abonnement Unibet Coolblue
pi_176766752
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:02 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Nee, op die manier is het voor jou bekend geworden, maar het wordt nog steeds op andere manieren gebruikt. Je begrijpt het gewoon niet. Als extreemrechtse mensen Donald Duck plaatjes gaan kiezen als symbool, wat dan? Dan mag jij het geen leuke figuur meer vinden?
Het gaat niet om pepe of donald duck. Dat ik dat niet leuk vind.
Het gaat om dat Baudet zichzelf associeert met extreemrechts in Amerika die pepe had geadopteerd als symbool voor een of andere extremistische club.
Was pepe symbool voor disneyland dan kreeg Baudet lacherige opmerkingen over disneyland en die figuren . Dan was het niks politiek.
pi_176767712
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:18 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, maar de meeste kiezers boeit dat niet echt. Die stemmen op dezelfde partij als ze zouden stemmen voor de Tweede Kamer. En ten opzichte van maart 2014 is de SP in de peilingen (van De Hond) van 23 naar 14 gegaan.

14/23e x 6 = 3,6 zetels. Komt aardig overeen.
Dat vind ik altijd erg jammer, zo wordt lokaal beleid nooit echt goed.
pi_176768357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pagina's van extreemrechtse inhoud. Dat mag je wel melden over een aankomend gemeenteraadslid.
Ik concludeer niet dat de man dus extreemrechts is. Hooguit met wat sympathietjes voor dat politieke spectrum. Heel normaal voor PVV-aanhangers.
Ik ken een lokaal PvdA fractielid (waarmee ik mee op de middelbare heb gezeten) die dank thierry baudet memes en the tasteless gentlemen's group geliked heeft. Die pagina's liken zegt dus niks, hoewel ik snap dat jij wil van wel.
pi_176768429
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

pepe is internationaal bekend geworden als symbool van een extreemrechtse club....ga dat nou niet ontkennen.
Baudet associeert zichzelf met extreemrechtse dingetjes, gedachtes en mensen. Pepe was een item in een vast patroon van hem.
Laatste item was dat etentje van 5 uur met een bekende racist.

[..]

Zover ik weet vinden de meeste extreemrechtse mensen zichzelf geen nazi . En als je naar hun standpunten kijk zijn het ook geen nazi's.
Wat is dan het verschil tussen "sympathie hebben voor X" en X zijn? Klinkt een beetje als een semantische discussie...
pi_176768984
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil tussen "sympathie hebben voor X" en X zijn? Klinkt een beetje als een semantische discussie...
Wilders is extreemrechts geworden sinds hij met enige agressie vooral islamieten wegwenst.
Dat doet Baudet niet, hoewel zijn afkeer van islamieten duidelijk is en deel van zijn aantrekkingskracht .
In het FvD-topic komt het thema van de extreemrechtse dingetjes, ideeën, 'vriendjes' van Baudet steeds weer terug. Dat maakt hem ook niet extreemrechts, maar je kunt het wel samenvatten als extreemrechtse sympathietjes.
Het is ook een semantische discussie... maar dat is toch altijd zo met begrippen ?
pi_176769603
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders is extreemrechts geworden sinds hij met enige agressie vooral islamieten wegwenst.
Dat doet Baudet niet, hoewel zijn afkeer van islamieten duidelijk is en deel van zijn aantrekkingskracht .
In het FvD-topic komt het thema van de extreemrechtse dingetjes, ideeën, 'vriendjes' van Baudet steeds weer terug. Dat maakt hem ook niet extreemrechts, maar je kunt het wel samenvatten als extreemrechtse sympathietjes.
Het is ook een semantische discussie... maar dat is toch altijd zo met begrippen ?
Als je het woord extreemrechts maar vaak genoeg gebruikt in combinatie met FvD, gaat men het vanzelf geloven. Dat is ook altijd zo met labels.
pi_176769730
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders is extreemrechts geworden sinds hij met enige agressie vooral islamieten wegwenst.
Dat doet Baudet niet, hoewel zijn afkeer van islamieten duidelijk is en deel van zijn aantrekkingskracht .
In het FvD-topic komt het thema van de extreemrechtse dingetjes, ideeën, 'vriendjes' van Baudet steeds weer terug. Dat maakt hem ook niet extreemrechts, maar je kunt het wel samenvatten als extreemrechtse sympathietjes.
Het is ook een semantische discussie... maar dat is toch altijd zo met begrippen ?
Als er twee begrippen zijn, zit er doorgaans een verschil tussen de betekenis van de twee begrippen. Anders is het een synoniem, maar dan ben je niet het ene begrip wel, en het andere begrip niet.

Dus of hij is het allebei wel, of hij is het allebei niet, of (in dit geval dus) het betekent niet hetzelfde. Ik vraag me dan af wat precies het verschil is volgens jou.
pi_176770004
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 23:06 schreef Mr.Major het volgende:

Dus of hij is het allebei wel, of hij is het allebei niet, of (in dit geval dus) het betekent niet hetzelfde. Ik vraag me dan af wat precies het verschil is volgens jou.
Ik heb toch duidelijk gemaakt dat de extreemrechtse sympathietjes van Baudet tesamen niet voldoende is om hem extreemrechts te noemen. Dat vind ik een te beladen etiket voor hem.
Maar ik blijf hem volgen.... zakt hij af, net zoals Wilders, en overschrijdt hij de grens van het extreemrechtse spectrum ?
En waar die grens precies ligt kan niemand aangeven... zo gaat het meestal toch met grenzen van begrippen ?
pi_176770277
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 23:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb toch duidelijk gemaakt dat de extreemrechtse sympathietjes van Baudet tesamen niet voldoende is om hem extreemrechts te noemen. Dat vind ik een te beladen etiket voor hem.
Maar ik blijf hem volgen.... zakt hij af, net zoals Wilders, en overschrijdt hij de grens van het extreemrechtse spectrum ?
En waar die grens precies ligt kan niemand aangeven... zo gaat het meestal toch met grenzen van begrippen ?
Ik vind het een paljas eigenlijk. Een court jester. Hoe noemen we dat op zijn NLs. (Ik spreek tegenwoordig meer Engels dan NLs).
I´m back.
pi_176770357
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:18 schreef freako het volgende:
Dit blijft toch de quote van het jaar:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)idatenlijst-den-haag
Nou ik snap zijn redenering wel. Los dat het dus niet goed gaat, maar denkt dat er goed gescreend zou worden vanwege Wilders en zijn veiligheidvereisten. Maar ja Geert gebruikt kennelijk Yahoo als search engine voor de controle van zijn kandidaten.
pi_176773217
Wanneer zijn de verkiezingen dan?
  zaterdag 27 januari 2018 @ 08:16:46 #252
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176773402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 06:01 schreef DeParo het volgende:
Wanneer zijn de verkiezingen dan?
OP
pi_176781082
De kandidaat PVV-lijsttrekker Koert Calkhoven in Zaanstad is vanwege het langdurig stalken van een vrouw in 2016 ontslagen als ICT’er bij de Nationale Politie.
----------
https://www.noordhollands(...)-pvv-wegens-stalking

:? VVD en PVV de meest "criminele" partijen
pi_176827240
Is er een lijst van gemeenten beschikbaar die vanwege de herindelingen op een andere datum verkiezingen houden? Ik heb deze niet kunnen vinden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 21:18:32 #255
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176827398
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:13 schreef Mr.Major het volgende:
Is er een lijst van gemeenten beschikbaar die vanwege de herindelingen op een andere datum verkiezingen houden? Ik heb deze niet kunnen vinden.
https://nl.wikipedia.org/(...)adsverkiezingen_2018
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_176830163
quote:
De Nijmeegse Tineke Poortinga is uit de Gelderse Statenfractie van de PVV gestapt. Zij heeft een poging gedaan met de PVV mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Nijmegen. Dat wilde partijleider Geert Wilders alleen niet.
https://www.gelderlander.(...)raadszetel~a65938bc/

Typisch PVV..... onder leiding van Geert wordt er slecht gecommuniceerd.
In een gevestigde politieke partij worden kandidatenlijsten lokaal besproken en vastgesteld.
In die kleine kring kan men teleurgestelde kandidaten opvangen en bij de partij houden.
Men kent de actieve lokale leden al enkele jaren en de leidinghebbende figuren overleggen met elkaar . Dat is een natuurlijke selectie... men komt eerder te weten of iemand in het verleden iets uitgespookt heeft, wat het imago van de partij kan schaden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 29-01-2018 23:08:54 ]
pi_176839587
Wordt er nog eens gestemd dan zeiken ze wat minder.
pi_176859379
Waarom ik niet meer op PvdA stem

In maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. De politieke partijen zullen weer op markten en in zaaltjes proberen stemmen te trekken. Plotseling is er ook tijd om langs de huizen te gaan. Eens in de vier jaar willen partijen zichtbaar zijn.

Ik heb me jaren ingezet voor de PvdA, als wijkraadslid in Heesterakker, Vaartbroek, Bokt. De gemeenteraad besloot in al zijn wijsheid 'opdoeken die wijkraad'. De voorzitter werd ereburger en de kous was af.

Daarna heb ik jaren in de gemeenteraad gezeten voor de PvdA, het accent lag op wijken en buurten. Vijf fractieleden waren hier mee bezig. Niet villapark of goudkust, nee Woensel-West, Eindhoven-Noord, Kruidenbuurt... De PvdA is al acht jaar onzichtbaar in deze wijken, voor gewone mensen is alleen belangstelling in het verkiezingsprogramma. Jan Schäfer zei het al: 'In papier kun je niet wonen'. Dit en het falend landelijk beleid, decennia lang, van de PvdA is voor mij reden geweest om het lidmaatschap op te zeggen.

Nu heb ik een tweede reden om ook niet meer op de PvdA in Eindhoven te stemmen. De politiek leider, boegbeeld van de PvdA, is lijsttrekker Yasin Torunoglu. Een Turkse Nederlander die weigert om het fascistische bewind van Erdogan af te wijzen. De Tweede Kamer-fractie van de PvdA, het partijbestuur, het Europese parlement etc. veroordelen wat in Turkije gebeurt. Mensenrechten bestaan niet meer, onschuldige onderwijzers (collega's van mij), ambtenaren, journalisten worden zonder enige vorm van proces ontslagen en in de gevangenis gegooid. De lijsttrekker van de PvdA in Eindhoven zwijgt, gaat fluitend op vakantie naar zijn thuisland.

Ik begrijp het bestuur wel, blijf zitten waar je zit, verroer je niet, want Yasin brengt 3.000 Turkse stemmen mee. Zo iemand hoort niet in de gemeenteraad en zeker niet als wethouder van alle Eindhovenaren.

Overigens als wethouder van onder meer vastgoed gaat hij over gemeentelijke panden, ook historische en monumentale panden. Wij hebben wethouder Torunoglu in de afgelopen vier jaar nooit in onze kringen bij de Henri van Abbe Stichting gezien. Mary Fiers was de laatste wethouder.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-pvda-stem~ae7956ee/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176870118
quote:
Henk Bres (grote foto) is ontslagen als columnist van het huis-aan-huisblad De Posthoorn. De krant nam dit besluit vanwege het Twitter-gedrag van de markante Hagenees.

Na diverse klachten van lezers keek de hoofdredactie naar de berichten van Bres. Volgens hoofdredacteur Dennis Rijsbergen maar één ding worden geconcludeerd: “Deze manier van communiceren past niet bij onze krant.” Het ging met name om een tweet over “cancer muslims”, aldus Rijsbergen
https://denhaagfm.nl/2018(...)om-omstreden-tweets/

https://twitter.com/hanne(...)063032201216/photo/1
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:07:26 #260
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176870448
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom ik niet meer op PvdA stem

In maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. De politieke partijen zullen weer op markten en in zaaltjes proberen stemmen te trekken. Plotseling is er ook tijd om langs de huizen te gaan. Eens in de vier jaar willen partijen zichtbaar zijn.

Ik heb me jaren ingezet voor de PvdA, als wijkraadslid in Heesterakker, Vaartbroek, Bokt. De gemeenteraad besloot in al zijn wijsheid 'opdoeken die wijkraad'. De voorzitter werd ereburger en de kous was af.

Daarna heb ik jaren in de gemeenteraad gezeten voor de PvdA, het accent lag op wijken en buurten. Vijf fractieleden waren hier mee bezig. Niet villapark of goudkust, nee Woensel-West, Eindhoven-Noord, Kruidenbuurt... De PvdA is al acht jaar onzichtbaar in deze wijken, voor gewone mensen is alleen belangstelling in het verkiezingsprogramma. Jan Schäfer zei het al: 'In papier kun je niet wonen'. Dit en het falend landelijk beleid, decennia lang, van de PvdA is voor mij reden geweest om het lidmaatschap op te zeggen.

Nu heb ik een tweede reden om ook niet meer op de PvdA in Eindhoven te stemmen. De politiek leider, boegbeeld van de PvdA, is lijsttrekker Yasin Torunoglu. Een Turkse Nederlander die weigert om het fascistische bewind van Erdogan af te wijzen. De Tweede Kamer-fractie van de PvdA, het partijbestuur, het Europese parlement etc. veroordelen wat in Turkije gebeurt. Mensenrechten bestaan niet meer, onschuldige onderwijzers (collega's van mij), ambtenaren, journalisten worden zonder enige vorm van proces ontslagen en in de gevangenis gegooid. De lijsttrekker van de PvdA in Eindhoven zwijgt, gaat fluitend op vakantie naar zijn thuisland.

Ik begrijp het bestuur wel, blijf zitten waar je zit, verroer je niet, want Yasin brengt 3.000 Turkse stemmen mee. Zo iemand hoort niet in de gemeenteraad en zeker niet als wethouder van alle Eindhovenaren.

Overigens als wethouder van onder meer vastgoed gaat hij over gemeentelijke panden, ook historische en monumentale panden. Wij hebben wethouder Torunoglu in de afgelopen vier jaar nooit in onze kringen bij de Henri van Abbe Stichting gezien. Mary Fiers was de laatste wethouder.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-pvda-stem~ae7956ee/
Aardig verwoord. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen grens. PvdA heeft landelijk een grote klap gehad, ben wel benieuwd hoe dat doorwerkt in de gemeentes.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:50:53 #261
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_176871809
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Aardig verwoord. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen grens. PvdA heeft landelijk een grote klap gehad, ben wel benieuwd hoe dat doorwerkt in de gemeentes.
Ik dacht dat ik 'm al eens geplaatst had, maar blijkbaar niet.

De peiling van Maurice de Hond, maart 2014:


De meest recente peiling:


De PvdA heeft de grote klap in de gemeenteraden al gehad, in 2014. De SP zal deze keer eerder de grote verliezer zijn op links. Gemiddeld zal de PvdA ongeveer gelijk blijven, tenzij er de komende 2 maanden ineens dingen gaan schuiven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 09:59:19 #262
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176879004

Den Haag
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:34:23 #263
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_176879473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:59 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Den Haag
Ik weet 't niet met die peiling. In elk geval voor de kleinere partijen is de uitslag niet heel geloofwaardig. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren dat CU/SGP groter wordt dan het CDA, of meer zetels dan de 3 islamitische partijen haalt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 19:42:23 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176889974
Ondertussen op Vlieland.... Geen landelijke partijen meer https://eenvandaag.avrotr(...)tijen-niet-meer-mee/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 2 februari 2018 @ 00:23:14 #265
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176896552
Ik zou oprecht niet weten op welke partij ik moeten stemmen bij mijn gemeente. Er staat momenteel iets op de agenda waar alle partijen het over eens zijn dat het moet worden doorgezet, terwijl de meerderheid van de burgers er op tegen zijn. Het liefste breng ik een blanco stem uit als protest, maar waarschijnlijk heeft dat geen effect, omdat de meeste mensen toch hun stem voor een partij gaan uitbrengen en protest tegen het plan op een andere, in mijn ogen, ineffectieve manier organiseren.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 00:36:39 #266
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176896767
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 00:23 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik zou oprecht niet weten op welke partij ik moeten stemmen bij mijn gemeente. Er staat momenteel iets op de agenda waar alle partijen het over eens zijn dat het moet worden doorgezet, terwijl de meerderheid van de burgers er op tegen zijn. Het liefste breng ik een blanco stem uit als protest, maar waarschijnlijk heeft dat geen effect, omdat de meeste mensen toch hun stem voor een partij gaan uitbrengen en protest tegen het plan op een andere, in mijn ogen, ineffectieve manier organiseren.
Zou dan maar gewoon je normale partijvoorkeur laten gelden. Blanco stemmen maakt dat besluit niet ongedaan, en de gemeente beslist ook nog over heel veel andere dingen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 2 februari 2018 @ 00:37:35 #267
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176896782
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:50 schreef freako het volgende:

[..]

De PvdA heeft de grote klap in de gemeenteraden al gehad, in 2014. De SP zal deze keer eerder de grote verliezer zijn op links. Gemiddeld zal de PvdA ongeveer gelijk blijven, tenzij er de komende 2 maanden ineens dingen gaan schuiven.
Behalve dan in Rotterdam, waar DENK nu ook meedoet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176902538
DENK zal denk ik geen potten breken in Rotterdam en "Haat"Vana Simons en de PVV ook niet. Misschien een zeteltje of 3 max (PVV) maar dat is het dan. Wat erger is, is dat de PvdA eer flink zal groeien en Leefbaar inlevert.

Ik verwacht wel wat van de partij van FvD.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2018 12:53:27 ]
pi_176903875
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 00:37 schreef Euribob het volgende:

[..]

Behalve dan in Rotterdam, waar DENK nu ook meedoet.
ik denk dat die voor een flink deel naar GroenLinks zijn gegaan ook in Rotterdam. Want de combinatie GroenLinks-PvdA-SP levert maar 1 zetel in volgens die peiling van De Hond
pi_176909084
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:51 schreef Iwanius het volgende:
DENK zal denk ik geen potten breken in Rotterdam en "Haat"Vana Simons en de PVV ook niet. Misschien een zeteltje of 3 max (PVV) maar dat is het dan. Wat erger is, is dat de PvdA eer flink zal groeien en Leefbaar inlevert.

Ik verwacht wel wat van de partij van FvD.
Simons gok ik op 0 zetels aangezien zij alleen in Amsterdam meedoet en FvD heeft een lijstverbinding met Leefbaar Rotterdam. LR is al heel wat jaren actief en won de laatste verkiezing ruim.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176909126
Amsterdamse partijen sluiten samenwerking met Forum voor Democratie uit

De kans is klein dat Forum voor Democratie (FvD) na de gemeenteraadsverkiezingen een plek krijgt in het stadsbestuur van Amsterdam. D66-lijsttrekker Renier van Dantzig sluit samenwerking met de nieuwkomer in de hoofdstad uit. Ook GroenLinks en PvdA voelen hier niets voor, bevestigen ze berichtgeving in Het Parool.



Voor D66 is FvD-leider Thierry Baudet deze week tijdens een debat met Femke Halsema een grens over gegaan door geen afstand te nemen van 'racistische uitspraken' van een partijgenoot. Yernaz Ramautarsing, de nummer twee op de Amsterdamse lijst, zou meermaals hebben gezegd dat zwarte mensen een lager IQ hebben dan witte mensen. ,,Er past maar één reactie en dat is daar zo duidelijk mogelijk afstand van nemen'', meent Van Dantzig. ,,Maar Baudet deed alsof hij van niets wist. Dan ben je wat ons betreft een racistische wolf in schaapskleren. Ik sluit daarom uit dat D66 met FvD hier gaan samenwerken in een coalitie.''

Ook GroenLinks ziet een samenwerking met de nieuwkomer niet gebeuren. ,,Als je naar het programma kijkt dan zijn ze heel erg rechts. Het zou wel heel onwaarschijnlijk zijn", aldus lijsttrekker Rutger Groot Wassink, die eveneens valt over uitspraken van FvD-leden. ,,Ik heb meerdere keren gevraagd of ze uitlatingen terugnemen. Dat gebeurt niet. De enige conclusie is dat samenwerken onmogelijk is.''

De PvdA sluit zich bij de andere linkse partijen aan. ,,In een advertentie in de krant noemen ze de PvdA zelfs maffia. Ik kan me geen scenario voorstellen waarin we een coalitie met Forum zullen sluiten.''

Veranderen
Op Twitter laat FvD weten dat de partij zich niet uit het veld laat slaan. ,,Reinier van Dantzig van #Desperate66 begint nu echt met verve de rol van Ad Melkert tijdens de TK-verkiezingscampagne 2002 te vervullen. Op 21 maart gaat #FVD de Amsterdamse politiek veranderen!"
In de laatste voorspellingen van Peil.nl lijken de verkiezingen een nek-aan-nek-race te worden tussen D66 en GroenLinks. Forum voor Democratie, in Amsterdam geleid door Annabel Nanninga, staat nu op drie zetels.
https://www.ad.nl/politie(...)cratie-uit~a9865498/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Games vrijdag 2 februari 2018 @ 18:24:08 #272
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176909365
Het is de schuld van het partijkartel!!!1!1!!!1!!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:15:55 #273
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_176932131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 00:37 schreef Euribob het volgende:

[..]

Behalve dan in Rotterdam, waar DENK nu ook meedoet.
Ja, daarom ook 'gemiddeld'. :). In andere gemeenten doet de SP niet meer mee, of GroenLinks of een lokale partij juist weer wel.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 21:13:18 #274
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_176935877
quote:
D66 Stichtse Vecht doet niet mee aan verkiezingen vanwege crisis binnen partij

STICHTSE VECHT - D66 in Stichtse Vecht doet niet mee aan de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart. Dat bevestigt de landelijke partij aan RTV Utrecht naar aanleiding van berichtgeving door RTV Stichtse Vecht. D66 is de grootste partij in de gemeente Stichtse Vecht met zes zetels.

Volgens een woordvoerder van de landelijke partij is er onder lokale leden niet voldoende vertrouwen in de samenstelling van de kandidatenlijst, met daarop wethouder Franko Zivkovic-Laurenta. Het landelijk bestuur van de partij heeft daarop besloten om de machtiging voor deelname van D66 in Stichtse Vecht in te trekken, schrijft RTV Stichtse Vecht.

Afgelopen week ontstond er onrust binnen de partij vanwege een integriteitsonderzoek naar wethouder De Groene. Die drong er op aan om bijna 200.000 euro subsidie te verlenen aan een kinderopvang die een pand huurt van zijn partner.

Wethouder Franko Zivkovic-Laurenta, ook van D66, voerde daarna gesprekken met de burgemeester over de vermeende belangenverstrengeling van zijn collega-wethouder. Dat viel verkeerd bij zijn partij. Die nam het hem kwalijk dat hij met de burgemeester praat en besloot Zivkovic van de kieslijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen te halen.

Zivkovic-Laurenta zei eerder dat hij denkt dat zijn partijgenoten van hem af willen. "Ze zoeken een aanknopingspunt, maar ik vind dit wel een heel zwak inhoudelijk punt. Hoe kan je me nou kwalijk nemen dat ik een integriteitsonderzoek met de burgemeester bespreek? Ik vind het raadselachtig. Ze hadden echt wat beters moeten verzinnen als ze van me af willen."
Bron: RTV Utrecht

:')

In Stichtse Vecht liggen o.a. Maarssen, Loenen en Breukelen. Grootste partij is overigens relatief, D66 haalde 16 procent van de stemmen in 2014. Gelukkig is er zonder D66 nog keus genoeg, Stichtse Vecht heeft 11 raadsfracties, waarvan 5(!) lokale partijen.
pi_176937043
Bestaat er ergens ook een website waarin je alvast de kieslijst van je gemeente kunt bekijken?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 22:39:58 #276
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_176938246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:54 schreef MakkieR het volgende:
Bestaat er ergens ook een website waarin je alvast de kieslijst van je gemeente kunt bekijken?
Nog niet. Aanstaande maandag is de dag van kandidaatstelling. Alle partijen leveren dan de kandidatenlijst en alle andere papieren in bij de gemeente.
Dinsdagmiddag is om 16:00 uur in elke gemeente een zitting van het centraal stembureau. Veel gemeentes publiceren dinsdag of woensdag het proces-verbaal van die zitting op de gemeente-website. Daarin staan ook de ingeleverde kandidatenlijsten. Soms missen er nog documenten (bijvoorbeeld een kopie van een legitimatiebewijs van een kandidaat), die kunnen dan nog t/m vrijdag aangeleverd worden.
Vrijdagmiddag is om 16:00 uur opnieuw een zitting van het centraal stembureau. Eventueel kunnen er dan nog partijen of kandidaten geschrapt worden, als niet alle fouten hersteld zijn. Ook wordt er geloot om de lijstnummers voor de nieuwe partijen. Het proces-verbaal van deze zitting wordt ook gepubliceerd op de gemeente-website.
pi_176938921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 22:39 schreef freako het volgende:

[..]

Nog niet. Aanstaande maandag is de dag van kandidaatstelling. Alle partijen leveren dan de kandidatenlijst en alle andere papieren in bij de gemeente.
Dinsdagmiddag is om 16:00 uur in elke gemeente een zitting van het centraal stembureau. Veel gemeentes publiceren dinsdag of woensdag het proces-verbaal van die zitting op de gemeente-website. Daarin staan ook de ingeleverde kandidatenlijsten. Soms missen er nog documenten (bijvoorbeeld een kopie van een legitimatiebewijs van een kandidaat), die kunnen dan nog t/m vrijdag aangeleverd worden.
Vrijdagmiddag is om 16:00 uur opnieuw een zitting van het centraal stembureau. Eventueel kunnen er dan nog partijen of kandidaten geschrapt worden, als niet alle fouten hersteld zijn. Ook wordt er geloot om de lijstnummers voor de nieuwe partijen. Het proces-verbaal van deze zitting wordt ook gepubliceerd op de gemeente-website.
Oh dat is best wel jammer, met de tijd dat het openbaar is gemaakt, zul je zien dat het mij ontgaan is om de lijst te bestuderen. Gemeenteraadsverkiezingen vergt voor mij wel meer voorbereiding dan de Tweede Kamer verkiezingen, waar de lijsttrekkers al vaak BNers zijn. En de standpunten van de partij bekend zijn.
pi_176943612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 18:24 schreef Puddington het volgende:
Het is de schuld van het partijkartel!!!1!1!!!1!!
Is het dat niet dan? :?
pi_176945472
CDA, PvdA en VVD verkiesbaar in leeuwendeel gemeenten

CDA en PvdA hebben ook, vorig jaar in ieder geval nog, de meeste leden
  zondag 4 februari 2018 @ 12:45:15 #280
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_176945765
Stiekem hoop ik op een incidentje zoals in Margraten in 2006, toen de PvdA/D66/GroenLinks-lijst 13 minuten te laat werd ingeleverd en daarom werd afgekeurd.

POL / Heldendaad in Margraten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')