Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Excuus. De nieuwe Aventra's gaan de 455's en 707's vervangen.
Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet:quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_707quote:It was reported in March 2017 that the trains are to be rejected by the new franchise operator, South Western Railway, so they will be replaced in 2019 when newer stock is built.
Dat kan zelfs de Fyra niet zeggen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Ja, inderdaad. De geruchten gaan zelfs dat ze helemaal nooit in dienst gaan komen in Wessex: de toelating heeft vertraging opgelopen (softwareproblemen) en de nieuwe franchisenemer wil ze dus niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_707
Oh en het is niet alsof ze makkelijk ergens anders ingezet kunnen worden, want het is Third Rail voeding: http://www.bbc.com/news/uk-england-39445714
Ze zijn gekocht door leasebedrijf Angel Trains in opdracht van Stagecoach South West Trains en met goedkeuring van het Department for Transport.quote:
Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 15:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden.
De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer.
De Britse treinenleasemarkt heeft de laatste jaren juist een opleving gehad. Vroeger waren er 3 ROSCO's (Porterbrook, Angel Trains, Evershort Rail) die konden vragen wat ze wilden, omdat DfT een dikke vinger in de pap wilde hebben met het bepalen van welke treinen waar zouden rijden. Daarom rijden treinen uit de jaren '70 en '80 nog steeds rond.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 17:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.
Ik lees hier iets wat me bekend voorkomtquote:
Daar kan het met het verstevigen van het frame welquote:Op dinsdag 20 juni 2017 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik lees hier iets wat me bekend voorkomt
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting".
Dat moet ook verboden worden natuurlijkquote:Op dinsdag 20 juni 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt
Niets bijzonders toch, spul heeft onderhoud in Zutphen toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is weer een E-GTW op weg naar Zwolle. De Jeroen Krabbé komt net langs
Die vijf weken is het nieuwe bestuur zeker vergeten?quote:"Zes intercity's per uur op zo'n lange corridor is nieuw. Vandaar dat we vooraf willen testen hoe het gaat. Iedere woensdag wordt er bekeken wat er beter kan voor de volgende weken."
Je hebt gelijk, het is er alleen maar makkelijker op geworden sinds die proeven!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
Ligt het aan mij of is die motorbak van de hybride FLIRT³ een stuk groter dan die van een GTW? Zal wel komen door de jacobsdraaistellen die niet te dicht op elkaar passen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:28 schreef GlennQuagmire het volgende:
Twee leuke nieuwtje van Stadler:
- De eerste hybride FLIRT is af en gepresenteerd
- De mock-up van de FLIRT-UK voor Greater Anglia is af
Zien er beide goed uit
Daarom gaan ze kijken of ze het nu wel kunnen Spannend!quote:Op woensdag 21 juni 2017 00:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is er alleen maar makkelijker op geworden sinds die proeven!
bovendien zijn er nu instapzones op de stations!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
Zouden de machinisten ook jarenlang getraind zijn om daadwerkelijk daar te stoppen?quote:Op woensdag 21 juni 2017 08:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bovendien zijn er nu instapzones op de stations!
Het self loading cargo moet ook nog getraind wordenquote:Op woensdag 21 juni 2017 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zouden de machinisten ook jarenlang getraind zijn om daadwerkelijk daar te stoppen?
nou men rekende altijd een slt4 bij bordje 3 en een slt6 bij bordje 4. 10 bakken slt bij bordje 7 enzovoort... als er geen bordje 7 stond werd de trein meestal zo ongeveer halverwege de 6 en de 8 neergezet. Sinds volgens mij handboekwijxiginf van vorig jaar wil men echter dat je helemaal doorrijd naar de 8.quote:Op woensdag 21 juni 2017 09:25 schreef ReisT het volgende:
Nee. Machinisten van SLT's doen maar wat, naar eigen goeddunken.
Weet je dat niet wanneer je een trein meeneemt dan?quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:53 schreef Salatrel het volgende:
Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker
Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben. Bij iedere andere vervoerder die op basis van vrije markt een aanbesteding wint had ik het begrepen. In het PvE geen toilet als eis? Dan ook geen toilet. Simpel zat.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch.
Als het zo is gegaan dan is dat knap stom.quote:Op woensdag 21 juni 2017 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
http://nos.nl/artikel/225(...)printer-treinen.htmlquote:Op woensdag 21 juni 2017 12:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Als het zo is gegaan dan is dat knap stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |