopen in de eerste plek. Ik heb denk ik in een jaar tijd mijn spaargeld met 1600 euro terug gebracht. Nu heb ik wel minder inkomsten ben van werken naar studeren gegaan.

Als deze maand om is kan ik mijn buffer wel weer aanvullen. Mijn duurste bezittingen zijn een auto en een computer. De computer zal kapot kunnen gaan maar ik heb zo'n buffer dat ik een onderdeel zonder problemen kan vervangen of een nieuwe kan bouwen. Graag zou ik mijn buffer met 1000 euro willen verhogen wat vrij lastig is. Soms speel ik net gelijk uit en heel soms kan ik een paar knaken wegzetten. Maja naar school gaan is geen vetpot... Boeken, schoolgeld etc ja als je dan nog wat leuks wil doen moet je wel beetje aan je spaargeld komen soms. Gelukkig heb ik het laatste half jaar gebalanceerd op mijn buffer.
pi_172435942
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:56 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Het begint met stoppen met denken in termen vam gaten opvullen met debgeldstroom van komende maand, zoals Brad ook telkens doet.
Stel je wilt maandelijks honderd euro sparen, dan gaat die honderd euro direct naar de spaarrekening zodra je geld binnen is. Dat geld moet je compleet vergeten, die heb je niet meer.
Vervolgens kijk je wat je overhoudt na je vaste lasten en dergelijke, kijk je of je überhaupt geld overhebt voor leuke dingen. Zo ja, mooi. Zo nee, pech gehad.

Die honderd euro raak je enkel nog aan als het gaat om rekeningen die écht betaald moeten worden of voor het goedkoopste voedsel dat je kan kopen om gezond in leven te blijven.

Pas alz je vorige maand je doelbedrag qua sparen behaalt hebt én geld over hebt gehouden, kun je voorzichtig gaan denken aan leuke dingen die geld kosten.
Duidelijk ik ga toch eens proberen denk ik mijn buffer op te vullen met de 1000 euro die ik erop wil hebben. Het beste lijkt mij dat ik inderdaad dan eens geld ga wegzetten.
pi_172435992
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:49 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en een kasboek bijhouden en gaan koken zijn ook wel slim, had iemand die tip al gegeven?
Iedere denkbare tip, is inmiddels wel zo'n beetje gegeven.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_172436007
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Onmiskenbaar? Ben jij muzikaal onderlegd of werk je in de muziekindustrie? Ben wel benieuwd hoe je kan horen dat hij talentvol is. Hij speelt best leuk en ik doe het hem niet na, maar als iemand zoals al gezegd een jaar muziekles heeft gehad zou diegene dat ook niet kunnen?

Mensen doen hier weer meteen alsof we de nieuwe Miles Davis gezien hebben
Van iemand die meerdere instrumenten kan bespelen durf ik wel te beweren dat er talent aanwezig is. Zeker als die persoon het zichzelf geleerd heeft.
En nee, ik ben zelf niet werkzaam in de muziek. En volgens mij doet niemand hier of er een nieuwe Miles Davis opgestaan is.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:04:27 #194
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172436058
quote:

[..]

Gewoon dit bedenken:

ZONDER EURO KEN JE NIET KOPUUUUH!!!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172436072
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:04 schreef Geelman het volgende:

[..]

Gewoon dit bedenken:

ZONDER EURO KEN JE NIET KOPUUUUH!!!
doe mij eens vijf euro gevuh
pi_172436092
Ik kreeg een email. Braad is live op Twitch.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:06:23 #197
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172436093
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

doe mij eens vijf euro gevuh
OPTIEFE GAUW!!!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172436100
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:06 schreef Geelman het volgende:

[..]

OPTIEFE GAUW!!!
pi_172436184
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:59 schreef Argo het volgende:

[..]

Duidelijk ik ga toch eens proberen denk ik mijn buffer op te vullen met de 1000 euro die ik erop wil hebben. Het beste lijkt mij dat ik inderdaad dan eens geld ga wegzetten.
Het is altijd handig om geld achter de hand te hebben. Het moet natuurlijk wel reëel zijn. Houd je bijvoorbeeld als je je strak aan de planning houdt 150 euro over, dan is elke maand 100 euro sparen misschien net te veel. Als je maar genoeg achter de hand hebt om een eventueel kapotte computer te repareren of vervangen inderdaad, als dat iets is dat noodzakelijk is voor je werk of studie.

Je moet naast het sparen wel genoeg overhouden om een beetje ademruimte te hebben en af en toe iets leuks te doen (mits het verantwoord is), dat zorgt ervoor dat sparen geen kwelling is, maar misschien zelfs leuk. Mij geeft het voldoening mijn spaarrekening elke maand ietsje te zien groeien terwijl ik ruimte heb om leuke dingen te doen.

Een spontane niet noodzakelijke uitgave van meer dan een paar tientjes past voor mij echter niet in mijn plannen, dan kijk ik eerst een maandje hoeveel ik overhoud naast het sparen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 14:10:59 ]
pi_172436233
Rookworst deepthroaten als lunch c_/
Nieuw is niet altijd beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')