Patroon | maandag 3 juli 2017 @ 22:38 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Uitslag (finale) van de laatste en nu al legendarische Kaasplankje rotterdam meet 1 Ratatat 10:51 40.6km/h 2 Kaasplank 10:56 40.3km/h 3 Bizkit 10:57 40.2km/h 4 Gripper 11:12 39.3km/h 5 Zelva 11:13 39.3 km/h 6 Wombcat tijd onbekend 7 Muzas 11:54 37.0km/h 8 Critic 11:55 37.0km/h 9 Andyy 12:26 35.4km/h 10 dop 12:57 34km/h lekkende hartklep DSQ Oksel Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
Patroon | maandag 3 juli 2017 @ 22:39 |
@Marco, een paar kg zal wel ongestraft kunnen, maar daarna lever je ook weer power in. | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 22:47 |
82. Maar met meer Vet % dan jij Marco. Minder spiermassa en korter. Dus gewoon dik eigenlijk | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 22:48 |
Je ziet de echte kleur niet goed op de foto. Is dat nieuwe Celeste. Fris kleurtje. Wel fraai. | |
Patroon | maandag 3 juli 2017 @ 22:49 |
Mooi! Ook aardig aero dat ding. | |
stripe | maandag 3 juli 2017 @ 22:51 |
Wat ik me afvraag t.a.v. dat 'neppe' frame: hoe kom je er aan, wat kost het ten opzichte van een 'echte' en hoe is de kwaliteit? En verwacht je geen problemen met de verkoop? Ik kan me wel voorstellen dat veel kopers dit soort frames minder snel kopen dan echte frames. | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 22:54 |
` Ja, echt aero. Voorvork van de tijdritfiets van Bianchi, buizen smal, aero pen, aero stuur, diepe zit. Lijkt op de aeroad van Canyon. | |
MarcoD | maandag 3 juli 2017 @ 22:54 |
Ik weet het! zal ook geen 10kg zijn/ maar 78/79 kan nog wel denk ik. Daaronder wordt het ook vermogen inleveren ben ik bang. | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 22:55 |
Ali, een fractie, de lak is kut, frame is stijf en sterk. En zwaar. Ach, alles is te verkopen, als de prijs maar klopt. En voor 900 EUR heb je er een leuke fiets aan. | |
MarcoD | maandag 3 juli 2017 @ 22:59 |
Mooi fietste oksel | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 23:00 |
En voor 2500 EUR een koopje. Met Potenza. Maar kreeg goede korting bij FM. | |
ddx | maandag 3 juli 2017 @ 23:15 |
Vorig jaar deed ik 321w over 20 minuten. Dit jaar nog max 298w over 20 minuten, maar volgens mij trap ik inmiddels wel minimaal zelfde als vorig jaar. Maar ben niet zo van 20 minuten afzien op vlakke en in Eifel zijn klimmetjes net te kort. Volgende maand maar eens kijken wat ik doe op klimmetjes in Frankrijk. 69kg | |
Tommeke | maandag 3 juli 2017 @ 23:23 |
Ik trapte 450 watt over 20 minuten. Dat was echt fantastisch! | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 23:25 |
Patroon | maandag 3 juli 2017 @ 23:25 |
Je vermogen bergop en op het vlakke is ook erg verschillend is mijn ervaring. Ik kan bergop ook makkelijker een hoog vermogen leveren dan tegen de wind. Denk dat als we bij ddx bergop een paar keer tempo versnellen en hij ff dik in rood is, het gebeurd is..probleem is dat ik dan eerst 200km mee moet haha [ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 03-07-2017 23:30:58 ] | |
Tommeke | maandag 3 juli 2017 @ 23:28 |
Is dat een fysiek iets, of mentaal? | |
Patroon | maandag 3 juli 2017 @ 23:33 |
ddx leg je wel eens een fapje als je terug kijkt op strava? | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 23:34 |
Ja, daarom elke dag lange rit. Nieuwe rit, nieuw fapkans. | |
Tommeke | maandag 3 juli 2017 @ 23:35 |
Morgen ga ik denk ik door de 7.500 km dit jaar. Denk niet dat ik m'n zeem droog hou | |
Tommeke | maandag 3 juli 2017 @ 23:38 |
Strava maakt m'n innerlijke autist wel vrolijk altijd. Al die data! | |
Patroon | maandag 3 juli 2017 @ 23:38 |
ik ook..ik fap vaak ff in de bosjes als ik lange rit heb gemaakt en denk aan al die kudo's die ik ga krijgen. | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 23:40 |
Ik fap nooit. | |
Oksel | maandag 3 juli 2017 @ 23:45 |
Gisteren trouwens een tijdrijder achterop op dit segment. https://www.strava.com/activities/1064499216/segments/26193706768 Hij moest gaatje dichtrijden, ik reed op kop en aardig door. Vent in ons wiel. Bleef tijd hangen, en sprong hij er best hard overheen. Dus ik knal 't gaatje dicht, en ga in z'n wiel hangen. 50km/h. Best hard. Maar je raadt 't al, 't tempo zakte keihard in. Dus ik rustig in z'n wiel, en er met 50 overheen aan 't eind. Pipo. | |
dop | dinsdag 4 juli 2017 @ 05:40 |
wat is dit dan?, ik mag niet fappen maar doe het stiekum toch? | |
ddx | dinsdag 4 juli 2017 @ 06:48 |
Probeert ene Frank K wel eens, dat doet dan goed pijn ja om zijn wiel te houden | |
ddx | dinsdag 4 juli 2017 @ 06:50 |
uiteraard, lekker 's avonds op de bank | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 06:54 |
die speciale carbon montage pasta. Zakt je zadelpen terwijl ie goed vastzit? Je kan m niet te strak aandraaien want dan draai je het kapot. Dit kan 2 redenen hebben: 1.) Je bent te dik 2.) de binnendiameter van je zitbuis is groter dan de buitenwerkse maat vd zadelpen. Oplossing: 1.) afvallen 2.) Stukje latoem koper halen bij de boutjes en schroefjeswinkel (in 0.1mm dikte) kan je knippen met een schaar en ertussen frotten. Je kan ook de binnenkant van je zitbuis lakken met een kwastje en blanke lak; elke x 1 laagje laten drogen en dan weer ff passen. Je moet dan net zoveel laagjes tot je een goede passing hebt. Werkt perfect. | |
kanovinnie | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:00 |
Ik denk dat ik op 200 watt zit | |
kanovinnie | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:00 |
Echt belachelijk dat mijn fietszin helemaal weg is. | |
kanovinnie | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:00 |
Heb ok al geen zin in mijn vakantie | |
ratatat | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:08 |
Misschien moet je even een afspraak maken bij een psycholoog. Schijnt helemaal hip te zijn. | |
ratatat | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:13 |
Dat tabelletje is leuk, maar je hebt er geen flikker aan in Nederland. W/Cda is het enige wat hier telt. Ik ben momenteel vrij slecht bezig. Elke dag vies vroeg wakker en fris als een hoentje maar met te weinig slaap waardoor ik gedurende dag een beetje inkak en niet goed kan 'trainen'. | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:19 |
Ik zat vorige week op 600 watt een half uur lang | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:22 |
Daar ben jij ook wel gevoelig voor toch? | |
ratatat | dinsdag 4 juli 2017 @ 07:27 |
Ik heb helaas geen burnout / stress etc | |
MarcoD | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:24 |
Niet kunnen faken | |
Maraca | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:41 |
Zal ik je fiets onder de trein gooien? Heb je zo stress hoor | |
ratatat | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:44 |
En jij moet dan naar de tandarts | |
ncornelisse | dinsdag 4 juli 2017 @ 08:49 |
frisdrankblikje om de zadelpen heen plakken | |
Remco | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:31 |
Rijdt iedereen hier met een vermogensmeter of is er een andere manier om je vermogen te meten over 20 minuten? | |
Devv | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:32 |
Ik ben 181cm lang en weeg met bepakking 70 kilo dus dik wil ik mij niet perse noemen . Ik heb even gebeld met Canyon en zij gaven ook het advies om eerst een flinke kwak carbonpasta te gebruiken. Dus dat ga ik nu eerst doen. | |
Z | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:46 |
Ik rij alleen met de tijd. Wattages heb ik een keer op een speciale fiets gemeten. | |
ddx | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:54 |
Snel weer even samen rondje doen ('s avonds ofzo) ? | |
Z | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:56 |
Wel een grote dip Kano. Ik heb ook wel eens een dipje maar dat duurt nooit langer dan een week. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:56 |
Bah, pizza opwarmen in een magnetron | |
Andyy | dinsdag 4 juli 2017 @ 09:57 |
Ik wil Vinnie niet over de vloer | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 10:24 |
mc gyver gespot | |
RealBizkit666 | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:00 |
Een echte fietser weet wat die trapt zonder meter. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:03 |
Wat is met jou gebeurd dan, is je fietszin weg nu je niet meer elke dag naar werk fietst? | |
MarcoD | dinsdag 4 juli 2017 @ 11:07 |
Je ging op vietsfakantie? | |
poiuytr | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:27 |
Hier ook sinds twee weken, eerder stapte ik de fiets niet op voor één uur, nu ben er na 1uur al helemaal klaar mee. | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:47 |
waarom gaat hij niet gewoon ff 2 weken naar starbeach dan? | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 12:48 |
fietsvakantie is ook verschrikkelijk heel de dag in die stinkkleren gatver | |
TradeMarkie | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:04 |
Vanavond maar even een rondje ringvaart doen, bijna geen wind, dus prima omstandigheden | |
MarcoD | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:27 |
Gewoon 2 weekjes pattaya zal hem ook wel goed doen. En dat is uiteindelijk goedkoper | |
MarcoD | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:28 |
Mot je harder trappuh met je kutje, dan ruik je jezelf niet | |
kanovinnie | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:55 |
waarom zou ik dat doen? | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 13:58 |
waarom niet? | |
Tikbalang | dinsdag 4 juli 2017 @ 15:29 |
Wielerkleding om de 2 dagen aanhouden met douchen en verder valt het wel mee. Elke dag andere plek dus niemand die het merkt dat je s'avonds ook zelfde aan hebt. Bedenk me net dat ik op de vakantie fiets exact hetzelfde draag als op de racefiets. Na aankomst en tentje opzetten dat dus niet meer aan. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juli 2017 @ 15:45 |
bier en kleine meisjes van 16 | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juli 2017 @ 15:49 |
Windkracht 3 gewoon hoor... | |
Z | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:03 |
Toe maar. Windkracht 3. Poeh. | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25 |
| |
Devv | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:27 |
Lekker veel wind is toch heerlijk. Heen vol tegenwind beuken en terug chillen. | |
Fretwork | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:47 |
Niet gewoon alles laag in D1 rijden | |
RealBizkit666 | dinsdag 4 juli 2017 @ 16:48 |
D1 is wel erg hoog. Gewoon 33 km/h gemiddeld in herstel toch? | |
TradeMarkie | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:13 |
zeker, maar dat komt voor mij op dat rondje nooit lekker uit | |
Tommeke | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:24 |
Het valt me altijd op dat vakantiefietsers er zo ongelukkig uitzien. | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:26 |
Ik kan net zo lief met meewind beginnen maakt mij geen drol uit. Mijn pa zal ook altijd tegenwind vertrekken. Ik vind dat niet zo handig want zo train je altijd op dezelfde manier. Eerst een uur HF hoog en daarna een uur HF laag. | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:26 |
Als je met 140 langs scheurt in je auto ja idd. | |
Z | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:32 |
Net als hardlopers, die kijken ook altijd zo moeilijk als ze rennen. | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:49 |
Wat een cowboy sprint in de tdf. Cav krijgt een koekie van eigen deeg. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:53 |
Ik zie dr op mijn vakantiefietsselfies volgens mij best happy uit...maar van sommige stellen vraag ik het me ook wel eens af. Maar ja, als je thuis al uitgekeken bent op elkaar, ga je op fietsvakantie niet elkaar opeens weer leuk vinden. Juist niet, want je maakt gegarandeerd navigatiefouten, mist treinen, vergeet je handdoek op de waslijn als je vertrekt...dan moet je elkaar niet gaan afzeiken maargewoon doorpakken. | |
Tikbalang | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:56 |
Snap ik maar ja je hebt maar beperkt ruimte. En oh ja nog viezer ik heb dan 1 handdoek bij me die ik zo 2 week gebruik. Die droogt dan wel eens niet goed, die ruikt dan echt heerlijk 😎. Maar hee zo ben ik mijn vrouw tegengekomen en die rook niks (of wel maar vond het dan lekker) en wat een ander zelf doet, zelf weten. | |
cafca | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:59 |
Ik nam altijd 3 pakjes mee op fietsvakantie. Elke avond 1 uitwassen en de volgende dag achterop de fiets drogen. 1 reserve voor een regendag. | |
cafca | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:01 |
Hij probeerde ook wel een beetje een gat in te duiken wat er niet helemaal was. Wil de actie van Saga niet goed praten, maar een beetje begrijpelijk was het wel. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:42 |
2 fietspakjes en 2paar fietssokken, 1 handdoek, 1 theedoek of heel klein handdoekje. 2 tshirts, 2 of 3 onderbroeken, 2 paar wandelsokken die ook op de fiets kunnen als het moet. 1 lange broek, 1 korte broek of soms 2 lange afritsbroeken. Fleece en fietsjasje, soms een longsleeve, regenjas, rainlegs. 1 paar normale schoenen, 1 stel sandalen of slippers want je wil geen schimmels opdoen in de douche. En ik stink vind ik zelden. Je moet gewoon discipline hebben en als je aankomt direct de was doen. Ik heb altijd ook een waslijntje mee, en een opvouwbaar wasbakje. Je moet alleen eerst de was doen, het ophangen en dan pas koken. Als je daar lui in wordt, wordt het een stinkende bende. En ik ben ook keigoed geworden in was droogblazen met de haardroger. Dat het er vrij idioot uitziet, vind ik geen probleem, die schone sokken voelen altijd goddelijk na afloop. | |
RealBizkit666 | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:47 |
Sagan doet helemaal niks fout. https://streamable.com/j7gqb | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:48 |
Ik was alleen niet als het regent en de camping geen haardroger heeft. Dan ruik ik welke het minst ranzig is s ochtends en draag dat... | |
Tikbalang | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:54 |
Zoiets ja, ikzelf heb ook nooit het idee gehad dat ik stonk, al zullen anderen er mischien anders over denken als je 2 dagen in zelfde kleren fiets maar goed. Sommige dagen zelfs als het niet regent droogt er helemaal niks en achter op de fiets alleen maar slechte ervaringen mee, als vast slaan tussen rem en wiel, alsnog niet drogen want bovenste laag droog, onderste nat. | |
kaasplankje | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:55 |
Het lijkt mij dat hij die elleboog geeft om zelf recht te blijven. Maar het was wel een dolle stieren sprint met meerdere kwakken in de laatste 300 meter. | |
RealBizkit666 | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:58 |
Die elleboog raakt Cavendish niet eens. Die elleboog is inderdaad nodig om in balans te blijven. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 juli 2017 @ 21:00 |
😃 Johny Prikkeldraad gaat als huwelijksreis dus met zn vrouw vakantiefietsen...held is het toch. Ik houd van die jongen. | |
Tommeke | woensdag 5 juli 2017 @ 00:30 |
Sagan wijkt keihard van z'n lijn af om Demare te volgen. Hij weet dat hij daarbij Cav omver gaat rijden. Daarom ist terecht dat ie eruit gegooid is. | |
RealBizkit666 | woensdag 5 juli 2017 @ 00:47 |
En waarom gooien ze dan Demare er ook niet uit dan? Die zwiept Bouhani bijna van de fiets af... Meten met 2 maten... Cavendish weet van te voren ook al dat daar geen plaats is. Sagan kan hem nooit zien aankomen. Hier zijn beide renners gewoon schuldig. En de elleboog die Greipel uitdeelt aan Bouhani, waarom daar geen straf voor? En dat allemaal in 1 sprint. Risico van het vak. Straf is wellicht nog goed te praten, diskwalificatie is grote bullshit. [ Bericht 4% gewijzigd door RealBizkit666 op 05-07-2017 00:53:39 ] | |
dop | woensdag 5 juli 2017 @ 06:26 |
hij vliegt inderdaad naar het wiel van Demare , terwijl Cavendish daar zit . elleboog of niet, maakt weinig uit kwaad is dan al geschied. ik denk dat hij de arm beweging maakt omdat hij cav zijn stuur voelt/raakt. discusie over schuld kun je volgens mij kort over zijn. De straf die gegeven word is wel erg zwaar. | |
TradeMarkie | woensdag 5 juli 2017 @ 06:33 |
een Franse winnaar in de tour, die gooien ze er niet uit, want Frankrijk | |
kaasplankje | woensdag 5 juli 2017 @ 06:39 |
ratatat | woensdag 5 juli 2017 @ 06:40 |
Dat was gewoon dom van die Koreaan. | |
Wombcat | woensdag 5 juli 2017 @ 06:42 |
Als dat dom was van die Koreaan, dan was wat gisteren gebeurde dom van Cavendish. | |
ratatat | woensdag 5 juli 2017 @ 06:43 |
Ik snap de jury wel hoor. Groene trui voor Demare | |
ultra_ivo | woensdag 5 juli 2017 @ 06:46 |
Kristoff was zowat de enige die geen rare dingen deed in die sprint. Ik zag minstends 4 kandidaten voor een straf, Sagan, Cavendish, Demare en Bouhani. | |
ratatat | woensdag 5 juli 2017 @ 06:47 |
Dat was ook dom van Cavendish. Maar Sagan gooit daar wel expres de deur dicht en dat is niet zo netjes. Wat Cavendish daar op de baan doet vind ik wel ok. | |
ratatat | woensdag 5 juli 2017 @ 06:47 |
Ja, maar Kristoff gaat ook nooit winnen | |
kaasplankje | woensdag 5 juli 2017 @ 06:48 |
| |
No-P | woensdag 5 juli 2017 @ 23:10 |
Zondag zal het gaan gebeuren. Een 180km tijdrit met vooraf een zwempartijtje en daarna een stukje van 42 km rennen. Het gaat zo'n 30 graden worden, maar daar ben ik op getraind. Dat wordt afzien, heel lang afzien, de hele dag afzien, maar 2x tussen zo veel mensen door de Solar hill beklimmen geeft supermotivatie. | |
MarcoD | woensdag 5 juli 2017 @ 23:20 |
Succes! Afzien2 | |
RealBizkit666 | woensdag 5 juli 2017 @ 23:48 |
Succes. | |
RealBizkit666 | woensdag 5 juli 2017 @ 23:51 |
Vandaag met mijn fietsenmaker gesproken. Nieuwe Propel kan (waarschijnlijk) vanaf oktober besteld worden. Levering dan in het voorjaar. Dus waarschijnlijk ga ik hem dan wel binnenkort bestellen. De bedoeling is met Ultegra di2 afmontage. | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 07:17 |
Wauw, solar hill dat klinkt ook warm. Is dat in Californië? | |
ratatat | donderdag 6 juli 2017 @ 07:21 |
Dat klinkt wel leuk. 8000 serie afmontage? Schijfremmen? | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 07:31 |
Dit is wel een mooie kleurstelling Bizkit vind ik. | |
RealBizkit666 | donderdag 6 juli 2017 @ 07:41 |
Als het kan wel ja. En met schijfremmen inderdaad. Uiteraard is het even afwachten waar Giant mee komt en hoe de prijzen gaan uit zien. Wel ga ik voor een 53-39 met 11-28. Kleurstelling is afwachten. Ik heb geen idee of ze daar met het nieuwe model verandering in gaan brengen ten opzichte van de huidige range. [ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 06-07-2017 07:51:16 ] | |
Devv | donderdag 6 juli 2017 @ 08:43 |
Ik heb de zadelpen met carbonpasta en de schroef met montagepasta ingesmeerd (vastgezet met het geadviseerde maximale draaimoment). Hopelijk blijft hij nu wel gewoon zitten. | |
KolonelBroodje | donderdag 6 juli 2017 @ 10:52 |
Ik vind de kleurstelling waar Sunweb mee rijdt ook erg mooi. Misschien wel de mooiste fietsen van het prof peloton op dit moment. | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 12:55 |
Nee, de Colnago C60 van UAE Abu dhabi vind ik veel mooier. De Fiets van Aru is ook mooi. Zit alleen geen Campy op. | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 13:00 |
De meeste aero frames vind ik niet mooi. Deze wel. | |
ratatat | donderdag 6 juli 2017 @ 13:02 |
Ik zat gister ook flink te gluren naar die fiets van Aru. Mooi ding | |
Z | donderdag 6 juli 2017 @ 13:39 |
Ik ook. Enigszins ranke buizen. Die Canyon, is dat niet een heel klein maatje? | |
Devv | donderdag 6 juli 2017 @ 14:08 |
Die Canyon Aeroad is wel mooi ja . En wat is klein? Ik heb maat M en die vind ik niet klein voor mij (181cm). | |
Z | donderdag 6 juli 2017 @ 14:19 |
Als fietsen wat kleiner zijn, zien ze er wat mooier uit. | |
Devv | donderdag 6 juli 2017 @ 14:34 |
Ah ok, op die fiets. | |
Najieto | donderdag 6 juli 2017 @ 15:53 |
! | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 16:56 |
Ja idd. En wat ook zo is, een aero frame met lage velgen is ook niet zo mooi. Daar moet minimaal 50 mm velgen in. | |
muzas | donderdag 6 juli 2017 @ 17:18 |
rood/zwart is het nieuwe matzwart... | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 18:15 |
Denk niet dat je dat zo moet stellen. Rood is altijd al een racekleur geweest en rode racemachines hebben altijd al tot de verbeelding gesproken. Denk aan Ferrari. Rood is ook een zgn. agressieve kleur. Het zwarte van onderdelen is dan weer vaak een praktisch puntje, onbehandeld carbon = zwart, aluminium was vroeger altijd geborsteld zilver of gelakt, tot men anodiseren ontdekte wat maar in een paar "kleuren" kan en een matte finish geeft. Anodiseren voegt ook geen gewicht toe itt tot verf, zo zit er op een frameset al gauw 150 gram verf. Dat is best veel als het frame amper 8 ons weegt. | |
muzas | donderdag 6 juli 2017 @ 18:27 |
ik zie in ieder geval zo onwijs veel rood/zwart in fietsen, kleding, ed. dat het me tegenstaat. | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 18:27 |
Voor onderdelen van carbon, of dat nu voor een auto of voor een fiets is kiest men toch ook vaak voor een finish met enkel blanke vernis zodat je kan zien dat het carbon is. En dan is het ook zwart. [ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 06-07-2017 18:34:19 ] | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 18:29 |
Castelli speelt daar ook handig op in met vooral een rood/zwarte kledinglijn. Dat matched dan weer met die fiets en toerders zijn daar gevoelig voor. Rood verkoopt ook gewoon goed. Kwestie van vraag en aanbod imo. | |
Andyy | donderdag 6 juli 2017 @ 18:38 |
Iedereen weet dat rood 20 watt bespaart, het is de snelste kleur. | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 18:41 |
Ik vind zelf wit erg mooi vooral wit combi met een kleur zoals blauw of groen. Maar wit is smettig en das op een fiets of fietskleding niet zo praktisch. | |
cafca | donderdag 6 juli 2017 @ 18:51 |
Die Argon is inderdaad serieus mooi | |
Patroon | donderdag 6 juli 2017 @ 18:53 |
Ik vind wit op een fiets ook erg fraai. Ziet er fris en verzorgd uit. Zoals de Canyon hierboven is een stuk mooier met die witte letters dan de Aeroads van tegenwoordig met zwarte letters. | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 18:53 |
Beetje zonde van die lompe remhoeven alleen. Is dat dura ace? En FSA ben ik ook niet zo kapot van. Frame is wel killer en de Corima's spreken mij ook aan. | |
cafca | donderdag 6 juli 2017 @ 19:05 |
Remklauwen zijn inderdaad lomp. Is dat altijd zo bij Dura Ace? Crankstel vind ik inderdaad ook niet zo mooi, maar dat is die van Shimano ook niet. Edit: ik zie nu dat mijn Ultegra remmen er ook zo uitzien van de zijkant..... Is me nooit zo opgevallen. [ Bericht 7% gewijzigd door cafca op 06-07-2017 19:11:38 ] | |
kaasplankje | donderdag 6 juli 2017 @ 19:16 |
Moet je Campy skeleton remmen monteren, daar druipt de stijl vanaf. | |
Z | donderdag 6 juli 2017 @ 19:24 |
Ik heb een rood met zwarte fiets. Loop jaren voor. | |
muzas | donderdag 6 juli 2017 @ 19:41 |
Ik ben al rood van mezelluf | |
Tommeke | donderdag 6 juli 2017 @ 19:50 |
Eens. Vind die fietsen van Trek ook erg mooi! | |
Captain_Fabulous | donderdag 6 juli 2017 @ 20:14 |
Nou je nog zwart zuipen ipv blauw. | |
Najieto | donderdag 6 juli 2017 @ 20:32 |
Goddomme voor en achter tegelijk lek gereden | |
Patroon | donderdag 6 juli 2017 @ 21:05 |
Dus jij bent het nieuwe mat/zwart | |
muzas | donderdag 6 juli 2017 @ 21:12 |
trendsetter jonguh | |
ddx | donderdag 6 juli 2017 @ 21:33 |
| |
Guppy | donderdag 6 juli 2017 @ 21:41 |
Witte Trek boks wel met zwarte lekker deze | |
Najieto | donderdag 6 juli 2017 @ 21:51 |
Met een hutkoffer, ventieldopjes, supersize bidon en een kettingafloopbeschermer #toerder | |
RealBizkit666 | donderdag 6 juli 2017 @ 21:54 |
#trotsegroenetcrrijder. | |
Devv | donderdag 6 juli 2017 @ 22:09 |
Ik heb weer een leermoment gehad. Carbon velgen en regen is rustiger rijden...man man, wat gleed ik steeds ver door. | |
Andyy | donderdag 6 juli 2017 @ 22:41 |
Gewoon een seconde of 2 eerder remmen dan je normaal zou doen | |
Devv | donderdag 6 juli 2017 @ 23:05 |
De eerste keer dacht ik echt wat is deze, de remmen doen het niet . Ik kreeg er na een paar keer wel gevoel voor, maar het blijft vreemd. Ik snap nu wel dat je beter niet kunt afdalen met carbon velgen en nat weer. | |
#ANONIEM | donderdag 6 juli 2017 @ 23:09 |
180km ww deze week. Nu volhouden | |
Andyy | donderdag 6 juli 2017 @ 23:10 |
Kan wel, je remoppervlak moet gewoon eerst ontdaan worden van regen | |
RealBizkit666 | donderdag 6 juli 2017 @ 23:20 |
Overtrain je niet he. | |
Tommeke | vrijdag 7 juli 2017 @ 01:13 |
Tres bien! Ik had vroeger een rood met witte Trek, blijft een mooi karretje! 5 jaar lang met plezier op gereden. | |
bluemoon23 | vrijdag 7 juli 2017 @ 01:30 |
Doe toch eens niet zo autistisch man | |
Najieto | vrijdag 7 juli 2017 @ 05:50 |
Kom vechten dan | |
ratatat | vrijdag 7 juli 2017 @ 06:33 |
Haha, je hebt zelf zeker van die spd pedalen | |
#ANONIEM | vrijdag 7 juli 2017 @ 08:22 |
Wel beetje spierpijn hoor | |
Steven184 | vrijdag 7 juli 2017 @ 09:08 |
Goed bezig, hier ook 160. Toch wennen, geen lease auto meer. | |
ddx | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:11 |
560km hier al met ww en stukjes omrijden alleen gisteren even spannend of ik droog thuis zou komen (gelukt) | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:20 |
Fuck ik heb net gewoon een nieuw frame gekocht bij Mantel | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:22 |
mooi! | |
#ANONIEM | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:23 |
Deze week? #respect Edit: Oh, DDX. Voortaan eerst ff username lezen [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2017 10:24:17 ] | |
Maraca | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:25 |
Gaaf! | |
RealBizkit666 | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:25 |
270km maar. | |
Maraca | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:26 |
50 | |
RealBizkit666 | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:26 |
#jaloers. Mooi man. Veel plezier ermee. | |
ddx | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:35 |
| |
ddx | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:35 |
Toch maar geen duitser ? | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:47 |
Nee, deze past gewoon qua geometrie net wat beter en is gewoon wat een unieker frame. Vooral deze uitvoering uit 2015. Was uit de Outlet van Mantel. | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:06 |
Zit er aan te denken om hem af te monteren met deze: https://www.futurumshop.n(...)3o9tQCFQEA0wodO9UOrg | |
poiuytr | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:44 |
Dikke bak Patroon, wat kostte je dat frame? | |
Tommeke | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:32 |
Gaaf Patty! Maar dat had ik je al geappt | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:38 |
Thnx Ga er Di2 op doen met sprintshifting. Las dat Etap nog wat traag reageert. zie pm piotry | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 13:47 |
Tering check dat bericht van kbskyline..ik stap echt niet zomaar op china carbon wielen hoor.. https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=50230&start=2208 | |
Z | vrijdag 7 juli 2017 @ 13:58 |
Zou dat nooit kunnen gebeuren bij merk-wielen? | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:12 |
Tuurlijk wel. | |
ratatat | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:13 |
Op shit dat tussen jou en de grond zit moet je nooit voor een duppie op de eerste rij willen zitten. | |
Z | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:13 |
Alu-rims ftw. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:16 |
Portemonnee trekken of alu rijden imo. Zoveel duurder zijn bijv. FR4 carbons ook weer niet. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:21 |
Denk dat het mss wel mooi is 2 verschillende velghoogtes in die propel te zetten Patty, 60/40 ofzo. Ik zou me iig meer druk maken om de wielkeuze dan de groep. Ulterga mechanic zou al prima zijn. | |
ratatat | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:22 |
FCC is ook een vrij dom ontwerp als je met velgremmen rijdt. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:24 |
In benelux kan het prima toch? | |
ratatat | vrijdag 7 juli 2017 @ 14:26 |
Ja, kans op delaminatie is op het vlakke niet zo groot. | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:11 |
Ik ga er Di2 opgooien met sprinter shifters...gewoon omdat het kan. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:29 |
Wat zijn precies sprintshifters dan? Enne welke wielen komen er dan in? | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:33 |
Ik ga even rustig kijken naar mooie hoge zwarte aero wielen zonder decals. Dit zijn sprint shifters, monteer je rechts en links. Ene kant schakel je op en andere kant schakel je af. Ideaal voor criteriums, waar ik constant onderin de beugels zit en schakel je veel voor en na de bochten. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:37 |
zit er dan een soort van 2-zijdige tiptoets achter de remhendel? Enne hoe zit dat dan bij normale Di2? | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:41 |
Die sprint shifters zijn losse dingen die je je onder je stuurlint kan monteren. Die zitten niet vast aan de shifters. Volgens mij zitten er aan de remhendels aan beide kanten 2 tiptoetsen. Rechts 2 voor de achterderailleur en links 2 voor de voorderailleur. De sprint shifters zijn alleen voor de achterderailleur.. Je hoeft hem in een sprint namelijk niet opeens op het kleine blad te leggen | |
Andyy | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:47 |
En dan die ventieldopjes er op laten... | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:51 |
Ga nou ff niet bijdehand lopen doen jij stelt mij ook altijd 10.000 vragen. Nu ben ik eens aan de beurt. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:52 |
Zijn die sprintshifters in je stuurlint dan extra knopjes of ipv die in de hoods? | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:53 |
Ik geeft toch gewoon een uitgebreid antwoord kerel Dit zijn ze en je monteert ze onder het stuurlint. Het zijn extra knopjes. Die op je shifters werken ook nog gewoon (gelukkig) Froome heeft hier ook nog shifters voor tijdens het klimmen en looking at stem.. Dit zie je ook veel bij veldrijden. Maar die dingen vind ik echt niet mooi. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:56 |
Ah zit dat zo. Bedankt voor de uitleg. Mooie spacertoren in die laatste foto. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:58 |
Maarre als ik het goed begrijp moeten er dus aan elke kant 2 van die knopjes onder de stuulint, een voor op, en een voor afschakelen? Oh sorry alleen rechts dus. | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:06 |
Nee, er moet 1 knopje links en 1 knopje rechts. Dan kan je zelf kiezen welke kant je achter OP schakelt en welke kant je achter AF schakelt. De gewone shifters doen het ook nog gewoon zoals normaal. Rechts 2 knopjes voor achter op de shifter en links 2 knopjes voor voorder op de shifter. | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:07 |
Weer eens wat anders dan Campagnolo waarbij je ouderwets een metalen kabel op spanning moet brengen | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:11 |
Enne heb je dan nog ruimte voor het lampjessnoer met al die extra kabels? | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:12 |
Komt een cockpit op waar alle draden intern doorgaan naar het frame...dus geen kabels zichtbaar. | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:19 |
Klinkt wel mooi, zal wel niet goedkoop zijn of valt dat mee? | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:23 |
Valt mee. Die Di2 kit (shifters, accu, derailleurs en bekabeling) kost 800 euro. Ik had ook de oude Sram Force groep over kunnen zetten op dit frame en dan de Rival groep die ik nog heb liggen overzetten op de Canyon. Maar dit is ook leuk. Verkoop ik die Rival groep wel weer. Merk wel een verschil qua kwaliteit schroefjes en boutjes tussen de Rival en de Force. Die van de Rival beginnen veel sneller te roesten. Die Force boutjes etc zijn na 4 jaar nog helemaal gaaf. [ Bericht 26% gewijzigd door Patroon op 07-07-2017 16:28:20 ] | |
kaasplankje | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:28 |
Ah en de remmen horen bij het frame? Dan moet je alleen nog cranset en BB? Ze zullen bij rival gegalvaniseerde boutjes hebben en rvs bij force? | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:29 |
Ja crankset is de Quarq he en idd BB, maar misschien kan ik de pressfit uit de Canyon Ultimate AL overzetten, maar weet niet of dat verstandig is. | |
Rikkie99 | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:52 |
Nog een foto´tje tegengekomen van de Ronde van Geleen: | |
ddx | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:53 |
Als je het er voorzichtig uittikt kan je het in principe opnieuw gebruiken. Zou het persoonlijk alleen niet doen, voor die paar tientjes gewoon lekker frisse erin. | |
ddx | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:55 |
Je kan alles instellen met software welke knop wat doet. En heb je de dura ace shifter heb je ook nog knopje bovenop zitten, gebruik ik voor wisselen scherm wahoo. (nieuwe 8000 di2 schijnt die knopjes ook te krijgen) | |
ratatat | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:33 |
Je zit een beetje als DDX op je fiets | |
Rikkie99 | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:40 |
En is dat positief? Komt misschien door mijn rare lichaamsverhoudingen. Ik heb nogal lange benen voor mijn lengte (1,76 lang en bbl van 87cm) [ Bericht 9% gewijzigd door Rikkie99 op 07-07-2017 18:51:18 ] | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 19:23 |
Eens! De standaard Sram press fit lagers kosten 33 euro en de ceramische 177 euro. Draaien die ook 177 euro beter of is dat verschil bijna niet te merken? Stel je flikkert er elk jaar nieuwe in dan kan je nog 5 jaar vooruit, voordat die keramische eruit zijn. | |
DerRabbit | vrijdag 7 juli 2017 @ 19:26 |
Ik lurk hier al een tijdje mee en heb dit voorjaar weer recreatief wielrennen opgepakt. Vandaar dat ik me nu ook maar even meld. | |
Tommeke | vrijdag 7 juli 2017 @ 19:30 |
Goeie keuze voor Di2. Ik ben wel fan van SRAM en heb nu op een paar fietsen met Etap gefietst. Vond Di2 veel sneller schakelen. | |
ratatat | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:18 |
Je stuur lijkt een beetje ver weg te zitten waardoor je schouders helemaal naar voren zitten. | |
Rikkie99 | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:23 |
Kan kloppen ja. Zoals gezegd nogal lange benen voor mijn lengte en daardoor is het lastig om een goede geometrie te vinden. Het stuur zit inderdaad misschien een beetje ver naar voor, maar ik heb zonder al te veel problemen en pijn aan mijn rug/schouders lange tochten gemaakt, dus het zal wel meevallen | |
dop | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:30 |
welkom , lurk of post gezellig mee. | |
Tommeke | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:43 |
Foto van je fiets! | |
No-P | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:58 |
Hehe. Veel minder exotisch, Solar is een plaatsje hier in Duitsland, in Beieren. De heuvel hebben ze in het Engels aangegeven, mogelijk omdat een groot gedeelte van de deelnemers internationaal is. Het is de grootste en bekendste triatlon van Europa: challenge roth. Vorig jaar is hier het wereldrecord gelopen. | |
dop | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:00 |
keramische lagers gaan niet 5x langer mee. ze lopen doorgaans wel mooier. Als je echt top lagers wil dan zou ik kijken naar bijvoorbeeld lagers van c-bear. | |
Najieto | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:13 |
Ik heb morgen mijn eerste lokale criterium. Hebben jullie nog een aantal last minute tips en trick's, do's en don't voor mij? | |
Rikkie99 | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:15 |
Ik kreeg de tips om de glimmende kant van de fiets boven te houden en de laatste paar meters op kop te rijden | |
Andyy | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:20 |
Hard trappen, maar niet te hard | |
Najieto | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:24 |
Duidelijker kan niet . Ik ga m'n best doen. Ben goed getraind dus ik heb er vertrouwen in. | |
the_critic | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:35 |
Mocht je een berg cyclo gaan rijden, kun je natuurlijk ook die sprintshifters op bovenkant van je stuur zetten. Hoeven niet verplicht alleen in de beugels geplaatst te worden.. Kost je alleen ff nieuw stuurlintje wikkelen.. | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:37 |
Thnx. Zijn die c-bears veel beter? kosten 89 euro. | |
Patroon | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:40 |
Ja is ook een idee idd. Maar als ik klim zit ik voornamelijk op de shifters te rije. Vooral als ik wat geconcentreerder rij. Als ik bovenop stuur rij, rij ik wat relaxter en hoef ik niets snel te schakelen.. maar idd wel een mogelijkheid, Thnx! | |
Tommeke | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:53 |
Goed warmfietsen! Tijdens de warming up een paar sprintjes trekken. Verder voorin opstellen als dat kan. | |
Gripper | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:57 |
In m'n epic zitten ook c-bear trapaslagers, pressfit. Draaien een eeuwigheid. Van SRAM vind ik al hun keramische spul zwaar overpriced dus nadat de originele eerste set versleten was gewone force-kwaliteit cups erin gezet en dat doet het ook gewoon goed. Maar inderdaad, keramische lagers lopen wel mooier en soepeler | |
Tikbalang | vrijdag 7 juli 2017 @ 23:53 |
Hier dan ook eens plaatje van mijn klassiekertje. Tussen al dat nieuwe materiaal geweld is dat wel eens nodig. | |
ultra_ivo | vrijdag 7 juli 2017 @ 23:55 |
Andere kant is mooier | |
Tikbalang | zaterdag 8 juli 2017 @ 00:04 |
Daar helaas nu geen foto van. Mijn fiets is ver bij mij vandaan. Of eigenlijk ben ik ver bij mijn fiets vandaan. Zwaar geval van dit | |
kaasplankje | zaterdag 8 juli 2017 @ 00:21 |
eerst ff bene scheren | |
kaasplankje | zaterdag 8 juli 2017 @ 00:23 |
Ja idd die draaien niet 177 Eurie beter | |
eentwee | zaterdag 8 juli 2017 @ 00:37 |
Zou ook nooit zoveel uitgeven voor lagers. Ik heb Hope lagers en die draaien na zo'n 25.000km nog goed en spelingsvrij. Daartoe wel af en toe crankset loshalen en weer vastzetten, vorige week nog maar eens gedaan. Op mijn Isaac met Sram Red koos ik voor Token lagers, omdat die goedkoop, licht en zwart zijn. Vooralsnog geen issues mee maar alleen een paar k met mooi weer mee gereden dus dat zegt weinig.Gaaf No-P! Veel succes zondag. Daar moet serieuze trainingsarbeid in zitten. Ik wil binnenkort een mooie ronde te doen door het Montferland. Weet of heeft iemand daar een leuke route voor, No-P misschien? Ik zoek ook naar een prettige verbindingsweg vanaf de Posbank naar Elten, zodat ik dichterbij huis het rondje kan starten (bijv. in Arnhem). Terugweg kan dan denk ik via Zeddam - Loerbeek - Loil - Angerlo - Doesburg - Ellecom. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 juli 2017 @ 00:46 |
lekker lullen, maar niet fieten | |
Rikkie99 | zaterdag 8 juli 2017 @ 00:57 |
Mijn excuses | |
Dagoduck | zaterdag 8 juli 2017 @ 01:06 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Dagoduck op 08-07-2017 11:55:13 (nvm) ] | |
dop | zaterdag 8 juli 2017 @ 06:16 |
mijn portemonnee vind het de die 1watt minder rolweerstand niet waard. | |
cafca | zaterdag 8 juli 2017 @ 07:23 |
Mijn scheermesjes zijn op, dus ik kan mijn benen niet scheren. Daarom kan ik niet fietsen. | |
Tommeke | zaterdag 8 juli 2017 @ 08:28 |
Prima karretje toch? | |
Tikbalang | zaterdag 8 juli 2017 @ 08:59 |
Absoluut en met mijn 42 jarige leeftijd en werksituatie doen de grammen er ook niet meer toe. Laatste fietselfstedentocht gestart op plek 13000 ergens en gefinished ergens in de 5000. Heel wat mannen ingehaald die op moderner spul fietsen. Want laten we wel wezen we doen geen wedstrijd en onze snelheid is meer afhankelijk vannde algehele conditie en uithoudingsvermogen dan gewicht van de fiets. | |
kaasplankje | zaterdag 8 juli 2017 @ 09:03 |
| |
Patroon | zaterdag 8 juli 2017 @ 10:22 |
Hier, kan ik alvast even een fapje leggen Giant Plopel | |
muzas | zaterdag 8 juli 2017 @ 10:42 |
mooi kader patroon... heb m ook al een paar keer bekeken bij mantel... maar besloten dat ik een propel in mijn maat niet zo mooi vind... Je hebt er mooie plannen voor zo te lezen. | |
muzas | zaterdag 8 juli 2017 @ 10:44 |
#allroundfit #hetisgeenwedstrijd #tochffkwijtdatik8000manhebingehaald | |
Tikbalang | zaterdag 8 juli 2017 @ 11:14 |
Ja was echt wel leuk toen ik dat hoorde bij de finish hoeveel er op dat moment gefinisht waren. Kwam denk ik voornamelijk door de wind, in het gedeelte van Bolsward naar Dokkum was er niet veel inhalen bij. Maar terug de zuid in begon het windkracht 5Bf tegen, ik woon al in Friesland dus tegenwind fietsen is wel een specialisme. Nu ben ik weer aan het werk, varende op een tanker met op het moment een belachelijk druk schema en ik voel mijn opgedane conditie heel langzaam wegvloeien. Kom wel weer goed Augustus en September thuis, na vakantie met vrouw en zoon naar Schotland, nog even 2 weken op de vakantiefiets de bergen maar weer eens in. | |
Patroon | zaterdag 8 juli 2017 @ 11:19 |
Er zijn maar een paar die de elfstedentocht rijden op tijd, dat zijn de 1e 3-4 groepen. De rest fietst gewoon gezellig mee en gaat het vooral om een mooie tocht fietsen met elkaar. Sommigen hebben versierde fietsen en/of een radio op de fiets. Er zijn zelfs mensen die hem op klompen en een bakfiets fietsen...en die heb jij allemaal ingehaald! Chapeau! | |
Patroon | zaterdag 8 juli 2017 @ 11:22 |
Thnx, ja hij moet niet te groot zijn he. Ik heb deze nu in M/L gekocht en hoef daarbij geen of maar 5mm spacer met 12cm stuurpen. Aangezien de zitbuis vrij hoog is (geen slooping) zal mijn zadel minder ver uitsteken dan normaal, ik ga ff kijken of dat allemaal wel mooi oogt. Zo niet, dan stuur ik hem (met pijn in mijn hart) terug. De M is ook geen optie, want dan heb ik 2,5cm spacer nodig. Bij dit kader gaat het zadel 20cm uitsteken. Het hoort ook wel bij deze fiets, dat het zadel minder ver uitsteekt, dat is aeerrooo | |
DeLoet | zaterdag 8 juli 2017 @ 13:14 |
Lekker positief. Goed gedaan hoor | |
Patroon | zaterdag 8 juli 2017 @ 13:24 |
Graag gedaan! | |
RealBizkit666 | zaterdag 8 juli 2017 @ 13:25 |
Hoezo? Komt de waarheid anders te hard aan? | |
ratatat | zaterdag 8 juli 2017 @ 13:27 |
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen | |
Tikbalang | zaterdag 8 juli 2017 @ 14:18 |
De waarheid is dat bakfietsen ook heel snel kunnen, misschien ken je het verhaal vam Gert Jan Theunisse en de bakfiets. Nee dat ik zulkse combinaties inhaal is geen verdienste, maar het grote gross is dat niet. | |
Captain_Fabulous | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:00 |
Ik ben even wat aan het sleutelen aan de fiets van junior, zodat het ding het nog een paar maanden doet. Nu wil ik dus z'n cassette overzetten op een ander achterwiel, omdat z'n as was gebroken. Maar de cassette afnemer die ik heb, past er niet op/in zoals ik het op youtube zie. De afnemer die het dus niet doet staat ernaast op de foto. Iemand die de goede naam weet voor degeen die ik nodig heb, of een andere manier om de casette te verwijderen? (En ik heb een kettingzweep, voor iemand gaat zeggen dat ik die ook nodig heb...) En ja, die cassette ziet er niet uit. Het jonge zwijn oliet z'n ketting etc. nooit, en verdient eigenlijk geen andere fiets. Daarom knap ik liever z'n oude nog even op voor een paar maanden. En omdat het altijd goed oefenen is op dingen die toch weinig waard zijn... | |
dop | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:40 |
je hebt de juiste afnemer klein tikje met een hamer en hij past er wel in. | |
Captain_Fabulous | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:17 |
Hij past niet door de roest denk je? Of komt het vaker voor dat die maten niet op de milimeter helemaal kloppen? | |
stripe | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:22 |
Als de ruimte tussen de uitsparingen hetzelfde is past ie gewoon. Laatst m'n casette ook gedemonteerd en viel me op hoe stroef dat ding in en uit gaat. Was zonder roest. Flink rammen dus of een beetje wd40 erop. [ Bericht 2% gewijzigd door stripe op 08-07-2017 20:27:15 ] | |
Captain_Fabulous | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:43 |
Waar is zo'n ding eigelijk voor? het is toch ook een soort afnemer? | |
dop | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:52 |
zelfde afnemer alleen die jij hebt is voor op een dopsleutel of met de baco. | |
dop | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:53 |
beetje van beide de oude passing is ook heel krap. | |
cafca | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:05 |
Is eigenlijk hetzelfde. Deze kun je ook zonder bankschroef / steeksleutel gebruiken | |
kaasplankje | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:13 |
Gewoon grote hamer pakken en keihard rammen | |
kaasplankje | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:14 |
Als je doordouwt past alles. | |
Tikbalang | zaterdag 8 juli 2017 @ 22:55 |
En dan gaat meestal iets kapot. Maar als het moet passen dan gewoon die binnenkant schoonmaken/uitkrabben en dan vaak past het wel weer of net en dan kan een smeermiddel uitkomst bieden. | |
Andyy | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:52 |
Kutparcours, vorig jaar ook gereden met het nsk. Peloton ligt in de eerste ronde al helemaal uit elkaar | |
Andyy | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:53 |
Zou gewoon een Lightweight Autobahn kopen, paar spacertjes op de body en een nieuwe cassette erop gooien. | |
VASND | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:56 |
Onderdeel van mn vaste rondje. Sterkte alvast. Edit: oh ze doen de Oude Kleefsebaan alleen naar beneden. Gemiste kans :/ | |
ratatat | zondag 9 juli 2017 @ 03:48 |
Lijkt mij logisch dat alles helemaal kapot gaat op zo'n parcours | |
ncornelisse | zondag 9 juli 2017 @ 08:15 |
Rijdt je bij de recreanten of bij sportklasse/amateurs? Bij de recreanten is het de eerste ronde geneutraliseerd. | |
kaasplankje | zondag 9 juli 2017 @ 08:17 |
Nog even wezen stappen avond voor de koers? Of kon je niet slapen vd zenuwen? | |
Wombcat | zondag 9 juli 2017 @ 08:32 |
Hej, daar rijd ik ook | |
Tommeke | zondag 9 juli 2017 @ 13:43 |
Pittig rondje dat! | |
ratatat | zondag 9 juli 2017 @ 13:55 |
Ging om 9 uur slapen en was om 3 uur wakker, wel wat zenuwen inderdaad Hoeveel rondjes deed je mee? Zelf kwam ik flink wat inzicht / brutaliteit / vermogen tekort waardoor ik het 2e rondje al redelijk achteraan zat. Daarna was het al flink afzien tot de derdeweg en daar knalde ik aan het eind uit elkaar | |
Wombcat | zondag 9 juli 2017 @ 17:30 |
Zelfde ongeveer. Ik stond achteraan bij de start omdat ze geen spelden meer hadden en ik die wel in de auto had liggen, maar die stond een eindje weg. Ik kwam niet echt naar voren en nadat ik in de 2e ronde 4x een gat had dichtgereden dat voor me viel, lukte dat de 5e keer niet meer. | |
Patroon | zondag 9 juli 2017 @ 20:25 |
Gvd vandaag toch wel weer even geluk gehad met het klussen. Was bezig met mijn witte Canyon, moest ff onderste balhoofdlager vervangen. Natuurlijk dik verrot en tik ik de helft van de lager eruit, de buitenkant blijft natuurlijk weer klem zitten in het frame en krijg ik er geen mogelijkheid uit..altijd leuk als je over 2 weken op vakantie wil. Mijn zwarte Canyon zat al een hele poos een irritante tik in, had alles al nagekeken en eigenlijk de moed opgegeven. Vanavond dan toch noodgedwongen er nog eens naar kijken, want ja die heb ik nu nodig. Ik bovenste balhoofdlager vervangen en ja hoor..tik weg. | |
Andyy | zondag 9 juli 2017 @ 20:38 |
De Futurumshop hier in Utrecht heeft een lageruitneemtool besteld zodat ik over een paar weken m'n lagers daar kan vervangen | |
MarcoD | zondag 9 juli 2017 @ 20:48 |
Dat van dat de halve lager blijft zitten heb ik ook al een paar keer meegemaakt, je wordt er handig in na een paar keer Zit er nog een klein randje buiten de cup waar hij invalt? Dan kan je vanaf boven met een lang dunne platkop schroevendraaier voorzichtig over de hele rand tikken en dan komt hij er uiteindelijk uit.. Genoeg licht en een paar extra handen is wel handig. Je kan hem eerst nog paar keer behandelen met kruipolie. | |
Patroon | zondag 9 juli 2017 @ 20:52 |
Ja ik heb dit al eerder mee gemaakt (lees, dit gebeurd elke keer). Ik moet idd even een lange schroevendraaier hebben waarmee ik hem goed in dat randje kan tikken...waardeloos gedoe..een lageruitneemding helpt ook niet, want die tikt ook gewoon de helft van de lager eruit. Ga hier na de vakantie wel even mee prutsen, de zwarte is iig weer goed en die neem ik mee op vakantie. | |
MarcoD | zondag 9 juli 2017 @ 20:56 |
Heb dit altijd op m'n strandfiets, maakt niet uit hoe goed ik alles insmeer maar uiteindelijke komt die buitenste ring toch een tikje vast te zitten en dan valt het binnenwerk er idd gewoon uit.. | |
kanovinnie | zondag 9 juli 2017 @ 21:58 |
Lekker gefietst Vermoeden was juist, knie voelt raar en nog wat rotigheidjes. Dus geen vijflandenfiettstocht voor mij. Dan maar terug uit Berlijn nadat ik daar een paar dagen ben geweest met mijn | |
MarcoD | zondag 9 juli 2017 @ 22:29 |
De liefde heeft kano weer in zijn greep | |
ultra_ivo | maandag 10 juli 2017 @ 07:05 |
Daar gaat het fietsen.... | |
Tommeke | maandag 10 juli 2017 @ 10:05 |
Hosselaar die hij is | |
Captain_Fabulous | maandag 10 juli 2017 @ 10:25 |
Niet fietsen wegens geen zin of omdat ie achter de meiden aan is...wat maakt het uit. Evenveel kilometers uiteindelijk. | |
Flipmoehoe | maandag 10 juli 2017 @ 10:30 |
Misschien dat je wat aan onderstaande routes hebt? https://www.strava.com/activities/368705763 https://www.strava.com/activities/343572870 | |
Devv | maandag 10 juli 2017 @ 14:12 |
Ik ga vrijdag Pico Veleta beklimmen maar weet iemand toevallig of je onderweg nog de mogelijkheid hebt om bij te tanken (water en eventueel eten)? Ik kan namelijk maar heel weinig ervaringsverhalen vinden die daar op in gaan. Ik wil heel vroeg vertrekken om de ergste hitte voor te zijn. | |
dop | maandag 10 juli 2017 @ 16:48 |
bekijk hem eens met google maps in sateliet view. vanaf granada? | |
Devv | maandag 10 juli 2017 @ 16:58 |
Ik had daar natuurlijk niet aan gedacht . Dit is op 2400 meter hoogte. Dus toch nog een mogelijkheid om bij te tanken voor het laatste stuk. En ja, ik vertrek vanuit Granada. https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!5m1!1e4 [ Bericht 2% gewijzigd door Devv op 10-07-2017 19:16:53 ] | |
ratatat | maandag 10 juli 2017 @ 19:26 |
Je staat lekker harkend op de foto | |
kaasplankje | maandag 10 juli 2017 @ 20:04 |
Mogen we dat ff zien? | |
ratatat | maandag 10 juli 2017 @ 20:29 |
https://www.facebook.com/(...)m_id=388618941535989 Na de motormuizen zie je'm wel voorbij komen. Als hij hier wilt staan moet hij zelf maar even specifiek linken / hier posten | |
Patroon | maandag 10 juli 2017 @ 20:48 |
Nou mijn witte Canyon is definitief afgeschreven. Het lager is eruit, maar tikte ook de complete conus van het frame mee... Het frame was eigenlijk al volledig afgeschreven, 4 jaar terug voor 200 euro gekocht, dus die heeft zijn geld wel opgebracht...maar wel jammer, want ik zat er echt super lekker op. Heel verschil met mijn zwarte Canyon die een stuk slomer is en gewoon compleet anders aanvoelt.. Canyon Ultimate CF 2010 RIP
[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 10-07-2017 21:05:21 ] | |
Devv | maandag 10 juli 2017 @ 20:56 |
Wat zonde! Ik vind het serieus een mooie fiets. Het is alleen een beetje jammer dat wit zo ongelooflijk besmettelijk is. Je blijft maar poetsen . | |
Patroon | maandag 10 juli 2017 @ 20:58 |
Ja, maar op een gegeven moment poets je niet zoveel meer hoor, dan zie je het niet meer Deze foto's zijn natuurlijk wel de beste momenten he Het frame is gewoon af en op, daar heb ik vrede mee....ik zat er wel ongelofelijk lekker op, had er een 12cm stuurpen op en geen spacers met maar een headset van 5mm. De Canyon Ultimate CF SLX heeft precies dezelfde geometrie. Hopelijk is de 2018 collectie is spannender dan de huidige. Hier gaan we nu eerst op verder Ik denk dat het verschil in fiets ervaring vooral komt door de verschillende hoeken van het balhoofd. Je ziet het ook wel aan de stuurpennen, die van de witte gaat veel minder schuin omhoog dan de zwarte. Dat maakt de zwarte trager/luier fietsen. De witte is 73graden en de Zwarte 72,75graden. Zou ik dat verschil echt kunnen zien met het oog en ervaren met het fietsen? Of hou ik mezelf voor de gek? [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 10-07-2017 21:04:48 ] | |
#ANONIEM | maandag 10 juli 2017 @ 21:38 |
Prachtig fietsje, die blanke wangen passen er perfect bij. | |
Andyy | maandag 10 juli 2017 @ 23:54 |
Op wat voor manier was die afgeschreven? | |
dop | dinsdag 11 juli 2017 @ 02:56 |
vroeg ik me ook af, als er niets is gescheurd kun je hem waarschijnlijk eenvoudig opnieuw verlijmen. Zelfs als je dat laat doen is het waarschijnlijk tientjes werk | |
Gripper | dinsdag 11 juli 2017 @ 08:09 |
Ik heb een keer zo'n ding eruit getikt per ongeluk, onderste lager van m'n crosser wat natuurlijk ook compleet vast zat. Gewoon terug geduwd en geen centje pijn sindsdien | |
Patroon | dinsdag 11 juli 2017 @ 08:47 |
Dat frame is opzich nog goed, rijdt prima...maar rond het bracket (zit een metalen bus in het frame) is de overgang tussen carbon en dat metaal ook gescheurd. De foto's hiervan zijn naar een carbonreparatie bedrijf gegaan en die zeggen dat het geen invloed heeft op de sterkte van het frame. Toch denk ik dat het zonde is om er nu weer 150 euro tegen aan te knallen, ook omdat ik bij dit frame eigenlijk elk jaar het onderste lager moet vervangen. Door de slecht overgang van voorvork naar balhoofd komt er altijd veel troep en water bij het onderste lager, dus als ik volgend jaar weer het lager moet vervangen, zit ik weer met hetzelfde probleem. Ik wil wel gaan proberen om de bus er weer in te monteren met een soort van epoxy lijm ofzo. Iemand een idee welke ik daarvoor moet gebruiken? | |
dop | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:11 |
er zijn erg veel verschillende soorten epoxylijm tekoop die allemaal claimen de beste te zijn. als het oppervlak wat je moet verlijmen groot genoeg is zou je gewoon bij de bouwmarkt kunnen kijken. Bison Kombi metaal bijvoorbeeld kost een tientje ongeveer. hebben ze dat niet zullen ze vast wel een soort gelijke pattex verkopen. misschien gek maar lijm/kit waar tubes mee worden verlijmd is misschien zelfs een optie [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 11-07-2017 13:17:46 ] | |
Patroon | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:31 |
Thnx, het moet iig niet meer loskomen als ik weer een lager wil vervangen...al is het frame dan iig weer een jaar ouder.. | |
Patroon | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:31 |
Is er hier iemand met paint skills die een lage wielset in een zwarte Aeroad SLX kan tekenen? Ik vind een Aeroad frame wel mooi, maar ik denk dat lage wielen erin echt geen porum is. Andere optie is de Ultimate CF SLX | |
dop | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:35 |
| |
Patroon | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:38 |
haha dat is snel Opzich valt dat best nog mee... Op de Aeroad zal ik een 11cm pen moeten hebben met de 16mm headset + ongeveer 1cm spacer. Op de Ultimate kan een 12cm pen met alleen een 16mm headset (en 10 graden aerocockpit). | |
kaasplankje | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:50 |
Toch weer die Giant teruggestuurd? | |
kaasplankje | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:52 |
Je gaat metaal op composiet lijmen ofwat? Carbon is makkelijk te lijmen ik heb wel een oude spinergy carbon voorwiel gelijmt met supercol. Daarna nog een half jaar met dat wiel gereden. De velg was gebarsten. Ik zou kijken naar een 2 componenten lijm die ook metaal lijmt. Geen idee welke maar zou wel moeten lukken imo. Zoiets? https://www.bison.nl/nl/product.2284?setCookie=message-539653771 | |
Patroon | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:15 |
Met de setup die ik wilde kwam ik wel op 3000+ euro uit..mij wat te gortig voor een fiets uit 2015 | |
kaasplankje | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:16 |
Dura ace met sprintshifters gewoon omdat het kan? | |
ratatat | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:17 |
Je moet oppassen dat je niet op een zwarte lijst komt. | |
Patroon | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:18 |
Wat voor zwarte lijst dan? Dit is de 1e keer dat ik een frame binnen 30 dagen retour stuur. | |
RealBizkit666 | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:27 |
Ik verwacht dat mijn setup ook niet onder de 3000 euro gaat uitkomen (al blijft het nog afwachten totdat er meer over bekend wordt, maar ik verwacht rond de 3500). Maar voor een ouder model zijn het inderdaad wel erg veel centjes ja. Dan gewoon even wachten totdat Giant het nieuwe model daadwerkelijk bekend maakt. | |
kaasplankje | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:34 |
Hahaha | |
kaasplankje | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:34 |
vol |