abonnement Unibet Coolblue
pi_171880172
Er komen flitspalen bij spoorweg overgangen. En de boetes zijn niet mals. We worden verder uitgemolken.

http://nos.nl/artikel/217(...)teken-te-pakken.html

quote:
'Flitspaal' om mensen die nog even snel het spoor oversteken te pakken

Vandaag, 04:30

Binnenland

ANP

Er komt een proef met cameratoezicht bij spoorwegovergangen. ProRail en het Openbaar Ministerie starten daarmee, omdat gevreesd wordt dat mensen vaker rood licht negeren nu er meer treinen gaan rijden. Dat bevestigt ProRail na berichtgeving van het AD.

Na de zomer rijdt er elke 10 minuten een intercity tussen Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven. En dan zijn de slagbomen dus vaker dicht. "Wat wordt het gedrag van de weggebruiker als er zo veel treinen zijn?", zegt ProRail-baas Pier Eringa tegen de krant. "Ik houd mijn hart vast." Volgens Eringa nemen mensen regelmatig grote risico's. "En in dat kader gaan we flitsen."

Hulpmiddel

Daarom wil ProRail cameratoezicht bij spoorwegovergangen. Medewerkers van ProRail gaan videobeelden bekijken om op basis van kentekens boetes uit te delen. "Als de rode lichten gaan knipperen en de slagbomen omlaag gaan, dan moet je gewoon stoppen", zegt een woordvoerder in het NOS Radio 1 Journaal. "Mensen vergeten dat treinen met 140 kilometer per uur langsrazen."

Wie nu een slagboom negeert, maakt nu ook al kans op een bekeuring. "De BOA's bekeuren nu ook al bij gewone controles, maar de camerabeelden worden een extra hulpmiddel."

Voetgangers

ProRail gaat bekijken of de beelden ook bruikbaar zijn om weggebruikers zonder kenteken een boete te geven. Automobilisten krijgen een bekeuring van 230 euro bij het negeren van rood licht of gesloten spoorbomen, bromfietsers 160 euro en fietsers 90 euro. "Ik kan mij zo voorstellen dat onze medewerkers in de buurt zijn van een spoorwegovergang en op basis van de camerabeelden toch iemand staande kunnen houden", zegt de woordvoerder.

ProRail hoopt dat de proef deze zomer van start kan gaan. Verschillende gemeentes hebben interesse, zegt het spoorbedrijf.

Op verschillende plekken langs het spoor staan al camera's. Die zijn volgens ProRail bedoeld om 'spoorlopers' weg te halen. "Die beelden komen in onze meldkamer binnen en worden 24 uur per dag bekeken." Mensen die op of rond het spoor lopen kunnen rekenen op een bekeuring van 140 euro.
pi_171880207
Je hoort je gewoon te gedragen, niks geen melkkoe.
pi_171880235
Prima initiatief.
Ja doei.
pi_171880275
Slechte zaak idd, ik zie liever dat ze gewoon door een trein geraakt worden.
pi_171880370
Terecht. Een machinist heeft de schrik van zijn leven als zo'n stuk scootertuig nog even om de slagbomen slalomt. Veel machinisten hebben het al minstens één keer meegemaakt dat vlak voor hun ogen een persoon wordt verpletterd als een vlieg door een vliegenmepper.
pi_171880377
Hahah hoe willen ze een fietser of wandelaar gaan opsporen dan? :')
Op zich wel een goed plan, in verband met het gevaar van oversteken terwijl de overgang dicht is of gaat.
pi_171880416
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Je hoort je gewoon te gedragen, niks geen melkkoe.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:50 schreef LurkJeRot het volgende:
Slechte zaak idd, ik zie liever dat ze gewoon door een trein geraakt worden.
voor allebei valt iets te zeggen
Juin uit Eigen Tuin!
pi_171880434
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:54 schreef HenkieVdV het volgende:
Hahah hoe willen ze een fietser of wandelaar gaan opsporen dan? :')
Op zich wel een goed plan, in verband met het gevaar van oversteken terwijl de overgang dicht is of gaat.
Die doen dat regelmatig om juist de trein te halen. Dus lopen ze het station binnen en hou je ze staande.
pi_171880517
Prima! Dit soort grapjassen vergeten dat ze meerdere levens met hun achterlijkheden in gevaar brengen.
´
pi_171880544
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:56 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Die doen dat regelmatig om juist de trein te halen. Dus lopen ze het station binnen en hou je ze staande.
Ik fiets regelmatig een overgang over als de lichten net aan gaan, of als de bomen nog niet helemaal naar boven zijn. Ik heb geen kenteken of zoiets, vraag me af wat ze dan zouden willen doen. :')
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:00:34 #11
448116 selousscout
Analog boy in a digital world
pi_171880562
Dit is net als door rood rijden...
Die boetes kunnen niet hoog genoeg zijn, je doet dit soort dingen niet per ongeluk (zoals paar km te snel rijden waar dat prima kan)
pi_171880564
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:59 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik fiets regelmatig een overgang over als de lichten net aan gaan, of als de bomen nog niet helemaal naar boven zijn. Ik heb geen kenteken of zoiets, vraag me af wat ze dan zouden willen doen. :')
Niets. Heb jij even geluk!
pi_171880638
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:00 schreef selousscout het volgende:
Dit is net als door rood rijden...
Die boetes kunnen niet hoog genoeg zijn, je doet dit soort dingen niet per ongeluk (zoals paar km te snel rijden waar dat prima kan)
Wat mij betreft mag bewust door rood rijden (net als rijden onder invloed, ook zonder ongevallen te veroorzaken) als poging tot doodslag behandeld worden en langs of onder de spoorbomen glippen als zware psychische mishandeling (richting o.a. machinist).
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:05:22 #14
448116 selousscout
Analog boy in a digital world
pi_171880697
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:03 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag bewust door rood rijden (net als rijden onder invloed, ook zonder ongevallen te veroorzaken) als poging tot doodslag behandeld worden en langs of onder de spoorbomen glippen als zware psychische mishandeling (richting o.a. machinist).
Dat dus... hier in Noorwegen zijn de drank boetes standaard al niet mis, maar ze pakken ook nog een deel van je bruto salaris as bonus ;) ik durf niet eens naar drank te kijken als ik de auto nog in moet.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:11:46 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171880877
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:59 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik fiets regelmatig een overgang over als de lichten net aan gaan, of als de bomen nog niet helemaal naar boven zijn. Ik heb geen kenteken of zoiets, vraag me af wat ze dan zouden willen doen. :')
Knuppel in de nek. ^O^.
And so is the past
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:12:41 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171880902
Je zou ook eens de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf laten.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171880949
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:12 schreef 2NutZ het volgende:
Je zou ook eens de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf laten.
Dat blijkt idd in vele opzichten een onmogelijke opgave te zijn voor veel mensen.
´
pi_171880950
Ik ben hier eigenlijk voorstander van.

Het komt toch met enige regelmaat voor dat er ongelukken gebeuren. Het is tot daaraantoe dat de overtreder zichzelf schade berokkend maar er is ook een machinist en vele reizigers die er hinder van ondervinden. Dat risico willen nemen mag best behoorlijk beboet worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:16:42 #19
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171880998
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:14 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat blijkt idd in vele opzichten een onmogelijke opgave te zijn voor veel mensen.
Ruimt mooi op dan.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171881020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ruimt mooi op dan.
Dat wel. Natuurlijke selectie. Maar goed daar hoeft een ander niet de dupe van te worden.
´
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:18:45 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171881050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:17 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat wel. Natuurlijke selectie. Maar goed daar hoeft een ander niet de dupe van te worden.
Daar heb je gelijk in.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171881312
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Knuppel in de nek. ^O^.
Succes.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:32:39 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171881422
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
Prima initiatief.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171881471
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:56 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Die doen dat regelmatig om juist de trein te halen. Dus lopen ze het station binnen en hou je ze staande.
Vervelende is dat die spoorbommen soms gewoon echt te vroeg dichtgaan. Dus dat ze dichtgaan wanneer de trein binnen rijdt, terwijl de trein er pas na vertrek langskomt. Dan is het begrijpelijk dat je er nog even snel onderdoor wil.

Natuurlijk is het beter om gewoon ruim op tijd te komen, maar dat lukt niet altijd. Dan is het vervelend als je een trein onnodig mist. Als het dan ook nog eens gewoon veilig is, dan ga je zo'n spoorboom natuurlijk minder serieus nemen en dat is nu net wat je niet moet willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnanYaw op 23-06-2017 11:47:58 ]
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:35:26 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171881503
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:03 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag bewust door rood rijden (net als rijden onder invloed, ook zonder ongevallen te veroorzaken) als poging tot doodslag behandeld worden en langs of onder de spoorbomen glippen als zware psychische mishandeling (richting o.a. machinist).
Lastig hard te maken hoor, dat verdachte iemand opzettelijk van het leven probeert te beroven.

Zware psychische (laten we voor het gemak maar gewoon geestelijke noemen) mishandeling bestaat voor de wetgeving al helemaal niet.

Leuk postje maar weinig waard dus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:35:55 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171881522
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:34 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Vervelende is dat die spoorbommen soms gewoon echt te vroeg dichtgaan. Dus dat ze dichtgaan wanneer de trein binnen rijdt, terwijl de trein er pas na vertrek langskomt. Dan is het begrijpelijk dat je er nog even snel onderdoor wil.

Natuurlijk is het beter om gewoon ruim op tijd te komen, maar dat lukt niet altijd. Dan is het vervelend als je een trein onnodig mist. Als het dan ook nog eens gewoon veilig is, dan ga je zo'n spoorboom natuurlijk minder serieus nemen en dat is nu net wat je niet moet willen.
Dat doen ze vast om zure automobilistjes te jennen ja.

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:37:40 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171881570
En prima als de staat flink wat geld pakt van regelovertreders als TS. Daar heb ik geen last van en profiteer er wel van mee. Dubbel winst _O_ _O_ _O_
pi_171881615
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:34 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Vervelende is dat die spoorbommen soms gewoon echt te vroeg dichtgaan. Dus dat ze dichtgaan wanneer de trein binnen rijdt, terwijl de trein er pas na vertrek langskomt. Dan is het begrijpelijk dat je er nog even snel onderdoor wil.

Natuurlijk is het beter om gewoon ruim op tijd te komen, maar dat lukt niet altijd. Dan is het vervelend als je een trein onnodig mist. Als het dan ook nog eens gewoon veilig is, dan ga je zo'n spoorboom natuurlijk minder serieus nemen en dat is nu net wat je niet moet willen.
Zolang zo'n spoorbom dan niet afgaat ben je wel redelijk safe....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171881623
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Lastig hard te maken hoor, dat verdachte iemand opzettelijk van het leven probeert te beroven.

Zware psychische (laten we voor het gemak maar gewoon geestelijke noemen) mishandeling bestaat voor de wetgeving al helemaal niet.

Leuk postje maar weinig waard dus.
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat wat mij betreft bewust door rood rijden of bezopen rijden gezien mag worden als poging tot doodslag. Ook al is de intentie niet iemand dood te rijden. Ik geef mijn mening, ik weet dat de wet niet op die manier in elkaar steekt.

Leuk postje maar als je begrijpend kon lezen had je hem niet te hoeven plaatsen.
pi_171881646
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat doen ze vast om zure automobilistjes te jennen ja.

:')
Dat zeg ik niet en ik had het hier over treinreizigers, die te voet oversteken.

Ik besef me ook hoe verschrikkelijk het is, om iemand voor je trein te hebben en dat dat echt voorkomen moet worden. Alleen als de praktijk uitwijst dat veel mensen inderdaad beter dan de lichten en spoorbomen kunnen inschatten of het veilig is, dan gaan mensen die dingen gewoon minder serieus nemen.

Laatst was er hier bij de metro een spoorboom kapot. Die bleef naar beneden. Wat moet je dan doen? Accepteren dat je niet op je bestemming aan gaat komen en rechtsomkeert maken? Of kun je dan toch stellen dat je soms ook heel goed zelf kan beoordelen of iets wel kan of niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zolang zo'n spoorbom dan niet afgaat ben je wel redelijk safe....
_O-
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:44:49 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171881737
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:40 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat wat mij betreft bewust door rood rijden of bezopen rijden gezien mag worden als poging tot doodslag. Ook al is de intentie niet iemand dood te rijden. Ik geef mijn mening, ik weet dat de wet niet op die manier in elkaar steekt.

Leuk postje maar als je begrijpend kon lezen had je hem niet te hoeven plaatsen.
Oke leuk. Misschien kunnen we een topic starten met het op eigen wijze interpreteren van wetgeving. Hartstikke lollig.

Ik vind dat een bananenschil op straat achterlaten ook als poging tot doodslag moet gelden. Iemand zou maar uitglijden en z'n nek breken.

Ik weet dat de wet niet op die manier in elkaar steekt. Maar ik geef slechts m'n mening.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171881872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Oke leuk. Misschien kunnen we een topic starten met het op eigen wijze interpreteren van wetgeving. Hartstikke lollig.

Ik vind dat een bananenschil op straat achterlaten ook als poging tot doodslag moet gelden. Iemand zou maar uitglijden en z'n nek breken.

Ik weet dat de wet niet op die manier in elkaar steekt. Maar ik geef slechts m'n mening.
Dan ga je dat bespreken in een topic over boetes voor het achterlaten van bananenschillen. Wat zeur je nou? Aangeven hoe ik vind dat het onderwerp van dit topic bestraft moet worden is volledig on topic. En het heeft niets te maken met op eigen wijze interpreteren van de wet, waar zie je me dat doen? Leer een keer lezen en gebruik die kinderachtige mond van je maar als je wel gelijk hebt.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:52:34 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171881906
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:51 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dan ga je dat bespreken in een topic over boetes voor het achterlaten van bananenschillen. Wat zeur je nou? Aangeven hoe ik vind dat het onderwerp van dit topic bestraft moet worden is volledig on topic. En het heeft niets te maken met op eigen wijze interpreteren van de wet, waar zie je me dat doen? Leer een keer lezen en gebruik die kinderachtige mond van je maar als je wel gelijk hebt.
Ik vind dat deze post neerkomt op bedreiging. Ik weet dat de wet zo niet werkt maar ik geef slechts mijn mening.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:55:49 #34
3542 Gia
User under construction
pi_171881968
In Helmond kun je op 6 plaatsen onder het spoor door.
http://omroepbrabant02.in(...)nnel+in+Helmond.aspx

Dus, wachten voor het spoor is niet echt nodig. Wellicht wel 1 kilometer omrijden of zo.
Maar dat is dan je keuze. Schiet je dan alsnog tussen de bomen door, dan mag daar een dikke prent op staan.
pi_171881992
Prima maatregel, mag voor mij twee keer zo duur zijn als door rood rijden.
pi_171882317
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind dat deze post neerkomt op bedreiging. Ik weet dat de wet zo niet werkt maar ik geef slechts mijn mening.
Dat vind ik dan best een domme menings. Maar mooi dat je me verder gelijk geeft.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:10:58 #37
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_171882362
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:59 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik fiets regelmatig een overgang over als de lichten net aan gaan, of als de bomen nog niet helemaal naar boven zijn. Ik heb geen kenteken of zoiets, vraag me af wat ze dan zouden willen doen. :')
Dan is er altijd wel iemand die dat koppie van je herkent. :Y
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:20:52 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171882668
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:09 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dat vind ik dan best een domme menings. .
Dan weet je precies hoe ik me een uur geleden voelde na het lezen van jouw post :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:21:50 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171882696
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:59 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik fiets regelmatig een overgang over als de lichten net aan gaan, of als de bomen nog niet helemaal naar boven zijn. Ik heb geen kenteken of zoiets, vraag me af wat ze dan zouden willen doen. :')
Je lichaamsmurrie van het spoor schrapen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171882827
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Je lichaamsmurrie van het spoor schrapen.
Hehe nee gelukkig heb ik ogen en oren gekregen om dat te voorkomen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:32:48 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171882949
Uitgemolken :') Heb je volledig zelf in de hand TS!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_171883219
Waarom is het eigenlijk verboden om een overgang te passeren, als de bomen dicht of open gaan. Natuurlijk dat hij dicht is heeft de trein voorrang dat begrijp ik. maar op het moment dat de bomen nog bewegen, verwacht ik geen trein. Zo wel; dan werken de bomen toch niet optimaal. Bovendien kijk ik altijd goed uit, mocht er toch iets aankomen. En ik zie vrijwel geen enkele fiets die wacht tot de boom daadwerkelijk helemaal omhoog staan en de lichten gedoofd zijn. Sterker nog, als ik wacht, dan raken de fietsers achter mij geïrriteerd.

Op weg misbruikers/blik op de weg was laatst ook zo'n vage voorbeeld, hoe een fietser van oom agent een boete kreeg, omdat hij op heterdaad betrapt was bij het oversteken. Het vage was, dat er een storing zat in het systeem, waardoor de bomen dicht bleven, terwijl er geen trein te bekennen was. En toch kreeg de stakker een boete van de overijverige agent.
pi_171883319
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:41 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet en ik had het hier over treinreizigers, die te voet oversteken.

Ik besef me ook hoe verschrikkelijk het is, om iemand voor je trein te hebben en dat dat echt voorkomen moet worden. Alleen als de praktijk uitwijst dat veel mensen inderdaad beter dan de lichten en spoorbomen kunnen inschatten of het veilig is, dan gaan mensen die dingen gewoon minder serieus nemen.

Laatst was er hier bij de metro een spoorboom kapot. Die bleef naar beneden. Wat moet je dan doen? Accepteren dat je niet op je bestemming aan gaat komen en rechtsomkeert maken? Of kun je dan toch stellen dat je soms ook heel goed zelf kan beoordelen of iets wel kan of niet.

[..]

_O-
Het zal vast vaak genoeg voorkomen dat de oversteker beter kan inschatten dan het veiligheidssysteem of hij nog veilig kan oversteken, maar dan nog lijkt het mij niet verstandig als mensen zo'n oversteek wagen als ze zelf denken dat het veilig is. Er komt gewoon een moment dat iemand zijn eigen beoordelingsvermogen overschat of dat iemand met een minder goed beoordelingsvermogen niet begrijpt dat het feit dat een ander "verantwoord" kan oversteken niet impliceert dat het negeren van het rode licht in zijn algemeenheid best kan.

Overigens heb ik er in het uitzonderlijke geval van een storing wel begrip voor en vind ik dat er dan wel iets coulanter kan worden omgegaan met overstekers.
pi_171883339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:45 schreef MakkieR het volgende:
Sterker nog, als ik wacht, dan raken de fietsers achter mij geïrriteerd.

In dat geval zou ik nog eventjes langer wachten. >:)
´
pi_171883714
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:45 schreef MakkieR het volgende:

Op weg misbruikers/blik op de weg was laatst ook zo'n vage voorbeeld, hoe een fietser van oom agent een boete kreeg, omdat hij op heterdaad betrapt was bij het oversteken. Het vage was, dat er een storing zat in het systeem, waardoor de bomen dicht bleven, terwijl er geen trein te bekennen was. En toch kreeg de stakker een boete van de overijverige agent.
Ohja dat was echt super triest. :')
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:20:12 #46
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171883966
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:50 schreef LurkJeRot het volgende:
Slechte zaak idd, ik zie liever dat ze gewoon door een trein geraakt worden.
Want de staat moet ook altijd de grote boze Nanny uithangen he :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_171884014
Waarom trouwens een (groot) verschil qua boete afhankelijk van het voertuitg? Waarom zou een fietser een veel lagere boete moeten krijgen?
pi_171884354
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:45 schreef MakkieR het volgende:
Waarom is het eigenlijk verboden om een overgang te passeren, als de bomen dicht of open gaan.
Zou het kunnen zijn omdát de bomen dicht gaan?
quote:
Natuurlijk dat hij dicht is heeft de trein voorrang dat begrijp ik. maar op het moment dat de bomen nog bewegen, verwacht ik geen trein. Zo wel; dan werken de bomen toch niet optimaal. Bovendien kijk ik altijd goed uit, mocht er toch iets aankomen. En ik zie vrijwel geen enkele fiets die wacht tot de boom daadwerkelijk helemaal omhoog staan en de lichten gedoofd zijn. Sterker nog, als ik wacht, dan raken de fietsers achter mij geïrriteerd.
Ik denk dat te vroeg doorrijden je een flinke koppijn kan opleveren als de slagboom weer sluit voordat hij volledig open is.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:46:33 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171884579
Ik heb er geen problemen mee. Dan wacht je maar gewoon tot je er wel veilig overheen kunt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:49:25 #50
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_171884651
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Je hoort je gewoon te gedragen, niks geen melkkoe.
Dit.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_171884655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:20 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Want de staat moet ook altijd de grote boze Nanny uithangen he :')
Neu, juist niet dus.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:50:38 #52
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171884672
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:49 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Neu, juist niet dus.
Juist wel. Niets meer mag aan toeval worden overgelaten en overal worden je gedragingen gemonitord.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_171884690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:50 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Juist wel. Niets meer mag aan toeval worden overgelaten en overal worden je gedragingen gemonitord.
Okee, wat jij wil.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:54:20 #54
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_171885923
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:37 schreef Hexagon het volgende:
En prima als de staat flink wat geld pakt van regelovertreders als TS. Daar heb ik geen last van en profiteer er wel van mee. Dubbel winst _O_ _O_ _O_
Precies, de winst hiervan ga je wel merken in je portemonnee zeg. Kassa. ^O^ ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_171886302
quote:
omdat gevreesd wordt dat mensen vaker rood licht negeren nu er meer treinen gaan rijden
Fake news
pi_171887168
Auto is altijd al melkkoe geweest, maar voor dit soort overtredingen kan het prima.

Aso gedrag in het verkeer moeten ze zo hoog mogelijk belasten. Bumperklevertjes mogen wat mij betreft wel 500 euro aftikken.
pi_171887185
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:45 schreef Craptacular het volgende:
Auto is altijd al melkkoe geweest, maar voor dit soort overtredingen kan het prima.

Aso gedrag in het verkeer moeten ze zo hoog mogelijk belasten. Bumperklevertjes mogen wat mij betreft wel 500 euro aftikken.
Mensen die 50 rijden met invoegen tegen de muur.
pi_171888314
Als je normaal doet krijg je sowieso geen boete.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:23:16 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171888356
Waarom boetes? Hier in D is door rood rijden een maand voetganger zijn.
Het boetebeleid is sowieso onzinnig, gewoon puntenrijbewijs invoeren, per overtreding een aantal punten, heb je x aantal punten ben je je rijbewijs een tijdje kwijt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 16:24:16 #60
186611 Haags
pi_171888383
Dat vind ik een prima maatregel anders. ^O^
Zonder wrijving geen glans
pi_171888414
boetes voor dit soort gevallen kunnen me niet hoog genoeg zijn.

alleen moeten ze wel een keer oplossingen gaan vinden voor dit soort praktijken:

quote:
NS en ProRail brengen het spoorboekloos rijden als de heilige graal in vervoersland. Elke 10 minuten een intercity! In Vught worden ze er nu al gek van. De spoorbomen zijn straks in één uur tijd 41 minuten dicht.
http://www.ad.nl/binnenla(...)er-gek-van~a58046ea/
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_171888598
Ze kunnen beter het bellen achter het stuur, op de fiets en scooter/snorfiets verbieden en bij overtreding in beslag name telefoon + ¤1000 boete.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:06:11 #63
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171890726
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:27 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Hehe nee gelukkig heb ik ogen en oren gekregen om dat te voorkomen.
Dat roepen er wel meer, totdat je op je plaat gaat. De schade is erom aan de infrastructuur en mafklappers die nog net voor een trein denken door te komen.

Een geval wil ik wel benoemen ook al omdat het mij niet overkomen is maar een collega. Bovendien was alleen een enorme schade aan de fiets maar de man had enkel een verstuikte enkel nadat hij geschept was door een trein.

De reden: hij wilde snel thuis zijn omdat het nederlands elftal moest spelen. Die wedstrijd heeft hij alsnog compleet moeten missen.

Maar je zult als partner maar het bericht krijgen dat je man te pletter is gereden vanwege het voetbal.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:10:50 #64
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171890886
De beste maatregel is het saneren van overwegen. Helaas enorme kosten maar dat zou voor iedereen beter zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171891518
Goede zaak, maar..

Als er serieus elke tien minuten een trein langskomt, staat die slagboom dus 50% van de tijd omlaag. Dat heeft ook geen zin meer. Maak een tunneltje of zo.
pi_171891535
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Je hoort je gewoon te gedragen, niks geen melkkoe.
Dit. Jammer dat dit nodig is. Helaas, zijn er sommige die het anders pas leren nadat ze verpletterd zijn door een trein.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 18:43:53 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171891655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:50 schreef LurkJeRot het volgende:
Slechte zaak idd, ik zie liever dat ze gewoon door een trein geraakt worden.
Dat veroorzaakt vertragingen. Slecht plan. Als iemand aan stukken gereden is zie ik het niet gebeuren dat de daardoor geleden schade op de familie kan worden verhaald.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171904465
Ik zie trouwens steeds vaker dat als oplossing een tunnel onderdoor of een ijzeren brug erover heen wordt gemaakt. ik weet niet zo goed hoe groot de prijsverschillen zijn maar is het maken van een brug of een tunnel niet beter voor de verkeersveiligheid? dan ben je meteen in een klap af van de ellende.
pi_171955529
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:10 schreef MakkieR het volgende:
Ik zie trouwens steeds vaker dat als oplossing een tunnel onderdoor of een ijzeren brug erover heen wordt gemaakt. ik weet niet zo goed hoe groot de prijsverschillen zijn maar is het maken van een brug of een tunnel niet beter voor de verkeersveiligheid? dan ben je meteen in een klap af van de ellende.
Dat is wel het ideaal natuurlijk maar vaak helaas niet haalbaar.
  maandag 26 juni 2017 @ 08:11:43 #70
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171955571
Gelukkig heb ik geen kenteken op mijn fiets.
Fade to Black
pi_171956886
Dat jij ¤ 24,- voor 124 (gecorrigeerd) op een weg waar jij 120 mag een melkkoe vindt prima. Maar dit is geen melkkoe. Dit valt in de categorie roodlicht, alcohol en andere gevaarlijke misdragingen.
pi_171956906
Snap niet echt wat dit gaat oplossen. Voertuigen wachten altijd tot het rode licht gedoofd is en voetgangers en fietsers hebben geen kenteken.
pi_171958408
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:33 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Snap niet echt wat dit gaat oplossen. Voertuigen wachten altijd tot het rode licht gedoofd is en voetgangers en fietsers hebben geen kenteken.
Ik zie hier vaak genoeg scootertuig en zelfs scootmobiels om de slagbomen slalommen.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:13:55 #74
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171959213
Als de machinist en treinpassagiers er geen last van zouden hebben dan zou ik het inderdaad onzin vinden. Maakt mij het uit dat je zonder benen naast het spoor ligt.

Nu kan die boete niet hoog genoeg zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171970432
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:10 schreef Cherna het volgende:
De beste maatregel is het saneren van overwegen. Helaas enorme kosten maar dat zou voor iedereen beter zijn.
Volgens mij zijn ze er aardig mee bezig, verbaast mij eigenlijk hoeveel overwegen er op sommige spoorwegen zitten.
  maandag 26 juni 2017 @ 19:38:49 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171971268
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:45 schreef polderturk het volgende:
We worden verder uitgemolken.

Lekker blijven oversteken. Houdt vanzelf een keer op. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 26 juni 2017 @ 22:10:15 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171976095
Oké. Ik snap dit nieuws niet. Waar precies zijn er nog overwegen op de stukken waar de treinen vaker gaan rijden (Eindhoven-Amsterdam)? En hoeveel daarvan zijn redelijk druk, dus geen boerenovergang? Dus hoeveel te verwachten boetes zijn er dat dit als "melkkoe" aangeduid kan worden?

ProRail is al vele jaren bezig in elk geval op de trajecten waar intercity's rijden zoveel mogelijk overwegen te vervangen door een tunnel.
pi_171977441
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:07 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Dat is wel het ideaal natuurlijk maar vaak helaas niet haalbaar.
ik zeg niet dat op elke overgang een tunnel of brug moet, maar begin eerst met risicoplekken waar veel wordt overgestoken. Het is een kwestie van investeren op veiligheid.
pi_171977789
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:10 schreef Lunatiek het volgende:
Oké. Ik snap dit nieuws niet. Waar precies zijn er nog overwegen op de stukken waar de treinen vaker gaan rijden (Eindhoven-Amsterdam)? En hoeveel daarvan zijn redelijk druk, dus geen boerenovergang? Dus hoeveel te verwachten boetes zijn er dat dit als "melkkoe" aangeduid kan worden?

ProRail is al vele jaren bezig in elk geval op de trajecten waar intercity's rijden zoveel mogelijk overwegen te vervangen door een tunnel.
Vught misschien?

quote:
NS en ProRail brengen het spoorboekloos rijden als de heilige graal in vervoersland. Elke 10 minuten een intercity! In Vught worden ze er nu al gek van. De spoorbomen zijn straks in één uur tijd 41 minuten dicht. Een fietstunnel is de oplossing.

http://www.ad.nl/binnenla(...)er-gek-van~a58046ea/
pi_171978027
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vught misschien?

[..]

Delft - Rijswijk is ook wel druk. Weliswaar ander traject, maar ook minimaal 22 treinen per uur.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 23:18:42 ]
  dinsdag 27 juni 2017 @ 00:20:19 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171979591
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:14 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Delft - Rijswijk is ook wel druk. Weliswaar ander traject, maar ook minimaal 22 treinen per uur.
Bij 't Haantje? Kun je makkelijk omrijden. Ik ken er geen andere overweg daar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 juni 2017 @ 00:23:20 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171979642
Je zou maar 20 seconden moeten wachten.... ik ben die !@#$ bruggen gewend, dat kostte me op een slechte dag ruim 5 minuten.

Grote bron van te laat komen in mijn middelbare school-tijd :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')