Ik denk dat je HUL bedoelt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat ie niet zinkt als een baksteen. Verwachten dat ie wel even Palmer gaat overtreffen is gewoon niet realistisch.
Zn groot verschil zal het niet zijn. Hij rijdt al 3 jaar F1, en bijna een jaar met dit soort autos. De stap die bv gasly moet maken is groter. Ook di resta moest uit het niets. Zo zijn er wel meer voorbeelden. Als hij echt goed is laat hij zich niet op meer dan 2 a 3 tienden rijdenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Smoesjes? Hij stapt voor het eerst in die auto, daar moet je niet eens wat van verwachten.
Rotterdam hebben ze nooit een circuit gedaan in de binnenstad tijdens Rotterdam City Racing omdat er dan geen Hulpdiensten naar het "midden terrein" kon. Als ze dat nog steeds aanhouden krijg je of iets in de haven of niks.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 08:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
Yes please https://nl.motorsport.com(...)ratencircuit-963752/
Is op te lossen met tijdelijke bruggenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Rotterdam hebben ze nooit een circuit gedaan in de binnenstad tijdens Rotterdam City Racing omdat er dan geen Hulpdiensten naar het "midden terrein" kon.
Dat lijkt me wel beter.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:49 schreef Tarado het volgende:
op zich wel leuk maar had liever een wat permanentere keuze gehad, een circuit dus.
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel beter.
Misschien een nieuwe baan, zou voor een prima bedrag aan te leggen moeten zijn.
Kies een design: https://www.reddit.com/r/RaceTrackDesigns/ (sommige zijn wel heel netjes gemaakt).
Assen aanpassen lijkt mij niet zo lang te hoeven duren, je kan daar iig veel publiek kwijtquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:58 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.
Heb er ooit eentje uit getekend op een defensie vliegveld, waarvan het asfalt er voor 85% al lag (misschien wat breder maken en wat meer gras langs de kant) maar hekkens er omheen en gaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:58 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Assen aanpassen lijkt mij niet zo lang te hoeven duren, je kan daar iig veel publiek kwijt
Dat klinkt makkelijker inderdaad maar is dan natuurlijk niet een hele nieuwe baan. Assen verbouwen is de makkelijkste optie ook het minste aan procedures zal opleveren. Het ombouwen van een oud vliegveld is andere koek. Je veranderd daarmee de bestemming en het gebruik volledig en dan zul je ook alle procedures moeten doorlopen en daar gaan mensen voor liggen die procederen tot het gaatje. Zo gaat dat namelijk in Nederland, zonder met je ogen te knipperen ben je 10 jaar verder.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb er ooit eentje uit getekend op een defensie vliegveld, waarvan het asfalt er voor 85% al lag (misschien wat breder maken en wat meer gras langs de kant) maar hekkens er omheen en gaan.
Pitgebouw kan a la Baku wel elke keer opgebouwd worden.
Dat kan op elk (oud) vliegveld plus dat soort terreinen zijn bekend met tien duizenden bezoekers (luchtmacht dagen) plus hebben (gok ik) geluidsdagen.
Tijdelijk ombouwen bedoel ik he. Gewoon zoals een stratencircuit met een beetje de uitstraling van een Silverstone uiteindelijk maar dan tijdelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:06 schreef Karstman het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt makkelijker inderdaad maar is dan natuurlijk niet een hele nieuwe baan. Assen verbouwen is de makkelijkste optie ook het minste aan procedures zal opleveren. Het ombouwen van een oud vliegveld is andere koek. Je veranderd daarmee de bestemming en het gebruik volledig en dan zul je ook alle procedures moeten doorlopen en daar gaan mensen voor liggen die procederen tot het gaatje. Zo gaat dat namelijk in Nederland, zonder met je ogen te knipperen ben je 10 jaar verder.
No please. Weer zo'n stratencircuit waar we van begin tot het einde een optocht rijden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 08:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
Yes please https://nl.motorsport.com(...)ratencircuit-963752/
Gewoon een kwestie van de ontsteking vervroegen en hopen dat de motor niet opblaastquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/
Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg.
En idd niet weer een straatracequote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
No please. Weer zo'n stratencircuit waar we van begin tot het einde een optocht rijden.
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:54 schreef SnowOokami het volgende:
Denk dat ze beter Zandvoort kunnen updaten en een bak geld in de infrastructuur kunnen steken dan een straten circuit organiseren.
Het circuit zelf mag ook wel op de schop.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.
Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel.
Dat zei ik volgens mij...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.
Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel.
Yes, you did. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt niet gaat gebeuren. En niet vanwege het circuit zelf.quote:
Ik zou het bij betrouwbaarheid houden. Je hoeft niet alle races te winnen om WK te worden, maar je moet ze wel finishen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/
Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg.
Ook wordt de Strategy Group en F1 Commissie afgeschaft en wordt de regelgeving overgelaten aan de technische commissie van Ross Brawn, die zelf kan experimenteren met windtunnelmodellen e.d.quote:Die Stunde der Wahrheit wird am 31. Oktober eingeläutet. Dann präsentieren FIA und FOM den Teams das neue Motorenreglement. Es wird billiger, simpler, lauter und auch für einen privaten Motorenhersteller darstellbar. Kein V12 wie in sich Red Bull wünscht, aber auch keine Weltraumtechnik, wie es Mercedes, Renault und Porsche gerne hätten. Man darf von einem V6-Turbo mit zwei Elektromaschinen ausgehen.
Viele Standardteile sollen den Aggregaten ihre Komplexität rauben und die Entwicklungskosten einbremsen. Die Kombination aus MGU-K und MGU-H soll helfen, die 1.000 PS-Grenze zu knacken. Zusammen mit einer aerodynamischen Abrüstung soll das am Ende wieder Autos geben, die schwierig zu fahren sind.
Tenslotte wordt op 7 november een budget cap concept gepresenteerd.quote:Das aktuelle System der Entscheidungsfindung wird abgeschafft. Es wird keine Strategiegruppe oder Formel 1-Kommission mehr geben. Der Debattierclub der Königsklasse hat in den vergangenen Jahren nur Stillstand produziert. Die Macher der Formel 1 wollen sich die Freiheit herausnehmen, auf Fehler zu reagieren. Viele Theorien sind erst in der Praxis zerbrochen.
FIA und FOM wollen auch bei der Technik schnell auf Missstände oder Fehlentwicklungen reagieren können. Ross Brawn hat ein Team von Ingenieuren um sich herum aufgebaut, das mit eigenen Windkanalmodellen zukünftige Regeländerungen in Bezug auf Rundenzeiten oder die Sensibilität der Aerodynamik im Verkehr erforschen kann. Das ist eine völlig neue Dimension. So macht sich Liberty Media von der Expertise der Teams unabhängig. Und die flüsterten den Regelmachern in der Vergangenheit immer das ein, was ihnen nutzte, was aber nicht unbedingt gut für den Sport war.
quote:Damit kann das Reglement für die Autos schon ab 2019 vorbereitet werden. Bis dann soll auch die Budgetdeckelung stehen. Das Grundgerüst der neuen Chancengleichheit wird im Rahmen der nächsten Strategiegruppen-Sitzung am 7. November vorgestellt. Die Kosten sollen schrittweise gesenkt werden, so dass sich die großen Teams langsam gesundschrumpfen können.
In der Anfangsphase könnte jedem Team mindestens ein Aufpasser an die Seite gestellt werden, der in das Tagesgeschäft eingebunden ist. So wird es schwieriger, Ausgaben zu verstecken oder zu tarnen. Die schwierigste Aufgabe einer Kostenkontrolle ist es, das Vertrauen der Teams zu gewinnen. Sie müssen das Gefühl haben, dass die Überwachung lückenlos ist.
quote:Williams has confirmed that Robert Kubica has completed a "successful" day of testing at Silverstone on Wednesday, as part of the outfit's evaluation of the Pole for a 2018 Formula 1 race seat.
Kubica has been exploring the possibility of making a return to Formula 1, six years after he sustained serious arm injuries in a rally crash.
Kubica completed two private sessions in a 2012-spec Renault before the manufacturer afforded him a day's worth of running in the R.S.17 at the post-race test in Hungary.
Renault conceded that it did not get all the answers it required and acted to sign Carlos Sainz Jr. on loan from Red Bull, when the Spaniard became available as part of the engine switches.
Kubica's attentions subsequently turned to Williams, which confirmed to GPUpdate.net last month that it was evaluating him as a potential option for 2018.
Williams revealed that it planned to run Kubica and reserve Paul di Resta as it assesses its options for the vacant 2018 seat alongside Lance Stroll, who is set to stay on, with Felipe Massa's future unclear.
Kubica sampled Williams' 2014-spec car on Wednesday at the home of the British Grand Prix, in cool and cloudy conditions, though Williams did not divulge details on lap times or the amassed mileage.
"Robert has completed a successful day with the team today at Silverstone, driving an FW36," Williams confirmed to GPUpdate.net.
"We will not be releasing any further information at this time, however."
Nico Rosberg, who recently joined Kubica's management stable, commented last weekend that there were "no doubts" over his condition.
Rosberg added that the outing with Williams would be more focused on assessing whether Kubica is a "good fit" for the team.
Je kunt pas echt bewijzen dat je de beste bent als iedereen hetzelfde budget heeft. Als Mercedes bang is dat ze dan niet de concurrentie aankunnen, zouden ze kunnen overwegen om uit te stappen. Honda en Renault kunnen eigenlijk alleen maar winst halen uit de nieuwe situatie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
Dan stappen Mercedes, Renault en Honda dus uit?
En laten die laatste twee nou de voornaamste reden zijn dat Renault, Honda en Mercedes in F1 zitten...quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:46 schreef Fer het volgende:
Klinkt als een voortzetting van de huidige configuratie, maar dan met een standaard mgu-k and standaard turbocharger+mgu-h
Zolang ze de fuel limiter aanhouden kunnen de huidige fabrikanten hun kennis mbt de verbranding en ERS strategieen nog steeds gebruiken.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En laten die laatste twee nou de voornaamste reden zijn dat Renault, Honda en Mercedes in F1 zitten...
Niet per se. Hangt af van de implementatie.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 20:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Overigens staat een MGU-H recht tegenover lawaai maken.
Klinkt als een goed alternatief inddquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 07:47 schreef Fer het volgende:
Een optie die nog besproken is ipv de huidige turbo/mgu-h, is een losse twin turbo, met gewone units en een losse gu-h, zoals Porsche in de LMP1 heeft. Het is slechts een turbine en generator, die naast de turbo’s energie uit de uitlaat kan terugwinnen.
Dan zou je dus krijgen een V6 + Twin Turbo die de fabrikant zelf moet ontwikkelen.
FIA standard ERS, bestaande uit een ES, MGU-K en GU-H.
In principe kun je hiermee de diverse goals halen, meer lawaai voor de fans, lagere ontwikkelingskosten zodat nieuwe fabrikanten instappen en nog steeds volledig hybride om de bestaande fabrikanten tevreden te stellen.
Onverwachts? Honda is weg, dus geheel in de lijn der verwachtingquote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:10 schreef Rossdale het volgende:
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is.
Kon zijn dat ie naar de Indycar ging toch?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:57 schreef Rossdale het volgende:
Ik dacht dat de sarcasme in mijn post wel overduidelijk was
long term, dus meer dan 1 jaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:10 schreef Rossdale het volgende:
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is.
Staat niet dat het in de F1 isquote:Op donderdag 19 oktober 2017 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
long term, dus meer dan 1 jaar.
quote:Verstappen verlengt contract bij Red Bull tot 2020
Max Verstappen heeft zijn contract bij Red Bull Racing verlengd tot 2020. Zijn contract liep aan het einde van dit raceseizoen af.
Later meer.
Zijn contract liep helemaal niet aan het einde van dit seizoen af.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:43 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)l-tot-2020~a4315095/
[..]
Nee inderdaad. Maar wel goed nieuws.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn contract liep helemaal niet aan het einde van dit seizoen af.
Liberty -> Ziggo -> Internet aanbiederquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-2018-season-968398/
Liberty wil volgend seizoen een streamingdienst gaan aanbieden (in landen waar geen exclusiviteit voor 1 tv-zender is afgesproken).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |