fml trampolineticket buiten mijn bereik inmiddels #granddadquote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je, wanneer wil je reizen, en waar moet je heen?
Thalys-tickers voor Lille - Nederland worden verkocht vanaf ¤ 29, dus afhankelijk van waar je heen wilt kan dat een optie zijn.
Anders een Trampoline-ticket en Go Pass 1 naar Roosendaal als je jonger dan 26 bent.
Trampoline-tickets kun je in Lille aan het loket kopen en uit de automaat trekken (zie link in mijn vorige post).quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:24 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
22, 11 augustus en ik moet naar Utrecht. Trampolineticket had ik ook aan gedacht maar het is enorm onduidelijk of die in Lille te koop zijn.
Mwoa, heb daarvoor al de directe tgv van lyon naar lille dus dan is het ook wel leuk om de vakantie met boemeltjes en overstappen af te sluiten.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Trampoline-tickets kun je in Lille aan het loket kopen en uit de automaat trekken (zie link in mijn vorige post).
Je kunt ook Thalys overwegen:
[ afbeelding ]
Jij hebt het zeker ook over Osnabrugge en Brunswijk?quote:
quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jij hebt het zeker ook over Osnabrugge en Brunswijk?
Op de website van NMBS kun je een Go Pass 1 naar Roosendaal kopen.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:31 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Mwoa, heb daarvoor al de directe tgv van lyon naar lille dus dan is het ook wel leuk om de vakantie met boemeltjes en overstappen af te sluiten.
Nou prima, dan ga ik morgen even roosendaal bezoeken en een go pass kopen voor die dag. Is dat maar gedaan
Zo'n e-ticket is minder leuk, heb morgen toch weinig met m'n dag te doen en ik reis gratis.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de website van NMBS kun je een Go Pass 1 naar Roosendaal kopen.
http://www.belgianrail.be(...)naar-roosendaal.aspx
Hou er rekening mee dat van 25 juli tot en met 11 augustus de Moerdijkbrug buiten dienst gaat voor grootschalige herstelwerkzaamheden. Roosendaal - Utrecht zul je dan via 's-Hertogenbosch moeten doen.
Ik denk sowieso dat het niet legaal is wat ze hier proberen te doen. Voorwaarden stellen aan het vervoerbewijs op traject X, die te maken hebben met je vervoerbewijs op traject Y.quote:Op zondag 2 juli 2017 00:14 schreef James1988 het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat er ook maar één treinbegeleider is die dáár moeilijk over gaat doen. Toen ik een keer zo'n ticket gebruikte was dat in ieder geval niet zo
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 16:04 schreef b2py het volgende:
Fappen bois. Vandaag eerste commerciele rit op de nieuwe HSL Tours - Bordeaux met daarbij de lancering van nieuwe merknaam OuiGo.
Fapstats:
[ afbeelding ]
Niet zolang Parijs op zijn negentiende-eeuws is ingericht. Net als Londen, Moskou of St Petersburg trouwens.quote:Op zondag 2 juli 2017 00:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden?
In mijn hoofd verschijnt dan steeds de afbeelding van een eskimo, maar ik zal wel de enige zijn.quote:
Er is toch een ringbaan inmiddels? Overstapje in Brussel en gaan met die Inuit.quote:Op zondag 2 juli 2017 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zolang Parijs op zijn negentiende-eeuws is ingericht. Net als Londen, Moskou of St Petersburg trouwens.
doorgaande TGV dienst met maximaal 1 stop in Parijs heb je wel nodig. Kan dat?quote:Op zondag 2 juli 2017 01:02 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er is toch een ringbaan inmiddels? Overstapje in Brussel en gaan met die Inuit.
Er wordt al lang gesproken over een LGV Bordeaux - Toulouse, maar het is onzeker of dat project er nog komt nu een rechter een streep heeft gezet door de 'verklaring van algemeen nut' en president Macron heeft laten blijken meer te willen investeren in het klassieke netwerk.quote:Op zondag 2 juli 2017 00:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden?
Ben daar verder niet zo bekend, komt er in de westkant ook nog een koppeling met het Spaanse AVE-net?
Dat is geen volledige ring, hij verbindt het noorden met het oosten en zuidoosten. Een verbinding met het zuidwesten ontbreekt.quote:Op zondag 2 juli 2017 01:02 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er is toch een ringbaan inmiddels? Overstapje in Brussel en gaan met die Inuit.
Je zou kunnen stoppen bij luchthaven Charles de Gaulle en/of Marne-la-Vallée/Chessy? Dat doen ze TGV's van Brussel naar Marseille nu ook al.quote:Op zondag 2 juli 2017 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
doorgaande TGV dienst met maximaal 1 stop in Parijs heb je wel nodig. Kan dat?
Ondanks de Belgische automaat in Roosendaal is daar geen GoPass te koop. Moet je op zijn minst naar een Belgisch station met kaartautomaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:31 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nou prima, dan ga ik morgen even roosendaal bezoeken en een go pass kopen voor die dag. Is dat maar gedaan
Zijn ze wel aan het onderzoeken: https://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Interconnexion_Sudquote:Op zondag 2 juli 2017 01:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is geen volledige ring, hij verbindt het noorden met het oosten en zuidoosten. Een verbinding met het zuidwesten ontbreekt.
Viertjes zijn succesvol, de zesjes zijn er al 7 weer gereed voor de rijdende dienst.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bijna 1,5 jaar na de eerste poging. Hopelijk gaat het nu wel goed.
quote:Op zondag 2 juli 2017 09:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Ondanks de Belgische automaat in Roosendaal is daar geen GoPass te koop. Moet je op zijn minst naar een Belgisch station met kaartautomaat.
Of dit moet recent veranderd zijn
Staat er niet bij, maar ga het gewoon proberen straksquote:WAAR AANKOPEN?
Aan de automaten (behalve in Eijsden), aan Belgische loketten, via de internetsite detrein.be, in de trein (aan Boordtarief* vanuit een Belgisch station*) of bij de erkende verko
dat gaat rap zoquote:Op zondag 2 juli 2017 10:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Viertjes zijn succesvol, de zesjes zijn er al 7 weer gereed voor de rijdende dienst.
Ik heb onlangs nog een nieuwe geleerd: Danswijkquote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jij hebt het zeker ook over Osnabrugge en Brunswijk?
Wat natuurlijk gewoon Gdańsk heetquote:
quote:
Ja hoor, claim afgewezen "men heeft onvoldoende vertraging geconstateerd"quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De reiziger staat op 1, 2 en 3, maar de secondenwijzer staat bovenaan, en dus wordt er vertrokken Ergerlijk Maar goed, ga maar lekker GtbV betalen. Sukkels.
De claim die ik vorige week had ingediend na een soortgelijk akkefietje is inmiddels goedgekeurd. Het geld staat nog niet op m'n rekening, dat zal maandag of dinsdag wel gebeuren.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, claim afgewezen "men heeft onvoldoende vertraging geconstateerd"
Nou het resultaat is dat het gewoon gekocht kan worden, zowel van als naar Roosendaal. Je kan die dingen alleen wel pas een maand van tevoren kopen dus was er uiteindelijk voor niksquote:Op zondag 2 juli 2017 11:11 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd. Men had het uit de automaten in Nederland gehaald, omdat men dan kaarten gingen kopen die niet geldig waren tot 1e station over de grens.
De HC wou vroeg naar huisquote:Op zondag 2 juli 2017 19:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag vertrok mijn trein keurig halve minuut te vroeg. Zo kan het ook
Alleen jammer dat ik toen net op perron stond...
Ze hadden net zo goed niets kunnen zeggen, jeezquote:Op zondag 2 juli 2017 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws. Waarschijnlijk komt de Benelux Hondekop nog deze maand naar Nederland, zo heeft Stichting Hondekop laten weten
https://www.facebook.com/(...)038002692529/?type=3
Heb ik ook gedaan. Eerst de reiziger de middelvinger en 2 sluitseinen geven en nu dit? Ik dacht het nietquote:Op zondag 2 juli 2017 19:06 schreef James1988 het volgende:
Ik zou bezwaar maken tegen die afwijzing.
quote:Ok, it seems it finally happened. Some solid rumors say Trenitalia acquired the V250 fleet a few days ago.
17 trains will be in service, 2 more will be used for parts. They will be part of the Frecciargento fleet.
The most probable option is they'll be used on the Adriatic line, Milan - Bologna HSL + upgraded line up to 200 km/h.
The first units will be in service in one year from now.
Bron: Skyscrapercityquote:Price is said to be 6,4 M¤ per unit, but the contract with Finmeccanica will include some maintenance obligations, at least for spare parts.
Jokes apart, I believe these trains will be a good (even if late) success, they are roomy and seem to offer good performance and ride quality.
If AB didn't miserably fail the Fyra project, the V250 would have been a better platform for those operators who are now buying non-tilting Pendolinos (NTV and PKP).
About the IC2, there are many rumors regarding TI but right now they're just pure speculations AFAIK.
TI is renovating its diesel fleet and needs some DMUs quickly, but I'm not sure the IC2 is fit for the job.
But, as I said many times, there's only one operator on this Earth who can make AB's crap work...
Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerdquote:Op zondag 2 juli 2017 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Blijft toch bijzonder dat de FLIRT buiten het normale inzetgebied reizigers vervoert
ben je vandaag met het verkeerde been uit bed gestaptquote:Op zondag 2 juli 2017 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd
En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien.quote:Op zondag 2 juli 2017 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Enorm bijzonder inderdaad dat een trein zijn functie uitvoerd
Ik stapte er net inquote:Op zondag 2 juli 2017 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben je vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt
ik denk dat de huidige 6600 (Dordrecht - Den Bosch) een mengbedrijf gaat worden van FLIRT en DDZ tot er weer wat gegoocheld wordt met de lijnvoering en materieelinzetquote:Op zondag 2 juli 2017 23:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien.
Een paar weken terug reed er eentje een extra nachtnettrein
Leuk om te zien dat het al wat meer mengt buiten het gebruikelijke inzetgebied.quote:Op zondag 2 juli 2017 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Blijft toch bijzonder dat de FLIRT buiten het normale inzetgebied reizigers vervoert
En, was je overal met -5 binnen?quote:Op maandag 3 juli 2017 00:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden
Als de 6600 overgaat naar FLIRT dan zouden er, met de twee omlopen in de 7600 (Zutphen-Nijmegen) in de spitsuren ongeveer 45 stellen tegelijk op de baan zijn op een totaal van 58 besteld.quote:Op zondag 2 juli 2017 23:47 schreef James1988 het volgende:
Vanaf september zouden de 6600 (Dordrecht - Den Bosch) integraal FLIRT moeten gaan worden.
Met dienstregeling 2018 gaat het toch allemaal weer op z'n kop, dan zou de 6600 worden vastgeknoopt aan de sprinter Den Bosch - Arnhem.
ik heb Utrecht - Leiden (via Alphen) al eens met een enkele SGMmII geredenquote:Op maandag 3 juli 2017 00:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat het al wat meer mengt buiten het gebruikelijke inzetgebied.
Heb zelf al een keer Flirt als intercity mogen rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |