quote:De heer v.d. Laar heeft , net als de voorgaande blaaskaken in de directie bij Sandd, een hele grote bek, maar het zou hem sieren eerst eens in eigen huis schoon schip te maken in plaats van zich met allerhande luchtfietserij bezig te houden. Van alle plannen en goede voornemens in de laatste vijf jaar is nooit iets terecht gekomen. In tegendeel: de hoeveelheid post, die de bezorgers te verwerken krijgen is meer dan gehalveerd, dit ondanks de overname van Selektmail. Reden: Verlies van tal van klanten ( o.a. Postcodeloterij ), een totaal gebrek aan commerciële slagvaardigheid en het respectloos omgaan met het personeel en de door het personeel op de werkvloer aangedragen signalen uit de markt. Ook in Apeldoorn blijkt een ivoren toren te staan !
Geen idee, op dit forum zijn bij mijn weten geen pakketchauffeurs actief. Mijn eigen pakketbezorger komt overigens ook bijna nooit voor 18.00 uur.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:57 schreef Fer het volgende:
Zijn er bezorgers vertrokken of is het drukker geworden? Het lijkt er steeds vaker op dat de pakketdienst overbelast raakt, pakken te laat bezorgd of dat er tot in de avond doorgereden wordt.
Ik gok dat het flink drukker is geworden. Pakketchauffeurs mogen/moeten tot laat in de avond bezorgen. In mijn wijk kan ik de klok er gelukkig nog bijna op gelijk zetten.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:57 schreef Fer het volgende:
Zijn er bezorgers vertrokken of is het drukker geworden? Het lijkt er steeds vaker op dat de pakketdienst overbelast raakt, pakken te laat bezorgd of dat er tot in de avond doorgereden wordt.
Die kleintjes worden doorgaans door postbezorgers bezorgd en postbezorgers bezorgen - of niet - tot 18 uur.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
Wie bezorgen eigenlijk de kleine Chinese bubbelenveloppes? Pakketbezorgers of postbezorgers?
Volgens mij is dat hele systeem kapot. Goedgekeurd verlof staat ook nog als nieuw.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 20:29 schreef Thomas-sama het volgende:
De plusuren kloppen nog steeds niet t/m vorige week
Die zogenaamde "winst" in de voorbereiding is toch al een merkwaardig statement. Zeker gezien er door sommige tc's altijd werd beweerd dat het niet veel uitmaakt of je nu 1 of 10 rode bakken voor een wijk hebt.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 15:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mij bereiken overigens steeds meer signalen dat die postvestpilot toch niet zo'n heel groot succes is. Er worden steeds vaker bezorgers gesignaleerd in de pilotgebieden die het vest aan de wilgen hebben gehangen, en uit sarren moede maar met twee bundels op de arm en/of in de hand zij gaan lopen. Daarnaast blijkt de beoogde tijdswinst bij het voorbereiden ook minder groot dan gedacht. PostNL probeert dit echter onder de pet te houden, en snoert criticasters de mond.
Die bordjes bij het vossen zagen er leuk uit met van die lekkere lange codes voor de wijkenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons schakelen ze ook zo langzamerhand over op de nieuwe systemen. Gaat nog wat worden zo, omdat elke logica ontbreekt ...
moet je allerlei onlogische codes gaan leren ipv postcodes zoals het nu gaatquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die bordjes bij het vossen zagen er leuk uit met van die lekkere lange codes voor de wijken
De theorie is dat je niks hoeft te leren aangezien die code ook op elk poststuk zou moeten terugkomenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je allerlei onlogische codes gaan leren ipv postcodes zoals het nu gaat
En vergeet niet dat veel fulltimers constant enorm in de min staan, doordat hun wijken zijn "afgepakt" door postbezorgers. Die minuren worden aan het einde van het tijdvak kwijtgescholden. Dus op het moment dat je ze tot hogere snelheid aanspoort bij het voorbereiden zodat ze eerder klaar zijn heeft de TC op papier wel groen gedraaid, maar hebben ze ook weer meer minuren opgelopen, die hoe dan ook toch uitbetaald moeten worden, zodat PostNL uiteindelijk geen cent bespaard heeft.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 15:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die zogenaamde "winst" in de voorbereiding is toch al een merkwaardig statement. Zeker gezien er door sommige tc's altijd werd beweerd dat het niet veel uitmaakt of je nu 1 of 10 rode bakken voor een wijk hebt.
De praktijk is dat je nu ieder poststuk uitgebreid moet bestuderen waar het heen moet. In de situatie tot nu toe heb je aan een straatnaam of een gedeelte van de postcode al genoeg.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
De theorie is dat je niks hoeft te leren aangezien die code ook op elk poststuk zou moeten terugkomen
Klopt. Laatst stonden er ook twee codes op 1 tijdschrift. Zou dat het nieuwe sterretje 21 zijn?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De praktijk is dat je nu ieder poststuk uitgebreid moet bestuderen waar het heen moet. In de situatie tot nu toe heb je aan een straatnaam of een gedeelte van de postcode al genoeg.
Geen idee. Ik heb slechts zeer summiere info gekregen en dat terwijl ik de laatste tijd toch weer af en toe in de VOS zit.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Klopt. Laatst stonden er ook twee codes op 1 tijdschrift. Zou dat het nieuwe sterretje 21 zijn?
Keuze uit 7 vacatures binnen twee kilometer...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien dat daardoor veel mensen denken van "Ja daaaag!"
Als je iemand ergens van beschuldigt moet je wel met bewijzen komen, niet met vermoedens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:06 schreef edraket31 het volgende:
Hoe gaat post.nl met medewerkers om die schade toebrengen aan het huis van de geadresseerde?
Volgens track&trace heeft een bezorger bij mij aan de deur gestaan. Echter geen briefje in de bus, maar wel het kattenluik gesloopt. Ik vermoed dat de bezorger geprobeerd heeft om t pakketje door t luik te duwen (doen ze regelmatig).
Klantenservice gebeld en de dame aan de telefoon was nog sneller met oordelen dan ik zelf, ze klonk nogal onheilspellend.....
Daarom wel even benieuwd hoe er intern met zoiets wordt omgegaan.
Daarom schreef ik ook dat het vermoedde en dat je collega zelf al snel de conclusie trok nav mijn verhaal, heb niemand beschuldigdquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als je iemand ergens van beschuldigt moet je wel met bewijzen komen, niet met vermoedens.
Maar waarom vermoed je dan dat de bezorger het gedaan heeft, en niet, bijvoorbeeld, de kat van de buren of het rotkind van nummer 17?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:11 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook dat het vermoedde en dat je collega zelf al snel de conclusie trok nav mijn verhaal, heb niemand beschuldigd
Mijn ervaring is dat PostNL over het algemeen de schade wel vergoedt. Kapotte brievenbussen, afgebroken tochtstroken, dat soort zaken komt vaker voor. Nu zijn dit over het algemeen geen hele hoge kosten, (en gaat het om gevallen waarbij de schade vrijwel zeker door de postbode is veroorzaakt) en ik kan me voorstellen dat bij wat grotere schades er toch wel door de eisende partij bewezen moet worden dat de postbode van PostNL (dus niet die van een concurrent) hier schuldig aan is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef edraket31 het volgende:
Dat was mijn vraag niet, ik vroeg hoe er intern mee omgegaan wordt
mijn ervaring is dat ze de klager maar gewoon gelijk geven en de schade vergoeden en de postbode/ bezorger soms opdragen om persoonlijk excuses aan te bieden, ook als de postbode/bezorger zegt de schade niet veroorzaakt te hebben.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:06 schreef edraket31 het volgende:
Hoe gaat post.nl met medewerkers om die schade toebrengen aan het huis van de geadresseerde?
Volgens track&trace heeft een bezorger bij mij aan de deur gestaan. Echter geen briefje in de bus, maar wel het kattenluik gesloopt. Ik vermoed dat de bezorger geprobeerd heeft om t pakketje door t luik te duwen (doen ze regelmatig).
Klantenservice gebeld en de dame aan de telefoon was nog sneller met oordelen dan ik zelf, ze klonk nogal onheilspellend.....
Daarom wel even benieuwd hoe er intern met zoiets wordt omgegaan.
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef edraket31 het volgende:
Dat was mijn vraag niet, ik vroeg hoe er intern mee omgegaan wordt
joh, doe niet zo moeilijk. Als hier mensen zitten die iets dergelijks wel eens hebben meegemaakt kunnen die best antwoord geven op zijn vraag.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.
over het algemeen speelt de klantenservice de klacht door naar de teamcoach bezorgen van het desbetreffende gebied/ teamcoach pakketten, en die spreekt dan de bezorger er op aan. Zelf betalen hoeft gelukkig niet, tenzij ze de boel moedwillig gesloopt hebben of zo, dan zal het waarschijnlijk iets anders liggen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:49 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?
Ik vraag gewoon uit interesse hoe daarmee wordt omgesprongen richting de bezorger......
Ik was gewoon benieuwd of jullie daar wat over te horen krijgen of t zelfs nog moeten vergoeden (weet ik veel).
En wat heeft het voor zin om het aan de klachtenservice te vragen als ze mij toch "naar de mond praten"?
Oké, dank je voor je antwoordquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
over het algemeen speelt de klantenservice de klacht door naar de teamcoach bezorgen van het desbetreffende gebied/ teamcoach pakketten, en die spreekt dan de bezorger er op aan. Zelf betalen hoeft gelukkig niet, tenzij ze de boel moedwillig gesloopt hebben of zo, dan zal het waarschijnlijk iets anders liggen.
Nee. Wil je mij misschien beschuldigen van het beschadigen van je kattenluik?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:49 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?
Zijn dat dezelfde ICT-ers die die gammele Mijn Werk App in elkaar hebben geprutst?quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:09 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De manpower site update...
Men kan dus niet meer inloggen
en dan te bedenken dat meerdere ervaren ICT-ers bij postNL werken via manpower die dit website prutswerk mogen aanschouwen....
Maar ja ervaren ICT-ers worden niet aangenomen in de ICT want risico ze zijn oud en zo.....
Ja, hier ook. Vast een foutje van een onoplettende TC.quote:Op woensdag 5 juli 2017 18:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Nieuws over Projekt Amsterdam Schoon in het nieuws van "mijnwerk"
Maarreh... ik zit hier aan de andere kant van het land.
Een verzoek om uit collegialiteit Amsterdam niet te vuil te maken als je op bezoek komtquote:Op woensdag 5 juli 2017 18:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Nieuws over Projekt Amsterdam Schoon in het nieuws van "mijnwerk"
Maarreh... ik zit hier aan de andere kant van het land.
Qua pakjes lijkt het me ergens ook wel weer voor de hand liggend dat het er nu meer zijn, meer mensen vakantie dus ook meer tijd om dingen te bestellen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:29 schreef Hondsdraf het volgende:
Zomerdal, wat een onzin zeg! Nog nooit zo veel pakjes gezien (zowel scan als chinese meuk) als de laatste twee dagen.
Zal wel uitbesteed zijn voor 1 of twee apps ga je geen mensen in dienst nemenquote:Op woensdag 5 juli 2017 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde ICT-ers die die gammele Mijn Werk App in elkaar hebben geprutst?
Betekent dat ook dat we onze elastieken en plastic binders niet meer op de grond mogen deponeren?quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Een verzoek om uit collegialiteit Amsterdam niet te vuil te maken als je op bezoek komt
Die kunt je altijd in een tas stoppen van een collega die nog de straat op moet. Bij voorkeur de tas goed vullenquote:Op woensdag 5 juli 2017 23:43 schreef blijevis het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat we onze elastieken en plastic binders niet meer op de grond mogen deponeren?
Dat mag gewoon nog. Dat kan alleen niet in het gebied waar de pilot "geef je aso-collega door" looptquote:Op woensdag 5 juli 2017 23:43 schreef blijevis het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat we onze elastieken en plastic binders niet meer op de grond mogen deponeren?
Ik dacht altijd dat je ze aan de buurtkindertjes moest geven.quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die kunt je altijd in een tas stoppen van een collega die nog de straat op moet. Bij voorkeur de tas goed vullen
Vraag me af of dat echt nodig is. Ik heb één keer de instructie opgevolgd en de code van het Bol.com pakje overgenomen en alleen het bovenste gedeelte van de sticker geplakt. Maar daar waren ze bij de retailer niet blijf mee, want dan konden ze het niet scannenquote:Op donderdag 6 juli 2017 10:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Iedereen al zin in het scannen vd ali meuk? Dan mag je natuurlijk bij niet af kunnen leveren, ook die barcodes over gaan schrijven. Zo'n sticker plakken is dan wel een stuk makkelijker. Krijgen jullie ook nieuwe kennisgevingen trouwens?
Ja dat zei ik ook. Maar nee, we kunnen daar niks mee was het antwoord. Dus sindsdien schrijf ik maar geen codes meer opquote:Op donderdag 6 juli 2017 11:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze moeten dan gewoon de barcode op het pakje scannen, de code die er oorspronkelijk al op zat dan dus.. waren ze niet zo slim daar?
Is straks met dat postvest geen probleem, trek je er gewoon nog één achterstevoren aan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 21:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik had voor die wijk ook nog gewoon 4 tassen van vandaag. Leek me niet handig als ik ook nog overal uit 2 bundels zou moeten gaan werken
Postvest voor, postvest achter, twee schoudertassen en misschien is dit nog een idee:quote:Op donderdag 6 juli 2017 22:48 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Is straks met dat postvest geen probleem, trek je er gewoon nog één achterstevoren aan.
Die hebben wij tot enkele jaren geleden gebruikt als steunpunt. Je had wel echt een giga sleutel nodig om die dingen open te krijgen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:16 schreef V__L_N het volgende:
Zijwaarts kan ook. Dan heb je een platootje op elk heup en 1 op je buik...
Jullie zijn slim he
In sommige steden zit er onder de oranje brievenbussen een witte kast. Wat is daar het doel van? Zit er iets in of wat?
Serieus? Geinig, ik ben zo'n beetje uit de tijd dat de steunpunten net afgeschaft werden. (6 jaar geleden). Maar we hadden ze hier überhaupt niet. Vandaar dat ik ze alleen ken uit de stad. Hier hadden we tot 3 jaar terug nog rode brievenbussen ipv oranje.quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die hebben wij tot enkele jaren geleden gebruikt als steunpunt. Je had wel echt een giga sleutel nodig om die dingen open te krijgen.
Maar er geen tijd bij krijgt.. want.. minder volume en blabla.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast worden er af en toe ook nog depots samengevoegd, waardoor je bij bepaalde wijken een stuk verder moet fietsen.
Volgens mij niet. Die zitten op deze site.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
Hebben sandd bezorgers een eigen topic? Of word ik hier niet met pek en veren verjaagd?
Hooguit met elastiekjesquote:Op vrijdag 7 juli 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
Hebben sandd bezorgers een eigen topic? Of word ik hier niet met pek en veren verjaagd?
https://postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?p=39332#p39332quote:Wij hadden de afgelopen weken een plaatsvervangende teamleider (de onze was op vakantie). Deze man zei dat bij de evaluatie van postvest/combibundel in mijn regio Almere/Gooi het postvest vooral negatief scoort op veiligheid. Morgen is hier een bijeenkomst over voor alle postbezorgers die daar over willen meepraten/-denken. Helaas kan ik zelf niet gaan omdat ik twee nieuwe collega's in opleiding heb.
Deze teamleider zei ook dat de invoering van de combibundel sowieso doorgaat (en ik kreeg de indruk dat hij landelijke invoering bedoelde) maar dat de verplichting van het postvest niet zeker was.
Toen ik begon kregen alle bezorgers de post aan huis. En bij de wijk die ik toen meestal had had ik dan onderweg 3 steunpunten. Daaraan kun je op zich ook wel weer zien dat de hoeveelheid toch wel flink is afgenomen. Toen had ik die 3 steunpunten ook nog echt nodig en moest ik bij 1 punt zowel op de heen- als terugweg aan om alles mee te kunnen krijgen.Nu red je het voor diezelfde wijk makkelijk met 1 keertje terug naar het depotquote:Op donderdag 6 juli 2017 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb zelfs nog een periode meegemaakt dat een aantal bezorgers de post aan huis afgeleverd kregen en dat er op bepaalde adressen tassen werden neergezet, zodat de bezorger onderweg bij kon laden
Nu is zoiets ondenkbaar, al komt het wel eens voor dat collega's onderling elkaar een dienst bewijzen door iets voor een ander mee te nemen.
Ze stonden hier ook niet in te takenlijst. Het scanicoontje ontbrak ook. Maar toch had ik 3 pakjes met een R(s) code die ik kon scannen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 11:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie nog geen afwijkende codes in de takenlijst staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |