abonnement Unibet Coolblue
pi_171368444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 01:54 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Nope. Ik ben wel jarenlang thaiboxer geweest. Vooral bij mensen die aan vechtsport doen horen niet agressief te zijn en zichzelf te kunnen beheersen. Bij mij is er dus iets aan de hand waardoor ik mezelf niet kan beheersen of iemand wilt op dat moment mijn lichaam overnemen waardoor ik zulke dwangneigingen mee maak.
Dat herken ik wel, het kunnen misschien ook een soort epileptische aanvallen zijn. Mensen schijnen van allerlei rare dingen te kunnen doen tijdens een epileptische aanval, maar dat komt ook vaker voor bij mensen met schizofrenie. Zelf heb ik dat niet. Wel naar dat je alles bent kwijtgeraakt. Had niemand er dan begrip voor dat je schizofrenie had?


Possetje denk je niet dat het kan zijn dat degene die jij nu als jezelf beschouwd (dus je eigen gedachten) gewoon de beperkte versie van jezelf is en die stemmen dus onbewust de andere delen van jezelf zijn zoals de psychiater/psycholoog zegt? Of iig dingen die jij hebt meegemaakt die jouw hersenen niet goed verwerken waardoor je ze buiten je hoofd hoort. Net als dat je in je slaap een droom creert die eigenlijk nieuw lijkt maar waarvan ze zeggen dat het door je hersenen wordt gemaakt
Ik geloof daar trouwens niet graag in, maar als ik pessimistisch ben wel
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_171372714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 00:33 schreef Bramvanmolen het volgende:
Ik hoor ook stemmen. 24/7 maar niet 24 uur per dag. Ik hoor de stemmen gemiddeld 4x per dag. En bij de ene keer duurt het langer dan de ander. Soms duurt het een paar minuten en soms gaat het eindeloos door. (wanneer de stemmen niet stoppen dan gebruik ik extra dosis medicatie of ga ik bidden)

En ik zie dat er bij jou ook echt complexe zinnen wordt verteld aan je. Bij mij is het meer van ''Je moet dood'' , ''We gaan je vergiftigen'' , ''We gaan je doden met een bijl'' etc. Dus hele simpele zinnetjes die constant wordt herhaald waarin ik word bedreigd met de dood. Wanneer ik terug reageer dan geven ze geen antwoord op mijn vraag en blijven ze doorgaan met bedreigingen.

De stemmen in mijn hoofd hadden ook een keer bijna ervoor gezorgd dat ik mijn eigen neef had vermoord. ''Waarom gooi je je neef niet van de balkon af?''..... dat werd dan de hele tijd herhaalt en ik had toen geen medicatie omdat ik nog niet bij de psychiater was geweest. Als ik hem van de balkon had gegooid dan was die nu mors dood en ik waarschijnlijk levenslang in de cel. En weet je wat erg is , mijn neef is ook nog is lichamelijk gehandicapt.

Ben je al een keer opgenomen in een psychiatrische instelling? Ik gelukkig (nog) niet.
Bij jou zijn de stemmetje dus ronduit evil als ik het zo mag zeggen. Bij possetje lijken ze wat goedaardiger... Wat ik ergens ook wel weer fascinerend vind eigenlijk. De meeste stemmen waarover ik heb gelezen/gehoord zijn meestal niet al te leuk...
pi_171373105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 02:09 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Bidden is de beste oplossing om ervoor te zorgen dat stemmen verdwijnen. Ik bid altijd tot God als de stemmen te lang door blijven praten. Vaak gaan ze binnen een paar min weg. Maar soms blijven ze doorgaan en dan is de beste oplossing bidden. 2de oplossing is medicatie. Medicatie probeer ik trouwens zoveel mogelijk te vermijden wegens ernstige effecten zoals dat je binnen 1 maand tijd 10 kilo aankomt of dat je niet meer kunt klaarkomen etc.

Bidden , bidden en nog eens bidden. It realy helps.
^O^ hoe mooi dat er dus een eenvoudige, natuurlijke oplossing voor is...
pi_171373904
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:43 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Bij jou zijn de stemmetje dus ronduit evil als ik het zo mag zeggen. Bij possetje lijken ze wat goedaardiger... Wat ik ergens ook wel weer fascinerend vind eigenlijk. De meeste stemmen waarover ik heb gelezen/gehoord zijn meestal niet al te leuk...
Dat klopt. Bij mij zijn ze echt dreigend. De toon van de stemmen is duivels. Mannelijke en vrouwelijke duivels die met elkaar in gesprek gaan.
Bram van Molen.
pi_171373997
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:39 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Dat klopt. Bij mij zijn ze echt dreigend. De toon van de stemmen is duivels. Mannelijke en vrouwelijke duivels die met elkaar in gesprek gaan.
Roept het angst op, of dat inmiddels al lang niet meer?

Anyway, als bidden helpt, vooral blijven doen!
pi_171374292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:43 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Roept het angst op, of dat inmiddels al lang niet meer?

Anyway, als bidden helpt, vooral blijven doen!
Dat hangt af wanneer ik de stemmen hoor. In de nacht vind ik het enger dan bijvoorbeeld in de ochtend of middag of avond. Als de stemmen langer dan een paar minuten doorgaan met dreigementen dan bid ik. En door een of andere reden verdwijnen de stemmen dan.

Dit toont wel aan dat je jezelf niet vol hoeft te spuiten met chemische troep. Al hoe wel , soms heb ik geen andere keus dan medicatie gebruiken wanneer ik bijv gewelddadige gedachtes heb die niet weg willen gaan. Zoals dat wanneer ik een mes pak en er iemand in de buurt is en ik die gene lek wil steken. Ik weet zelf niet waar dit trouwens vandaan komt. Ik denk zelf dat iets mijn lichaam probeert over te nemen op dat moment.

Het is namelijk heel plotseling. Alsof je van 0 tot 100 telt in 1 seconde. Bij dit soort gebeurtenissen neem ik wel wat medicatie in.
Bram van Molen.
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:38:31 #82
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171375300
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:56 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Dat hangt af wanneer ik de stemmen hoor. In de nacht vind ik het enger dan bijvoorbeeld in de ochtend of middag of avond. Als de stemmen langer dan een paar minuten doorgaan met dreigementen dan bid ik. En door een of andere reden verdwijnen de stemmen dan.

Dit toont wel aan dat je jezelf niet vol hoeft te spuiten met chemische troep. Al hoe wel , soms heb ik geen andere keus dan medicatie gebruiken wanneer ik bijv gewelddadige gedachtes heb die niet weg willen gaan. Zoals dat wanneer ik een mes pak en er iemand in de buurt is en ik die gene lek wil steken. Ik weet zelf niet waar dit trouwens vandaan komt. Ik denk zelf dat iets mijn lichaam probeert over te nemen op dat moment.

Het is namelijk heel plotseling. Alsof je van 0 tot 100 telt in 1 seconde. Bij dit soort gebeurtenissen neem ik wel wat medicatie in.
zou 't kunnen dat jij moeite hebt met prikkels te verwerken ?
dus, als je prikkels krijgt, dat je er geen raad mee weet, eigenlijk niet weet dat 't prikkels zijn, en dat je automatisch gemene stemmetjes krijgt omdat prikkels.

nu denk ik bijvoorbeeld, afgaande op jouw situatie met vechtsport-achtergrond, aan een shoalin-monnik die helemaal alleen in 'n grote tuin mediteert .. op de prikkels die op hem afkomen. en hij doet niks met die prikkels, hij laat ze gewoon zijn, maar ondertussen blijft hij stil en gewaar.

zou 't kunnen dat je veel klappen op je hoofd hebt gehad waardoor die gemene stemmetjes zijn ontstaan ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171382208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 02:02 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Dat zijn de dingen die ik ongeveer allemaal mee maak. Me leven is erdoor kapot gegaan. Heb alles verloren. Vrienden , vriendinnetjes , bedrijf (failliet nadat ik dus zulke dingen begon mee te maken) , familie leden , etc. Ik heb niks meer. Zero.
Misschien toch een opname overwegen? Iemand met zo'n probleem die niet de hulp aanvaardt die hij/ zij nodig heeft, zou ik op ten duur ook laten vallen.

Het is ook wel gevaarlijk. Ben je nooit bang echt iemand iets aan te doen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2017 20:40:31 ]
pi_171382381
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:39 schreef Myrr het volgende:

[..]

Misschien toch een opname overwegen? Iemand met zo'n probleem die niet de hulp aanvaardt die hij/ zij nodig heeft, zou ik op ten duur ook laten vallen.

Het is ook wel gevaarlijk. Ben je nooit bang echt iemand iets aan te doen?
Ik wil niet behandeld worden , ook niet toen mijn ouders en familie leden mij met dwang naar de psychiater hadden gebracht. Als je mij daardoor zou laten vallen dan doe je dat toch lekker?

Nee want ik kan mezelf controleren. En wanneer ik voel dat het niet lukt gebruik ik mijn medicatie. De kans is ongeveer 0% dat ik iemand daadwerkelijk iets aan doe. Behalve als ze mijn medicatie zouden afpakken dan kan het wel link worden. Medicatie is een soort van noodrem voor mij die ik zo min mogelijk probeer te gebruiken , alleen bij noodgevallen dus.
Bram van Molen.
pi_171382401
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:38 schreef sturmpie het volgende:

[..]

zou 't kunnen dat jij moeite hebt met prikkels te verwerken ?
dus, als je prikkels krijgt, dat je er geen raad mee weet, eigenlijk niet weet dat 't prikkels zijn, en dat je automatisch gemene stemmetjes krijgt omdat prikkels.

nu denk ik bijvoorbeeld, afgaande op jouw situatie met vechtsport-achtergrond, aan een shoalin-monnik die helemaal alleen in 'n grote tuin mediteert .. op de prikkels die op hem afkomen. en hij doet niks met die prikkels, hij laat ze gewoon zijn, maar ondertussen blijft hij stil en gewaar.

zou 't kunnen dat je veel klappen op je hoofd hebt gehad waardoor die gemene stemmetjes zijn ontstaan ?
Dat weet ik niet. Dit is meer iets waar iemand met meer kennis antwoord op kan geven. Prikkels etc , weet het echt niet. Ik geef hier alleen aan wat ik meemaak. Hoe het komt , waar het vandaan komt heb ik geen antwoord op. Het is wel vreemd dat zelfs wanneer we gezellig gaan barbecueën met de gezin dat ik zelfs dan aan extreme geweld denk wanneer ik in contact kom met een scherp voorwerp. Dus al is het heel gezellig met zonnetje erbij dan nog kan het mis gaan.
Bram van Molen.
pi_171382664
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:46 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Ik wil niet behandeld worden , ook niet toen mijn ouders en familie leden mij met dwang naar de psychiater hadden gebracht. Als je mij daardoor zou laten vallen dan doe je dat toch lekker?

Nee want ik kan mezelf controleren. En wanneer ik voel dat het niet lukt gebruik ik mijn medicatie. De kans is ongeveer 0% dat ik iemand daadwerkelijk iets aan doe. Behalve als ze mijn medicatie zouden afpakken dan kan het wel link worden. Medicatie is een soort van noodrem voor mij die ik zo min mogelijk probeer te gebruiken , alleen bij noodgevallen dus.
Okay, dat is nog altijd jouw keuze natuurlijk, maar ik begrijp dan iets meer dat je iedereen bent verloren, hoe kut dat ook is.

Wat is de reden dat je niet wil worden behandeld? Moet je daarvoor iets opgeven wat je niet op wil geven?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2017 20:58:28 ]
pi_171383215
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:57 schreef Myrr het volgende:

[..]

Okay, dat is nog altijd jouw keuze natuurlijk, maar ik begrijp dan iets meer dat je iedereen bent verloren, hoe kut dat ook is.

Wat is de reden dat je niet wil worden behandeld? Moet je daarvoor iets opgeven wat je niet op wil geven?
Ik heb daar de wil niet voor. Ik kreeg laatst kritiek van een familie lid en die zei het volgende:

- Jij kunt jezelf vergelijken met iemand die diagnose kanker met hoge kans op uitzaaiing heeft en tegelijkertijd aangeeft dat die niet behandeld wilt worden door artsen. Alleen dit is al genoeg bewijs dat er iets aan de hand is met jou. Normale mensen zijn namelijk niet zo.

Die gene die dit zei mag dat zeggen alleen ik heb vandaag de dag nog steeds geen wil/zin om behandeld te worden. Ik heb trouwens zo goed als nergens zin meer in. Ik heb daardoor ook geen hobby's meer , geen toekomstplannen , wil nergens naar toe , zelfs als een naaste een begrafenis heeft ga ik niet. Geen zin en geen wil.
Bram van Molen.
pi_171383280
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:02 schreef possetje het volgende:
hoi hoi, ik ben oficieel schizo, ik hoor vaak stemmen. het leek me op zich wel een aardig topic, voor alle mensen hier of huiskamer psychologen enzo, dat je me een vraag kan stellen,

ten eerste vind ik persoonlijk zelf de term schizo nogal vreemd, ten eerste : bestaan bijv schizo katten? nee, er bestaan alleen katten die je wel of niet wilt hebben, en ten tweede, in het jaar 0 bestonden spoken gewoon, en waarom zouden ze dan opeens nu vanaf het jaar 1950 opeens niet bestaan?

maar ok, je mag me alles vragen, dus : go your gang! alleen zit ik er niet zo op te wachten om uitgescholden te worden...
Goed topic Possetje! Het interesseert me heel erg. Vooral dat je de waarschijnlijkheid van twee oorzaken noemt (tussen de oren, of het komt van buiten. Ik zat er ook al mee te spelen, eerder)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 1 juni 2017 @ 21:27:35 #89
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171383598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:47 schreef Bramvanmolen het volgende:
Het is wel vreemd dat zelfs wanneer we gezellig gaan barbecueën met de gezin dat ik zelfs dan aan extreme geweld denk wanneer ik in contact kom met een scherp voorwerp. Dus al is het heel gezellig met zonnetje erbij dan nog kan het mis gaan.
daar is niks vreemds aan, 't eerste wat bij 'n nuchter mens door zijn gedachte gaat als hij een mes, vork, of iets anders ziet is: oppassen/gevaarlijk.
bij jouw neemt die gedachte veel plaats in zo lijkt het, dus die gedachte is bij jouw groter, meer aanwezig dan normaal. en dat heeft 'n oorzaak, de vraag is welke.

er was ooit wel 'n tijd dat je waarschijnlijk niet lang stil stond bij dergelijke voorwerpen en dat je 'n normaal leven had, zonder overdreven aanwezige belemmerende gedachtes.

(ik heb ook ooit last van mijn gedachten gehad, de oorzaak was vergiftiging, en jaloerse mensen.
mensen kunnen enorm veel op een ander mens afvuren waardoor die mens problemen krijgt, dat heeft vaak te maken met afgunst/jaloezie.)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171384574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:27 schreef sturmpie het volgende:

[..]

daar is niks vreemds aan, 't eerste wat bij 'n nuchter mens door zijn gedachte gaat als hij een mes, vork, of iets anders ziet is: oppassen/gevaarlijk.
bij jouw neemt die gedachte veel plaats in zo lijkt het, dus die gedachte is bij jouw groter, meer aanwezig dan normaal. en dat heeft 'n oorzaak, de vraag is welke.

Ik vind het wel ernstig, maar je laatste bijzinnen zijn wel erg waar. De oorzaak kan van alles zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171384765
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:27 schreef sturmpie het volgende:

[..]

daar is niks vreemds aan, 't eerste wat bij 'n nuchter mens door zijn gedachte gaat als hij een mes, vork, of iets anders ziet is: oppassen/gevaarlijk.
bij jouw neemt die gedachte veel plaats in zo lijkt het, dus die gedachte is bij jouw groter, meer aanwezig dan normaal. en dat heeft 'n oorzaak, de vraag is welke.

er was ooit wel 'n tijd dat je waarschijnlijk niet lang stil stond bij dergelijke voorwerpen en dat je 'n normaal leven had, zonder overdreven aanwezige belemmerende gedachtes.

(ik heb ook ooit last van mijn gedachten gehad, de oorzaak was vergiftiging, en jaloerse mensen.
mensen kunnen enorm veel op een ander mens afvuren waardoor die mens problemen krijgt, dat heeft vaak te maken met afgunst/jaloezie.)
Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.

Hetzelfde maak ik ook mee wanneer ik in een kamer alleen ben met iemand , dan krijg ik ook de neiging om die gene iets ernstigs aan te doen, vooral als die gene niet van op het hoogte is dat ik te maken heb met geweldneigingen. Zulke situaties triggert iets in mij waardoor ik aan niets anders kan denken dan moord.

(ik heb hier zoals ik al zei wel een oplossing voor en dat is medicatie innemen , dan denk ik niet meer zo en kom ik weer tot rust.)
Bram van Molen.
pi_171385018
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.

Hetzelfde maak ik ook mee wanneer ik in een kamer alleen ben met iemand , dan krijg ik ook de neiging om die gene iets ernstigs aan te doen, vooral als die gene niet van op het hoogte is dat ik te maken heb met geweldneigingen. Zulke situaties triggert iets in mij waardoor ik aan niets anders kan denken dan moord.

(ik heb hier zoals ik al zei wel een oplossing voor en dat is medicatie innemen , dan denk ik niet meer zo en kom ik weer tot rust.)
Sorry dat ik het zeg, maar wordt het niet tijd voor hulp? Voordat je spijt gaat krijgen van iets?
Zelf heb ik zulke gevoelens totaal niet. Een mes betekent bij mij koken en eten.
Neemt niet weg dat ik al twee of drie keer gewond ben geraakt door een loeischerp vleesmes bij (en nog eens een blik) bij het bereiden van vlees.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:19:36 #93
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171385185
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.

Hetzelfde maak ik ook mee wanneer ik in een kamer alleen ben met iemand , dan krijg ik ook de neiging om die gene iets ernstigs aan te doen, vooral als die gene niet van op het hoogte is dat ik te maken heb met geweldneigingen. Zulke situaties triggert iets in mij waardoor ik aan niets anders kan denken dan moord.

(ik heb hier zoals ik al zei wel een oplossing voor en dat is medicatie innemen , dan denk ik niet meer zo en kom ik weer tot rust.)
toevallig herken ik het, ik heb dat zelf ook, maar dat is maar 1 seconde en ik kan overschakelen naar normaal. ik blijf er niet in hangen. de sfeer blijft soms wel hangen, dat veroorzaakt ongemak voor de persoon/personen in mijn aanwezigheid.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:21:11 #94
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171385229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.
ja, daar zit bij jouw 'n enorme versnelling.
normaal gezien denk je, ok, een mes, dat is scherp, daar kan je mensen mee verwonden, dat wil ik niet. volgende gedachte, brood snijden, appel schillen etc...
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171385231
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

toevallig herken ik het, ik heb dat zelf ook, maar dat is maar 1 seconde en ik kan overschakelen naar normaal. ik blijf er niet in hangen. de sfeer blijft soms wel hangen, dat veroorzaakt ongemak voor de persoon/personen in mijn aanwezigheid.
Zolang je jezelf onder controle hebt, is er niet zo heel gek veel aan de hand. Maar als iemand denkt: dit kan wel eens mis gaan, dan is het tijd voor een alarmbel, lijkt me.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:22:24 #96
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171385255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:21 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Zolang je jezelf onder controle hebt, is er niet zo heel gek veel aan de hand. Maar als iemand denkt: dit kan wel eens mis gaan, dan is het tijd voor een alarmbel, lijkt me.
ja natuurlijk, voorkomen is beter dan genezen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171385795
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.

Hetzelfde maak ik ook mee wanneer ik in een kamer alleen ben met iemand , dan krijg ik ook de neiging om die gene iets ernstigs aan te doen, vooral als die gene niet van op het hoogte is dat ik te maken heb met geweldneigingen. Zulke situaties triggert iets in mij waardoor ik aan niets anders kan denken dan moord.

(ik heb hier zoals ik al zei wel een oplossing voor en dat is medicatie innemen , dan denk ik niet meer zo en kom ik weer tot rust.)
Ik weet niet of het wat voor je betekent als een vreemde dit zegt, maar: zoek alsjeblieft hulp. Nu heb je dus nog controle over die drang, maar wat als je dat straks een keer niet hebt?
Feyenoord Rotterdam
pi_171385867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.

Hetzelfde maak ik ook mee wanneer ik in een kamer alleen ben met iemand , dan krijg ik ook de neiging om die gene iets ernstigs aan te doen, vooral als die gene niet van op het hoogte is dat ik te maken heb met geweldneigingen. Zulke situaties triggert iets in mij waardoor ik aan niets anders kan denken dan moord.

(ik heb hier zoals ik al zei wel een oplossing voor en dat is medicatie innemen , dan denk ik niet meer zo en kom ik weer tot rust.)
Obsessief-compulsieve dwanggedachten lijken mij dit. Al dan niet in combinatie met iets. Heb je ook anti-sociale neigingen?
Maar ik zou absoluut hulp zoeken. Want als dat niet wordt behandeld, dan blijft dit maar gisten en rotten in je onderbewuste. Eigenlijk ben je hiermee wel degelijk een reëel gevaar voor anderen en jezelf.
pi_171386350
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:42 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Obsessief-compulsieve dwanggedachten lijken mij dit. Al dan niet in combinatie met iets. Heb je ook anti-sociale neigingen?
Maar ik zou absoluut hulp zoeken. Want als dat niet wordt behandeld, dan blijft dit maar gisten en rotten in je onderbewuste. Eigenlijk ben je hiermee wel degelijk een reëel gevaar voor anderen en jezelf.
Daar ben ik het niet mee eens. De kans is 0% dat ik iemand iets aan zal doen. Ik heb mijn medicatie die ik als handrem gebruik. Er is dus eigenlijk niks aan de hand.

Waar ik wel bang voor ben is dat bepaalde instanties mij met dwang zullen laten opnemen. Daar ben ik wel echt bang voor want dat zou ik heel erg onterecht vinden. Ik heb niemand iets aan gedaan en ik kan mezelf controleren.

Trouwens , ik heb me al bij een aantal instelling aangemeld maar die blijken door een of andere reden mij niet te willen accepteren. ''We kunnen jou niet behandelen'' krijg ik dan te horen. Ik heb een aantal pogingen gewaagd om eventueel behandeld te worden alleen dit doe ik dus niet uit mezelf. Als je het aan mij vraagt wil ik absoluut niet behandeld worden.

Ik zit in de ziektewet dus ze dwingen mij eigenlijk om naar de psychiater te gaan.

Ik zoek rustig aan een plek die mij kan behandelen. Alleen ik hoop niet dat ze mij met dwang laten opnemen. Daar ben ik echt als de dood voor.
Bram van Molen.
pi_171386556
Is die mogelijke gedwongen opname niet gewoon de volledige reden waardoor je er 'geen zin in hebt' ?(wat gewoon puur een psychologisch afweermechanisme is hè)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')