abonnement Unibet Coolblue
pi_174257199
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, dat ie niet zinkt als een baksteen. Verwachten dat ie wel even Palmer gaat overtreffen is gewoon niet realistisch.
Ik denk dat je HUL bedoelt?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:21:02 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174257203
Edit: verkeerde topic
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:21:26 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174257215
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik denk dat je HUL bedoelt?
Ook
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174272099
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Smoesjes? Hij stapt voor het eerst in die auto, daar moet je niet eens wat van verwachten.
Zn groot verschil zal het niet zijn. Hij rijdt al 3 jaar F1, en bijna een jaar met dit soort autos. De stap die bv gasly moet maken is groter. Ook di resta moest uit het niets. Zo zijn er wel meer voorbeelden. Als hij echt goed is laat hij zich niet op meer dan 2 a 3 tienden rijden
  zondag 8 oktober 2017 @ 04:20:47 #155
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174272395
Net klaar met werken (draaien) zal ik op blijven of...?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174272431
Net thuis van het uitgaan nu slapen en om 6uur weer opstaan de voor voorbeschouwing formule 1 daarna de race weltrusten
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:06:18 #158
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174318998
quote:
Rotterdam hebben ze nooit een circuit gedaan in de binnenstad tijdens Rotterdam City Racing omdat er dan geen Hulpdiensten naar het "midden terrein" kon. Als ze dat nog steeds aanhouden krijg je of iets in de haven of niks.
Overigens tijdens "Monaco" aan de maas zat mogelijkheden gezien met bruggen/tunneltjes die naar een midden terrein konden leiden als de baan anders zou lopen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174319398
Ik ben los van de praktische zaken, zoals hulpdiensten etc, bang dat je eerst nog een paar jaar aan juridische procedures gaat krijgen met Greenpeace, Milieudefensie, Partij voor de Dieren en noem maar op voordat je alle vergunningen voor een dergelijk evenement rond hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174319486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Rotterdam hebben ze nooit een circuit gedaan in de binnenstad tijdens Rotterdam City Racing omdat er dan geen Hulpdiensten naar het "midden terrein" kon.
Is op te lossen met tijdelijke bruggen

https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1280&bih=591
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:49:10 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174319515
op zich wel leuk maar had liever een wat permanentere keuze gehad, een circuit dus.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:52:04 #162
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174319563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:49 schreef Tarado het volgende:
op zich wel leuk maar had liever een wat permanentere keuze gehad, een circuit dus.
Dat lijkt me wel beter.
Misschien een nieuwe baan, zou voor een prima bedrag aan te leggen moeten zijn.

Kies een design: https://www.reddit.com/r/RaceTrackDesigns/ (sommige zijn wel heel netjes gemaakt).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:54:07 #163
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174319601
Lekker in amsterdam langs de grachten raggen. Gewoon het water in ipv uitbollen over uitloopstroken, leuke nieuwe dimensie _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174319676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:52 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel beter.
Misschien een nieuwe baan, zou voor een prima bedrag aan te leggen moeten zijn.

Kies een design: https://www.reddit.com/r/RaceTrackDesigns/ (sommige zijn wel heel netjes gemaakt).
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:00:41 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174319709
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:58 schreef Karstman het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.
Assen aanpassen lijkt mij niet zo lang te hoeven duren, je kan daar iig veel publiek kwijt
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:01:10 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174319717
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:58 schreef Karstman het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.
Heb er ooit eentje uit getekend op een defensie vliegveld, waarvan het asfalt er voor 85% al lag (misschien wat breder maken en wat meer gras langs de kant) maar hekkens er omheen en gaan.
Pitgebouw kan a la Baku wel elke keer opgebouwd worden.

Dat kan op elk (oud) vliegveld plus dat soort terreinen zijn bekend met tien duizenden bezoekers (luchtmacht dagen) plus hebben (gok ik) geluidsdagen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174319811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Assen aanpassen lijkt mij niet zo lang te hoeven duren, je kan daar iig veel publiek kwijt
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Heb er ooit eentje uit getekend op een defensie vliegveld, waarvan het asfalt er voor 85% al lag (misschien wat breder maken en wat meer gras langs de kant) maar hekkens er omheen en gaan.
Pitgebouw kan a la Baku wel elke keer opgebouwd worden.

Dat kan op elk (oud) vliegveld plus dat soort terreinen zijn bekend met tien duizenden bezoekers (luchtmacht dagen) plus hebben (gok ik) geluidsdagen.
Dat klinkt makkelijker inderdaad maar is dan natuurlijk niet een hele nieuwe baan. Assen verbouwen is de makkelijkste optie ook het minste aan procedures zal opleveren. Het ombouwen van een oud vliegveld is andere koek. Je veranderd daarmee de bestemming en het gebruik volledig en dan zul je ook alle procedures moeten doorlopen en daar gaan mensen voor liggen die procederen tot het gaatje. Zo gaat dat namelijk in Nederland, zonder met je ogen te knipperen ben je 10 jaar verder.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:15:03 #168
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174319987
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:06 schreef Karstman het volgende:

[..]

[..]

Dat klinkt makkelijker inderdaad maar is dan natuurlijk niet een hele nieuwe baan. Assen verbouwen is de makkelijkste optie ook het minste aan procedures zal opleveren. Het ombouwen van een oud vliegveld is andere koek. Je veranderd daarmee de bestemming en het gebruik volledig en dan zul je ook alle procedures moeten doorlopen en daar gaan mensen voor liggen die procederen tot het gaatje. Zo gaat dat namelijk in Nederland, zonder met je ogen te knipperen ben je 10 jaar verder.
Tijdelijk ombouwen bedoel ik he. Gewoon zoals een stratencircuit met een beetje de uitstraling van een Silverstone uiteindelijk maar dan tijdelijk.
Of je nu een stad omheind of een wegen op een vliegveld.

Maar goed Assen is ook een prima alternatief.
Heb alleen altijd begrepen van motorrijders dat als Assen wordt aangepast aan de F1 dat het de charme voor de Motorrijders verpest.
Ik zou wel een voorstanders zijn, dat als het aangepast wordt. Het voor beide klasses goed wordt gedaan.

Iemand enig idee wat er moet gebeuren naast verbreden?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:36:41 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174321762
Amsterdam: linkse milieuhipster nimby-stad. Die gaan al janken als de formuleE door het vondelpark wil... De marathon vinden ze al vreselijk.

Rotterdam: Denk ook dat er een aantal jankmuilen zullen zijn die blijven protesteren. Verstoring van de leefruimte en rust voor de huismus.

Assen zou een fantastische baan zijn als ze de noordlus er weer aan zouden zetten. Jos Vaessen zou nog steeds daarvoor iedere dag op een legosteentje mogen gaan staan voor de rest van zijn leven.
Supporters en coureurs, iedereen is het daar wel over eens.

Zandvoort blijft ook een toffe baan en is natuurlijk de historische plaats van the Dutch GP. Maar het circuit is gewoon verouderd. Plaats voor nieuwe moderne faciliteiten zijn er nauwelijks of je moet de pits en de hoofdtribune omdraaien. Maar dan blijft de baan nog vrij kort. Krijg je een beetje het Zeltweg effect waar nu ook gekeken wordt of ze de baan weer in de oude lay-out hersteld kan worden.
Daarbij is het logistiek een drama daar. Het is wel relatief dichtbij Schiphol, maar Zandvoort zelf ligt niet bepaald lekker met de N201 en de N200. Logistieke bottleneck in Haarlem en Aerdenhout met alle kleine weggetjes en stoplichten. En in het vervoeren van 100.000 man is NS ook zo'n ster, not. Tel daarbij op dat als het een mooie stranddag is, dat het al vast staat daar. Met beide staan er files tot aan Utrecht.

Er zijn ook spinsels geweest die een circuit willen neerleggen bij Almere in de buurt. Op zich ruimte zat en logistiek technisch prima, maar zo vlak... Je wil ook wat hoogteverschillen hebben om een toffe baan te hebben.

Kunnen we de Varsselring niet verbouwen?
Of weet iemand een gemeentelijke vuildump ala Interlagos?

[ Bericht 2% gewijzigd door Red_85 op 10-10-2017 11:42:16 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:43:07 #170
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174321884
quote:
No please. Weer zo'n stratencircuit waar we van begin tot het einde een optocht rijden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:49:24 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174321983
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/

Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174322072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/

Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg.
Gewoon een kwestie van de ontsteking vervroegen en hopen dat de motor niet opblaast :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:43 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

No please. Weer zo'n stratencircuit waar we van begin tot het einde een optocht rijden.
En idd niet weer een straatrace :{w

Misschien over de Oranjesingel via het Keizerkarelplein naar de Groesbeekseweg in Nijmegen, dan kun je er tenminste ook nog wat tribunes neerzetten :P

Denk dat ze beter Zandvoort kunnen updaten en een bak geld in de infrastructuur kunnen steken dan een straten circuit organiseren.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:59:18 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174322140
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:54 schreef SnowOokami het volgende:

Denk dat ze beter Zandvoort kunnen updaten en een bak geld in de infrastructuur kunnen steken dan een straten circuit organiseren.
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.
Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:16:22 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174322348
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.
Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel.
Het circuit zelf mag ook wel op de schop.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174322349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.
Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel.
Dat zei ik volgens mij... oO<
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:54:49 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174323041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Dat zei ik volgens mij... oO<
Yes, you did. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt niet gaat gebeuren. En niet vanwege het circuit zelf.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:56:33 #177
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174323075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/

Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg.
Ik zou het bij betrouwbaarheid houden. Je hoeft niet alle races te winnen om WK te worden, maar je moet ze wel finishen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174328892
31 oktober wordt het nieuwe motorenreglement gepresenteerd. (Duits)

Goedkoper, eenvoudiger en luider zou het motto zijn.

Er wordt gesproken over een V6 turbo met gestandaardiseerde MGU-K en MGU-H onderdelen (als ik het goed vertaal).
quote:
Die Stunde der Wahrheit wird am 31. Oktober eingeläutet. Dann präsentieren FIA und FOM den Teams das neue Motorenreglement. Es wird billiger, simpler, lauter und auch für einen privaten Motorenhersteller darstellbar. Kein V12 wie in sich Red Bull wünscht, aber auch keine Weltraumtechnik, wie es Mercedes, Renault und Porsche gerne hätten. Man darf von einem V6-Turbo mit zwei Elektromaschinen ausgehen.

Viele Standardteile sollen den Aggregaten ihre Komplexität rauben und die Entwicklungskosten einbremsen. Die Kombination aus MGU-K und MGU-H soll helfen, die 1.000 PS-Grenze zu knacken. Zusammen mit einer aerodynamischen Abrüstung soll das am Ende wieder Autos geben, die schwierig zu fahren sind.
Ook wordt de Strategy Group en F1 Commissie afgeschaft en wordt de regelgeving overgelaten aan de technische commissie van Ross Brawn, die zelf kan experimenteren met windtunnelmodellen e.d.
quote:
Das aktuelle System der Entscheidungsfindung wird abgeschafft. Es wird keine Strategiegruppe oder Formel 1-Kommission mehr geben. Der Debattierclub der Königsklasse hat in den vergangenen Jahren nur Stillstand produziert. Die Macher der Formel 1 wollen sich die Freiheit herausnehmen, auf Fehler zu reagieren. Viele Theorien sind erst in der Praxis zerbrochen.

FIA und FOM wollen auch bei der Technik schnell auf Missstände oder Fehlentwicklungen reagieren können. Ross Brawn hat ein Team von Ingenieuren um sich herum aufgebaut, das mit eigenen Windkanalmodellen zukünftige Regeländerungen in Bezug auf Rundenzeiten oder die Sensibilität der Aerodynamik im Verkehr erforschen kann. Das ist eine völlig neue Dimension. So macht sich Liberty Media von der Expertise der Teams unabhängig. Und die flüsterten den Regelmachern in der Vergangenheit immer das ein, was ihnen nutzte, was aber nicht unbedingt gut für den Sport war.
Tenslotte wordt op 7 november een budget cap concept gepresenteerd.

quote:
Damit kann das Reglement für die Autos schon ab 2019 vorbereitet werden. Bis dann soll auch die Budgetdeckelung stehen. Das Grundgerüst der neuen Chancengleichheit wird im Rahmen der nächsten Strategiegruppen-Sitzung am 7. November vorgestellt. Die Kosten sollen schrittweise gesenkt werden, so dass sich die großen Teams langsam gesundschrumpfen können.

In der Anfangsphase könnte jedem Team mindestens ein Aufpasser an die Seite gestellt werden, der in das Tagesgeschäft eingebunden ist. So wird es schwieriger, Ausgaben zu verstecken oder zu tarnen. Die schwierigste Aufgabe einer Kostenkontrolle ist es, das Vertrauen der Teams zu gewinnen. Sie müssen das Gefühl haben, dass die Überwachung lückenlos ist.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:47:59 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174329040
Dan stappen Mercedes, Renault en Honda dus uit?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174361025
Klinkt als een voortzetting van de huidige configuratie, maar dan met een standaard mgu-k and standaard turbocharger+mgu-h
.
pi_174361811
Kubica heeft een succesvolle test met Williams achter de rug

quote:
Williams has confirmed that Robert Kubica has completed a "successful" day of testing at Silverstone on Wednesday, as part of the outfit's evaluation of the Pole for a 2018 Formula 1 race seat.

Kubica has been exploring the possibility of making a return to Formula 1, six years after he sustained serious arm injuries in a rally crash.

Kubica completed two private sessions in a 2012-spec Renault before the manufacturer afforded him a day's worth of running in the R.S.17 at the post-race test in Hungary.

Renault conceded that it did not get all the answers it required and acted to sign Carlos Sainz Jr. on loan from Red Bull, when the Spaniard became available as part of the engine switches.

Kubica's attentions subsequently turned to Williams, which confirmed to GPUpdate.net last month that it was evaluating him as a potential option for 2018.

Williams revealed that it planned to run Kubica and reserve Paul di Resta as it assesses its options for the vacant 2018 seat alongside Lance Stroll, who is set to stay on, with Felipe Massa's future unclear.

Kubica sampled Williams' 2014-spec car on Wednesday at the home of the British Grand Prix, in cool and cloudy conditions, though Williams did not divulge details on lap times or the amassed mileage.

"Robert has completed a successful day with the team today at Silverstone, driving an FW36," Williams confirmed to GPUpdate.net.

"We will not be releasing any further information at this time, however."

Nico Rosberg, who recently joined Kubica's management stable, commented last weekend that there were "no doubts" over his condition.

Rosberg added that the outing with Williams would be more focused on assessing whether Kubica is a "good fit" for the team.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 12 oktober 2017 @ 07:52:31 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174366249
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
Dan stappen Mercedes, Renault en Honda dus uit?
Je kunt pas echt bewijzen dat je de beste bent als iedereen hetzelfde budget heeft. Als Mercedes bang is dat ze dan niet de concurrentie aankunnen, zouden ze kunnen overwegen om uit te stappen. Honda en Renault kunnen eigenlijk alleen maar winst halen uit de nieuwe situatie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 12 oktober 2017 @ 19:20:54 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174380142
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:46 schreef Fer het volgende:
Klinkt als een voortzetting van de huidige configuratie, maar dan met een standaard mgu-k and standaard turbocharger+mgu-h
En laten die laatste twee nou de voornaamste reden zijn dat Renault, Honda en Mercedes in F1 zitten...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174382323
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En laten die laatste twee nou de voornaamste reden zijn dat Renault, Honda en Mercedes in F1 zitten...
Zolang ze de fuel limiter aanhouden kunnen de huidige fabrikanten hun kennis mbt de verbranding en ERS strategieen nog steeds gebruiken.

Het is zal juist een compromis worden om de huidige wensen (goedkoper/luidruchtiger/eenvoudiger) mee te nemen. De bestaande fabrikanten (Mercedes/Renault) hun reeds opgedane kennis te laten hergebruiken/doorontwikkelen en om nieuwe spelers (Aston Martin/Porsche/Cosworth/Ilmor) aan te trekken.

Overigens staat een MGU-H recht tegenover lawaai maken.
.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 20:57:06 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174382879
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Overigens staat een MGU-H recht tegenover lawaai maken.
Niet per se. Hangt af van de implementatie.

Voor de rest: als er zo weinig verandert stappen er ook geen nieuwe fabrikanten in.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174464489
Een optie die nog besproken is ipv de huidige turbo/mgu-h, is een losse twin turbo, met gewone units en een losse gu-h, zoals Porsche in de LMP1 heeft. Het is slechts een turbine en generator, die naast de turbo’s energie uit de uitlaat kan terugwinnen.

Dan zou je dus krijgen een V6 + Twin Turbo die de fabrikant zelf moet ontwikkelen.
FIA standard ERS, bestaande uit een ES, MGU-K en GU-H.

In principe kun je hiermee de diverse goals halen, meer lawaai voor de fans, lagere ontwikkelingskosten zodat nieuwe fabrikanten instappen en nog steeds volledig hybride om de bestaande fabrikanten tevreden te stellen.
.
pi_174471777
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 07:47 schreef Fer het volgende:
Een optie die nog besproken is ipv de huidige turbo/mgu-h, is een losse twin turbo, met gewone units en een losse gu-h, zoals Porsche in de LMP1 heeft. Het is slechts een turbine en generator, die naast de turbo’s energie uit de uitlaat kan terugwinnen.

Dan zou je dus krijgen een V6 + Twin Turbo die de fabrikant zelf moet ontwikkelen.
FIA standard ERS, bestaande uit een ES, MGU-K en GU-H.

In principe kun je hiermee de diverse goals halen, meer lawaai voor de fans, lagere ontwikkelingskosten zodat nieuwe fabrikanten instappen en nog steeds volledig hybride om de bestaande fabrikanten tevreden te stellen.
Klinkt als een goed alternatief indd ^O^
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:10:29 #188
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174520193
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 19:15:23 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174520310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:10 schreef Rossdale het volgende:
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is.
Onverwachts? Honda is weg, dus geheel in de lijn der verwachting :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 20:57:15 #190
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174523895
Ik dacht dat de sarcasme in mijn post wel overduidelijk was :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 22:48:02 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174527869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:57 schreef Rossdale het volgende:
Ik dacht dat de sarcasme in mijn post wel overduidelijk was :D
Kon zijn dat ie naar de Indycar ging toch? ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174528733
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:10 schreef Rossdale het volgende:
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is.
long term, dus meer dan 1 jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 06:50:28 #193
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174531500
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 23:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

long term, dus meer dan 1 jaar.
Staat niet dat het in de F1 is
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174541494
https://www.ad.nl/formule(...)l-tot-2020~a4315095/

quote:
Verstappen verlengt contract bij Red Bull tot 2020

Max Verstappen heeft zijn contract bij Red Bull Racing verlengd tot 2020. Zijn contract liep aan het einde van dit raceseizoen af.


Later meer.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174551844
Vooral die quote van Horner. 'beste positie om een team om hem heen te bouwen'. Que?

Wat een vertrouwen in nog steeds een bijzonder jonge coureur. Maar toch gaat het frivole gaat er nu wel vanaf.

Maar wat een enorme luxe hebben we opeens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:57:53 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174556145
quote:
Zijn contract liep helemaal niet aan het einde van dit seizoen af.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174557433
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zijn contract liep helemaal niet aan het einde van dit seizoen af.
Nee inderdaad. Maar wel goed nieuws. *O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:53:28 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174558931
https://www.motorsport.co(...)-2018-season-968398/
Liberty wil volgend seizoen een streamingdienst gaan aanbieden (in landen waar geen exclusiviteit voor 1 tv-zender is afgesproken).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:05:27 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174559073
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 15:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-2018-season-968398/
Liberty wil volgend seizoen een streamingdienst gaan aanbieden (in landen waar geen exclusiviteit voor 1 tv-zender is afgesproken).
Liberty -> Ziggo -> Internet aanbieder :9
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:16:33 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174559219
Oeps, verkeerde topic :@

[ Bericht 80% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-10-2017 16:41:37 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')