SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
W/Kg zegt niets op het vlakke, dat getal is alleen relevant bergop. Zijn genoeg grote zware renners die mij op het vlakke eraf rijden en koersen winnen, maar die ik bergop eraf rij.. gaat op het vlakke vooral om absoluut vermogen en dan bij koersen vooral het korte explosieve werk tot 5min en 10-20min power. Veel langer gaat het niet vaak achter elkaar hard.quote:180w bij 55 kg is 3,3 W/kg. Das niet hoog.
Als jij zegt dat je het peloton maar net bij kan houden kan dat best kloppen, om bij de amateurs goed mee te komen zie je vaak vermogens van rond de 4 W/kg. Om vooraan te kunnen rijden en wedstrijden te bepalen moet je al tussen de 4,5 en 5 kunnen trappen.
Geen idee, hangt vooral van het parcours af en hoe zuinig je tussen de wielen kunt rijden. 180w voor een koers is wel erg laag trouwens, maar als je steeds uit de wind zat, met een strak asfalt baantje en doortrap bochten zou het kunnen..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Rikkie99 het volgende:
Maar kan die 180 watt volgens jullie ongeveer kloppen gelet op de afgelopen wedstrijd? (1 uur lang, 41,6gemiddeld)
Hahaha jazeker is dat zo, tijdens de fietselfstedentocht had ik samen met vriend zijn vrouw achter ons fietsen in de luwte. Worden we ingehaald door irritant fietsen dik mannetje, moeten we een viaduct weer omhoog, halen we hem zo weer in. Een klimmetje van 75 mtr lengte hahahahahaquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
W/Kg zegt niets op het vlakke, dat getal is alleen relevant bergop. Zijn genoeg grote zware renners die mij op het vlakke eraf rijden en koersen winnen, maar die ik bergop eraf rij.. gaat op het vlakke vooral om absoluut vermogen en dan bij koersen vooral het korte explosieve werk tot 5min en 10-20min power. Veel langer gaat het niet vaak achter elkaar hard.
zal morgen eens kijken wat de waardes een beetje zijn. maar 250 is wel weer erg hoog he. je zit tussen de wielen, houdt voor de bocht al benen stil etc, niet te vergelijken met solo. Volgens mij was mijn zwaarste koers ooit 240w avg. zal het morgenavond eens nakijken.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Ik heb bij een studentenkampioenschap 240 voor 20 min getrapt. Toen verloor ik veel plekken en moest ik redelijk snel lossenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
zal morgen eens kijken wat de waardes een beetje zijn. maar 250 is wel weer erg hoog he. je zit tussen de wielen, houdt voor de bocht al benen stil etc, niet te vergelijken met solo. Volgens mij was mijn zwaarste koers ooit 240w avg. zal het morgenavond eens nakijken.
Tussen de wielen in het peloton trap je veel minder vermogen, dan rijdt je 40km/h in D1 zowat. Als je achteraan aan het elastiek bungelt is het weer net omgekeerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.quote:ddx
Vooral in het weekend heb ik het idee, volgens mij door de tracking
Volgende lange rit zet ik bluetooth uit op telefoon eens kijken of het dan beter gaat.
Rit van vanavond (108km) had ik bluetooth ook uitstaan en wisselen ging super snel
http://velobuild.com/2017(...)ike-frame_p0095.htmlquote:Op woensdag 14 juni 2017 00:33 schreef Tommeke het volgende:
@ddx. Mooi frame! Wat voor is eentje is dat?
ik bedoel de tracking van andere mensen op je kaart, volgens mij kan je dat niet uitzettenquote:Op woensdag 14 juni 2017 08:07 schreef VASND het volgende:
[..]
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.
Je zat er qua gemiddeld vermogen niet ver naast. Heb net even een willekeurige ZAC op het baantje bekeken, had daar 263w over een uur, maar een koersje op zelfde baantje uit de voorjaarscompetititie is dan maar weer 216w avg. Omloopjes ook rond de 230-260w. Bij deze koers moest ik de eerste 7min 290w avg op de kant trappen om bij de 1e groep te blijven. Het veld lag toen compleet uit elkaar in waaiers door de wind.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Haha, nog lekker kwaad op dat ding?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:52 schreef muzas het volgende:
Op de ventoux had ik het beste een powermeter op mn muil gezet... Man wat heb ik lopen schelden op dat ding, vooral aan die mallebabbe kant
Ik heb GEEN idee van het vermogen wat ik trap. Weinig schat ik, of anders gezegd, het is me nooit genoeg, maar ik kom ook overal wel boven.
Wat ik wel altijd heb begrepen is dat strava-schattingen en alles wat er uit mn tacx komt niet zo heel betrouwbaar is.
Ik weet mijn tijd niet, alleen van segmenten, en daar staat 1:51 vanuit bedoin.... Maar das volgens mij niet het hele ding... ws destijds 85 kilo ofzo.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, nog lekker kwaad op dat ding?
Ik reed hem vanaf Bedoin in 1:50 met mijn 76 kg schoon aan de haak. Volgens mij trap jij ongeveer een vergelijkbaar vermogen dan, wellicht iets meer.
Die Malaucene kant is hoerig, maar ik trapte iets sneller. Vanaf Sault vloog ik dat ding op, kan me kennelijk beter motiveren voor een minder steile klim.
Nu je het over meeten hebt. Wanneer staat er weer 1 op de planning?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef Gripper het volgende:
Toen Peter en Muzas en ik met z'n drieen de laatste km van de Primaverafinale 2015 ingingen, of eigenlijk vooral toen we aan de finish stonden uit te blazen, was zelfs Peet verbaasd over het blasfemische gevloek van Muzas.
En dat wil wat zeggen, want Peet is een Rotterdamse havenarbeider.
Volgens mij heb ik op dag segment zo rond de 1:45, dacht me te herinneren dat jij datzelfde jaar zo rond de 1:55 zat voor de hele berg.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik weet mijn tijd niet, alleen van segmenten, en daar staat 1:51 vanuit bedoin.... Maar das volgens mij niet het hele ding... ws destijds 85 kilo ofzo.
Ik had wel op mn garmin een lap aangezet, maar ik had boven geen aandacht voor dat ding
Ja die berg staat me nog heel goed bij. Op een goede manier toch wel. Mn eerste echte berg. En de eerste keer dat ik zo lang kapot heb liggen gaan. Malouseine was een vergissing, ik las overal 'dat ie niet zo zwaar als bedoin was' dus ik had er voor nog ff lekker in de omgeving gigondas gefietst, en als toetje malledinges... Die viel echt wat rauw op mn dak.
Komende zondag/maandag vakantie, weer fietsen in FR, zin in
Dat was 2016 toch? Aankomst op de sluis?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef Gripper het volgende:
Toen Peter en Muzas en ik met z'n drieen de laatste km van de Primaverafinale 2015 ingingen, of eigenlijk vooral toen we aan de finish stonden uit te blazen, was zelfs Peet verbaasd over het blasfemische gevloek van Muzas.
En dat wil wat zeggen, want Peet is een Rotterdamse havenarbeider.
Denk dat ik deze zomer nog wel wat wil plannen (tenzij iemand anders zich heel graag opwerpt ?) met fietsen en BBQ achteraf.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:09 schreef Najieto het volgende:
[..]
Nu je het over meeten hebt. Wanneer staat er weer 1 op de planning?
Strava schat mijn ritje van vanochtend op gemiddeld 180 watt (31,4 gemiddeld). Best een aardige schatting dus van Strava?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef Gripper het volgende:
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke.
Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers?
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:24 schreef Z het volgende:
[..]
Strava schat mijn ritje van vanochtend op gemiddeld 180 watt (31,4 gemiddeld). Best een aardige schatting dus van Strava?
Mwoah, juist een helling moet goed te doen zijn, alleen van die Limburgse klimmetjes nietquote:Op woensdag 14 juni 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.
Als ik bijvoorbeeld kijk op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mwoah, juist een helling moet goed te doen zijn, alleen van die Limburgse klimmetjes niet
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
k op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)
De mensen die om mij heen staan met powermeter hebben allemaal wel boven de 250w.
Dat was het (vlak, bijna geen wind). Tel ik het Kopje niet mee.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van.
Idd op een klim waar je weinig wind hebt klopt de schatting meestal wel redelijk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.
Yup. Gewicht klopt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is.
Haha 300km met groepje is altijd leuk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Rapha 300, afstand lijkt me wel wat voor jou
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld kijk op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm)
De mensen die om mij heen staan met powermeter hebben allemaal wel boven de 250w.
Een rondje wat ik hier "vlak" gedaan heb, zou ik 286 watt hebben (gemiddelde snelheid van 37,6km/h ook bijna 1 uur, 161 bpm).
Ik ben geen goede klimmer, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil meer dan 100 watt is tussen bergop en vlak met dezelfde hartslag.
Edit:
Die Joux plane was op een zondag, en die vlakke rit 2 dagen later, dus het is niet zo dat er een lange tijd tussen zat.
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=iaquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:29 schreef ddx het volgende:
[..]
Haha 300km met groepje is altijd leuk.
Zie zo snel op rapha amsterdam niets bij events staan ?
Rotterdamquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=ia
Ben je zo je fiets kwijtquote:
Mijn gewicht staat netjes ingevuld.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava?
En hoe is die 37,6 gefietst dan? Want zo'n wattage lijkt me een redelijke schatting.
Met hoe gefietst bedoel ik, alleen of in een groep, type weg, wat voor fiets/houding, hoe de wind staat. Dit maakt vlak natuurlijk erg veel uit.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn gewicht staat netjes ingevuld.
En wat bedoel je met hoe gefietst?
https://www.strava.com/activities/1013214090
Solo, goed vlak asfalt. Heen en weer, dus qua wind evenveel mee als tegen. TT-houding.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met hoe gefietst bedoel ik, alleen of in een groep, type weg, wat voor fiets/houding, hoe de wind staat. Dit maakt vlak natuurlijk erg veel uit.
Denk dat alleen de TT houding dan vertekend. Je zal dus minder trappen dan die schatting in dat geval.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Solo, goed vlak asfalt. Heen en weer, dus qua wind evenveel mee als tegen. TT-houding.
Volgens een andere formule zou het iets meer dan 300 zijn. Maar ik vertrouw die zooi allemaal niet. Alleen een powermeter zou uitkomst bieden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat alleen de TT houding dan vertekend. Je zal dus minder trappen dan die schatting in dat geval.
Maar ga je ook?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef dop het volgende:
[..]
georganiseerd door rapha amsterdam
https://ti.to/rapha-europe/longest-day
Wat is niet zo hard?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:22 schreef Z het volgende:
Waarom trappen TT-ers, ook als ze niet zo hard gaan, altijd een groot verzet?
Denk dat dat voorkeur is en ze hoeven niet te reageren op wat anderen doenquote:Op woensdag 14 juni 2017 19:22 schreef Z het volgende:
Waarom trappen TT-ers, ook als ze niet zo hard gaan, altijd een groot verzet?
Zeg tussen de 30 / 35. Ik dacht dat het misschien een trainings-dingetje was.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is niet zo hard?
Ik vind het zelf makkelijker om een hoge snelheid met een zwaardere cadans te rijden.
Ik ga wel voor de kortste nacht, 600km brevet dit weekend.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef dop het volgende:
[..]
georganiseerd door rapha amsterdam
https://ti.to/rapha-europe/longest-day
Volgens mij is het zo dat als je wat dikkere poten hebt je wat minder verzuring ondervind / minder stuk gaat bij het trappen van een lagere cadans. Je verplaatst een deel van je belasting naar het anaerobe van je spieren en fietst minder op je cardiovasculaire systeem.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:01 schreef Z het volgende:
[..]
Zeg tussen de 30 / 35. Ik dacht dat het misschien een trainings-dingetje was.
Ik zet hem even in agenda, onder voorbehoud ben ik er bij.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=ia
Waar vandaan start jij als je in de Eifel gaat fietsen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:15 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zet hem even in agenda, onder voorbehoud ben ik er bij.
Heb voor zaterdag misschien weer rondje Eifel op planning staan, of ik volgende ochtend alweer vroeg in de trein wil zitten is dus even de vraag.
Poh! Prima deal!quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:29 schreef ddx het volgende:
[..]
http://velobuild.com/2017(...)ike-frame_p0095.html
Jep alleen ff de vraag welke afstand kan ook dat ik 230 rij, waarschijnlijk wel 300quote:
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:07 schreef VASND het volgende:
[..]
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.
Kudos en gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, ivm de festiviteiten een keertje vroeg weg en een mooi rondje gemaakt, kijk je op strava en blijk je om een beetje stoer over te komen 2.5 keer zo veel moet rijden
Thanks!quote:
Hm dat is mooi kut. Frappant ook dat, eenmaal geactiveerd geweest, het bij paginawissels erna alsnog sloom blijft. Kan er op Google niets over vinden.quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.
Tot 235km kon ik direct wisselen van scherm, kaart stond iedere keer binnen 1 seconde in beeld.
Toen heb ik bluetooth aangezet op telefoon (en was hij dus gekoppeld met bolt) direct duurde wisselen naar kaart scherm zo'n 10 seconde en vaak duurde het daarna ook nog eens 10 seconde voordat kaart getekend was.
Ook toen ik bluetooth daarna weer uitzette bleef het traag...
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, ivm de festiviteiten een keertje vroeg weg en een mooi rondje gemaakt, kijk je op strava en blijk je om een beetje stoer over te komen 2.5 keer zo veel moet rijden
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:52 schreef Gripper het volgende:
Die transfagaras in Roemenië trok me al vanaf de keer dat Top Gear er een aflevering over maakte, daar moeten ze eens een cyclo organiseren
Die gaat door, een paar weken geleden van enkele deelnemers gehoord.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:21 schreef dop het volgende:
[..]
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:52 schreef Gripper het volgende:
Ik zit net ff hier te kijken: voldoende inspiratie voor nog wat mooie bergwegen en andere fiets ondernemingen! http://www.losapos.com/nl/road_trips_europa
Die transfagaras in Roemenië trok me al vanaf de keer dat Top Gear er een aflevering over maakte, daar moeten ze eens een cyclo organiseren
CooL!quote:De Transfăgărășan komt op een hoogte van boven de 2000 meter en heeft scherpe haarspeldbochten. De maximumsnelheid is 40 km/u. Vaak is de Transfăgărășan van oktober tot en met juni wegens sneeuw op de weg gesloten. Verder is deze weg een van de hoogst gelegen wegen in Roemenië. De hoogste weg is de DN67C of Transalpina, die een hoogte bereikt van 2145 meter.
De weg heeft meer tunnels en viaducten dan elke andere weg in Roemenië. Op het hoogste punt van de Transfăgărășan bij Bâlea Lac (Bâlea-meer) bevindt zich de langste (887 m), en hoogst gelegen tunnel van Roemenië. Hier bereikt de weg een hoogte van 2042 meter. Deze tunnel is de overgang van Walachije naar Transsylvanië. De weg eindigt bij Cârța in het dal van de Olt.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef the_critic het volgende:
Damn....
http://racefietsblog.nl/k(...)nde-van-zwitserland/
staat wel bij je rit maar niet allertijdenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:03 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kan je op Strava ergens je eigen max snelheid terug vinden?
Bij 80 vond ik het al welletjes, helm begon ook te dansen op m'n hoofdquote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef the_critic het volgende:
Damn....
http://racefietsblog.nl/k(...)nde-van-zwitserland/
Dit was de afdaling van de Simplon pas, die leent zich ook wel ausgezeichnet voor hard naar beneden. Brede weg, grote lopende bochten, hele lange rechte stukken... Die pas is gemaakt voor vrachtwagens.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat moeten toch ook behoorlijk lange rechte stukken zijn om zulke snelheden te bereiken bij een afdaling ?
Ik heb deze week nog een dag of 3 in de Vogezen gefietst, en daar is het door de bosachtige omgeving vaak wat lastiger om de bocht "door te kijken" , ook heb je daar tegenliggers natuurlijk.....
Ook belangrijk: ze remmen sowieso minder, omdat ze weten dat er geen auto op de andere weghelft omhoog gaat komen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
53-11 met een cadans van 140 levert een 91 km/h op. Volgens ritzelrechner dan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |