abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:09:58 #1
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34713848
quote:
Links niet verkiesbaar in Margraten

DEN HAAG De lijstverbinding van PvdA,
D66 en GroenLinks in Margraten mag niet
aan de gemeenteraadsverkiezingen
meedoen.Dat heeft de Raad van State
beslist.

Een vertegenwoordiger van de combinatie
van drie partijen was dertien minuten
te laat bij het hoofdstembureau om de
kandidatenlijst in te leveren.Onderweg
was hij in een file terechtgekomen.

De Raad van State zegt dat de man met
de kandidatenlijst bewust het risico
heeft genomen dat hij niet op tijd zou
zijn.Hij had eerder moeten vertrekken
of anders iemand anders moeten vragen
om de lijst in te leveren.

Bron: Teletekst NOS

Wat in dit stukje niet duidelijk naar voren komt is het volgende: toen de lijst 13 minuten te laat werd ingeleverd wou de kiescommissie over haar hart strijken. Toen de plaatselijke boer J. Flamand dat hoorde, wist hij meteen wat hem te doen stond. Jarenlang wordt de beste man volgens zichzelf gepest door de gemeente en dit was tijd voor wraak. Hij heeft het besluit van de kiescommissie aangevochten en gelijk gekregen. Links mag niet meedoen in Margraten. Ik vind het een heldendaad van de beste man. Dag Links

Voor een videootje over dit hele gebeuren, zie hier: http://www.l1.nl/nieuwsfi(...)amand%20reageert.wmv
pi_34713907
whahaha
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 februari 2006 @ 15:12:19 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34713935
Vind het een beetje sneue actie van die boer...
Ipv dan de gehele gemeente raad aan te pakken, haalt die zo maar wraak...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_34713991
Heerlijk! Hoezo bureaucratie!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:14:23 #5
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34714003
Zouden ze landelijk moeten doen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34714023
Volgens mij gaat dit alleen over de lijstverbinding.
Dat wil zeggen hun afspraak over wat te doen met de restzetels indien die er zijn. De partijen mogen wel gewoon meedoen met de verkiezingen lijkt me.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_34714037
Ik voorspel een meerderheids overwinning voor de SP in margraten.
Jesus saves but death prevails.
pi_34714129
Dom van de partijen, maar wel een beetje kinderachtig.
A mind with a heart of it's own
pi_34714146
Die boer merkt het nog wel wanneer al zijn subsidies, uitkoopregelingen, etc etc worden geschrapt door rechts en hij zijn bedrijfje kan opdoeken. Alhoewel de beste man gelijk heeft en de linkse combinatie hier terecht dus niet meedoet, snijdt ie zichzelf aardig in de vingers.
pi_34714153
In ieder geval mooi dat de politiek zichzelf aan de bureaucratische regels houdt
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34714170
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:15 schreef Shivo het volgende:
Ik voorspel een meerderheids overwinning voor de SP in margraten.
Dat hopen we dan maar
pi_34714223
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef Overlast het volgende:
Volgens mij gaat dit alleen over de lijstverbinding.
Dat wil zeggen hun afspraak over wat te doen met de restzetels indien die er zijn. De partijen mogen wel gewoon meedoen met de verkiezingen lijkt me.
Nope, de kanidatenlijst was te laat, dus officieel hebben ze geen kanidaten en dan is het dus wat lastig stemmen op ze
pi_34714261
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
In ieder geval mooi dat de politiek zichzelf aan de bureaucratische regels houdt
de 'politiek' niet.. het is de rechterlijke macht die de politiek erop wijst dat zij zich zelf evenzeer aan de regeltjes moeten houden ...

Overigens, ik heb de indruk dat de TS het enkel een 'heldendaad' noemt omdat de linkse partijen er slachtoffer van waren, als het een andere ideologie was, was het waarschijnlijk een 'schandelijke ondemocratische pesterij van linkse rechters' geweest
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34714297
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:18 schreef DrMarten het volgende:
Dom van de partijen, maar wel een beetje kinderachtig.
Regelzucht is pas kinderachtig. Bedrijven het extra moeilijk maken te blijven bestaan, dat is pas kinderachtig. En desastreus voor de economie.

De boer heeft deels gelijk, misschien zien de genoemde partijen nu ook de onzin van te strikte regels in.

Het woord lijstverbinding(in de bron) is trouwens verkeerd. Een lijstverbinding gaat alleen over de restzetels. Deze partijen zijn gefuseerd.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:23:06 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34714304
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:21 schreef RM-rf het volgende:Overigens, ik heb de indruk dat de TS het enkel een 'heldendaad' noemt omdat de linkse partijen er slachtoffer van waren, als het een andere ideologie was, was het waarschijnlijk een 'schandelijke ondemocratische pesterij van linkse rechters' geweest
Heb je helemaal gelijk in
pi_34714344
Haha heerlijk Heerlijkheid

Heeft Margraten nog wat te maken gehad met dat bos (AWACS) of is dat alleen gemeente Schin op 't Veld?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34715184
Super! Zal die linkse regelneuqers hopelijk eens na laten denken over hun regelzucht. Misschien komen ze in Limburg nu eens tot inkeer.
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:53:32 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34715421
Nu de gematigd linkse partijen niet mee mogen doen, gaat het meer radicalere SP flinke winst boeken en zal het lachen Heerlijkheid nog wel vergaan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:57:54 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34715596
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:47 schreef Lipvis het volgende:

Zal die linkse regelneuqers hopelijk eens na laten denken over hun regelzucht.
Ik dacht dat links altijd zo voor het softe gedogen was, en rechts juist voor 'regels zijn regels', in een ongenuanceerde kijk op zaken?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:20:11 #20
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34716382
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:53 schreef Sidekick het volgende:
Nu de gematigd linkse partijen niet mee mogen doen, gaat het meer radicalere SP flinke winst boeken en zal het lachen Heerlijkheid nog wel vergaan.
De SP doet helemaal niet mee in Margraten. Alleen het CDA, VVD, Samenwerkingsverband Margraten en de Fractie Gemeenschapsbelangen
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:25:11 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34716558
Ik hoorde gisteren dat die gast een procedure had aangespannen, maar verwachtte eigenlijk niet dat het zou lukken

Geweldig
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:25:39 #22
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34716575
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:24 schreef Boswachtertje het volgende:
Haha heerlijk Heerlijkheid

Heeft Margraten nog wat te maken gehad met dat bos (AWACS) of is dat alleen gemeente Schin op 't Veld?
Margraten had daar niets mee te maken.. ligt nogal een stukje uit elkaar
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:26:49 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34716614
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:18 schreef Vhiper het volgende:
Die boer merkt het nog wel wanneer al zijn subsidies, uitkoopregelingen, etc etc worden geschrapt door rechts en hij zijn bedrijfje kan opdoeken. Alhoewel de beste man gelijk heeft en de linkse combinatie hier terecht dus niet meedoet, snijdt ie zichzelf aardig in de vingers.
De achtergrond van de actie van deze boer was juist de jarenlange treitereien (in zijn ogen althans) door de lokale linkse partijen. Dit is voor hem de ultieme wraak
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:32:16 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34716808
de reactie van de burgemeester:
quote:
Van Beers: 'Uitspraak RvS teleurstellend voor democratie'

De uitspraak van de Raad van State is teleurstellend voor de democratie. Dat vindt burgemeester Harry van Beers van Margraten. De Raad van State verklaarde de gezamenlijke kieslijst van PvdA/D66 en GroenLinks vandaag ongeldig.

Dat betekent dat bij de komende raadsverkiezingen in Margraten niet op links gestemd kan worden. Burgemeester Van Beers had verwacht dat de lijst alsnog zou worden toegelaten. Hij vindt dat er een democratisch grondrecht in het geding is als de kiezer niet kan stemmen op de partij van diens voorkeur. Een inwoner van de gemeente had de zaak bij de Raad van State aanhangig gemaakt omdat de partijen hun gezamenlijke kieslijst te laat hadden ingeleverd.
De burgervader lijkt het niet helemaal te snappen...
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:34:13 #25
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_34716876
Ik vind het een redelijk kansloze actie eigenlijk..
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')