Aannemelijk niet iemand met een Traxx-bevoegdheid. Misschien als je geluk hebt dat er iemand in de werkplaats zat, maar die kans zal wel klein zijn.quote:Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Dat was dus ook zijn argument toen ik een praatje met die beste man had. Die interne regels zijn er, en als je een foutje maakt (ook al heb je vaker rangeerdienst gehad waarbij je loks moest koppelen en je het zou weten), ben je gauw de zondebok.quote:Op zondag 18 juni 2017 20:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.quote:Op zondag 18 juni 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...quote:Op zondag 18 juni 2017 20:50 schreef dennistd het volgende:
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...
In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
hij doelt op DDM-1 omdat er een loc aan zit maar die rijden in vaste stammen dus die rangeerbewegingen zijn het probleem nietquote:Op zondag 18 juni 2017 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.
Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
volgens mij draaien ze daar geen nacht- en weekenddienstenquote:Op zondag 18 juni 2017 21:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
quote:Op zondag 18 juni 2017 21:49 schreef Salatrel het volgende:
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
Als je dat een keer hebt gedaan vergeet je het niet weer, volgens mij kom ik ook wel een heel eindquote:Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.
En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Hallo even eah, het punt is volgens mij dat zoiets gewoon bij het werk hoort. Vage kutregels zijn kut.quote:Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Het is echt makkelijker dan dat nog. Er is maar 1 stroomkabel. Geen datakabel geloof ik zelfs.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.
En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Meh. Treinmijden it isquote:Op zondag 18 juni 2017 21:05 schreef b2py het volgende:
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."quote:
Ach het is minder erg dan de onaangekondigde staking van de HTM... Toen stond echt iedereen op het busplatform van "well darn", omdat er geen bussen én geen trams/lightrail redenquote:Op maandag 19 juni 2017 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
Jij bent de expert hier op dat gebied, dus geef het verlossende woordquote:
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.quote:
Maar op de HSL staat op de stroomkabel al een frequentie van 50Hz als het goed is.quote:Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Een stoppertje naar Sloterdijk rijdt straks niet vanaf Den Haag.quote:Op maandag 19 juni 2017 06:24 schreef ikweetnietwat het volgende:
Staking is een groot success, tot zover ik zag was er niks rond gvc uitgevallen
Je zag wat?quote:
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.quote:Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Er is kennelijk één of andere maat vol Het zal welquote:Op maandag 19 juni 2017 08:36 schreef ikweetnietwat het volgende:
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben.
Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoenquote:Op maandag 19 juni 2017 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is kennelijk één of andere maat vol Het zal wel
http://nos.nl/artikel/217(...)eeft-amper-last.html
Jongere garde hier (29) en lid van de VVMC. Veel jonge collega's zijn ook lid van een bond maar ik denk wel dat de maatstaf voor staken onder 'ons' hoger ligt. Ik zie ook nu het probleem niet echt.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
De 33°C van aanstaande donderdag of denk ik effectieverquote:Op maandag 19 juni 2017 10:28 schreef ReisT het volgende:
Er waren vanochtend welgeteld 37 stakers waardoor 35 treinen zijn uitgevallen volgens NOS
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.
Vriend Klaasje. De vraag was; Kan je data sturen door een kabel die onderdeel is van een stroomkring. De techniek achter ATB is compleet anders, fair enough, maar de trein en de spoorstaven zijn onderdeel van de stroomkring. Daar gaf ik het correcte antwoord op dat dat gewoon kan. Het maakt niet zoveel uit dat dat met bepaalde frequenties werkt, sterker nog, ik weet niet exact hoe iets als MUX werkt maar het Multiplex gedeelte van MUX geeft wel wat weg.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
quote:Rotterdam-Roosendaal
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.
Roosendaal-Antwerpen-Puurs
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
Groningen-Delfzijl
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Stedum en Delfzijl rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |