abonnement Unibet Coolblue
pi_171905542
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:12 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gewoon een incapabele figuur en een zak van een vent. Waarom we tijd besteden aan dit fenomeen is voor mij niet te verklaren.
Jij besteedt er volgens mij meer tijd aan dan ik.
pi_171905553
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:12 schreef Euribob het volgende:

[..]

Fortuyn had in ieder geval nog enige uitgedachte ideeën over de samenleving. Je zou het bijna een visie kunnen noemen.
Mwah. Ghostwriters. Zo slim was ie niet. Hij maakte liever plezier. Met jonge jongens. Populist pur sang.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171905570
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:12 schreef Euribob het volgende:

[..]

Fortuyn had in ieder geval nog enige uitgedachte ideeën over de samenleving. Je zou het bijna een visie kunnen noemen.
Had bij Fortuyn ook altijd wel het idee dat hij open stond voor andere opvattingen, mits goed onderbouwd.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 02:18:46 #204
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171905577
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Had bij Fortuyn ook altijd wel het idee dat hij open stond voor andere opvattingen, mits goed onderbouwd.
Neuh, dat niet. Maar zijn visie was tenminste ergens op gebaseerd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171905585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

Neuh, dat niet. Maar zijn visie was tenminste ergens op gebaseerd.
Jij was toen 6 ofzo. }:|
pi_171905587
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mwah. Ghostwriters. Zo slim was ie niet. Hij maakte liever plezier. Met jonge jongens. Populist pur sang.

Was dit geacteerd denk je? Vind het nogal wat om iemand met zoveel compassie weg te zetten als 'populist die liever plezier maakte'.
pi_171905600
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Had bij Fortuyn ook altijd wel het idee dat hij open stond voor andere opvattingen, mits goed onderbouwd.
Dat sowieso, hij was voor ie in de politiek ging een tijd lang communist als ik me niet vergis.
pi_171905601
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Egotripperij. Dat klopt. Maar heel soms geef je een toelichting waarom je dat juist nu luistert en wat je er zo goed aan vindt.. En dan reageert er iemand dat ie jouw nummer ook helemaal tof vindt. Groovy. :) Toch is het wel leuk om te doen. Vooral als je de dingen van de anderen gaat luisteren. Het meeste is k*t. Maar soms zitten daar hele leuke nieuwe ontdekkingen bij.

Ik ga nu eerst even deze luisteren, een oeroude klassieke (bloedgeile m.i.) clip.

Luister nu deze:
  zaterdag 24 juni 2017 @ 02:20:44 #209
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171905606
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:19 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Jij was toen 6 ofzo. }:|
En nu heb ik de boekjes gelezen, m'n beste Kowloon.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171905617
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:12 schreef LelijKnap het volgende:
Ik stuitte zojuist op onderstaand gesprek;


Echt een heel bizarre combinatie die twee omdat een van de twee volwassenen als een kind in vergelijking is met de ander. En toen dacht ik; het doet me ergens aan denken...
Wellicht dat deze video je dan ook kan bekoren.

pi_171905620
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:20 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Dat sowieso, hij was voor ie in de politiek ging een tijd lang communist als ik me niet vergis.
Wat ik wel goed vond was dat hij zich kwetsbaar opstelde. Dit zijn mijn opvattingen, schiet mij maar lek (figuurlijk dan ;( ). Dat vind ik altijd een fijne houding. Daarom heb ik nu bijvoorbeeld ook wel begrip voor Klaver.
pi_171905639
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

En nu heb ik de boekjes gelezen, m'n beste Kowloon.
Ik heb ook maar uit de boekjes dat Hitler een foute kerel was. Toch had hij wel veel aanhang, destijds.
pi_171905706
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:22 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat ik wel goed vond was dat hij zich kwetsbaar opstelde. Dit zijn mijn opvattingen, schiet mij maar lek (figuurlijk dan ;( ). Dat vind ik altijd een fijne houding. Daarom heb ik nu bijvoorbeeld ook wel begrip voor Klaver.
Dat humaniseert 'm wel inderdaad, heb Wilders daar maar zelden op kunnen betrappen. Maargoed wellicht idealiseer ik Fortuyn en in mindere mate Baudet een beetje omdat ik Wilders, los van zijn denkbeelden, gewoon écht een vervelend figuur vind.
pi_171905710
quote:
Klassieke verwarring tussen het Arabische en islamitische. Ken Al-Khazali ook BTW. Heb jaren geleden de De tegenspraak der filosofen besproken met een fanatiek moslim, en de reactie van Averroes daarop: De incoherentie van de incoherentie. Wel tof hoe ze elkaar toen ook al 'disten' :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 02:33:38 ]
pi_171905716
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]


Was dit geacteerd denk je? Vind het nogal wat om iemand met zoveel compassie weg te zetten als 'populist die liever plezier maakte'.
Ik doe dat graag en veel. Werkelijk niemand is veilig. Zelfs de Doden niet.

Maar het klopt dat ik nooit een hoge pet van hem heb opgehad. De man was m.i. een poseur. Het zou kunnen dat dat beeld niet klopt postuum.

Maar laten we wel wezen:
Mat Herben, Eduard Bomhoff, Harry Wijnschenk en Herman Heinsbroek... Die verzamel je dan en dat is dan je partij. Dat getuigt niet van veel inzicht. Ik heb het idee dat de man teveel wordt opgehemeld in retrospectief en dat hij een soort "God" wordt. Dat is niet terecht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171905721
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik heb ook maar uit de boekjes dat Hitler een foute kerel was. Toch had hij wel veel aanhang, destijds.
De eerste Godwin van de avond mensen. Het kan ook nooit eens gewoon. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171905755
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:31 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Dat humaniseert 'm wel inderdaad, heb Wilders daar maar zelden op kunnen betrappen. Maargoed wellicht idealiseer ik Fortuyn en in mindere mate Baudet een beetje omdat ik Wilders, los van zijn denkbeelden, gewoon écht een vervelend figuur vind.
Laatst was er een meisje van 16 vermoord in Bunschoten. Dat is hier vlakbij, dus zodoende volgde ik dat nieuws met een zekere interesse. De dader is vermoedelijk een 14 jarige jongen. Uiterst tragisch natuurlijk. Wat lees ik de dag er op; "PVV pleit voor levenslange gevangenisstraf voor 14-jarigen". Ronduit walgelijk, qua timing, qua inhoud, qua opportunisme. Tot dan toe ongeëvenaard naar mijn smaak. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het grootste deel van de PVV-kiezers daar achter staat.
pi_171905757
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klassieke verwarring tussen het Arabische en islamitische. Ken Al-Khazali ook BTW. Heb jaren geleden de De tegenspraak der filosofen besproken met een fanatiek moslim, en de reactie van Averroes daarop: De incoherentie van de incoherentie. Wel tof hoe ze elkaar toen ook al 'disten' :D.
Hoe verliep dat gesprek? Ben oprecht benieuwd naar je mening over Averroes omdat hij door sommige mensen wordt gezien als de geestelijk vader van 't secularisme.
pi_171905788
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik doe dat graag en veel. Werkelijk niemand is veilig. Zelfs de Doden niet.

Maar het klopt dat ik nooit een hoge pet van hem heb opgehad. De man was m.i. een poseur. Het zou kunnen dat dat beeld niet klopt postuum.

Maar laten we wel wezen:
Mat Herben, Eduard Bomhoff, Harry Wijnschenk en Herman Heinsbroek... Die verzamel je dan en dat is dan je partij. Dat getuigt niet van veel inzicht. Ik heb het idee dat de man teveel wordt opgehemeld in retrospectief en dat hij een soort "God" wordt. Dat is niet terecht.
Komt inderdaad vooral omdat hij als 'martelaar' gesneuveld was. Hetgeen hij voorspelde én omarmde. Daar ben ik wel gevoelig voor, dus dat is misschien een zwakte van mij. Wat betreft z'n partijtje, tja, zijn overtuiging was niet salonfähig natuurlijk; dus weinig keuze in het soort mensen denk ik. Ver voor zijn tijd vooruit wat dat betreft. Dat valt niet hem, maar de omstandigheden (tijdsgeest) van Nederland, kwalijk te nemen.
pi_171905791
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Laatst was er een meisje van 16 vermoord in Bunschoten. Dat is hier vlakbij, dus zodoende volgde ik dat nieuws met een zekere interesse. De dader is vermoedelijk een 14 jarige jongen. Uiterst tragisch natuurlijk. Wat lees ik de dag er op; "PVV pleit voor levenslange gevangenisstraf voor 14-jarigen". Ronduit walgelijk, qua timing, qua inhoud, qua opportunisme. Tot dan toe ongeëvenaard naar mijn smaak. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het grootste deel van de PVV-kiezers daar achter staat.
Is de "nieuwe werkelijkheid": de actualiteit volgen en op alles wat je uitkomt je partijpunten aanpassen of nieuw ontwerpen. :) Het is "raar" inderdaad. Misschien iedere 14-jarige preventief opsluiten. Opdat zij niet de kans krijgen om hun misdaden te begaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171905838
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Komt inderdaad vooral omdat hij als 'martelaar' gesneuveld was. Hetgeen hij voorspelde én omarmde. Daar ben ik wel gevoelig voor, dus dat is misschien een zwakte van mij. Wat betreft z'n partijtje, tja, zijn overtuiging was niet salonfähig natuurlijk; dus weinig keuze in het soort mensen denk ik. Ver voor zijn tijd vooruit wat dat betreft. Dat valt niet hem, maar de omstandigheden (tijdsgeest) van Nederland, kwalijk te nemen.
Goede post. Dat snap ik ook prima. En misschien heb ik gewoon ongelijk qua inzicht en/of oordelen. Je komt er nooit goed achter wat er "echt" klopt aan je denkbeelden en visie op de wereld en historie. En de toekomst niet te vergeten. Laat ons beseffen dat het zeer complex en zeer onvoorspelbaar is.

Daarom heb ik zo'n hekel aan mensen die dit allemaal zeker denken te weten. Hoogmoed zonder dat ze dat door hebben. Uiteraard noemen wij geen namen om de goede sfeer te bewaren. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171905852
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:39 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Hoe verliep dat gesprek? Ben oprecht benieuwd naar je mening over Averroes omdat hij door sommige mensen wordt gezien als de geestelijk vader van 't secularisme.
Oh, het wordt beter vertaald als Wartaal van de Verwarden als reactie op Wartaal van de Filosofen btw. Daarom vond ik dat toen zo geinig. Maar in die benaming zit wel iets natuurlijk, alleen al omdat hij Aristoteles weer op de voorgrond had geschoven. Hoe zat het nou ook al weer? Hij vond rechtvaardiging in de koran om filosofische en wetenschappelijke activiteit goed te keuren, toch? Iets met 'Onderzoek...want alle wegen leiden (toch) naar dezelfde waarheid; die van Allah''. Daarin herkende ik toen een self negating addertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 02:56:22 ]
pi_171905856
In before Ryon: LK en Bartje dachten weer op hun slok de wereldproblematiek te duiden... Mwoewahaha! :')
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171905868
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Komt inderdaad vooral omdat hij als 'martelaar' gesneuveld was. Hetgeen hij voorspelde én omarmde. Daar ben ik wel gevoelig voor, dus dat is misschien een zwakte van mij. Wat betreft z'n partijtje, tja, zijn overtuiging was niet salonfähig natuurlijk; dus weinig keuze in het soort mensen denk ik. Ver voor zijn tijd vooruit wat dat betreft. Dat valt niet hem, maar de omstandigheden (tijdsgeest) van Nederland, kwalijk te nemen.
Die video die je postte vind ik wel tof. Heb ik al vaker gezien. Maar dat soort discussie hou ik wel van. Wat had ik graag op een van die banken gezeten in die kamer. :D
pi_171905927
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post. Dat snap ik ook prima. En misschien heb ik gewoon ongelijk qua inzicht en/of oordelen. Je komt er nooit goed achter wat er "echt" klopt aan je denkbeelden en visie op de wereld en historie. En de toekomst niet te vergeten. Laat ons beseffen dat het zeer complex en zeer onvoorspelbaar is.

Daarom heb ik zo'n hekel aan mensen die dit allemaal zeker denken te weten. Hoogmoed zonder dat ze dat door hebben. Uiteraard noemen wij geen namen om de goede sfeer te bewaren. :)
Is ook zo, en dat moet ik mezelf ook wat vaker voorhouden. Want ik doe wel graag alsof ik een zo eerlijk mogelijke houding heb, maar da's verre van waar. Komt misschien omdat ik in het kamp zit welke al jarenlang veel van zulke kritiek heeft moeten verwerken. Maar ook mijn meningen over anderen, zoals Klaver, mogen ook wel wat meer nuance gegeven worden. Heeft wrs ook weer te maken met het good/bad-guy-paradigma van nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 03:08:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')