abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 20:50:40 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171777253
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...

In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 20:54:52 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171777348
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Aannemelijk niet iemand met een Traxx-bevoegdheid. Misschien als je geluk hebt dat er iemand in de werkplaats zat, maar die kans zal wel klein zijn.
  zondag 18 juni 2017 @ 20:57:09 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171777403
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
Dat was dus ook zijn argument toen ik een praatje met die beste man had. Die interne regels zijn er, en als je een foutje maakt (ook al heb je vaker rangeerdienst gehad waarbij je loks moest koppelen en je het zou weten), ben je gauw de zondebok.
Doet er niet af dat een machinist, zelfs iemand bij NSR, moet weten hoe hij loks moet kunnen koppelen als je bevoegdheden hebt voor loks. Wordt toch in elke opleiding behandeld? Maarja, regels die het je verbieden, dus de reiziger is de dupe.

Zo ook een kennis die een tijdje geleden overgestapt is van het goederenvervoer naar NSR Rotterdam, en ICd-diensten doet: Hij weet dondersgoed hoe het allemaal werkt, maar hij doet het niet, want de NS-regels verbieden het.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:05:38 #254
256146 b2py
Beton!
pi_171777584
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
pi_171778150
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
pi_171778179
Lok koppelen ik zie het probleem. 🤗
  zondag 18 juni 2017 @ 21:38:33 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171778365
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.

Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
pi_171778573
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:50 schreef dennistd het volgende:
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...

In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
pi_171778661
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
pi_171778826
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.

Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
hij doelt op DDM-1 omdat er een loc aan zit maar die rijden in vaste stammen dus die rangeerbewegingen zijn het probleem niet :P
pi_171778968
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]

jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
volgens mij draaien ze daar geen nacht- en weekenddiensten ;)

quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:49 schreef Salatrel het volgende:
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
*O*
pi_171779529
Ik heb eigenlijk überhaupt geen ervaring met het koppelen van locs of rijtuigen onderling. Als ze mij zouden bellen weet ik niet veel meer dan de gemiddelde reiziger :@
Maargoed ik heb dan ook geen materiaalbekendheid voor de Traxx enzo, weet niet of zoiets in die cursus überhaupt behandeld wordt...
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 22:33:58 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171779789
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 22:40:51 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171779925
DDM1 is weer goed zichtbaars op de lijn Alkmaar-Haarlem in de spits. tot voor kort was het een DDAR3.
overigens; wat zal 't warm zijn in de DDM1 stellen komende week.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 22:47:56 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171780003
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Als je dat een keer hebt gedaan vergeet je het niet weer, volgens mij kom ik ook wel een heel eind :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171780455
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Hallo even eah, het punt is volgens mij dat zoiets gewoon bij het werk hoort. Vage kutregels zijn kut.
Bier.
pi_171780502
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Het is echt makkelijker dan dat nog. Er is maar 1 stroomkabel. Geen datakabel geloof ik zelfs.
Bier.
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 23:32:04 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171780706
Er moet toch een datakabel zijn voor o.a. het vergrendelen (groene lamp) en ontgrendelen van de deuren (links of rechts)? Dat lijkt me niet iets wat makkelijk te combineren is met een stroomkabel met daarop 1500V voor de energievoorziening van de rijtuigen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 23:35:31 #270
256146 b2py
Beton!
pi_171780765
Kan toch samen met de stroomkabel?
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 23:52:27 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171781055
Even een foto erbij gezocht (hoge resolutie) van een Benelux ICR:



Volgens mij zit rechts (bliksemschicht, dikkere kabel) de 1500V-kabel, terwijl links (soort connector, dunnere kabel) de datakabel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171781265
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:05 schreef b2py het volgende:
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
Meh. Treinmijden it is
pi_171781307
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:10 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Meh. Treinmijden it is
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
pi_171781429
grappig geneuzel over die kabels _O-
pi_171781489
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
Ach het is minder erg dan de onaangekondigde staking van de HTM... Toen stond echt iedereen op het busplatform van "well darn", omdat er geen bussen én geen trams/lightrail reden
  Redactie Sport maandag 19 juni 2017 @ 00:35:57 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171781526
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:26 schreef Maegrim het volgende:
grappig geneuzel over die kabels _O-
Jij bent de expert hier op dat gebied, dus geef het verlossende woord :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171781798
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:35 schreef b2py het volgende:
Kan toch samen met de stroomkabel?
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Bier.
  Redactie Sport maandag 19 juni 2017 @ 01:57:32 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171782056
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Maar op de HSL staat op de stroomkabel al een frequentie van 50Hz als het goed is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171782576
Staking is een groot success, tot zover ik zag was er niks rond gvc uitgevallen :')
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 19 juni 2017 @ 08:10:09 #280
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171783003
In Zwolle zag ik 5 uitvallen treinen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 19 juni 2017 @ 08:28:45 #281
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171783136
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 06:24 schreef ikweetnietwat het volgende:
Staking is een groot success, tot zover ik zag was er niks rond gvc uitgevallen :')
Een stoppertje naar Sloterdijk rijdt straks niet vanaf Den Haag.
So we just called him Fred
  maandag 19 juni 2017 @ 08:29:05 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171783143
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 08:10 schreef Dos37 het volgende:
In Zwolle zag ik 5 uitvallen treinen
Je zag wat?
So we just called him Fred
pi_171783218
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben.
Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 19 juni 2017 @ 09:21:45 #284
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171783798
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 juni 2017 @ 09:26:18 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171783869
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 08:36 schreef ikweetnietwat het volgende:
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben.
Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Er is kennelijk één of andere maat vol :) Het zal wel :Y

http://nos.nl/artikel/217(...)eeft-amper-last.html
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171783878
Ik ben zo blij dat ik niet bij de FNV zit en geen vroege diensten draai :')

(Waarom ben ik eigenlijk al wakker? Verdomme)
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_171784734
Alles op Hollands Spoor rijdt gewoon... Staking heeft dus weer geen effect
pi_171784912
Vanwaar de 'weer'?
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 10:27:14 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171784933
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is kennelijk één of andere maat vol :) Het zal wel :Y

http://nos.nl/artikel/217(...)eeft-amper-last.html
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 19 juni 2017 @ 10:28:32 #290
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171784967
Er waren vanochtend welgeteld 37 stakers waardoor 35 treinen zijn uitgevallen volgens NOS
pi_171785031
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
Jongere garde hier (29) en lid van de VVMC. Veel jonge collega's zijn ook lid van een bond maar ik denk wel dat de maatstaf voor staken onder 'ons' hoger ligt. Ik zie ook nu het probleem niet echt.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  maandag 19 juni 2017 @ 10:33:36 #292
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 10:34:29 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171785091
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:28 schreef ReisT het volgende:
Er waren vanochtend welgeteld 37 stakers waardoor 35 treinen zijn uitgevallen volgens NOS
De 33°C van aanstaande donderdag of denk ik effectiever :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171785186
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeaDLocK2K op 19-06-2017 10:56:57 ]
Bier.
  maandag 19 juni 2017 @ 10:59:52 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171785485
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
pi_171785630
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
Vriend Klaasje. De vraag was; Kan je data sturen door een kabel die onderdeel is van een stroomkring. De techniek achter ATB is compleet anders, fair enough, maar de trein en de spoorstaven zijn onderdeel van de stroomkring. Daar gaf ik het correcte antwoord op dat dat gewoon kan. Het maakt niet zoveel uit dat dat met bepaalde frequenties werkt, sterker nog, ik weet niet exact hoe iets als MUX werkt maar het Multiplex gedeelte van MUX geeft wel wat weg.
Bier.
pi_171785711
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen.
  Redactie Sport maandag 19 juni 2017 @ 11:12:43 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171785713
Is het vandaag nationale 'laat je voertuig vernielen door een trein'-dag of zo?
quote:
Rotterdam-Roosendaal
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.

Roosendaal-Antwerpen-Puurs
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.

Groningen-Delfzijl
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Stedum en Delfzijl rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171785798
Allemaal verblind door de zon.
Bier.
  maandag 19 juni 2017 @ 11:19:08 #300
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171785840
Niet een nieuwe tactiek van de FNV, na de mislukking van vanochtend?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')