Hint: niet alle boten vervoeren producten op slechts de heenweg.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan gaan 3 andere boten geheel leeg terug. Ik zie de winst nog niet.
De doorslaggevende factor waarom mijn ouders twee van die fietsen hebben gehaald.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik associeer elektrische fietsen vooral met triomfantelijk kijkende babyboomers die voor het eerst in 20 jaar weer eens een jongere in hebben kunnen halen met hun "fiets".
Andra moi ennepe Mousa polutropon hos mala polla...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
- Bezing, godin, de wrok van LelijKnap, de enigszins armoedige zoon van het Fok Forum,
die verwenste, die talloze rampen de POL-SC"ers bezorgde
en veel krachtige levens voorwierp aan de FA's
van helden, en henzelf tot prooi maakte voor honden
en alle vogels - zo ging Danny's, vader van het Fok Forum, wil in vervulling -
vanaf het moment dat een ruzie uitbrak tussen
de verleider der mannen Kaas- en de altijd knorrige Klopkoek.
Welke neoliberaal topic zette die twee aan in conflict te geraken?
Oh really? Ik heb begrepen dat het probleem was dat de capaciteit terug naar Azië sowieso te hoog was. Dan maakt het dus geen reet uit of je container inklapt op niet.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hint: niet alle boten vervoeren producten op slechts de heenweg.
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Andra moi ennepe Mousa polutropon hos mala polla...
Tering man je studeert in Delft, denk eens in oplossingen en niet in problemen. Daar hebben we al juristen voor.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Daar gaan ze weer te langzaam voor. Ga fietsen of koop een motor, ipv iedereen in de weg te zitten met je fatso-aars.
Natuurlijk wel:quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh really? Ik heb begrepen dat het probleem was dat de capaciteit terug naar Azië sowieso te hoog was. Dan maakt het dus geen reet uit of je container inklapt op niet.
20 miljard dollar is een boel geld voor een niet-bestaand probleem.quote:De reden dat al jaren veel uitvinders hun hoofd breken over de ultieme vouwcontainer, is het gegeven dat 40 procent van de containers die over de weg worden vervoerd leeg en op grote zeeschepen is dat gemiddeld 20 procent. Het verplaatsen van containers vol lucht kost vervoerders per jaar 20 miljard dollar. Dat trekt een zware wissel op het milieu en neemt rondom havens veel ruimte in.
Ik denk dan altijd 'even m'n shotgun testen op een bewegend doelwit'.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik associeer elektrische fietsen vooral met triomfantelijk kijkende babyboomers die voor het eerst in 20 jaar weer eens een jongere in hebben kunnen halen met hun "fiets".
Naja, zal wel iets met weerstand te maken hebben of zo. Wist niet dat dat zo'n significant bedrag was bij zeevaart.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk wel:
[..]
20 miljard dollar is een boel geld voor een niet-bestaand probleem.
Ik heb een oplossing: doei scooters, hallo elektrische fietsen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:02 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Tering man je studeert in Delft, denk eens in oplossingen en niet in problemen. Daar hebben we al juristen voor.
Je kan gewoon 4 keer zoveel lege containers meenemen op een vol schip, dat is sowieso handig. Nog een hint: niet elke container op een boot heen, gaat ook met een boot terug. Er schijnen wel eens containers overgeladen te worden op andere vervoersmiddelen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Naja, zal wel iets met weerstand te maken hebben of zo. Wist niet dat dat zo'n significant bedrag was bij zeevaart.
Dat valt allemaal in het niet bij één zo'n megaschip joh.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan gewoon 4 keer zoveel lege containers meenemen op een vol schip, dat is sowieso handig. Nog een hint: niet elke container op een boot heen, gaat ook met een boot terug. Er schijnen wel eens containers overgeladen te worden op andere vervoersmiddelen.
Drones zijn goedkoper en stoerder.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb een oplossing: doei scooters, hallo elektrische fietsen.
Vespa's worden in grote steden meer dan eens aangeschaft vanwege een gebrek aan goede voorzieningen voor automobilisten. Hun oververtegenwoordiging in Amsterdam toont derhalve de superioriteit van de infrastructuur in Rotterdam aan.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar computers kunnen niet op een Vespa'tje door Amsterdam rijden, dus GS is voorlopig veilig.
Daarom komen er inmiddels ook containers aan in Rotterdam per trein vanuit China.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat valt allemaal in het niet bij één zo'n megaschip joh.
Dat toont vooral de effectiviteit van de Luftwaffe aan.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:10 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Vespa's worden in grote steden meer dan eens aangeschaft vanwege een gebrek aan goede voorzieningen voor automobilisten. Hun oververtegenwoordiging in Amsterdam toont derhalve de superioriteit van de infrastructuur in Rotterdam aan.
En wat ga je dan doen met die drie schepen waar de volle containers op stonden?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan gewoon 4 keer zoveel lege containers meenemen op een vol schip, dat is sowieso handig. Nog een hint: niet elke container op een boot heen, gaat ook met een boot terug. Er schijnen wel eens containers overgeladen te worden op andere vervoersmiddelen.
Ja, dat was mijn punt dus continu, maar die verschijnen plots magisch weer in Azië als ik het goed snap.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen met die drie schepen waar de volle containers op stonden?
Gister een burgertje & wat zooi erbij besteld en dat jochie had een warmhoud- en koelhoudkrat voor op z'n niet-electrische fiets.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb liever een warme pizza, eigenlijk.
In India zijn er stranden waar je ze kan dumpen voor een vriendenprijsje.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen met die drie schepen waar de volle containers op stonden?
Omdat dat een stuk sneller is. Teringjantje, ik dacht dat het hier vol economen zat, blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom komen er inmiddels ook containers aan in Rotterdam per trein vanuit China.
Omdat het allemaal in het niet valt.
Pizzadrone.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Drones zijn goedkoper en stoerder.
Voordat je hem beroofde uiteraard.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gister een burgertje & wat zooi erbij besteld en dat jochie had een warmhoud- en koelhoudkrat voor op z'n niet-electrische fiets.
Want een lege container moet snel terug in China zijn, anders raken ze daar op .quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat dat een stuk sneller is. Teringjantje, ik dacht dat het hier vol economen zat, blijkbaar niet.
Schepen varen niet altijd 100% vol van China naar Nederland.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen met die drie schepen waar de volle containers op stonden?
Wat verandert dat aan mijn vraag?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Schepen varen niet altijd 100% vol van China naar Nederland.
Hangt ook gewoon af van de lading.
Die boot wel, en als ie dan toch al gaat. Dat is mijn punt vriend.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Want een lege container moet snel terug in China zijn, anders raken ze daar op .
Ja, maar niet al die schepen zitten vol met 1000 containers hoor!quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die boot wel, en als ie dan toch al gaat. Dat is mijn punt vriend.
Stel:
- Er vertrekken vier schepen met elk 1000 containers uit China naar Rotterdam.
- Alle vier de schepen zijn vol.
- Alle vier schepen lossen hun volledige lading in Rotterdam.
- Alle containers worden dichtgevouwen en geladen op 1 schip.
- Alle vier de schepen moeten terug naar China.
Wat is de winst in dit geval?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |