abonnement Unibet Coolblue
pi_171720439
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_171720791
Balen dat het nog niet goed lukt, Fazz. De Avent 1 liep hier te snel, de Avent 0 was qua snelheid prima, maar ze pakte hem gewoon niet. Op het kdv kwamen ze er wel achter dat je er zo in kan knijpen dat er net zo'n straal als bij de bv uitkomt. Zo kregen ze er destijds toch nog 50cc in bij L. :')
  donderdag 15 juni 2017 @ 22:34:26 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_171720858
Noud begint tegenwoordig al te huilen als hij de fles ziét. Ze hebben zelfs geprobeerd hem geblinddoekt te voeden :D :')

Werkte ook niet.
disclaimer
pi_171721708
Geblinddoekt :D Balen dat hij de fles nog niet pakt -O-

Wellicht hebben jullie dit al geprobeerd, maar misschien met een doekje en knuffel erbij die naar mama ruikt? Of verschillende houdingen proberen? M wilde een hele tijd niet drinken in iemands armen, maar wel liggend (in ledikant dus ofzo) of beetje rechtop tegen onze knieën zeg maar.
pi_171722020
geblindoekt voeden _O- Maar mooi ruk dat nog niets helpt. Hoe staat jou man er nu in SQ?

Mijn vriend opperde om als het over een week nog niet lukt om dat een dag uit te trekken waarin ik weg ben en hij haar de fles probeert te geven. 'Als ze honger heeft zal ze toch wel gaan drinken'
Ik weet het niet zo goed, elke dag stress is ook niet fijn maar zo'n hele dag klinkt helemaal naar. Plus dat stel dat je Baby op zo'n moment de fles wel pakt, betekent dat dan dat ze dat vanaf dat moment ook blijven doen?
  donderdag 15 juni 2017 @ 23:12:44 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_171722273
Ik denk dus dat extreem hongerige baby's helemaal niet meer drinken. Die huilen alleen nog maar. En ze kunnen fysiek prima 10 uur zonder eten. Dus doen ze dat ook gewoon. Ik geloof dus niet zo in wat die mannen zeggen ;)
disclaimer
pi_171722513
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 23:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dus dat extreem hongerige baby's helemaal niet meer drinken. Die huilen alleen nog maar. En ze kunnen fysiek prima 10 uur zonder eten. Dus doen ze dat ook gewoon. Ik geloof dus niet zo in wat die mannen zeggen ;)
:D
Mannen ook met hun 'oplossingen' :{w

Ach, ik heb nog hoop :+

Zou een lactatiekundige of prelogopedist nog iets kunnen bijdragen in deze? Selv, had jij die nou ook ingeschakeld?
pi_171722965
Als je een kind van streek wilt maken, moet je vooral gaan blinddoeken... ik weet nog hoe I heel erg moest huilen toen haar mutsje een keer over haar ogen was gezakt en wij dat niet meteen door hadden (in de mc in de auto).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 15 juni 2017 @ 23:51:26 #9
269689 crew  Viv
pi_171723602
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:54 schreef Miezziej het volgende:
Dat is waar. Ik denk dat als M meer gaat eten er ook wat meer ruimte in mijn hoofd ontstaat ofzo (ik kan even geen goede woorden vinden). Nu ben ik steeds bang dat er niet genoeg melk is als bijvoorbeeld mijn kolfopbrengst wat minder is.
Dan kun je toch iets van je grote vriezervoorraad gebruiken? :? Onrust over te weinig melk is ook niet bevorderlijk voor het kolven. Ik heb geen vriezervoorraad want ik heb nooit meer dan 15 voedingen voorgelopen op haar, dus Nutrilon is mijn backup en dat geeft echt rust!
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 23:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dus dat extreem hongerige baby's helemaal niet meer drinken. Die huilen alleen nog maar. En ze kunnen fysiek prima 10 uur zonder eten. Dus doen ze dat ook gewoon. Ik geloof dus niet zo in wat die mannen zeggen ;)
Ik heb 2 vrouwelijke collega's die allebei een flesweigeraar hadden en allebei zo'n dag zonder mama hebben gedaan. Het ene kind was daarna om en dronk voortaan uit de fles, het andere kind niet. Die dronk gewoon overdag niks op haar werkdagen en haalde het later wel in, zonder drama op de opvang. :o
pi_171725772
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 23:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan kun je toch iets van je grote vriezervoorraad gebruiken? :? Onrust over te weinig melk is ook niet bevorderlijk voor het kolven. Ik heb geen vriezervoorraad want ik heb nooit meer dan 15 voedingen voorgelopen op haar, dus Nutrilon is mijn backup en dat geeft echt rust!

[..]

Ik heb 2 vrouwelijke collega's die allebei een flesweigeraar hadden en allebei zo'n dag zonder mama hebben gedaan. Het ene kind was daarna om en dronk voortaan uit de fles, het andere kind niet. Die dronk gewoon overdag niks op haar werkdagen en haalde het later wel in, zonder drama op de opvang. :o
Dat is waar. Logisch nadenken is ook niet altijd mijn sterkste kant :') Zei ik tegen man 'ja maar als we steeds gebruiken wat eigenlijk voor de volgende dag is, dan hebben we de volgende dag te weinig!!'. Dus man heel droog 'dan haal je voor de volgende dag toch wat uit de vriezer?' Owja duhw :')

Ik heb sinds vandaag wel een dingetje -O- Harde plek die niet weggaat, ook niet met borstcompressie, warme doek of onder de douche. Het doet ook best zeer. Opbrengst ook minder. Weet niet waardoor dat opeens komt. Sinds een paar dagen heb ik wel buikpijn, dus misschien moet ik ongesteld worden? (Nog niet op gang gekomen sinds de bevalling) Al is er nog helemaal geen bloed te bekennen. Een zwangerschapstest was negatief in ieder geval (we gebruiken nu alleen condooms)
Twijfel nu wel of ik moet vragen of ik vandaag wat vaker kan kolven. Het is vandaag rustig op kantoor dus verwacht geen bezwaren, maar weet niet zo goed wat wijsheid is in deze situatie.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 08:50:42 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_171726223
Zeker wat meer gaan kolven Miez, het klinkt als een borstontsteking. En dan niet snel en kort kolven, maar echt goed die borst leegtrekken.
disclaimer
pi_171726274
De keuze om Nutrilon achter de hand te hebben heeft hier voor zoveel rust gezorgd, ik kolf dit keer zelfs bijna genoeg om L. volledig van bv te voorzien op de opvang. Incidenteel krijgt ze daar een flesje van 90cc kv, maar veel vaker niet dan wel. O+

Fazz, schijnbaar was de verwijzingsbrief naar de prelogopedist dreiging genoeg, een paar dagen nadat we die binnen hadden gekregen dronk ze uit de fles. :+
  vrijdag 16 juni 2017 @ 08:57:51 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_171726308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 23:30 schreef Franny_G het volgende:
Als je een kind van streek wilt maken, moet je vooral gaan blinddoeken... ik weet nog hoe I heel erg moest huilen toen haar mutsje een keer over haar ogen was gezakt en wij dat niet meteen door hadden (in de mc in de auto).
Nou ik ga er van uit dat deze vrouwen met ruim 20 jaar ervaring met flesweigeraars en ander soort babygespuis niet zomaar wat aanklooien en dat het "best practices" zijn die ze af en toe uitproberen ;) Ze forceren niets.
Toen ik daar maandag zat te voeden gaven ze een baby bijvoorbeeld ook een fles die verstopt zat onder een dekentje. Ging prima :D
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 09:05:26 #14
269689 crew  Viv
pi_171726391
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:01 schreef Miezziej het volgende:
Dat is waar. Logisch nadenken is ook niet altijd mijn sterkste kant :') Zei ik tegen man 'ja maar als we steeds gebruiken wat eigenlijk voor de volgende dag is, dan hebben we de volgende dag te weinig!!'. Dus man heel droog 'dan haal je voor de volgende dag toch wat uit de vriezer?' Owja duhw :')
Oh ik heb ook van die brainfarts gehad hoor. :') De eerste nacht van het kolven deed mijn huurkolf het niet meer, en dat kon pas na 9:00 uur opgelost worden. "Ik heb nog maar 100 ml, hoe moet ik haar daarna voeden!!" Zegt mijn man: "Je kan haar gewoon aanleggen? Misschien niet ideaal maar je hebt haar zo al 4 weken in leven gehouden hč." Oh ja. (En dan had ik ook nog Nutrilon in de kast, waar ik geen seconde aan gedacht heb.) 8)7
quote:
Ik heb sinds vandaag wel een dingetje -O- Harde plek die niet weggaat, ook niet met borstcompressie, warme doek of onder de douche. Het doet ook best zeer. Opbrengst ook minder.
Heb je de plek ook gemasseerd tijdens het kolven? Is wat anders dan borstcompressie. En ik heb hier wel eens de tip gelezen van de achterkant van een elektrische tandenborstel om de harde plek weg te trillen. Succes! Een verstopt melkkanaaltje kan een borstontsteking worden en daar kun je echt flink ziek van zijn.
pi_171726596
Wat balen dat het nog niet lukt, Fazz! Ik heb een prelogopediste in huis gehad. Ze heeft vooral gecheckt of er geen fysieke beperkingen waren om uit de fles te drinken. Verder vond ik het fijn om samen een PLAN te hebben, ik werd gek van alle "heb je dit al geprobeerd?" opties. Zij had het meeste vertrouwen in elke dag oefenen, nooit een drama maken/forceren, een positieve ervaring houden. En dat doen we nu, zonder succes overigens }:| .

Ik snap wel dat onze mannen zo meedenken, overigens. Het is echt rot om op een baby te passen die niet drinkt. Maar zo'n dag weg gaan, dat kan en wil ik niet. Wat het ook zou opleveren. Ik ben vooral blij dat ik kan schipperen met werk en over 3 weken al weer vakantie heb. Ik overweeg trouwens wel om wat eerder met bijvoeding te starten (met ruim 5 maanden) en niet rapley maar voeren. Dat ze dan daarmee de dag door kan komen...

Balen van de harde plek, Miez! Hopelijk kun je het wegkrijgen, daar heeft je werkgever ook meer aan dan aan een werknemer met borstontsteking, toch?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:22:50 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_171726670
Nou wat wel scheelt hier Marel, is dat Noud echt heel bewust de keuze maakt om niet te drinken. Hij schreeuwt dus niet van de honger, hij gaat gewoon slapen :')! Hij schreeuwt alleen van de fles.
Volgens mijn man en de leidsters van het KDV is hij best vrolijk zolang je hem geen eten wil geven.

Ik ben dinsdagavond weg geweest met een vriendin waardoor Noud niet kon clusteren. Ik verwachtte een drama-avond voor man. Maar meneer is gewoon maar gaan slapen :')
Ik voel me daardoor steeds geruster op weggaan. En omdat ik zo dichtbij mijn werk woon (15 minuten fietsen van deur tot deur) kan ik ook prima minimaal 1 keer live gaan voeden. Dus stress ervaar ik er gelukkig niet echt van.
disclaimer
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:59:02 #17
73386 Fazz
onderweg
pi_171727326
Voeden tijdens werk gaat mij echt niet lukken gezien de reistijd. Ik ben tot nu toe 4x langer weg geweest zonder O. 2x ging het goed en heeft ze alleen geslapen en de laatste 2x was het bal en dan was ik echt niet úren weg en had gevoed voor ik weg ging. Ik wil gewoon graag weer de ruimte om zelf er op uit te gaan 's avonds, sporten of even de kroeg in zonder dat ik thuis een baby heb die overstuur is.

Fijn dat het dan niet meer nodig was Selvaria! En Marel, dank voor jouw ervaring.

Ik ga de komende dagen rustig door oefenen. Volgende week is man weer weg maar moet ik ook een ochtend weg ivm sollicitatie. Dan ben ik echt wel 3 uur weg dus ik hoop dat het goed gaat met oma (Schoonmoeder heeft jaren psz ervaring dus genoeg geduld :P )

SQ, fijn dat je er steeds minder stress bij voelt!

Miezz, succes met het wegkrijgen van die harde plek :*
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:27:28 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_171731371
Nou, gustaaf heeft vandaag al twee keer 60 cc gedronken hoor ik :') dafuq baby.
disclaimer
  vrijdag 16 juni 2017 @ 13:44:32 #19
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171731645
Haha, ze blijven je verbazen he, die baby's :+
Wat fijn SQ! Misschien komt het toch nog goed.

Ella is vandaag weer wennen en ik las vanochtend op de app dat ze 50cc heeft gedronken. Eerst 30cc en toen had ze nog honger en dronk ze nog eens 20cc van het nieuwe flesje *O*

Vanmiddag even vragen hoe het drinken gaat. Woensdag kregen ze er ook wel iets in, maar dat was met veel gehuil. Ben benieuwd of het nu beter gaat.
Gek genoeg is het thuis nog niet gelukt. Het lijkt alsof ze man ook associeert met 'er is een borst in huis! Weg met die fles'.
Ik moet over 2 weken een zaterdag werken, hopelijk neemt ze dan wel een flesje aan van man.

Volgens mij is ze wel een kleine eter, trouwens. Ze wil altijd maar 1 borst per keer en laat er meestal gewoon 3 uur tussen.
Ik kreeg ook maar 50cc gekolfd uit de volste borst.


Edit: oh, krijg net bericht dat ze niet zo happy is en of ik d'r zo wil halen
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:33:24 #20
73386 Fazz
onderweg
pi_171734939
Dat zijn goede berichten SQ & Sylver, er wordt gedronken *O*
Jammer dat je haar alsnog moest ophalen Sylver :{
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:47:33 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_171735246
Het is een begin sylver! Dat geeft hoop!
disclaimer
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:47:44 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171736319
Ja, leidster gaf aan dat die 50cc in de ochtend best aardig ging.

's Middags helaas niet meer. Met moeite 20ml en later 10ml. Ze had ook heel erg honger eenmaal thuis.

Ik denk dat het ' s middags niet goed ging omdat ze al honger had en dus overstuur was.
Maandag nog een half dagje wennen, even kijken hoe het dan gaat. Sowieso wat vaker een flesje aanbieden denk ik.
En misschien moeten ze als het niet lukt en ze erg overstuur is, de ergste honger even stillen met een spuitje. Geen idee of dat werkt, ik wil natuurlijk niet dat het op dwangvoeding gaat lijken :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171736354
Mijn moeder heeft ook een spuitje geprobeerd, Sylver. Vond ze heel interessant, leek niet op dwangvoederen hoor... Ging alsnog weinig in, maar het was wel een prettige manier volgens m'n moeder!
pi_171739359
Mede door jullie berichten besloten op werk een keertje extra te kolven en mijn borst voelt weer redelijk soepel *O* Nog wel gevoelig, dus blijf het in de gaten houden.
Opbrengst nog steeds wat minder, maar ik heb met mezelf afgesproken ( :+) minder moeilijk te doen over melk die eigenlijk voor de volgende dag is enzo. Scheelt ook dat ik nu weet dat M koude koelkast melk ook prima vindt, met opwarmen wil ik nog weleens teveel maken en dan moet ik dat weggooien en das best zonde.

In de eerste week moesten wij ook bijvoegen met een spuitje. Man heeft dat steeds gedaan, zijn pink in haar mond en spuitje ernaast. Dus ze zoog hem nog steeds zelf leeg zeg maar. Werkt dat met oudere baby's ook nog zo? Ik vond het daardoor in ieder geval niet als dwangvoeren lijken. Aan het eind van de kraamperiode wilde ze het spuitje vaak niet meer, toen dronk ze goed aan de borst.

Trollbaby SQ! Fijn wel dat je dichtbij werk woont en eventueel weg kan.

Hopelijk pakken alle flesweigeraars snel de fles! :*
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:42:27 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171740276
Ik denk dat het bij sommige oudere baby's prima werkt nog, Miez. Maar bij haar niet, want ze wil niet op iets anders dan een borst zuigen en dat lijkt me net iets te veel gevraagd van de leidsters :+

Ik was meer bang dat het geven van melk met een spuitje als ze overstuur is op dwangvoeren lijkt.
Spuitje met omeprazol gaat altijd wel goed als ze gewoon een happy baby is :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 23:33:21 #26
269689 crew  Viv
pi_171742864
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:44 schreef Miezziej het volgende:
Opbrengst nog steeds wat minder, maar ik heb met mezelf afgesproken ( :+) minder moeilijk te doen over melk die eigenlijk voor de volgende dag is enzo.
Misschien heb je iets aan de manier waarop ik dit georganiseerd heb? Ik kijk 's avonds na de laatste kolfsessie in de koelkast: bij 10 of meer voedingen krijgt ze de volgende dag 5x moedermelk, bij minder voorraad krijgt ze 4x moedermelk en 1x Nutrilon. Ik loop dus altijd minstens 2 dagen voor, waardoor ik niet meteen de zenuwen krijg van een dag met minder opbrengst. In jouw geval in plaats van Nutrilon dus een portie vriezermelk. :Y)
pi_171747555
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:42 schreef Sylver_ het volgende:
Ik denk dat het bij sommige oudere baby's prima werkt nog, Miez. Maar bij haar niet, want ze wil niet op iets anders dan een borst zuigen en dat lijkt me net iets te veel gevraagd van de leidsters :+

:D
Een beetje toegewijd leidster... :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 18 juni 2017 @ 16:48:07 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_171772837
hmmm. Ik voed michael nog maar één keer per dag (voor het slapen) en af en toe een troostborst.
Nu ligt er bij de buren ergens een baby te brullen en ik voel m'n borsten prikken .. begin nog niet te lekken :') Wanneer stopt dat?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 19 juni 2017 @ 18:10:03 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_171794617
Nou de crisis is afgewend. Noud dronk vandaag ineens 3 flessen, 320 cc :')
disclaimer
pi_171796598
Hihi, is dat niet wat: bij iedere opvang een ouderwetse min voor de fles weigeraars? :P
DJMO: is nogal vrouwafhankelijk schijnt, maar je hoort ooit verhalen van jaren na de bv periode!
SQ: je kereltje! Straks zuipt hij nog zo hard dat je het niet bijgekolfd krijgt :o
Nog een weekje en dan zitten we over de 17 maanden die ik mijn eerste heb gevoed. Ben zo nieuwsgierig hoe het gaat lopen. Er is druk door meneertje afgebouwd, maar we komen nog op 4x bv per dag.
  maandag 19 juni 2017 @ 20:08:50 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_171797041
17 maanden alweer! Goed hoor!

Ja dat kolven gaat me redelijk makkelijk af. Vandaag in 3x 10 minuten 550 cc geoogst _O- en ik kan het eindelijk gewoon aan mn kind laten voeren in plaats van aan de gootsteen *O*
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 juni 2017 @ 20:11:32 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_171797105
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:10 schreef Stormqueen het volgende:
Nou de crisis is afgewend. Noud dronk vandaag ineens 3 flessen, 320 cc :')
wat fijn!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 juni 2017 @ 20:12:12 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_171797120
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:44 schreef Vosje6 het volgende:
DJMO: is nogal vrouwafhankelijk schijnt, maar je hoort ooit verhalen van jaren na de bv periode!
ik hoop het toch niet :') _O- mjah. T komt ook niet gek vaak voor gelukkig dus het zal wel toeval geweest zijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_171797150
Jeej voor Noud *O*

En Vosje, wat goed en lang alweer!

Mijn baby denkt dat ze weer pas geboren is ofzo qua hoe lang ze er tussen laat :P zeker de warmte!
Avond weg ging trouwens prima, twee halve flessen ipv een hele staat blijkbaar ongeveer gelijk aan clusteren. Dus geen rijen flesjes met mini-beetjes ;)
  maandag 19 juni 2017 @ 22:08:58 #35
73386 Fazz
onderweg
pi_171799657
Ah relaxed SQ! Noud eindelijk aan de fles *O* Hopelijk gaat het de volgende keer thuis dan ook goed. Met welke speen is het nou gelukt?
  maandag 19 juni 2017 @ 22:15:58 #36
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171799870
320cc, wat een hoop! Maar wat goed!
En jeuz wat kolf jij veel :o Ik had na 15 min kolven 70cc.
Nu drinkt ze ook een stuk minder dan Noud, dat scheelt :P
Vandaag in 6 uur tijd 60cc - dat lijkt me nogal weinig toch? Maar goed, er ging iig iets in.

Vosje wat goed! Ben benieuwd hoe lang het gaat worden :)

Wat vaker een slokje kan geen kwaad met deze temperaturen, Helio. Al hoop ik dat het niet de hele nacht doorgaat ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171801038
Wat goed van Noud, SQ! Dat gaat kilometers fietsen schelen ;)

Hier stabiel weigeren }:| . We hebben wel weer een nieuwe optie onderweg: ze zoog opeens fanatiek op een fopspeen van natuurrubber. Dus nu een flesspeen van natuurrubber besteld, ben benieuwd!
  maandag 19 juni 2017 @ 22:52:37 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_171801244
Ik kolf wel dubbelzijdig he sylver ;)
60 cc is niet veel maar het klinkt wel als progressie!
Marel, gaat ze al naar de opvang nu?
disclaimer
pi_171801443
Ze is af en toe bij m'n moeder, ik heb extra ouderschapsverlof opgenomen en ben max 4 u weg, daarna weer thuis om te voeden. Ach, over 2,5 week weer zomervakantie, daarna wil ik weer echt aan het werk. Dus dan is het wel handig als er een oplossing is...
pi_171805531
Ik kolf ook dubbelzijdig, maar spring een gat in de lucht bij alles boven de 120cc per keer. :D Meestal kolf ik 150-90-120 per dag en dat is net wel of net niet genoeg voor L. als ze een hele dag naar het kdv gaat. Er gaan dus ook altijd 2 bakjes met 90cc kv mee, prima zo.

L. vindt het nu weer nodig om zich steeds omhoog te wormen tijdens het voeden, waardoor ze mijn tepel steeds meetrekt en ik hard terug moet duwen om dat niet heel veel pijn te laten doen. The struggle continues. }:|
  dinsdag 20 juni 2017 @ 08:59:56 #41
73386 Fazz
onderweg
pi_171805647
Wat een verschil altijd hč in die golfopbrengsten. Volgens mij kolf ik nu meer dat bij F. Nu net in 3 minuten 90 cc! Genoeg voor weer 2 dagen oefenen :Y)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:00:28 #42
73386 Fazz
onderweg
pi_171805655
Au Selvaria, dat is pijnlijk :X
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:05:21 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171805727
Scheelt het als je dubbelzijdig kolft ipv om de beurt? In snelheid uiteraard, maar maakt het ook uit voor de opbrengst?

Zo, 90cc in 3 min Fazz, netjes!

Selv, dat klinkt erg vervelend :{ Enig idee waarom ze dat doet? Zou het helpen om d'r iets in haar handen te geven?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:30:58 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_171806172
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:05 schreef Sylver_ het volgende:
Scheelt het als je dubbelzijdig kolft ipv om de beurt? In snelheid uiteraard, maar maakt het ook uit voor de opbrengst?

Zo, 90cc in 3 min Fazz, netjes!

Selv, dat klinkt erg vervelend :{ Enig idee waarom ze dat doet? Zou het helpen om d'r iets in haar handen te geven?
Bij mij wel, omdat mijn eerste TSR altijd erg krachtig is. Het is voor mij moeilijker om de tweede keer dan net zo goed te kolven.

Selvaria, wat frustererend -O- Noud doet het soms ook, maar eigenlijk altijd omdat hij dan te moe is en eigenlijk liever wil slapen.
disclaimer
pi_171806190
Ze doet het ook terwijl ze in slaap valt of zelfs al slaapt. :? Ik heb echt geen idee waarom ze het doet, ik weet wel dat ze flink last van haar neusje heeft, maar dat heeft ze al maanden.. Lastig toch, die baby's. :P

Ik heb inmiddels rationeel de keuze gemaakt af te bouwen door al het gedoe, maar ik denk dat mijn emoties nog wel een paar keer roet in het eten zullen gooien, dus definitief durf ik het nog niet te noemen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:33:13 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_171806218
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah relaxed SQ! Noud eindelijk aan de fles *O* Hopelijk gaat het de volgende keer thuis dan ook goed. Met welke speen is het nou gelukt?
Gewoon de Avent. Niks moeilijk gedoe _O-
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef marel88 het volgende:
Ze is af en toe bij m'n moeder, ik heb extra ouderschapsverlof opgenomen en ben max 4 u weg, daarna weer thuis om te voeden. Ach, over 2,5 week weer zomervakantie, daarna wil ik weer echt aan het werk. Dus dan is het wel handig als er een oplossing is...
Ik hoop dat ze het ook ineens doorheeft! :*
disclaimer
pi_171806222
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:05 schreef Sylver_ het volgende:
Scheelt het als je dubbelzijdig kolft ipv om de beurt? In snelheid uiteraard, maar maakt het ook uit voor de opbrengst?
Ik heb de zelfde ervaring als SQ. Als ik eens enkelzijdig kolf (al dan niet met de handkolf) komt er uit de eerste borst heel veel door de goede tsr en bij de tweede krijg ik het nauwelijks meer op gang. Misschien met neusspray wel, maar dat heb ik deze keer eigenlijk nog niet geprobeerd.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:24:35 #48
73386 Fazz
onderweg
pi_171807219
Ik kolf ook dubbelzijdig :) Een tsr heb ik nog nooit gevoeld :+
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:00:42 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171807890
Hmm, misschien toch een dubbelzijdige kolf overwegen als ze meer gaat drinken op de opvang. Voor nu lijkt 70cc nog wel genoeg 🙄
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:01:56 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_171807919
Het gaat je denk ik veel schelen. Koop er dan wel een goede kolfBH bij - dan kun je ook nog candycrushen onderwijl :')
disclaimer
pi_171807940
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
Het gaat je denk ik veel schelen. Koop er dan wel een goede kolfBH bij - dan kun je ook nog candycrushen onderwijl :')
ik kan m'n schelpen met 1 hand vasthouden en met de andere hand FOKken 8-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171807942
Ik krijg dubbelzijdig echt niet voor elkaar en kolf dan dramatische hoeveelheid.
Kolf ongeveer 10 minuten per borst met compressie en kom uit op 150/180 cc per keer.
Mooi voldoende voor een voeding.
Ik start wel eerst met 'stieftiet' kolven en dan de goeie pas.
pi_171807983
Drinken jullie babies ook zo veel extra met dit weer?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:06:16 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_171808000
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:03 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik kan m'n schelpen met 1 hand vasthouden en met de andere hand FOKken 8-)
Daar is m'n spanwijdte te groot voor ;(
disclaimer
pi_171808019
Yup, a 3 uur komt ze nu als niet eerder.
Prima, geef ook extra voeding mee morgen naar het KDV dat ze daar ook de ruimte heeft meer te drinken als ze dat wil
pi_171809597
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:05 schreef tombolafan het volgende:
Drinken jullie babies ook zo veel extra met dit weer?
Jep, vooral tweede helft van de dag, dan bijna elk uur... Ook voortdurend zo'n "leeg" gevoel, en blij als er dan toch weer een tsr komt.
pi_171809690
Noud, nu al een man met ondoorgrondelijke wegen. _O_ . Avent gebruiken wij ook, prima spul.

Hier is het sowieso nog een ritme van om de twee/drie uur. En begin van de avond een beetje clusteren. Ik vind het vooral weer zo verdomde lastig om te zorgen dat ik zelf genoeg drink (en eet). Het zal voor sommigen misschien lastig te begrijpen zijn, maar ik drink en eet nu voortdurend tegen mijn gevoel in, omdat ik gewoon snel een vol gevoel heb. Hoe dan ook, Y groeit als kool, dus ik doe het toch wel goed geloof ik. :) . Donderdag wegen en meten, ik ben benieuwd. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:23:06 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_171809721
Franny, ik zou je met liefde wat van mijn honger en dorst doneren. Dan zouden we allebei wat meer in evenwicht zijn :D
disclaimer
pi_171809999
Goede deal. ^O^ . Tijdens de zwangerschap had ik nog wel cravings (taart, chocolade!), maar dat is nu ook weg. Komt misschien ook door de warmte.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:45:02 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_171810054
ik heb al twee liter water op vandaag.

Ja, het is kwart voor 1. :')
Maar goed, zweet + borstvoeding + machtig lichaam, dan heb je 't ook wel nodig...
disclaimer
pi_171810378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Daar is m'n spanwijdte te groot voor ;(
oh :D

Hoe doe je m aan dan als je twee handen nodig hebt? :o

Hier kan ie net in hand en elleboog-holte :7

Ah, fijn dat mensen het herkennen, het is wel logisch natuurlijk maar ik vind het ineens toch wel weer belastend :@ dus ik dacht ik check even :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:04:44 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_171810412
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:03 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oh :D

Hoe doe je m aan dan als je twee handen nodig hebt? :o

Hier kan ie net in hand en elleboog-holte :7

Ah, fijn dat mensen het herkennen, het is wel logisch natuurlijk maar ik vind het ineens toch wel weer belastend :@ dus ik dacht ik check even :s)
met de kolfbh dus ;) twee handen vrij!
disclaimer
pi_171814766
Warm weer en mopperende baby die wil drinken en drinken, tot zover geen probleem.
Ware het niet dat ik ongesteld moet worden dus dramaproductie }:|
Ze zit me een partij te lurken aan de borst en boos te zijn waar je bijna bang van wordt.
Wist niet dat zo'n klein meisje zo kon grommen :')
pi_171815197
Voor wie handsfree (dubbelzijdig) wil proberen maar (nog) geen kolfbh aanschaffen: bij mij werkt het echt super met een oude bh met gaten er in geknipt. De schelpen blijven prima zitten, en het scheelt een hoop in mn productie, want mn schouders waren blijkbaar erg gespannen bij gewoon kolven.
Wel oppassen dat je niet in je tepels knipt :P
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_171815359
Grommen en vaak drinken en dan nog niet tevreden doet de mijne ook :P behalve het weer misschien ook de leeftijd ;)
Hier nu ook overdag 1.5/2 uur en nacht 2/3 uur, dus ik herken het vele drinken met dit weer ook tombola!
pi_171815534
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

met de kolfbh dus ;) twee handen vrij!
oh ja :')

Eerste keer ooit kolven was in t ziekenhuis, verpleegster gaf me in elke hand een schelp om vast te houden en liep weg terwijl ze zei 'druk maar op de bel als je klaar bent, dan kom ik terug'

En ik echt zo van 'waaaaaarmee druk ik op de bel dan' _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:22:57 #67
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171815684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:56 schreef lemonlime het volgende:
Voor wie handsfree (dubbelzijdig) wil proberen maar (nog) geen kolfbh aanschaffen: bij mij werkt het echt super met een oude bh met gaten er in geknipt. De schelpen blijven prima zitten, en het scheelt een hoop in mn productie, want mn schouders waren blijkbaar erg gespannen bij gewoon kolven.
Wel oppassen dat je niet in je tepels knipt :P
Slim! Ga ik onthouden :)

Is 100gr per week aankomen een probleem?
Consultatiebureau was 4 weken geleden niet zo tevreden omdat ze niet minimaal 150gr per week aankomt.
Nu dacht ik nog de curve daar is gericht op flesvoeding, maar ik las dat borstvoedingskindjes ook minimaal 125gr per week horen aan te komen. Ze zit daar vaak nog onder. Ze is nu in 3 weken tijd 325gr aangekomen.. Wel gemeten op een andere weegschaal, dus ik wil nog even kijken wat de weegschaal donderdag op het cb aangeeft.

Ze lijkt verder wel tevreden, goede plasluiers enzo. Mijn pogingen om vaker aan te leggen werken niet, want ze wil dan vaak niet. Ze drinkt bijna altijd 1 borst en weigert ook vaak de 2e als ik die aanbied.

Ik heb haar gewichten in een borstvoedingscurve ingevuld en daar lijkt ze met die 300gr wel weer een eigen lijntje te gaan volgen geloof ik.

Zou het kunnen dat 100gr per week gewoon prima is voor d'r?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:23:26 #68
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171815692
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oh ja :')

Eerste keer ooit kolven was in t ziekenhuis, verpleegster gaf me in elke hand een schelp om vast te houden en liep weg terwijl ze zei 'druk maar op de bel als je klaar bent, dan kom ik terug'

En ik echt zo van 'waaaaaarmee druk ik op de bel dan' _O-
Teen :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171815962
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:22 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Slim! Ga ik onthouden :)

Is 100gr per week aankomen een probleem?
Consultatiebureau was 4 weken geleden niet zo tevreden omdat ze niet minimaal 150gr per week aankomt.
Nu dacht ik nog de curve daar is gericht op flesvoeding, maar ik las dat borstvoedingskindjes ook minimaal 125gr per week horen aan te komen. Ze zit daar vaak nog onder. Ze is nu in 3 weken tijd 325gr aangekomen.. Wel gemeten op een andere weegschaal, dus ik wil nog even kijken wat de weegschaal donderdag op het cb aangeeft.

Ze lijkt verder wel tevreden, goede plasluiers enzo. Mijn pogingen om vaker aan te leggen werken niet, want ze wil dan vaak niet. Ze drinkt bijna altijd 1 borst en weigert ook vaak de 2e als ik die aanbied.

Ik heb haar gewichten in een borstvoedingscurve ingevuld en daar lijkt ze met die 300gr wel weer een eigen lijntje te gaan volgen geloof ik.

Zou het kunnen dat 100gr per week gewoon prima is voor d'r?
Lijkt mij eigenlijk prima :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171815968
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:23 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Teen :+
de bel zat achter me _O- en ik ben niet erg flexibel :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:13:07 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_171816601
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]

de bel zat achter me _O- en ik ben niet erg flexibel :+
Maar als je klaar bent kun je de kolf toch afkoppelen :P
disclaimer
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:50:54 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171817222
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Lijkt mij eigenlijk prima :@
Ja, ik vond 100 gr ook wel oké klinken, maar zo'n dalend lijntje zag er toch niet zo vrolijk uit.
Maar goed, misschien is ze wel d'r eigen lijntje nog aan het zoeken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171818671
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar als je klaar bent kun je de kolf toch afkoppelen :P
terwijl hij nog zuigt ja? Dat doe ik echt niet hoor :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 juni 2017 @ 20:15:30 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_171818811
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]

terwijl hij nog zuigt ja? Dat doe ik echt niet hoor :D
oh zo. Nee dat wordt m niet nee :')
disclaimer
pi_171825242
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, ik vond 100 gr ook wel oké klinken, maar zo'n dalend lijntje zag er toch niet zo vrolijk uit.
Maar goed, misschien is ze wel d'r eigen lijntje nog aan het zoeken.
Het is de bedoeling dat ze meegroeien met de (who)curve. En of dat nu bovenin of onderin is, dat maakt verder niet uit. Als de groei blijft dalen in de curve, kan dat wel een teken zijn van te weinig intake.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 00:49:42 #76
269689 crew  Viv
pi_171826870
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:31 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb inmiddels rationeel de keuze gemaakt af te bouwen door al het gedoe, maar ik denk dat mijn emoties nog wel een paar keer roet in het eten zullen gooien, dus definitief durf ik het nog niet te noemen.
Hopelijk geeft dat rust op den duur. :*

Tombolafan, wat dacht je van dat knopje op de kolf zelf, wat je moet indrukken als je een tsr hebt. Toen ik nog geen kolfbh had wachtte ik altijd maar gewoon die 2 minuten af totdat het automatisch naar het volgende programma switchte. :')
pi_171828253
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 00:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hopelijk geeft dat rust op den duur. :*

Tombolafan, wat dacht je van dat knopje op de kolf zelf, wat je moet indrukken als je een tsr hebt. Toen ik nog geen kolfbh had wachtte ik altijd maar gewoon die 2 minuten af totdat het automatisch naar het volgende programma switchte. :')
ja ook dat _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171829531
Ik ben een beetje verdrietig omdat mijn productie aan het teruglopen is ;( anderhalve week geleden ben ik gestopt met domperidon. Vriend heeft het weggegooid omdat ik er hartkloppingen van kreeg en hij vond dat ik lang genoeg die 'troep' heb geslikt (4 maanden). Maar sindsdien loopt het dus terug. Ik heb regelmatig een boze baby aan de borst omdat de tsr te lang duurt en tijdens het drinken lijkt ze ook niet zo tevreden. Als ik haar afkoppel en we iets anders gaan doen, dan kan het wel uren duren voor ze weer voor een voeding komt dus dat is het vreemde.
Gisteren heb ik gewerkt en haar voor het laatst om 5.30 gevoed en om 11 uur gekolfd (40cc :')) en om 18.30 haar weer gevoed. Het duurde uren voor ze sliep dus twee uur later heb ik haar weer aangelegd en heeft ze ook een paar slokjes gedronken. Twee uur later was ze nog wakker en overstuur en omdat ik geen voeding had heeft ze een flesje gekregen die ze in een teug leeg dronk en toen was ze eindelijk stil :@ misschien had ze al die tijd dus gewoon honger.
M. is nu negen maanden en ik wil nog lang niet stoppen met voeden, maar ik weet nu ook niet zo goed wat ik nog kan doen om mijn productie op te krikken, behalve veel aanleggen op de dagen dat ik thuis ben. En huid-op-huid contact maar daar heeft ze geen geduld voor.
Tips?
pi_171829705
Hoeveel tabletjes slikte je? In 1x stoppen is voor je productie meestal niet zo goed inderdaad. Afbouwen kan je beter geleidelijk doen, maar daar heb je nu weinig aan. En als je hartkloppingen krijgt, was het misschien wel verstandiger om er direct mee te stoppen.

Is het voor jou een optie om vaker te kolven? Je kan bijvoorbeeld dagelijks een keer clusterkolven. Dat hielp mij erg goed. Daarnaast kan je wisselvoeden. Steeds als je dochter loslaat van kant wisselen. Misschien drinkt ze dan per voeding wel 4 borsten. Dat is elke keer extra stimulans, misschien zelfs een extra tsr en dus goed voor je productie.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_171829740
Clusterkolven: hier staat meer info :)
http://moedermelknetwerk.(...)kolven-power-pumping
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_171830027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Hoeveel tabletjes slikte je? In 1x stoppen is voor je productie meestal niet zo goed inderdaad. Afbouwen kan je beter geleidelijk doen, maar daar heb je nu weinig aan. En als je hartkloppingen krijgt, was het misschien wel verstandiger om er direct mee te stoppen.

Is het voor jou een optie om vaker te kolven? Je kan bijvoorbeeld dagelijks een keer clusterkolven. Dat hielp mij erg goed. Daarnaast kan je wisselvoeden. Steeds als je dochter loslaat van kant wisselen. Misschien drinkt ze dan per voeding wel 4 borsten. Dat is elke keer extra stimulans, misschien zelfs een extra tsr en dus goed voor je productie.
Ik slikte er eerst drie per dag (10mg per tablet) en daarna twee. Na die twee ben ik ineens gestopt. Heb het wel weer in huis gehad voor als ik ongesteld word, want dan krijg ik sowieso een dip. Maar nu ik het weer in huis heb neig ik er ook wel naar om er weer mee te gaan beginnen, maar ik vind het zo ver gaan :{

Vaker kolven kan niet op mijn werk (kolfrecht is afgelopen). Wisselvoeden doe ik soms al, maar denk ik niet altijd aan. Goed idee! :)
Clusterkolven zou ik kunnen doen, maar ik heb mijn dubbelzijdige elektrische kolf uitgeleend. Kan het ook met een handkolf? Of werkt dat niet omdat je niet beide kanten tegelijk kolft?
pi_171830464
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:08 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik slikte er eerst drie per dag (10mg per tablet) en daarna twee. Na die twee ben ik ineens gestopt. Heb het wel weer in huis gehad voor als ik ongesteld word, want dan krijg ik sowieso een dip. Maar nu ik het weer in huis heb neig ik er ook wel naar om er weer mee te gaan beginnen, maar ik vind het zo ver gaan :{

Vaker kolven kan niet op mijn werk (kolfrecht is afgelopen). Wisselvoeden doe ik soms al, maar denk ik niet altijd aan. Goed idee! :)
Clusterkolven zou ik kunnen doen, maar ik heb mijn dubbelzijdige elektrische kolf uitgeleend. Kan het ook met een handkolf? Of werkt dat niet omdat je niet beide kanten tegelijk kolft?
Toen ik domperidon slikte (ook 3 per dag), merkte ik met afbouwen van steeds 1 pilletje ook wel een dip. Ik zorgde dat ik steeds op vrijdag stopte, zodat ik in het weekend alle tijd had om veel aan te leggen. Dan was het de week erna meestal wel weer aangetrokken (maar mijn zoontje was toen nog een stuk jonger, rond de 3/4 maanden).

Extra kolven hoeft niet per se op je werk, maar wellicht is er een moment in de middag of avond dat je dat zou kunnen doen. Clusterkolven met een handkolf, ik denk dat het wel kan, maar elektrisch is wel een stuk makkelijker/sneller. Ik gebruikte de tweede techniek en al met al was ik dubbelzijdig elektrisch bijna een uur bezig.

Edit: in het artikel wordt toch een dubbelzijdige elektrische kolf aangeraden.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_171830634
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Toen ik domperidon slikte (ook 3 per dag), merkte ik met afbouwen van steeds 1 pilletje ook wel een dip. Ik zorgde dat ik steeds op vrijdag stopte, zodat ik in het weekend alle tijd had om veel aan te leggen. Dan was het de week erna meestal wel weer aangetrokken (maar mijn zoontje was toen nog een stuk jonger, rond de 3/4 maanden).

Extra kolven hoeft niet per se op je werk, maar wellicht is er een moment in de middag of avond dat je dat zou kunnen doen. Clusterkolven met een handkolf, ik denk dat het wel kan, maar elektrisch is wel een stuk makkelijker/sneller. Ik gebruikte de tweede techniek en al met al was ik dubbelzijdig elektrisch bijna een uur bezig.

Edit: in het artikel wordt toch een dubbelzijdige elektrische kolf aangeraden.
Ik vraag me af in hoeverre vaker aanleggen hier gaat werken, want de keren dat ik dat doe, weigert ze.
Ik werk in principe drie dagen per week, maar ben net acht dagen vrij geweest en volgende week ben ik weer acht dagen vrij en is M. bij mij. Zal proberen haar dan vaker aan te leggen, maar als ze niet wil houdt het op.

Dat wordt toch mijn elektrische kolf terugvragen (destijds uitgeleend omdat ik daar nauwelijks mee kolfde en handkolf deed wel zijn werk) :Y
pi_171833655
Je kolfrecht is misschien wel afgelopen maar is in je pauze extra (kort?) Kolven een optie? Of daar ouderschapsverlof voor opnemen een (half) uur per dag bv?

Hartkloppingen lijken me ook niet de bedoeling nee.. kun je M niet tevreden krijgen door tijdens het voeden oxytocine spray te gebruiken voor een tsr?

En idd misschien extra tussendoor kolven?

Sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171834515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:19 schreef tombolafan het volgende:
Je kolfrecht is misschien wel afgelopen maar is in je pauze extra (kort?) Kolven een optie? Of daar ouderschapsverlof voor opnemen een (half) uur per dag bv?

Hartkloppingen lijken me ook niet de bedoeling nee.. kun je M niet tevreden krijgen door tijdens het voeden oxytocine spray te gebruiken voor een tsr?

En idd misschien extra tussendoor kolven?

Sterkte :*
Ik heb 1 pauze per dag en die wil ik met collega's doorbrengen (ja echt). Om die reden kolf ik voor mijn pauze en neem daar een half uur voor op. Het is op mijn werk niet handig om nog een keer te gaan kolven. Misschien wel mogelijk, maar dat wil ik gewoon niet meer.
Oxytocine tijdens het voeden sprayen is ook een goede idd :Y
pi_171834675
Ik vraag me af of je na een tijd gebruik ineens last kan krijgen, terwijl je al geminderd bent en of dit wel een bijwerking is van het middel. Ik zou het even met de voorschrijvend arts overleggen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 15:16:30 #87
269689 crew  Viv
pi_171835703
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:16 schreef WupWup het volgende:
Ik vraag me af of je na een tijd gebruik ineens last kan krijgen, terwijl je al geminderd bent en of dit wel een bijwerking is van het middel. Ik zou het even met de voorschrijvend arts overleggen.
Dat laatste sowieso, maar bij domperidon is het juist bij langdurig gebruik belangrijk om alert te zijn op eventuele bijwerkingen (hartritmestoornissen). Het wordt niet voor niets voor maximaal één week voorgeschreven in het algemeen (bij de geregistreerde indicaties).

Mies, ik hoop dat het lukt om je productie op te krikken. Eerder stoppen dan gehoopt kan inderdaad veel verdriet opleveren. :*
pi_171836482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:16 schreef WupWup het volgende:
Ik vraag me af of je na een tijd gebruik ineens last kan krijgen, terwijl je al geminderd bent en of dit wel een bijwerking is van het middel. Ik zou het even met de voorschrijvend arts overleggen.
Ik was al een week gestopt met domperidon en begon weer vanwege verminderde kolfopbrengst. Toen dus die hartkloppingen en toen ik stopte, waren die na een paar dagen later weer over dus ik gooi het echt op domperidon.
pi_171837550
Lastig zeg Mies, hopelijk heb je iets aan de tips hier. :*

Ik heb vandaag voor het eerst de voeding van 10 uur 's ochtends uit de fles gegeven en dat ging prima. :) Toen ik haar vervolgens tussen de middag weer aan de borst had werd ik wel even verscheurd: ze lag zo lekker te drinken en sliep zo twee uur lang. Aan de ene kant weet ik dat het meestal met gedoe gaat en wil ik in september in elk geval van alle voedingen overdag af zijn (ik wil niet kolven in het nieuwe schooljaar, mijn lessen hebben daar de vorige keer zo onder geleden, nog niet gesproken over alle stress die er verder bij kwam kijken doordat ik heel anders moest plannen dan normaal), aan de andere kant zit er dus ook af en toe zo'n genietmomentje tussen.

Hoe hebben jullie deze definitieve keuze gemaakt? Hoe groot is de kans dat als ik nu de voedingen overdag afbouw ik nog een hele tijd 's ochtends en 's avonds kan blijven voeden? Damn you emoties. :')
pi_171838464
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso, maar bij domperidon is het juist bij langdurig gebruik belangrijk om alert te zijn op eventuele bijwerkingen (hartritmestoornissen). Het wordt niet voor niets voor maximaal één week voorgeschreven in het algemeen (bij de geregistreerde indicaties).

Mies, ik hoop dat het lukt om je productie op te krikken. Eerder stoppen dan gehoopt kan inderdaad veel verdriet opleveren. :*
Ah. Ik dacht dat het eerst kortdurend werd voorgeschreven, juist om die bijwerkingen bijtijds op te pikken. Ik dacht ook dat het met name een probleem kon zijn voor mensen met een bestaande (onontdekte) hartritmestoornis (de lange QT syndroom). Productie verhogen is toch geen geregistreerde indicatie ook?
pi_171838477
Ik kan het allemaal wel opzoeken overigens, maar warm en plakbaby en etenstijd enzo :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 17:58:56 #92
269689 crew  Viv
pi_171838582
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:49 schreef WupWup het volgende:
Ah. Ik dacht dat het eerst kortdurend werd voorgeschreven, juist om die bijwerkingen bijtijds op te pikken. Ik dacht ook dat het met name een probleem kon zijn voor mensen met een bestaande (onontdekte) hartritmestoornis (de lange QT syndroom). Productie verhogen is toch geen geregistreerde indicatie ook?
Kennelijk kunnen ze van tevoren niet goed inschatten wie er hartritmestoornissen van krijgt, dat ze die beperking van één week voor iedere patiënt hanteren en niet alleen voor risicogroepen. De melkproductie verhogen is inderdaad off-label, dus de effectiviteit en veiligheid (voor moeder én het borstgevoede kind) zijn niet uitgebreid onderzocht, zeker langdurig gebruik niet.
pi_171855611
Net terug van cb: precies een maand oud, 57 cm lang en bijna 5 kilo. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 22 juni 2017 @ 12:51:10 #94
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171856497
Netjes Franny!

Wij zijn ook net terug :)
13 weken, 60cm en 5165gram.

Haar lijntje gaat naar de -1 maar de arts maakte zich, in tegenstelling tot de verpleegkundige vorige keer, geen zorgen.
Zal ik dat dan ook maar niet doen 🙄

[ Bericht 10% gewijzigd door Sylver_ op 22-06-2017 18:17:41 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:09:43 #95
409579 LuDann
All the way
pi_171856788
Wat lastig Mies. Wie weet helpt oxytocine. Hoewel ik daar zelf nogal eens duizelig van werd, al is dat nogal wat minder erg dan hartkloppingen.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kennelijk kunnen ze van tevoren niet goed inschatten wie er hartritmestoornissen van krijgt, dat ze die beperking van één week voor iedere patiënt hanteren en niet alleen voor risicogroepen. De melkproductie verhogen is inderdaad off-label, dus de effectiviteit en veiligheid (voor moeder én het borstgevoede kind) zijn niet uitgebreid onderzocht, zeker langdurig gebruik niet.
Toevallig heeft een collega van mij net een systematic review geschreven over off-label gebruik van Domperidon en hartritmestoornissen. Ik heb alleen haar presentatie gezien, volgens mij heeft ze het nog niet gepubliceerd.

Haar resultaten en conclusies:

quote:
-Donovan & Buchanan en Paul et al. samen 4 studies geīncludeerd
-Totaal 124 vrouwen waarvan 60 in domperidongroep
-Interventie varieerde van 4 tot 14 dagen en dosering van 3 - 4 dd 10 mg
-Significante toename melkproductie door het gebruik van domperidon
-Geen significante bijwerkingen voor moeder of kind

Paul et al. bespreekt in conclusie verhoogd risico op hartritmestoornissen door domperidon gebleken uit eerder onderzoek

Smolina et al., retrospectief cohortonderzoek:
- 225.532 vrouwen in de periode 6 maanden postpartum wv 14% minstens eenmaal domperidon voorgeschreven had gekregen.
- ventrikelaritmie (~1/10.000) en acute hartdood zeer zeldzaam
- geen significant verhoogd risico door het gebruik van domperidon

Take home message:

-Domperidon is effectief in het verhogen van de melkproductie
-In de doelgroep geen verhoogd risico op cardiale bijwerkingen
-Uitzonderingen: cardiale voorgeschiedenis of gelijktijdig gebruik van een CYP3a4-remmer
-Adviesdosering 3 dd 10 mg

http://www.nhgwetenschaps(...)s[search]=domperidon
pi_171866309
Hier gaat het niet zo best meer. In een week maar 20 gram aangekomen. Net gewogen voor en na een voeding. Scheelde ook maar 20 gram.

Ben echt geneigd om nu de handdoek in de ring te gooien. :@
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:08:16 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_171866448
Heb je al een lactatiekundige geconsulteerd?
disclaimer
pi_171867021
Nouja als ik kolf komt er helemaal niks. Ik vraag me af of daar nog iets aan te redden valt.
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:44:55 #99
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171867531
Wat vervelend, Cygne. Is hij ook ontevreden aan/na de borst?
Heb je mogelijkheid om hem heel vaak aan te leggen? Want M kan dat toch beter dan de kolf, de productie weer omhoog trekken.
Kan het een tijdelijke dip zijn? Misschien word je ongesteld?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:45:49 #100
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171867555
Weeg je trouwens elke week?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171868104
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:30 schreef Cygne het volgende:
Nouja als ik kolf komt er helemaal niks. Ik vraag me af of daar nog iets aan te redden valt.
Kan het zijn dat je menstruatie op gang komt?
pi_171869953
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:02 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Kan het zijn dat je menstruatie op gang komt?
Heb al twee menstruaties gehad.

Maargoed, heb een paar fijne tips en peptalk gehad van een lieve user hier. O+ Dus daar ga ik maar mee aan de slag.
  donderdag 22 juni 2017 @ 23:38:03 #103
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171875098
:* Voor Mies en Cygne, ik hoop voor jullie dat de productie snel weer meer wordt!

Tijdens mijn zwangerschap stelde ik hier een vraag mbt mijn onzekerheid of borstvoeden wel zou lukken gezien niemand in mijn familie het gegeven had. Ik kan melden dat ik nu dus de eerste ben en daar effing trots op ben 8-) De eerste dagen gingen wel erg moeizaam (MiniTweedle moest ook twee keer bijgevoed worden want ze was bijna meer dan 10% afgevallen), maar door onze geweldige kraamhulp en een tepelhoedje is het toch gelukt en nu gaat het zelfs zo goed dat het tepelhoedje niet meer nodig is en ik al begin te lekken als ik alleen al naar haar lieve snoetje kijk :')
Ik hoop dat het zo blijft de komende maanden.
Ik vond jullie bemoedigende woorden hier heel fijn! :*
pi_171876095
Ik sluit mij aan bij de productie dippers :/

Ongesteld geweest, heet, doorkomende kies was net teveel samen en dus een onrustige drinker want traag tsr.

Ik heb de neusspray weer en ben wat extra gaan kolven tussendoor thuis. Dit weekend ws even paar keer clusterkolven.

Ben benieuwd wat het gaat brengen. 15 mnd hier nu en nog niet zo'n fan van bekers en flessen. Gemiddeld 1 IKEA bekertje water per dag dus hopelijk komen we de dip uit
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:05:32 #105
73386 Fazz
onderweg
pi_171877845
Wat fijn Tweedle O+ Super dat het nu zo goed gaat!

Rot zeg zo'n dippende productie -O-

Vannacht voor het eerst 8 uur tussen de voedingen *O* 2000 - 0400. Als het nu nog wat naar voren schuift is het helemaal fijn :s)
pi_171878385
Wat fijn dat het zo goed gaat Tweedle!
En ook fijn van de 8 uur ertussen Fazz!

Hier is mijn productie ook een beetje raar aan het doen. Sinds die keiharde vierkante borst weg is (yay) zijn mijn borsten een beetje een slappe hap (komt dat nog goed? Of kan ik beter sparen voor een borstlift + vergroting? :+) en zijn de kolfresultaten minder. Vandaag voor het eerst vriezermelk moeten gebruiken voor de opvang.
Mja. Aan de ene kant vind ik het stom, aan de andere kant vind ik het ook wel mooi geweest als het op deze manier steeds wat minder wordt.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:37:17 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_171878573
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:01 schreef Cygne het volgende:

[..]

Heb al twee menstruaties gehad.

Maargoed, heb een paar fijne tips en peptalk gehad van een lieve user hier. O+ Dus daar ga ik maar mee aan de slag.
niet te lang zelf aanmodderen he, er zijn ook echt experts die je kunnen helpen. Succes :*
disclaimer
pi_171878768
Om te beginnen hebben we vannacht zijn ledikant op onze kamer gezet. In de hoop dat hij voor nachtvoedingen kwam en dat gebeurde. *O* Verder wel gewoon prima geslapen. O+
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:53:47 #109
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171878976
Cygne wat fijn!

En Fazz 8 uur :o Lekker voor jou zeg!

Lamb kan me je zorgen hierover voorstellen als het andere drinken nog niet zo vlot. Hopelijk brengt het clusterkolven een goed resultaat.

Miez wat goed dat je er ook op een andere manier naar kan kijken, al hoop ik voor jou dat het gewoon weer op gang komt :) (btw vierkante borst? :o :{ )
pi_171879099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:53 schreef Tweedledee het volgende:
Cygne wat fijn!

En Fazz 8 uur :o Lekker voor jou zeg!

Lamb kan me je zorgen hierover voorstellen als het andere drinken nog niet zo vlot. Hopelijk brengt het clusterkolven een goed resultaat.

Miez wat goed dat je er ook op een andere manier naar kan kijken, al hoop ik voor jou dat het gewoon weer op gang komt :) (btw vierkante borst? :o :{ )
Okee, misschien overdreef ik een beetje :+ Maar aan de zijkant was het echt heel hard en de vorm was daardoor wel een beetje vreemd :D Deed ook gewoon pijn om mijn arm te bewegen enzo. Dan is die slappe hap toch wat comfortabeler.

Fijn dat het ging zoals gehoopt Cygne!
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:21:13 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_171879604
Mijn borsten voelen met stuwing ook vaak vierkant :')

Fijn dat hij voor de nachtvoeding kwam cygne!
disclaimer
pi_171880115
Ik weet nog toen M 2 of 3 dagen oud was en de borstvoeding echt goed op gang kwam ik 's ochtends in de spiegel keek van :o :o Voelde alsof er opeens 3 cupmaten bij waren gekomen :')

Ik heb laatst de voorraad in de vriezer netjes op datum gezet en kwam toen melk tegen van 8 augustus :@ Was toen nog een stuk geler :+ Kan ik dat gewoon nog geven? Of kan ik er beter pannenkoeken van maken ofzo? Of moet het weg ( ;()? Onze vriezer is anderhalfjaar oud en staat constant op -18, mocht dat uitmaken :+
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:44:47 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_171880157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:42 schreef Miezziej het volgende:
Ik weet nog toen M 2 of 3 dagen oud was en de borstvoeding echt goed op gang kwam ik 's ochtends in de spiegel keek van :o :o Voelde alsof er opeens 3 cupmaten bij waren gekomen :')

Ik heb laatst de voorraad in de vriezer netjes op datum gezet en kwam toen melk tegen van 8 augustus :@ Was toen nog een stuk geler :+ Kan ik dat gewoon nog geven? Of kan ik er beter pannenkoeken van maken ofzo? Of moet het weg ( ;()? Onze vriezer is anderhalfjaar oud en staat constant op -18, mocht dat uitmaken :+
Volgens mijn handleiding is het bij -20 een jaar houdbaar.
Ik zou het gewoon asap opmaken nu. Het is echt niet van de een op de andere dag bedorven. Het kan wél zijn dat ze het niet blieft, omdat het waarschijnlijk heel anders smaakt dan de melk die je nu geeft ;)
disclaimer
pi_171880400
Goede zet, Cygne!! Is voor je productie echt goed. En voor je kleine uiteraard ook.

Mijn kraamhulp riep een keer vol verbazing uit: ik zie je borsten gewoon groeien! Ze zagen er op dag vier inderdaad uit alsof ze gingen ontploffen. Wat een natuurgeweld. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171882319
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:55 schreef Franny_G het volgende:
Goede zet, Cygne!! Is voor je productie echt goed. En voor je kleine uiteraard ook.

Mijn kraamhulp riep een keer vol verbazing uit: ik zie je borsten gewoon groeien! Ze zagen er op dag vier inderdaad uit alsof ze gingen ontploffen. Wat een natuurgeweld. _O- .
Ja iedereen vond het zo geweldig en dan in zijn eigen kamer ook nog. Nou ik vond het helemaal niks. Slecht voor productie en zķ ver weg. We hebben ook nog pogingen tot samen slapen gedaan maar dat wilde hij niet. Hij slaapt nog steeds even prima hoor, alleen dan met tussendoor voedingen.

Vanochtend zelfs weer een lektiet toen we aan het knuffelen waren. *O*
pi_171883835
Zo, dat is al snel resultaat, top!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:16:45 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_171883907
Yay voor lektiet! En nachtvoedingen hoeven helemaal geen punt te zijn inderdaad. Ik heb er nooit last van. Aanleggen, tien minuten drinken, terugleggen, verder slapen.

Noud deed vandaag zijn nachtvoeding om 5:15 en skipte daardoor de ochtendvoeding van 7 uur (nog geen honger.) Met als resultaat dat ik halverwege het kolven een nieuw flesje op links moest draaien... er kwam 200 cc uit 1 borst :')!
disclaimer
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:24:08 #118
73386 Fazz
onderweg
pi_171884047
:o jemig SQ, wat een melk kanon _O_

Cygne goed zeg dat je meteen resultaat ziet O+

Ik heb over het algemeen geen probleem met nachtvoeden. Al val ik soms niet meteen weer in slaap door gepieker of door een mug zoals vannacht }:| Het andere uiterste is weer dat ik geregeld wakker wordt van gekriebel in m'n oksel omdat we samen in slaap zijn gevallen tijdens/na het voeden :+
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:26:25 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_171884087
Zo stijf als een hark wakker worden naast je baby, het gevoel alsof je door een truck bent geraakt. Maar wel naast je O+ baby O+
disclaimer
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:41:18 #120
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171884469
200cc _O_
En een lektiet *O*

Hark :W Ik kan me nog steeds niet lekker bewegen na vannacht, maar idd wakker worden naast je baby O+ (of eerder daarvoor al een keer door de elleboog van je man omdat je tussen die twee in gesandwiched ligt maar hij dat nog niet wist).
Ik ben ook een keer opgekruld aan het voeteneind wakker geworden, met uitzicht op een languit liggende baby op mijn plek :')
pi_171885259
Fijn cygne, dat je al zo snel resultaat ziet!

Tweedle, daar mag je ook effing trots op zijn!

Ik heb ook geen last van nachtvoedingen idd, maar word altijd een beetje meewarig aangekeken als ik dat hardop zeg :')

Goede kolfopbrengst sq :D Ik was gisteren een ochtend weg en had niet gekolfd. Bij thuiskomst dronk baby als een natte dweil, dus toen ook maar even nagekolfd: 120ml uit 1 kant.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:25:05 #122
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171885436
Wat een hoeveelheden zeg!

Ik kolf 50ml per borst elke keer.


Hoe weet je eigenlijk of de borst goed leeg is? Op een gegeven moment komt er niet veel meer uit en de borst voelt ook wel soepel, maar het lukt me ook niet om weer een toeschietreflex op te wekken de tweede keer. Dus hoe weet ik dan zeker dat hij goed leeg is?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171885592
Tja, behalve wat je beschrijft, zou ik het ook niet weten, Sylver. Ik doe ook maar wat. :D .

Herkenbaar, die verhalen. Ik heb vandaag last van een verrekte spier in mijn schouder omdat ik vannacht dus ook wat te verkrampt met mijn arm om mijn baby heen heb gelegen, in slaap gevallen na een voeding. Van de week had ik ook zoiets: ik droomde tot drie keer toe dat ik baby weer teruglegde in de co-sleeper om ook tot drie keer toe half wakker te worden en te constateren dat baby toch echt nog naast me lag. En dan denken: oké, nu ga ik hem echt terugleggen! en dan weer vrolijk door slapen. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171885680
Dat klinkt wel aardig leeg ja. Ik kolf een kwartier en dan stop ik. Meestal heb ik dan 2 of 3 merkbare tsr's gehad. Als ik doorga, krijg ik rond 16-17 min nog een tsr, maar die tijd heb ik meestal niet.
Je zou evt voor een tweede tsr een oxytocine neusspray kunnen gebruiken.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 15:03:27 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_171886090
Echt leeg raken ze toch nooit?
disclaimer
pi_171889747
Echt leeg niet, idd, bij mij in ieder geval niet. Maar soms duurt het wel superlang voor er weer een tsr komt, dat lijkt toch wel verdacht op leeg ;)

Ik heb ook wel meerdere tsr's, dat is voor mijn opbrengst wel beter. Als ik maar 1tsr krijg is m'n borst wel leeg genoeg voor tot de volgende voeding/kolfbeurt, maar m'n opbrengst te laag. Behalve bij deze baby, die drinkt het toch niet }:| .

Sowieso zijn bij deze baby de verhalen niet herkenbaar. Slaapt (bijna altijd) door dus niet slapen in ongemakkelijke houdingen en niet 's nachts in paniek wakker omdat je je baby kwijt bent, drinkt niet uit de fles dus geen kolfperikelen. We gaan wel de cosleeper neerzetten dit weekend (ze slaapt nog in de wieg), gewoon omdat het zo gezellig is naast m'n O+ Baby O+ ;)
pi_171890122
Nee klopt, je maakt tijdens het voeden of kolven melk aan.
pi_171892169
Ik heb maar 1 tsr als ik kolf, maar voorlopig genoeg opbrengst dus ik denk niet dat het erg is toch? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 23 juni 2017 @ 19:10:25 #129
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171892373
Maar zolang ik 3 uur door kom zonder ongemak kan ik er wel vanuit gaan dat ze leeg genoeg zijn? :)

Ik heb wel meerdere (meestal iig 2) toeschietreflexen tijdens het kolven, maar na 50ml druppelt het alleen nog maar. Ik probeerde weer een toeschietreflex te krijgen na het wisselen van kant (dus eerst links, dan rechts en dan weer links), maar dan schiet het niet meer.
Ik moet ook zeggen dat ik ook niet de rust heb om een half uur te kolven,dus na 20 min en geen nieuwe toeschietreflex stop ik er mee.

Vandaag ging het niet zo goed op het kdv. Erg weinig gedronken. Ze hebben uiteindelijk met een spuitje 30cc gegeven en vroegen al wanneer ik d'r kom halen.
Dat lukte niet meteen, dus mijn man heeft d'r gehaald om 17u, maar bij hem nam ze ook geen flesje. Zat ie daar met 2 kinderen die overstuur waren :{
Dus mijn collega's in complete chaos achter gelaten om 18.15u en naar huis gesneld.
Collega's zijn nu nog aan het werk -O-
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171893219
Oh lastig Sylver! Ik denk inderdaad dat je wel genoeg gekolfd hebt als ze 3 uur geen last hebt. Ik heb nu iets last van rechts maar het ventieltje van de kolf deed gek dus ik denk dat die kant niet goed geleegd is }:|
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171895880
Wat balen, Sylver. Dan werk je ook niet meer lekker... Hebben je collega's er wel begrip voor? En blijft je man er wel rustig onder?
Ik vroeg mijn man hoe hij het vindt als ik wegga en ze dan op een gegeven moment toch wel erg sjagrijnig wordt. Zegt ie: ach, we ondergaan het maar gewoon O+ . Vond ik best fijn om te horen...
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:12:39 #132
73386 Fazz
onderweg
pi_171896667
Wat rot Sylver :{ Kwam ze wel tot rust toen jij thuis kwam?

Als ik jullie zo lees hč over die tsr; ben ik dan de enige die dat niet voelt? M'n kind drinkt en met kolven zie ik stralen maar ik voel dat niet. Soms voel ik wel een soort kramp in m'n borst als het weer bijna etenstijd is, maar dat lijkt me geen tsr toch?
pi_171897750
ik wilde gaan uit leggen hoe een tsr voelt, maar dat kan ik bijna niet uitleggen. ik heb het als de melk tijdens een voeding toeschiet, en idd als kind lang slaapt en het eigenlijk al etenstijd is. Maar allebei voelen ook weer anders. Alsof m'n borsten even helemaal op spanning komen te staan, zoiets?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:52:30 #134
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171898277
Ik voel het nooit tijdens het drinken. Wel soms als ze al een tijd niet gedronken heeft, ineens een licht prikkend gevoel. Maar echt heel zwak, een beetje tintelend.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171898479
Denk dat die 'kramp' het dan wel is, Fazz. Ik ervaar het als een 'trekkend' gevoel, dat door de hele borst gaat. Komt vaak op vanuit de oksel. Het is wel een apart gevoel ja. Net zoiets als een wee. Ook zo lastig uit te leggen aan mensen die niet weten hoe het voelt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171898549
Bij mij ook ja, zowel als zr niet drinkt terwijl ze dat normaal op die tijd wel zou doen als bij het drinken, voelt het als een soort prikkeling. Een tweede voel ik dan vaak niet trouwens (bij het kolven).
Denk dat wat jij beschrijft dan wel een tsr is Fazz.

Naar Sylver :*
pi_171899039
Hier prikt het best behoorlijk en mijn borst wordt ook iets harder. Ik voel het overduidelijk in elk geval. Dit keer wel veel duidelijker dan bij N., dus per kind kan het ook nog verschillen blijkbaar.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:52:48 #138
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171900411
Ik voel het nu ook veel duidelijker dan bij de oudste. Een stevige prikkeling in beide borsten. Maar ik zag vandaag toevallig een keer tijdens het kolven dat het ineens weer harder ging stromen zonder dat ik het gevoeld had.

Ik heb heel vaak op de meest gekke momenten een tsr, trouwens. Zou dat zijn omdat ze nog erg onregelmatig kwa tijden drinkt? Soms is het een uur nadat ze gedronken heeft bijvoorbeeld al, terwijl we gewoon buiten wandelen ofzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:46 schreef marel88 het volgende:
Wat balen, Sylver. Dan werk je ook niet meer lekker... Hebben je collega's er wel begrip voor? En blijft je man er wel rustig onder?
Ik vroeg mijn man hoe hij het vindt als ik wegga en ze dan op een gegeven moment toch wel erg sjagrijnig wordt. Zegt ie: ach, we ondergaan het maar gewoon O+ . Vond ik best fijn om te horen...
Dat scheelt een hoop, Marel :)

Collega's waren heel lief, maar ze waren wel erg laat klaar doordat ik uitviel. Ik kan dat natuurlijk niet elke keer doen, maar ik vrees een beetje voor de andere vrijdagen. Ik ben sowieso bijna 12u de deur uit, als ze zo slecht blijft drinken weet ik niet wat ik moet doen. Het is echt te lang voor haar.
Eenmaal aan de borst was ze weer rustig.
Voor mijn man is het ook erg moelijk, die heeft ook een hongerige peuter erbij en dan een baby die niet stil te krijgen is omdat ze alleen de borst wil...

Ik vind mijn werk echt onwijs leuk, maar op dit soort momenten heb ik de neiging om de handdoek in de ring te gooien. Ik voel me dan zo verscheurd door 2 kanten.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171900967
Is het mogelijk om op en neer te gaan voor een voeding of om je man de baby bij jou te laten brengen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:11:32 #140
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171901042
Helaas niet, de afstand is te groot
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171901172
Balen zeg! Tijdelijk een gastouder/kdv daar in de buurt zoeken zodat je wel op en neer kan?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 23 juni 2017 @ 23:21:06 #142
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171901460
Hmm, dat is nog wel iets om over na te denken :)
Er is alleen een opzegtermijn van een maand en ik heb nog de hoop dat het over een maand allemaal een stuk beter gaat 🤔
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171907506
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 23:21 schreef Sylver_ het volgende:
Hmm, dat is nog wel iets om over na te denken :)
Er is alleen een opzegtermijn van een maand en ik heb nog de hoop dat het over een maand allemaal een stuk beter gaat 🤔
dat snap ik... Kan je in overleg met het kdv een oplossing zoeken wat dat betreft? Het contract op pauze zetten bijvoorbeeld om het zo te proberen tot ze de fles pakt? Sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:10:38 #144
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171908045
Ik zal eens kijken wat er mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat onze huidige kdv wel wil meewerken, die kennen we al 4 jaar. Maar dan moet ik ook in overleg met de nieuwe natuurlijk, ik weet niet of zij blij zijn met zo'n tijdelijk verblijf. Maar wie weet :)

Bedankt voor het meedenken :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171908349
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:10 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zal eens kijken wat er mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat onze huidige kdv wel wil meewerken, die kennen we al 4 jaar. Maar dan moet ik ook in overleg met de nieuwe natuurlijk, ik weet niet of zij blij zijn met zo'n tijdelijk verblijf. Maar wie weet :)

Bedankt voor het meedenken :)
nee dat is lastig idd... Misschien zijn er wel gastouders die flexibeler zijn ofzo? Weet niet in welke regio je zit?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:44:24 #146
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171908658
In DH, moet toch wel veel keus zijn :)

Gastouder kan ik ook even overleggen met man :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171909110
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:44 schreef Sylver_ het volgende:
In DH, moet toch wel veel keus zijn :)

Gastouder kan ik ook even overleggen met man :Y
ja hopelijk wel :D als je bij mij in de buurt had gewoond had ik misschien wel iemand geweten maar dat is nog meer uit de buurt dus helaas :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171922647
ik heb bij beeb 1 ook nog nooit een tsr gevoeld, nu bij nr 2 voel ik pas wat t is. Eerste paar keren dat ik t voelde dacht ik dat t iets slechts was, eerste tekenen van een borstontsteking ofzo _O-

Ik moet over 3 weken weer werken, bluuhh. ben me nu een beetje aan het voorbereiden hierop ivm kolven. Ik kolf nu dagelijks en dat gaat eigenlijk prima. Nu moet ik me nog een beetje verdiepen in bewaarmethoden (vriezer volstouwen). Gebruiken jullie bakjes (bijv. avent) of zakjes? En wat is handig en waarom?

En voor degenen met een kantoorbaan.. hoe planden jullie het kolven in? ik denk nu aan 2 x op een dag, rond 11 u en 3 u bijv. hebben jullie het vast in je agenda staan? of plan je het in wanneer je tijd hebt? ik denk bijv. voor het inplannen van meetings enzo.

En wat zeg je tegen je collegas als je 2 x op een dag een half uur wegbent? Ik werk in een nogal mannelijke omgeving (technisch gebouwenbeheer)

En laatste vraag, hoe bewaar je de melk? zet je die gewoon ( in een tasje) in de algemene koelkast? of gebruik je bijv. zon medela tasje met een koelelement? (werkt dat lang genoeg?)

Sorry, veel vragen. Ik kan ze ook opdelen over de komende 3 weken als t too much is :P

Wow ik lees t nu even terug en ik ben echt een leek op dit gebied...Sorry. Ik ga eerst wel even googelen
pi_171923008
Ik heb ook een kantoorbaan en ben de enige vrouw. Ik zeg gewoon dat ik ga kolven :P Ik zet de melk in een klein koeltasje in de koelkast. Losse flesjes voelt een beetje raar op werk ofzo :P
Ik kolf in principe altijd op hetzelfde tijdstip behalve als het niet lukt ivm een afspraak met een cliënt. Ik begon met 10-13-16, maar stapte daarna over naar 10-15, daarna weer 11-16.30 en daarna naar 1 keer per dag. Thuis kolf ik altijd rond 7 uur in de ochtend, dus vandaar dat ik begon om 10 uur, ik wilde graag om de 3 uur kolven.

In de vriezer gebruik ik zakjes want dat neemt minder ruimte is en een doos met zakjes is goedkoper dan heel veel losse bakjes :P maar als je bijvoorbeeld minder dan 10 porties ofzo in de vriezer wil houden kunnen bakjes ook wel. Persoonlijke voorkeur denk ik ook een beetje.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:11:15 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_171923441
Lansinoh zakjes in de vriezer! Compact, en ontdooit snel. En voor in de koelkast gewoon flesjes.
Gewoon zeggen dat je gaat kolven, of wat ik doe: gewoon weglopen met je kolftas. Je baas weet het vast wel. Ik blok mijn kolfmomenten af in mijn agenda, dan vallen er ook geen meetings overheen.
Ik bewaar de melk in een koeltasje met koelelement in de koelkast van de secretaresses.
disclaimer
pi_171923458
Hier wel bakjes van avent, daar kolf ik in (passen op de kolf) en geef ze ook zo mee aan de crčche, ze doen het dan zelf in een fles. Zo vries ik ze ook in, in porties van 140 ml, dat is wat ze drinkt. Ik kolf drie keer per dag en niet op heel strikt vaste tijden, beetje flexibel ivm andere afspraken/wanneer ik tijd heb.
Oh, en ook een (nogal anoniem ogend, maar je hebt ook leuke) koeltasje inderdaad.
pi_171923474
Ik vind die zakjes zo duur om elke keer aan te schaffen. Ik ben dan ook van de avent bakjes. Nu mijn kabouter ook vast voedsel begint te eten, kunnen zn hapjes daar ook mooi in.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:19:32 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_171923560
Nee ik doe ook alleen diepvriesmelk in die zakjes hoor! Maar ik heb nu dertig porties in de vriezer, dan zijn avent bakjes véél duurder dan zakjes ;)
disclaimer
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:22:16 #154
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171923593
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:31 schreef kooks11 het volgende:
ik heb bij beeb 1 ook nog nooit een tsr gevoeld, nu bij nr 2 voel ik pas wat t is. Eerste paar keren dat ik t voelde dacht ik dat t iets slechts was, eerste tekenen van een borstontsteking ofzo _O-

Ik moet over 3 weken weer werken, bluuhh. ben me nu een beetje aan het voorbereiden hierop ivm kolven. Ik kolf nu dagelijks en dat gaat eigenlijk prima. Nu moet ik me nog een beetje verdiepen in bewaarmethoden (vriezer volstouwen). Gebruiken jullie bakjes (bijv. avent) of zakjes? En wat is handig en waarom?
Ik gebruik vooral zakjes (van Difrax geloof ik), omdat ik maar een kleine vriezer heb.
Maar ik heb nu ook 3 flesjes in de vriezer staan.
Ik heb van het merk Materni 10 flesjes gekocht met dop die op mijn Medela kolf passen. Ik werk op woensdag en vrijdag. Op woensdag gaan de flesjes in de koelkast om vrijdag te gebruiken (eventuele te veel doe ik in zo'n zakje in de vriezer) en op vrijdag zet ik de flesjes zo in de vriezer om ze de woensdag daarop weer te gebruiken.

quote:
En voor degenen met een kantoorbaan.. hoe planden jullie het kolven in? ik denk nu aan 2 x op een dag, rond 11 u en 3 u bijv. hebben jullie het vast in je agenda staan? of plan je het in wanneer je tijd hebt? ik denk bijv. voor het inplannen van meetings enzo.
Ik heb geen kantoorbaan, maar heb wel een ruime marge gepland in de agenda. Ik wilde eerst 2x kolven, maar op 10 uur werken red ik dat niet.
Dus nu staat in de agenda 10-11, 13.30-14.30 en 16.30-17. Ik kolf geen uur, maar het is bij ons niet zo strak te plannen, dus het idee is dat ik ergens tussen die tijden moet kolven.

quote:
En wat zeg je tegen je collegas als je 2 x op een dag een half uur wegbent? Ik werk in een nogal mannelijke omgeving (technisch gebouwenbeheer)
Bij ons vooral vrouwen, waar ik buiten werktijd ook goed contact met een aantal heb, dus ik zeg gewoon dat ik ga kolven (of melken, of pompen :P)

quote:
En laatste vraag, hoe bewaar je de melk? zet je die gewoon ( in een tasje) in de algemene koelkast? of gebruik je bijv. zon medela tasje met een koelelement? (werkt dat lang genoeg?)
Hier gewoon open en bloot in de gemeenschappelijke koelkast tussen de kaas en de boter, maar ik kan me voorstellen dat dat niet bij elke werkomgeving prettig is ;)

Als je een koelkast ter beschikking hebt zou ik dat wel verkiezen boven een koeltas met koelelement. Ik zou het dan gewoon in een tasje in de koelkast zetten.

Ik heb een koeltas (3,- bij het Kruidvat ;)) met koelelement mee om de melk te vervoeren. Eerst naar de opvang en op het werk gooi in het koelelement in de vriezer en 's avonds doe ik de nieuwe melk met het element in de koeltas om te vervoeren naar huis.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 juni 2017 @ 00:27:21 #155
269689 crew  Viv
pi_171925605
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:22 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb van het merk Materni 10 flesjes gekocht met dop die op mijn Medela kolf passen.
Deze heb ik ook! Ze kosten heel weinig (1 euro per stuk als je er 20 koopt zoals ik), ze blijven goed bij intensief gebruik (het zijn niet van die flesjes die eigenlijk wegwerp zijn), en ze hebben een maatverdeling tot 240 ml (ZZ drinkt 200 en veel flesjes gaan maar tot 140-150). Op het werk gebruik ik dan weer wel kleine Medela-flesjes, omdat ik het bijbehorende koeltasje met voorgevormd koelelement heb.
pi_171928629
Whoa! Dat is een goede prijs voor die Materni flesjes. Ik heb dus altijd alles gedaan met Medela flesjes (3× de prijs :X) en wat Avent moedermelk bekers (ook duur).
Ikzelf heb ook het medela koeltasje met voorgevormd vrieselement. Vrieselement overnacht in de vriezer, sochtend in het tasje. Op het werk in zijn geheel in de koelkast in de kolfkamer. Superluxe blijkbaar! Een kolfruimte hoort officieel ook een koelkastje te hebben, maar de praktijk is weerspannig... In de hoogtijdagen gekolfd om 9:30, 12:30 en 15:30 geloof ik. Elke keer flesjes melk direct in koeltasje en einde van de dag mee naar huis. In het begin aangegeven bij collega's en vooral leidinggevenden wat mijn kolftijden waren en dat wisten ze allemaal al snel. Weer erg luxe hoor: wij hebben een afdeling waar veel dames gekolfd hebben, dus was normaalste zaak vd wereld.
pi_171928739
Wat betreft je vraag over koud blijven Kooks: ik ben weleens ergens anders geweest en toen bleef de melk de hele dag koel in het koeltasje met vrieselement. Was wel een koele dag van 17 graden en tasje stond in de auto. Dagje Ikea :P
pi_171933449
Mijn baby heeft weer melkmondjes. O+

Wil graag mn productie toch nog iets extra opkrikken dmv kolven maar zie dat niet erg zitten dmv mijn enkelzijdige kolf. Tips voor goede, betaalbare dubbelzijdige kolven? Had de spectra 9 plus oid gezien. Is dat wat?
pi_171933570
Hier hebben een aantal dames de Spectra, en zijn tevreden geloof ik. Ik heb zelf de Ardo Calypso, middensegment qua prijs en heel tevreden over!

En fijn dat je productie weer beter is, Cygne, goed bezig!
  zondag 25 juni 2017 @ 14:06:01 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_171933623
Gooo cygne! Wat goed!
Hier ook een tevreden calypso gebruiker maar goed, ik heb ook nooit met iets anders gekolfd verder :P
disclaimer
pi_171933763
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:58 schreef Cygne het volgende:
Mijn baby heeft weer melkmondjes. O+

Wil graag mn productie toch nog iets extra opkrikken dmv kolven maar zie dat niet erg zitten dmv mijn enkelzijdige kolf. Tips voor goede, betaalbare dubbelzijdige kolven? Had de spectra 9 plus oid gezien. Is dat wat?
Ja!
Heb 'm sinds 2014 na de geboorte van Lou en ik vind het een fijne betaalbare kolf. Heb geen vergelijkingsmateriaal qua kracht, maar voor mij voldeed het prima.

Ook handig formaat voor naar/op het werk!



Had ik maar aandelen ;( :P
  zondag 25 juni 2017 @ 14:13:37 #162
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171933782
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:58 schreef Cygne het volgende:
Mijn baby heeft weer melkmondjes. O+

Wil graag mn productie toch nog iets extra opkrikken dmv kolven maar zie dat niet erg zitten dmv mijn enkelzijdige kolf. Tips voor goede, betaalbare dubbelzijdige kolven? Had de spectra 9 plus oid gezien. Is dat wat?
welke heb je nu precies?

Hier ook de Calypso trouwens :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171933859
Dat klinkt heel prima, skittles. *O*

Ik werk niet buitenshuis maar we zijn wel veel op pad dus dat formaat is wel prettig.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 juni 2017 @ 16:35:23 #164
269689 crew  Viv
pi_171938782
Ik heb ook een Spectra, omdat Skittles en LuDann zo tevreden waren. :D Ik heb de S1, echt een fantastisch ding. Krachtiger en stiller dan de Freestyle die ik eerst geprobeerd had. Gemakkelijker 'leeg'kolven dan met de Symphony die ik 2 maanden gehuurd heb, doordat ik snel nieuwe tsr's krijg vanwege de vibratie. Wat bij de Freestyle en Symphony niet kan en bij deze wel, is de snelheid en zuigkracht los van elkaar instellen. Het enige nadeel is het formaat basketbal. :')
pi_171939377
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:13 schreef tombolafan het volgende:

[..]

welke heb je nu precies?

Hier ook de Calypso trouwens :D
Avent.
pi_171940178
Ik heb de Medela maxi swing. Op zich prima ding, maar ik merk de laatste tijd dat ik toch maar moeilijk echt leeg kolf. Ik blijf vaak toch met harde plekken zitten, zeker als ik vaker achter elkaar moet kolven. Over twee weken zit ik een weekend babyloos op Vlieland en ik hou mn hart vast...

Maar ik weet nou niet of die plekken komen door mn kolf of dat mn lichaam gewoon lastig doet.
pi_171941738
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:11 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb de Medela maxi swing. Op zich prima ding, maar ik merk de laatste tijd dat ik toch maar moeilijk echt leeg kolf. Ik blijf vaak toch met harde plekken zitten, zeker als ik vaker achter elkaar moet kolven. Over twee weken zit ik een weekend babyloos op Vlieland en ik hou mn hart vast...

Maar ik weet nou niet of die plekken komen door mn kolf of dat mn lichaam gewoon lastig doet.
Ik had dit ook, van de lk kreeg ik toen de tip de onderdelen (met name de membranen) elke dag dat ik ze gebruikt had in een sopje af te wassen ipv ze zo in de vaatwasser te mikken. Na een paar keer zoog de kolf weer beduidend beter. Ik heb hem toen ook door laten meten, maar dat was het probleem in elk geval niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 25-06-2017 21:24:37 ]
pi_171943035
Bedankt voor de tips! Koelkast in de kolfruimte, Klinkt luxe! Ik werk bij de overheid dus wie weet is daar ook zo goed geregeld :)

En zon medelatasje met koelelement heb ik ook idd, die is dus handig begrijp ik.

En het 2 of 3 x per dag kolven moet zich dus een beetje wijzen.. we gaan t meemaken.
Ik ben in ieder geval alweer een stuk verder dan gister
pi_171948212
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:00 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik had dit ook, van de lk kreeg ik toen de tip de onderdelen (met name de membranen) elke dag dat ik ze gebruikt had in een sopje af te wassen ipv ze zo in de vaatwasser te mikken. Na een paar keer zoogkompressen de kolf weer beduidend beter. Ik heb hem toen ook door laten meten, maar dat was het probleem in elk geval niet.
Ik doe het spul eigenlijk nooit in de vaatwasser. Altijd afwassen en in de magnetronsterilisator. Ik merk wel af en toe dat het membraan niet goed zit en dan zuigt hij idd niet goed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 juni 2017 @ 00:09:56 #170
269689 crew  Viv
pi_171953798
Als je er eerst wel goed mee kon kolven, dan kan het ook zijn dat er onderdelen aan vervanging toe zijn. Ik heb bijvoorbeeld (fulltime kolvend, dus wel wat extremer) al 2 van deze pakjes versleten:

Ik kom er altijd pas op mijn werk achter dat er iets niet klopt, omdat ik dan op de tijd moet letten. :') Die witte membranen hebben dan bij nader inzien een klein scheurtje, bij die gele dingen zie je er eigenlijk niks van, behalve dat het dus duidelijk beter gaat met een nieuwe. Ik stop membranen trouwens niet in de sterilisator, ik had begrepen dat ze dan sneller achteruitgaan.
pi_171957244
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
Als je er eerst wel goed mee kon kolven, dan kan het ook zijn dat er onderdelen aan vervanging toe zijn. Ik heb bijvoorbeeld (fulltime kolvend, dus wel wat extremer) al 2 van deze pakjes versleten:
[ afbeelding ]
Ik kom er altijd pas op mijn werk achter dat er iets niet klopt, omdat ik dan op de tijd moet letten. :') Die witte membranen hebben dan bij nader inzien een klein scheurtje, bij die gele dingen zie je er eigenlijk niks van, behalve dat het dus duidelijk beter gaat met een nieuwe. Ik stop membranen trouwens niet in de sterilisator, ik had begrepen dat ze dan sneller achteruitgaan.
Uuuh, die dingen ken ik helemaal niet? Ik heb alleen van die grote ronde flexibele dingen met een flapje onderaan :?

Maar ik ga die niet meer in de sterilisator doen, dat is wel een goede tip.
pi_171957564
Dat ligt aan de kolf die je hebt.
  maandag 26 juni 2017 @ 10:00:51 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_171957603
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:50 schreef kooks11 het volgende:
Bedankt voor de tips! Koelkast in de kolfruimte, Klinkt luxe! Ik werk bij de overheid dus wie weet is daar ook zo goed geregeld :)

En zon medelatasje met koelelement heb ik ook idd, die is dus handig begrijp ik.

En het 2 of 3 x per dag kolven moet zich dus een beetje wijzen.. we gaan t meemaken.
Ik ben in ieder geval alweer een stuk verder dan gister
bij de overheid zit je sowieso goed!

In mijn gebouw zit het product management van Avent dus onze kolfruimte is ook erg luxe. Werd laatst wel bijna geschoffeerd vanwege mijn ardo kolf :')
Ik gebruik zelf de koelkast in de kolfruimte niet omdat ik al eens een half uur op een kolfster heb moeten wachten voor ik naar huis kon :P
disclaimer
pi_171959415
Nieuwe kolf is besteld! *O*
M is nog steeds erg op zijn nachtrust gesteld. Dus voed ik hem op eigen verzoek als ik zelf ga slapen en om 5u als mijn man opstaat voor werk.
pi_171959458
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:00 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik had dit ook, van de lk kreeg ik toen de tip de onderdelen (met name de membranen) elke dag dat ik ze gebruikt had in een sopje af te wassen ipv ze zo in de vaatwasser te mikken. Na een paar keer zoog de kolf weer beduidend beter. Ik heb hem toen ook door laten meten, maar dat was het probleem in elk geval niet.
Deze onthou ik even, thanks! Mijn kolf is pas doorgemeten en de motor werkt prima, maar ik weet van de laatste keren kolven dat het heel moeizaam ging allemaal. Ik geloof dat ik de onderdelen op het laatst afspoelde zonder sop en steriliseerde in de magnetron. Nu maar weer braaf met een sopje gaan doen.

Kolven op het werk: ik blokte ook de momenten in de agenda. Collega's wisten altijd wel genoeg als ik weer met mijn tasje naar de trappen liep. Wij hebben verder heel luxe kolfruimtes, incl. lockers met koelkastjes voor de melk, ideaal! (Ook overheid btw.)
pi_171960934
Wij hebben maar één kolfruimte die we delen met z'n vieren momenteel. Vandaag was de ruimte echter gereserveerd voor de schoolarts, terwijl ons als kolvenden niks verteld was. }:| Gelukkig kon zij doorschuiven naar de ruimte ernaast zodat ik toch kon kolven, maar wat een gedoe weer.

Verder :W . L. drinkt al een paar dagen probleemloos, dus ik ben de voeding die ik aan het afbouwen was weer aan het opbouwen. :') Man geeft nu wel 's avonds een flesje voor ze naar bed gaat, omdat ik zo'n 1,5 a 2 uur bezig was om haar in slaap te krijgen. Nu krijgt ze een fles, valt ze in slaap, wordt een half uur later wakker, ik stop mijn tiet er in en een kwartier later kan ik weglopen. Een flinke gebruiksaanwijzing zo, maar wat scheelt het een tijd. Zo gecombineerd met af en toe een voeding door man hoop ik het toch nog een tijdje vol te houden. :)
  maandag 26 juni 2017 @ 12:33:42 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_171960986
Fijn selvaria!
En ik zit as we speak voor de kolfruimte te wachten... misschien toch maar eens een interessepeiling neerleggen voor een kolfschema. Ik werk in een gebouw waar ongeveer 1500 werkplekken zijn dus dan is 1 kolfruimte natuurlijk ook wel karig :X
disclaimer
pi_171961131
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn selvaria!
En ik zit as we speak voor de kolfruimte te wachten... misschien toch maar eens een interessepeiling neerleggen voor een kolfschema. Ik werk in een gebouw waar ongeveer 1500 werkplekken zijn dus dan is 1 kolfruimte natuurlijk ook wel karig :X
Bij ons kun je een kolfruimte reserveren gewoon via Outlook, klinkt als iets voor jouw werkplek?
  maandag 26 juni 2017 @ 12:49:28 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_171961252
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:41 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Bij ons kun je een kolfruimte reserveren gewoon via Outlook, klinkt als iets voor jouw werkplek?
nee dat doen ze expres niet omdat mensen het dan om de verkeerde redenen gaan boeken. Onderling afspreken werkt veel beter :Y
disclaimer
  maandag 26 juni 2017 @ 12:51:23 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_171961288
Waar kwam dat fenomeen van de slurpende kolf ook al weer vandaan?? Mijn kolf trekt weer eens niet fatsoenlijk vacuüm en er komt een irritant slurpgeluid bij kijken:( alweer filters en membranen vervangen? Dat doe ik al zo vaak :X
disclaimer
pi_171961529
Ik heb het idee dat de membranen dan wat vettig zijn, maar dat is alleen een gevoel en gebaseerd op niks. Bij mij is het meestal weer oké als ik ze goed ontvet heb.
pi_171961854
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee dat doen ze expres niet omdat mensen het dan om de verkeerde redenen gaan boeken. Onderling afspreken werkt veel beter :Y
Verkeerde redenen? :D

Ik ken mijn kolvende collega's niet dus vind het systeem wel handig. Ben wel benieuwd naar wat er dan allemaal in jullie ruimte gebeurt, bij ons kun je ook alleen reserveren als je een machtiging hebt voor deze ruimte en ik schat zo in dat de meeste kolvende vrouwen er niet naartoe gaan voor een affaire maar ik ben misschien naīef :o
  maandag 26 juni 2017 @ 13:22:54 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_171961903
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:20 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Verkeerde redenen? :D

Ik ken mijn kolvende collega's niet dus vind het systeem wel handig. Ben wel benieuwd naar wat er dan allemaal in jullie ruimte gebeurt, bij ons kun je ook alleen reserveren als je een machtiging hebt voor deze ruimte en ik schat zo in dat de meeste kolvende vrouwen er niet naartoe gaan voor een affaire maar ik ben misschien naīef :o
Oh zo, afgeschermde toestemming om te boeken. Nee als je het gewoon open in outlook zet gaan mensen daar dus gewoon zitten conference callen :X
In mijn vorige gebouw wel eens een gapende man uit de kolfkamer zien lopen ;(
disclaimer
pi_171962468
Geef ik gewoon al bijna 3,5 jaar bv en zie ik nu voor het eerst een sproei-effect bij mezelf, toen Y eventjes losliet. Wel onpraktisch. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171962560
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh zo, afgeschermde toestemming om te boeken. Nee als je het gewoon open in outlook zet gaan mensen daar dus gewoon zitten conference callen :X
In mijn vorige gebouw wel eens een gapende man uit de kolfkamer zien lopen ;(
-O- conference callen... ik had toch andere mental images (8> *)
  maandag 26 juni 2017 @ 14:43:04 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_171963580
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:52 schreef Minarosa het volgende:

[..]

-O- conference callen... ik had toch andere mental images (8> *)
Nou ja, ALS je je collega wil batsen is de kolfkamer wel een uitgelezen plek. Een grote hoekbank, deur die op slot kan, geen inkijk en een grote doos tissues en stromend water binnen handbereik :9

Maar in dat geval wil je liever anoniem naar binnen sneaken en niet via Outlook reserveren denk ik :')
disclaimer
pi_171963824
Voor de kolfruimte wachten vind ik altijd zo vervelend! Vandaar dat ik bij mijn 2e kolfperiode zelf een kolfhoekboek (A4 harde kaft) heb neergelegd. Daar heb ik ingezet dat het misschien handig was om daar contactinfo in te schrijven zodat de kolfsters contact met elkaar kunnen houden en dat het niet bedoeld was als boekingssysteem, maar een manier om te overleggen. Het werkte prima: nieuwe mensen stellen zich voor en contactinfo wordt gedeeld, verwachtte kolfschemas worden opgeschreven en er was een periode waarin een heel aantal dames een drie x kloppen afspraak had gemaakt om voor elkaar open te doen en de ruimte te delen :). Deze keer veel minder gehad dat ik op iemand, of anderen op mij moesten wachten
  maandag 26 juni 2017 @ 14:54:25 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171963840
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:48 schreef Franny_G het volgende:
Geef ik gewoon al bijna 3,5 jaar bv en zie ik nu voor het eerst een sproei-effect bij mezelf, toen Y eventjes losliet. Wel onpraktisch. :o .
Haha! Herkenbaar trouwens, laatst liet Guppy ineens los tijdens het drinken, en ik dacht nog: wat is dat voor gek, wit draadje :? (ik dacht dat het zo'n plastic draadje was waarmee een prijskaartje in kleding vast zit).

Gek hoe een tweede keer bv compleet anders kan zijn dan de eerste keer, heb jij dat ook Franny? Of andere dames?
De eerste keer heeft het, ondanks de bv, 9 maanden geduurd voordat ik weer op mijn startgewicht terug was, en nu zit ik er met 7 maanden al meer dan 10 kilo onder en kan ik er nauwelijks tegenop eten :').
KuikenGuppy
pi_171963932
Wij spraken in onze verbouwde douche de kolftijden af dmv notitieblaadjes op de muur :P
pi_171964022
:Y tweede keer supervlot op gang en meteen ook genoeg voor de kleine (1e x gedoe met kolven, fingerfeeding en flesjes afgekolfde melk in de kraamweek). Ik heb altijd een nogal nauw afgestemde productie gehad (lees: geen gelek en gesproei), maar de tweede keer vanwege het vertrouwen dat je onbeperkt kan aanleggen (mits geen gevoeligheid voor overproductie) dus ook echt geen zoogkompres gebruikt. Stuwing minimaal, hoeveelheid melk optimaal, dus echt supermakkelijk
pi_171964081
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:58 schreef Hupje het volgende:
Wij spraken in onze verbouwde douche de kolftijden af dmv notitieblaadjes op de muur :P
Ik zie ze zo voor me! Wat werkt dat werkt :P
Collegaatje van me kolfde vroeger (>10 jaar geleden), tussen de opgezette dieren (opslag practicum materialen). Huidige kolfruimte is een omgebouwde toiletruimte, maar wel een stuk relaxter wat dat betreft
pi_171965030
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha! Herkenbaar trouwens, laatst liet Guppy ineens los tijdens het drinken, en ik dacht nog: wat is dat voor gek, wit draadje :? (ik dacht dat het zo'n plastic draadje was waarmee een prijskaartje in kleding vast zit).

Gek hoe een tweede keer bv compleet anders kan zijn dan de eerste keer, heb jij dat ook Franny? Of andere dames?
De eerste keer heeft het, ondanks de bv, 9 maanden geduurd voordat ik weer op mijn startgewicht terug was, en nu zit ik er met 7 maanden al meer dan 10 kilo onder en kan ik er nauwelijks tegenop eten :').
Zo, dan ben je inderdaad erg rap aan het afvallen. Blijft er nog genoeg van je over? Dat kan ook effect hebben op je afweer, is mijn ervaring. Slik je multivitaminen?

Tweede keer is echt anders inderdaad! Geen pijnlijke stuwing, geen kloven, maar wel een veel grotere productie. Waar ik bij I vaak lang aan het voeden was waarbij ze meestal ook al slapend doorsabbelde, is Y heel snel klaar omdat hij in no time een sloot binnen heeft en ligt hij zich ook wel eens te verslikken. Hij valt daardoor ook niet in slaap aan de borst en dat vind ik wel fijn eigenlijk. Want dat heel lang met een baby aan de borst zitten die je niet kunt loskoppelen en wegleggen zonder groot drama te veroorzaken, brak me bij I op een gegeven moment nogal op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 26 juni 2017 @ 15:53:38 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_171965427
Ik ervaar niet bijster veel verschil, behalve dat ik nu makkelijker kolf en minder onzeker ben 8-) Noud is ook een powerdrinker en drinkt maximaal 5-10 minuten en dan 6/7 keer per dag. Bij Mauw was ik daar best onzeker over, dacht steeds dat het veel te weinig was, maar daar is het ook goed mee gekomen ;)
disclaimer
pi_171970146
SQ hier ongeveer dezelfde verhouding mensen en aantal kolfruimtes (4000 man en 3 kamers), maar vreemd genoeg nooit echt lang hoeven wachten. Misschien kun je inderdaad (ergens centraal?) iets van een briefjessysteem voorstellen.

Bij ons mogen de ruimtes ook gebruikt worden als rustruimte of om te bidden. Dat laatste zorgde er nog wel eens voor dat ik moest wachten, omdat ik blijkbaar op een gebedstijd wilde kolven. Dat vond ik af en toe wel onhandig.
pi_171970293
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:41 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Zo, dan ben je inderdaad erg rap aan het afvallen. Blijft er nog genoeg van je over? Dat kan ook effect hebben op je afweer, is mijn ervaring. Slik je multivitaminen?
Grappig, ik dacht hier net vandaag aan... is het verstandig eigenlijk om multivitaminen of voedings supplementen te slikken bij de BV? Ik voel me nl soms echt een vaatdoek en dan wordt je ook nog leeggegeten.... zouden multivit of voedings supplementen helpen? Ik zag op de instagram van Lieke van Lexmond dat die een hele sloot pillen neemt blijkbaar.. wat dan eigenlijk?
pi_171970379
Tja, ik doe het wel. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam het wel kan gebruiken. Multivitaminen en als de zomer weer voorbij is extra vitamine d. Tijdens de zwangerschap had ik daar ook een tekort aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171981242
Iemand misschien een verklaring voor het volgende?

F is nu 12 dagen oud en de bv gaat op zich prima. Overdag drinkt ze om de 2 a 3 uur en ze drinkt ook rustig. Na de voeding valt ze vrij snel in slaap. Ze spuugt wel wat af en toe.

De nachtvoeding gaat minder goed. Ze drinkt erg onrustig, spuugt meer en het na de voeding inslapen gaat lastig / niet. Ze kreunt dan veel en beweegt ook veel met haar armpjes. Mogelijk komt het nog door het dag nacht ritme wat is omgedraaid, maar misschien is er ook een andere verklaring...
pi_171981395
Vieve, paar vragen: zit er in de nacht meer tijd tussen de voedingen dan overdag, waardoor je borsten dan voller zijn? In welke houding(en) geef je de nachtvoedingen? Boert ze steeds na de voedingen of niet? Leg je haar na de voeding direct weer terug?

Zoals je het beschrijft, komt het op mij over alsof ze in de nacht moeite heeft met het verwerken van de melk en dat er lucht zit en boertjes dwarszitten.

(Mijnes komt dus altijd voor een voeding rond 5:00. Zo'n rottijd vind ik dat want ik heb vaak moeite met dan weer in slaap komen.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171981557
Het is lastig om te zeggen wat het is Vieve. Sommige baby's hebben nu eenmaal wat (meer) last van onrust en/of krampjes. Hier had het veel nut om naar mijn eigen voedingspatroon te kijken. Als ik overdag thee (met theīne dus) had gedronken of citrusvruchten of chocola had gegeten hadden we hier gegarandeerd een onrustige nacht vol gespartel. Na een maand of twee/drie ging dat een stuk beter.
pi_171981582
Er zit helaas niet langer tussen. vannacht was het 21.15u dan 0.00u toen 2.45u 5.30u & 6.45u. Na de voeding van 2.45 uur begon de onrust. Ze lag er toen pas weer rond half 5 in & is dan een uurtje later weer wakker. Ik heb er dan wel een tijdje mee rechtop gezeten (zelf wel in slaap gevallen ondertussen). Houding verschilt niet van overdag. Het zou kunnen dat ik iets meer onderuitgezakt zit omdat ik in bed minder steun heb in mijn rug... Het lijkt soms inderdaad alsof ze het niet kan verwerken, last krijgt van haar buikje en dan weer snel gaat zoeken als ik haar bij me neem. Maarja zeker weet ik het natuurlijk niet..
pi_171982238
Ik heb zelf ook veel voedingen dus leef met je mee. Er begint nu wat meer tijd tussen te komen want de eerste drie weken was het nog vaker. Gisteravond/vannacht was het 20:00, 23:30, 02:30, 05:00 en 7:00. Die voeding van vijf uur zou ik graag overslaan. Pluspunt is wel dat het korte voedingen zijn.

Het klinkt wel als de gebruikelijke krampjes. Daarbij raden ze ook aan om het buikje beetje warm te houden, erover te wrijven, de bekende houding over je arm. Misschien koelt ze wat af in de nacht waardoor ze daar dus ook meer last van heeft?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:47:55 #202
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171983121
Vieve wat vervelend :{ Ik kan het niet verklaren waarom het dan alleen 's nachts zo is, maar het klinkt een beetje hetzelfde als wat MiniTweedle doet als ik te volle borsten heb en daarna als er na de voeding een boertje dwars zit. Legt ze haar hoofdje dan ook in haar nek als ze die geluidjes maakt? Zodra ik dat bij MT merk til ik haar op en komt er vrij snel een boer uit waar een oude kerel trots op zou zijn 8-)
Oh en sinds het zo warm was voed ik 's nachts liggend op mijn zij, MT valt dan vaak ook in slaap en dan kan ik haar makkelijker in diezelfde houding in haar bedje leggen met meer kans dat ze direct doorslaapt. Als ik zittend voed dan is er toch wat meer geschud en gehannes bij het terugleggen. Hopelijk heb je er wat aan, het extra warm houden van haar buikje wat Franny zegt lijkt me ook fijn voor haar.

Vitamines: ik maak mijn zwangerschapspotje nu op en ga daarna kijken voor vervolgvitamines. Ik heb er denk ik wel baat bij, al ben ik nu ook weer begonnen met extra vit D omdat ik mijn gewrichten weer begon te voelen en dat een bekend probleem is bij mij. Laatste dagen weer continu spierpijn overal dus hoop dat dat daar ook mee verdwijnt.
Ik denk dat het sowieso gewoon goed is omdat je lijf zo intensief moet werken en daarvoor tijdens de zwangerschap ook al.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:00:42 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171983343
Lastig Vieve. Volgens mij is het in het begin ook gewoon rommelig. Als ik kijk hoe het nu gaat met 3 maanden en dat vergelijk met toen ze 2 weken was.. Wereld van verschil.

Ik heb het idee dat ik 's nachts een sterkere toeschietreflex heb. Weet niet of dat logisch is? Ik had er nog niet zo over nagedacht, maar is het niet zo dat je 's nachts meer melk aanmaakt?
Ze verslikte zich iig in het begin regelmatig en was ook onrustig 's nachts.
Ik voed haar nu een aantal uur aan dezelfde kant en dat lijkt beter te gaan.
Al zou ik dat niet direct als advies geven, want blokvoeden remt de productie ook wat geloof ik?

Als iemand gaten kan schieten in mijn redenatie, dan hoor ik het graag. Heb een beetje het idee dat ik aan het 'klok-klepelen' ben :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:06:34 #204
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_171983490
Misschien omdat je dan meer ontspannen bent en de hormonen dan sneller komen? (Ook geen idee hoor, maar het lijkt mij niet vreemd :) )
pi_171983884
Thnx voor de tips. Dat warm houden zou misschien kunnen helpen. Ze lag na de voeding van 7u even bij ons en was eerst onrustig maar leek toen meteen rustiger te worden. Ik wil zo'n minibaby alleen liever niet bij ons leggen want dat vind ik toch een beetje eng. Maar misschien helpt het om het bedje voor te verwarmen...

Volle borsten zou ook kunnen want soms spuit het er echt een beetje uit. Toch voelen ze niet supervol.
Wat ik gehoord heb is dat de productie snachts inderdaad hoger is. Dus misschien speelt dat mee inderdaad.

& waarschijnlijk dus ook wat meer geduld hebben... Ze is natuurlijk ook nog echt een mini.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vieve6 op 27-06-2017 14:06:42 ]
pi_171986408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:21 schreef Vieve6 het volgende:

Volle borsten zou ook kunnen want soms spijt het er echt een beetje uit. Toch voelen ze niet supervol.
Wat ik gehoord heb is dat de productie snachts inderdaad hoger is. Dus misschien speelt dat mee inderdaad.
Je zou kunnen kijken of een andere houding bij het voeden helpt. Ik merk dat het voor Y echt uitmaakt dat ik liggend voed en als mijn borsten erg vol zijn, doe ik deze houding.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:46:15 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_171988178
Ah de nachtelijke kutkrampjes. Kun je helaas weinig tegen doen ;( de biological nurture houding die franny laat zien kan wel wat helpen maar verder vrees ik dat het een kwestie van tijd is. Sterkte, het is echt niet leuk :*
disclaimer
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:53:52 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_171988339
En inmiddels sta ik alweer een kwartier voor een dicht kolfhok en ga ik dus de introductie met mijn tijdelijke nieuwe baas voor de helft missen :( dat moet echt anders hoor.
disclaimer
pi_171988726
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha! Herkenbaar trouwens, laatst liet Guppy ineens los tijdens het drinken, en ik dacht nog: wat is dat voor gek, wit draadje :? (ik dacht dat het zo'n plastic draadje was waarmee een prijskaartje in kleding vast zit).

Gek hoe een tweede keer bv compleet anders kan zijn dan de eerste keer, heb jij dat ook Franny? Of andere dames?
De eerste keer heeft het, ondanks de bv, 9 maanden geduurd voordat ik weer op mijn startgewicht terug was, en nu zit ik er met 7 maanden al meer dan 10 kilo onder en kan ik er nauwelijks tegenop eten :').
Hier gaat het min of meer hetzelfde als de eerste keer, ook inclusief twee keer borstontsteking terwijl hij pas een maand oud is. Ik produceer voor een tweeling geloof ik :') Het algemene advies van zo vaak mogelijk aanleggen in het begin is voor mij in ieder geval niet goed merk ik. Veel te vaak stuwing en dus die stomme ontstekingen ;(
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:19:57 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_171988853
45 minuten zitten wachten. Nu kijken of ik nog wel een tsr krijg met die stress.
disclaimer
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:46:16 #211
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171989425
Wat onhandig }:|
Krijg je er nog iets uit? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171990524
Oi SQ das wel kut! Zit daar dan iemand 3 kwartier te kolven ja? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171990679
Dat was mijn gedachte ook tombo :o
Hoe is het afgelopen Sq?
pi_171991725
Inderdaad lang om te kolven! (Of kwamen er opeens 2 mensen uit? :Y) )
Zou inderdaad kijken of je iets van een schema kunt maken :Y Of samen kolven, gezellig :+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:26:18 #215
73386 Fazz
onderweg
pi_171993762
Jemig SQ, dat is niet fijn. Hoop dat het toch nog is gelukt :*

Dank nog voor jullie tsr verhalen O+ Ik ben dus niet gek :P

Ik merk ook veel verschil met bv bij kind 1 en nu bij kind 2. O is veel sneller verzadigd lijkt wel, drinkt vaak maar 1 borst, moet boeren en spuugt veel meer. Er is in ieder geval melk genoeg :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:25:58 #216
73386 Fazz
onderweg
pi_171999091
O heeft 70 cc gedronken uit de fles *O*

Ik kreeg 'commentaar' van vriend dat ik wel wat meer had mogen kolven want ze had er niet genoeg aan :+

Hopelijk is ze nu om :s)
pi_172000292
Wat goed, Fazz! Hopelijk blijft het zo!

Wat lang, SQ, zonde van je tijd, toch? Heb je nu wel contactgegevens?

Hier nog steeds weinig progressie }:|
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 21:48:21 #218
269689 crew  Viv
pi_172002295
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:46 schreef Ooi86 het volgende:
Uuuh, die dingen ken ik helemaal niet?
Late reactie, maar daarom zei ik "bijvoorbeeld", iedere kolf heeft wel onderdelen die mogelijk eerder versleten zijn dan de motor. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, ALS je je collega wil batsen is de kolfkamer wel een uitgelezen plek. Een grote hoekbank, deur die op slot kan, geen inkijk en een grote doos tissues en stromend water binnen handbereik :9
Bijna alsof het ontworpen is als multifunctionele ruimte. :D Die van ons is ook multifunctioneel, want afgezien van een simpele stoel en een wiebelig krukje voor de kolfspullen is het gewoon onze opslagruimte voor kantoorartikelen. :')
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:53 schreef Vosje6 het volgende:
er was een periode waarin een heel aantal dames een drie x kloppen afspraak had gemaakt om voor elkaar open te doen en de ruimte te delen :).
Samen kolven schijnt goed te zijn voor je opbrengst. :Y) Maar het lijkt me ook een beetje awkward als je die mensen ook in andere rollen tegenkomt binnen het werk (bijvoorbeeld als leidinggevende van jouw project).
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:19 schreef Stormqueen het volgende:
45 minuten zitten wachten. Nu kijken of ik nog wel een tsr krijg met die stress.
Wat irritant zeg, kolven op het werk duurt alles bij elkaar al lang genoeg zonder dit! :(
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:34 schreef tombolafan het volgende:
Zit daar dan iemand 3 kwartier te kolven ja? :o
Ik kom wel eens aan 3 kwartier als mijn onderdelen aan het kutten zijn (zie eerder in dit topic). :X Het duurt dan een tijdje voordat ik erachter ben wat het probleem is en het opgelost heb, en dan zit ik me al zo te ergeren dat ik met moeite nog een nieuwe tsr krijg. Het scheelt wel dat ik niet zo snel in de kolftijden van een ander terechtkom, anders zou ik me wel bezwaard voelen (nog zo'n tsr-killer :') ).
pi_172003725
Kolf geprobeerd. Het is echt nog maar heel minimaal hoor. Maar ipv druppels zitten er weer bodempjes in.
  woensdag 28 juni 2017 @ 14:10:22 #220
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172016672
Wat fijn dat je snel resultaat hebt, Cygne :)

Hier net toch maar mijn werk onderbroken om d'r te voeden. Ze had al 7u niks gedronken :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172017399
Och Sylver wat vervelend! :*
  woensdag 28 juni 2017 @ 14:56:46 #222
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172017811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:34 schreef tombolafan het volgende:
Oi SQ das wel kut! Zit daar dan iemand 3 kwartier te kolven ja? :o
Ik kolfde in het begin ook 45 minuten. Kolf niet zo makkelijk helaas. Sinds ik oxytocinespray heb gaat het gemakkelijker en sneller. Maar idd vervelend als jij net de volgende bent die wilt kolven. Bij ons is het eigenlijk te druk qua kolvers voor de twee plekken die er zijn. Heb een keer noodgedwongen oo het toilet gekolfd omdat ik naar een rechtszitting moest en echt op dat moment moest kolven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172032048
Jay voor de bodempjes Cygne *O*
Boh das balen Sylver- geeft zoveel stress kan ik me zo voorstellen :*
Mijn kereltje heeft ineens een bijregelperiode (blijft bij de voeding voor het slapen gaan oneindig hangen). Waarschijnlijk door eerst terugloop ivm menstruatie en daarna had hij twee dagen last van zijn mondje (iets aft achtigs gezien). Gisteren hoefde hij dan weer niets te drinken voor het slapen gaan want drie (!) bordjes macaroni op (tweemaal voor hem opgeschept en daarna wilde hij ook peuters bord nog wel leegeten). :D
pi_172032273
Ik ben geloof ik een snelle kolver (10 min netto kolftijd), maar met in elkaar klikken kolfonderdelen en dan nog spoelen en drogen erbij maakt al snel 20 min. Als je dan nog even niet in de gaten hebt gehad dat er iets niet lekker zat of de kolf onderdelen weigeren goed in elkaar te klikken dan zit je ookal weer snel op 30 min minimaal. 45 min kan ik me voorstellen, maar wel ontzettend sneu als je dan net de pech hebt erop te staan wachten. Hopelijk heb je snel een mogelijkheid daar iets voor te regelen SQ!
pi_172036024
Ja, hier ook een snelle kolver, maar de handelingen er om heen kosten ook even. Helemaal in het begin duurde het ook langer dan nu. Inderdaad wel balen van het wachten!

Hongerige dreumes Vosje!

Sylver, hopelijk gaat het gauw beter :*

6 maanden borstvoeding vandaag hier. 8-) ik ga toch in ieder geval voor een jaar minimaal, benieuwd hoe het verder gaat.
  donderdag 29 juni 2017 @ 09:27:02 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_172036203
Ik snap best dat het langer kan duren, ik ben ook niet kwaad op de kolfster in kwestie ofzo, maar ik vind wel dat er iets aan gedaan moet worden. Ik sta elke dag wel een keer te wachten, soms 10 minuten en soms dus 45. Ik ga dus even een inventarisatie maken :)

Sylver, erg vervelend dat het nog zo stroef gaat.
De twee dagen dat Noud zo goed dronk lijken helaas ook geen blijvertje. Hij kauwt alleen maar op de speen weer en ze zijn anderhalf uur bezig voor 70 cc :(

Cygne, hoera voor stijgende productie!
disclaimer
pi_172037601
In mijn kolfdagen zaten we eigenlijk meestal met minstens 3 en soms wel 6 tegelijk in de kolfruimte! Wachten is wel vervelend. Kolven met collega's is ook best wat, maar ik kende niemand en het werkte ook wel weer verzusterend. :+
  donderdag 29 juni 2017 @ 10:53:08 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172038305
Wat is dat toch met die baby's. Denk je dat ze het door hebben... :(

Al zou ik in mijn nopjes zijn met 70cc in 1,5u proberen. Maar Noud drinkt sowieso een stuk meer geloof ik.

Gisteren 20cc in 5 uur en 's middags weer -O-
Na flinke tijd krijsen bij papa omdat ik nog onderweg was 's avonds, viel ze om 18.30 zonder te drinken (sinds 13.30u) in slaap. En toen bleef het stil :? Uiteindelijk om 21.00u maar aangelegd omdat ze nog steeds geen aanstalten maakte.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172041451
Wat naar sylver. :'(

Borstschilden van medela, zijn die ook compatibel met de spectra s9?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 29 juni 2017 @ 16:45:21 #230
269689 crew  Viv
pi_172047280
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:54 schreef Cygne het volgende:
Borstschilden van medela, zijn die ook compatibel met de spectra s9?
Nee, maar er bestaat een tussenstukje zodat je Medela borstschilden en flesjes kan gebruiken op de Spectra kolven. Ik zit nu mobiel, zal het straks weer even linken. :) Ik kan daardoor ook de goedkope Materni flesjes gebruiken, en Pumpin' Pals borstschilden.
pi_172048596
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, maar er bestaat een tussenstukje zodat je Medela borstschilden en flesjes kan gebruiken op de Spectra kolven. Ik zit nu mobiel, zal het straks weer even linken. :) Ik kan daardoor ook de goedkope Materni flesjes gebruiken, en Pumpin' Pals borstschilden.
Heel fijn, dank je!
Vandaag ook even huisarts gebeld en we gaan die neusspray proberen. Zo fijn een meedenkende ipv van een tegenwerkende assistente. O+
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:48:29 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_172050824
Wat een stugge, sylver :(
disclaimer
pi_172051917
Wat houdt jouw mini ook vol hč, Sylver... Ik hoop dat het snel beter gaat!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 29 juni 2017 @ 23:35:00 #234
269689 crew  Viv
pi_172056983
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:53 schreef Cygne het volgende:
Heel fijn, dank je!
Vandaag ook even huisarts gebeld en we gaan die neusspray proberen. Zo fijn een meedenkende ipv van een tegenwerkende assistente. O+
Ik heb dit gele tussenstukje van Maymom,

dat zit tussen de Spectra backflow protector

en de Medela PersonalFit connector (ik weet niet of je die al gebruikt, maar ze zijn ook los te koop).


Ik zie dat Maymom in plaats van dat gele tussenstukje nu ook backflow protectors voor Spectra maakt met een ingebouwd tussenstukje (lang steeltje).

Nu maar hopen dat de apothekersassistente ook goede zin heeft. ;) Wat een gedoe had je daarmee tijdens de zwangerschap zeg, fijn dat je verhuisd bent!
pi_172057793
Thanks vivi!
Deze apotheek is heel prima gelukkig.
pi_172060283
Hihi: wat een uitgebreide en vooral handige collectie hulpstukjes Vivi!
Sylver: :*, lijkt me echt naar als je er niet gerust op kan zijn dat je kindje het in je afwezigheid prima red.
Verzustering tijdens kolftijd: pas weer een nieuwe kolfster gesproken. Vind ik echt zo gezellig en best speciaal om meteen met een onbekende heel makkelijk over persoonlijke dingen te spreken

[ Bericht 1% gewijzigd door Vosje6 op 30-06-2017 09:19:23 ]
pi_172065184
Van druppeltjes naar bodempjes naar 90 cc uit een kolfbeurt. *O*
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:48:58 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172065284
*O*.
KuikenGuppy
pi_172065292
Wat goed, Cygne! Knap dat je volgehouden hebt!
pi_172065388
Goed bezig cygne! *O*
pi_172065610
Ik vind het echt een verademing die spectra. O+
pi_172066083
Wow wat een toename Cygne! Super!
pi_172066261
Oh Sylver dat lijkt me erg moeilijk! Wat vervelend zeg. Hopelijk gauw wat verbetering.

Wat fijn Cygne!

Hier vannacht veel minder voedingen gehad. 23u, 2.15u en 6u. F is wel op me in slaap gevallen van 3.15u tot 5.30. & ik zelf per ongeluk ook. Het kreunen is dan een stuk minder. Zouden het dan toch krampjes zijn of gewoon onrust omdat het haar niet lukt om zelf in slaap te vallen? & eigenlijk vind ik het een beetje eng om in slaap te vallen met haar boven op me.
pi_172067437
https://www.fammebaby.nl/borstvoeding-hack/

Ideetje voor de flesweigeraars? :P

Flauw natuurlijk...ik wou dat ik echt een oplossing voor jullie had... :@
pi_172068103
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:45 schreef Cygne het volgende:
Van druppeltjes naar bodempjes naar 90 cc uit een kolfbeurt. *O*
Wat fijn om te lezen! *O* O+
  vrijdag 30 juni 2017 @ 15:15:31 #246
73386 Fazz
onderweg
pi_172068940
Wow Cygne, wat goed!!
pi_172070135
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:45 schreef Cygne het volgende:
Van druppeltjes naar bodempjes naar 90 cc uit een kolfbeurt. *O*
Supergoed! Door de neusspray? Bij mij werkt kolven alleen met de spray. Werkt als 'n tiet ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 16:14:45 #248
269689 crew  Viv
pi_172070446
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:00 schreef Cygne het volgende:
Ik vind het echt een verademing die spectra. O+
Echt hč? Ik heb de Symphony 2 maanden gehuurd (a 2,50 per dag :X ) omdat ik niet durfde over te stappen op een koopkolf, mijn hele melkproductie was (en is) er immers van afhankelijk. Zo'n huurkolf wordt toch wel als het beste beschouwd dus ik kon er alleen maar op achteruitgaan. :') Met de Spectra had ik meteen meer opbrengst en daardoor heb ik enkele maanden volledig moedermelk kunnen geven, dat was eerder nog niet gelukt met fulltime kolven. O+
pi_172071011
Kooks, combinatie denk ik.
Vivi, ik vind m veel fijner en makkelijker dan mn avent. Wou dat ik deze in de kraamweek had gehad. Heb nu ook een kolfbh dus kan ik ook clusterkolven en nog wat doen ook. Vannacht ook maar even wekker zetten. Zal ook wel helpen. M slaapt gewoon liever. :')
  zaterdag 1 juli 2017 @ 07:36:09 #250
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_172082623
Wat goed Cygne *O*
De symphony ook gehuurd in de kraamweek, deed pijn jonguh :X En kreeg er letterlijk 1 druppel mee uit. Heb nu handkolf, vind ik veel vriendelijker (maar ik werk dan ook thuis dus voed voornamelijk live).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 09:23:05 #251
269689 crew  Viv
pi_172083399
Midden in de nacht kolven is echt goed voor je productie Cygne :Y heb ik in het begin ook gedaan. Is alleen wel een beetje jammer als je baby doorslaapt en jij niet. :') Ook nu nog maak ik veel kortere nachten dan ZZ, want 's avonds als zij naar bed is heb ik juist de tijd om uitgebreid te (cluster)kolven, en op werkdagen probeer ik 's ochtends al gekolfd te hebben voordat zij wakker is. Alles voor het goede doel hč? :D
pi_172093930
Ik heb het er voor over. O+ Er staat nu ook een fijne stoel op onze slaapkamer waardoor ik in de nacht comfortabel kan kolven of voeden. O+
  zondag 2 juli 2017 @ 19:41:17 #253
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172121543
Gekolfde melk is 5 dagen houdbaar in de koelkast, toch?

Als ik vrijdag kolf en het direct in de koelkast zet, dan zou ik het woensdag nog kunnen gebruiken?

Ik heb het vermoeden dat ze geen vriezermelk lust..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 2 juli 2017 @ 19:42:13 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_172121565
Ik gebruik het tot 5 dagen ja, maar de smaak verandert wel.
disclaimer
  zondag 2 juli 2017 @ 19:45:06 #255
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172121639
Hnng, wat maakt ze het lastig zeg 🙄

Nu maar hopen dat ze dat wel lust dan.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172123163
Het kan, maar iemand die ik ken kolfde voor alle zekerheid een paar keer in de thuisdagen ipv een voeding om zo de melk te verversen.
pi_172123223
Ja, dat kan ook, wel ingewikkelder.. ik deed het tot max 3 dagen, maar nergens op gebaseerd verder :P

Wat fijn trouwrns, Cygne O+
pi_172123231
Melk pasteuriseren heb ik ooit eens gehoord als methode om veranderde smaak tegen te gaan. Of is dat alleen als je het lang in de koelkast wil bewaren?
pi_172124059
Info over verandering smaak en pasteuriseren voorafgaand aan invriezen: https://www.borstvoeding.(...)dere-moedermelk.html

In het kort: pasteuriseren voorafgaand aan invriezen kan smaakverandering (en dus weigeren) tegengaan, maar je verliest wel wat voedingsstoffen. Het eindresultaat is wel beter dan kv qua samenstelling
  zondag 2 juli 2017 @ 21:17:56 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_172124316
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:44 schreef Vosje6 het volgende:
Het kan, maar iemand die ik ken kolfde voor alle zekerheid een paar keer in de thuisdagen ipv een voeding om zo de melk te verversen.
Dat werkt alleen als je kind überhaupt de fles accepteert :P
disclaimer
  zondag 2 juli 2017 @ 21:30:11 #261
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172124826
Ja, het is ook zo zonde om de melk van vrijdag weg te moeten gooien omdat ik het niet kan invriezen. Ik zal even woensdag aankijken (en voor zekerheid ook maar wat bijkolven als dat lukt) en anders vind ik pasteuriseren ook wel een goed idee. Thanks :)

Kolven ipv een voeding werkt idd niet omdat ze van mij absoluut geen fles accepteert. Zaterdag moest ik 's middags werken en ze heeft ook de fles geweigerd bij man en oma. Gelukkig heeft oma er wel rustig in totaal 50ml ingekregen met een spuitje, dat was dan toch nog iets ..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:35:54 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_172125043
Noud wilde zaterdag op de meet ook niet bij mij drinken. We zijn nu in de fase aanbeland dat voeden alleen goed gaat in een prikkelarme omgeving, dus op zolder in de schemer :')
Ik zat dus met twee enorm pijnlijke ploftieten ;( eentje heeft ie uiteindelijk nog wel wat uit gedronken, de andere heb ik met de hand in een bekertje staan afkolven :')!
disclaimer
  zondag 2 juli 2017 @ 21:41:00 #263
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172125265
Oh, dat is ook onhandig SQ!

Ik merk al wel een beetje dat Ella zich sneller laat afleiden tegenwoordig. Vandaag een regeldag denk ik, maar ze had vaak niet de rust om de tsr af te wachten en ging dan weer naar elk geluidje dat ze hoorde kijken. En dan op een gegeven moment boos worden omdat ze honger heeft. Sta ik uiteindelijk een borst in d'r mond te frutten omdat ik voelde dat er een tsr was en zij nog boos zat te strekken dat ze honger heeft :')
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172125590
Mijn vriend was zwaar onder de indruk van je, SQ. :D . _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 2 juli 2017 @ 21:50:52 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172125649
Haha, vanwege het afkolven in een bekertje? :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172125773
Jazeker! Ik had het niet meegekregen maar hij deed er vol ontzag verslag van.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172126220
Mijn peuter ook, maar dan vol bewondering.

"De mama van M had melk in haar borsten mama. Ik heb ook borsten! Maar geen melk." O+ .
pi_172126367
Haha :D En SQ knap hoor, ik word altijd vrij ongelukkig van dat ploffende gevoel en geen uitzicht op verlichting.

Mijn net-tweejarige wijst als ik baby heb gevoed naar mijn blote tepel en zegt 'opruimen!'. Pas als ik hem bedekt heb is hij tevreden :')
  zondag 2 juli 2017 @ 22:10:24 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_172126379
:') ik wist overigens niet dat ik het kon. Maar ik moést wel. Stomme baby :')
disclaimer
  zondag 2 juli 2017 @ 22:12:13 #270
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172126448
Opruimen :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172126942
Kolven in plastic bekertje :D
Raar is dat trouwens: ikzelf kan niet met een handkolf overweg, maar echt met de hand kolven gaat dan weer wel :?
Baby's die door afleiding niet drinken en je dus met de gebakken peren (overvolle meloenen eigenlijk) laten zitten zijn gewoon wreed :')
Dat opruimen _O-
pi_172127257
Ik had met je te doen hoor SQ. Als ik nou 's ochtends gewoon die handkolf had ingepakt.. -O- Je verdient wel de bikkel van de dag-award wat mij betreft. :P
pi_172128547
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 19:41 schreef Sylver_ het volgende:
Gekolfde melk is 5 dagen houdbaar in de koelkast, toch?

Als ik vrijdag kolf en het direct in de koelkast zet, dan zou ik het woensdag nog kunnen gebruiken?

Ik heb het vermoeden dat ze geen vriezermelk lust..
Joe, 8 dagen! Onderin, achterin.
pi_172128990
Fijn is dat he, baby's met interesses :D

Ik kan weer een voeden op een bijzondere locatie toevoegen: op de Pride hier in de stad _O-
Ik liep met wat vriendinnen mee, en S en een andere baby hadden 2 minuten voor vertrek accuut honger. Dus stonden we daar allebei staand, midden op straat tussen alle regenboogvlaggen onze baby te voeden _O- O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 juli 2017 @ 00:42:36 #275
269689 crew  Viv
pi_172129993
Knap hoor SQ, zo in gezelschap ook nog! Ik heb nog nooit met de hand gekolfd. :@

Ik had ook nog een leuke anekdote van vorig weekend. Wij logeerden bij vrienden in Zweden en ik had hen uiteraard ingelicht over het kolven, ook om ruimte in de koelkast te reserveren voor de melkvoorraad. Ik kolfde 3 keer per dag op de logeerkamer, prima geregeld dus. Kennelijk had de zoon des huizes (12 jaar) die memo niet gehad, want hij hoorde al een paar dagen een vreemd zoemend geluid en kwam de laatste avond toch maar eens kijken wat dat was. :o :X
  maandag 3 juli 2017 @ 07:07:07 #276
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172131176
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Joe, 8 dagen! Onderin, achterin.
Oeh, dat geeft hoop :) Ik heb het idd onderin (op de groentela) achterin staan.

Weer een ervaring rijker, Vivi :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172131887
Op het vliegveld in Japan toen ik kolfde voor nr. 1 werd mijn kolf uit mijn tas gehaald, alle onderdelen goed bekeken ( :{ ), legde ik uit dat het voor mijn baby was maar kreeg ik een paar keer de vraag terug waar die baby dan was. 'At home with his father' was duidelijk een raar antwoord als ik toch iets voor de baby bij me had :? Daar waren overigens wel op veel plaatsen mooie voedplekken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 juli 2017 @ 09:03:24 #278
269689 crew  Viv
pi_172131948
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 07:07 schreef Sylver_ het volgende:
Weer een ervaring rijker, Vivi :+
En hij ook! Hij kon er gelukkig niet al te veel van zien vanwege mijn kleding en kolfbh, en ik heb maar gezegd dat het apparaat zorgt voor de melk van ZZ. "Oh ok", en toen ging hij op zoek naar zijn wekker die nog ergens in de logeerkamer stond. :D Achteraf hoorde ik van mijn man dat hij die wekker al een paar dagen kwijt was en dacht dat het geluid misschien daar vandaan kwam, maar mijn man had zich niet gerealiseerd dat het om mijn kolf ging.
pi_172139152
haha, mooi verhaal. Zo had ik er laatst ook 1. Ik probeerde een laatste zonnestraaltje mee te pakken en zat in de tuin, met mijn kolf aan onder mijn shirt. Keek onze buurjongen van 10 over de schutting en die vroeg mij waarom ik zo'n 'hart-apparaatje' in mijn hand had (de kolf dus). Eeh.. nee dit is voor melk voor E... oh... begreep ie duidelijk niks van haha.

BV gaat ruk hier. T kleine ding begint al te schreeuwen als ie borst ziet. :( elke voeding is even een strijd. Ik probeer haar nu elke keer te kalmeren met fospeen en dan als ze weer rustig is subtiel over te zetten van fopspeen naar tiet, maar dat lukt maar in 50% van de gevallen en anders begint t feest weer opnieuw.

Vanmorgen bij LK geweest, en die had ook niet direct de oplossing. T kon evt spruw zijn zei ze (maar geen zichtbare symptomen, kan dat?). Uit voorzorg maar gentiaan violet besteld, en verder adviseerde ze om maar even te kolven en flesjes te geven, en de nachtvoedingen wel live (die gaan wel goed), om even de negatieve associatie van de borst weg te nemen.

Hoop echt dat t helpt, want ik wil liever nog niet stoppen, maar op deze manier is t wel een crime elke 3 uur...
pi_172139868
Toen ik een keer bij familie was, had mijn neefje van 9 het best door allemaal :+. Ik vroeg aan mijn tante waar ik kon gaan zitten, zei hij "ohhhh ga je melk maken voor de baby?" :9

Balen Kooks! Hopelijk is het tijdelijk :*
pi_172142875
Mans nichtje hielp in het begin als ik wisselde van borst. Dan pakte ze hem over van me en gaf ze hem terug als ik klaar was.

En over zn speen tegen schoonmoeder: 'deze speen lijkt op een tepel! Dat is fijner voor baby's die borstvoeding krijgen'. 7 hč. Wijs meisje. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 juli 2017 @ 23:46:50 #282
269689 crew  Viv
pi_172153802
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:01 schreef kooks11 het volgende:
hier hapt t kleine ding sinds een week ofzo moeilijk aan. ze blijft zoeken en wordt heel driftig en gaat heel hard krijsen. soms lukt t echt niet en geef ik haar een fles afgekolfde melk. als ze dan rustiger is dan kan ik haar vrij makkelijk overhevelen naar de borst.
kooks ik kon me herinneren dat dit al langer speelde dus ik had het even teruggezocht, wat lastig zeg! :* Geen nieuwe tips hier, ik zeg wel eens dat mijn baby te eigenwijs voor borstvoeding was. :')
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb ze al besteld, en heb de Spectra 9 plus. Volgens de website was dat geen uitzondering... ik ben benieuwd als ze straks binnen zijn :X
Hoe is het hiermee afgelopen?
  dinsdag 4 juli 2017 @ 01:49:15 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_172155047
Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat nu kooks -O-

Zeg, die natuur he. Dan word je als moeder ziek. Heb je veel slaap nodig. Maar nee, je productie stort meteen in waardoor je elke 2 uur een hongerbaby hebt. Not helping :')
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 4 juli 2017 @ 06:23:30 #284
269689 crew  Viv
pi_172155759
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 01:49 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg, die natuur he. Dan word je als moeder ziek. Heb je veel slaap nodig. Maar nee, je productie stort meteen in waardoor je elke 2 uur een hongerbaby hebt. Not helping :')
Beterschap! :* Ik vond dat bij de baby zelf ook al zo slecht ontworpen toen ze ziek was: veel slaap en vocht nodig en dan niet kunnen slapen vanwege hoestbuien en niet kunnen drinken vanwege keelpijn. :')
pi_172158259
Hoi! Ik kom hier nooit meer en geef ook sinds zoon 1 is geen borstvoeding meer, maar ik kom even een leuk linkje droppen voor de liefhebberrrr: over werkzame stoffen moedermelk, en hoe dat na te bootsen is enzo.

https://www.uu.nl/nieuws/(...)dermelk-kan-beginnen
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:24:23 #286
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172159858
Das ruk, SQ. Beterschap!

Wat rot dat het zo moeilijk gaat, Kooks. Hopelijk helpt het om heel even te stoppen overdag.

Oh, interessant Svane!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172159974
Ik ben droog :'( Ze 'drinkt' nog wel, maar ik heb geen melk meer. Ik hoop dat ze het droog drinken nog eventjes vol wil houden of dat ze het later als er weer melk is weer oppakt.

Ik wist dat het kon gebeuren tijdens de zwangerschap, maar ben er toch best verdrietig van :@ Ik houd me maar even vast aan de gedachte droog drinken is ook drinken.
Make your own kind of music.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:32:46 #288
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_172160062
Waarom vind je het zo verdrietig? CE? Je hebt haar toch een geweldige periode bv gegeven? Zou het niet goed zijn om naar dat positieve te kijken?

Ik geef tegenwoordig vaak de borst aan T's giraf. Waarna hij 'mjam mjam mjam' zegt... O+
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:41:35 #289
426379 elamanilo
elämänilo
pi_172160262
Hier ook heel weinig melk nog tijdens de zwangerschap op een gegeven moment. Maar ze is wel blijven 'drinken' en drinkt nu nog steeds ('s avonds voor het slapengaan O+ ), samen met kleine broer van inmiddels 13 maanden.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:45:31 #290
426379 elamanilo
elämänilo
pi_172160342
Het ging in de zwangerschap wel van 7 keer drinken naar 1 a 2 keer per dag en soms zelfs een dag niet (dan logeerde ze bij m'n ouders bijvoorbeeld). En dat is ook zo gebleven na de zwangerschap. En we gingen ook van beide kanten per keer naar 1 kant per keer en ook max. 10-15 minuten want daarna deed het teveel zeer bij mij, dat droogdrinken. Maar doorgaans slaapt ze dan toch al wel, na een minuut of 10, dus dat gaf allemaal niet zoveel problemen vanaf haar kant.
Na de geboorte 1 keer een beetje stuwing gehad, toen heeft ze geholpen om die een beetje weg te drinken zodat de ergste druk eraf was, dat was fijn :D
pi_172160569
Wat jammer CE, dat het einde je misschien een beetje opgelegd wordt zo. Ik hoop met je mee dat ze het volhoudt en dat het bij jou niet te pijnlijk wordt.
pi_172160832
CE, hier ook de ervaring van wel doordrinken tijdens de zwangerschap. Het scheelt misschien dat ik voor de zwangerschap al weinig productie meer had, dus daar zat niet zoveel verschil in en het maakte voor I niet uit. Later in de zwangerschap kwam er juist weer meer melk, maar pijnlijk was het wel. Ik had toen last van kloofjes gehad terwijl ik daar nu na de bevalling helemaal geen last van heb.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172179644
Vlak na mijn berichtje kwam ze "bojst dinke mama!" en na een paar minuutjes ging ze blij lachend zitten: "anne (andere) bojst dinke mama, die die die!!" O+ Ondanks de droogte lijkt het voor haar dus nog niet helemaal voorbij en ik hoop dat dat voorlopig nog zo blijft. Ik vind het in elk geval fijn om te horen dat het bij jullie ook zo was en dat dat niet gelijk hoeft te betekenen dat het helemaal over is.

Jagar, ik vind het verdrietig omdat ik borstvoeding om verschillende redenen beschouw als iets wat ons veel gebracht heeft. Ik heb er hard voor gevochten, van al mijn wensen toen is bv het enige dat 'gelukt' is en de bv heeft ervoor gezorgd dat ik stapje voor stapje vertrouwen kreeg in mijzelf als moeder (voor mij was het toen, vooral in het begin, het enige tastbare bewijs dat ik misschien voor haar zou kunnen zorgen en dat ik belangrijk voor haar zou kunnen zijn) Pas sinds kort voel ik me 'gewoon' haar moeder en 'weet' ik dat ik voor haar kan zorgen. De bv is daarin nog wel steeds echt ons momentje en het enige wat alleen ik haar kan geven, wat echt van ons is. Ik zou het heel jammer en erg verdrietig vinden als dat nu al voorbij is en het is denk ik goed om daar bij stil te staan. Het positieve van anderhalf jaar borstvoeding geven sluit het negatieve van plots 'moeten' stoppen voor mijn gevoel niet uit, het kan naast elkaar bestaan en het mag allebei ruimte krijgen. End of an era, zeg maar. Goed, heel emotioneel verhaal weer, dat zijn de hormonen denk ik :')
Make your own kind of music.
pi_172180504
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:12 schreef Sylver_ het volgende:
Opruimen :D
Zo noem ik het zelf ook als er in m'n tepel wordt geknepen met nageltjes, leg ik uit dat ik m'n tiet op ga ruimen :+.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 juli 2017 @ 06:47:12 #295
269689 crew  Viv
pi_172181298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:57 schreef CassElliot het volgende:
Pas sinds kort voel ik me 'gewoon' haar moeder en 'weet' ik dat ik voor haar kan zorgen.
Wat fijn dat je dit nu echt beseft en het ook zo voelt! :*
quote:
De bv is daarin nog wel steeds echt ons momentje en het enige wat alleen ik haar kan geven, wat echt van ons is.
Jij bent haar mama en dat weet ze heel goed! Het fijne gevoel van knuffelen met mama (en gedragen worden door mama) is dus ook iets wat alleen jij haar kan geven. O+
quote:
Het positieve van anderhalf jaar borstvoeding geven sluit het negatieve van plots 'moeten' stoppen voor mijn gevoel niet uit, het kan naast elkaar bestaan en het mag allebei ruimte krijgen.
Dat zeker! En herkenbaar, hier is het positieve dat ze al 8,5 maand zo goed als volledig mijn melk krijgt en het is niet zo dat dit het verdriet wegneemt van het feit dat ik haar nog geen 4 weken aan de borst heb gehad.
pi_172181407
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

kooks ik kon me herinneren dat dit al langer speelde dus ik had het even teruggezocht, wat lastig zeg! :* Geen nieuwe tips hier, ik zeg wel eens dat mijn baby te eigenwijs voor borstvoeding was. :')

pff ohja. major pregnancy brain hier.. dit was ik alweer vergeten. het speelt dus al langer.... :{

eerst maar eens mogelijke spruw behandelen en als t dan niet beter gaat blijf ik wel kolven ofzo..
  woensdag 5 juli 2017 @ 09:18:34 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172182574
Ik heb maandagochtend een flesje melk uit de vriezer gehaald maar die staat nu nog in de koelkast.... Moet ik die melk :{ weggooien :{?
KuikenGuppy
pi_172182699
Volgens mijn schema van borstvoeding.com wel ja. Ontdooide melk 24 uur in de koelkast.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 5 juli 2017 @ 09:31:05 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_172182840
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:18 schreef Burdie het volgende:
Ik heb maandagochtend een flesje melk uit de vriezer gehaald maar die staat nu nog in de koelkast.... Moet ik die melk :{ weggooien :{?
volgens de richtlijnen wel, maar die neem ik altijd met een korrel zout. Ik zou het anders wel nú opmaken.

En... wat mij heel erg heeft geholpen is loslaten dat het een doodzonde is om melk weg te gooien. Ik probeer het te zien als een lichaamsfunctie die ik zo nu en dan even moet ontlasten en ja, soms gaat dat door de gootsteen. So be it ;)
disclaimer
pi_172183344
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:57 schreef CassElliot het volgende:
Vlak na mijn berichtje kwam ze "bojst dinke mama!" en na een paar minuutjes ging ze blij lachend zitten: "anne (andere) bojst dinke mama, die die die!!" O+ Ondanks de droogte lijkt het voor haar dus nog niet helemaal voorbij en ik hoop dat dat voorlopig nog zo blijft. Ik vind het in elk geval fijn om te horen dat het bij jullie ook zo was en dat dat niet gelijk hoeft te betekenen dat het helemaal over is.

Jagar, ik vind het verdrietig omdat ik borstvoeding om verschillende redenen beschouw als iets wat ons veel gebracht heeft. Ik heb er hard voor gevochten, van al mijn wensen toen is bv het enige dat 'gelukt' is en de bv heeft ervoor gezorgd dat ik stapje voor stapje vertrouwen kreeg in mijzelf als moeder (voor mij was het toen, vooral in het begin, het enige tastbare bewijs dat ik misschien voor haar zou kunnen zorgen en dat ik belangrijk voor haar zou kunnen zijn) Pas sinds kort voel ik me 'gewoon' haar moeder en 'weet' ik dat ik voor haar kan zorgen. De bv is daarin nog wel steeds echt ons momentje en het enige wat alleen ik haar kan geven, wat echt van ons is. Ik zou het heel jammer en erg verdrietig vinden als dat nu al voorbij is en het is denk ik goed om daar bij stil te staan. Het positieve van anderhalf jaar borstvoeding geven sluit het negatieve van plots 'moeten' stoppen voor mijn gevoel niet uit, het kan naast elkaar bestaan en het mag allebei ruimte krijgen. End of an era, zeg maar. Goed, heel emotioneel verhaal weer, dat zijn de hormonen denk ik :')
:*
  woensdag 5 juli 2017 @ 10:17:23 #301
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172183768
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

volgens de richtlijnen wel, maar die neem ik altijd met een korrel zout. Ik zou het anders wel nú opmaken.

En... wat mij heel erg heeft geholpen is loslaten dat het een doodzonde is om melk weg te gooien. Ik probeer het te zien als een lichaamsfunctie die ik zo nu en dan even moet ontlasten en ja, soms gaat dat door de gootsteen. So be it ;)
Dat heb ik ook, al baal ik wel als ik dan eindelijk tijd heb gevonden om te kolven dat ik er dan alleen de gootsteen blij mee maak :P

Verse melk uit de koelkast, hoe lang kan ik die buiten de koelkast bewaren om op kamertemperatuur te komen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')