Gripper | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:42 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Uitslag (finale) van de laatste en nu al legendarische Kaasplankje rotterdam meet 1 Ratatat 10:51 40.6km/h 2 Kaasplank 10:56 40.3km/h 3 Bizkit 10:57 40.2km/h 4 Gripper 11:12 39.3km/h 5 Zelva 11:13 39.3 km/h 6 Wombcat tijd onbekend 7 Muzas 11:54 37.0km/h 8 Critic 11:55 37.0km/h 9 Andyy 12:26 35.4km/h 10 dop 12:57 34km/h lekkende hartklep DSQ Oksel Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
Patroon | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:54 |
W/Kg zegt niets op het vlakke, dat getal is alleen relevant bergop. Zijn genoeg grote zware renners die mij op het vlakke eraf rijden en koersen winnen, maar die ik bergop eraf rij.. gaat op het vlakke vooral om absoluut vermogen en dan bij koersen vooral het korte explosieve werk tot 5min en 10-20min power. Veel langer gaat het niet vaak achter elkaar hard. | |
Rikkie99 | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:03 |
Maar kan die 180 watt volgens jullie ongeveer kloppen gelet op de afgelopen wedstrijd? (1 uur lang, 41,6gemiddeld) | |
Patroon | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:16 |
Geen idee, hangt vooral van het parcours af en hoe zuinig je tussen de wielen kunt rijden. 180w voor een koers is wel erg laag trouwens, maar als je steeds uit de wind zat, met een strak asfalt baantje en doortrap bochten zou het kunnen.. maar je kan niet je ftp afleiden aan het gemiddelde vermogen over een uur uit een koers, je houdt namelijk tussendoor ook je benen stil. Kan je beter 20min test doen en daar 93% van. | |
Rikkie99 | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:20 |
Dat geeft dan weer hoop, wellicht een iets hogere ftp dan gedacht. Was inderdaad op een parkoers zonder echte bochten, met een betonnen ondergrond en het grootste gedeelte uit de wind (maar peloton was wel een lang lint dus wellicht iets minder voordeel) | |
Gripper | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:20 |
Als ik 180W trap rij ik net 32-33 op t vlakke. Dus t lijkt mij wat te weinig geschat van strava, denk dat je eerder rond de 250 gemiddeld zal zitten na een uur koers? | |
Rikkie99 | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:21 |
Heb geen powermeter. Ik schat op basis van een aantal beklimmingen mijn ftp op 180 | |
Tikbalang | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:24 |
Hahaha jazeker is dat zo, tijdens de fietselfstedentocht had ik samen met vriend zijn vrouw achter ons fietsen in de luwte. Worden we ingehaald door irritant fietsen dik mannetje, moeten we een viaduct weer omhoog, halen we hem zo weer in. Een klimmetje van 75 mtr lengte hahahahaha | |
Patroon | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:30 |
zal morgen eens kijken wat de waardes een beetje zijn. maar 250 is wel weer erg hoog he. je zit tussen de wielen, houdt voor de bocht al benen stil etc, niet te vergelijken met solo. Volgens mij was mijn zwaarste koers ooit 240w avg. zal het morgenavond eens nakijken. | |
Rikkie99 | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:34 |
Graag. Dankuwel | |
Andyy | woensdag 14 juni 2017 @ 00:30 |
Ik heb bij een studentenkampioenschap 240 voor 20 min getrapt. Toen verloor ik veel plekken en moest ik redelijk snel lossen | |
Tommeke | woensdag 14 juni 2017 @ 00:33 |
@ddx. Mooi frame! Wat voor is eentje is dat? | |
kaasplankje | woensdag 14 juni 2017 @ 06:39 |
Tussen de wielen in het peloton trap je veel minder vermogen, dan rijdt je 40km/h in D1 zowat. Als je achteraan aan het elastiek bungelt is het weer net omgekeerd. Alleen fietsen en in een wedstrijdpeloton is geen vergelijk. | |
VASND | woensdag 14 juni 2017 @ 08:07 |
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden. | |
ddx | woensdag 14 juni 2017 @ 08:29 |
http://velobuild.com/2017(...)ike-frame_p0095.html | |
ddx | woensdag 14 juni 2017 @ 08:33 |
ik bedoel de tracking van andere mensen op je kaart, volgens mij kan je dat niet uitzetten | |
Patroon | woensdag 14 juni 2017 @ 09:43 |
Je zat er qua gemiddeld vermogen niet ver naast. Heb net even een willekeurige ZAC op het baantje bekeken, had daar 263w over een uur, maar een koersje op zelfde baantje uit de voorjaarscompetititie is dan maar weer 216w avg. Omloopjes ook rond de 230-260w. Bij deze koers moest ik de eerste 7min 290w avg op de kant trappen om bij de 1e groep te blijven. Het veld lag toen compleet uit elkaar in waaiers door de wind. | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 10:40 |
Strava schat mijn Ventoux beklimmingen tussen de 230 en 260 watt avg. Ik blijf dat graag geloven. | |
muzas | woensdag 14 juni 2017 @ 10:52 |
Op de ventoux had ik het beste een powermeter op mn muil gezet... Man wat heb ik lopen schelden op dat ding, vooral aan die mallebabbe kant Ik heb GEEN idee van het vermogen wat ik trap. Weinig schat ik, of anders gezegd, het is me nooit genoeg, maar ik kom ook overal wel boven. Wat ik wel altijd heb begrepen is dat strava-schattingen en alles wat er uit mn tacx komt niet zo heel betrouwbaar is. | |
kaasplankje | woensdag 14 juni 2017 @ 10:53 |
Muzas heeft Gilles de la Tourette. Hij zou bij ons moeten komen werken want wij hebben dat ook allemaal. | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 10:59 |
Haha, nog lekker kwaad op dat ding? Ik reed hem vanaf Bedoin in 1:50 met mijn 76 kg schoon aan de haak. Volgens mij trap jij ongeveer een vergelijkbaar vermogen dan, wellicht iets meer. Die Malaucene kant is hoerig, maar ik trapte iets sneller. Vanaf Sault vloog ik dat ding op, kan me kennelijk beter motiveren voor een minder steile klim. | |
Gripper | woensdag 14 juni 2017 @ 11:00 |
Toen Peter en Muzas en ik met z'n drieen de laatste km van de Primaverafinale 2016 ingingen, of eigenlijk vooral toen we aan de finish stonden uit te blazen, was zelfs Peet verbaasd over het blasfemische gevloek van Muzas. En dat wil wat zeggen, want Peet is een Rotterdamse havenarbeider. [ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 14-06-2017 11:57:13 ] | |
muzas | woensdag 14 juni 2017 @ 11:06 |
Ik weet mijn tijd niet, alleen van segmenten, en daar staat 1:51 vanuit bedoin.... Maar das volgens mij niet het hele ding... ws destijds 85 kilo ofzo. Ik had wel op mn garmin een lap aangezet, maar ik had boven geen aandacht voor dat ding Ja die berg staat me nog heel goed bij. Op een goede manier toch wel. Mn eerste echte berg. En de eerste keer dat ik zo lang kapot heb liggen gaan. Malouseine was een vergissing, ik las overal 'dat ie niet zo zwaar als bedoin was' dus ik had er voor nog ff lekker in de omgeving gigondas gefietst, en als toetje malledinges... Die viel echt wat rauw op mn dak. Komende zondag/maandag vakantie, weer fietsen in FR, zin in | |
Najieto | woensdag 14 juni 2017 @ 11:09 |
Nu je het over meeten hebt. Wanneer staat er weer 1 op de planning? | |
RealBizkit666 | woensdag 14 juni 2017 @ 11:09 |
Volgens strava had ik vanochtend 202 watt gemiddeld en gisteren 219 watt gemiddeld (beide over een kilometertje of 48). | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 11:09 |
Volgens mij heb ik op dag segment zo rond de 1:45, dacht me te herinneren dat jij datzelfde jaar zo rond de 1:55 zat voor de hele berg. Met 85kg trap je dan inderdaad nog een iets hoger vermogen. | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 11:10 |
Dat was 2016 toch? Aankomst op de sluis? | |
eentwee | woensdag 14 juni 2017 @ 11:21 |
Ik durf niet meer met mijn vermogensmeter te rijden #viesdik | |
Gripper | woensdag 14 juni 2017 @ 11:56 |
Denk dat ik deze zomer nog wel wat wil plannen (tenzij iemand anders zich heel graag opwerpt ?) met fietsen en BBQ achteraf. Ergens begin tot half augustus denk ik | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 11:57 |
BBQ | |
muzas | woensdag 14 juni 2017 @ 11:59 |
Slaapzak mee jongens | |
Z | woensdag 14 juni 2017 @ 12:11 |
729 bochten Tommeke? | |
eentwee | woensdag 14 juni 2017 @ 12:18 |
| |
Z | woensdag 14 juni 2017 @ 12:24 |
Strava schat mijn ritje van vanochtend op gemiddeld 180 watt (31,4 gemiddeld). Best een aardige schatting dus van Strava? | |
Andyy | woensdag 14 juni 2017 @ 12:28 |
@Dop Zondag aanwezig? | |
RealBizkit666 | woensdag 14 juni 2017 @ 13:49 |
Zolang het vlak is (en wind stil), kan strava er redelijk mee overweg. Zodra je er wat hoogtemeters in gooit klopt er niks meer van. | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 13:53 |
Mwoah, juist een helling moet goed te doen zijn, alleen van die Limburgse klimmetjes niet | |
RealBizkit666 | woensdag 14 juni 2017 @ 13:57 |
Als ik bijvoorbeeld kijk op de Joux Plane (HC-klim), dan zou ik daar 170w gereden hebben (bijna een uur lang met 160 bpm) De mensen die om mij heen staan met powermeter hebben allemaal wel boven de 250w. Een rondje wat ik hier "vlak" gedaan heb, zou ik 286 watt hebben (gemiddelde snelheid van 37,6km/h ook bijna 1 uur, 161 bpm). Ik ben geen goede klimmer, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil meer dan 100 watt is tussen bergop en vlak met dezelfde hartslag. Edit: Die Joux plane was op een zondag, en die vlakke rit 2 dagen later, dus het is niet zo dat er een lange tijd tussen zat. | |
Patroon | woensdag 14 juni 2017 @ 14:01 |
Heb je wel de juiste gewicht waardes ingevuld? Bij lange klimmen, waar wind minder invloed heeft, moet het nauwkeuriger zijn dan op het vlakke waar lucht weerstand de grootste tegenstander is. | |
Z | woensdag 14 juni 2017 @ 14:06 |
Dat was het (vlak, bijna geen wind). Tel ik het Kopje niet mee. | |
Patroon | woensdag 14 juni 2017 @ 14:13 |
Strava schat mijn rit van vanochtend in op 125w terwijl mijn Garmin 148w aangaf. | |
ddx | woensdag 14 juni 2017 @ 14:13 |
Wat is er zondag ? | |
ddx | woensdag 14 juni 2017 @ 14:13 |
Idd op een klim waar je weinig wind hebt klopt de schatting meestal wel redelijk. Op vlakke is het een onzin getal. | |
RealBizkit666 | woensdag 14 juni 2017 @ 14:56 |
Yup. Gewicht klopt. | |
Andyy | woensdag 14 juni 2017 @ 14:58 |
Rapha 300, afstand lijkt me wel wat voor jou | |
ddx | woensdag 14 juni 2017 @ 15:29 |
Haha 300km met groepje is altijd leuk. Zie zo snel op rapha amsterdam niets bij events staan ? | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 15:59 |
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava? En hoe is die 37,6 gefietst dan? Want zo'n wattage lijkt me een redelijke schatting. | |
Andyy | woensdag 14 juni 2017 @ 16:10 |
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=ia | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 16:49 |
Rotterdam | |
Maraca | woensdag 14 juni 2017 @ 16:54 |
Ben je zo je fiets kwijt | |
RealBizkit666 | woensdag 14 juni 2017 @ 16:56 |
Mijn gewicht staat netjes ingevuld. En wat bedoel je met hoe gefietst? https://www.strava.com/activities/1013214090 | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 17:34 |
Met hoe gefietst bedoel ik, alleen of in een groep, type weg, wat voor fiets/houding, hoe de wind staat. Dit maakt vlak natuurlijk erg veel uit. | |
RealBizkit666 | woensdag 14 juni 2017 @ 17:39 |
Solo, goed vlak asfalt. Heen en weer, dus qua wind evenveel mee als tegen. TT-houding. | |
Fretwork | woensdag 14 juni 2017 @ 19:20 |
Denk dat alleen de TT houding dan vertekend. Je zal dus minder trappen dan die schatting in dat geval. | |
Z | woensdag 14 juni 2017 @ 19:22 |
Waarom trappen TT-ers, ook als ze niet zo hard gaan, altijd een groot verzet? | |
RealBizkit666 | woensdag 14 juni 2017 @ 19:27 |
Volgens een andere formule zou het iets meer dan 300 zijn. Maar ik vertrouw die zooi allemaal niet. Alleen een powermeter zou uitkomst bieden. Ik blijf gewoon lekker vertrouwen op mijn hartslag. Ik wilde dan eigenlijk ook alleen het grote verschil tussen bergop en vlak aangeven. | |
dop | woensdag 14 juni 2017 @ 19:28 |
georganiseerd door rapha amsterdam https://ti.to/rapha-europe/longest-day | |
Andyy | woensdag 14 juni 2017 @ 21:34 |
Maar ga je ook? | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 21:39 |
Ga jij wel 300km rijden dan? | |
Andyy | woensdag 14 juni 2017 @ 21:43 |
Ja? Dat is wel het plan | |
kanovinnie | woensdag 14 juni 2017 @ 21:45 |
Wat is niet zo hard? Ik vind het zelf makkelijker om een hoge snelheid met een zwaardere cadans te rijden. | |
Andyy | woensdag 14 juni 2017 @ 21:47 |
Denk dat dat voorkeur is en ze hoeven niet te reageren op wat anderen doen | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 21:58 |
Cool, zover heb je nog niet gereden toch? Succes! | |
Z | woensdag 14 juni 2017 @ 22:01 |
Zeg tussen de 30 / 35. Ik dacht dat het misschien een trainings-dingetje was. | |
ultra_ivo | woensdag 14 juni 2017 @ 22:05 |
Ik ga wel voor de kortste nacht, 600km brevet dit weekend. | |
ratatat | woensdag 14 juni 2017 @ 22:07 |
Volgens mij is het zo dat als je wat dikkere poten hebt je wat minder verzuring ondervind / minder stuk gaat bij het trappen van een lagere cadans. Je verplaatst een deel van je belasting naar het anaerobe van je spieren en fietst minder op je cardiovasculaire systeem. Van die ielige wedstrijdrenners zie je vaak weer met een zeer hoge cadans rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 22:10 |
Wat is een zeer hoge cadans? Ik fiets 90/100. | |
ddx | woensdag 14 juni 2017 @ 22:15 |
Ik zet hem even in agenda, onder voorbehoud ben ik er bij. Heb voor zaterdag misschien weer rondje Eifel op planning staan, of ik volgende ochtend alweer vroeg in de trein wil zitten is dus even de vraag. | |
Najieto | woensdag 14 juni 2017 @ 22:21 |
Waar vandaan start jij als je in de Eifel gaat fietsen? | |
ddx | woensdag 14 juni 2017 @ 22:22 |
Maastricht of Heerlen, idee voor zaterdag is dit rondje : https://www.strava.com/routes/9133962 | |
Tommeke | donderdag 15 juni 2017 @ 00:15 |
Ja, doe ik niet aan mee | |
Tommeke | donderdag 15 juni 2017 @ 00:16 |
Poh! Prima deal! | |
dop | donderdag 15 juni 2017 @ 06:06 |
Jep alleen ff de vraag welke afstand kan ook dat ik 230 rij, waarschijnlijk wel 300 wat de startplek betreft deze keer weet ik zeker dat parkeren een ramp is dus beter elders parkeren en er naartoe fietsen | |
ddx | donderdag 15 juni 2017 @ 21:06 |
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon. Tot 235km kon ik direct wisselen van scherm, kaart stond iedere keer binnen 1 seconde in beeld. Toen heb ik bluetooth aangezet op telefoon (en was hij dus gekoppeld met bolt) direct duurde wisselen naar kaart scherm zo'n 10 seconde en vaak duurde het daarna ook nog eens 10 seconde voordat kaart getekend was. Ook toen ik bluetooth daarna weer uitzette bleef het traag... | |
kanovinnie | donderdag 15 juni 2017 @ 21:23 |
Nou, ivm de festiviteiten een keertje vroeg weg en een mooi rondje gemaakt, kijk je op strava en blijk je om een beetje stoer over te komen 2.5 keer zo veel moet rijden | |
KolonelBroodje | donderdag 15 juni 2017 @ 21:25 |
Kudos en gefeliciteerd! | |
kanovinnie | donderdag 15 juni 2017 @ 21:26 |
Thanks! | |
Najieto | donderdag 15 juni 2017 @ 21:33 |
Het is dat ik vandaag moest werken anders had ik je in Nieuwpoort aangemoedigd ddx | |
VASND | donderdag 15 juni 2017 @ 22:24 |
Hm dat is mooi kut. Frappant ook dat, eenmaal geactiveerd geweest, het bij paginawissels erna alsnog sloom blijft. Kan er op Google niets over vinden. | |
Tommeke | vrijdag 16 juni 2017 @ 00:15 |
Ja, nog gefeliciteerd Kano! Vergeten op dat stomme FB haha. | |
kaasplankje | vrijdag 16 juni 2017 @ 06:37 |
Gefeliciteerd kano | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 07:55 |
Gefeliciteerd! | |
Flipmoehoe | vrijdag 16 juni 2017 @ 08:41 |
Ik was ook al blij met mijn 105,3km (maar wel met 1K hoogtemeters ) Maar Kano en DDX gingen er overheen Nog gefeliciteerd Kano! | |
Najieto | vrijdag 16 juni 2017 @ 09:25 |
Gefeliciteerd Kano | |
Gripper | vrijdag 16 juni 2017 @ 10:52 |
Ik zit net ff hier te kijken: voldoende inspiratie voor nog wat mooie bergwegen en andere fiets ondernemingen! http://www.losapos.com/nl/road_trips_europa Die transfagaras in Roemenië trok me al vanaf de keer dat Top Gear er een aflevering over maakte, daar moeten ze eens een cyclo organiseren | |
dop | vrijdag 16 juni 2017 @ 11:21 |
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat) | |
ultra_ivo | vrijdag 16 juni 2017 @ 11:49 |
Die gaat door, een paar weken geleden van enkele deelnemers gehoord. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 12:33 |
CooL! | |
the_critic | vrijdag 16 juni 2017 @ 13:59 |
Damn.... http://racefietsblog.nl/k(...)nde-van-zwitserland/ | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:03 |
Kan je op Strava ergens je eigen max snelheid terug vinden? | |
dop | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:22 |
staat wel bij je rit maar niet allertijden | |
bluemoon23 | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:31 |
Dat moeten toch ook behoorlijk lange rechte stukken zijn om zulke snelheden te bereiken bij een afdaling ? Ik heb deze week nog een dag of 3 in de Vogezen gefietst, en daar is het door de bosachtige omgeving vaak wat lastiger om de bocht "door te kijken" , ook heb je daar tegenliggers natuurlijk..... | |
Andyy | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:01 |
Bij 80 vond ik het al welletjes, helm begon ook te dansen op m'n hoofd | |
Gripper | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:26 |
Dit was de afdaling van de Simplon pas, die leent zich ook wel ausgezeichnet voor hard naar beneden. Brede weg, grote lopende bochten, hele lange rechte stukken... Die pas is gemaakt voor vrachtwagens. Ik heb daar mijn max allertijden ook gehaald. 87,8 km/u https://www.strava.com/activities/193057199 heb er zelfs een foto van want mn liefje stond op een van de lange rechte stukken | |
ddx | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:37 |
Mijn max heb ik volgens mij gehaald in afdaling Hallembaye net over grens in belgie iets over de 80 per uur. Kaarsrechte weg die naar beneden duikt. Bij afdalingen in bergen heb je toch vaak dat je net niet helemaal weet hoe wegdek is en dan haal ik meestal wel wat snelheid eruit als het over de 70 gaat. Mont Ventoux afdaling zelfde verhaal, had opzich prima richting de 100 kunnen gaan volgens mij maar voel me dan toch veiliger met 70 per uur, net alsof het veel uitmaakt als je dan valt. | |
Gripper | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:43 |
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte. Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn? Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit. Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen. | |
Ambrosius | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:46 |
Ook belangrijk: ze remmen sowieso minder, omdat ze weten dat er geen auto op de andere weghelft omhoog gaat komen. | |
RealBizkit666 | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:55 |
53-11 met een cadans van 140 levert een 91 km/h op. Volgens ritzelrechner dan. | |
Gripper | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:57 |
Ja maar van 91 naar 150 /uur is nog een stukkie | |
MarcoD | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:58 |
Groetjes uit het beloofde land 🇮🇹 en gefeliciteerd aan alle jarigen! | |
RealBizkit666 | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:58 |
Ik ben even gaan rekenen, voor 138 km/h heb je 220 cadans nodig. 150 zit bij 240. Op een 53-11 dan. Bijtrappen zal het niet meer zijn. | |
ddx | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:08 |
Volgens mij is het vooral kwestie van extreem diep zitten, voor je fiets hangen ed. En iedere bocht waar je niet hoeft te remmen/helemaal ideale lijnen kan rijden versnel je daarna weer verder. | |
Fretwork | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:15 |
Mijn max is 88,8 op de Nurburgring volgens de fietscomputer. Toen maar wel bijgeremd uit doodsangst. | |
Andyy | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:22 |
Wat zijn we toch pussies | |
bluemoon23 | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:34 |
Ah, op de Simplon, daar ben ik zelf weleens met de auto geweest. Die is inderdaad breed zat met vloeiende bochten. | |
Patroon | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:44 |
Ik heb ooit in Luxemburg 94km/h gehaald op een rechte afdaling van zo'n 2km. Tommeke was erbij. Sneller hoeft van mij echt niet... En deze bij Tecklenburg is 85km/h mogelijk: https://www.strava.com/segments/14932658 | |
kanovinnie | vrijdag 16 juni 2017 @ 16:59 |
Alsof je dan nog kan genieten als je helemaal naar de klote daar rondrijd. | |
kanovinnie | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:02 |
Zijn het niet gewoon meetfouten? | |
kanovinnie | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:02 |
En dank allen! | |
KolonelBroodje | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:10 |
De topsnelheid zou best wel eens een meetfoutje kunnen zijn aangezien het bij veel renners verschilt. Alsnog ging het ongelooflijk snel. Martijn Budding (Roompot) heeft op Strava over een stukje van 1km een gemiddelde van 121.7km/u en zijn snelste stuk van 10km was een gemiddelde snelheid van 92.7km/u | |
fietsen777 | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:33 |
Ik denk dat als amateurwielrenners de 100km/u kunnen halen, de absolute profs de 120-130 km/u prima voor bij kunnen gaan en de 150 km/u ook wel kunnen aantikken. Dan moet je bedenken wij amateurs niet over hetzelfde materiaal beschikken, niet dezelfde techniek hebben en dezelfde sterkte. Verder zou ik hem bij 100 km/u helemaal knijpen... Zij hebben verder geen last van verkeer en weten dat er geen auto op hen af kan rijden na de bocht. Alles opgeteld is 150 km/u zo gek nog niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:50 |
Ik ga twaalf augustus LBL waarschijnlijk rijden. Jullie daar ervaring mee? | |
Najieto | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:02 |
Welke afstand? Gezien jouw staat van training, bestel alvast een grafkist | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:10 |
125 uiteraard. Niks mis met mijn training trouwens :p | |
Patroon | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:12 |
Dat is dan ook geen LBL. Maar succes! | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:16 |
Staat er echt hoor. | |
kanovinnie | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:36 |
Rij je van luik naar Bastenaken en weer terug? | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:37 |
Geen idee. | |
Rikkie99 | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:38 |
Parcours van de ronde van geleen waaraan ik mee ga doen is bekend gemaakt. 1,6km met 14 bochten van 90 graden. Help | |
bluemoon23 | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:40 |
Enkele reis van Luik naar Bastenaken is al 85km volgens Google Maps En dat is met de auto over de snelweg, met de fiets ben je nog langer onderweg. | |
Najieto | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:42 |
cafca | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:47 |
Van Luik naar Bastenaken en terug is verder dan 125km. Ik heb wel ooit de 155km gereden, ging ook niet naar Bastogne, maar zaten wel alle mooie klimmetjes in. | |
RealBizkit666 | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:48 |
Niet aanstellen. | |
cafca | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:51 |
Ga je een hoop van leren! | |
kaasplankje | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:00 |
samen kan je zwz harder dan alleen | |
KolonelBroodje | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:01 |
Wel een leuk concept dit: https://www.redbull.com/nl-nl/events/red-bull-kop-over-kop-2017 Een tijdrit van 100km waar je in je eentje start en vervolgens elke 20km een ploeggenoot bijkomt. | |
kaasplankje | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:03 |
En profs kunnen gewoon heel veel beter dalen dan wij trimmers en recreanten. De gemiddelde prof rijdt op een Alpenafdaling jou zoek. Meerdere minuten sneller | |
kanovinnie | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:32 |
Al een paar jaar oud ondertussen maar wel leuk ja! Het is tenslotte hun baan. | |
dop | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:56 |
Tussen de profs zitten ook pannenkoeken als het om afdalen gaat. Zeker in de ronde van Zwitserland rijden nog wel mannen mee die redelijk nat achter de oortjes zijn. | |
Patroon | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:02 |
Met een toertocht reed ik de afdaling op de Allos (15.8km) best wel op mijn eigen limiet, ik moest alleen wel rekening houden met tegenliggers. De afdaling is best technisch met diepe afgronden. Deed er 5min 18 langer over dan Adam Yates die er een paar dagen later in de finale van een tour etappe langs vloog. https://www.strava.com/segments/7478458 Je wordt dus inderdaad op minuten gereden, puur op skills en het gegeven dat zij vol door blinde bochten kunnen. | |
Patroon | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:06 |
Dan nog rijden ze jou zoek | |
kanovinnie | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:09 |
Eigenlijk moet je het relatief zien, hoeveel sneller was hij omhoog en hoeveel sneller naar beneden? | |
Patroon | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:13 |
Goede vraag. Die klim begint eigenlijk pas echt 5km voor de top vanuit het laatste skidorp. Daar deed Adam Yates er over 5km 10min sneller https://www.strava.com/segments/14843091 Ik had er wel al bijna 120km op zitten en 2 HC klimmen ervoor. Maar zij hadden ervoor ook niet stil gezeten https://www.strava.com/activities/345086921 | |
Fretwork | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:27 |
Yes 230 2 jaar terug en dit jaar weer. | |
Tommeke | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:45 |
Klopt. Daar in Luxemburg heb ik 88 gehaald en hield ik flink in. Daar in Tecklenburg reed ik dit jaar met jou 80. Dat kan ook harder. | |
Tommeke | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:46 |
Zolang de weg overzichtelijk is, vind ik die snelheden niet heel eng. | |
Fretwork | vrijdag 16 juni 2017 @ 20:49 |
Klopt, wel bijna alle geclassificeerd klimmen van de 230. Dus wel pittig. | |
dop | vrijdag 16 juni 2017 @ 21:03 |
Vergis je niet in het enorme gewicht voordeel dat ik heb | |
ultra_ivo | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:06 |
Daar staat ook mijn max met 84 per uur. Voordeel van de Halembaye is ook dat er in het weekend geen verkeer van rechts kan komen en dat het na het eind van de afdaling weer rechtdoor omhoog loopt. Zo goed als geen risico dus. | |
ultra_ivo | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:09 |
Een prof heeft er voordeel van dat er motards een eindje voor hen uit rijden. Op basis van het motorgeluid en de remlichten van de motards hebben ze een goede indruk hoe hard ze een bocht kunnen gaan nemen. | |
Patroon | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:09 |
Haha true | |
ddx | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:10 |
Ook soort van windvoordeel van motorrijder misschien op rechte stukken ? | |
RealBizkit666 | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:28 |
In België kun je heerlijk afdalen langs Lac de la Gileppe. Weg is daar 50 meter breed en strak zwart asfalt. Vorig jaar een topsnelheid van 90 km/h gehaald daar. https://www.strava.com/segments/5568230 Ondanks mijn 65 km/h gemiddeld daar, sta ik slechts 1452 van de 5352. De snelste heeft een gemiddelde van bijna 97 km/h gemiddeld... [ Bericht 7% gewijzigd door RealBizkit666 op 16-06-2017 22:33:55 ] | |
fietsen777 | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:44 |
Ik blijf er bij dat als amateurs 100 km/u kunnen dat dan het feit dat profs 150 kunnen geen eens verbazing zou moeten opwekken. | |
Ambrosius | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:46 |
Want profs kunnen overal anderhalf keer zo hard? | |
fietsen777 | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:58 |
Het zijn niet voor niks profs. | |
bluemoon23 | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:02 |
Woensdag heb ik nog op de Col d`Alsace gereden. Die vliegen die me op de klim lastigvielen, komen aardig hard aan als je met 65 weer naar beneden rijdt (ja, dat vond ik hard zat daar....) | |
ultra_ivo | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:17 |
\ Het nadeel van die afdaling is dat er soms een forse windvlaag is bij de dam. | |
Wombcat | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:18 |
Toevallig. Ik ken iemand die ook afgelopen woensdag op de Col d'Alsace heeft gereden. | |
No-P | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:34 |
Die vliegen daar zijn idd irritant. | |
ddx | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:51 |
Ook een leuke ja, ik sta daar 169e met 74.5 gemiddeld en max van 79.6. Net niet steil genoeg om veel harder te gaan en vaak heb je ook wind tegen daar, 2 weken geleden wilde het daardoor niet harder dan 70 | |
Fretwork | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:57 |
Ik ken alleen maar de Ballon | |
dop | zaterdag 17 juni 2017 @ 07:36 |
onzin, op stukken waar je zulke snelheden kan halen gaat het niet over kracht en nauwelijks over techniek. Er zijn genoeg amateurs die zich ook als een steen durven laten vallen. Gaat puur over hoe lang en steil de weg is, zitten er bochten in dan ga je nooit zo hard kunnen. Afdalingen waar profs boven de 100 komen zijn ook voor profs een zeldzaamheid. je hebt hele hordes voornamelijk mountenbikers die zich met een busje omhoog laten rijden en zich op de fiets naar beneden laten vallen , in die groep zitten genoeg amateurs die het vaak sneller doen dan profs , gewoon kwestie van verstand op nul. Overigens ook de groep waar elk jaar doden vallen [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 17-06-2017 08:58:45 ] | |
Blik | zaterdag 17 juni 2017 @ 15:16 |
Vandaag een stukje Friesland verkent, heerlijk rustig op de wegen als je het vergelijkt met de Randstad. | |
Devv | zaterdag 17 juni 2017 @ 16:25 |
Ik zag volgens mij dat Rapha clubje tussen Zandvoort en Bloemendaal banden plakken. Ik zag ze in Noordwijk voorbij gaan toen ik op het terras zat dus ze waren wel even bezig. | |
Patroon | zaterdag 17 juni 2017 @ 17:23 |
tsja...als je goed bent rij je niet lek...en die kwaliteit is met al het geld op de wereld niet te koop [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 17-06-2017 23:22:35 ] | |
Devv | zaterdag 17 juni 2017 @ 19:02 |
Ik vond het niet nodig om te stoppen, want ze waren met drie man bezig een band te plakken (was vast de fiets van een vrouw ). | |
Happel | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:55 |
Afkloppen dan. Al bijna 10 jaar vrij van lekke banden of schade | |
MarcoD | zondag 18 juni 2017 @ 09:55 |
Als je niets fiets ken er ook weinig gebeuren... | |
No-P | zondag 18 juni 2017 @ 10:09 |
Mooi fietsgebied waar je bent. Misschien wel de mooiste fietsregio waar ik ben geweest. | |
MarcoD | zondag 18 juni 2017 @ 10:28 |
ja mooi gebied, kan er genoeg doen. Vorig jaar bij corvara geweest en dat vond ik eigenlijk net iets mooier. Maar hier is het heerlijk rustig nu nog en de klimmen zijn ook mooi, wel 'erg' warm nu. | |
No-P | zondag 18 juni 2017 @ 10:37 |
Tirol en Zuid-Tirol zijn beiden erg mooi. Op sommige plekken wel veel motoren, maar dat krijg je overal steeds meer helaas. Rond Corvara echter nog nooit geweest, alleen wat noordelijker gefietst. In augustus heb ik nog een week om de bergen in te trekken. Moet me nog wat oriënteren op nieuwe gebieden, al zal het weer ook redelijk leidend zijn voor de locatie. | |
#ANONIEM | zondag 18 juni 2017 @ 12:28 |
Mag ik klagen dat het nu weer te warm is om te fietsen? | |
Najieto | zondag 18 juni 2017 @ 12:36 |
het is net 25 graden | |
poiuytr | zondag 18 juni 2017 @ 12:57 |
Afgelopen weekend in Zuid-Limburg gefietst, was er in de winter als eens op de mountainbike geweest maar dat is toch stukken minder aangezien je er weinig singeltracks hebt vergeleken als bij ons. Prachtige omgeving om op de racefiets te komen, vooral de Camerig en Vaalserberg vond ik mooie klimmen omdat ze wat langer zijn. Geloof dat we bijna elke bekende klim wel hebben gehad. Wat een asociaal verkeer trouwens, veel bijna aanrijdingen gezien. Automobilisten rijden echt als gekken daar. Kan het me overigens ook wel iets voorstellen dat ze gek worden van als die fietsers daar. Wat dat betreft kun je imo stukken beter naar Tecklenburg gaan, voor de meesten denk ik korter qua reistijd plus verkeersluw en klimmetjes zijn redelijk identiek. | |
cafca | zondag 18 juni 2017 @ 13:33 |
Nee. | |
Devv | zondag 18 juni 2017 @ 14:37 |
Het is een beetje laat want de fiets is alweer 280 kilometer oud maar hier is een betere foto. Ik ben nog steeds te lui geweest om een zadeltasje vast te maken . | |
No-P | zondag 18 juni 2017 @ 14:51 |
3 uur hardgelopen. 2 liter gedronken onderweg en nog 2.2 kg afvallen.... Eindelijk op racegewicht | |
Najieto | zondag 18 juni 2017 @ 14:52 |
Zo hoort het | |
Patroon | zondag 18 juni 2017 @ 14:56 |
Mooi ding! | |
KolonelBroodje | zondag 18 juni 2017 @ 15:13 |
Gaaf! Mooie kleurstelling | |
RealBizkit666 | zondag 18 juni 2017 @ 15:54 |
Fiets verkopen en achter de geraniums gaan zitten lijkt me het beste plan voor jou dan maar. | |
Patroon | zondag 18 juni 2017 @ 16:43 |
lekker duurritje van 152km gemaakt. perfect weer! | |
TradeMarkie | zondag 18 juni 2017 @ 17:48 |
Heerlijk fietsweer vandaag, ff naar Katwijk gefietst en daar ff bijgetankt bij Mn ouders op de camping | |
RealBizkit666 | zondag 18 juni 2017 @ 18:02 |
Geen 152 kilometer, wel ruim 12,5 uur getraind vandaag. | |
VASND | zondag 18 juni 2017 @ 18:25 |
Fijn ritje en vanaf vandaag kan ik 8 slagen bij m'n max hartslag op tellen . | |
TradeMarkie | zondag 18 juni 2017 @ 19:35 |
heb je een update gedraaid? | |
ratatat | zondag 18 juni 2017 @ 20:17 |
Liev dagboek, Vandaag moest ik afstappen op de Keutenberg gr gr
| |
VASND | zondag 18 juni 2017 @ 20:58 |
update van mijn conditie wellicht . | |
RealBizkit666 | zondag 18 juni 2017 @ 21:06 |
Oei, dat is wel een domper dan... Sterkte met verwerken. | |
ratatat | zondag 18 juni 2017 @ 21:28 |
Morgenochtend meteen even bellen voor een afspraak met een psycholoog. | |
poiuytr | zondag 18 juni 2017 @ 21:37 |
Nice mooi om zo eens te zien i.p.v. als die Canyon foto's, twijfel voor mezelf nog wel aan nog een paar maten groter. Vind deze namelijk ook al op de rand van dranghek zitten. Hoop een Aeroad in de sale te kopen in september/ oktober. Snel de sticker op de zadelbuis verwijderen, andere bidon en plastic schijf achter de cassette halen | |
Devv | zondag 18 juni 2017 @ 22:10 |
Die sticker laat ik mooi zitten. Ik had een sticker ergens anders op het frame geprobeerd weg te halen en daar zitten nu nog plakresten van de sticker . Ik twijfel nog een beetje over de bidon. Ik heb twee bidons, een normale en deze meer aero bidon. Het liefst stop ik de bidon in mijn achterzak maar ik moet het allemaal nog een beetje uitproberen.
| |
kanovinnie | zondag 18 juni 2017 @ 22:13 |
In je achterzak? | |
Devv | zondag 18 juni 2017 @ 22:15 |
Ik merk daar niets van. Ik heb laatst twee flesjes drinken, eten en reservespullen in mijn achterzak gehad. | |
kanovinnie | zondag 18 juni 2017 @ 22:18 |
Flesjes drinken of bidons? Bidonnen zijn vaak wat dikker. En ondanks dat ik weinig last heb van spullen op mijn rug is voor mij een no go om mijn bidonnen op mijn rug te doen. Sowieso zou ik dan echt te weinig ruimte hebben voor mijn pompje/tool/band/multitool/telefoon+geld en eten. | |
Devv | zondag 18 juni 2017 @ 22:36 |
Ik snap je punt maar ik heb drie zakken en daar past genoeg in. Die aero bidon is overigens vrij plat in tegenstelling tot een normale cilindervormige bidon. | |
#ANONIEM | zondag 18 juni 2017 @ 22:38 |
Bidonhouder is wel heel handig. En in snelheid/aero is dat wel heel minimaal verschil. | |
Andyy | zondag 18 juni 2017 @ 22:42 |
Ddx doet monsterkopbeurten | |
dop | zondag 18 juni 2017 @ 22:44 |
was een herstel rondje voor hem | |
MarcoD | zondag 18 juni 2017 @ 23:36 |
Met super warm weer en onbewoond gebied wil ik ook nog weleens een bidon in shirt stoppen, die drink ik dan ook het eerst leeg | |
ddx | maandag 19 juni 2017 @ 00:00 |
Was leuk ritje, 2e deel van rit was wat saaier kwa route helaas. Dan maar tempo beetje omhoog proberen te krijgen, jammer dat niet iedereen het daar mee eens was | |
poiuytr | maandag 19 juni 2017 @ 11:04 |
Ik had het iig niet snel gedaan of 't moet echt even niet anders kunnen. Bidons geven met een val niet mee net als een fietspomp, je kan zo lelijk de rug breken lijkt me. | |
cafca | maandag 19 juni 2017 @ 13:01 |
Daar heb je toch een zadeltas voor? | |
Tikbalang | maandag 19 juni 2017 @ 13:46 |
Hahaha ja zonder zadeltas in je eentje doen alsof je in een peloton fietst met volgauto's achter je aan. 1 keer gehad in het midden van niks, want friesland weet je, een lekker band en shit pomp vergeten, mocht ik toch mooi een stuk lopen. Mooi dat er wel kanalen en meren zijn, jachthaventje en laten ze daar aan boord nou mooi een fietspomp hebben. | |
ultra_ivo | maandag 19 juni 2017 @ 13:50 |
De 2e 600 van dit seizoen zit er ook op. Ik merkte met name op de 1e dacht in de Ardennen goed dat ik vorige maand de Rando Imperator reed. Normaal kan ik al behoorlijk dalen, nu ging het nog harder. Vaak boven de 60, in de afdaling naar Goebbelsmühle bijna de 70 aangetikt (tegen het eind moeten remmen vanwege een onoverzichtelijke kruising) | |
cafca | maandag 19 juni 2017 @ 13:58 |
Tja, ik vind een fiets zonder zadeltas en bidons ook mooier, maar vind het ook wel praktisch om e.e.a. bij me te hebben, zeker op soloritjes. En van die volgepropte achterzakken is ook geen gezicht én niet prettig. | |
Devv | maandag 19 juni 2017 @ 14:13 |
Ik heb bij de fietsverzekering pechhulp 24/7 binnen Europa afgesloten. Dus even bellen en de volgauto staat klaar . | |
Andyy | maandag 19 juni 2017 @ 14:37 |
Duurt langer dan zelf een bandje vervangen | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 15:16 |
Puike review. http://road.cc/content/review/224229-bank-england-five-pound-note | |
ddx | maandag 19 juni 2017 @ 15:41 |
Zat rit van gisteren nog ff te bekijken op strava, gewoon nog ff 600W gemiddeld omhoog de Erasmusbrug op na 275km | |
fietsen777 | maandag 19 juni 2017 @ 16:16 |
Bij aanschaf van nieuwe schoenen en pedalen heb ik in een stomme bui alvast de schoen vastgeklikt aan het pedaal en het pedaal moet nog aan de fiets. Deze fiets is nog onderweg en op dit moment helaas dus niet hier. Hoe krijg ik mijn schoen er af ? Heel hard trekken heb ik geprobeerd. Dat wordt hem niet. Misschien heb ik het niet hard genoeg getrokken. | |
Najieto | maandag 19 juni 2017 @ 16:24 |
pedaal vasthouden en schoen naar buiten draaien. | |
fietsen777 | maandag 19 juni 2017 @ 16:31 |
Dat heb ik inderdaad geprobeerd ja, maar dat lukte dus niet. Misschien ook maar weer mn abo bij de sportschool opnieuw aanvragen | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 16:32 |
Schroefje los draaien | |
TradeMarkie | maandag 19 juni 2017 @ 16:33 |
Zit je plaatje dan los ofzo? | |
fietsen777 | maandag 19 juni 2017 @ 16:46 |
Het schroefje kom ik nu niet bij want de schoen zit er voor. Hoe bedoel je precies? | |
fietsen777 | maandag 19 juni 2017 @ 16:47 |
Zou het anders werken om te wachten op de fiets, pedaal en al vast te maken aan de fiets en er dan uitklikken? | |
Najieto | maandag 19 juni 2017 @ 16:48 |
Je lijkt Leonos wel. Die is ook altijd aan het tobben met zijn fiets | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 16:50 |
| |
Najieto | maandag 19 juni 2017 @ 16:51 |
fietsen777 | maandag 19 juni 2017 @ 16:54 |
Ach, ik weet niet hoe erg het bij Leonos is, maar bij mij is het zo erg dat ik twee jaartjes geleden bijna een halfuur bezig was met het opnieuw aanleggen van mijn ketting die er af was gevlogen. Gewoon simpel er op leggen en draaien was het. Het ding was niet eens gebroken. | |
kaasplankje | maandag 19 juni 2017 @ 18:55 |
ja let wel ff op je heb linkse en rechtse pedaalmet dito schroefdraad en met je klauwen derin schroeven en niet met de sleutel anders gaat ie scheef gr gr kaas | |
cafca | maandag 19 juni 2017 @ 19:08 |
Schroefje zit toch aan de zijkant of aan de achterkant? | |
kaasplankje | maandag 19 juni 2017 @ 19:11 |
waarom an dat schroefje kloten wacht gewoon tot de fiets aan het pedaal vast zit | |
cafca | maandag 19 juni 2017 @ 19:13 |
Ja kan ook. Is misschien wat lastig erop zetten. | |
fietsen777 | maandag 19 juni 2017 @ 19:47 |
Ah ja, heb even gekeken wat betreft het schroefje. Het kan inderdaad, maar kan niet de juiste sleutel vinden. Oeps | |
Rikkie99 | maandag 19 juni 2017 @ 20:30 |
Weet iemand toevallig nog een redelijk goedkoop, fietsvriendelijk hotel in de Eifel ergens tussen Adenau en Mayen? | |
Tikbalang | maandag 19 juni 2017 @ 20:46 |
In bitburg zijn ze wel te vinden. Daar is het ook mooi fietsen. | |
Rikkie99 | maandag 19 juni 2017 @ 20:50 |
Weet ik. Maar ik ga in drie dagen richting Plütscheid vlak naast bittburg (met een mooie omweg uiteraard) en ben daarom een beetje beperkt in mijn keuze. Ik heb op dit moment deze route in elkaar gezet: https://www.strava.com/routes/7078890 | |
Tikbalang | maandag 19 juni 2017 @ 21:06 |
Oh ja dan kan ik je niet helpen. Ik fiets altijd zonder route en zie wel waar ik slaap. Laatste keer dat ik die kant op ging kostte me dat ook 100 euro per dag en dat op fietsvakantie. Kan makkelijk voor heel veel minder. | |
Rikkie99 | maandag 19 juni 2017 @ 21:17 |
Dat lijkt me ook ja. De tweede overnachting heb ik al geregeld en die kost me maar 41 euro inclusief ontbijt. Het is mijn eerste fietsvakanie en mijn ouders vinden het wel een fijn idee dat de overnachtingen geregeld zijn | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 21:20 |
Ga je alleen? | |
Rikkie99 | maandag 19 juni 2017 @ 21:21 |
Ja. Mijn vader fietst ook wel eens, maar dan zijn we drie weken onderweg | |
ultra_ivo | maandag 19 juni 2017 @ 21:47 |
Betalen ze ook voor de overnachtingen? | |
Devv | dinsdag 20 juni 2017 @ 00:55 |
Ik merk na ongeveer 200 kilometer fietsen dat de ketting aan lijkt te lopen als deze op het grootste blad zit. Ik had begrepen dat dit wel vaker kan gebeuren bij nieuwe fietsen en dat je dan de kabels bij de derailleur af moet stellen. Kan je dit makkelijk zelf doen of komt er toch wel iets meer bij kijken dan alleen even wat aandraaien? Ik ga dan net zo goed even langs de fietsenmaker die weet wat hij doet dan dat ik zelf ga zitten prutsen. | |
VASND | dinsdag 20 juni 2017 @ 06:14 |
Yup. Google, YouTube en stelschroefjes zijn je vrienden. Range is niet altijd toereikend en dan zal de kabel even los moeten. | |
Fretwork | dinsdag 20 juni 2017 @ 08:51 |
Je kan even klooien aan je barrel adjuster om de spanning weer goed te krijgen. Anders inderdaad even los en weer vast. Mocht dat het niet fixxen dan inderdaad je derailleur afstemmen met een kruiskop. Hoe scheef ligt je ketting als de gebeurt? | |
Patroon | dinsdag 20 juni 2017 @ 08:59 |
De marge (hoog en laag) stel je in met de kruiskop, daar hoef je na afstelling niet meer aan te komen. De kabel is alleen iets opgerekt. Die moet gewoon weer iets meer op spanning. Dus vooral niet aan die schroefjes komen. Je kan makkelijk testen of de marge goed is. Dan probeer je hem op de grote plaat te leggen en als dat niet met de shifter lukt, maar je de derailleur nog wel met je hand wat naar buiten kunt duwen, is de marge voldoende, maar de kabel te slap. Wil de derailleur met de hand ook niet verder naar buiten, is de marge te klein en moet je het H schroefje iets uit draaien. (vaak is een half slagje al voldoende. | |
Andyy | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:21 |
Iemand met een e-bike pakt steeds een kom af. Kan je iemand niet reporten op strava? Kan nu alleen ritjes flaggen | |
ratatat | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:27 |
Als iemand hem met een e-bike af kan pakken verdien je de KOM ook niet. | |
Andyy | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:34 |
Dat ding heeft een kruissnelheid van 45, segment van 18 min. Verschilt 2 sec | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:15 |
harder trainen | |
ddx | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:22 |
Ze hebben zelfs apparte activity type voor ebikes. (en dus eigen segmenten en koms) Je kan altijd even supportcase inschieten als je hem blijft flaggen | |
poiuytr | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:41 |
Sportvoedingwebshop heeft ook een nieuw product: http://www.sportvoedingwe(...)sportvoeding-wereld/ Zou dit echt een paar procent helpen? Ben zelf nogal huiverig voor dit soort producten. | |
Fretwork | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:53 |
Klopt, maar vind het niet zo raar om dat bij een nieuwe fiets te checken als die spanning veranderen niet helpt. | |
lammegiraf | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:51 |
ik wil morgen een klein rondje fietsen op de veluwe.... Iemand nog een leuk rondje daar van circa 80km? | |
Fretwork | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:29 |
Vanaf waar vertrek je? | |
lammegiraf | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:41 |
ben flexibel...kachel er met de auto naar toe namelijk | |
Andyy | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:44 |
Er is onderzoek gedaan naar beetroot en duursport http://ajpregu.physiology.org/content/305/12/R1441.full#sec-8 Via Scholar.google.com kan je best veel artikelen vinden als je "beetroot excercise" zoekt | |
Andyy | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:45 |
https://www.researchgate.(...)0cf231de07786ad3.pdf Hier nog een onderzoek waarbij wielrenners proefpersonen waren | |
bluemoon23 | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:27 |
Een groot deel is marketing natuurlijk 1 flesje per dag, en ¤1,65 per flesje als je grotere hoeveelheden bestelt. Dat is wel handel natuurlijk | |
Fretwork | dinsdag 20 juni 2017 @ 16:37 |
Was bietensap niet kankerverwekkend op de lange termijn? | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 17:36 |
Als je er teveel van binnenkrijgt dan wel en anders is het gezond juist. Ik geloof alleen niet zo in die kleine dure flesjes concentraat. Ik zou gewoon een glas leegdrinken, lekker is het niet echt maar wel goed. | |
kanovinnie | dinsdag 20 juni 2017 @ 17:46 |
Hoe krijg je een alu zadelpen die vastzit in een carbon frame los? | |
kanovinnie | dinsdag 20 juni 2017 @ 17:47 |
Vast, de vraag is of je het merkt. | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 17:48 |
Uitzagen. | |
Patroon | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11 |
had ik laatst ook met mijn fiets. gelukkig zat er aan de bovenkant van de zadelpen een opening waar ik een grote sleutel doorheen heb gestoken..zo had ik een grotere hefboom icm wd40. Ga dat ding nu elk jaar ff loshalen. je kan ook de zadelpen op de kop in een bankschroef zetten en dan het frame als hefboom gebruiken. Wel met beleid.. | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:19 |
Zo heb ik samen met papakaas een superlight alu frame gesloopt waar een carbon pen in vastzat. Als WD 40 niet meer helpt is het waarschijnlijk over. | |
kanovinnie | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:29 |
Ik gebruikte nu het zadel als hefboom. Het probleem is dat mijn broertje ook een beetje wilt gaan fietsen op de fiets van m'n pa maar dan moet het zadel naar beneden... | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:38 |
De wanddikte vd zitbuis bij een carbonnen frame is amper 1mm. Dus met wrikken kan het scheuren, en met de zaag ben je er ook zo door. Dus als je een alu zadelpen wilt uitzagen uit een carbon frame wordt dat een helleklus. | |
kanovinnie | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:45 |
En dan heb ik een kapot frame? Schiet ik weinig mee op. Het is nu gewoon zo dat m'n broertje niet kan fietsen. | |
Tikbalang | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:47 |
Dus eigenlijk ben je keihard gefucked en is het volgende advies "koop een andere fiets". Hou ik het toch maar op mijn klassiekertje waarvan het zadel al 15 jaar niet verhoogd, verlaagd, veranderd of wat dan ook is. | |
Z | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:56 |
WD40 is een middelmatig smeermiddel en meer iets voor schoonmaken. Je kan beter iets als IMAL proberen. Mijn alu zadelpen zit wederom vast in mijn stalen frame. Ik heb het maar opgegeven. Hij hoeft er ook niet per se uit. | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:59 |
Oke ik dacht dat WD 40 ook kruiplolie was maar dat is niet zo? | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:00 |
Nouja, 1x per jaar de zadelpen loshalen en vooral monteren met een flinke lik vet (of carbon montagepasta) voorkomt dat ie vastrot. | |
Z | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:04 |
Het is meer dat wd40 ook smerende eigenschappen heeft, naast en hoop andere eigenschappen. Er zijn oliën die specifiek voor kruipen bedoeld zijn, zoals imal. Ik heb mn zadel de vorige keer wel losgekregen met wd40. Samen met een hoop gewrik en het frame warm maken en koud maken om zo wat werking re krijgen. | |
RealBizkit666 | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:47 |
Föhn. | |
Z | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:57 |
CO2 patroon. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:59 |
Aardbei. | |
Tikbalang | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:03 |
Moet je dat wel doen natuurlijk, leuk als preventief onderhoud maar helpt niks meer als het al verrot vast zit. Maar je kunt het ook zo zien, mijn zadel(pen) zit al 15 jaar onaangeroerd in dezelfde positie. Wil ik die er nu uithalen zal dat zeker moeilijk gaan met misschien iets kapot. Met 15 jaar lang los en eruit kun je andere slijtage krijgen en had iets misschien al veel eerder vervangen moeten worden. Niet dat ik geen andere racefiets zou willen, maar prioriteiten. Voorbeeldje trouwens van mijn werk, daar zijn bepaalde meetapparaten (whessoe meter) preventief kapot gesleuteld. Want of het nou beweegt of niet, dat computer programma zegt dat het moet. Dat daar dan weer een veel hogere frequentie instaat dan in de manual, dat doet er dan weer niet toe. | |
Najieto | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:26 |
Is het mogelijk door training je omslagpunt te verleggen? Normaal ligt mijn omslagpunt op 173 bpm. Vandaag zat ik bijna een minuut 3 slagen er boven zonder dat ik het gevoel had dat mijn benen helemaal leeg liepen. | |
ratatat | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:32 |
Je benen gaan ook niet binnen een minuut leeg lopen als je net boven je omslagpunt zit. Maar als je beter getraind bent zal je omslagpunt wel een paar slagen hoger komen te liggen. Maar vergeet ook niet dat je hartslag vrij variabel is. Zeker met dit warme weer zal hij wel wat harder kloppen dan normaal. | |
ultra_ivo | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:36 |
Zo zijn destijds inderdaad veel Vitus frames gesloopt. De zitbuis zat vastgeschroefd en gelijmd in de lugs. ff de verkeerde kant opdraaien en je draaide de hele zitbuis los. | |
ultra_ivo | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:38 |
Door training kun je je weerstand voor melkzuur verhogen zodat je langer boven je omslagpunt kunt rijden. | |
Patroon | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:41 |
Dat. Je omslagpunt zal niet echt veranderen, maar je lactatiekundige tolerantie zal wel toenemen inderdaad. | |
Najieto | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:47 |
Nee dat zal wel maar het was lange tijd als ik mijn omslagpunt bereikte dat mijn benen echt kneiterhard vol liepen dat ik dat amper luttele seconden vol kon houden. Het viel me vandaag op dat het lukte om het langer vol te houden. Dat zal hier wel mee te maken hebben dan . Ik ga volgende week gewoon weer volle bak en dan zal ik zien of het dan ook weer lukt om er langer in te blijven. | |
Rikkie99 | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:51 |
Bij mij lukt het ook prima om boven omslagpunt te rijden. Het kan best gebeuren dat ik een halfuur bijna nonstop erboven zit | |
ddx | dinsdag 20 juni 2017 @ 22:32 |
Vanavond ook lekker, kwam met 40km/u bruggetje over en daar hadden ze even nieuwe lading grind neergegooid (ivm nieuw asfalt) Kon de bocht nog maar net halen. Voorlopig maar even dit fietspad niet nemen, want dat gaat nog wel even duren voordat al dat grind is ingereden.... | |
bluemoon23 | dinsdag 20 juni 2017 @ 22:39 |
Je werkt toch bij G.......... ? Hebben ze daar niet wat fatsoenlijk kruipolie in de werkplaats wat je even kunt proberen ? | |
eentwee | dinsdag 20 juni 2017 @ 22:39 |
Wil je veel of weinig klimmen? Bekende of onbekende wegen? Ik heb zondag een mooie route gefietst met niet teveel klimwerk en veel fietspaden (90km). | |
RealBizkit666 | dinsdag 20 juni 2017 @ 23:00 |
Omslagpunt moet je toch ongeveer een uur kunnen volhouden? Verwar je nu niet piek met omslag? | |
Tommeke | dinsdag 20 juni 2017 @ 23:01 |
Lelijk is dat idd. Lekker ook, die steenslag op je Fahrrad... | |
Tommeke | dinsdag 20 juni 2017 @ 23:02 |
Vandaag lekker getraind rondom de Posbank. Een beetje tempoblokjes bergop doen, veel PR's gereden. | |
#ANONIEM | woensdag 21 juni 2017 @ 16:17 |
https://www.rings-goirle.nl/content/21-strava-bianche Klinkt best tof! | |
Keroppi | woensdag 21 juni 2017 @ 21:03 |
Heb nu een paar keer meegetraind met een trainigsgroep en ik vind het echt zo leuk om te doen. Als ik in mijn eentje rij blijft het toch een beetje toeren, maar nu leer ik zoveel bij op het gebied van techniek en tactiek Klinkt misschien knullig maar voor de meeste ongetwijfeld vanzelfsprekende dingen als hoe in iemands wiel te hangen, moet je wel een keertje uitgelegd worden Gisteren 'Wie is de (peleton) mol' gedaan. Superleuke oefening in taktiek en samenwerking:) Nou... dat wilde ik tegen jullie vertellen | |
kaasplankje | woensdag 21 juni 2017 @ 21:33 |
hoe gaat dat dan? (ik kijk nooit WIDM) | |
cafca | woensdag 21 juni 2017 @ 22:04 |
Bekend terrein voor mij. Ziet er best leuk uit ja. | |
cafca | woensdag 21 juni 2017 @ 22:05 |
Wel warm vanavond trouwens. 4 bidons leeggedronken in een ritje van 2,5 uur. | |
Keroppi | woensdag 21 juni 2017 @ 22:24 |
Er gaat een tijdrijder vooruit. Deze moet voor de finish ingehaald worden door het peleton. Deze staat onder leiding van de wegkapitein. Die moet de boel bij elkaar zien te houden, want het peleton mag er niet meer dan (in ons geval) 2 personen 'verliezen'. Maar... in het peleton zit een -door de trainer in het geniep aangewezen- mol (of saboteur ) die dit wil voorkomen en de boel stiekem probeert te saboteren. | |
Gripper | woensdag 21 juni 2017 @ 22:28 |
Geinig bedacht en door met zulke groepen mee te gaan en met anderen te leren rijden gaat je niveau inderdaad heel snel vooruit! | |
ratatat | donderdag 22 juni 2017 @ 06:41 |
Klinkt leuk, die neem ik mee. | |
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 09:12 |
Zo, lekker warm. Ff twee 0.75 bidons weggetikt op een ritje van 28km | |
Andyy | donderdag 22 juni 2017 @ 09:14 |
Toerder gespot | |
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 09:21 |
joh | |
Patroon | donderdag 22 juni 2017 @ 09:56 |
Weet je wat pas toerders zijn? Die ten koste van alles zich aan 'de regels' willen houden | |
Gripper | donderdag 22 juni 2017 @ 09:57 |
Oh ja ik zal zondag dat boekje voor je meenemen van de velominati. Kan jij ze ook tot in de puntjes volgen voortaan | |
ratatat | donderdag 22 juni 2017 @ 10:22 |
Sow, enkele rit beverwijk voor andy | |
Andyy | donderdag 22 juni 2017 @ 13:52 |
Ik heb een zadeltasje | |
fietsen777 | donderdag 22 juni 2017 @ 14:37 |
Vandaag nieuwe fiets opgehaald en voor het eerst met klikpedalen gereden. Je leest altijd die verhalen over het eerste keer rijden met deze pedalen. Vooral de verhalen over hoe de beginners bij het eerste de beste stoplicht omflikkeren. Ik dacht niet dat dat mij zou gebeuren.. Je merkt toch wel dat je vastgeklikt zit.... Ja niet dus, totdat je op de grond ligt.. Bij het eerste de beste kruispunt | |
ratatat | donderdag 22 juni 2017 @ 14:50 |
Hoort er een beetje bij. Het gaat niet weg, maar wordt wel minder. | |
Guppy | donderdag 22 juni 2017 @ 15:09 |
Ik ook!! Op de parkeerplaats bij de flat | |
Fretwork | donderdag 22 juni 2017 @ 15:16 |
| |
Rikkie99 | donderdag 22 juni 2017 @ 15:18 |
Zojuist gevonden. Wel iets eerder op de route dan gepland, maar verder een prima hotel met fietsenstalling, mogelijkheden tot kleine fietsreparaties enzovoort. | |
kaasplankje | donderdag 22 juni 2017 @ 15:20 |
| |
fietsen777 | donderdag 22 juni 2017 @ 15:24 |
Lekker dan Maar dan zat jij nog op de parkeerplaats, ik viel midden in de stad op een kruispunt. Dan kan je wel eventjes door de bodem zakken | |
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 15:52 |
ONWEER ALERT INCOMING! Moet zo naar huis fietsen | |
kaasplankje | donderdag 22 juni 2017 @ 15:58 |
Het mag eens tijd worden. | |
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 15:59 |
Onweer? | |
kaasplankje | donderdag 22 juni 2017 @ 16:09 |
Regen, lekker tegen het stof en de pollen. | |
Gripper | donderdag 22 juni 2017 @ 16:19 |
Ja, ik ben met die nieuwe MTB nu alleen maar aan het mul zand ploegen. Hier op de heuvelrug ga je het lekkerst 1 dagje na flink wat regen, dan is de grond weer wat harder. Regen dus aub vanavond! |