abonnement Unibet Coolblue
pi_171808604
Jebaited
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 12:20:50 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171809687
Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen

http://www.dumpert.nl/med(...)dat_kaartje_kan.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 13:05:17 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171810423
Blijkbaar gaat dat soort volk alleen met de trein en niet met de bus. Ik heb ze tenminste nooit in mijn bus :s)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171810705
In de bus heb je die kaart tohc niet nodig jonge
  Redactie Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 13:30:14 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171810857
Zonder kaartje kom je bij mij de bus niet in hoor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171811057
Daarom zie jij ze ook nooit eah
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 14:26:06 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171812012
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 14:30:41 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171812114
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Excuus. De nieuwe Aventra's gaan de 455's en 707's vervangen.
Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:33:02 #109
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_171812162
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet:
quote:
It was reported in March 2017 that the trains are to be rejected by the new franchise operator, South Western Railway, so they will be replaced in 2019 when newer stock is built.
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_707

Oh en het is niet alsof ze makkelijk ergens anders ingezet kunnen worden, want het is Third Rail voeding: http://www.bbc.com/news/uk-england-39445714
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:42:03 #110
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171812359
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Dat kan zelfs de Fyra niet zeggen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:38:03 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171813497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_707

Oh en het is niet alsof ze makkelijk ergens anders ingezet kunnen worden, want het is Third Rail voeding: http://www.bbc.com/news/uk-england-39445714
Ja, inderdaad. De geruchten gaan zelfs dat ze helemaal nooit in dienst gaan komen in Wessex: de toelating heeft vertraging opgelopen (softwareproblemen) en de nieuwe franchisenemer wil ze dus niet.

Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden.

De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer.
pi_171813576
Door wie zijn ze ooit gekocht?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:00:17 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171815277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:42 schreef b2py het volgende:
Door wie zijn ze ooit gekocht?
Ze zijn gekocht door leasebedrijf Angel Trains in opdracht van Stagecoach South West Trains en met goedkeuring van het Department for Transport.

De Bombardiertreinen worden gekocht door nieuwkomer Rock Rail, dat eerder al orders voor Govia Thameslink Railway en voor Abellio Greater Anglia financierde.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 17:04:53 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171815363
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:38 schreef James1988 het volgende:

[..]


Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden.

De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer.
Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.

KLM heeft daarom volgens mij ook erg lang door gevlogen met de MD11: gunstige lease ondanks hoge brandstofkosten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:01:45 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171816387
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.
De Britse treinenleasemarkt heeft de laatste jaren juist een opleving gehad. Vroeger waren er 3 ROSCO's (Porterbrook, Angel Trains, Evershort Rail) die konden vragen wat ze wilden, omdat DfT een dikke vinger in de pap wilde hebben met het bepalen van welke treinen waar zouden rijden. Daarom rijden treinen uit de jaren '70 en '80 nog steeds rond.

Tegenwoordig hebben vervoerders wat meer vrijheid gekregen, en hierop zijn nieuwe leasemaatschappijen zoals Rock Rail en Beacon ingesprongen. Er komt hierdoor wat meer risico te liggen bij leasemaatschappijen, wat leidt tot gekke uitwassen zoals de Class 707's die dus misschien nooit in Wessex zullen gaan rijden.

Het omgekeerde gebeurt nu ook: een paar jaar geleden heeft leasemaatschappij Porterbrook een speculatieve order van 20 stuks Class 387 geplaatst bij Bombardier. Hoewel er nog geen klanten waren besloot Porterbrook om deze treinen tóch te kopen.

En met succes: enige tijd later had c2c interesse in 6 stuks, en GWR klopte een paar weken later aan om de resterende 14 treinen te leasen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11:51 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171816577
Aanvulling: de 707's zijn sowieso niet meer geschikt voor Wessex. In hun franchisebelofte heeft First/MTR aangegeven dat alle treinen zullen zijn voorzien van toiletten, iets wat niet het geval is bij de 707's.

Hoewel de Desiro City een modulair concept is, valt nog maar te bezien of het achteraf installeren van een toilet tot de mogelijkheden behoort. Als toiletten niet ingebouwd kunnen worden in de bestaande casco's zijn er weliswaar meer opties, maar die zullen de leaseprijs niet lager maken. Integendeel.

De treinen verlengen tot zesjes door een bak met een toilet toe te voegen is alleen mogelijk als dat een motorbak wordt, anders hebben de treinen niet genoeg vermogen om de rijtijden te halen. En dan moet het nog maar passen, op de routes waar de 707's zouden moeten gaan rijden is 10 rijtuigen het maximum op sommige stations.

Een andere optie is om bakken te vervangen voor varianten met toilet, maar dan blijft de leasemaatschappij zitten met 30 ongebruikte tussenbakken. Dan zou er natuurlijk opdracht gegeven kunnen worden aan Siemens om nog eens 15 nieuwe treinstellen te bouwen gebruikmakende van de bestaande tussenbakken, maar dan moet er wel behoefte zijn aan die stellen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:34:33 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171817957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:11 schreef James1988 het volgende:
SLT SLT [..] SLT SLT
Ik lees hier iets wat me bekend voorkomt :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 19:36:54 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171817995
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik lees hier iets wat me bekend voorkomt :+
Daar kan het met het verstevigen van het frame wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:40:23 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171818048
vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting". Tamelijk bizar wel, zulke dingen. We hebben het niet over een kauwgombal van een kwartje. Er wordt gewoon hersenloos met miljonenen gegooid en het moet nog lijken alsof dat normaal is ook 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171819236
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting".
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 20:40:41 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171819467
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt
Dat moet ook verboden worden natuurlijk 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171821126
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 21:29:42 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171821134
Er is weer een E-GTW op weg naar Zwolle. De Jeroen Krabbé komt net langs :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 21:34:41 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171821306
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is weer een E-GTW op weg naar Zwolle. De Jeroen Krabbé komt net langs :)
Niets bijzonders toch, spul heeft onderhoud in Zutphen toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 21:54:30 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171822080
Ja klopt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171823547
Ik lees dat de NS en Prorail binne kort weer elke woensdag gaan testen met ETMET. Ze doen voorkomen alsof dat nieuw is, maar er is enkele jaren geleden toch al een test geweest?

http://www.rtvutrecht.nl/(...)rukke-trajecten.html

Edit: 2010
https://www.somda.nl/forum/8974/ETMET/
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 22:35:50 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171823634
ja dat was toen ook zo'n doorslaand succes he :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171824275
quote:
"Zes intercity's per uur op zo'n lange corridor is nieuw. Vandaar dat we vooraf willen testen hoe het gaat. Iedere woensdag wordt er bekeken wat er beter kan voor de volgende weken."
Die vijf weken is het nieuwe bestuur zeker vergeten? :')
  dinsdag 20 juni 2017 @ 23:18:42 #129
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171825062
Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 23:28:28 #130
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_171826343
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
Je hebt gelijk, het is er alleen maar makkelijker op geworden sinds die proeven!
  Redactie Sport woensdag 21 juni 2017 @ 00:37:11 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171826731
quote:
Ligt het aan mij of is die motorbak van de hybride FLIRT³ een stuk groter dan die van een GTW? Zal wel komen door de jacobsdraaistellen die niet te dicht op elkaar passen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 00:44:57 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171826823
Die bak lijkt een keer zo groot te zijn als die van de GTW.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 07:51:08 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171828354
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 00:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is er alleen maar makkelijker op geworden sinds die proeven!
Daarom gaan ze kijken of ze het nu wel kunnen :) Spannend!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171828453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
bovendien zijn er nu instapzones op de stations!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 09:22:36 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171829331
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

bovendien zijn er nu instapzones op de stations!
Zouden de machinisten ook jarenlang getraind zijn om daadwerkelijk daar te stoppen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 juni 2017 @ 09:25:40 #137
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171829370
Nee. Machinisten van SLT's doen maar wat, naar eigen goeddunken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 09:27:25 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171829398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zouden de machinisten ook jarenlang getraind zijn om daadwerkelijk daar te stoppen? :?
Het self loading cargo moet ook nog getraind worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171829542
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:25 schreef ReisT het volgende:
Nee. Machinisten van SLT's doen maar wat, naar eigen goeddunken.
nou men rekende altijd een slt4 bij bordje 3 en een slt6 bij bordje 4. 10 bakken slt bij bordje 7 enzovoort... als er geen bordje 7 stond werd de trein meestal zo ongeveer halverwege de 6 en de 8 neergezet. Sinds volgens mij handboekwijxiginf van vorig jaar wil men echter dat je helemaal doorrijd naar de 8.

Je hebt dus de groep die smog steeds halverwege stopt en de groep die doorrijd tot de 8 :')
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:25:08 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171830294
Dat bedoel ik dus. Het is dus niet goed genoeg gecommuniceerd naar het personeel. Of men blijft vastzitten in oude gewoontes.
Er is ook nog een derde groep, die niet rekent en dus vrolijk 10 bakken SLT bij het bordje 10 neer zet.
pi_171830501
Voldoende gecommuniceerd is het wel het is idd vooral blijven hangen in oude gewoonten :')
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:07:20 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171831002
Gewoon die bakbordjes vervangen door borden die de lengte in meters aangeven.
pi_171831884
Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker :')
pi_171831960
Schermpje in de cabine met 'x meter tot ideale stoplocatie' en dan zo goed mogelijk daarop mikken
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:02:32 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171832056
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:53 schreef Salatrel het volgende:
Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker :')
Weet je dat niet wanneer je een trein meeneemt dan?
pi_171832158
Werkelijk geen idee omdat de lengte in meters momenteel totaal niet relevant is. Uiteraard weet ik wel de hoeveelheid bakken.
Alleen voor IC direct en IC Den Haag - Eindhoven weet ik het en dat is alleen omdat bij het gereed maken van de trein bij de Start of Mission voor ERTMS die gegevens ingevoerd moeten worden omdat het een getrokken trein betreft en dus variabel kan zijn.
Bij treinstellen zijn dit vaste waardes die niet ingevoerd hoeven te worden (je moet enkel de treinsamenstelling bevestigen, dus opnieuw alleen de hoeveelheid bakken).
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:32:49 #147
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171832644
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch.
Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben. Bij iedere andere vervoerder die op basis van vrije markt een aanbesteding wint had ik het begrepen. In het PvE geen toilet als eis? Dan ook geen toilet. Simpel zat.

De NS heeft daarentegen jarenlang al de hoofdrailnet-concessie onderhands gekregen. En men had altijd een toilet in de trein. Om dan ineens met SLT juist te kiezen voor een uiterst zakelijke opstelling, dat vind ik knap stom. Door treinen zonder toilet te bestellen ga je voorbij aan een goede toegankelijkheid en dus is het logisch dat daaruit een maatschappelijk debat volgt. Menig vacature kom je wel eens de tekst 'politiek-bestuurlijke sensitiviteit' tegen. Dit is een voorbeeld hoe het niet moet. Althans, ik zou er niet vreemd van opkijken dat als je als bedrijf vaker dit soort geintjes flikt de politieke teneur wordt dat een zakelijke openbare aanbesteding dan al snel beter is.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171832739
Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
Bier.
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:40:27 #149
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171832777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
Als het zo is gegaan dan is dat knap stom. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171832821
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Als het zo is gegaan dan is dat knap stom. :{
http://nos.nl/artikel/225(...)printer-treinen.html
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')